• Tartalom

72/2016. (HK 9.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés

72/2016. (HK 9.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés

a Honvédelmi Minisztérium központi hivatalai és a honvédelmi miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó egyes szervezetek racionalizálásával összefüggő egyes feladatokról és a Honvédelmi Minisztérium átalakításával összefüggő egyes feladatok végrehajtásáról szóló 13/2016. (HK 3.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés módosításáról*

2016.08.11.
A honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény 52. § (1) bekezdése, továbbá a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 5. § (2) bekezdése és 11. § (1) bekezdés 11. pontja alapján – figyelemmel a Honvédelmi Minisztérium központi hivatalai és a honvédelmi miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó egyes szervezetek racionalizálásával összefüggő feladatokról és egyes honvédelmi miniszteri utasítások módosításáról szóló 38/2016. (VII. 21.) HM utasításra – a következő

együttes intézkedést

adjuk ki.

I. FEJEZET

1. Általános rendelkezések

1. Az együttes intézkedés hatálya
a) a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM),
b) a honvédelemért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) irányítása alá tartozó központi hivatalokra,
c) a miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetekre, és
d) a Magyar Honvédség (a továbbiakban: MH) hadrendjébe tartozó katonai szervezetekre
[(az a)-d) pontban foglaltak a továbbiakban: honvédségi szervezetek)]
terjed ki.


2. A Honvédelmi Minisztérium központi hivatalai
és a honvédelmi miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó egyes szervezetek racionalizálásával összefüggő egyes feladatok

2. A Honvédelmi Minisztérium központi hivatalai és a honvédelmi miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó egyes szervezetek racionalizálásával összefüggő feladatokról és egyes honvédelmi miniszteri utasítások módosításáról szóló 38/2016. (VII. 21.) HM utasítás [a továbbiakban: 38/2016. (VII. 21.) HM utasítás] 2. és 3. §-ában nevesített HM szervezetek (a továbbiakban: szervezeti változásban érintett HM szervezetek) személyi állománya tekintetében a személyügyi eljárás megkezdésére és végrehajtására – ideértve a személyi beszélgetések lefolytatását is – a munkáltatói, az állományilletékes parancsnoki jogkör gyakorlója, vagy a Honvéd Vezérkar főnöke (a továbbiakban: HVKF) által arra felhatalmazott személy (a továbbiakban együtt: felelős vezető) jogosult.


3. A személyügyi eljárásokkal kapcsolatos rendelkezések

3. A szervezeti változásban érintett HM szervezet személyügyi szerve, a HM Közigazgatási Államtitkári Titkárság Közszolgálati Iroda (a továbbiakban: HM KÁT KI), valamint a Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK SZCSF) (a továbbiakban együtt: érintett személyügyi szervek) az együttes intézkedés hatályba lépését követő első munkanapig ellenőrzik a személyügyi alapnyilvántartásokat, pontosítják a szervezeti változásban érintett szervezeteknél beosztást vagy munkakört be nem töltők, de személyügyi és pénzügyi ellátásra utaltak, továbbá képzésben résztvevők számát, helyzetét, valamint az előmeneteli szabályok alapján magasabb beosztásba kinevezésre számításba vehetők nyilvántartását.

4. A szervezeti változásban érintett HM szervezetek felelős vezetői a jogutód honvédelmi szervezet munkaköri jegyzék vagy állománytábla helyesbítő ívének kiadását követő második munkanapig az adott beosztás vagy munkakör feltöltése, feltöltésének megtervezése érdekében pontosítják a továbbfoglalkoztatásra tervezett személyi állományra vonatkozó elgondolásokat, valamint szükség szerint megtervezik a továbbfoglalkoztatásra nem tervezett személyi állomány felmentésének és szolgálatteljesítési vagy munkavégzési kötelezettség alóli mentesítésének kezdő napját. A szolgálatteljesítési vagy munkavégzési kötelezettség alóli mentesítések időpontját úgy kell meghatározni, hogy biztosítható legyen az átadás-átvétellel, valamint a jogutód honvédelmi szervezet új szervezeti rend szerinti működésével kapcsolatos feladatok végrehajtása.

5. A szervezeti változásban érintett személyi állomány esetében a felelős vezető munkáltatói jogkörébe tartozó személyügyi eljárások lefolytatására a jogutód honvédelmi szervezet munkaköri jegyzék vagy állománytábla helyesbítő ívének kiadását követő nap és az együttes intézkedés hatályba lépését követő tizenötödik nap között kerül sor.

6. A személyügyi eljárások során tájékoztatni kell az érintett személyi állományt a jogairól és ennek körében ismertetni kell a hivatásos és szerződéses katona esetében a más jogviszonyba történő áthelyezés elősegítésének lehetőségét is.

7. A szervezeti változásban érintett HM szervezetek felelős vezetőinek jogkörét meghaladó, magasabb munkáltatói jogkörbe tartozó döntések esetén a személyi javaslati lapokat a munkáltatói jogkör gyakorlójához a személyi javaslati lap aláírását követő három munkanapon belül, de legkésőbb az együttes intézkedés hatályba lépését követő tizenkettedik napig kell felterjeszteni.

8. A személyi állomány azon csoportját, akik megfelelnek a honvédek jogállásáról szóló 2012. évi CCV. törvény (a továbbiakban: Hjt.) 46. § (1) bekezdés r) pontja szerinti feltételeknek, a HVK SZCSF szakállománya tájékoztatja a közigazgatási tartalékállományba kerülés (TARTINFO) lehetőségéről és az ehhez szükséges további teendőkről. A honvédelmi ágazatban foglalkoztatottak közalkalmazotti jogviszonyával összefüggő egyes kérdések rendezéséről szóló 27/2008. (XII. 31.) HM rendelet 3/A. § (1) bekezdése szerinti felajánlás vizsgálatát a HVK SZCSF szakállománya végzi.

9. Ha a szervezeti változásban érintett hivatásos vagy szerződéses katona részére beosztás tervezési lap került kiadásra, az érintett a tervezett beosztás elfogadásáról az állományilletékes szervezetnél, személyi javaslati lapon nyilatkozik. A magasabb munkáltatói jogkörbe tartozók esetén a felterjesztésre kerülő személyi javaslati laphoz csatolni kell a beosztás tervezési lapot is.

10. A szervezeti változásban érintett, továbbfoglalkoztatásra kerülő hivatásos vagy szerződéses katonák új szolgálati beosztásba történő áthelyezésére, kinevezésére, szolgálati beosztás hiányában rendelkezési állományba helyezésére legkorábban 2016. szeptember 1-jei, legkésőbb 2016. december 30-ai hatállyal kerül sor.

11. Az érintett személyügyi szervek a tárgynapi személyügyi eljárások alapján az érintett személyi állomány vonatkozásában a HM Költségvetés Gazdálkodási Információs Rendszerben (a továbbiakban: HM KGIR) rögzítik a személyügyi nyilvántartásban kezelt adatok változásait.

12. Az érintett személyügyi szervek a személyügyi eljárás során keletkező adatok egységes rendben történő feldolgozása érdekében gondoskodnak arról, hogy a munkáltatói döntések, különösen a személyügyi parancsok és határozatok egy példánya – legkésőbb azok aláírását követő 30 napon belül – megküldésre kerüljön az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (a továbbiakban: MH KIKNYP) részére.


4. A jogviszony megszüntetésével kapcsolatos rendelkezések

13. A foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszüntetése esetén a személyi állomány tagja részére – a HM KGIR zárási időpontjainak figyelembevételével – illetménye és a Hjt., valamint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény, a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. évi törvény eltérő rendelkezései kivételével egyéb járandóságai az utolsó munkában töltött napon, de legkésőbb az azt követő tizenöt napon belül kifizetésre, a jogviszonyra vonatkozó igazolások kiadásra kerülnek.


5. A civil munkaerőpiacra történő visszaillesztés feladatai

14. A szervezeti változásban érintett HM szervezetek személyi állományából a továbbfoglalkoztatásra nem tervezettek civil munkaerőpiacra történő visszaillesztésének humánszolgálati feladatait az érintett személyügyi szerv szakállománya végzi, amelynek során együttműködnek a területileg illetékes állami foglalkoztatási szervekkel és az MH Szociálpolitikai Közalapítvánnyal.

15. A HVK SZCSF csoportfőnöke az érintett személyügyi szerv vezetőjének igénye esetén szakmai támogatást biztosít a továbbfoglalkoztatásra nem tervezettek civil munkaerőpiacra történő visszaillesztésének humánszolgálati feladataival összefüggő feladatok szakszerű végrehajtásában, valamint elősegíti az MH Szociálpolitikai Közalapítvánnyal és az állami foglalkoztatási szervekkel történő kapcsolattartást.


6. A költségvetési gazdálkodással,
az illetménygazdálkodással és a keretgazdálkodással kapcsolatos feladatok

16. A pénzügyi és számviteli feladatok végrehajtása érdekében a HM Védelmi Hivatal (a továbbiakban: HM VH), a HM Hatósági Hivatal (a továbbiakban: HM HH), a HM Beszerzési Hivatal (a továbbiakban: HM BH), a HM Nemzeti Rendezvényszervező Hivatal és a HM Társadalmi Kapcsolatok Hivatal (a továbbiakban együtt: megszűnéssel érintett HM szervezetek) együttműködve a HM Védelemgazdasági Hivatal (a továbbiakban: HM VGH) ellátásukat végző pénzügyi és számviteli szervezeti elemével (a továbbiakban: HM I. OGTPER)
a) az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 33. § (3) bekezdése alapján a megszűnést követő 30 napon belül – a személyi jövedelemadó kivételével – bevallást készít az egyes adókötelezettségekről az államháztartással szemben évente egyszeri bevallás benyújtására kötelezett adózók részére rendszeresített bevallás-garnitúra kitöltésével, és azt az Art. előírásainak figyelembevételével elektronikus úton megküldi a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a továbbiakban: NAV) részére,
b) az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet 7. §-a és 34. §-a, valamint a 2015. évi éves költségvetési beszámoló elkészítésének rendjéről szóló HM VGHÁT szakutasítás szerint az éves költségvetési beszámolónak megfelelő adattartalommal, leltárral és záró főkönyvi kivonattal alátámasztott adatszolgáltatásokat készít, amelyeket 2016. október 10-ig megküld a HM VGH részére és ezzel egyidejűleg leadja a megszűnéssel érintett HM szervezet pénzügyi és számviteli bélyegzőit,
c) a 2015. évi zárszámadáshoz kapcsolódó intézményi adatszolgáltatás elkészítéséről szóló HM VGHÁT szakutasítás szerinti adatszolgáltatást 2016. november 5-ig megküldi a HM VGH részére,
d) 2016. augusztus 30-ig végrehajtja a szállítói számlák kifizetését és a 2016. augusztus 30-át követően fennmaradó, ki nem fizetett szállítói számlákat 2016. szeptember 5-ig, jegyzőkönyv szerint átadja a jogutód honvédelmi szervezet részére,
e) 2016. augusztus 19-ig elszámoltatja a személyi állományt a kiadott előlegekkel,
f) a hóközi kifizetések végrehajtását 2016. augusztus 24-ig történő feladással úgy biztosítja, hogy azok 2016. augusztus 30-ig pénzforgalmilag teljesítésre kerüljenek,
g) 2016. augusztus 25-ig
ga) végrehajtja a kötelezettség jellegű sajátos elszámolások valamennyi tételének pénzforgalmi rendezését és elkészíti azok rendezéshez kapcsolódó átadás-átvételi jegyzőkönyvet, melyet a szükséges bizonylatokkal és analitikákkal együtt 2016. augusztus 30-ig átad a jogutód honvédelmi szervezet részére,
gb) a követelés jellegű sajátos elszámolások és az egyéb sajátos eszközoldali elszámolások rendezéshez kapcsolódó átadás-átvételi jegyzőkönyvet a szükséges bizonylatokkal és analitikákkal együtt átadja a jogutód honvédelmi szervezet részére annak érdekében, hogy a jogutód honvédelmi szervezet 2016. augusztus 30-ig végrehajtsa az átvett követelés jellegű sajátos elszámolások pénzforgalmi rendezését,
h) a megszűnésének napján – utolsó gazdasági eseményként – elszámolja az előirányzat-felhasználási keretszámla egyenlegének jogutód honvédelmi szervezet részére történő átvezetését,
i) a HM I. OGTPER bedolgozása alapján elkészíti a felszámolási jegyzőkönyv gazdálkodási fejezetét,
j) a 2016. évi katonai túlszolgálati díjkerete maradványát legkésőbb 2016. augusztus 31-ig lemondja a HM VGH-nál, melyet a HM VGH felülvizsgál és a jogutód honvédelmi szervezet 2016. évi katonai túlszolgálati díjkeretét legkésőbb 2016. szeptember 16-ig kiegészíti a felülvizsgált maradványösszeggel,
k) a személyi állományára vonatkozó költségképzési beállításokat 2016. szeptember 7-ei érvényességgel átállítja a megfelelő gazdálkodó szervezet – jogutód honvédelmi szervezet vagy rendelkezési állomány – költségképzési paramétereire,
l) a közalkalmazotti illetménygazdálkodásról szóló 113/2005. (HK 1/2006.) HM utasítás rendelkezéseinek megfelelően 2016. szeptember 30-ig a HM VGH-nál lemondja a részére jóváhagyott közalkalmazotti létszámot és béralapot,
m) a polgári megbízási díjkeret-maradványát 2016. szeptember 1-jéig a HM VGH-nál lemondja,
n) a részére felszámított, illetve jóváhagyott rendkívüli munkavégzési díjkeretet, illetményelőleg-keretet, segélykeretet és azok maradványösszegét a megszűnés időpontja szerinti határnappal lezárja és 2016. szeptember 30-ig a HM VGH részére visszajelenti, és
o) a 2016. évi kétoldalú nemzetközi együttműködési terve (a továbbiakban: KNET), valamint a 2016. évi multilaterális együttműködési terve (a továbbiakban: MET) programjai között tervesített, utazásokra és fogadásokra jóváhagyott fel nem használt előirányzat keret maradványát legkésőbb 2016. augusztus 31-ig lemondja a HM VGH-nál. A lemondásra kerülő maradvány-összeget a HM VGH felülvizsgálja és a jogutód honvédelmi szervezet MET, illetve KNET előirányzat keretét legkésőbb 2016. szeptember 16-ig kiegészíti a felülvizsgált maradványösszeggel.

17. A HM VGH átadásra kerülő szervezeti elemei tekintetében – az átszervezéssel összefüggő személyügyi eljárásoknak megfelelően – a HM VGH Gazdálkodás Támogató és Pénzügyi Referatúra (a továbbiakban: HM VGH GTPR) végrehajtja a 16. pont d)–g), valamint k) és l) alpontja szerinti feladatokat.

18. A HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum (a továbbiakban: HM HIM), az MH vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár (a továbbiakban: MH BHD) és az MH Logisztikai Központ (a továbbiakban: MH LK), valamint a pénzügyi és számviteli ellátási-utaltsági rend szerinti jogutód HM VGH GTPR és a HM I. OGTPER
a) létszámnövekedéssel kapcsolatos személyi juttatás, munkaadókat terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó, valamint költségvetési létszám pótelőirányzat igényét 2016. augusztus 25-ig megküldi a HM VGH részére,
b) a létszámváltozásnak megfelelően igényli az Erzsébet Utalványokat az Erzsébet Utalványforgalmazó Zártkörűen működő Részvénytársaságnál (a továbbiakban: Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt.),
c) 2016. szeptember 5-ig végrehajtja a követelések és a kötelezettségek jogutód honvédelmi szervezet részére történő rögzítését és azt követően kezdeményezi azok törlését a HM KGIR-ból,
d) a közalkalmazotti illetménygazdálkodásról szóló 113/2005. (HK 1/2006.) HM utasítás rendelkezéseinek megfelelően a közalkalmazotti állomány foglalkoztatásához szükséges létszámot és béralapot 2016. szeptember 30-ig igényli a HM VGH-tól, és
e) 2016. augusztus 24-ig végrehajtja a pénzbeli juttatások folyósításának rendjéről és számviteli elszámolásuk egyes kérdéseiről szóló 26/2016. (HK 5.) HM KÁT-HVKF együttes intézkedésben foglalt követelések pénzforgalmi rendezését.

19. A HM HIM, az MH BHD, valamint a pénzügyi és számviteli ellátási-utaltsági rend szerinti jogutód HM VGH GTPR és a HM I. OGTPER 2016. augusztus 19-ig kezdeményezi a megszűnéssel érintett HM szervezetekkel kapcsolatos változások 2016. szeptember 1-jei hatállyal történő átvezetését az Erzsébet Utalványforgalmazó Zrt-nél.

20. A HM VGH a megszűnéssel érintett HM szervezetek
a) előirányzat-felhasználási keretszámlájának 2016. augusztus 31-ei hatállyal történő megszüntetését kezdeményezi a Magyar Államkincstárnál (a továbbiakban: Kincstár),
b) vonatkozásában a megszűnés napjával a 16. pont b) alpontja szerinti adatszolgáltatás alapján az éves költségvetési beszámolónak megfelelő adattartalommal, leltárral és záró főkönyvi kivonattal alátámasztott éves költségvetési beszámolót készít a 2015. évi éves költségvetési beszámoló elkészítésének rendjéről szóló HM VGHÁT szakutasításban meghatározottak szerint, és azt a HM fejezet K-11-es programjában 2016. november 30-ig rögzíti, és
c) vonatkozásában a 18. pont c) alpontja szerinti kezdeményezések alapján végrehajtja a követelések és a kötelezettségek HM KGIR-ból való törlését.

21. A HM VGH 2016. augusztus 25-ig kezdeményezi a honvédelmi szervezetek pénzügyi és számviteli ellátási-utaltsági rendjéről szóló 14/2014. (HK 6.) HM VGHÁT szakutasítás módosítását.

22. A HM VGH az átadásra kerülő szervezeti elemeinek személyi állományát az augusztus havi hóvégi számfejtést követően, de legkésőbb 2016. szeptember 7-ig központilag áthelyezi az átvevő jogutód honvédelmi szervezet állományába. Amennyiben a központilag áthelyezett állomány a jogutód honvédelmi szervezettől eltérő, más honvédelmi szervezethez kerül áthelyezésre – ideértve a rendelkezési állományba helyezést is –, a HVK Személyzeti Csoportfőnökség csoportfőnöke 2016. szeptember 21-ig egyedileg intézkedik azok más honvédelmi szervezethez történő áthelyezésére.

23. A HM VGH a jogutód honvédelmi szervezetek folyamatos működésének biztosítása érdekében kezdeményezi a szükséges előirányzat-átcsoportosításokat a Kincstárnál.

24. A HM VGH szervezeti elemének és feladatrendszerének átvételével összhangban a HM VGH felülvizsgálja a 2016. évi MET, illetve KNET programjai között tervesített – a NATO biztonsági beruházási feladatokat nem érintő – utazásokra és fogadásokra jóváhagyott és 2016. augusztus 31-ig fel nem használt keretét és legkésőbb 2016. szeptember 16-ig a felülvizsgált maradványösszeggel kiegészíti az MH LK 2016. évi MET, illetve KNET keretét.

25. A HM VGH 2016. december 31-ig biztosítja az MH LK részére átadásra kerülő feladatokhoz kapcsolódó és a HM VGH Kereskedelmi Utazások Tervében jóváhagyott külföldi szolgálati utak végrehajtását.

26. A HM VGH szervezeti elemének és feladatrendszerének átvételével összhangban a HM VGH felülvizsgálja a tárca tulajdonában, vagy résztulajdonában levő szabadalmak 2016. évben esedékes díjakat érintően jóváhagyott és 2016. augusztus 31-ig fel nem használt keretét és legkésőbb 2016. szeptember 30-ig a felülvizsgált maradványösszeggel kiegészíti az MH LK 2016. évi intézményi költségvetési keretét. A tárca tulajdonában, vagy résztulajdonában levő szabadalmak 2016. évben esedékes díjait 2016. szeptember 1-jét követően az MH LK intézményi költségvetési keretének terhére egyenlíti ki.


7. Hadműveleti feladatok

27. A szervezeti változásban érintett HM szervezet a szervezeti változással összhangban elkészíti vagy módosítja az MH készenlét fenntartása és fokozása rendszeréhez (a továbbiakban: KFR) előírt munkatervét, amelyet a felelős vezető 2016. augusztus 15-ig jóváhagyásra felterjeszt az irányítást végző állami vagy katonai vezető részére. A jóváhagyott KFR munkaterv egy példányát a felelős vezető 2016. augusztus 30-ig megküldi a HVK Hadműveleti Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK HDMCSF) részére és intézkedik a KFR tervhez kapcsolódó okmányok elkészítésére, illetve pontosítására.

28. A HM VH főigazgatója intézkedik a HM VH részére kiadott központi riasztási okmány 2016. szeptember 1-jéig a HVK HDMCSF részére történő visszaküldésére.

29. A megszűnéssel érintett HM szervezet vezetője 2016. szeptember 1-jéig – a megszűnéssel érintett HM szervezet KFR munkaterve valamennyi példányának megsemmisítése érdekében – intézkedik azoknak az ellátásukat végző ügyviteli szerv részére történő leadására.

30. A Magyar Honvédség készenléte fenntartásának és fokozásának követelményeiről szóló M/1/2012. (HK 8.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés, valamint a Magyar Honvédség készenléte fenntartásának és fokozásának követelményeiről szóló M/1/2012. (HK 8.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés módosításáról szóló M/1/2013. (HK 5.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés megszűnéssel érintett HM szervezeteket illető példányai az együttes intézkedés hatálybalépését követő ötödik napig az azok ellátásért felelős ügyviteli szervek részére leadásra, illetve azok útján átadásra kerülnek a jog-utód HM szervek részére. Ezen intézkedések további példányainak a HM Társadalmi Kapcsolatokat Koordináló Főosztály, és a HM Nemzeti Rendezvényszervező Főosztály részére történő biztosítását a jelen együttes intézkedés aláírásával engedélyezzük.


8. Logisztikai feladatok

31. Az MH LK az MH BHD-val és a HM VGH-val együttműködve a 38/2016. (VII. 21.) HM utasítás szerint feladatrendszerébe kerülő feladatokat ellátó szervezeti elemeit érintően a HM fejezet béke és békétől eltérő időszaki logisztikai utaltsági rendjének (a továbbiakban: LUR) módosítására vonatkozó javaslatát az együttes intézkedés hatályba lépését követő nyolcadik napig megküldi a HVK Logisztikai Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK LOGCSF) részére.
32. A HVK LOGCSF a megszűnéssel érintett HM szervezeteket törli, valamint a MH LK javaslata alapján pontosítja és kiadja a módosított LUR-t.

33. A HM BH kivételével a megszűnéssel érintett HM szervezetek logisztikai ellátását végző honvédelmi szervezet, a megszűnéssel érintett HM szervezetekkel, valamint – a HM mint intézmény vagyonnyilvántartásában vezetett anyagnemek vonatkozásában – a jogutód honvédelmi szervezetekkel együttműködve a HM fejezet egységes számviteli politikájáról és számlarendjéről szóló 12/2016. (HK 4.) HM VGHÁT szakutasítás 1. függelék Leltározási szabályzatában meghatározottak szerint, 2016. augusztus 31-ei fordulónappal átadás-átvételi leltárt hajt végre. A leltár 2016. szeptember 16-ai befejezéséig a szervezeti változásban érintett honvédelmi szervezet felelős vezetője jóváhagyja a leltárról szóló összefoglaló jelentést, valamint az ESZKÖZ program szakági és referensi részében a leltár végrehajtása megjelenítésre kerül.

34. A vagyonátadást – az ESZKÖZ programban 221 és 321 mozgáskódokkal – a 33. pont szerinti honvédelmi szervezetek 2016. szeptember 1-jei átadás-átvételi dátummal, szeptember 30-áig végrehajtják.

35. A HM BH a logisztikai ellátását végző HM VGH és MH BHD által biztosított teljeskörű lekérdezési listák alapján 2016. augusztus 31-ig egyeztetést hajt végre. Az egyezetett lekérdezési listák a vagyonátadásról szóló, 2016. szeptember 5-ig összeállított és hitelesített átadás-átvételi jegyzőkönyv részét képezik. A HM VGH és az MH BHD 2016. szeptember 16-ig végrehajtja a tárolóhelyek közötti átvezetést.

36. A HM VGH által az MH LK részére átadásra kerülő szervezeti elem vagyonát az MH LK logisztikai ellátását végző MH ARB veszi át. Az átadás-átvétel
a) a raktári készletek vonatkozásában a 33-34. pont szerinti feladatoknak és határidőnek megfelelően, és
b) a személyhez kötött vagyon vonatkozásában felelősségvállalási nyilatkozattal – amely az átadás-átvételi jegyzőkönyv részét képezi – a 34. pont szerinti mozgáskódokkal 2016. szeptember 30-ig
kerül végrehajtásra.

37. A megszűnéssel érintett honvédelmi szervezet vezetője az MH BHD parancsnokával együttműködve intézkedik a vezetése alá tartozó szervezet analitikus és egyéb operatív nyilvántartásainak pontosítására.

38. A szervezeti változásban érintett honvédelmi szervezetek közötti anyagmozgatás kizárólag az ESZKÖZ program által készített mozgásbizonylatokon történik, amelyeket a megszűnéssel érintett HM szervezet, mint átadó és a jogutód honvédelmi szervezet, mint átvevő szervezet kijelölt anyagfelelősei aláírnak, és a logisztikai ellá-tásukat végző szervezet bélyegzőjével hitelesítenek.

39. A szervezeti változással érintett honvédségi szervezet személyi állománya 2016. augusztus 31-ig elszámol a személyhez kötött elszámolásköteles anyagokkal és eszközökkel az ellátását végző anyagnem-felelősnek.

40. A megszűnéssel érintett HM szervezet – az MH BHD-val együttműködve – a számítástechnikai anyagait és eszközeit 2016. szeptember 1-jét követően átadja a jogutód honvédelmi szervezet részére.

41. Az MH BHD parancsnoka intézkedik a HM BH kivételével a megszűnéssel érintett HM szervezetek és azok jogutód honvédelmi szervezetei közötti anyagmozgatásokra, ideértve a honvédelmi kiállítóhelyek létrehozásáról és működtetéséről, valamint a honvédelmi szervezetek által a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeumtól kölcsönzött műtárgyak kezeléséről szóló 7/2015. (II. 20.) HM utasítás szerinti műtárgyakat, azok analitikus és egyéb operatív nyilvántartásainak módosítását és pontosítását.

42. A megszűnéssel érintett HM szervezet vezetője kezdeményezi a HM HIM-mel megkötött kölcsönzési szerződés alapján az attól átvett műtárgyak visszavételét.

43. A szervezeti változással érintett honvédségi szervezet a személyi állományának költözésével összefüggő, az irodák tisztasági festésére és javítására vonatkozó igényt az elhelyezésileg ellátó honvédségi szervezet részére küldi meg. Az objektumot elhelyezésileg ellátó honvédelmi szervezet a beérkezett igényeket 2016. augusztus 31-ig összesíti és megküldi a HM VGH részére.

44. A megszűnéssel érintett HM szervezet felelős vezetője 2016. szeptember 1-jei fordulónappal szerződéses partnereik felé kezdeményezi és végrehajtja a kötelezettségekkel és a követelésekkel kapcsolatos szerződések szükséges módosítását.

45. Az MH BHD parancsnoka a gépjármű-szaktechnikai terület vonatkozásában intézkedik a szervezeti változással érintett honvédségi szervezet részére biztosított gépjárművek és azok gépjárművezetőinek a jogutód honvédelmi szervezet részére történő átcsoportosítására és az üzemeltetés feltételeinek megteremtésére.

46. Az átvevő jogutód honvédelmi szervezet felelős vezetője által átvevőként kijelölt személyek – a LUR szerint illetékes honvédelmi szervezet felelős vezetője által kijelölt bizottsági tagok ellenőrzése mellett – a megszűnéssel érintett HM szervezet felelős vezetője által átadóként kijelölt személyektől 2016. augusztus 30-ig helyiségleltár alapján átveszik az átadó HM szervezet által felügyelt és használt szolgálati, iroda- és egyéb helyiségeket, berendezési tárgyakat, bútorzatot, valamint a Részletes Felszerelési Könyv, illetve szakanyag-nyilvántartások szerint a személyhez kötött elszámolás-köteles szakanyagokat.

47. Az átvevő jogutód honvédelmi szervezet az átvételre tervezett feladatokra tekintettel megigényli a LUR szerint illetékes honvédelmi szervezettől a feladatok ellátásához szükséges elhelyezési feltételeket. Az átvevő honvédelmi szervezetek igénye alapján 2016. szeptember 1-jétől a LUR szerint illetékes honvédelmi szervezet biztosítja az új feladatok ellátásához szükséges szolgálati, iroda- és egyéb helyiségeket.

48. Az átvevő honvédelmi szervezetek – a LUR szerint illetékes katonai szervezet közreműködésével – az átvevő honvédelmi szervezetek érintett szervezeti elemei által használt helyiségek átadás-átvételéről készült jegyzőkönyvek egy példányát az átadás-átvételi eljárást követő ötödik napig megküldik a LUR szerint illetékes honvédelmi szervezet felelős vezetője részére, aki a jegyzőkönyvek alapján intézkedik a szakanyag-nyilvántartások átvezetésére.


9. Híradó, informatikai
és információvédelmi szakfeladatok

49. A híradó, informatikai és futár szolgáltatásokat a szervezési időszak teljes ideje alatt biztosítani kell. A szolgáltatások átcsoportosítására, csökkentésére, vagy megszüntetésére csak a szervezési feladat végrehajtásának ütemében kerülhet sor.

50. A megszűnéssel érintett HM szervezetek felelős vezetői az általuk vezetett szervekre vonatkozó szervezeti és személyi változások tekintetében a változásban érintett személyek nevét, rendfokozatát és beosztását, illetve munkakörét a híradó és informatikai szolgáltatások összesített igényét és a számukra biztosítandó, módosítandó vagy törlésre kerülő híradó-informatikai szolgáltatásokat 2016. augusztus 16-ig megküldik az MH BHD részére a híradó-informatikai szolgáltatások biztosításának és átszervezésének érdekében. Külön figyelmet kell fordítani azon személyek adatainak megadására, akiknek foglalkoztatásra irányuló jogviszonya megszüntetésre kerül.

51. A megszűnéssel érintett HM szervezetektől a szervezeti változásban nem érintett honvédségi szervezethez távozó, a jelenlegi elhelyezési körletét elhagyó és beosztást, munkakört váltó felhasználók részére az új beosztásukhoz, munkakörükhöz szükséges szolgáltatásokat a Magyar Honvédség Kormányzati Célú Elkülönült Hírközlő Hálózatának békeidejű üzemeltetési és felügyeleti rendjéről, valamint a központilag biztosított szolgáltatások igénybevételének szabályairól szóló 55/2013. (IX. 13.) HM utasítás rendelkezéseinek megfelelően 2016. augusztus 16-ig az új szervezet igényli meg.

52. Az MH BHD a felhasználó szervezetek igényei szerint felméri a létesítésre, megszüntetésre, módosításra kerülő híradó-informatikai szolgáltatásokat és a feladatok végrehajtására vonatkozó javaslatát megküldi a HVK Híradó, Informatikai és Információvédelmi Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK HIICSF) részére, amely tartalmazza a saját erőforrások felhasználásával nem biztosítható szolgáltatási igényeket és azok becsült forrásigényét is.

53. A szervezési időszak előkészítése és időtartama alatt a felelős vezetők kiemelt figyelmet fordítanak a szervezetük elektronikus adatvagyonának hosszú távú biztosítására, amelynek érdekében 2016. augusztus 30-ig intézkednek az elektronikus adatvagyon megfelelő kezelésére, megőrzésére és védelmére.

54. A szervezeti változásban érintett HM szervezetek felelős vezetői felelősek a híradó és informatikai eszközök mozgatásának megszervezéséért, azok ellátó szervezetekkel történő egyeztetéséért, az eszközök átadás-átvételéért, az informatikai eszközök átadás-átvételét megelőző adatmentések végrehajtásáért és az információvédelmi rendszabályok betartásáért. Kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy az adatok ne sérüljenek meg, ne semmisüljenek meg, módosításukra ne kerüljön sor és illetéktelen személyek ne férjenek hozzájuk.

55. Az MH BHD szakállománya segítséget nyújt a felhasználók adatainak archiválásában, törlésében és az új felhasználói igények összeállításában.

56. Azon személyek, akiknek az eszközök és a szolgáltatások használatára vonatkozó jogosultsága megszűnik, a használatukban lévő szolgálati rádiótelefont, SIM-kártyát, telefonkészüléket, faxberendezést, EDR-készüléket és számítástechnikai eszközöket a jogosultság megszűnését követően haladéktalanul leadják az őket ellátó, megszűnéssel érintett HM szervezet anyagnem-felelőse részére. Az adathordozóval, vagy adattárolási funkcióra alkalmas memóriával rendelkező eszközök esetében a felhasználói adatok, valamint a további használatot akadályozó személyes beállítások és szolgáltatások megfelelő eljárással történő törlését – a szükséges adatok mentését követően – az eszközök leadása előtt kell elvégezni. A speciális szolgáltatást vagy eszközt – ideértve a bérelt áramkört, az egyedi internet-hozzáférést, az egyedi routert és a switchet – igénybe vevő felelős vezető 2016. szeptember 1-jéig nyilatkozik az MH BHD felé a szolgáltatás vagy eszköz további szükségességéről vagy a leadás rendjéről.

57. A szolgálati rádiótelefon-használatra vonatkozó egyedi engedélyeztetési eljárás alá eső kérelmeket – ideiglenes kvóta megállapítása, külön engedélyhez kötött szolgáltatások és keretösszegek használata – a felelős vezetők 2016. augusztus 16-ig felterjesztik a szolgálati rádiótelefon-ellátás és használat szabályairól szóló 23/2011. (III. 2.) HM utasításban meghatározottak szerint.

58. Az MH BHD a szolgálati rádiótelefonok használatát a korábbi hívószám megtartásával 2016. szeptember 1-jét követően is biztosítja azon személyek részére, akik a továbbiakban is jogosultak szolgálati rádiótelefon használatára.

59. A megszűnéssel érintett HM szervezetek felelős vezetői saját szervezetük vonatkozásában felelősek az MH tudakozói telefonkönyv és az MH elektronikus levelezési fiókok – ideértve az újonnan létrehozott hívószámokat és levelezési fiókokat, valamint a törlésre kerülő felhasználókat is – adatainak pontosításáért. A megszűnéssel érintett HM szervezetek a változásokat 2016. augusztus 22-ig megküldik az MH BHD részére.

60. A szervezeti változásban érintett HM szervezet felelős vezetője szervezete átadásra kerülő fizikai biztonsági területeiről, biztonságtechnikai eszközeiről jegyzéket készít, amely alapján a fizikai biztonsági területeket, a biztonságtechnikai eszközöket és azok dokumentációit a 2016. szeptember 30-ig átadja az átvevő szervezet részére, és ezzel egyidejűleg megküldi a NATO Irodaautomatizálási Rendszer (a továbbiakban: NIAR) vendégfelhasználóinak névjegyzékét a HVK HIICSF részére. A HVK HIICSF intézkedik a NIAR vendégfelhasználóinak felvételére. Az akkreditált fizikai biztonsági területek adatkezelési engedélyei módosítását, szervezeti átalakítás miatti változás lekövetése érdekében az átvevő szervezetnek 2016. október 30-ig kezdeményezni kell a BM Nemzeti Biztonsági Felügyeletnél.

61. A szervezési feladatokban érintett HM szervezetek szervezeti és funkcionális elemei elhelyezésének tervezésénél kiemelt szakmai és költséghatékonysági szempontként kell figyelembe venni, hogy a minősített adatok védelme érdekében, jogszabály által meghatározott fizikai biztonsági feltételekkel már részben vagy teljes egészében rendelkező helyiségek a továbbiakban is a minősített adatok védelmével kapcsolatos funkciójuknak megfelelően kerüljenek hasznosításra. Kifejezetten e körbe tartoznak a minősített adatok elektronikus feldolgozására kialakított helyiségek, az ügyeleti helyiségek, a minősített adatok tárolóhelyiségei, a nyilvántartó illetve ügyviteli helyiségek, rejtjelkörletek.

62. Az önálló postafiók-számmal rendelkező és megszűnéssel érintett HM szervezetek felelős vezetői a megszűnésre, vagy a szervezet megnevezésében bekövetkező változásra tekintettel 2016. augusztus 15-ig a változásról értesítik a postafiók bérleményt biztosító postai szerv vezetőjét és kezdeményezik a postaszolgáltatási szerződés módosítását, vagy megszüntetését.

63. A HM VGH főigazgatója 2016. szeptember 30-ig intézkedik a HM BH által használt, Katonai Beszerzési Információs Rendszert kiszolgáló számítástechnikai eszközök üzemeltetésével összefüggő feladatok végrehajtási rendjének módosítására.

64. A HM VGH 2016. szeptember 1-jei hatállyal átveszi és – honvédelmi célú központi beszerzési feladatainak részeként – végzi a Nemzeti Kommunikációs Hivatalról és a kormányzati kommunikációs beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 247/2014. (X. 1.) Korm. rendelet 8. és 9. §-a szerinti központosított adatszolgáltatási feladatokat. A HM BH főigazgatója 2016. augusztus 31-ig intézkedik a 2016. szeptember 1-jei változás a Nemzeti Kommunikációs Hivatal részére történő bejelentésére.

65. A szervezeti változásban érintett HM szervezet felelős vezetője vagy az általa kijelölt személy a Honvédelmi Minisztérium fejezet Költségvetés Gazdálkodási Információs Rendszer felhasználói jogosultságok, valamint a kapcsolódó infrastrukturális elemek igénylésének és kiosztásának eljárásrendjéről szóló 9/2016. (HK 2.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedése (a továbbiakban: 9/2016. (HK 2.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés) alapján intézkedik a szervezeti változásban érintett személyi állomány HM KGIR alkalmazásban történő munkavégzéséhez szükséges hozzáférési jogosultságainak (a továbbiakban: jogosultság) felülvizsgálatára. A felülvizsgált jogosultság engedélyezésére, módosítására vagy megszüntetésére, illetve a HM KGIR infrastrukturális feltételeinek biztosítására a HM KGIR Portál kezdőoldalán a KGIR Üzemeltetési Tájékoztatóból vagy a HM KGIR Útválasztón, az Űrlapok mappából letöltött aktuális, a HM KGIR felhasználóinak regisztrálásához és jogosultságainak definiálásához megnevezésű 3/A, illetve a végpont, munkaállomás létesítéséhez, áthelyezéséhez és megszüntetéséhez megnevezésű 3/C jelű adatlapok kitöltésével és a 9/2016. (HK 2.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés szerinti eljárásrend alapján kezdeményezhető a felhasználók részére.


10. Dokumentumvédelmi és ügyviteli feladatok

66. A megszűnéssel érintett HM szervezet személyi állománya az általa kezelt iratokkal elszámol az ellátásáért felelős ügyviteli szerv felé.

67. A HM VGH 38/2016. (VII. 21.) HM utasítás 3. § b) pontja szerinti feladatátadásban érintett ügyintézői iratjegyzékbe foglalják az általuk kezelt és a jogutód honvédségi szervezetek további működéséhez szükséges iratokat. A HM VGH ügyviteli szerve az ügyintézők által elkészített iratjegyzékekben megjelölt, a 38/2016. (VII. 21.) HM utasítás 3. § b) pontja szerinti szervezetek feladatrendszerének átadás-átvétele során az azzal összefüggő, a HM VGH irattárban őrzött iratokat és alap- és kisegítő nyilvántartásokat – ideértve az MH LK működéséhez szükséges Rajz- és Dokumentumtárat – átadja az MH LK ügyviteli szervének. Az MH LK ügyviteli szerve 2016. december 30-ig saját ügyviteli rendszerébe integrálja az átvett iratokat.

68. A jogutód honvédségi szervezet működéséhez szükséges minősített iratokat a szervezeti változásban érintett HM szervezet olyan ütemezéssel adja át az érintett ügyviteli szerv részére, hogy azok folyamatos feldolgozása biztosított legyen.

69. A megszűnéssel érintett HM szervezet jegyzéket készít a jogutód honvédségi szervezettől eltérő más honvédségi szervezethez áthelyezésre kerülő személyek fényképes aktívkártyás belépési engedélyeiről, amelyet 2016. augusztus 31-ig megküld a HVK HIICSF részére.

70. A megszűnéssel érintett HM szervezet felelős vezetője a foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszüntetésesével érintett személyi állomány fényképes aktívkártyás belépési engedélyeiről jegyzéket készít, amelyet a szolgálatteljesítés vagy munkavégzés utolsó napján elszámoltatott személyektől bevont fényképes aktívkártyás belépési engedélyekkel együtt 2016. december 30-ig megküld a HVK HIICSF részére.

71. A megszűnéssel érintett és saját ügyviteli szervezeti elemmel rendelkező HM szervezet felszámolásért felelős vezetője a HVK HIICSF-fel együttműködve intézkedik a Magyar Honvédség Egységes Iratkezelési Szabályzata 406. és 407. pontjában meghatározott feladatokra és a megszűnéssel érintett HM szervezet ügyviteli szervének a 2016. december 30-ig történő felszámolására.


11. Az államháztartási belső ellenőrzéssel
és az operatív belső kontrollrendszerrel összefüggő feladatok

72. A megszűnéssel érintett HM szervezet felelős vezetője az államháztartási belső ellenőrzés tekintetében jelentkező kötelezettsége teljesítése során úgy jár el, hogy a 2016. évi államháztartási belső ellenőrzések végrehajtásáról szóló éves jelentését a megszűnés időpontját megelőzően 2016. augusztus 25-ig elkészíti és az előírt rendben felterjeszti.

73. A jogutód honvédségi szervezetek 2016. szeptember 1-jétől a 2016. évi államháztartási belső ellenőrzési feladatok végrehajtása során kiemelt figyelmet fordítanak a működési folyamatok szervezeti változásokból eredő kockázataira, a 2016. évi államháztartási belső ellenőrzési tervükben szereplő célkitűzések pontosítása, az éves államháztartási belső ellenőrzési terv módosítása, valamint a soron kívüli és a terven felüli kapacitás terhére elrendelésre kerülő ellenőrzések útján.

74. Az államháztartási belső ellenőrzésekhez kapcsolódóan az ellenőrzések alapján javasolt és meg nem valósult intézkedési feladatok a megszűnéssel érintett HM szervezetek és a jogutód honvédségi szervezetek közötti átadás-átvétel tárgyát képezik.

75. A megszűnéssel érintett HM szervezetek az átadott intézkedésekről, valamint a feladatátadás következtében időszerűtlenné vált feladatokról a külső ellenőrzéseket érintően a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről szóló 370/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Bkr.) 14. § (2) bekezdésében foglalt beszámolót a megszüntetés időpontját megelőzően 2016. augusztus 29-ig – a jogutód honvédségi szervezetek egyidejű tájékoztatása mellett – a HM BEF főosztályvezetője útján terjesztik elő. Az intézményi szintű államháztartási belső ellenőrzéseket követő intézkedések kapcsán a Bkr. 46. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettségével összefüggő átadásokról a megszűnéssel érintett HM szervezet úgy tesz eleget, hogy az alapján a megszüntetés időpontjára a megszűnéssel érintett HM szervezet belső ellenőrzési vezetőjének jelentéséhez szükséges információk rendelkezésre álljanak.

76. A megszűnéssel érintett HM szervezet felelős vezetője a belső kontrollrendszerre vonatkozó értékelési és nyilatkozattételi kötelezettségét a Bkr. 11. § (4) bekezdése, valamint a Honvédelmi Minisztérium, mint intézmény Operatív Belső Kontrollok Rendszere Szabályzata kiadásáról szóló 31/2014. (HK 12.) HM KÁT szakutasítás 21.4. pontja szerint hajtja végre.


12. Szervezési, deregulációs és egyéb feladatok

77. A 38/2016. (VII. 21.) HM utasításban meghatározott és az együttes intézkedésben nem szabályozott feladatok tekintetében érintett csoportfőnökségek csoportfőnökei szakterületük vonatkozásában – szükség szerint – a 2016. szeptember 1-jéig kiadják, illetve pontosítják szakutasításaikat.

78. A szervezeti változásban érintett HM szervezet a bélyegzőellátásról és a bélyegzők használatáról szóló 38/2013 (VII. 12.) HM utasításban (a továbbiakban: 38/2013. (VII. 12.) HM utasítás) meghatározott eljárásrend szerint a jogutód honvédelmi szervezet működéséhez szükséges személyi pecsétnyomó, alap- és segédbélyegző igényt 2016. augusztus 10-ig megküldi az MH KIKNYP részére.
79. A megszűnéssel érintett HM szervezetek érvénytelenné vált bélyegzőinek az ügyviteli előírások, valamint a 38/2013. (VII. 12.) HM utasítás rendelkezéseinek betartásával az MH KIKNYP részére 2016. szeptember 1-jétől 2016. december 30-ig adják le.

80. A megszűnéssel érintett HM szervezet felelős vezetője 2016. augusztus 15-ig kijelöli a megszűnéssel érintett HM szervezet felszámolásért felelős vezetőjét, annak javaslatára a megszűnéssel érintett HM szervezet felszámolására, vagyonának elszámolására, az ügyviteli anyagok rendezésére, továbbá a felszámolási jegyzőkönyv elkészítése érdekében Felszámolási Bizottságot (továbbiakban FB) hozhat létre.

81. A megszűnéssel érintett HM szervezet felszámolásért felelős vezetője vagy a FB vezetője 2016. november 30-ig megkéri, és a felszámolási jegyzőkönyvekhez csatolja a megszűnéssel érintett HM szervezet analitikus nyilvántartása alapján kiállított elszámolási igazolásokat, a LUR alapján intézményi szintű ellátásra kijelölt szervezetek által kiállított elszámolási igazolásokat, az MH központi ellátási rendszerén keresztül kapott eszközökről és készletekről a központi ellátó szervezetek által kiadott elszámolási igazolásokat.

82. A megszűnéssel érintett HM szervezet felelős vezetője – a HM VGH főigazgatójával, valamint az MH BHD és az MH LK parancsnokával együttműködve – az átadás-átvételi feladatok végrehajtása és az átadás-átvételi jegyzőkönyv elkészítése érdekében 2016. augusztus 15-ig átadás-átvételi bizottságot alakít meg, amely legkésőbb 2016. október 1-jéig elszámol a megszűnéssel érintett HM szervezet anyagi, technikai eszközeivel az MH BHD és az MH LK felé, illetve annak közreműködésével átadja azokat a jogutód honvédségi szervezet részére.

83. A jogutód honvédségi szervezet vezetője a Munkatervező Modul hozzáférési jogosultság szervezetét érintő igényét az együttes intézkedés hatályba lépését követő napig megküldi a HM TKF elektronikus tervezési címére.

84. A megszűnéssel érintett HM szervezet 2016. szeptember 1-jétől kezdődő tervezési feladata alapján felülvizsgálja a szervezet által – az éves és havi munkatervek összeállításával és a tervezett feladatok megvalósulásának nyomon követésével összefüggő feladatokról szóló 2/2014. (I. 21.) HM utasításban (a továbbiakban: 2/2014. (I. 21.) HM utasítás) meghatározott eljárásrendnek megfelelően – a megszűnéssel érintett HM szervezet 2016. évi szeptember havi és a HM 2016. évi intézményi munkatervébe bedolgozott feladatokat, az arra vonatkozó módosító javaslatait 2016. augusztus 16-ig feltölti a Munkatervező Modulban a jogutód részére kialakított felületre, és a tevékenység fő irányait érintő javaslatait megküldi a HM Tervezési és Koordinációs Főosztály (a továbbiakban: HM TKF) elektronikus tervezési címére.
85. A 2/2014. (I. 21.) HM utasításban meghatározott feladatok végrehajtásáért 2016. szeptember 1-jétől a megszűnéssel érintett HM szervezet vonatkozásában annak jogutódjának vezetője, a HM vonatkozásában a feladatokat átvevő HM szerv vezetője felelős.

86. A 2/2014. (I. 21.) HM utasításban meghatározott feladatok végrehajtása érdekében a megszűnéssel érintett HM szervezetek vonatkozásában a jogutód szervezet vezetője, a HM vonatkozásában a feladatokat átvevő HM szerv vezetője a megszűnéssel érintett HM szervezet felületén végrehajtja a HM 2016. évi augusztus havi munkatervében szereplő, felelősségi körébe tartozó feladatok megvalósulásának nyomon követésével összefüggő feladatok végrehajtására vonatkozó információk rögzítését, valamint a 2/2014. (I. 21.) HM utasítás szerinti jelentési rendnek megfelelően szöveges jelentést terjeszt fel a HM TKF főosztályvezetője útján a HM közigazgatási államtitkár részére.

87. A felelős vezetők a szervezeti változásban érintett, továbbfoglalkoztatásra kerülő hivatásos vagy szerződéses katonák új szolgálati beosztásba történő áthelyezésével, kinevezésével egyidejűleg az azokat érintő jogi és igazgatási feladatok vonatkozásában a folyamatban lévő ügyekről kölcsönösen tájékoztatják egymást, és a büntető-, méltatlansági, szabálysértési, fegyelmi, káreljárásokkal, pénzügyi követelésekkel összefüggő, folyamatban lévő eljárásokhoz kapcsoló dokumentumokat az ügyviteli szabályoknak megfelelően megküldik a jogutód honvédelmi szervezet részére.

88. A megszűnéssel érintett HM szervezet felelős vezetője az együttes intézkedésben meghatározott feladatok végrehajtásáról 2016. december 30-ig jelentést terjeszt fel az irányítást végző állami vezető részére.


II. FEJEZET

13. Az állami minőségbiztosítással kapcsolatos szakfeladatok

89. A HM VGH az akkreditált tevékenységeit érintő szervezeti változásról szóló értesítést küld
a) az együttes intézkedés hatályba lépését követő ötödik napig a Nemzeti Akkreditáló Hatóság (a továbbiakban NAH) részére, és
b) 2016. augusztus 15-ig az Észak-atlanti Szerződés Szervezete (a továbbiakban: NATO) AC/327 bizottság részére.

90. A HM VGH a honlapján az MH LK-val együttműködve 2016. augusztus 31-ig a minőségirányítási rendszerek tanúsításra vonatkozó információkat módosítja, azzal egyidejűleg a tanúsító szervezetben és a tanúsítási követelményekben bekövetkező változásokról kiértesíti a Szövetségi Minőségbiztosítási Kiadványok (a továbbiakban: AQAP) és az ISO 9001 rendszerekben általa tanúsított szervezeteket.

91. Az MH LK az akkreditált tevékenység átvételét érintően
a) 2016. szeptember 15-ig bejelenti azt a NAH részére,
b) 2016. szeptember 15-ig előkészíti a STANAG 4107 melléklet módosítását és azt megküldi a NATO AC/327 bizottság részére,
c) 2016. szeptember 30-ig kialakítja a tanúsításra vonatkozói információk közlésére szolgáló honlapját,
d) 2016. szeptember 30-ig kidolgozza az ahhoz kapcsolódó felkészülési tervet és az alapján felkészül a NAH felügyeleti vizsgálatára, és
e) 2016. szeptember 30-ig előkészíti a katonai minőségbiztosítási feladatok végrehajtásáról szóló 10/2005. (IV. 14.) HM rendelet módosítására vonatkozó javaslatát, melyet szolgálati úton felterjeszt a HVK LOGCSF részére.

92. A HM BH a HM VGH-val és az MH LK-val együttműködve 2016. augusztus 31-ig módosítja az érvényes beszerzési szerződések minőségbiztosítási és termékkodifikációs fejezeteit.


14. Termékazonosítással kapcsolatos szakfeladatok

93. A HM VGH a szervezeti változásról szóló értesítést 2016. augusztus 15-ig megküldi a NATO AC/135 bizottság részére.

94. Az MH LK 2016. november 30-ig előkészíti a NATO Kodifikációs Rendszer alkalmazásáról szóló 109/2005. (HK 25.) HM utasítás módosítására vonatkozó javaslatát, melyet szolgálati úton felterjeszt a HVK LOGCSF részére.

95. A HVK LOGCSF csoportfőnöke 2016. szeptember 30-ig kiadja a Honvédségi Egységes Termékkód igénylésének és biztosításának rendjét, valamint a NATO Kereskedelmi és Kormányzati Cég Kód kiadásának rendjét szabályozó szakutasítását.


15. Az anyagi egységesítéssel kapcsolatos
szakfeladatok

96. A HM VGH az anyagi egységesítéssel kapcsolatos szervezeti változásról szóló értesítést 2016. augusztus 15-ig megküldi a szabványosítással foglalkozó NATO, EDA és V4 szervezetek és a Magyar Szabványügyi Testület részére.

97. Az MH LK 2016. szeptember 30-ig módosítja a szabványok beszerzése érdekében a Magyar Szabványügyi Testülettel megkötött szerződést.
98. Az MH LK az MH Hadkiegészítő, Felkészítő és Kiképző Parancsnoksággal együttműködve 2016. szeptember 30-ig előkészíti a Magyar Honvédség doktrinális, szabványosítási és terminológiai tevékenységéről szóló 54/2015. (X. 21.) HM utasítás, az anyagi NATO egységesítési egyezmények nemzeti témafelelőseiről szóló 16/2016. (HK 6.) HM VGHÁT szakutasítás módosítására, valamint a Magyar Katonai Szabványok témafelelőseiről rendelkező HM VGHÁT szakutasítás tervezetére vonatkozó javaslatát, melyet szolgálati úton felterjeszt a HVK LOGCSF részére.


16. A haditechnikai kutatási-fejlesztési szakfeladatok

99. Az MH LK a haditechnikai kutatás-fejlesztést (a továbbiakban: K+F) érintően
a) 2016. szeptember 30-ig előkészíti a Honvédelmi Minisztérium vagyonkezelésében lévő eszközök selejtezéséről és a selejtezési jogkörök gyakorlásáról szóló 56/2015. HM utasítás módosítására, és
b) 2016. november 15-ig előkészíti a tárcaszintű haditechnikai kutatás-fejlesztés végrehajtásáról rendelkező miniszteri utasításra
vonatkozó javaslatát, melyet szolgálati úton felterjeszt a HVK LOGCSF részére.

100. Az MH LK 2016. szeptember 5-ig pontosítja a NATO szintű K+F együttműködéshez kapcsolódó STO nemzeti koordinátor, valamint panelképviseleti nemzeti képviselők, továbbá az EDA nemzeti K+F képviselő, munkacsoport képviselők, valamint az EDA CapTech területekhez kapcsolódó képviselők jegyzékét, és azt szolgálati úton jóváhagyásra felterjeszti a HM Hadfelszerelés Fejlesztési Főosztály (továbbiakban HM HFF) részére.

101. Az MH LK 2016 szeptember 30-ig pontosítja a Magyar Szabványügyi Testület Műszaki Bizottságába, a Magyar Űrkutatási Tanácsba, és a Hungarikum Bizottság Ipari és Műszaki Megoldások Szakbizottságába kijelölt képviselők jegyzékét.

102. Az MH LK parancsnoka a HVK HIICSF-fel együttműködve 2016. szeptember 15-ig szabályozza a NATO STO Nemzeti Dokumentációs Hozzáférési Pont feladatrendszerét érintően megküldött nyílt és minősített dokumentációs elemek kezelésének és hozzáférésének rendjét.


17. A Haditechnikai Ellenőrző Vizsgálatokkal, rendszerbe állítással és a vizsgáló laboratóriumokkal kapcsolatos szakfeladatok

103. A HM VGH 2016. augusztus 15-ig pontosítja a folyamatban levő Haditechnikai Ellenőrző Vizsgálatok (továbbiakban HEV), eseti vizsgálatok helyzetét és a kezdeményezett rendszerbeállításhoz kapcsolódó feladatokat.

104. Az MH LK parancsnoka 2016. szeptember 10-ig meghatározza
a) a Hadi-Megfelelőségi Nyilatkozat, a laboratóriumi vizsgálati jegyzőkönyvek kiadmányozási rendjét,
b) a hadfelszerelések rendszerbe állításhoz kapcsolódó ellenőrzési és vizsgálati tevékenységekhez kapcsolódó munkavédelmi, tűzvédelmi és környezetvédelmi célú vizsgálatok biztosításának, végrehajtásának rendjét és
c) biztosítja a laboratóriumok éves fenntartásához, a vizsgáló eszközök eseti javításához, kalibrálásához, a fogyóanyagokkal történő ellátásához, és a HEV és eseti vizsgálatok végrehajtásának, továbbá ahhoz szükséges kisértékű eszközök, külső szolgáltatások beszerzésének anyagi feltételeit.

105. Az MH LK 2016. szeptember 15-ig előkészíti a hadfelszerelés rendszerbe kerülésének és rendszerből történő kivonásának rendjéről szóló 10/2016. (III. 10.) HM utasítás módosítására vonatkozó javaslatát, melyet szolgálati úton felterjeszt a HVK LOGCSF részére.


18. A szellemi tulajdonjog- és iparjogvédelemmel összefüggő feladatok

106. A HM VGH a honvédelmi tárca szellemi tulajdonvédelmi és iparjogvédelmi feladatainak átadása érdekében 2016. augusztus 15-ig pontosítja a tárca tulajdonában, vagy résztulajdonában levő szabadalmakról, a szabadalmi díjak megfizetésének állapotáról szóló kimutatást.

107. Az MH LK 2016. szeptember 10-ig előkészíti a szabadalmi bejelentés államtitokká minősítéséhez szükséges eljárás részletes szabályairól szóló 141/2008. (V. 16.) Korm. rendelet és a szolgálati találmányért, illetve az alkalmazotti találmányért járó díjazásról, valamint az e találmányokkal kapcsolatos egyéb intézkedésekről szóló 18/1998. (HK 6.) HM utasítás módosítására vonatkozó javaslatát, melyet szolgálati úton felterjeszt a HVK LOGCSF részére.


19. A tudományos támogató tevékenységekkel kapcsolatos feladatok

108. Az MH LK összeállítja a Haditechnika folyóirat szerkesztőségének és szerkesztőbizottságának újraszervezésére vonatkozó elgondolást és azt 2016. szeptember 10-ig szolgálati úton jóváhagyásra felterjeszti a HVKF útján a HM parlamenti államtitkára részére.
109. Az MH LK a HM VGH-val egyeztetve 2016. szeptember 30-ig kialakítja a Haditechnika folyóirat 2016. évi megjelentetési költségeinek utólagos térítési kötelezettsége okán a 2017-ben és azt követően megfizetendő költségek tervezésének rendjét.

110. Az MH LK a Haditechnikai Könyvtár fenntartójával kapcsolatos névváltozásról szóló értesítést 2016. szeptember 15-ig megküldi az Emberi Erőforrások Minisztériuma részére, és az Emberi Erőforrások Minisztériuma Kulturális Statisztikai Rendszerében kezdeményezi a névváltozás átvezetését.

111. Az MH ARB parancsnoka – a felelős vezető által megküldött, a szervezeti változásban érintett, továbbfoglalkoztatásra kerülő állomány új szolgálati beosztásba történő áthelyezéséről, kinevezéséről szóló tájékoztatást követően – a Magyar Honvédség katasztrófavédelemmel összefüggő beavatkozási képességének fejlesztése projekt előkészítésének és végrehajtásának feladatairól szóló 21/2016. (HK 4.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés rendelkezéseinek megfelelően kezdeményezési az érintett állomány egyéni megállapodásának 2016. szeptember 1-jei hatállyal történő módosítását.


20. A Honvédelmi Minisztérium átalakításával összefüggő egyes feladatok végrehajtásáról szóló 13/2016. (HK 3.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés módosítása

112. A Honvédelmi Minisztérium átalakításával összefüggő egyes feladatok végrehajtásáról szóló 13/2016. (HK 3.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés (a továbbiakban: 13/2016. (HK 3.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés) 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„3. A HM Közigazgatási Államtitkári Titkárság Közszolgálati Iroda (a továbbiakban: HM KÁT KI), valamint a Honvéd Vezérkar Személyzeti Csoportfőnökség (a továbbiakban: HVK SZCSF) (a továbbiakban együtt: HM személyügyi szervei)
a) a b) alpontban foglaltak kivételével az együttes intézkedés hatályba lépését követő első munkanapig, és
b) a honvédelmi felkészítést érintő szervezetátalakításról, a Honvédelmi Minisztérium szervezeti korszerűsítésével összefüggő feladatokról és egyes honvédelmi miniszteri utasítások módosításáról szóló 29/2016. (V. 31.) HM utasításban (a továbbiakban: HM utasítás3), a Honvédelmi Minisztérium központi hivatalai és a honvédelmi miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó egyes szervezetek racionalizálásával összefüggő feladatokról és egyes honvédelmi miniszteri utasítások módosításáról szóló 38/2016. (VII.21.) HM utasításban (a továbbiakban: HM utasítás4), továbbá az azokban meghatározott feladatok végrehajtásáról szóló HM KÁT–HVKF együttes intézkedés (a továbbiakban: HM KÁT–HVKF együttes intézkedés1) hatályba lépését követő első munkanapig
ellenőrzik a személyügyi alapnyilvántartásokat, pontosítják a szervezeti változásban érintett szervezeteknél beosztást vagy munkakört be nem töltők, de személyügyi és pénzügyi ellátásra utaltak, továbbá képzésben résztvevők számát, helyzetét, valamint az előmeneteli szabályok alapján magasabb beosztásba kinevezésre számításba vehetők nyilvántartását.”

113. A 13 /2016. (HK 3.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés a következő 22a. ponttal egészül ki:
„22a. A HM utasítás4 szerint a HM vagyoni körébe kerülő ingó vagyoni elemeket érintően a megszüntetéssel érintett HM szervezet a HM Védelemgazdasági Hivatal által biztosított teljeskörű lekérdezési listák alapján az átvevő HM szervvel együttműködve a HM utasítás1 5. § (1) bekezdése alapján az őket érintő szervezési időszak szerinti HM MJHI hatályba lépésének napjaként meghatározott fordulónappal végrehajtja azok átadás-átvételét. A felelős vezető az átadás-átvételről készült jegyzőkönyv egy példányát 2016. szeptember 20-ig megküldi az MH BHD parancsnoka részére.”

114. A 13/2016. (HK 3.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés a következő 31a. ponttal egészül ki:
„31a. A HM utasítás1 3/C. és 3/D. §-a alapján létrehozásra kerülő HM szervek híradó és informatikai szolgáltatásokkal történő ellátása elsősorban az átadás-átvételi eljárás keretében a HM utasítás3 2. § (1) bekezdése, valamint a HM utasítás1 3/C. § (4) és (5) bekezdése szerinti feladatátadásban, illetve a HM utasítás4 2. §-a szerint megszüntetésre kerülő HM szervezetektől átvett, működőképes eszközökből, továbbá az MH Logisztikai Központ raktári készletei felhasználásával kerül biztosításra.”

115. A 13/2016. (HK 3.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés a következő 37a. ponttal egészül ki:
„37a. Az MH BHD HM Ügyviteli Osztály felkészül, megszervezi és 2016. szeptember 1-jétől végzi a HM utasítás1 3/C. és 3/D. §-a alapján létrehozásra kerülő HM szervek ügyviteli kiszolgálását.”

116. A 13/2016. (HK 3.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés a következő 46a. ponttal egészül ki:
„46a. A HM utasítás1 3/C. és 3/D. §-ai alapján létrehozásra kerülő HM szerv vezetője az új bélyegzőket úgy igényli, hogy azokkal a HM utasítás1 3/C és 3/D. §-a alapján létrehozásra kerülő HM szerv 2016. szeptember 1-jén napján rendelkezzen.”
a) 2. pontjában a „2. §-ában nevesített” szövegrész helyébe a „2. §-ában, és 3/A-3/D. §-ában nevesített”,
b) 4. pontjában a „vezetői a HM munkaköri jegyzék” szövegrész helyébe a „vezetői a HM utasítás1 5. § (1) bekezdése alapján az őket érintő szervezési időszak szerinti HM munkaköri jegyzék”,
c) 4. pontjában a „valamint a HM új” szövegrész helyébe a „valamint a HM utasítás1 5. § (2) bekezdése szerinti új”,
d) 5. pontjában a „HM MJHI kiadását követő nap és az együttes intézkedés, hatályba” szövegrész helyébe a „HM utasítás1 5. § (1) bekezdése alapján az őket érintő szervezési időszak szerinti HM MJHI kiadását követő nap és az együttes intézkedés, illetve a HM KÁT–HVKF együttes intézkedés1 hatályba”,
e) 7. pontjában a „napig kell” szövegrész helyébe a „napig, illetve a HM KÁT–HVKF együttes intézkedés1-ben meghatározottakat érintően 2016. augusztus 26-ig kell”,
f) 10. pontjában a „legkorábban a HM MJHI hatályba lépésének napján kerül” szövegrész helyébe a „legkorábban a HM utasítás1 5. § (1) bekezdése alapján az őket érintő szervezési időszak szerinti HM MJHI hatályba lépésének napján, legkésőbb a szervezési időszak őket érintő utolsó napjával kerül”,
g) 12. pontjában az „MH Hadkiegészítő és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (a továbbiakban: MH HKNYP)” szövegrész helyébe az „MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság (a továbbiakban: MH KIKNYP)”,
h) 17. pontjában a „felelős vezető 2016. február 15-ig, jóváhagyásra” szövegrész helyébe a „felelős vezető a HM utasítás1 2. §-a szerinti feladatokat érintően 2016. február 15-ig, a HM utasítás1 3/A-3/D. §-ában meghatározott feladatokat érintően 2016. szeptember 15-ig jóváhagyásra”,
i) 18. pontjában a „felelős vezető 2016. február 29-ig megküldi” szövegrész helyébe a „felelős vezető a HM utasítás1 2. §-a szerinti feladatokat érintően 2016. február 29-ig, a HM utasítás1 3/A-3/D. §-ában meghatározott feladatokat érintően 2016. szeptember 30-ig megküldi”,
j) 19. pontjában az „együttműködve intézkedik” szövegrész helyébe az „együttműködve a HM utasítás1 5. § (1) bekezdése alapján a szervezetét érintő szervezési időszaknak megfelelően intézkedik”,
k) 22., 28., 32-34. pontjában a „HM MJHI” szövegrész helyébe a „HM utasítás1 5. § (1) bekezdése alapján az őket érintő szervezési időszak szerinti HM MJHI”,
l) 23. pontjában a „szervezeti változásban érintett HM szervek” szövegrész helyébe az „a HM utasítás1 2. §-ában és 3/A-3/D. §-ában meghatározott szervezeti változásban érintett HM szervek és a HM utasítás4 szerinti feladatokat érintően a HM szervezetek”,
m) 25. pontjában a „szolgáltatásokat 2016. február 16-ig megküldik” szövegrész helyébe a „szolgáltatásokat a HM utasítás1 2. §-a szerinti feladatokat érintően 2016. február 16-ig, a HM utasítás1 3/A-3/D. §-ában meghatározott feladatokat érintően 2016. szeptember 15-ig megküldik”,
n) 26. pontjában a „megfelelően 2016. február 16-ig az új” szövegrész helyébe a „megfelelően a HM utasítás1 szerinti feladatokat érintően 2016. február 16-ig, a HM utasítás1 3/A-3/D. §-ában meghatározott feladatokat érintően 2016. szeptember 15-ig az új”,
o) 35. pontjában a „változásokat 2016. február 22-ig megküldik” szövegrész helyébe a „változásokat a HM utasítás1 2. §-a szerinti feladatokat érintően 2016. február 22-ig, a HM utasítás1 3/A-3/D. §-ban meghatározott feladatokat érintően 2016. szeptember 23-ig megküldik”,
p) 39. pontjában az „amelyet 2016. augusztus 31-ig megküld” szövegrész helyébe az „amelyet a HM utasítás1 2. §-a szerinti feladatokat érintően 2016. augusztus 31-ig, a HM utasítás1 3/A-3/D. §-ában meghatározott feladatokat érintően 2016. december 16-ig megküld”,
q) 40. pontjában az „együtt 2016. augusztus 31-ig megküld” szövegrész helyébe az „együtt a HM utasítás1 2. §-a szerinti feladatokat érintően 2016. augusztus 31-ig, a HM utasítás1 3/A-3/D. §-ában meghatározott feladatokat érintően 2016. december 21-ig megküld”,
r) 44. pontjában a „felülvizsgálják a HM” szövegrész helyébe a „felülvizsgálják és elektronikus úton a HM Kontrolling Főosztály részére megküldik a HM”,
s) 45. pontjában a „HM utasítás1-ben meghatározott, az együttes intézkedésben nem” szövegrész helyébe a „HM utasítás1-ben, a HM utasítás3-ban és HM utasítás4-ben meghatározott, az együttes intézkedésben és a HM KÁT–HVKF együttes intézkedés1-ben nem”,
t) 45. pontjában a „HM MJHI hatályba lépésének napjáig” szövegrész helyébe a „HM utasítás1 5. § (2) bekezdése szerinti, a HM új szervezeti rendnek megfelelő működésének kezdőnapjáig”,
u) 56. pontjában a „végrehajtásáról 2016. március 31-ig jelentést” szövegrész helyébe a „végrehajtásáról a HM utasítás1 2. §-a szerinti feladatokat érintően 2016. március 31-ig, a HM utasítás1 3/A-3/D. §-ában meghatározott feladatokat érintően 2016. november 30-ig jelentést”, és
v) 57. pontjában a „2016. október” szövegrész helyébe a „2017. február”
szöveg lép.


21. Záró rendelkezések

118. Ez az együttes intézkedés az aláírása napján lép hatályba*, és 2017. február 1-jén hatályát veszti.

Dr. Dankó István s. k.,
HM közigazgatási államtitkár

Dr. Benkő Tibor vezérezredes s. k,
Honvéd Vezérkar főnöke
*

Az intézkedés a 118. pont alapján hatályát vesztette 2017. február 1. napjával.

*,

Az együttes intézkedés aláírásának napja 2016. augusztus 11.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére