• Tartalom

1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozat

1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozat

a 2014–2020-as programozási időszak országos jelentőségű közúti, vasúti és vízi közlekedési, városi és elővárosi közlekedési fejlesztéseinek indikatív listájáról

2016.07.30.

A Kormány a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiában meghatározott távlati célokkal összhangban

1.1

2. elfogadja az országos vasúthálózat középtávú előkészítési és építési feladatait, valamint a vízi közlekedési fejlesztéseket tartalmazó indikatív projektlistát (a továbbiakban: Vasúti és vízi közlekedési projektlista) a 2. melléklet szerint;

3. elfogadja a városi, valamint a vasúthálózathoz kapcsolódó átszálló csomópontok és hozzávezető közösségi közlekedési infrastruktúra középtávú előkészítési és építési feladatait tartalmazó indikatív projektlistát (a továbbiakban: Városi és elővárosi közlekedési projektlista) a 3. melléklet szerint;

4. elfogadja a Közúti projektlistából, a Vasúti és vízi közlekedési projektlistából, valamint a Városi és elővárosi közlekedési projektlistából a nettó 75 millió euró teljes elszámolható költséget meghaladó projektek 4. mellékletben szereplő listáját (a továbbiakban: Nagyprojekt-lista);

5. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert és a nemzetgazdasági minisztert, hogy gondoskodjanak az 1–3. pontban meghatározott beruházások 2020-ig történő előkészítéséről és megvalósításáról, valamint biztosítsák az ahhoz szükséges közösségi támogatási, illetve – a Magyarország gazdasági teherbíró képessége szerinti – hazai forráskereteket;

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

nemzetgazdasági miniszter

Határidő: folyamatos

6. felhívja a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a Nagyprojekt-listát, mint az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (a továbbiakban: IKOP) nagyprojekt-listáját küldje meg az Európai Bizottság részére;

Felelős: nemzeti fejlesztési miniszter

Határidő: azonnal

7.2 felhívja a nemzetgazdasági minisztert, hogy a 2014–2020-as IKOP programidőszakra nézve az uniós előkészítési forrással nem rendelkező, azaz a Közúti projektlistában nem szereplő, a Közlekedési Operatív Program forrásaiból előkészített, az IKOP feltételrendszerének megfelelő fejlesztések – mint IKOP tartalék-projektek – építési engedélyig történő előkészítését a központi költségvetésből a 2016., a 2017. és 2018. évben 15-15 milliárd forint forrással biztosítsa;

Felelős: nemzetgazdasági miniszter

Határidő: 2016., 2017. és 2018. évi költségvetés tervezési időszaka

8.3

1. melléklet az 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozathoz4

2. melléklet az 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozathoz5



TENT-T vasúti projektlista

Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek

Fejlesztés tartalma

Szajol – Püspökladány korszerűsítés

Bajánsenye – Boba ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Gyoma – Békéscsaba biztosítóberendezés korszerűsítés és Békéscsaba állomás, Ferencváros – Lökösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem)

GSM-R távközlési hálózat kiépítése I. ütem

Ferencváros – Székesfehérvár ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Vác állomás korszerűsítés

Székesfehérvár állomás korszerűsítés

Lepsény – Szántód-Kőröshegy korszerűsítés

GYSEV központi forgalomirányítás kiépítése

Szombathely – Zalaszentiván vasútvonal korszerűsítése

Feszített ütemtervű (ütemterv szerint 2015-ig lezárni tervezett, de kockázatos) TEN-T projektek



2015. január 1. után indítani tervezett projektek

Fejlesztés tartalma

MÁV 200 férőhelyes motorvonat beszerzés

MÁV szűk keresztmetszet kiváltás előkészítés

Nagyút – Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (nyíltvonal)

Nagyút – Mezőkeresztes-Mezőnyárád szűk keresztmetszet kiváltás (állomások)

Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy korszerűsítés

Sopron – Szombathely – Szentgotthárd ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Püspökladány – Debrecen korszerűsítés és Szajoltól ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Püspökladány – Biharkeresztes szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

Zalaszentiván – Nagykanizsa szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

MÁV vontatási energiaellátás fejlesztése

MÁV 300 férőhelyes motorvonat beszerzés

GYSEV motorvonat beszerzés

Szombathely állomás korszerűsítése

Keleti – Kőbánya-felső szűk keresztmetszet kiváltás

Miskolc – Nyíregyháza korszerűsítés

Hatvan – Miskolc korszerűsítés

GYSEV közlekedésbiztonság javítási program II.a. ütem

MÁV közlekedésbiztonság javítási program II. ütem – Közlekedésbiztonságot és pályakapacitást növelő technológiai fejlesztések és eszközök

Infrastruktúra és gördülőállomány karbantartó szoftver és IT alkalmazás konszolidáció

MÁV Hídrekonstrukciós program I. ütem

Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása (TEN-T vonalak)

Budapest-Keleti pályaudvar épület-felújítás

Budapest-Nyugati pályaudvar épület-felújítás



CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz)

CEF vasúti projektek

Fejlesztés tartalma

Déli Duna-híd korszerűsítése

Rákos – Hatvan korszerűsítése

Kelenföld – Pusztaszabolcs I. ütem (Kelenföld – Százhalombatta korszerűsítése)

Kelenföld – Pusztaszabolcs II. ütem (Százhalombatta – Pusztaszabolcs korszerűsítése és Kelenföld – Pusztaszabolcs ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése)

GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem

Biatorbágy – Tata korszerűsítése és Budapest – Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Pusztaszabolcs – Dombóvár korszerűsítése

Székesfehérvár – Veszprém – Boba korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Békéscsaba – Lőkösháza 2. vágány kiépítése

Szolnok állomás korszerűsítése

Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása

Dombóvár – Kaposvár – Gyékényes korszerűsítése



CEF vízi közlekedési projektek

Fejlesztés tartalma

Új komáromi híd, Komárom – Komárno (Révkomárom) között

Magyarországi TEN-T belvízi út és kikötői infrastruktúra fejlesztésének előkészítése és kivitelezése

Dunai hajóút kitűzési rendszerének fejlesztése



Kikötő-fejlesztési projektek

Kivitelezés alatt álló KÖZOP-IKOP szakaszolt projektek

Fejlesztés tartalma

Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő infrastrukturális továbbfejlesztése


IKOP-ból megvalósuló projektek

Fejlesztés tartalma

MAHART Mobil Árvízvédelmi Gát

Új országos közforgalmú kikötő kiépítése Mohácson

Bajai Közforgalmú Kikötő fejlesztése

Személyforgalmi kikötők támogatására vonatkozó projektcsomag

3. melléklet az 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozathoz6

Városi és elővárosi közlekedési projektlista

Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek

Fejlesztés tartalma

Budapest villamos- és trolibuszbeszerzés I. ütem

Budapest – Esztergom kiegészítő fejlesztések

Rákosrendező – Esztergom villamosítás, biztosítóberendezés korszerűsítés

Feszített ütemtervű (ütemterv szerint 2015-ig lezárni tervezett, de kockázatos) városi, elővárosi projektek

Kelenföld vasútállomás 8 vágány helyén P+R

M1–M7 csomópont


2015. január 1. után indítani tervezett projektek

Fejlesztés tartalma

Helyi személyszállítás gördülőállomány fejlesztése

Elővárosi állomások, megállóhelyek fejlesztése és felújítása

Szeged – Hódmezővásárhely városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítása

M3 metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója

Külső Bécsi úti villamosvonal

Keleti – Újpalota villamosvonal

Kelenföld intermodális központ

1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig

A városi közlekedési eszközváltási pontokhoz kapcsolódó P+R parkolók építése Budapesten

Szeged – Hódmezővásárhely – Békéscsaba – Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

Debrecen – Nyíradony korszerűsítés

Nyíradony – Mátészalka korszerűsítés

Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása

GYSEV közlekedésbiztonság javítási program II.b. ütem

A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszerek fejlesztése

Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében I. ütem

Debrecen – Nyírábrány korszerűsítés

Rákospalota – Újpest – Veresegyház – Vác korszerűsítés

Hungária körút – Rákospalota – Újpest korszerűsítés

Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

Mezőzombor – Sátoraljaújhely szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

Szeged – Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építésével

Szombathely – Kőszeg korszerűsítés

4. melléklet az 1696/2014. (XI. 26.) Korm. határozathoz7

Nagyprojekt-lista

az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program (IKOP) nagyprojekt-listája

1. IKOP 1. prioritási tengely (TEN-T közúti lista)


1/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek

Útszám

Fejlesztés tartalma

M4

Abony – Törökszentmiklós közötti szakasz (2x2)

M86

Csorna – Hegyfalu közötti szakasz (2x2)

8

Várpalota elkerülő (2x2)


1/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek

Útszám

Fejlesztés tartalma

M4

Berettyóújfalu – Nagykereki, országhatár (2x2)

M35

M35 (II. ütem) Debrecen – Berettyóújfalu között (2x2)

M0

Déli szektor rekonstrukció (I. ütem) (Deák Ferenc mederhíd felszerkezet cseréje nélkül)

 

Burkolatmegerősítés, valamint forgalombiztonsági és környezetvédelmi beavatkozások a gyorsforgalmi úthálózat forgalomnak leginkább kitett szakaszain

M6

Bóly – Ivándárda, országhatár között (2x1)

M30

Miskolc – országhatár I. ütem (2x1)

M2

Budapest – Vác között (2x2)


1/C CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) projektek

Útszám

Fejlesztés tartalma

13

Új komáromi híd, Komárom – Komárno (Révkomárom) között

2. IKOP 2. prioritási tengely (TEN-T vasúti lista)


2/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek

Gyoma – Békéscsaba biztosítóberendezés rekonstrukció és Békéscsaba állomás, Ferencváros – Lőkösháza ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése (III/I.b. ütem)

Székesfehérvár állomás rekonstrukció

Lepsény – Szántód-Kőrőshegy rekonstrukció


2/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek

MÁV 200 férőhelyes motorvonat beszerzés

Szántód-Kőröshegy – Balatonszentgyörgy rekonstrukció

Püspökladány – Debrecen rekonstrukció és Szajoltól ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

MÁV 300 férőhelyes motorvonat beszerzés

Szombathely állomás korszerűsítése

Miskolc – Nyíregyháza korszerűsítés

Hatvan – Miskolc korszerűsítés


2/C CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) projektek

Déli Duna-híd korszerűsítése

Rákos – Hatvan korszerűsítése

Kelenföld – Pusztaszabolcs I. ütem (Kelenföld – Százhalombatta korszerűsítése)

Kelenföld – Pusztaszabolcs II. ütem (Százhalombatta – Pusztaszabolcs korszerűsítése és Kelenföld – Pusztaszabolcs ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése)

GSM-R távközlési hálózat kiépítése II. ütem

Biatorbágy – Tata rekonstrukció és Budapest – Hegyeshalom ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Pusztaszabolcs – Dombóvár korszerűsítése

Székesfehérvár – Veszprém – Boba korszerűsítése és ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése

Békéscsaba – Lőkösháza 2. vágány kiépítése

Szolnok állomás korszerűsítése

Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása

Dombóvár – Kaposvár – Gyékényes korszerűsítése

3. IKOP 3. prioritási tengely (városi és elővárosi közlekedési projektek)


3/A Kivitelezés alatt álló KözOP-IKOP szakaszolt projektek

Budapest villamos- és trolibuszbeszerzés I.


3/B 2015. január 1. után indítani tervezett projektek

M3 metró vonal infrastruktúra rekonstrukciója

Keleti – Újpalota villamosvonal

Szeged – Hódmezővásárhely – Békéscsaba – Gyula szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

Debreceni intermodális személyszállítási központ létrehozása

Megyei jogú városok vasútállomásai intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása megyeszékhelyek vasúti elővárosi körzetében I.

Rákospalota – Újpest – Veresegyház – Vác korszerűsítés

Hungária körút- Rákospalota Újpest korszerűsítés

Kőbánya-Kispest – Lajosmizse – Kecskemét szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás

4. IKOP 4. prioritási tengely (TEN-T-n kívüli közúti lista)


4/A 2015. január 1. után indítani tervezett projektek

Útszám

Fejlesztés tartalma

47

Hódmezővásárhely elkerülő (2x1)

M44

Kondoros – Békéscsaba között (2x2)

83

M1 – Pápa között települések elkerülése és rekonstrukció (2x1)

21

Lőrinci; Szurdokpüspöki – Bátonyterenye között négynyomúsítás (2x2)

67

Kaposvár és az M7 közötti szakasz (érintett települések elkerülését is megvalósító) rekonstrukciója

1

Az 1. pontot az 1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 12. pont a) alpontja visszavonta.

2

A 7. pont az 1734/2015. (X. 8.) Korm. határozat 1. pontja szerint módosított szöveg.

3

A 8. pont a 2010: CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.

4

Az 1. mellékletet az 1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 12. pont a) alpontja visszavonta.

5

A 2. melléklet az 1199/2015. (III. 31.) Korm. határozat 1. pont a) alpontjával megállapított, az 1718/2015. (X. 6.) Korm. határozat 4. pont b) alpontja, az 1926/2015. (XII. 12.) Korm. határozat 2. pontja szerint módosított szöveg.

6

A 3. melléklet az 1199/2015. (III. 31.) Korm. határozat 1. pont b) alpontjával megállapított szöveg.

7

A 4. melléklet az 1199/2015. (III. 31.) Korm. határozat 1. pont c) alpontja, az 1422/2016. (VII. 29.) Korm. határozat 12. pont b) alpontja szerint módosított szöveg.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére