1585/2016. (X. 25.) Korm. határozat
1585/2016. (X. 25.) Korm. határozat
a Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat módosításáról1
1. A Közigazgatás- és Közszolgáltatás-fejlesztés Operatív Program éves fejlesztési keretének megállapításáról szóló 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat [a továbbiakban: 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat] 1. pont e) alpont ea) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Kormány
egyetért azzal, hogy a KÖFOP 1. és 2. prioritása keretében megvalósítani tervezett kiemelt projekteket akkor lehet megvalósítani, ha)
2. Az 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat 1. pont f) alpontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Kormány)
3. Az 1004/2016. (I. 18.) Korm. határozat 1. pontja a következő l)–o) alpontokkal egészül ki:
(A Kormány)
a) 1. melléklete az 1. melléklet,
szerint módosul.
5.1. 1. pont h) alpontjában az „amelyben” szövegrész helyébe az „amelyben érvényesíti a költséghatékonysági, szakmai megalapozottsági, közbeszerzési, illetve projekt lehatárolási szempontok beépülését a projektek végrehajtásába, valamint” szöveg,
5.2. 1. pont k) alpontjában a „2016. szeptember 30.” szövegrész helyébe a „2017. január 31.” szöveg,
5.3. 1. melléklet 1. pontjában foglalt táblázat
5.3.1. C:30 mezőjében a „4,20” szövegrész helyébe az „5,20” szöveg,
5.3.2. C:32 mezőjében a „3,00” szövegrész helyébe a „3,897” szöveg,
5.3.3. E:37 mezőjében a „2016.” szövegrész helyébe a „Meghirdetve: 2016.” szöveg,
5.4. 1. melléklet 2. pontjában foglalt táblázat
5.4.1. E:5 mezőjében a „július” szövegrész helyébe az „október” szöveg,
5.4.2. B:18 mezőjében a „közhiteles” szövegrész helyébe a „közcélú” szöveg,
5.4.3. E:18 mezőjében a „2016. július” szövegrész helyébe a „Meghirdetve: 2016. június” szöveg,
5.5. 1. melléklet 3. pontjában foglalt táblázat C:3 mezőjében az „5,70” szövegrész helyébe a „6,405” szöveg,
5.6. 2. mellékletében foglalt táblázat
5.6.1. C:2 mezőjében a „Miniszterelnökség vagy az általa vezetett konzorcium” szövegrész helyébe az „A fővárosi és megyei kormányhivatalok (konzorciumvezető) és a Miniszterelnökség részvételével alkotott konzorcium” szöveg,
5.6.2. C:3 mezőjében a „Miniszterelnökség vagy az általa vezetett konzorcium” szövegrész helyébe az „A fővárosi és megyei kormányhivatalok (konzorciumvezető) és a Miniszterelnökség részvételével alkotott konzorcium” szöveg,
5.6.3. C:10 mezőjében a „Miniszterelnökség vagy az általa vezetett konzorcium” szövegrész helyébe az „A fővárosi és megyei kormányhivatalok (konzorciumvezető) és a Miniszterelnökség részvételével alkotott konzorcium” szöveg,
5.6.4. D:17 mezőjében a „11,364” szövegrész helyébe az „1,364” szöveg,
5.6.5. C:21 mezőjében a „Miniszterelnökség vagy az általa vezetett konzorcium” szövegrész helyébe az „A fővárosi és megyei kormányhivatalok (konzorciumvezető) és a Miniszterelnökség részvételével alkotott konzorcium” szöveg,
5.6.6. D:30 mezőjében a „4,20” szövegrész helyébe az „5,20” szöveg,
5.6.7. C:32 mezőjében a „vagy az általa vezetett konzorcium” szövegrész helyébe a „(konzorciumvezető) és a Miniszterelnökség részvételével alkotott konzorcium” szöveg,
5.6.8. D:32 mezőjében a „3,00” szövegrész helyébe a „3,897” szöveg,
5.6.9. C:32b mezőjében a „Miniszterelnökség vagy az általa vezetett konzorcium” szövegrész helyébe az „A fővárosi és megyei kormányhivatalok (konzorciumvezető) és a Miniszterelnökség részvételével alkotott konzorcium” szöveg,
5.6.10. C:32c mezőjében a „Miniszterelnökség vagy az általa vezetett konzorcium” szövegrész helyébe az „A fővárosi és megyei kormányhivatalok (konzorciumvezető) és a Miniszterelnökség részvételével alkotott konzorcium” szöveg,
5.6.11. C:32d mezőjében a „Miniszterelnökség vagy az általa vezetett konzorcium” szövegrész helyébe az „A fővárosi és megyei kormányhivatalok (konzorciumvezető) és a Miniszterelnökség részvételével alkotott konzorcium” szöveg,
5.6.12. C:35 mezőjében a „Miniszterelnökség vagy az általa vezetett konzorcium” szövegrész helyébe az „A fővárosi és megyei kormányhivatalok (konzorciumvezető) és a Miniszterelnökség részvételével alkotott konzorcium” szöveg,
5.6.13. D:50 mezőjében az „5,70” szövegrész helyébe a „6,405” szöveg
lép.
6. Ez a határozat a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet az 1585/2016. (X. 25.) Korm. határozathoz
|
(A) |
(B) |
(C) |
(D) |
(E) |
(1.) |
(Felhívás azonosító jele) |
(Felhívás neve) |
[Felhívás keretösszege |
(Felhívás meghirdetésének módja) |
(Felhívás meghirdetésének tervezett ideje) |
7. |
KÖFOP-2.1.6- |
Átfogó intézményi fejlesztések megvalósítása a jó kormányzás, jó közigazgatás elősegítése érdekében |
1,338 |
kiemelt |
2016. december |
2. melléklet az 1585/2016. (X. 25.) Korm. határozathoz
|
|
(F) |
|
|
(Szakmai elvárások) |
(2.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
„1. A projekt célja: |
(3.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja a közigazgatási eljárásokkal összefüggő folyamatok egyszerűsítése, egységesítése, újraszervezése jogi és módszertani eszközökkel, valamint informatikai megoldásokkal. |
(4.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt céljai: |
(5.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja: |
(6.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. Az elektronikus levéltár egy átfogó közigazgatás-fejlesztési projekt, amely elengedhetetlen a közigazgatásban keletkező elektronikus iratok kezelése érdekében. |
(7.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt keretében a következő fejlesztések valósulnak meg: |
(8.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja: |
(9.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja, hogy az államigazgatáson belül is elterjedjenek a helyhez nem kötött, elektronikus ügyintézést támogató digitális technológiák. A kormányzati hitelesítés szolgáltatás igénybevétele iránt a szolgáltatás indulását követően jelentős számban fogalmazódtak meg igények, legyen szó akár hitelesítési célú elektronikus aláírásról (különösen központi érkeztető rendszerhez csatlakozott szervezetek), azonosítási célról (különösen önkormányzati alkalmazás-szolgáltatást használó felhasználók) vagy titkosítási célról. A kormányzati hitelesítés szolgáltatás kiterjesztésre kerül a közigazgatási hatósági eljáráson kívüli ügyekre is. A projekt keretében megoldás kerül kidolgozásra a belső piacon történő elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó elektronikus azonosításról és bizalmi szolgáltatásokról, valamint az 1999/93/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2014. július 23-i 910/2014/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet részletszabályaiból következő kötelezettségek teljesítésére is. |
(10.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja intelligens integrált kormányhivatali szakrendszer (iX) kialakítása, amely a strukturált adatokra épülve biztosítja |
(11.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt az elektronikus ügyintézésre kötelezettek azonosított levélküldeményei követésének kialakítására irányul. Lényege |
(12.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja az ingatlan-nyilvántartás és az állami térképi nyilvántartást vezető informatikai környezet összehangolása a főváros és vidék esetén, ezen integráció biztosítása nélkül a projekt megvalósítása nem lehetséges (szoftver és alapadatok, a földügyi szakigazgatás által jelenleg is használt TAKAROS ingatlan-nyilvántartási információs rendszer, Budapesti Ingatlan-nyilvántartási Információs Rendszer, Digitális Alaptérképen alapuló Térképkezelő Rendszer, Topobase szoftver egységesítése). Az egységes rendszer és egységes alapadatok biztosítják továbbá a kormányzati nyilvántartásokkal való összekapcsolódást (interoperabilitás), így megvalósul a kapcsolódó nyilvántartások földügyi adatokkal történő kiszolgálása is. |
(13.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja az informatikai infrastruktúrák összerendezése és konszolidációja annak érdekében, hogy alacsonyabb költségek mellett lehessen működtetni, mint az egyedi infrastruktúrák üzemeltetésével. |
(14.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja a magyarorszag.hu internetes oldal alapjain új állampolgári és vállalkozási ügyintézési felület létrehozása, állampolgári elégedettség növelése, interoperabilitás informatikai (alkalmazásszintű) eszközrendszerének megteremtése a központi kormányzati szolgáltatásbusz bevezetésével, szolgáltatási szint növelése, alkalmazás migrációk az új működési környezetbe, működés stabilizálása az egységes platformnak köszönhetően. |
(15.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt eredményeként áttekinthetőbbé válik a költségvetés önkormányzati alrendszere, az önkormányzati működés gyorsul és az eljárások nagymértékben sztenderdizálódnak. |
(16.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A fejlesztés célja a nemzeti adatvagyon-nyilvántartások elérésének és szolgáltatóképességének továbbfejlesztése a területi közigazgatás eljárási és szervezeti átalakítását érintő intézkedések által megalapozott szakigazgatási eljárások fejlesztésének és kiszolgálásának támogatása érdekében. |
(17.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja a korábbi fejlesztések során létrejött szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatások továbbfejlesztése, funkcionális bővítése, az e-ügyintézési törvényben a projektben érintett szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokkal szemben meghatározott követelményeknek történő megfelelés biztosítása. A tervezett célok között szerepel: |
(18.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt keretében sor kerül: |
(19.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja az elektronikus szolgáltatások fejlesztése körében javítani a közszféra intézményei számára az elavult technológiát és a nem megfelelő üzemeltetési biztonságot magas színvonalú üzemeltetési környezettel, hatékonyabb működtetést adó infrastruktúra-elemekkel és a szolgáltatások használatához kapcsolódó támogatási feladatokkal. |
|
|
(F) |
|
|
(Szakmai elvárások) |
(21.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
„1. A projekt célja az egységes kormányhivatali hálózati rendszer” kialakítása, amelynél bármely kormányhivatali munkahely (beleértve települési ügysegédet) bármely feladatra kijelölhető és bármely szolgáltatást elérheti, ha megfelelő jogosultsága van hozzá. A szakrendszeri szolgáltatások egy ellenőrzött ponton jól meghatározható külső szolgáltatásként jelenhetnek meg |
(22.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja az EKEIDR egységes irat- és folyamatkezelő rendszer területi közigazgatásra történő kiterjesztése. A projekt keretében meghatározásra kerül az elektronikus útra terelt ügytípusok bevezetése és ügykezelése is, amelyek kiszolgálására |
(23.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. Szükséges egy átfogó megoldás, amely korszerű e-ügyintézési megoldásokkal teszi lehetővé a lakosság és a vállatok számára a közadatok – beleértve az ilyen jellegű háromdimenziós (a továbbiakban: 3D) téradatokat is – elérését és felhasználását, melynek segítségével az ügyintézés költsége és időráfordítása jelentősen csökkenthető. A 3D alapú adat infrastruktúra kialakítása során a helyrajzi számokhoz, címekhez és földrajzi koordinátákhoz is köthető 3D adatgyűjtés, adatfeldolgozás, kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése és a szabályozási környezet továbbfejlesztése kerül fókuszba, mely elsősorban épületek és közüzemi szolgáltatások adataira és a területrendezési relevanciájú információkra terjed ki. Korszerű adatgyűjtési módszerekkel (távérzékelés, lézerszkennelés) a közszféra számára hiánypótló, valódi 3D adatkörök gyűjtésére, feldolgozására és adatbázisba integrálására kerül sor. Kialakításra kerülnek azon műszaki körülmények, melyek más szervezetek által gyűjtött 2,5D-s vagy 3D-s adatok feltöltését teszik lehetővé, és szabványos adatbázis-kapcsolattal szolgáltatásokon keresztül történő csatlakozást is biztosítanak. Utóbbi kapcsán kiemelt szerepet kap a Nemzeti Téradat Infrastruktúrához (a továbbiakban: NTI) történő szabványos kapcsolódás, onnan adatok informatikai szolgáltatásként történő átvétele, illetve a 3D alapú adat infrastruktúra NTI-be történő csatornázása. Számos esetben a meglévő adatvagyon másodlagos hasznosításával az Európai Közösségen belüli térinformációs infrastruktúra (INSPIRE) kialakításáról szóló, 2007. március 14-i 2007/2/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvhez, a közszféra információinak további felhasználásáról szóló, 2003. november 17-i 2003/98/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvhez, valamint a közadatok újrahasznosításáról szóló 2012. évi LXIII. törvényhez történő kapcsolódás is kimutatható. A műszaki interoperabilitás előírásán és megvalósításán túl sor kerül a fentebbi lépéseket átfogó szabályozási környezet továbbfejlesztésére, szemantikai és jogi interoperabilitás kidolgozására és érvényesítésére. A közigazgatási szolgáltatások további elektronizálása és szabályozási környezetének kialakítása mellett hangsúlyos szerepet kap a szervezetfejlesztés és a hosszútávon fenntartható intézményi és finanszírozási modell megalkotása. A fentiekkel összefüggésben új, bárki számára elérhető szolgáltatások és nyílt adathozzáférések kialakítása is megtörténik. |
(24.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt a jelenlegi jogszabályi környezet egyszerűsítésére, az egyablakos, teljes építésügyi folyamatot lefedő keretrendszer kialakítására, valamint ennek 3D technológiai támogatására irányul. Az építési folyamatok elektronizálása tovább növeli |
(25.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. Az NTI megteremtésével lehetőség nyílik a téradatok hatékonyabb felhasználására, az egyes adatbázisok közötti együttműködés, adatcsere és harmonizáció megteremtésére, mely összességében a jó kormányzás, a szolgáltató állam és a fenntartható gazdasági, környezeti és társadalmi fejlődés egyik alappillére minden fejlett országban. Az NTI keretében biztosítani kell a közszféra terén a téradatokkal (és az azokból nyert információkkal) rendelkező, illetve azokat felhasználó szolgáltatók és felhasználók összekapcsolását, ide értve az információ-áramlás biztosítását és a kölcsönös adatszolgáltatást. Ennek eredményeként feltárhatók és megszüntethetők a párhuzamos adatelőállítások és -karbantartások, melyek jelentős mértékben növelik a téradatok kezelésének és szolgáltatásának gazdasági hatékonyságát. Az NTI kötelező alapját az állami térképi adatbázisok képezik. Az NTI létrehozását és működését irányító állandó bizottság, a Nemzeti Téradat-infrastruktúra Bizottság létrehozásával lehetővé válik a közszféra téradatainak felmérése, azok felhasználásának kormányzati szintű koordinált irányítása, illetve a jövőbeni, téradatokkal kapcsolatos hatékony döntések megalapozása. |
(26.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt keretében kifejlesztésre kerülő Oktatási Anyakönyvi Rendszer fogja digitális alapokon tárolni Magyarország lakosságának összes bizonyítványát. A programból jól követhető lesz a lakosság ismeretanyagának, végzettségének alakulása, könnyen ellenőrizhetővé, lekérdezhetővé válnak a végzettséggel kapcsolatos adatok. Az indikátorokban meghatározottak szerint, a vonatkozó jogszabályban előírt időponttól kezdve kiállított oktatási okiratok (bizonyítványok) aránya a projekt zárásáig felmenő rendszerben el fogja érni a 98%-ot. |
(27.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt céljai: |
(28.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja korszerű, egységes, komplex nyugdíjbiztosítási szakigazgatási rendszer létrehozása, a meglévő rendszer továbbfejlesztése, illetve kiváltása. A projekt elemei: teljes körű korszerű papírmentes iratkezelés, ügymenet-támogatás, az irattárak digitalizálása, ágazati szintű adatmodell tervezése és kialakítása, az integrált nyugdíjbiztosítási szakigazgatási rendszer létrehozása, folyósítás korszerűsítése, a családtámogatási rendszer fejlesztése az ügysegédi rendszer érdekében, továbbá a családtámogatási rendszer szolgáltatásainak megújítása. |
|
|
(F) |
|
|
(Szakmai elvárások) |
(30.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
„1. A Mezőgazdasági Vízhasználat Információs és Ellenőrzési Keretrendszer (VIZEK) átfogó célja, hogy a tényleges mezőgazdasági vízhasználattal, annak technikai jellemzőivel, térbeliségével és időbeli lefolyásával kapcsolatban pontos információt szolgáltasson a vízügyi igazgatási szervek, a vízügyi hatóságok, a döntéshozók és a statisztikai szervek felé, továbbá csökkentse a mezőgazdasági vízhasználók és hatóságok adminisztratív terheit a mezőgazdasági vízhasználathoz kapcsolódó vízjogi engedélyezési eljárás gyorsításával és egyszerűsítésével. A projekt lehetővé teszi a potenciális mezőgazdasági vízigényekre vonatkozó előzetes talajtani és vízügyi információk elérhetőségét a termelők (gazdálkodók) számára. |
(31.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal működési hatékonyságának növelése úgy, hogy további erőforrások bevonása nélkül a jelenlegi szintet jóval meghaladó követelményeknek megfelelő minőségű szolgáltatást tudjon nyújtani |
(32.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja a minőségi jogalkotás folyamatának magasabb szintű kiszolgálása. A projekt eredményeként kialakításra kerül egy rendszer, amely Magyarországon informatikai adatszerkezet szempontjából egységesíti a jogszabályok strukturált tárolását legalább adatcsere szintjén, továbbá több ponton összekapcsolja a publikációs folyamatot és az Országgyűlés Hivatala törvényalkotási folyamatot támogató rendszereit. |
(32a.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt keretében megvalósul a külgazdasági és külügyi igazgatás, illetve intézményrendszere kiemelt alapfolyamatainak felülvizsgálata, a megszerzett eredmények alapján a folyamatok újraszervezése, egyszerűsítése, szabályozás- és szervezetfejlesztése, értékelése és minősítésének javasítása, kiemelt figyelemmel a vállalati és speciális ügyfélkör számára biztosított közszolgáltatások és ügyintézés hatékonyabbá és eredményesebbé tételére. |
(32b.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja: |
(32c.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja a kormányhivatalok hatékony irányításához szükséges információ és elemzési háttér biztosítása, ennek részeként |
(32d.) |
(KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15) |
1. A projekt célja: |
(33.) |
(KÖFOP-2.1.1-VEKOP-15) |
1. A projekt célja |
(34.) |
(KÖFOP-2.1.2-VEKOP-15) |
1. A projekt céljai: |
(35.) |
(KÖFOP-2.1.3-VEKOP-15) |
1. A projekt céljai: |
(36.) |
(KÖFOP-2.1.4-VEKOP-16) |
1. A projekt keretében felülvizsgálatra és átalakításra kerül a Külgazdasági és Külügyminisztérium humánerőforrás-gazdálkodása és a belső szakmai képzési rendszere, valamint az ehhez kapcsolódó működési, szabályozási és oktatási környezet biztosítása. |
(37.) |
(KÖFOP-2.1.5-VEKOP-16) |
1. A demográfiai előrejelzések alapján az elkövetkező évtizedben továbbra is számolni kell azzal, hogy utánpótlási nehézségek merülnek fel a közszolgálatban. Ez egyrészt a személyi állomány nyugdíjazásának még mindig magas arányára, másrészt a közszolgálat alacsony munkaerő-piaci versenyképességére vezethető vissza. Emiatt nem biztosított a modern szolgáltató állam működtetéséhez szükséges mennyiségű és megfelelő szakmai felkészültségű munkaerő utánpótlása. Ezért a feladatellátáshoz szükséges megfelelő emberi erőforrás kapacitás tartós hiányát megelőző intézkedések megtétele indokolt. Ennek érdekében jelen projekt célja egyrészt növelni a közszolgálati életpálya vonzerejét, elősegíteni a pályára kerülők beilleszkedését, valamint megtartani a professzionális munkaerőt; másrészt mindehhez kialakítani egy támogató, stratégiai alapú integrált emberi erőforrás-gazdálkodási rendszert, amely az alábbi feladatokon keresztül valósul meg: |
|
(A) |
(B) |
(C) |
(D) |
(E) |
(F) |
(1.) |
(Felhívás azonosító jele) |
(Projekt megnevezése) |
(Támogatást igénylő neve) |
[Projekt indikatív támogatási kerete |
(Projekt benyújtásának várható ideje) |
(Szakmai elvárások) |
38. |
KÖFOP-2.1.6- |
Átfogó intézményi fejlesztések megvalósítása a jó kormányzás, jó közigazgatás elősegítése érdekében |
Országgyűlés Hivatala vagy az általa vezetett konzorcium |
1,338 |
2016 |
1. A projekt célja a Törvényhozási Tudásbázis kialakítására irányuló kutatás lefolytatása, a törvényhozás és a közigazgatás közötti összefüggések átfogó vizsgálata a szolgáltatói szemlélet és a jó állam ismérveinek tükrében, illetve a jogalkotási folyamat korszerűsítése érdekében. |
|
|
(F) |
|
|
(Szakmai elvárások) |
(39.) |
(KÖFOP-2.2.1-VEKOP-16) |
„1. A fejlesztés célja, hogy megvalósuljon a nemzetbiztonsági ellenőrzés alá eső korrupciógyanús személyek mielőbbi kiszűrése |
(40.) |
(KÖFOP-2.2.2-VEKOP-16) |
1. A projekt célja egy ún. korai előrejelző rendszer kifejlesztése, amely a KÖFOP keretében megvalósuló, internetre kapcsolt rendszerek hálózatának egyes pontjain hozzáférhető forgalmat feldolgozva, elemezve képes a kibertérből érkező fenyegetések, illetve azok egyes jellemzőinek felismerésére, jelzésére, elemzésének biztosítására, támogatására. A tervezett rendszer megoldást biztosít az említett forrásokból származó nagy mennyiségű heterogén adat valós időben történő kezelésére, egyes elvek szerinti megjelenítésére, |
(41.) |
(KÖFOP-2.2.3-VEKOP-16) |
1. A projekt keretében megvalósuló beavatkozások egy új, a korrupció megelőzésére, a korrupciós esetek felderítésére szakosodott kormányzati funkció felállítását támogatják a szükséges szervezetfejlesztés, kapacitásfejlesztés, valamint eszközbeszerzés végrehajtásával, emellett a vagyonnyilatkozatok átláthatóságát támogató informatikai megoldás kerül fejlesztése. A tervezett beavatkozások eredményeként a közigazgatási szakemberek felkészültebbek lesznek a korrupciós kockázatok kivédésére, továbbá lakossági szemléletformálás történik. |
|
|
(F) |
|
|
(Szakmai elvárások) |
(43.) |
(KÖFOP-2.2.5-VEKOP-15) |
„1. A projekt célja az államháztartási információs rendszer fejlesztése, államháztartási adatok és információk áramlásának racionalizálása, adattárház kialakítása. |
(44.) |
(KÖFOP-2.3.1-VEKOP-16) |
1. A projekt célja az optimális közszolgáltatási feladatméretezés és ellátási modellek kialakításához szükséges adatok rendelkezésre állását, a hatékonysági tartalékokat és veszteségforrásokat feltáró, az önkormányzati szektor adósságának újratermelődési kockázatát kezelhetővé tevő rendszer kialakítása. Ennek érdekében országos kiterjedésű és funkcionálisan integrált információs mechanizmusokat támogató informatikai alkalmazást kell létrehozni a helyi közszolgáltatások nyomon követése, valamint optimalizált működési és finanszírozási rendszerének megteremtése és fenntarthatósága érdekében. |
|
|
(F) |
|
|
(Szakmai elvárások) |
(46.) |
(KÖFOP-2.3.3-VEKOP-16) |
„1. A projekt célja az átfogó, az ágazati- és szakpolitika fejlesztési szempontjaira épülő kutatási program eredményei alapján a helyi közszolgáltatások rendszerének megújítása, optimalizálása. A tudományos kutatások eredményeivel megalapozottá válnak a helyi közszolgáltatásokat érintő szakpolitikai döntések. A projekt keretében kidolgozásra kerülnek az innovatív szervezési és feladat-ellátási modellek, módszerek, a vonatkozó megoldások alkalmazását előkészítő mintaprojektek a KÖFOP 2. prioritásában rögzített további intézkedések megalapozása érdekében. |
(47.) |
(KÖFOP-2.3.4-VEKOP-15) |
1. A projekt stratégiai célja, hogy hozzájáruljon a hatékony és szolgáltató önkormányzati szemlélet kialakulásához. A projekt keretében kutatási programok kerülnek végrehajtásra a horizontális és vertikális együttműködési, koordinációs mechanizmus kiterjesztése érdekében a 2014–2020 programozási időszakban megvalósuló helyi önkormányzati fejlesztések nagyobb spektrumára. A projekt kiterjed a településfejlesztési fókuszú közszolgáltatások inkluzív faktorainak azonosítására az önkormányzatok információ-feldolgozási képessége, szükséglete és a továbblépés lehetőségei meghatározása érdekében. A gyakorlati megoldások feltárása, feldolgozása, az önkormányzati szinteknek megfelelő és adaptálható koordinációs és integratív módszertani eszközök (módszertan, útmutató, ajánlás, hatásvizsgálat) kidolgozása révén a projekt hozzájárul a közszolgáltatások települési szintű megújításához. |
|
|
(F) |
|
|
(Szakmai elvárások) |
(48a.) |
(KÖFOP-2.3.6-VEKOP-16) |
„1. A projekt célja, hogy a víziközmű szolgáltatási tevékenységhez kapcsolódóan a víziközmű szolgáltatók, az ellátásért felelősök, valamint a víziközmű szolgáltatás felügyeletét ellátó szervezet érdekkörében keletkezett adatok, információk felhasználásával egy integrált működtetési rendszer jöjjön létre. Ez a rendszer lehetővé teszi, hogy a jövőben az ország összes településére és víziközmű-rendszerére kiterjedően naprakész információk álljanak központilag rendelkezésre a víziközmű szolgáltatásra kiterjedő engedélyezési, felügyeleti és ellenőrzési hatósági feladatokhoz, ellátás- és a fenntartások és fejlesztések finanszírozás-tervezési, valamint rendszerszintű szervezési feladataihoz. A projekt lehetővé teszi továbbá, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal – szakmailag megalapozottan – hiteles adatokat tudjon szolgáltatni a lakosság felé történő rezsidíjcsökkentés kommunikációjához, valamint a víz- és csatornadíj hatósági árának megállapításához. |
A határozat a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2016. október 27. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás