71/2014. (HK 10.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés
a honvédelmi szervezetek által lefolytatandó keretmegállapodásos eljárások szabályairól
2014.09.03.
1. Általános rendelkezések
1. Az együttes intézkedés (a továbbiakban: intézkedés) hatálya a Honvédelmi Minisztériumra (a továbbiakban: HM), a honvédelemért felelős miniszter közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetekre, a honvédelmi miniszter közvetlen irányítása alá tartozó központi hivatalokra, valamint a Magyar Honvédség katonai szervezeteire (a továbbiakban együtt: honvédelmi szervezetek) terjed ki.
2. Az intézkedés alkalmazása szempontjából:
e) megrendelő: az a honvédelmi szervezet, amely a keretmegállapodás második részét megrendeléssel valósítja meg,
f) összegezés: a keretmegállapodás második részében beérkezett ajánlatok értékeléséről elkészített összegező dokumentum,
g) szállító: a keretmegállapodást megkötő másik fél, aki a szerződésben szereplő termékek, áruk szállításáért felel,
h) termékkosár: az alkalmankénti megrendelésben szereplő áruk összessége.
4. A honvédelmi szervezetek a megkötött keretmegállapodások hatálya alatt beszerzési szükségleteik kielégítése érdekében a beszerzés tárgykörében megkötött keretmegállapodás feltételrendszerének megtartásával önállóan, ajánlatkérőként, illetve megrendelőként járnak el.
2. Általános eljárási szabályok
5. A keretmegállapodásos eljárás első részét a HM VGH folytatja le, és a HM VGH köti meg a keretmegállapodást.
7. A keretmegállapodásos eljárás második részének lefolytatása során a honvédelmi szervezeteknek a Kbt. 110. §-át az intézkedésben foglaltakkal együttesen kell alkalmazni.
8. A keretmegállapodás alapján kötendő egyedi szerződés(ek) és megrendelés(ek) időtartama, valamint a beszerzett mennyiség és ellenértéke nem haladhatja meg a keretmegállapodás időtartamát, a megkötött keretértéket, illetve a rendelkezésre álló pénzügyi fedezetet.
a) a szerződés meghatározása rovatban az „egyedi szerződés” megjelölést kell szerepeltetni,
b) az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételeit a vonatkozó keretmegállapodásra hivatkozással kell megadni és
c) értékelési szempontként minden esetben a termékkosárra adott legalacsonyabb nettó összárat kell szerepltetni.
11. Amennyiben több ajánlattevővel kerül megkötésre a keretmegállapodás, úgy az ajánlattevőket rangsorolni kell a benyújtott ajánlati áraik alapján, azonban ez a rangsor csak abban az esetben meghatározó, ha az adott termékkosár nettó összára több ajánlattevő esetében ugyanaz az összeg. Egyéb esetben a termékkosárra vonatkozó legalacsonyabb nettó összár az irányadó a megrendelés szempontjából.
12. Amennyiben a keretmegállapodásos eljárás második része megrendeléssel valósul meg, a 13-16. pontban foglalt engedélyezési szabályok az irányadóak azzal a különbséggel, hogy nem egyedi szerződés, hanem az 1. melléklet szerinti megrendelés kerül kiküldésre és a teljesítési határidő a megrendelés visszaigazolásától kezdődik.
3. Az engedélyeztetés rendje
a) ha a második rész tekintetében eljáró ajánlatkérő a verseny újranyitását kezdeményezi, az Utasítás 4. § (2) bekezdése szerint eljárva a 2. mellékletet az ajánlattételi felhívással együtt megküldi a HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály (a továbbiakban: HM GTSZF) részére, vagy b) ha a keretmegállapodásos eljárás második része megrendeléssel valósul meg, a megrendelő az 1. melléklet szerinti megrendelést küldi meg a HM GTSZF részére a 2. melléklettel együtt.
14. A versenyújranyitás, illetve megrendelés engedélyezésére vonatkozóan az Utasítás 22–23. §-a alapján a HM GTSZF megküldi a döntést tartalmazó ügyiratot a kezdeményező részére. Az engedélyezést követően a döntés tartalmának megfelelően indítható meg az eljárás, illetve küldhető meg az ajánlattevő részére a megrendelés.
15. Az ajánlatkérő a 3. melléklet szerinti összegezést az eljárás során keletkezett döntést érdemben befolyásoló összes dokumentummal együtt megküldi a HM GTSZF részére, aki az Utasítás 25. § (2) bekezdésében foglaltak szerint jár el. A 4. melléklet szerinti egyedi szerződés a Miniszterelnökség jóváhagyása birtokában köthető meg, mely a HM GTSZF útján kerül megküldésre az ajánlatkérő részére.
16. A 13–15. pontban foglalt engedélyeztetés rendjét az élelmezési tárgyú keretmegállapodások esetében nem kell alkalmazni.
4. A beszerzési eljárásba bevont honvédelmi szervezetek hatásköre és feladatai
17. A HM VGH a keretmegállapodást rögzíti a Katonai Beszerzési Információs Rendszerben.
18. Az ajánlatkérőnek, illetve a megrendelőnek a HM VGH részére a keretmegállapodásos eljárás során adatszolgáltatási és jelentési kötelezettséget kell teljesítenie az 5. és 6. melléklet szerint. Az adatszolgáltatásuknak a Honvéd Vezérkar főnöke közvetlen alárendeltségébe tartozó honvédelmi szervezetek az MH Logisztikai Központ (a továbbiakban: MH LK) útján, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság (a továbbiakban: MH ÖHP) alárendeltségébe tartozó honvédelmi szervezetek az MH ÖHP útján tesznek eleget. Az MH LK és az MH ÖHP a honvédelmi szervezetek által megküldött adatok összesítése után azokat a Honvéd Vezérkar Logisztikai Csoportfőnökség útján küldi meg a HM VGH részére elektronikus úton.
19. Az ajánlatkérő illetve a megrendelő a kötelezettségvállalások pénzügyi ellenjegyzése során a kötelezettségvállalások pénzügyi ellenjegyzéséről és bejelentésének rendjéről szóló 83/2012. (XI. 16.) HM utasítás alapján jár el.
20. Az ajánlatkérő illetve a megrendelő minden esetben köteles vizsgálni, hogy a kifizetés feltételei fennállnak-e, különös tekintettel a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény átlátható szervezet fogalmára vonatkozó feltételeknek való megfelelőség tekintetében.
5. A jelentési kötelezettség rendje
21. Az ajánlatkérő, illetve a megrendelő a keretmegállapodásos eljárás második részének lezárását követően az eljárás eredményeként megkötött egyedi szerződés adattartalmát – a Kbt. 31. § (1) bekezdésében foglaltakra tekintettel –, illetve a megrendelés tartalmát, vagy az egyedi szerződés megkötésére irányuló eljárás eredménytelenségéről szóló értesítést az 5. melléklet szerint negyedévente – április 5-ig, július 5-ig, október 5-ig és január 5-ig – köteles megküldeni a HM VGH részére elektronikus úton, figyelemmel a 18. pontban foglaltakra. Az adatszolgáltatási kötelezettség fennáll a szerződés teljesítése esetén is.
22. Az egyedi szerződést, illetve a megrendelés teljesítésére vonatkozó adatokat – a Kbt. 31. § (1) bekezdésében foglaltakra tekintettel – az ajánlatkérő a verseny újranyitása esetén a teljesítést követő három munkanapon belül, a megrendelő honvédelmi szervezet a megrendelés esetén negyedévente – április 5-ig, július 5-ig, október 5-ig és január 5-ig – köteles megküldeni a HM VGH részére elektronikus úton a 6. melléklet szerint, figyelemmel a 18. pontban foglaltakra.
23. A HM VGH a keretmegállapodásos eljárás eredményéről szóló tájékoztatót tartalmazó hirdetményt a keretmegállapodás alapján kötött szerződésekről együttesen teszi közzé.
24. A hirdetményellenőrzési és szerkesztési díjak költségét a HM VGH költségvetésébe kell betervezni.
25. A honvédelmi szervezet az adataiban történő változás esetén a változás bekövetkeztétől számított ötödik munkanapig köteles a változásról tájékoztatni a HM VGH -t.
26. Ez az intézkedés az aláírását követő napon lép hatályba*.
27. Az intézkedés rendelkezéseit a hatálybalépése után megkezdett keretmegállapodásos eljárásokra kell alkalmazni, az intézkedés hatálybalépésekor folyamatban lévő eljárásokra a honvédelmi szervezetek által lefolytatandó keretmegállapodásos eljárások szabályairól szóló 37/2013. (HK 6.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedés alkalmazandó. HM közigazgatási államtitkár
Dr. Benkő Tibor vezérezredes s. k.,
1. melléklet a 71/2014. (HK 10) HM KÁT–HVKF együttes intézkedéshez
a…… számú keretmegállapodás alapján
MEGRENDELŐ: |
......................................................... (továbbiakban: Megrendelő) |
Képviselő: |
.................................................................................... |
Cím: |
.................................................................................... |
(Postacím:) |
.................................................................................... |
Telefon: |
.................................................................................... |
Telefax: |
.................................................................................... |
Adószám: |
.................................................................................... |
Pénzforgalmi jelzőszám: |
.................................................................................... |
A Megrendelő ügyintézője: |
.................................................................................... |
Telefon: |
.................................................................................... |
SZÁLLÍTÓ: |
................................................................ (továbbiakban: Szállító) |
Képviselő: |
.................................................................................... |
Cím: |
.................................................................................... |
Telefon: |
.................................................................................... |
Telefax: |
.................................................................................... |
A Szállító ügyintézője: |
.................................................................................... |
Pénzforgalmi jelzőszám: |
.................................................................................... |
Adóazonosító jel: |
.................................................................................... |
Mindösszesen: nettó ……………..+….% ÁFA = bruttó ……………. Ft,
azaz mindösszesen bruttó…………………..forint.
1.1. A megrendelés teljesítésének határideje / ütemezése: ……………..
1.2. A szállítás ütemezését a Megrendelő határozza meg a felmerülő igényeknek és a raktárkapacitásának megfelelően a megrendelés aláírását követően.
1.3. A Szállító a Megrendelő által meghatározott ütemezéssel, a keretmegállapodásban meghatározott feltételekkel teljesít.
1.4. A teljesítés akkor tekinthető szerződésszerűnek, ha a termékeket a Szállító a Megrendelő által megadott teljesítési helyre a teljesítési határidőn belül leszállítja, és a termékek megfelelnek a műszaki leírásban foglaltaknak, valamint az előbbieket igazoló átadás-átvételi jegyzőkönyv vagy szállítólevél aláírásra kerül. Az átadás-átvételi jegyzőkönyv aláírásának dátuma egyben a kárveszély átszállásának időpontja is.
1.6. A költségviselő köteles a megjelölt szállítási időpontban Szállító nevesített szakemberei számára a teljesítés helyszínére történő beléptetést biztosítani. A Szállító a megrendelt terméket a megjelölt fogadóhelyen a rakodásra alkalmas pontig köteles leszállítani, és ott az árut a szállítóeszközről lerakni. A megrendelt termékek további mozgatása, elhelyezése, telephelyen belüli szétosztása a Szállítónak nem kötelessége, arról a Költségviselő gondoskodik.
1.7. Az egyéb, jelen megrendelésben nem szabályozott kérdésekben a … számú keretmegállapodás rendelkezései az irányadók.
……………………….., 2014……………………………
|
A Szállító részéről: |
A Megrendelő részéről: |
2. melléklet a 71 /2014. (HK 10.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedéshez
HONVÉDELMI SZERVEZET |
számú példány |
Nyt. szám: |
HM védelemgazdaságért felelős helyettes államtitkár |
Engedélyezem! 201 . -n
HM VGHÁT |
(a HM Gazdasági Tervezési és Szabályozási Főosztály főosztályvezetője útján) |
Felterjesztem! 201 . -n
HM GTSZF főosztályvezető |
Tárgy: Keretmegállapodásos eljárás második része kezdeményezésének engedélyezése
Helyettes Államtitkár Úr Jelentem!/Tisztelt Helyettes Államtitkár Úr!
A honvédelmi szervezetek beszerzéseinek eljárási rendjéről szóló 18/2014. (III. 7.) HM utasítás, valamint a honvédelmi szervezetek által lefolytatandó keretmegállapodásos eljárások szabályairól szóló HM KÁT-HVKF együttes intézkedés értelmében a(z) „……………………………… szervezet” által kezdeményezésre előkészített, a következő táblázatban részletezett „………………………” tárgyú versenyújranyitás/megrendelés indokoltságát, fedezetbiztosítottságát és jogszerűségét megvizsgáltam, a csatolt dokumentumok alapján kérem az eljárás megindításának engedélyezését.
(KÖZ)BESZERZÉS KEZDEMÉNYEZÉS
I. (KÖZ)BESZERZÉS ALAPADATAI, INDOKOLÁSA (Ajánlatkérő tölti ki)
1.1. (Köz)beszerzés tárgya:
A keretmegállapodás száma:
1.2. Beszerzés azonosító:
1.3. Keretmegállapodásból rendelkezésre álló nettó és bruttó keretösszeg: |
Év |
Nettó (Ft) |
Bruttó (Ft) |
|
|
|
|
1.4. Jelen versenyújranyitás/megrendelés értéke: |
Év |
Nettó (Ft) |
Bruttó (Ft) |
|
|
|
|
1.5. (Köz)beszerzési eljárás fajtája (a megfelelő aláhúzandó): |
versenyújranyitás/megrendelés |
1.6. A versenyújranyitás esetén az eljárás tervezett ütemezése a szerződéskötésig: ajánlattételi határidő, bontás, összegezés megküldésének tervezett időpontja; |
|
1.7. A versenyújranyitás esetén a szerződés futamideje (a megfelelő aláhúzandó/kitöltendő): |
határozott időtartama: |
határozatlan |
1.8. (Köz)beszerzést lebonyolító ügyintéző neve: |
|
1.9. (Köz)beszerzést lebonyolító ügyintéző elérhetősége: |
|
1.10. A (köz)beszerzési feladat szükségességének indokolása (ajánlatkérő által megválaszolandó kérdések)
1.10. A (köz)beszerzési feladat szükségességének indokolása (ajánlatkérő által megválaszolandó kérdések)
1.10.1. A beszerzési igény keletkezésének oka (pl.: jogszabályi kötelezettség, tervezhető ellátási igény)
1.10.2.. A keretmegállapodás alapján a megszólításra tervezett gazdasági szereplők:
1.11. Az ajánlatkérő által csatolt dokumentumok: (Elektronikus úton megküldve a bto@hm.gov.hu e-mail címre!)
(1 pld.) – NFM előterjesztés (R5. hatálya alá tartozó eljárás esetén)
1 pld. – *Ajánlattételi felhívás – Nyt. szám: – 1 pld. lap
1 pld. – Fedezetigazolás – Nyt. szám: – 1 pld. lap (lásd 8. melléklet) 1.12. Ajánlatkérő vezetőjének javaslata:
Az eljárás jogszerű, a csatolt dokumentumok alapján a (köz)beszerzési feladat végrehajtható.
A pénzügyi ellenjegyzések igazolják, hogy a fedezet rendelkezésre áll.
Kérem a (köz)beszerzés kezdeményezés engedélyezését.
Budapest, 20...............................................................-n
P. H. ............................................................... (név, beosztás) kezdeményező vezetője |
II. PÉNZÜGYI ELLENJEGYZÉS (intézményi logisztikai előirányzatok terhére)
2.1. Kötelezettségvállaló, költségviselő záradéka:
A szükséges költségvetési előirányzat meglétét igazolom, a kifizetés időpontjában a fedezetet biztosítom az alábbi fedezetindex, CRK és FKSZ szerinti bontásban:
Fedezetindex: ................ CRK: .............. FKSZ (pü számvitel) ............................. Fedezet összege: ........................ Ft
Fedezetindex: ................ CRK: .............. FKSZ (költségvetési számvitel) ................. Fedezet összege: ................... Ft
Fedezetindex: ................ CRK: .............. FKSZ (pü számvitel) ............................ Fedezet összege: ......................... Ft
Fedezetindex: ................ CRK: .............. FKSZ (költségvetési számvitel) ................ Fedezet összege: .................... Ft
A fenti eljárás elszámolható a dologi-felújítási-felhalmozási kiadások terhére.
............................, 20..... év ........................... hó .......-n
P. H.
............................................................... (név, beosztás) kötelezettségvállaló |
2.2. HM VGH ellenjegyzői záradéka:
Budapest, 20....... év ........................... hó .......- n
P. H.
................................................................ (név, beosztás) ellenjegyző
|
Kapják: 1. sz. pld.: Ajánlatkérő
3. melléklet a 71 /2014. (HK 10.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedéshez
Összegezés az ajánlatok elbírálásáról
1. Az ajánlatkérő neve és címe:
2. A (köz)beszerzés tárgya és mennyisége:
3. A választott eljárás fajtája:
4.* Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárás esetén az eljárás alkalmazását megalapozó körülmények ismertetése:
5.* Hivatkozás az előzetes összesített tájékoztatóra, illetőleg az időszakos előzetes tájékoztatóra és közzétételének napja:
6. Hivatkozás az eljárást megindító, illetőleg meghirdető hirdetményre (felhívásra) és közzétételének/megküldésének napja:
7. a) Eredményes volt-e az eljárás:
b)* Eredménytelen eljárás esetén az eredménytelenség indoka, valamint a Kbt. 76. § (1) bekezdés d) pontja szerinti eredménytelenségi esetben a közbeszerzésre tervezett anyagi fedezet összege, és annak megadása, hogy az mikor és milyen okból került elvonásra, átcsoportosításra: c)? Az eredménytelen eljárást követően indul-e új eljárás:
8. A benyújtott ajánlatok száma (részajánlat-tételi lehetőség esetén részenként):
9. a) Az érvényes ajánlatot tevők neve, címe, alkalmasságuk indokolása és ajánlatuknak az értékelési szempont – az összességében legelőnyösebb ajánlat kiválasztása esetén annak részszempontjai – szerinti tartalmi eleme, illetőleg elemei (részajánlat-tételi lehetőség esetén részenként):
b)** Az a) pont szerinti ajánlatok értékelése a következő táblázatba foglalva (részajánlat-tételi lehetőség esetén részenként):
Az elbírálás
részszempontjai
(adott esetben alszempontjai is) |
A részszempontok
súlyszámai
(adott esetben
az alszempontok súlyszámai is) |
Az ajánlattevő neve: |
Az ajánlattevő neve: |
Az ajánlattevő neve: |
Értékelési
pontszám |
Értékelési
pontszám
és súlyszám
szorzata |
Értékelési
pontszám |
Értékelési
pontszám
és súlyszám
szorzata |
Értékelési
pontszám |
Értékelési
pontszám
és súlyszám
szorzata |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A súlyszámmal szorzott értékelési pontszámok összegei ajánlattevőnként: |
|
|
|
|
|
|
|
(A táblázatnak az ajánlattevők nevei alatti osztott oszlopainak bal oldalára az adott ajánlatnak az adott részszempont szerinti tartalmi elemeire adott értékelési pontszámot, jobb oldalára pedig az értékelési pontszámnak a súlyszámmal kialakított szorzatát kell beírni.)
c)** Az összességében legelőnyösebb ajánlat kiválasztása esetén az értékelés során adható pontszám alsó és felső határának megadása:
d)** Az összességében legelőnyösebb ajánlat kiválasztása esetén annak a módszernek (módszereknek) az ismertetése, amellyel az ajánlatkérő megadta az ajánlatok részszempontok szerinti tartalmi elemeinek értékelése során a ponthatárok közötti pontszámot:
10. Az érvénytelen ajánlatot tevők neve, címe és az érvénytelenség indoka:
11. a) Eredményes eljárás esetén a nyertes ajánlattevő neve, címe, az ellenszolgáltatás összege és ajánlata kiválasztásának indokai:
b)* A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő neve, címe, az ellenszolgáltatás összege és ajánlata kiválasztásának indokai:
12.* A (köz)beszerzésnek az(ok) a része(i), amely(ek)nek teljesítéséhez az ajánlattevő alvállalkozót kíván igénybe venni:
a) A nyertes ajánlattevő ajánlatában:
b) * A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő ajánlatában:
13.* A 12. pont szerinti rész(ek) tekintetében a közbeszerzés értékének tíz százalékát meghaladó mértékben igénybe venni kívánt alvállalkozó(k), valamint a (köz)beszerzésnek az a százalékos aránya, amelynek teljesítésében a megjelölt alvállalkozók közre fognak működni:
a) A nyertes ajánlattevő ajánlatában:
b) * A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő ajánlatában:
14. * Az alkalmasság igazolásában részt vevő szervezetek, és azon alkalmassági követelmények megjelölése, amelyek igazolása érdekében az ajánlattevő ezen szervezet erőforrásaira (is) támaszkodik:
a) A nyertes ajánlattevő ajánlatában:
b) * A nyertes ajánlatot követő legkedvezőbb ajánlatot tevő ajánlatában:
16. Az összegezés elkészítésének időpontja:
17. Az összegezés megküldésének időpontja:
18.* Az összegezés módosításának indoka:
19.* Az összegezés módosításának időpontja:
20. *A módosított összegezés megküldésének időpontja:
21. * Az összegezés javításának indoka:
22. * Az összegezés javításának időpontja:
23. * A javított összegezés megküldésének időpontja:
A *-gal megjelölt pontokat csak akkor kell kitölteni, ha az abban foglalt eset fennáll.
A **-gal megjelölt pontokat csak akkor kell kitölteni, ha az ajánlatkérő az összességében legelőnyösebb ajánlat elbírálási szempontot alkalmazta.
4. melléklet a 71/2014. (HK10.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedéshez
a…… számú keretmegállapodás alapján
MEGRENDELŐ: |
............................................................ (továbbiakban: Megrendelő |
Képviselő: |
.................................................................................... |
Cím: |
.................................................................................... |
(Postacím:) |
.................................................................................... |
Telefon: |
.................................................................................... |
Telefax: |
.................................................................................... |
Adószám: |
.................................................................................... |
Pénzforgalmi jelzőszám: |
.................................................................................... |
A Megrendelő ügyintézője: |
.................................................................................... |
Telefon: |
.................................................................................... |
SZÁLLÍTÓ: |
............................................................ (továbbiakban: Szállító) |
Képviselő: |
.................................................................................... |
Cím: |
.................................................................................... |
Telefon: |
.................................................................................... |
Telefax: |
.................................................................................... |
A Szállító ügyintézője: |
.................................................................................... |
Pénzforgalmi jelzőszám: |
.................................................................................... |
Adóazonosító jel: |
.................................................................................... |
Mindösszesen: nettó ……………..+….% ÁFA = bruttó ……………. Ft
azaz mindösszesen bruttó………………….. forint.
1.1. A Megrendelés teljesítésének határideje/ ütemezése: ……………..
1.2. A szállítás ütemezését a Megrendelő határozza meg a felmerülő igényeknek és a raktárkapacitásának megfelelően a megrendelés aláírását követően.
1.3. A Szállító a Megrendelő által meghatározott ütemezéssel, a keretmegállapodásban meghatározott feltételekkel teljesít.
1.4. A teljesítés akkor tekinthető szerződésszerűnek, ha a termékeket a Szállító a Megrendelő által megadott teljesítési helyre a teljesítési határidőn belül leszállítja, és a termékek megfelelnek a műszaki leírásban foglaltaknak, valamint az előbbieket igazoló átadás-átvételi jegyzőkönyv vagy szállítólevél aláírásra kerül. Az átadás-átvételi jegyzőkönyv aláírásának dátuma egyben a kárveszély átszállásának időpontja is.
1.6. A költségviselő köteles a megjelölt szállítási időpontban Szállító nevesített szakemberei számára a teljesítés helyszínére történő beléptetést biztosítani. A Szállító a megrendelt terméket a megjelölt fogadóhelyen a rakodásra alkalmas pontig köteles leszállítani, és ott az árut a szállítóeszközről lerakni. A megrendelt termékek további mozgatása, elhelyezése, telephelyen belüli szétosztása a Szállítónak nem kötelessége, arról a Költségviselő gondoskodik.
2.1. A vásárolt termékek ellenértékét a számla elfogadásától számított 30 naptári napon belül banki átutalással teljesíti az alábbi dokumentumok együttes bemutatása ellenében:
a) Szállító számlája 2 példányban cégszerűen aláírva,
b) a szállítás teljesítését igazoló, a Költségviselő által aláírt átadás-átvételi jegyzőkönyv vagy szállítólevél.
2.2. A Költségviselő késedelmes fizetése esetén a Szállítónak jogában áll a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:155. §-a szerinti késedelmi kamatot felszámítani. Megrendelő a megrendelt termékek és kapcsolódó szolgáltatások tekintetében előleget nem adhat.
3.1. A leszállított termékeknek meg kell felelniük a magyar jogszabályokban szereplő szabványoknak és a műszaki előírásoknak valamint az ajánlati dokumentációban és az ajánlatban meghatározott feltételeknek, és rendelkezniük kell termékspecifikációval.
3.2. A Szállító szavatolja, hogy az általa beszállított termékek a bevételezés időpontjában még minimum 2/3 szavatossági idővel rendelkeznek, vagy minimum __________ nap szavatossági idővel.
3.3. A Megrendelő köteles írásban értesíteni a Szállítót a szavatossági idő során felmerülő bármilyen problémáról, kárigényről.
4. Ellenőrzések és vizsgálatok
4.1. Megrendelőnek vagy megbízottjának jogában áll megvizsgálni a termékeket, hogy azok megfelelnek-e a keretmegállapodásban foglalt feltételeknek. E vizsgálatok elvégezhetők szállítás előtt a Szállító telephelyén, illetve a szállítás után a termékek rendeltetési helyén, illetve mindkét alkalommal. Megrendelő írásban értesíti a Szállítót a vizsgálatra kijelölt személyt illetően.
4.2. Amennyiben a megvizsgált termékek nem felelnek meg a keretmegállapodásban foglalt feltételeknek, úgy Megrendelő azokat visszautasíthatja, és Szállító köteles térítésmentesen kicserélni a visszautasított termékeket, vagy megtenni a szükséges módosításokat, hogy a termékek megfeleljenek a feltételeknek.
4.3. Megrendelő azon jogát, hogy leszállítás után megvizsgálja és szükség esetén visszautasítsa a termékeket, semmilyen módon nem korlátozza vagy befolyásolja az a tény, hogy Megrendelő vagy képviselője a termékeket szállításuk előtt már megvizsgálta és elfogadta.
5. A Szállító nem szerződésszerű teljesítése
5.1. A Szállítónak a termékek leszállítását a visszaigazolt megrendelésekben rögzített és a Megrendelővel egyeztetett határidők szerint kell elvégeznie. A szerződés teljesítése során Szállító haladéktalanul írásban köteles jelezni a teljesítés akadályát, annak várható megszűnését és az esetleges várható szállítási határidőt.
5.2. A szállítási kötelezettség nem szerződésszerű, vagy nem teljesítése esetén – kivéve a vis maior esetét – a Szállítóval szemben az alábbi szankciók érvényesíthetők:
– késedelmes vagy hibás teljesítés esetén késedelmi vagy hibás teljesítési kötbér alkalmazható, továbbá meghiúsulás esetén meghiúsulási kötbér követelhető;
– kártérítés érvényesítése;
– megrendeléstől való elállás.
Megrendelő érvényesítheti a szerződésszegésből eredő egyéb jogait is.
5.3. Szállító nem szerződésszerű teljesítése miatt a szerződések, megrendelések vonatkozásában a Megrendelők jogosultak eljárni és érvényesíteni a szerződésszegésből eredő igényeiket.
5.4. Szállító szerződésszegő magatartásának minősül, és a Megrendelő részéről a szerződéstől való elállására okot adó körülmény, különösen:
– a megrendelés visszaigazolásának késedelme illetve elmulasztása;
– szállítási határidő be nem tartása,
5.5. Minőségi kifogás, nem megfelelő termékek szállítása esetén szállító köteles a cserét az alábbiakban elvégezni:
– ................................ óra/nap
6.1. Szállító a szerződés megerősítése érdekében, a teljesítésnek a Szállító érdekkörében felmerült okból történő késedelme, hibás teljesítése, meghiúsulása esetén kötbér fizetését vállalja Megrendelő részére a Megrendelő által megküldött kötbérértesítő alapján. A kötbér összege a kötbérfizetési kötelezettség beálltakor válik esedékessé. A kötbér alapja a nem teljesített, a késedelmesen vagy a hibásan teljesített termék nettó vételára.
6.2. Amennyiben a Szállító a szerződést neki felróható okból késedelmesen teljesíti, úgy késedelmi kötbért köteles fizetni, melynek mértéke a késedelmesen szállított termékek nettó értékének 0,3%-a/óra/nap (a megrendelés tárgyára vonatkozóan). A késedelmes teljesítés jogkövetkezményét megrendelő a ………. percet/órát/napot meghaladó késedelem esetében alkalmazza.
6.3. Hibás teljesítés – így különösen romlott-, degusztált, a megrendelttől eltérő fajtájú, illetve jelentős mennyiséghiányos áru – esetén a Szállító köteles a nem megfelelő minőségben teljesített szállítást a Megrendelő felhívását követőn – külön költség felszámítása nélkül – haladéktalanul ismételten elvégezni. A hibás teljesítési kötbérmértéke megegyezik a késedelmi kötbér mértékével. Amennyiben ez irányú kötelezettségének az egyedi megrendelés 5.5. pontja alapján nem tesz eleget a Szállító, az esetben az ellátás biztonságának érdekében és szükséges mértékéig Megrendelőnek jogában áll az adott áruféleséget bármely elérhető forrásból beszerezni és az ezzel kapcsolatos többletköltségeket a Szállítóra áthárítani.
A késedelmi és a hibás teljesítési kötbér fizetése nem mentesíti a Szállítót a szállítási kötelezettsége alól.
6.4. A Megrendelő jogosult a szerződéstől elállni, illetve felmondani a szerződést amennyiben
– 6 naptári hónap alatt – a megrendelt termékeket 2 alkalommal leszállítani nem tudja, és emiatt meghiúsulási kötbért kell kiszabni. Ez alól értelemszerűen kivételt képeznek azon termékek, melyekről a gyártó cég, írásban úgy nyilatkozik, hogy azokat már nem gyártják;
– 6 naptári hónap alatt 3 alkalommal késedelmesen teljesít;
– 6 naptári hónap alatt 3 alkalommal a hibás teljesítés jótállás keretén belül történő kijavítása a türelmi időn belül nem történik meg;
– ha 2 alkalommal a hibás teljesítési, illetve a késedelmi kötbér mértéke elérte a maximális összeget; vagy a szerződésből fakadó egyéb kötelezettségét súlyosan megszegi. Ezekben az esetekben, továbbá ha a szerződés teljesítése a Szállítónak felróható okból meghiúsul, a Megrendelő meghiúsulási kötbérre jogosult, melynek összege a szerződés szerinti, áfa nélkül számított ellenszolgáltatás 20%-a.
6.5. A Megrendelő kötbérigényének érvényesítése nem zárja ki a szerződésszegésből eredő egyéb igények érvényesítésének lehetőségét.
6.6. A Költségviselő kötbérigényének érvényesítése nem zárja ki a szerződésszegésből eredő egyéb igények érvényesítésének lehetőségét.
6.7. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen, ha
a) Szállító megsérti a keretmegállapodásban meghatározott titoktartási kötelezettségét;
b) Szállító a Költségviselő írásbeli engedélye nélkül a szerződés értékének 10%-át meghaladó mértékben más Alvállalkozót vesz igénybe;
c) a szerződés teljesítése során derül ki, hogy Szállító az ajánlattétel, illetve a szerződéskötés során lényeges körülményről, tényről valótlan vagy hamis adatot szolgáltatott;
d) Szállító szerződésszegést követ el, és a szerződésszegést az arra történő többszöri felszólítás ellenére sem szünteti meg, vagy ismétlődően hasonló szerződésszegést követ el.
6.8. Felek megállapodnak abban, hogy Megrendelő jogosult az esedékessé vált kötbérkövetelését az általa még ki nem egyenlített szállítások ellenértékbe beszámítani és a kötbér összegével a Szállító következő esedékes számláját, számláit csökkenteni, kötbérértesítő egyidejű megküldésével. Amennyiben Megrendelőnek a kötbér mértékét meghaladó kára keletkezik, azt jogosult Szállító felé továbbhárítani
6.9. Késedelmes vagy hibás teljesítés esetére kikötött kötbér megfizetése nem mentesít a szerződés teljesítése alól.
6.10. Megrendelő kötbérigényének érvényesítése nem jelenti egyéb igényeik elvesztését.
6.11. Bármely nem szerződésszerű teljesítés jogi fenntartás nélküli elfogadása a Megrendelő részéről nem értelmezhető joglemondásként azon igényről vagy igényekről, amelyek a Megrendelőt szerződésszegés következményeként megilletik.
6.12. A Megrendelő, illetve Szállító kötbérigénye érvényesítésének feltétele, hogy a késedelem, illetve a meghiúsulási kötbér érvényesítését megalapozó esemény bekövetkeztét, a kötbér alapját meghatározó termékeket, eseményeket és a kötbéralapot – a késedelem körülményeinek feltüntetésével – írásban közölje a másik féllel.
7. Termékkodifikációs adatszolgáltatás:
Szállító eleget tesz az általa szállított termékek azonosítását szolgáló adatszolgáltatási követelményeknek. A termékazonosításhoz szükséges dokumentációt a honvédelmi tárca termékkodifikációs tevékenységét végző szervezet rendelkezésére bocsátja.
Honvédelmi Minisztérium Védelemgazdasági Hivatal (HM VGH)
Kutatás-fejlesztési, Minőségbiztosítási, Biztonsági Beruházási Igazgatóság
Igazgató: Illés Attila ezredes
1135 Budapest, Lehel u. 41.
Postacím: Magyarország, 1885 Budapest Pf. 25.
……………………….., 2014……………………………
|
A Szállító részéről: |
A Megrendelő részéről: |
Kapják: 1. sz. pld.: Szállító
5. melléklet a 71/2014. (HK 10.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedéshez
ADATSZOLGÁLTATÁS A KERETMEGÁLLAPOSÁSOS ELJÁRÁS MÁSODIK RÉSZÉBEN ELJÁRÓ AJÁNLATKÉRŐ/MEGRENDELŐ RÉSZÉRŐL A HM VGH BI FELÉ
1. (Köz)beszerzés tárgya:
2. (Köz)beszerzés mennyisége:
3. (Köz)beszerzési azonosító:
4. Az egyedi szerződés/megrendelés azonosítója:
5. Megrendelő megnevezése, címe, elérhetősége:
6. Szállító megnevezése, címe, elérhetősége:
7. Az eljárás eredményes volt: igen/nem
8. Az egyedi szerződés/megrendelés értéke: bruttó ……………. Ft (nettó ……. Ft …………. ÁFA)
6. melléklet a 71/2014. (HK 10.) HM KÁT–HVKF együttes intézkedéshez
NEGYEDÉVES ADATSZOLGÁLTATÁS A KERETMEGÁLLAPOSÁSOS ELJÁRÁS MÁSODIK RÉSZÉBEN ELJÁRÓ AJÁNLATKÉRŐ/MEGRENDELŐ RÉSZÉRŐL A HM VGH BI FELÉ
1. (Köz)beszerzés tárgya:
2. (Köz)beszerzés mennyisége:
3. (Köz)beszerzési azonosító:
4. Az egyedi szerződés/megrendelés azonosítója:
5. Megrendelő megnevezése, címe, elérhetősége:
6. A teljesítések (Szállítónként) szerződésszerűek voltak: igen/nem
7. A megrendelések Megrendelő által elismert időpontjai (Szállítóként):
8. Az ellenszolgáltatások teljesítésének időpintjai (Szállítóként):
9. A kifizetett ellenszolgáltatás értéke (Szállítóként) összesen:
bruttó .................................... Ft (nettó .......................... Ft ............................ ÁFA)
bruttó .................................... Ft (nettó .......................... Ft ............................ ÁFA)
bruttó .................................... Ft (nettó .......................... Ft ............................ ÁFA)