17/2014. (V. 5.) KIM utasítás
a Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 10/2013. (III. 1.) KIM utasítás módosításáról1
2014.05.06.
2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 17/2014. (V. 5.) KIM utasításhoz
1. § Az Utasítás 20. §-a a következő o) ponttal egészül ki: (A létesítménygazdálkodási igazgató)
„o) ellátja a központi közigazgatás integrált üdültetési rendszerébe tartozó üdülők, szállodák, táborok, vendégházak és egyéb létesítmények üzemeltetését, működtetését és ehhez kapcsolódó egyéb kiegészítő szolgáltatásokat biztosít.”
2. § Az Utasítás 21. §-a a következő c) ponttal egészül ki: (A létesítménygazdálkodási igazgató irányítja)
„c) Üdültetési és Üzemeltetési Főosztály vezetőjének”
1. függelék a 17/2014. (V. 5.) KIM utasításhoz
2. függelék a 17/2014. (V. 5.) KIM utasításhoz
1. Az Utasítás 2. függelékének az „1.0.2. A LÉTESÍTMÉNYGAZDÁLKODÁSI IGAZGATÓ IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK” alcíme a következő 1.0.2.3. ponttal egészül ki: „1.0.2.3. Üdültetési és Üzemeltetési Főosztály
1. Az Üdültetési és Üzemeltetési Főosztály szálloda szakmai feladatai:
a) A Szálláshelyeken szakmai üzemeltetés szervezése és lebonyolítása.
b) A feladatkörébe utalt tevékenységek maradéktalan és előírásszerű elvégzése, az irányítására bízott munkatársak szakmai munkájának irányítása.
c) A vagyonvédelmi, tűzrendészeti, tisztasági, higiéniai, egészségügyi és munkavédelmi, fogyasztóvédelmi jogszabályi előírások, különös tekintettel a kereskedelmi szálláshelyeket és éttermeket szabályozó rendelkezésekre, valamint a Szálláshely biztonsági előírásaira, betartása, betartatása.
d) A Szálláshelyeken rendelkezésre álló eszközök, berendezések, felszerelések védelme és rendeltetésszerű használata, felhasználása, a munkavállalókkal a rendeltetésszerű használat betartatása.
e) A takarékos költséggazdálkodás, a folyamatos eszközellátottság figyelemmel kísérése és biztosítása, kapcsolódó javaslatok megtétele a létesítménygazdálkodási igazgató és a főosztályvezető részére.
f) Folyamatos tájékoztatás az értékesítésért felelős vezető által megvalósított programokról, szakmai javaslattétel az értékesítésért felelős vezető részére.
g) A létesítménygazdálkodási igazgató tájékoztatása a vendégek véleményéről és azokról a problémákról, melyek közvetlenül befolyásolják az üzemeltetést, üzemszerű működést, valamint a Szálláshelyek vendégeik általi értékeléséről.
h) A munkafolyamatok betartásának folyamatos ellenőrzése.
i) Felel a Szálláshelyek belső szabályzatainak maradéktalan rendelkezésére állásáért, azokat a főosztályvezető jóváhagyásra a szakterületek bevonásával elkészíti, és összegyűjti, majd jóváhagyást követően a munkavállalók részére haladéktalanul közzéteszi, ismerteti, dokumentálja azok tudomásulvételét, továbbá folyamatosan ellenőrzi és nyomon követi azok betartását szúrópróbaszerű ellenőrzések tartásával, javaslatot tesz azok módosítására.
j) Folyamatosan és szúrópróbaszerű ellenőrzi a Szálláshelyek készlet- és humánerőforrás-gazdálkodását, írásban javaslatot tesz azok módosítására a létesítménygazdálkodási igazgatónak.
k) Ellenőrzi, ellenőrizteti a munkavállalók külső megjelenését, szakmai munkáját, biztosítja a munkafegyelmet, betartja és betartatja a szeszesital-fogyasztási tilalmat, a munkaképes állapotban történő munkavégzésre és a dohányzásra vonatkozó előírásokat.
l) Betartja és betartatja a személyi ápoltság és higiénia előírásait, az előírás szerinti ruha viselését.
m) A gazdasági vezető számára a vendéglátásért felelős szakmai területtel együtt javaslatot tesz a vendéglátás éves forgalmának tervére, melynek során előkészíti a különböző tervszámokat mind bevétel, mind költség vonatkozásában.
n) Folyamatosan figyeli az árrés alakulását, és javaslatot tesz annak optimalizálása érdekében az értékesítésért és marketingért felelős szakmai terület, illetve az létesítménygazdálkodási igazgató részére.
o) Folyamatosan tartja a szakmai kapcsolatot a partnerekkel, felügyeli a rendezvények felvételét és lebonyolítását.
p) Közegészségügyi előírások (HACCP) betartatása és betartatása érdekében eljár.
q) Egyéb, a létesítménygazdálkodási igazgató által kijelölt eseti feladatok ellátása.
2. Az Üdültetési és Üzemeltetési Főosztály üzemeltetési feladatai:
A Hivatal által vagyonkezelt és a Hivatal által üzemeltetett ingatlanok (szállodák, vendégházak és táborok, valamint óvoda és bölcsőde) üzemeltetési, karbantartási, felújítási és beruházási feladatainak szakmai irányítása és szervezése, valamint a Hivatal ingó (ide értve a vagyonkezelt és a Hivatal által üzemeltetett ingatlanokban található ingóságokat is) vagyonának kezelésével járó feladatok szakmai irányítása, melynek során különösen az alábbi tevékenységeket végzi:
a) Felülvizsgálja az Hivatal által üzemeltetett ingatlanokban – szükség esetén vállalkozók igénybevételével – biztosítható fenntartási, karbantartási, javítási és műszaki, üzemeltetési feladataihoz kapcsolódó szolgáltatásokat, és a Hivatal stratégiáját figyelembe véve javítja az ingatlanok optimális kihasználhatóságát, működését.
b) Megszervezi és irányítja a tervszerű megelőző karbantartásokat, gondoskodik az üzemetetésben dolgozók munkavégzéshez szükséges tárgyi feltételeinek biztosításáról.
c) Megszervezi és irányítja az év közbeni eszköznyilvántartást, valamint az év végi leltárt.
d) Felelős a feladatkörébe tartozó külső szolgáltatótól igénybe vett szolgáltatások mennyiségének és minőségének folyamatos felülvizsgálatáért.
e) Felelős az ingatlanüzemeltetéshez kapcsolódó közbeszerzési/beszerzési eljárások műszaki specifikációjának előkészítéséért, az eljárások megindítása műszaki előfeltételeinek biztosításáért, valamint részt vesz a közbeszerzési/beszerzési eljárásokban lebonyolításában szakmai tudás biztosításával.
f) Felelős az üzemeltetés körébe tartózó ellenőrzések során az ellenőrző szervekkel való együttműködésért, az ellenőrzések lebonyolításáért (pl. bejárás biztosítása), külső (pl. hatósági) ellenőrzéseken való részvételért, belső ellenőrzések megszervezésért és az ellenőrzésen feltárt problémák megoldása érdekében szakmai javaslattételért a létesítménygazdálkodási igazgató részére.
g) Egyéb, a létesítménygazdálkodási igazgató által kijelölt eseti feladatok ellátása.
3. Az Üdültetési és Üzemeltetési Főosztály egyéb feladatai körében:
a) Szakmai felügyeletet, szakmai irányítást gyakorol a Hivatal által üzemeltetett vendéglátó egységek felett.
b) Szakmai támogatást nyújt az értékesítésért és marketingért felelős szervezeti egységnek az értékesítés munkáját tekintve.
c) Szakmai támogatást nyújt az üzemeltetési terület számára a vendéglátási területet érintő műszaki, karbantartási feladatok megvalósítása során.
d) A gazdasági vezető számára a szálloda szakmai feladatokért felelős szervezeti egység vezetőjével együtt javaslatot tesz a vendéglátás éves forgalmának tervére, melynek során előkészíti a különböző tervszámokat mind bevétel, mind költség vonatkozásában.
e) Felelős a vendéglátás szakmai normarendszerének felállításáért, a normafelhasználás folyamatos figyelemmel kíséréséért, rendszeres és szúrópróbaszerű nyomon követéséért, írásbeli beszámoló és módosító javaslatok készítéséért.
f) Értékeli a Szálláshelyek és köznevelési intézmények, bölcsődék vendéglátási tevékenységét, a rendezvények szakmai lebonyolítását.
g) Összeállítja a Szálláshelyeken és köznevelési intézményekben, bölcsődékben kínált ételek és italok menüjét, az étlapokat, a Szálláshelyeken a svédasztalos kínálatokat, figyelemmel kíséri azok sikerességét, az előírtak betartását helyszíni rendszeres és szúrópróbaszerű ellenőrzéssel.
h) Figyelemmel kíséri az áru felhasználást, a leltárt, a tervezett és indokolt felhasználástól való eltérés okait feltárja, számon kéri az egységek működéséért felelős munkatársat, és intézkedési tervet készít az esetleges problémák megoldása, elkerülése érdekében.
i) Felelős a vendéglátási szakterülethez kapcsolódó közbeszerzési/beszerzési eljárások műszaki specifikációjának előkészítéséért, az eljárások megindítása műszaki előfeltételeinek biztosításáért, valamint részt vesz a közbeszerzési/beszerzési eljárásokban lebonyolításában szakmai tudás biztosításával.
j) Egyéb, a létesítménygazdálkodási igazgató által kijelölt eseti feladatok ellátását elvégzi.
4. Az Üdültetési és Üzemeltetési Főosztály értékesítési és marketing feladatai körében:
A létesítménygazdálkodási igazgatóval szorosan együttműködve végzi a Hivatal kommunikációját. Sajtóban történő megjelenés esetén a szükséges szakmai anyagot összeállítja a szakterületek segítségével. Ellátja a Hivatal befelé és kifelé irányuló marketing, PR és kommunikációs tevékenységével kapcsolatos feladatokat, melynek során végzi a tevékenység irányítását, stratégiai tervezését, egyeztetéseken részt vesz, szervezési és végrehajtatási feladatokat végez.
Feladata az üdülőegységek szolgáltatási színvonalának emelése programfejlesztési javaslatok készítésén, programok szervezésén és lebonyolításán keresztül szorosan együttműködve a a szálloda szakmai feladatokat ellátó terület vezetőjével.
Felel az egész üdülőlánc értékesítési tevékenységéért. Munkája során az üdülőlánc adottságainak, lehetőségeinek megfelelően a maximális profit elérése céljából törekszik a szállodai szoba, a rendezvény és a Vendéglátás értékesítés optimalizálására, maximális bevétel elérésére törekedve értékesíti a szálláshelyeket.
Főbb marketing és kommunikációs feladatok:
a) online kommunikáció tervezése és működtetése (pl. honlap);
b) kérdőívek készítése, készíttetése és elemzése;
c) arculati irodai és marketing eszközök gyártatásának tervezése;
d) szakmai területén – közbeszerzési eljárás esetén mint a közbeszerzés tárgya szerinti szakértelemmel bíró személy – alvállalkozók kiválasztásának lebonyolítása, szerződések előkészítése, munkafolyamatok menedzselése;
e) rendszeres együttműködés és kapcsolattartás a szálloda szakmai, valamint az értékesítésért felelős szervezeti egység vezetőjével;
f) rendszeres kapcsolattartás az egyes szervezeti egységek vezetőivel;
g) napi munkavégzésben a megfelelő egyeztetési folyamatok koordinálása.
Főbb értékesítési feladatok:
a) A versenytársak magatartásának megfigyelésével folyamatosan tájékozódik a versenyszférában tevékenykedő szállodák, vendégházak, táborok helyzetéről.
b) Folyamatosan tájékoztatja a létesítménygazdálkodási igazgatót a Szálláshelyeket érintő fogyasztói megnyilvánulásokról, változásokról, új piaci trendekről.
c) Javaslatot készít a szálláshelyek árpolitikájára, részt vesz az optimális árpolitika (corporate, csoportos árak, napi árak stb.) kialakításában.
d) Folyamatosan figyeli és elemzi az értékesítési trendeket, az árrés alakulását, és mindent megtesz annak optimalizálása érdekében.
e) Figyelemmel kíséri a szobafoglaltság alakulását, a szezonnak megfelelően törekszik a megfelelő egyéni és csoportos rendelésállomány kialakítására.
f) Igyekszik minél magasabb szobafoglaltságot elérni.
g) Javaslatokat, promóciós akciókat készít a Szálláshely szobaár-bevétel növelése érdekében. Szükség szerint javaslatot tesz új kezdeményekre.
h) Megszervezi a vendégek tájékoztatását az értékesítési akciókról.
i) Ellenőrzi az irányítása alatt lévő munkavállalók külső megjelenését, szakmai munkáját, biztosítja a munkafegyelmet, betartja és betartatja a munkaképes állapotban történő megjelenésre és a dohányzásra vonatkozó előírásokat.
j) Az értékesítési dolgozók munkájának állandó segítésével, figyelésével törekszik egységes, hatékony értékesítési munkarendszer kialakítására, melyhez szükség esetén továbbképzéseket szervez.
k) Megtervezi és javaslatként a gazdasági vezető részére benyújtja az irányítása alatt álló szervezeti egység éves stratégiáját, előkészíti a tervszámokat mind a bevétel, mind a költségek tekintetében.
l) A szálloda szakmai terület vezetőjével együttműködve a létesítménygazdálkodási igazgatóval előzetesen egyeztetett utasítást ad ki, hogy milyen bruttó összegű éves és eseti keret áll rendelkezésre a vendégpanaszok kompenzációja során.
5. Az Üdültetési és Üzemeltetési Főosztály üdülési koordinációs feladatai körében:
A Hivatal vezetői információs igényeinek megfelelően a gazdálkodásra vonatkozó információs, informatikai kontroller rendszert működteti, részt vesz a vezetői döntések előkészítésében, döntési alternatívákat dolgoz ki, adatot szolgáltat, elemzést készít a Hivatal működésének megítéléséhez. Nyomon követi és elemzi az egyes egységek teljesítménymutatóit havi, negyedéves és éves szinten. Gazdaságossági és költséghatékonysági számításokat végez. Részt vesz a szervezeti egységek költségkereteinek megállapításában, azok felhasználását figyelemmel kíséri, erről havi, negyedéves és éves kimutatást készít a létesítménygazdálkodási igazgató részére.
6. Az Üdültetési és Üzemeltetési Főosztály üdülési fejlesztési feladatai:
a) a feladatok végrehajtásának ellenőrzése;
b) a létesítménygazdálkodási igazgató részére heti rendszerességgel beszámoló készítése a folyamatban lévő ügyekről, programszervezés irányvonalaira javaslattétel;
c) a Hivatal szolgáltatásfejlesztési, programfejlesztési lehetőségeinek feltárása, meghatározása, kapcsolódó koncepció kidolgozása;
d) kapcsolatépítés, kapcsolattartás és fejlesztés a tevékenység ellátásához kapcsolódó szervezetekkel, személyekkel;
e) a programok szervezésében és megvalósításában részt vevő körök kiválasztása, feladatainak meghatározása, a feladatok végrehajtásának ellenőrzése;
f) a programok szervezésével és megvalósításával kapcsolatos tevékenységek koordinálása, személyes felügyelete;
g) programokról készült beszámolók bekérése, értékelése és beszámoló készítése a létesítménygazdálkodási igazgató részére;
h) az aktuális regionális, lokális kulturális és társadalmi események, rendezvények figyelemmel kísérése és a programokba építése;
i) regionális és helyi idegenforgalmi erőforrások ismeretében egyedi kínálati elemek kialakítása és javaslatként kidolgozása;
j) vendég elégedettségi felmérések szakmai értékelése, tanulságok, tapasztalatok elemzése;
k) költségkalkuláció, illetve az egyes programok előzetes megtérülési értékelését követően egyeztetés a létesítménygazdálkodási igazgatóval, illetve a gazdasági vezetővel a javasolt programok költségeit illetően;
l) a programok sikerességének, költséghatékonyságának folyamatos nyomon követése, megvalósulásukról és értékelésükről írásbeli jelentéstétel a létesítménygazdálkodási igazgató részére;
m) egyéb, a létesítménygazdálkodási igazgató által kijelölt eseti feladatok ellátása.
3. függelék a 17/2014. (V. 5.) KIM utasításhoz
A Közigazgatási és Igazságügyi Hivatal szervezeti egységei
1.0.0.1.1. Kommunikációs és Koordinációs Osztály
1.0.0.1.2. Kutatási Osztály
1.0.0.0.1. Belső Ellenőrzési Osztály
1.0.0.2.2. Humánpolitikai és Igazgatási Osztály
1.0.0.3. Gazdasági Főosztály
1.0.0.3.1. Gazdasági Koordinációs Osztály
1.0.0.3.2. Pénzügyi Osztály
1.0.0.3.3. Számviteli Osztály
1.0.0.3.4. Beszerzési Osztály
1.0.1. Támogatási igazgató
1.0.1.0.1. Támogatási Igazgatói Titkárság
1.0.1.1. Támogatási Főosztály
1.0.2. Létesítménygazdálkodási igazgató
1.0.2.0.1. Létesítménygazdálkodási Igazgatói Titkárság
1.0.2.1. Létesítménygazdálkodási Főosztály
1.0.2.1.1. Létesítmény-ellátási Osztály
1.0.2.1.2. Informatikai Osztály
1.0.2.2. Ingatlangazdálkodási Főosztály
1.0.2.2.1. Ingatlangazdálkodási Osztály
1.0.2.3. Üdültetési és Üzemeltetési Főosztály
1.0.2.3.1. Szállás Szakmai Osztály
1.0.2.3.2. Üzemeltetési Osztály
1.0.2.3.3. Vendéglátási Osztály
1.0.2.3.4. Értékesítési és Marketing Osztály
1.0.2.3.5. Üdülési Koordinációs Osztály
1.0.2.3.6. Üdülési Fejlesztési Osztály
1.1. Személyügyi igazgatásért felelős elnökhelyettes
1.1.0.0.1. Személyügyi Igazgatásért Felelős Elnökhelyettesi Titkárság
1.1.0.1. Személyzetfejlesztési Főosztály
1.1.0.1.1. Fejlesztési és Módszertani Osztály
1.1.0.2. Személyzetpolitikai, Továbbképzési és Kontrolling Főosztály
1.1.0.2.1. Személyzetpolitikai Programok Osztálya
1.2. Igazságügyért felelős elnökhelyettes
1.2.0.0.1. Igazságügyért Felelős Elnökhelyettesi Titkárság
1.2.0.1. Igazságügyi Szakmai Koordinációs Főosztály
1.2.0.1.1. Pártfogó Felügyelői Osztály
1.2.0.1.2. Kárpótlási Osztály
1.2.0.1.3. Áldozatsegítési Osztály
1.2.0.1.4. Jogi Segítségnyújtási Osztály
1.3. Területi közigazgatásért felelős elnökhelyettes
1.3.0.0.1. Területi Közigazgatásért Felelős Elnökhelyettesi Titkárság
1.3.1. Területi közigazgatási szervek irányításáért felelős koordinációs igazgató
1.3.1.1. Kormányhivatali Igazgatási és Jogi Főosztály
1.3.1.1.1. Kormányhivatali Hatáskör elemző Osztály
1.3.1.1.2. Kormányhivatali Igazgatási és Módszertani Osztály
1.3.1.2. Kormányhivatali Koordinációs Főosztály
1.3.1.2.1. Kormányhivatali Ellenőrzési Osztály
1.3.1.2.2. Kormányhivatali Integrációs Osztály
1.3.1.3. Kormányhivatali Rendszerszervezési és Dokumentációs Főosztály
1.3.1.3.1. Kormányhivatali Dokumentációs Osztály
1.3.2. Kormányhivatalok gazdálkodásáért felelős igazgató
1.3.2.1. Kormányhivatali Költségvetési Főosztály
1.3.2.1.1. Előirányzat-gazdálkodási Osztály
1.3.2.1.2. Kormányhivatali Számviteli Szabályozási Osztály
1.3.2.2. Kormányhivatali Humánerőforrás-gazdálkodási Főosztály
1.3.2.2.1. Humánerőforrás Koordinációs Osztály
1.3.2.3. Kormányhivatali Fejlesztési Főosztály
1.3.2.3.1. Fejlesztési Osztály
1.3.2.3.2. Statisztikai Elemző Osztály”