26/2021. (VI. 28.) ITM rendelet
26/2021. (VI. 28.) ITM rendelet
az útügyi igazgatásról
A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 48. § (3) bekezdés b) pont 2. és 39. alpontjában kapott felhatalmazás alapján, a Kormány tagjainak feladat- és hatásköréről szóló 94/2018. (V. 22.) Korm. rendelet 116. § 18. pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed az országos és helyi közutakra, a közforgalom elől el nem zárt magánutakra, továbbá ezek műtárgyaira és tartozékaira (a továbbiakban: közút).
2. Az országos közutak megjelölése
2. § (1) E rendelet alkalmazásában országos közútnak minősül az elsődlegesen gépjármű-közlekedésre szolgáló, útszámmal vagy útjellel rendelkező, hierarchikusan felépülő rendszert alkotó, egységes közútkezelési elvek alapján kezelt, hatósági engedély alapján az országos közúthálózatba felvett vagy országos közútként forgalomba helyezett közút.
(2) Az országos közúthálózat – hierarchikusan felépülő rendszerének – elemei:
a) gyorsforgalmi út,
b) főút és
c) mellékút.
(3) Az országos közút útkategóriájának meghatározását, azonosítását, valamint az arra szolgáló útszám vagy útjel megállapítását, megváltoztatását és visszavonását az építtető vagy a közút kezelője kezdeményezi a közlekedésért felelős miniszternél.
(4) Az autópályát, az autóutat és a főutat egy-, két- vagy háromjegyű számmal, az egyéb országos közutat négy- vagy ötjegyű számmal kell jelölni. Az autópályát és autóutat „M” betűjellel is jelölni szükséges.
(5) Az irányonként legalább két forgalmi sávval rendelkező, osztottpályás, emelt szolgáltatási szintet biztosító főútszakaszokat az emelt szolgáltatási színvonalat megjelölő „R” betűjellel is jelölni szükséges.
(6) Az ENSZ nemzetközi E-főúthálózathoz tartozó utakat (a továbbiakban: „E” jelzésű utak) az 1. melléklet tartalmazza.
(7) A transzeurópai közlekedési hálózathoz (a továbbiakban: TEN-T közúti hálózat) tartozó utakat a 2. melléklet tartalmazza.
(8) A gyorsforgalmi út betűjelét és útszámát, a főút útszámát, az emelt szolgáltatási színvonalú főútszakaszokat jelölő „R” betűjelet és útszámot, valamint az „E” jelzésű út esetében az „E” betűjelet és útszámot az útirányjelző, útbaigazító és útvonal-megerősítő jelzőtáblákon fel kell tüntetni.
(9) A mellékút útjelét az útirányjelző, útbaigazító és útvonal-megerősítő jelzőtáblákon fel lehet tüntetni.
(10) Az országos közutak számozását a 3. melléklet szerinti szektoroknak megfelelően kell meghatározni. Az országos közutak számozását a Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom főúttól kezdve, az óramutató járásával megegyező irányban kell elvégezni.
3. § (1) Az országos közúthálózathoz tartozó főutak számozását a következők szerint kell elvégezni:
a) az egy számjegyű főutak a szektoralkotó utak, számozásuk egytől nyolcig tarthat,
b) a két és három számjegyű főutak útszámának első számjegye a szektorszám, a második és harmadik számjegye Budapesttől kiindulva az óramutató járásával megegyező irányban haladva növekszik.
(2) A két és három számjegyű főutak alkotják – a mellékutak útjelének a meghatározásánál irányadó – alszektorok határait.
(3) A két és három számjegyű főút jelölésének meghatározásánál, ha az út az egy számjegyű főúttal párhuzamosan vezető autópálya csomópontjáig vezet, a szektorhatárt nem kell figyelembe venni.
4. § (1) Az országos közúthálózathoz tartozó mellékút jelét a következők szerint kell meghatározni:
a) az összekötőutat négyjegyű számmal, a bekötőutat ötjegyű számmal kell jelölni úgy, hogy az első két számjegy azonos legyen az alszektor számával,
b) az összekötőutat és a bekötőutat az óramutató járásával megegyezően kell számozni,
c) a bekötőutat a szektorszám után 100–399 számokból álló számjeggyel kell jelölni.
(2) A mellékút számának meghatározását nem érinti az alszektor határa, ha
a) az út megjelölése egyértelmű,
b) új út esetén a szomszédos alszektorba eső útszakasz hossza legfeljebb a teljes út 10%-a, vagy legfeljebb 1 km vagy
c) a szektorhatár átlépése a meglévő út nyomvonalváltozása miatt következett be.
(3) A (2) bekezdés szerinti esetben a mellékút útjele a kezdőszelvényénél érvényes alszektorszámot kapja.
5. § Az országos közúthálózathoz tartozó út csomóponti ágainak az útjelét a következő számozási alapelvek szerint kell meghatározni:
a) a gyorsforgalmi utak csomóponti ágainak és pihenőhelyi útjainak az első két számjegye a gyorsforgalmi út betűjel nélküli száma – egy számjegyű gyorsforgalmi út esetében 0-val kiegészítve –, a következő három számjegyet a 400–599 és a 700–999 számokból az építés vagy a nyilvántartásba vétel sorrendjében,
b) a főutak csomóponti ágainak és pihenőhelyi útjainak az első két számjegye a főút száma – egy számjegyű gyorsforgalmi út esetében 0-val kiegészítve, három számjegyű főút esetében az első két számjegy –, a következő három számjegyet a 600–699 számokból az építés vagy a nyilvántartásba vétel sorrendjében,
c) a mellékutak csomóponti ágainak és pihenőhelyi útjainak az első két számjegye az alszektorszám, a következő három számjegyet a 600–699 számokból az építés vagy a nyilvántartásba vétel sorrendjében.
3. A közút területének igénybevételéhez szükséges közútkezelői hozzájárulás
6. § (1) A közút területének igénybevételéhez szükséges közútkezelői hozzájárulás iránti kérelem tartalmazza
a) az igénybevétel helyét, célját;
b) a hozzájárulást kérelmező nevét és címét, akinek (amelynek) az érdekében az igénybevétel történik;
c) az elfoglalni kívánt útterület hosszúságát, szélességét, területméretét;
d) az igénybevétel kezdetének és befejezésének tervezett időpontját;
e) a közútkezelői hozzájárulásban foglalt feltételek betartásáért felelős személy nevét és elérhetőségét; és
f) az igénybevétel eredményeként a közút területén, az alatt vagy a felett elhelyezett építmény vagy más létesítmény tulajdonosát és üzemeltetőjét, valamint elérhetőségeiket.
(2) A kezelői hozzájárulás iránti kérelmet a közút kezelőjéhez kell benyújtani, és a kérelemhez mellékelni kell
a) az igénybevételt feltüntető tervet (helyszínrajzot, vázlatot, műszaki leírást),
b) a közút érintett szakaszának hossz-, illetve keresztszelvényét, feltüntetve azokon a vízelvezetés megoldását, ha ez a kérelem elbírálásához szükséges,
c) az igénybevétel miatt szükséges forgalomszabályozás tervét valamennyi építési ütemre vonatkozóan, amely tartalmazza a munkavégzés szüneteltetése idején (munkaidőn kívüli időszak, pihenőnap) érvényes ideiglenes forgalmi rendet is.
(3) Az útcsatlakozás létesítéséhez szükséges közútkezelői hozzájárulás iránti kérelem tartalmazza
a) a vízelvezetés megoldását az útcsatlakozás térségében,
b) a csatlakozóút várható forgalmi adatait,
c) a csatlakozóút hossz-szelvényét és minta keresztszelvényét és
d) a csatlakozóút közúti jelzéseinek felsorolását.
(4) A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 42/A. § (1) bekezdésében felsorolt tevékenységek végzéséhez szükséges közútkezelői hozzájárulás iránti kérelem tartalmazza
a) az érintett ingatlan azonosításához szükséges ingatlan-nyilvántartási adatokat és
b) az építménynek, tevékenységnek, fának a közút tengelyétől, illetve területének határától mért távolságát.
(5) A közút kezelője a kérelemről – a kézhezvételtől számított – 21 napon belül dönt. Ezt a határidőt a közút kezelője egy alkalommal legfeljebb 10 nappal meghosszabbíthatja. Ha a közút kezelője a közút területének nem közlekedési célú elfoglalásához történő hozzájárulás megadásáról, megtagadásáról vagy a határidő hosszabbításról – a kérelem előterjesztésétől számított – 21 napon belül nem nyilatkozik, a hozzájárulást a kérelemben foglaltaknak megfelelően megadottnak kell tekinteni. Ezt a közút kezelője a kérelemre rávezeti, és a kérelmezőnek megküldi.
(6) A közút kezelője a hozzájárulást megtagadja, ha a tervezett igénybevétel a közút állagának jelentős romlásával, a közúti forgalom biztonságának és folyamatosságának súlyos sérelmével vagy veszélyeztetésével járna, és az az igénybevétel feltételeinek meghatározásával sem hárítható el, továbbá, ha az igénybevétel a közútkezelő fenntartási, üzemeltetési feladatainak ellátását vagy hálózatfejlesztési és korszerűsítési terveinek, programjainak végrehajtását veszélyezteti.
(7) A hozzájárulás megtagadását a közút kezelője írásban megindokolja.
(8) A közút kezelője a saját kezelésében lévő közutat nem közlekedési céllal hozzájárulás és díjfizetés nélkül igénybe veheti, olyan feltételek mellett, mint amelyekkel a közút kezelője másnak a hozzájárulását megadhatná.
(9) Gyorsforgalmi úton – nemzetközi sportrendezvény kivételével – rendezvény megtartásához nem adható közútkezelői hozzájárulás. Nemzetközi sportrendezvény megtartásához a közútkezelői hozzájárulás a közlekedésért felelős miniszter egyetértése esetén adható meg, amelyet előzetesen a kérelmezőnek szükséges beszerezni és azt a kérelemhez mellékelni.
4. A közút nem közlekedési célú igénybevételéért fizetendő igénybevételi díj
7. § (1) A közút területének nem közlekedési célú igénybevételéért az igénybevételi díjat az elfoglalt terület után a közút kezelője részére kell megfizetni. Az igénybevételi díj nem tartalmazza az igénybe vett terület biztosítása érdekében felmerülő egyéb költségeket.
(2) Az igénybevételi díj összegét
a) országos közút esetén a 4. melléklet szerint;
b) helyi közút esetén a helyi önkormányzat rendeletében foglalt díjtételek alkalmazásával – melyek nem haladhatják meg a 4. mellékletben foglalt értékeket –;
c) a közforgalom elől el nem zárt magánutak esetén a tulajdonos által meghatározott, a 4. mellékletben foglalt értékeket meg nem haladó díjtételek alkalmazásával;
d) a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kezelésében lévő kerékpárutakra a 4. melléklet A. és B. pontja esetében is a mellékutakon alkalmazott díjtételek figyelembevételével
kell megállapítani.
(3) Nem kell igénybevételi díjat fizetni
a) vasúti átjáróban – a vasúti átjáróhoz kapcsolódóan – a vasút üzemeltetője által vagy megrendelésére végzett munka,
b) a közút építéséhez vagy üzemeltetéséhez, fenntartásához kapcsolódó nem közlekedési célú igénybevétel,
c) az állami, önkormányzati vagy egyházi ünnepeken rendezett legfeljebb 2 óra időtartamú megemlékezés
esetén, ha az elfoglalt útterület járműforgalmának elvezetésére az érintett közútkezelő műszakilag alkalmas terelőutat jelöl ki.
(4) Az igénybevételi díj szempontjából elfoglalt útterületnek a forgalom számára nem járható, korlátozóelemekkel lehatárolt, útburkolattal rendelkező teljes terület számít.
(5) Az igénybevételi díj megfizetéséig a közút nem közlekedési célú igénybevétele nem kezdhető meg.
(6) Az igénybevételi díj mértékét az igénybevétel tervezett időtartama alapján minden megkezdett egész napra, a területfoglalás szempontjából minden megkezdett négyzetméterre vagy kilométerre kell megállapítani. Az országos közutak kezelője a tárgyévet követő év május 31-ig a honlapján nyilvánosan elérhető módon közzéteszi az országos közutak átlagos napi forgalmi adatait, amely adatok a díjszabás alátámasztásául szolgálnak.
(7) A kezelő hozzájárulása nélkül, vagy a hozzájárulásban előírt feltételektől eltérő igénybevétel esetén pótdíjat kell fizetni. A pótdíj mértékét – a közút kezelőjének kérelmére – a közlekedési hatóság állapítja meg és szabja ki az igénybe vevővel szemben. A közút kezelője a kérelmében megjelöli a hozzájárulás nélküli vagy a hozzájárulásban foglaltaktól eltérően igénybe vett útterület
a) nagyságát,
b) igénybevételének időtartamát és
c) forgalma akadályozásának mértékét.
(8) A pótdíjat az igénybevétel tényleges tartamára – a hozzájárulástól eltérő igénybevétel esetén a szabálytalanság fennállásának időtartamára – kell megállapítani. A pótdíj összege a (6) bekezdés szerint irányadó díj kétszerese,
(9) A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az általa havonta beszedett díjbevételt a tárgyhónapot követő hónap utolsó napjáig a „Közúthálózat fenntartás és működtetés” fejezeti kezelésű előirányzat javára köteles átutalni.
5. A közutak osztályba sorolása
8. § (1) Az állam tulajdonában lévő közutak az országos közúthálózatba tartoznak. Az országos közutakat úthálózati szempontból – jelentőségük és forgalmi jellemzőik alapján – a következő hálózati útosztályok (a továbbiakban: útosztály) valamelyikébe kell besorolni:
a) gyorsforgalmi utak (külterületi, belterületi):
aa) autópályák,
ab) autóutak,
ac) gyorsforgalmi utak csomóponti elemei;
b) főutak (külterületi, belterületi):
ba) elsőrendű főutak,
bb) másodrendű főutak;
c) mellékutak (külterületi, belterületi):
ca) összekötőutak,
cb) bekötőutak,
cc) gyorsforgalmi utak pihenőhelyi útjai,
cd) egyéb országos közutak (csomóponti ágak, parkolóhelyi utak és kerékpárutak).
(2) Az önkormányzatok tulajdonában levő közutak a helyi közúthálózatba tartoznak. A helyi közutakat úthálózati szempontból – jelentőségük és forgalmi jellemzőik alapján – a következő útosztályok valamelyikébe kell besorolni:
a) belterületi közutak:
aa) belterületi gyorsforgalmi utak,
ab) belterületi elsőrendű főutak,
ac) belterületi másodrendű főutak,
ad) gyűjtőutak,
ae) kiszolgáló- és lakóutak;
b) külterületi közutak;
c) kerékpárutak;
d) gyalogutak és járdák.
(3) Az országos és helyi közúthálózat útosztályainak jellemzőit, az útosztályba sorolás feltételeit az 5. melléklet tartalmazza.
6. Záró rendelkezések
9. § (1) Ez a rendelet 2021. július 1-jén lép hatályba.
(2) E rendelet rendelkezéseit a hatálybalépését követően indult eljárásokban kell alkalmazni.
(3)1
1. melléklet a 26/2021. (VI. 28.) ITM rendelethez
|
A |
B |
C |
D |
E |
1. |
Nemzetközi út száma |
Útvonal |
Út száma |
Kezdőszelvény |
Végszelvény |
2. |
E573 |
Püspökladány–Nyíregyháza–Záhony |
4 |
174 + 889 |
216 + 775 |
3. |
M35 |
36 + 548 |
43 + 505 |
||
4. |
354 |
0 + 000 |
15 + 425 |
||
5. |
4 |
241 + 208 |
266 + 870 |
||
6. |
M3 |
226 + 455 |
233 + 290 |
||
7. |
403 |
1 + 200 |
14 + 970 |
||
8. |
41 |
7 + 844 |
7 + 932 |
||
9. |
4 |
287 + 405 |
341 + 851 |
||
10. |
E575 |
Vámosszabadi–Győr |
14 |
6 + 066 |
12 + 612 |
11. |
813 |
0 + 027 |
13 + 261 |
||
12. |
E579 |
Görbeháza–Nyíregyháza– |
M3 |
186 + 000 |
279 + 823 |
13. |
41 |
44 + 680 |
72 + 823 |
||
14. |
E60 |
Hegyeshalom–Mosonmagyaróvár – |
M1 |
16 + 360 |
172 + 408 |
15. |
M0 |
0 + 000 |
40 + 562 |
||
16. |
M4 |
25 + 667 |
92 + 669 |
||
17. |
406 |
0 + 000 |
4 + 256 |
||
18. |
4 |
93 + 1048 |
174 + 889 |
||
19. |
42 |
0 + 000 |
37 + 748 |
||
20. |
47 |
30 + 112 |
34 + 890 |
||
21. |
M4 |
214 + 665 |
242 + 037 |
||
22. |
E65 |
Rajka–Mosonmagyaróvár–Csorna–Szombathely–Körmend– |
M70 |
0 + 000 |
2 + 440 |
23. |
M7 |
210 + 542 |
234 + 272 |
||
24. |
74 |
0 + 950 |
53 + 394 |
||
25. |
76 |
54 + 3909 |
79 + 559 |
||
26. |
86 |
46 + 538 |
80 + 393 |
||
27. |
87 |
22 + 3642 |
26 + 425 |
||
28. |
M86 |
80 + 950 |
142 + 1020 |
||
29. |
M85 |
0 + 000 |
26 + 619 |
||
30. |
M1 |
128 + 940 |
165 + 524 |
||
31. |
M15 |
0 + 708 |
14 + 505 |
||
32. |
E653 |
Tornyiszentmiklós–Letenye |
M70 |
0 + 000 |
21 + 264 |
33. |
E66 |
Rábafüzes–Veszprém–Székesfehérvár |
8 |
0 + 000 |
190 + 574 |
34. |
7 |
74 + 160 |
78 + 342 |
||
35. |
63 |
89 + 450 |
90 + 154 |
||
36. |
M7 |
58 + 928 |
63 + 762 |
||
37. |
62 |
2 + 369 |
42 + 579 |
||
38. |
M6 |
66 + 691 |
74 + 745 |
||
39. |
M8 |
74 + 960 |
82 + 725 |
||
40. |
51 |
74 + 237 |
85 + 312 |
||
41. |
52 |
4 + 632 |
54 + 130 |
||
42. |
M5 |
80 + 081 |
85 + 424 |
||
43. |
445 |
5 + 342 |
13 + 531 |
||
44. |
441 |
0 + 000 |
28 + 390 |
||
45. |
4 |
70 + 220 |
71 + 451 |
||
46. |
311 |
31 + 086 |
34 + 134 |
||
47. |
M4 |
72 + 478 |
92 + 665 |
||
48. |
406 |
0 + 000 |
4 + 256 |
||
49. |
4 |
93 + 1048 |
98 + 821 |
||
50. |
E661 |
Balatonkeresztúr–Nagyatád–Barcs |
68 |
0 + 000 |
93 + 900 |
51. |
61 |
153 + 698 |
154 + 520 |
||
52. |
6 |
261 + 536 |
262 + 293 |
||
53. |
E68 |
Szeged–Nagylak |
M43 |
0 + 800 |
57 + 727 |
54. |
E71 |
Letenye–Nagykanizsa–Balatonaliga– |
M70 |
0 + 000 |
2 + 440 |
55. |
M7 |
16 + 253 |
234 + 272 |
||
56. |
M0 |
3 + 981 |
53 + 570 |
||
57. |
M31 |
0 + 000 |
12 + 416 |
||
58. |
M3 |
25 + 705 |
150 + 092 |
||
59. |
M30 |
1 + 550 |
29 + 510 |
||
60. |
3 |
189 + 600 |
246 + 843 |
||
61. |
E73 |
Budapest–Szekszárd–Mohács–Udvar |
M6 |
14 + 000 |
189 + 709 |
62. |
57 |
1 + 1033 |
8 + 076 |
||
63. |
56 |
49 + 219 |
61 + 503 |
||
64. |
E75 |
Rajka–Győr–Budapest– |
M15 |
0 + 708 |
14 + 505 |
65. |
M1 |
16 + 360 |
165 + 524 |
||
66. |
M0 |
0 + 000 |
29 + 814 |
||
67. |
M5 |
22 + 772 |
173 + 896 |
||
68. |
E77 |
Budapest–Parassapuszta |
M0 |
53 + 338 |
71 + 353 |
69. |
M2 |
17 + 300 |
48 + 011 |
||
70. |
2 |
40 + 162 |
78 + 670 |
||
71. |
E79 |
Miskolc–Debrecen– |
M30 |
1 + 550 |
29 + 510 |
72. |
M3 |
149 + 645 |
186 + 000 |
||
73. |
M35 |
0 + 400 |
67 + 790 |
||
74. |
M4 |
211 + 025 |
242 + 037 |
2. melléklet a 26/2021. (VI. 28.) ITM rendelethez
|
A |
B |
C |
D |
E |
1. |
TEN-T hálózati besorolás |
Távlati elnevezés |
Jelenlegi nyomvonalvezetés |
||
2. |
Út |
km szelvény |
Helyszín |
||
3. |
Törzshálózat |
M0 |
M0 |
0–77 |
Budapest körgyűrű |
4. |
kiépítetlen |
77– |
Budapest körgyűrű |
||
5. |
M1 |
M1 |
16–172 |
Budapest (M0 csomópont) – Hegyeshalom, országhatár |
|
6. |
M15 |
M15 |
0–14 |
Mosonmagyaróvár |
|
7. |
M2 |
M2 |
17–48 |
Budapest (M0 csomópont) – Vác |
|
8. |
2. sz. főút |
40–79 |
Vác – Parassapuszta, országhatár |
||
9. |
M3 |
M3 |
12–280 |
Budapest (M0 csomópont) – Vásárosnamény |
|
10. |
M3 kiépítetlen |
280–287 |
Vásárosnamény |
||
11. |
41. sz. főút |
45–73 |
Vásárosnamény – Beregsurány, országhatár |
||
12. |
M5 |
M5 |
21–174 |
Budapest (M0 csomópont) – Röszke, országhatár |
|
13. |
M43 |
M43 |
0–58 |
Szeged (M5 csomópont) – Csanádpalota, országhatár |
|
14. |
M7 |
M7 |
13–234 |
Budapest (M0 csomópont) – Letenye, országhatár |
|
15. |
M70 |
M70 |
0–21 |
Letenye (M7 csomópont) – Tornyiszentmiklós, országhatár |
|
16. |
Átfogó hálózat |
M30 |
M30 |
0–30 |
Emőd (M3 csomópont) – Miskolc |
17. |
3. sz. főút |
190–247 |
Miskolc – Tornyosnémeti, országhatár |
||
18. |
M34 |
M34 kiépítetlen |
0–32 |
Vásárosnamény – Záhony, országhatár (hiányzó szakasz) |
|
19. |
M35 |
M35 |
0–68 |
M3 csomópont – M4 csomópont |
|
20. |
M6 |
M6 |
14–190 |
Budapest (M0 csomópont) – Bóly |
|
21. |
57. sz. főút |
2–8 |
Bóly – Mohács – Udvar, országhatár |
||
22. |
56 sz. főút |
49–61 |
|||
23. |
M8-M4 |
8. sz. főút |
0–190 |
Rábafüzes, országhatár – Székesfehérvár |
|
24. |
M7 |
60–64 |
Székesfehérvár |
||
25. |
62. sz. főút |
2–42 |
Székesfehérvár – Dunaújváros |
||
26. |
M6 |
67–75 |
Dunaújváros – Dunavecse |
||
27. |
M8 |
74–83 |
|||
28. |
51. sz. főút |
75–85 |
Dunavecse – Solt |
||
29. |
52. sz. főút |
5–54 |
Solt – Kecskemét |
||
30. |
M5 |
80–85 |
|||
31. |
445. sz. főút |
5–13 |
|||
32. |
441. sz. főút |
0–28 |
Kecskemét – Cegléd |
||
33. |
4. sz. főút |
70–71 |
|||
34. |
311. sz. főút |
31–34 |
Cegléd – Püspökladány |
||
35. |
M4 |
72–92 |
|||
36. |
406. sz. főút |
0–4 |
|||
37. |
4. sz. főút |
93–175 |
|||
38. |
42. sz. főút |
0–37 |
Püspökladány – Berettyóújfalu – Ártánd, országhatár |
||
39. |
47. sz. főút |
30–34 |
|||
40. |
M4 |
214–242 |
|||
41. |
M86-M9 |
M85 |
0–27 |
Mosonmagyaróvár – Csorna – Szombathely – Körmend |
|
42. |
M86 |
81–143 |
|||
43. |
87. sz. főút |
25–26 |
|||
44. |
86. sz. főút |
52–80 |
|||
45. |
8. sz. főút |
147–162 |
Körmend – Vasvár |
||
46. |
74. sz. főút |
1–75 |
Vasvár – Nagykanizsa |
||
47. |
M7 |
206–211 |
|||
48. |
61. sz. főút |
57–194 |
Nagykanizsa – Kaposvár – Tamási |
||
49. |
65. sz. főút |
0–45 |
Tamási – Szekszárd |
||
50. |
6. sz. főút |
139–143 |
|||
51. |
M9 |
0–21 |
Szekszárd – Baja |
||
52. |
51. sz. főút |
139–156 |
|||
53. |
511. sz. főút |
0–4 |
|||
54. |
55. sz. főút |
8–98 |
Baja – Szeged |
3. melléklet a 26/2021. (VI. 28.) ITM rendelethez
4. melléklet a 26/2021. (VI. 28.) ITM rendelethez
|
A |
B |
||
1. |
Főút Ft/m2/nap |
|||
2. |
Átlagos napi forgalom (Egységjármű/nap) |
kulturális rendezvény |
vásár, egyéb |
építési munkaterület |
3. |
0–4000 |
5 |
10 |
25 |
4. |
4001–8000 |
10 |
20 |
50 |
5. |
8001–12 000 |
15 |
25 |
75 |
6. |
12 000 felett |
20 |
30 |
100 |
7. |
Mellékút Ft/m2/nap |
|||
8. |
Átlagos napi forgalom (Egységjármű/nap) |
kulturális rendezvény |
vásár, egyéb |
építési munkaterület |
9. |
0–4000 |
2 |
5 |
10 |
10. |
4001–8000 |
5 |
10 |
20 |
11. |
8001–12 000 |
8 |
12 |
40 |
12. |
12 000 felett |
10 |
15 |
50 |
5. melléklet a 26/2021. (VI. 28.) ITM rendelethez
A 9. § (3) bekezdése a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.
Az 5. melléklet I. rész 5. pontja a 2/2023. (II. 20.) ÉKM rendelet 14. §-a szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás