• Tartalom

82/2013. (XII. 29.) NFM rendelet

82/2013. (XII. 29.) NFM rendelet

a transzeurópai vasúti rendszerre vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokkal kapcsolatos miniszteri rendeletek módosításáról1

2014.01.01.

A vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény 88. § (2) bekezdés 8. pontjában,

a 2. alcím és a 10. § tekintetében a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvény 88. § (2) bekezdés 20. pontjában

kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § e) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva a következőket rendelem el:

1. A vasúti járművek üzembehelyezése engedélyezéséről, időszakos vizsgálatáról és hatósági nyilvántartásáról szóló 31/2010. (XII. 23.) NFM rendelet módosítása

1. § (1) A vasúti járművek üzembehelyezése engedélyezéséről, időszakos vizsgálatáról és hatósági nyilvántartásáról szóló 31/2010. (XII. 23.) NFM rendelet (a továbbiakban: R1.) 2. § 10. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E rendelet alkalmazásában:)

„10. karbantartásért felelős szervezet: a nemzeti vasúti járműnyilvántartásba felvett, a vasúti jármű karbantartásért felelős olyan szervezet, amelynek a tevékenységére vonatkozó előírásokat a 25. § tartalmazza;”

(2) Az R1. 2. §-a a következő 23. ponttal egészül ki:

(E rendelet alkalmazásában:)

„23. szériavizsgálat: az egy szériába tartozó vasúti járműveken a vonatkozó ÁME-nak megfelelő alrendszerre (részegység, alkatrész) irányuló, a vasúti járművek üzembehelyezésének engedélyezése során elvégzendő vizsgálat.”

2. § Az R1. 3. §-a a következő (3) és (4) bekezdéssel egészül ki:

„(3) Az engedélyező hatóság indokolt esetben további dokumentumok csatolását is elrendelheti, amelyek igazolják, hogy a vasúti jármű megfelel a működési helye szerinti pályahálózatnak és a helyhez kötött berendezéseknek, többek között az éghajlati feltételeknek, az energiaellátási rendszernek, a jelző-, irányító- és vezérlőrendszernek, a nyomtávnak és a pályahálózatra jellemző szelvényeknek, a legnagyobb engedélyezett tengelyterhelésnek és egyéb hálózati kikötéseknek. A dokumentumokat magyar nyelven kell benyújtani.
(4) Ha a hatóság a vasúti járműre vonatkozóan engedélyezési eljárást folytatott le korábban, akkor meghatározott dokumentumok benyújtását mellőzheti.”

3. § Az R1. 7. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A belföldi vasúti pályahálózaton való közlekedtetésre szánt, típusengedéllyel nem rendelkező járműtípusba tartozó első, prototípus jellegű vasúti jármű gyártása, valamint valamely EGT-állam által kiadott típusengedéllyel rendelkező, de a hagyományos transzeurópai vasúti rendszeren még nem közlekedő vasúti jármű beszerzése akkor kezdhető meg, ha a hatóság az adott járműtípusra előzetes típusengedélyt adott ki.”

4. § Az R1. 8. § (2) bekezdése a következő e) ponttal egészül ki:

[A hatóság az (1) bekezdés szerinti vizsgálat eredménye alapján az előzetes típusengedélyben meghatározza]

e) a szériavizsgálat tartalmát és feltételeit.”

5. § (1) Az R1. 13. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A típusengedély iránti kérelemhez mellékelni kell
a) előzetes típusengedéllyel rendelkező jármű esetében a 2. melléklet 3. pontjában felsorolt dokumentumokat és az igazgatási szolgáltatási díj befizetésének igazolását,
b) előzetes típusengedéllyel nem rendelkező jármű esetében az igazgatási szolgáltatási díj befizetésének igazolását, valamint a 2. melléklet 1. és 3. pontjában felsorolt dokumentumokat.
(2) A típusengedélyezési eljárás keretében a hatóság az (1) bekezdésben meghatározott dokumentumok, valamint az előzetes típusengedélyben, az átalakítási engedélyben foglalt feltételek alapján
a) megvizsgálja, hogy a járműtípus megfelel-e a jogszabályokban, valamint a nemzeti sajátosságok szerint meghatározott követelményeknek,
b) megvizsgálja, hogy a járműtípus megfelel-e a tervezett működési helye szerinti pályahálózat és a helyhez kötött berendezések, a jelző-, irányító- és vezérlőrendszer követelményeinek,
c) különleges próbaüzemet rendelhet el.”

(2) Az R1. 13. § (4) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

[A hatóság a (2) bekezdés szerinti eljárás eredménye alapján a típusengedélyben meghatározza]

d) a szériavizsgálatok tartalmát és feltételeit, amennyiben az előzetes típusengedélyben vagy az átalakítási engedélyben nem került meghatározásra.”

6. § (1) Az R1. 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) A hatóság a típusengedélyt hivatalból felülvizsgálja, ha – különösen vasúti baleset tapasztalatai alapján – kétség merül fel azzal kapcsolatban, hogy a járműtípus műszaki jellemzői megfelelnek-e a jogszabályokban, valamint a típus- vagy üzembehelyezési engedélyben meghatározott követelményeknek. A jármű tulajdonosa, üzembentartója és a karbantartásért felelős szervezet köteles tájékoztatni a hatóságot, ha egy járműtípus azonos rendszerelemre vonatkozó és rendszeresen bekövetkező meghibásodását tapasztalja.”

(2) Az R1. 14. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) Az új típusengedély alapján a járműtípus műszaki adatait a hatóság rögzíti a nemzeti vasúti járműnyilvántartásban.”

7. § Az R1. „6. Típusengedély” alcíme a következő 14/A. §-sal egészül ki:

14/A. § (1) A hatóság a típusengedélyt módosíthatja
a) a jogszabályokban, valamint a típus- vagy üzembehelyezési engedélyben meghatározott követelményeknek való megfelelés érdekében a típusengedélyezési eljárás lefolytatását követően,
b) az átalakítási engedélyezési eljárás lefolytatását követően,
c) a típusengedély jogosultjának vagy a jármű gyártójának kérelmére.
(2) A típusengedély módosítási eljárás lefolytatása során a hatóság megvizsgálja
a) a 13. § (2) bekezdésében foglaltaknak való megfelelőséget,
b) azt, hogy szükséges-e új sorozatjel és pályaszám-csoport meghatározása.
(3) A hatóság a (2) bekezdés szerinti eljárás eredménye alapján módosított típusengedélyben meghatározza
a) az adott járműtípus sorozatjárműveinek a módosított típusengedélynek való megfelelésének feltételeit,
b) az üzembehelyezés feltételeit és az üzembehelyezési eljárás rendjét,
c) a jármű üzemeltetésének általános szabályait, feltételeit, szükség esetén a közlekedtetéssel kapcsolatos korlátozásokat rendel el.”

8. § (1) Az R1. 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Vasúti jármű belföldi vasúti pályahálózaton való közlekedtetéséhez a hatóság által kiadott üzembehelyezési engedély szükséges, kivéve a külföldi pályaszámú történelmi, muzeális, valamint bemutató és vizsgálat céljából a vasúti pályahálózaton közlekedő vasúti járműveket, amelyekre különleges menet iránti kérelmet kell benyújtani a hatósághoz. Különleges menet iránti kérelmet kell benyújtani a hatósághoz a magyar pályaszámú vasúti járművekre, amennyiben azok üzembehelyezési engedéllyel rendelkeznek, de az üzembentartó a járműben az utasok mozgását vagy elhelyezkedését befolyásoló tárgyat, berendezést, vagy a jármű külső felületén a típusengedélyben nem szereplő berendezést, kiegészítő elemet, ideiglenes berendezést, a jármű közlekedésbiztonsági jellemzőit befolyásoló díszítést – beleértve a jármű reklámmal, illetve fóliával történő ellátását – kíván elhelyezni legfeljebb 3 hónap időtartamra. A 3 hónapnál hosszabb időtartamra elhelyezni tervezett kiegészítő elem, ideiglenes berendezés, a díszítés esetén átalakítási engedély iránti kérelmet kell benyújtani a hatósághoz.”

(2) Az R1. 15. §-a a következő (9) és (10) bekezdéssel egészül ki:

„(9) Az üzembehelyezési eljárás során a vasúti járművel hatósági járművizsgát kell tartani.
(10) A (9) bekezdés szerinti hatósági járművizsgát kell tartani az átalakítási engedélyköteles járművek esetében is. A hatósági járművizsga során a hatóság a megváltozott jellemzők mellett a jármű általános műszaki állapotát is vizsgálja.”

9. § Az R1. 20. §-a a következő (4) bekezdéssel egészül ki:

„(4) A szériavizsgálat során a hatóság azon alrendszer, részegység vagy alkatrész vizsgálatát végzi, amely az adott járműbe való beépítésével, integrációjával együtt megfelel a vonatkozó ÁME előírásainak és EC tanúsítással rendelkezik. Szériavizsgálat keretében a prototípus járműnél teljes körű vizsgálatot követően a széria járművek hatóság által meghatározott számánál egyszerűsített vizsgálatot kell elvégezni az előzetes típusengedélyben, átalakítási engedélyben, illetve típusengedélyben foglaltaknak megfelelően.”

10. § (1) Az R1. 21. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Az üzembehelyezési engedély hatályát veszti)

a) a tulajdonos vagy az üzembentartó személyének megváltozása esetén (átírás),”

(2) Az R1. 21. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A hatóság az üzembehelyezési engedélyt felfüggeszti, ha a nemzeti vasúti járműnyilvántartásban vezetett üzembentartó, karbantartásért felelős szervezet adatainak változása esetén az előző üzembentartó, karbantartásért felelős szervezet nyilvántartásból való törlésének időpontjáig új üzembentartó, karbantartásért felelős szervezet nem ismeri el üzembentartói, karbantartásért felelős szervezeti jogállását.”

(3) Az R1. 21. §-a a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

„(6) A jármű üzembentartója vagy annak meghatalmazottja köteles a karbantartásért felelős szervezetnek bejelenteni a jogosultság első napját megelőző 8 napon belül, hogy a járművel ki jogosult Magyarországon közlekedni.”

11. § Az R1. 22. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Amennyiben a hatóság döntése szerint az átalakítás átalakítási engedélyköteles és új típusengedély kiadása vagy a típusengedély módosítása szükséges, az átalakítás elvégzését követően a vasúti jármű az új üzembehelyezési engedély kiadását követően közlekedtethető.”

12. § Az R1. 23. § (2) bekezdése a következő d) ponttal egészül ki:

[A hatóság az (1) bekezdés szerinti vizsgálat eredménye alapján az átalakítási engedélyben meghatározza:]

d) a szériavizsgálatok tartalmát és feltételeit.”

13. § Az R1. 24. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A hatóság az átalakítást követő új típusengedély iránti kérelmet egyszerűsített típusengedélyezési eljárásban bírálja el.”

14. § Az R1. 13. alcím címe és 25. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„13. Karbantartásért felelős szervezet
25. § (1) Az üzembehelyezés vagy a hálózaton való használat előtt valamennyi járműnek rendelkeznie kell egy karbantartásért felelős szervezettel, amelyet a nemzeti vasúti járműnyilvántartásban nyilvántartásba kell venni.
(2) A karbantartásért felelős szervezet vasúti társaság, a vasúti jármű gyártója, a vasúti jármű üzembentartója vagy az üzembentartó által megbízott szervezet lehet.
(3) A karbantartásért felelős szervezet karbantartási rendszere révén biztosítja, hogy az általa karbantartott járművek biztonságos üzemi állapotban legyenek. Ennek érdekében biztosítja, hogy a járművek karbantartása az alábbiakkal összhangban történjen:
a) az egyes járművek karbantartását igazoló dokumentumok;
b) a jogszabályok.
A karbantartást a karbantartásért felelős szervezet saját maga, vagy a vasúti járművek gyártását, javítását végző személyek és szervezetek tevékenységének engedélyezéséről szóló jogszabályban foglalt előírásoknak megfelelő alvállalkozóként igénybe vett karbantartó műhelyek segítségével végzi.
(4) Ha a karbantartásért felelős szervezet vasúti társaság, a hatóság ellenőrzi a karbantartási rendszerét és elfogadja a vasúti társaság ezzel kiegészített vasútbiztonsági tanúsítványát. Amennyiben a karbantartásért felelős szervezet nem vasúti társaság, a karbantartási rendszerét a hatóság kérelemre jóváhagyja.
(5) Amennyiben a karbantartásért felelős szervezet változik, erről az üzembentartó az 5. melléklet szerinti űrlapon tájékoztatja a hatóságot a nemzeti vasúti járműnyilvántartásban szereplő adatok módosításáról. A karbantartásért felelős előző szervezetet a hatóság a nemzeti vasúti járműnyilvántartásból való törlését követően mentesíti a felelősségei alól.”

15. § Az R1. 27. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

[Az időszakos vizsga során a hatóság az (1) bekezdésben meghatározott dokumentumok, valamint a vasúti járművek időszakos vizsgálatát végző vizsgahely műhelyi vizsgálata alapján]

a) vizsgálja, hogy a jármű üzemben tartója és a karbantartásért felelős szervezet teljesíti-e a jármű típusengedélyében, a jogszabályokban meghatározott követelményeket,”

16. § Az R1. 28. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A vasúti járművek pályaszámát a 96/48/EK és a 2001/16/EK irányelv 14. cikkének (4) és (5) bekezdésében előírt nemzeti járműnyilvántartás közös előírásainak elfogadásáról szóló,
2007. november 9-i 2007/756/EK bizottsági határozatban meghatározottak szerint, valamint a vasúti vontatójárművek és a helyi, elővárosi, valamint keskeny-nyomközű pályahálózaton közlekedő járművek esetében a 6. melléklet szerint kell képezni.”

17. § Az R1. 30. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

30. § (1) Az üzembentartó köteles az általa üzemben tartott vasúti járművekről a (2) bekezdésben, valamint a 37. § (7) bekezdésében meghatározott tartalmú nyilvántartást vezetni.
(2) Az üzembentartó minden év július 31-ig a vasúti pályaszám szerint azonosított vasúti járműnek az 1. mellékletben meghatározott műszaki adatai közül csak azokat kell bejelentenie a hatóságnak, amelyekben az utolsó adatközlés óta változás állt be.”

18. § Az R1. 32. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(4) Az üzembehelyezési engedély iránti kérelem benyújtása nyilvántartásba vételi iránti kérelemnek is minősül. A nyilvántartásba való felvételhez a 35. § (1) és (3) bekezdésében előírt, a járműtípusra vonatkozó adatlapokat kell benyújtani, amely adatlapokat az üzembehelyezési engedély kézhezvételét követő 30 napon belül az üzembehelyezési engedély adatai alapján kell kitölteni.”

19. § Az R1. 35. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) Az első nyilvántartásba vételhez kiállított kérelemmel együtt be kell nyújtani a magyar pályaszámmal rendelkező járművekről pályaszámonként kiállított, az 1. melléklet szerinti, a járműtípusra vonatkozó adatlapot is.”

20. § Az R1. 37. §-a a következő (11) bekezdéssel egészül ki:

„(11) A 2012. március 31-ig a nemzeti vasúti járműnyilvántartásba bejelentett keskeny-nyomközű járművekre a hatóság a 12 jegyű pályaszámot hivatalból kiadja, ha az adott jármű még nem rendelkezik azzal, vagy a pályaszám nem felel meg a 6. mellékletben foglalt előírásoknak.”

21. § Az R1. 38. § (2) bekezdése a következő f)–h) ponttal egészül ki:

(Ez a rendelet – a vasúti közlekedésről szóló 2005. évi CLXXXIII. törvénnyel együtt –)

f) az Európai Unió vasúti rendszerének forgalmi szolgálat és forgalomirányítás alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokról és a 2007/756/EK határozat módosításáról szóló,
2012. november 14-i 2012/757/EU bizottsági határozat,
g) az Európai Unió vasúti rendszere „járművek – teherkocsik” alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásról és a 2006/861/EK bizottsági határozat hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. március 13-i 321/2013/EU bizottsági rendelet,
h) az áruk szabad mozgása, a személyek szabad mozgása, a letelepedés joga és a szolgáltatásnyújtás szabadsága, a társasági jog, a versenypolitika, a mezőgazdaság, az élelmiszer-biztonság, az állat- és növény-egészségügyi politika, a halászat, a közlekedéspolitika, az energiaügy, az adózás, a statisztika, a szociálpolitika és foglalkoztatás, a környezetvédelem, a vámunió, a külkapcsolatok, valamint a kül-, biztonsági és védelmi politika területén elfogadott egyes rendeleteknek és határozatoknak Horvátország csatlakozására tekintettel történő kiigazításáról szóló,
2013. február 21-i 519/2013/EU bizottsági rendelet”

(végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapítja meg.)

22. § (1) Az R1. 1. számú melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

(2) Az R1. 2. melléklete a 2. melléklet szerint módosul.

(3) Az R1. 6. melléklete helyébe a 3. melléklet lép.

23. § Az R1.

a) 2. § 15. pontjában az „átalakítási engedély alapján gyártott jármű vagy járművek” szövegrész helyébe az „átalakítási engedély alapján gyártott, átalakított jármű vagy járművek” szöveg,

b) 3. § (2) bekezdés a) pontjában a „vasúti rendszeren közlekedő vasúti jármű elvi előzetes típusengedély alapján történő” szövegrész helyébe a „vasúti rendszeren már közlekedő vasúti jármű” szöveg,

c) 9. § (4) bekezdésében a „vagy annak vizsgálata nem zárul le,” szövegrész helyébe a „vagy annak vizsgálata nem zárul le teljes körűen,” szöveg,

d) 10. § (2) bekezdésében a „prototípus jármű vizsgálata” szövegrész helyébe a „prototípusvizsgálatok eredményei” szöveg,

e) 15. § (8) bekezdésében a „karbantartással megbízott szervezetnek” szövegrész helyébe a „karbantartásért felelős szervezetnek” szöveg,

f) 22. § (5) bekezdésében a „jármű üzemeltetője” szövegrész helyébe a „jármű üzembentartója” szöveg,

g) 31. § (3) bekezdésében a „4. melléklet V. pontjában” szövegrész helyébe a „2007/756/EK bizottsági határozat melléklet 3.3. pontjában” szöveg,

h) 32. § (1) bekezdésében a „4. mellékelt IV. pontja” szövegrész helyébe a „2007/756/EK bizottsági határozat melléklet 2. függeléke” szöveg,

i) 32. § (5) bekezdésében a „4. melléklet I. pontja” szövegrész helyébe a „2007/756/EK bizottsági határozat melléklet 1. pontja” szöveg,

j) 37. § (10) bekezdésében a „2013. július 1-jétől” szövegrész helyébe a „2015. július 1-jétől” szöveg

lép.

24. § Hatályát veszti az R1.

2. A transzeurópai vasúti rendszerre vonatkozó átjárhatóságot biztosító műszaki előírásokról szóló 70/2012. (XII. 20.) NFM rendelet módosítása

25. § A transzeurópai vasúti rendszerre vonatkozó átjárhatóságot biztosító műszaki előírásokról szóló 70/2012. (XII. 20.) NFM rendelet (a továbbiakban: R2.) 9. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

9. § A transzeurópai hagyományos vasúti rendszer forgalmi szolgálat és forgalomirányítás alrendszerére vonatkozó részletes műszaki és üzemeltetési szabályokat, valamint az alrendszer vizsgálati eljárása során alkalmazandó eljárások követelményeire vonatkozó rendelkezéseket a 2013/710/EU bizottsági határozattal módosított 2012/757/EU bizottsági határozat tartalmazza.”

26. § (1) Az R2. 14. § l) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(Ez a rendelet)

l) az átjárhatósági műszaki előírásról szóló 2006/861/EK, 2008/163/EK, 2008/164/EK, 2008/217/EK, 2008/231/EK, 2008/232/EK, 2008/284/EK, 2011/229/EU, 2011/274/EU, 2011/275/EU, 2011/291/EU és 2011/314/EU határozat módosításáról szóló, 2012. július 23-i 2012/464/EU bizottsági határozat 2–3. cikkének és 8–11. cikkének;”

(végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.)

(2) Az R2. 14. §-a a következő n)–q) ponttal egészül ki:

(Ez a rendelet)

n) az Európai Unió vasúti rendszerének forgalmi szolgálat és forgalomirányítás alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokról és a 2007/756/EK határozat módosításáról szóló, 2012. november 14-i 2012/757/EU bizottsági határozat;
o) az Európai Unió vasúti rendszere „járművek – teherkocsik” alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásról és a 2006/861/EK bizottsági határozat hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. március 13-i 321/2013/EU bizottsági rendelet;
p) az Európai Unió vasúti rendszere „járművek – teherkocsik” alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásról és a 321/2013/EU rendelet módosításáról szóló, 2013. december 2-i 1236/2013/EU bizottsági rendelet;
q) az Európai Unió vasúti rendszerének forgalmi szolgálat és forgalomirányítás alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokról szóló 2012/757/EU határozat módosításáról szóló, 2013. december 2-i 2013/710/EU bizottsági határozat”

(végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.)

27. § Hatályát veszti az R2.

a) 1. §-a,

3. Záró rendelkezések

28. § Ez a rendelet 2014. január 1-jén lép hatályba.

29. § Hatályát veszti a nagysebességű transzeurópai vasúti rendszer üzemeltetési alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásról szóló 80/2011. (XII. 23.) NFM rendelet.

30. § Ez a rendelet

a) az Európai Unió vasúti rendszerének forgalmi szolgálat és forgalomirányítás alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokról és a 2007/756/EK határozat módosításáról szóló, 2012. november 14-i 2012/757/EU bizottsági határozat,

b) az Európai Unió vasúti rendszere „járművek – teherkocsik” alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásról és a 2006/861/EK bizottsági határozat hatályon kívül helyezéséről szóló, 2013. március 13-i 321/2013/EU bizottsági rendelet,

c) az áruk szabad mozgása, a személyek szabad mozgása, a letelepedés joga és a szolgáltatásnyújtás szabadsága, a társasági jog, a versenypolitika, a mezőgazdaság, az élelmiszer-biztonság, az állat- és növény-egészségügyi politika, a halászat, a közlekedéspolitika, az energiaügy, az adózás, a statisztika, a szociálpolitika és foglalkoztatás, a környezetvédelem, a vámunió, a külkapcsolatok, valamint a kül-, biztonsági és védelmi politika területén elfogadott egyes rendeleteknek és határozatoknak Horvátország csatlakozására tekintettel történő kiigazításáról szóló, 2013. február 21-i 519/2013/EU bizottsági rendelet,

d) az Európai Unió vasúti rendszere „járművek – teherkocsik” alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásról és a 321/2013/EU rendelet módosításáról szóló, 2013. december 2-i 1236/2013/EU bizottsági rendelet,

e) az Európai Unió vasúti rendszerének forgalmi szolgálat és forgalomirányítás alrendszerére vonatkozó átjárhatósági műszaki előírásokról szóló 2012/757/EU határozat módosításáról szóló, 2013. december 2-i 2013/710/EU bizottsági határozat

végrehajtásához szükséges rendelkezéseket állapít meg.

1. melléklet a 82/2013. (XII. 29.) NFM rendelethez



1. táblázat Teherkocsi

1.

*

Sorozat betűjele:

 

 

 

 

 

 

2.

 

Törzsszám:

 

 

 

 

 

 

3.

 

Pályaszám / bevert pályaszám:

 

 

 

 

 

3.1.

 

Korábbi pályaszámok:

 

 

 

 

 

 

4.

 

Tulajdonos:

 

 

 

 

 

 

5.

 

Üzembentartó:

 

 

 

 

 

 

6.

 

Regisztráló állam:

 

 

 

 

 

 

7.

 

Üzembehelyezés dátuma:

 

 

 

 

 

 

8.

 

EC tanúsítás dátuma:

 

 

 

 

 

 

9.

(*)

Tanúsító szervezet megnevezése:

 

 

 

 

 

10.

 

A járműre felszerelt interoperábilis alkatrészek jegyzéke, IC azonosító, IC és EC tanúsítvány száma, valamint az EC tanúsítvány kelte, és a bejelentett (NB) szervezet neve:

megnevezés

IC azonosító

IC / EC tanúsítvány száma

IC / EC tanúsítvány kelte

Bejelentett szervezet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

(*)

Jellegterv száma:

 

 

 

 

 

 

12.

 

Gyártó pontos neve:

 

 

 

 

 

 

13.

 

Gyártási szám:

 

 

Gyártási év:

 

 

 

14.

*

Nyomtáv:1

 

 

mm

 

 

 

14.1.

*

Nyomtáv:

 

 

mm

 

 

 

14.2.

*

Nyomtáv:

 

 

mm

 

 

 

15.

*

Szerkesztési szelvény:

 

 

 

 

 

 

16.

*

Legnagyobb sebesség üresen:

 

km/h

 

 

 

17.

*

Legnagyobb sebesség rakottan:

 

km/h

Elegytömeg:

t

18.

*

Ütközők közötti hossz:

 

 

 

 

 

mm

18.1.

 

Többrészes kocsi egységeinek ütközők közötti hossza

 

 

mm

19.

*

Alváz hossza:

 

 

 

 

 

mm

19.1.

 

Többrészes kocsi egységeinek alvázhossza

 

 

 

mm

20.

*

Legnagyobb szélesség:

 

 

 

 

 

mm

21.

*

Legnagyobb magasság:

 

 

 

 

 

mm

22.

*

Ütköző magasság:

 

 

 

 

 

mm

23.

*

Padlómagasság:

 

 

 

 

 

mm

24.

 

Rakfelület nagysága:

 

 

 

 

 

m2

25.

 

Raktérfogat:

 

 

 

 

 

m3

26.

 

Futó és hordmű jellemzői:

 

 

 

 

 

26.1.

*

Tengelyek száma:

 

 

 

db

26.2.

 

Tengelyek gyártási száma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26.3.

*

Forgóváz típusa:

 

 

 

 

 

 

26.3.1.

 

Forgóváz gyártási száma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26.4.

*

Forgócsaptáv:

 

 

 

 

 

mm

26.5.

*

Tengelytáv forgóvázon belül:

 

 

 

 

mm

26.6.

*

Tengelytávolság:

 

 

 

 

 

mm

26.7.

*

Szélső tengelyek távolsága:

 

 

 

 

mm

26.8.

*

Belső tengelytávolság:

 

 

 

 

 

mm

26.9.

 

Kerékpár típusa:

 

 

Kerék tárcsa anyaga:

 

 

26.10.

 

Kerékprofil:

 

 

 

 

 

 

26.11.

*

Kerék névleges átmérője:

 

 

 

 

 

mm

26.11.1.

Kerékátmérő - új:

 

 

 

 

 

mm

26.11.2.

Kerékátmérő - kopott:

 

 

 

 

 

mm

26.12.

*

Rugó típusa (UIC szerint):

Primer:

 

 

Sekunder:

 

 

27.

 

Fékrendszer jellemzői:

 

 

 

 

 

 

27.1.

*

Típusa:

 

 

 

 

 

 

27.2.

*

Kormányszelep típusa:

Típus:

 

 

 

 

db

27.3.

*

Raksúlyfékszelep:

Típus:

 

 

 

 

db

27.4.

*

Mérlegszelep:

Típus:

 

 

 

 

db

27.5.

*

Rudazatállító:

Típus:

 

 

 

 

db

27.6.

*

Fékhenger:

Típus:

 

 

db

Méret: "

 

27.7.

 

Féktuskó:

Típus:

 

 

 

 

db

27.8.1.

 

Féktárcsa:

Típus:

 

 

 

 

db

27.8.2.

 

Fékbetét:

Típus:

 

 

 

 

db

27.9.

*

Féksúly / Féksúly %:

Üres: t

%

Rakott: t

%

 

G

 

 

 

 

 

 

 

P

 

 

 

 

 

 

 

Átállítási elegytömeg:

 

 

 

 

 

t

28.

*

Rögzítőfék/kézifék:

Típus:

 

 

Féksúly:

 

t

29.

 

Vonókészülék:

 

 

 

 

 

 

29.1.

*

Jellege2:

 

 

 

 

 

 

29.2.

 

Gyártómű neve:

 

 

 

 

 

 

29.3.

 

Típusa:

 

 

 

 

 

 

30.

 

Ütközőkészülék:

 

 

 

 

 

 

30.1.

 

Típusa3:

 

 

 

 

 

 

30.2.

*

Lökete:

 

 

 

 

 

mm

30.3.

*

Munkaemésztő képessége:

 

 

 

 

kJ

31.

*

Bejárható legkisebb pályaívsugár:

 

 

 

 

 

31.1.

*

Vonatban:

 

 

 

 

 

m

31.2.

*

Laza csavarkapoccsal:

 

 

 

 

 

m

32.

*

Saját tömeg (névleges):

 

 

 

 

 

t

33.

*

Max. tengelyterhelés:

 

 

 

 

 

t

34.

*

Terhelési határtáblázat:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A

B1

B2

C2

C3

C4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S

 

 

 

 

 

 

 

 

SS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D2

D3

D4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S

 

 

 

 

 

 

 

 

SS

 

 

 

 

 

 

35.

 

Tartály jellemzők

 

 

 

 

 

 

35.1.

(*)

Tartály gyártója:

 

 

 

 

 

 

35.2.

 

Tartály gyártási száma:

 

 

 

 

 

 

35.3.

(*)

Tartály anyaga:

 

 

 

 

 

 

35.4.

(*)

Tartály falvastagsága min.:

gyártási:

 

mm

üzemi:

 

mm

35.5.

(*)

Tartály max. üzemi nyomás:

 

 

 

 

bar

35.6.

(*)

Tartály max. próbanyomás:

 

 

 

 

bar

35.7.

(*)

Tartály térfogat: (névleges)

 

 

 

 

m3

35.8.

(*)

Szállítható anyagok (RID):

* Megnevezés

* UN szám:

Töltési fok:

 

 

 

 

 

 

 

%

 

 

 

 

 

 

 

%

 

 

 

 

 

 

 

%

 

 

 

 

 

 

 

%

 

 

 

 

 

 

 

%

 

 

 

 

 

 

 

%

 

 

 

 

 

 

 

%

 

 

 

 

 

 

 

%

36.1.

*

Koncentrált és megoszló terhelések (2 m-es támaszközzel):

 

 

 

 

 

 

 

m

t

 

 

 

a-a

 

 

 

 

 

 

 

 

b-b

 

 

 

 

 

 

 

 

c-c

 

 

 

 

 

 

 

 

d-d

 

 

 

 

 

 

 

 

e-e

 

 

 

 

 

36.2.

*

Koncentrált és megoszló terhelések (1,2 m-es támaszközzel):

 

 

 

 

 

 

 

m

t

 

 

 

a-a

 

 

 

 

 

 

 

 

b-b

 

 

 

 

 

 

 

 

c-c

 

 

 

 

 

 

 

 

d-d

 

 

 

 

 

 

 

 

e-e

 

 

 

 

 

37.

 

Különleges jelölések

 

 

 

 

 

 

37.1.

 

Tolatási korlátozások:

 

 

 

 

 

 

37.1.1.

 

Gurítódomb:

Gurítás, szalasztás tilos (igen / nem):

 

 

 

37.1.2.

 

 

Sínfék alkalmazása tilos (igen / nem):

 

 

 

37.1.3.

 

Függőleges ív (> 250 m )

 

 

 

 

m

37.2.

 

Komprajárási szög:

 

 

 

 

o

38.

 

Egyéb különleges adatok:

 

 

 

 

 

 

38.1.

 

Különleges RIV jel(ek):

 

 

 

 

 

 

38.2.

 

Földrajzi határok:

 

 

 

 

 

 

38.3.

 

Környezeti határok:

 

 

 

 

 

 

38.3.1.

 

Hőmérséklet (Tn; Ts; TRIV;; Tn+Ts):

 

 

 

 

oC

38.3.2.

 

Egyéb:

 

 

 

 

 

 

38.4.

 

Hűtési rendszer:

 

 

 

 

 

 

38.5.

 

Válaszfalak száma:

 

 

 

 

 

 

38.6.

 

Fenntartva:

 

 

 

 

 

db

39.

 

Karbantartási terv száma:

 

 

 

 

 

39.1.

 

EC tanúsítás (van/nincs):

Száma:

 

Kelte:

 

 

 

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kiállító szervezet megnevezése és pontos címe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

helység

év

nap

aláírás

 

P.H.

 

 

 

név

 

 

 

 

beosztás

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Amennyiben nyomtávváltós kerékpárral/forgóvázzal szerelték a járművet, akkor az alapnyomtáv mellett értelemszerűen meg kell adni a 14.1. és 14.2. pontokban a további nyomtávok értékeit is.

2

 

átmenő; nem átmenő; csavarkapcsos; gumirugós; gyűrűrugós; központi; levegős kapcsolat; elektronikus kapcsolat; automata; félautomata; behajtható; rövid; merev; stb.

3

 

gumirugós; gyűrűrugós; A; B; C; stb.

 

 

 

 

 

(*)

 

a vonatkozó ÁME hatálybalépését követően gyártott kocsik esetében típusmeghatározó adat



2. táblázat Személykocsi

ingavonati vezérlőkocsi*

1.

*

Sorozatjel (betűjel):

 

 

 

 

 

2.

*

Törzsszám:

 

 

 

 

 

 

3.

 

Pályaszám / alvázszám:

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

Korábbi pályaszámok:

 

 

 

 

 

 

4.

 

Tulajdonos:

 

 

 

 

 

 

5.

 

Üzembentartó:

 

 

 

 

 

 

6.

 

Regisztráló állam:

 

 

 

 

 

 

7.

 

Üzembehelyezés dátuma:

 

 

 

 

 

 

8.

 

EC tanúsítás dátuma:

 

 

 

 

 

 

9.

(*)

Tanúsító szervezet megnevezése:

 

 

 

 

 

10.

 

A járműre felszerelt interoperábilis alkatrészek jegyzéke, IC azonosító, IC és EC tanúsítvány száma, valamint az EC tanúsítvány kelte, és a bejelentett (NB) szervezet neve:

megnevezés

IC azonosító

IC / EC tanúsítvány száma

IC / EC tanúsítvány kelte

Bejelentett szervezet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

(*)

Jellegterv száma:

 

 

 

 

 

 

12.

 

Gyártó pontos neve:

 

 

 

 

 

 

13.

 

Gyártási szám:

 

 

Gyártási év:

 

 

 

14.

*

Nyomtáv:

 

 

mm

 

 

 

15.

*

Szerkesztési szelvény:

 

 

 

 

 

 

16.

*

Legnagyobb sebesség:

 

 

km/h

 

 

 

17.

*

Ütközők közötti hossz:

 

 

 

 

 

mm

18.

*

Alváz hossza:

 

 

 

 

 

mm

19.

*

Legnagyobb szélesség:

 

 

 

 

 

mm

20.

*

Legnagyobb magasság:

 

 

 

 

 

mm

21.

*

Ütköző magasság:

 

 

 

 

 

mm

22.1.

*

Utastéri padlómagasság sínkorona felett

Alacsony padló

 

 

mm

Normál padló

 

 

mm

22.2.

*

Alacsony padló aránya:

 

 

 

 

 

%

23.

*

Futó és hordmű jellemzői:

 

 

 

 

 

23.1.

*

Tengelyek száma:

 

 

 

db

23.2.

 

Tengelyek gyártási száma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.3.

*

Forgóváz típusa:

 

 

 

 

 

 

23.4.

 

Forgóváz gyártási száma:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.5.

*

Forgócsaptáv:

 

 

 

 

 

mm

23.6.

*

Tengelytáv forgóvázon belül:

 

 

 

 

mm

23.7.

*

Tengelytávolság:

 

 

 

 

 

mm

23.8.

*

Szélső tengelyek távolsága:

 

 

 

 

mm

23.9.

*

Belső tengelytávolság:

 

 

 

 

 

mm

23.10.

 

Kerékpár típusa:

 

 

Kerék tárcsa anyaga:

 

 

23.11.

*

Kerék névleges átmérője

 

 

 

 

 

mm

23.11.1.

 

Kerékátmérő - új:

 

 

 

 

 

mm

23.11.2.

 

Kerékátmérő - kopott:

 

 

 

 

 

mm

23.12.

*

Rugó típusa (UIC szerint):

Primer:

 

 

Szekunder:

 

 

24.

 

Fékrendszer jellemzői:

 

 

 

 

 

 

24.1.

*

Típusa:

 

 

 

 

 

 

24.2.

*

Kormányszelep típusa:

Típus:

 

 

 

 

db

24.3.

*

Raksúlyfékszelep:

Típus:

 

 

 

 

db

24.4.

*

Mérlegszelep:

Típus:

 

 

 

 

db

24.5.

 

Rudazatállító:

Típus:

 

 

db

Ellenerő: kN

 

24.6.

*

Fékhenger:

Típus:

 

 

db

Méret: "

 

24.7.

 

Féktuskó:

Típus:

 

 

 

 

db

24.8.1.

 

Féktárcsa:

Típus:

 

 

 

 

db

24.8.2.

 

Fékbetét:

Típus:

 

 

 

 

db

24.9.

*

Fékezett tömeg [t] és [%]

Fékezett tömeg:

Fékezett tömeg %:

 

P

 

 

t

 

 

%

 

R

 

 

t

 

 

%

 

R (vonat)

 

 

t

 

 

%

 

R+Mg

 

 

t

 

 

%

25.

*

Rögzítőfék/kézifék:

Típus:

 

 

Fékezett tömeg

t

26.

 

Vonókészülék:

 

 

 

 

 

 

26.1.

*

Jellege1:

 

 

 

 

 

 

26.2.

 

Gyártómű neve:

 

 

 

 

 

 

26.3.

 

Típusa:

 

 

 

 

 

 

27.

 

Ütközőkészülék:

 

 

 

 

 

 

27.1.

 

Típusa2:

 

 

 

 

 

 

27.2.

*

Lökete:

 

 

 

 

 

mm

27.3.

*

Munkaemésztő képessége:

 

 

 

 

kJ

28.

*

Bejárható legkisebb pályaívsugár:

 

 

 

 

 

28.1.

*

Vonatban:

 

 

m

max.seb.:

 

km/h

28.2.

*

Laza csavarkapoccsal:

 

 

m

max.seb.:

 

km/h

29.

*

Saját tömeg (névleges):

 

 

 

 

 

t

30.

*

Max. tengelyterhelés:

 

 

 

 

 

t

31.

 

Utastér kialakítása / Férőhelyek száma / Poggyásztér kialakítása:

 

 

31.1.

*

Utastér jellege3:

 

 

 

 

 

 

31.2.

*

Szakaszok száma:

I. osztályos:

 

db

II. osztályos:

 

db

31.3.

 

Ülőhelyek száma:

I. osztályos:

 

db

II. osztályos:

 

db

31.4.

 

Állóhelyek száma:

 

 

 

 

 

db

31.5.

 

Fekvőhelyek száma:

I. osztályos:

 

db

II. osztályos:

 

db

31.6.

 

Poggyásztér méretei:

Rakterület:

 

m2

Raktérfogat:

 

m3

31.7.

*

Kerékpártároló:

Van (igen/nem)

 

Kerékpárok száma:

 

db

31.8.

*

Max. rakodási tömeg:

 

 

 

 

 

t

32.

*

Fűtés, szellőzés:

 

 

 

 

 

 

32.1.

*

Fűtés fajtája:

 

 

 

 

 

 

32.2.1.

*

Fűtési áramnem(ek): (igen / nem)

1000 V AC:

 

1500 V AC:

 

 

 

 

 

 

1500 V DC:

 

3000 V DC

 

 

32.2.2.

*

Egyéb fűtési áramnem:

 

 

 

 

 

 

32.3.

*

Fűtési rendszer típusa4:

 

 

 

 

 

 

32.4.

*

Szellőzés típusa5:

 

 

 

 

 

 

32.4.1.

(*)

Levegő visszahűtő / légkondicionáló névleges teljesítménye:

 

 

kW

32.4.2.

(*)

Levegő visszahűtő / légkondicionáló által biztosított hőmérséklet csökkenés ΔT:

oC

32.4.3.

(*)

Szállítási teljesítménye:

 

 

 

 

 

m3/h

32.4.4.

(*)

Névleges teljesítménye:

 

 

 

 

 

kW

33.

 

Utastéri feljáró ajtó:

 

 

 

 

 

 

33.1.

*

Típusa6:

 

 

 

 

 

 

33.2.

*

Darabszáma:

 

 

 

 

 

 

33.3.1.

 

Működtetés módja7:

 

 

 

 

 

 

33.3.2.

 

Vezérlés:

 

 

 

 

 

 

33.3.3.

 

Hajtási rendszer8:

 

 

 

 

 

 

33.4.

*

Reteszelés (van / nincs:)

 

 

 

 

 

 

33.5.

*

Zöldhurok (van / nincs)

 

 

 

 

 

 

34.

 

Mellékhelyiségek:

 

 

 

 

 

 

34.1.

*

WC:

 

Típusa9:

 

 

 

db

34.2.

 

Kézmosók száma:

 

 

 

 

 

db

34.3.

 

Zuhanyzók száma:

 

 

 

 

 

db

35.

 

Vezetőállás

 

 

 

 

 

 

35.1.

 

Vezetőpult kialakítása10

 

 

 

 

 

35.1.1.

 

Vezérlő kontroller típusa11

 

 

 

 

 

35.1.2.

*

Mozdonyvezetői fékezőszelep

Típusa:

 

 

 

db

35.1.3.

*

Kiegészítő fékezőszelep

 

Típusa:

 

 

 

db

35.1.4.

 

Éberségi kapcsolók elhelyezése12:

 

 

 

 

 

35.1.5.

 

Vészfék kapcsolók elhelyezése

 

 

 

 

 

35.2.

*

Vezetőállás fűtés, szellőzés

 

 

 

 

 

35.2.1.

*

Vezetőállás fűtési rendszer13

 

 

 

 

 

35.2.2.

*

Vezetőállás szellőzés típusa14

 

 

 

 

 

35.2.3.

(*)

Levegő visszahűtő / légkondicionáló névleges teljesítménye:

 

 

kW

35.2.4.

(*)

Levegő visszahűtő / légkondicionáló által biztosított hőmérséklet csökkenés ΔT:

oC

35.2.5.

(*)

Szállítási teljesítménye:

 

 

 

 

 

m3/h

35.2.6.

(*)

Névleges teljesítménye:

 

 

 

 

 

kW

35.3.

*

Vezetőállás feljáró ajtó kialakítása15:

 

 

 

 

35.3.1.

*

Darabszáma:

 

 

 

 

 

 

35.3.2.

*

Vészkijárat kialakítása16:

 

 

 

 

 

 

36.

 

Vonatbefolyásolás, vonatrádió

 

 

 

 

 

36.1.

*

Vonatbefolyásoló típusa:

 

 

 

 

 

 

36.2.

*

Éberségi berendezés típusa

 

 

 

 

 

36.3.1.

 

Rádió berendezés típusa:

 

 

 

 

 

 

36.3.2.

 

Rádió frekvencia

 

 

 

 

 

MHz

36.4.

*

Távvezérlés (igen / nem)

Hagyományos

Zugbusz

 

Rádiós

 

37.

 

A mozdony vezérlése

 

 

 

 

 

 

37.1.

*

Típusa:

 

 

 

 

 

 

37.2.

*

Egyidejűleg vezérelhető egységek száma:

 

 

 

db

37.3.1.

*

Vezérlő szoftver neve / verzió száma:

Név

 

 

Verzió szám:

37.3.2.

(*)

Vezérlő szoftver EC tanúsítás száma:

 

 

 

 

 

37.4.1.

*

Fékvezérlő szoftver neve / verzió száma:

Név

 

 

Verzió szám:

37.4.2.

(*)

Fékvezérlő szoftver EC tanúsítás száma:

 

 

 

 

37.5.

*

Távvezérlés (igen / nem)

Hagyományos

Zugbusz

 

Rádiós

 

37.6.

*

UIC kábel (van / nincs)

 

 

Típus:

 

 

 

38.

 

Étkező/Bisztró/Szalon kocsi:

 

 

 

 

 

38.1.

*

Típusa17:

 

 

 

 

 

 

38.2.

*

Konyha jellege: (igen)

Catering:

 

Melegítő:

 

Főző:

 

38.3.

 

Konyhába beépített főző / melegítő eszközök:

 

 

 

 

38.3.1.

 

Főző eszközök:

Típusa18:

db

A

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

C

 

 

 

 

 

 

 

 

38.3.2.

 

Melegítő eszközök:

Típusa19:

db

A

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

C

 

 

 

 

 

 

 

 

38.4.

 

Konyhába beépített hűtő berendezések:

 

 

 

 

38.4.1.

 

Hűtő eszközök:

Típusa20:

db

Hűtés módja21

A

 

 

 

 

 

 

 

 

B

 

 

 

 

 

 

 

 

C

 

 

 

 

 

 

 

 

39.

*

Mozgáskorlátozottak utazását segítő berendezések:

 

 

 

 

39.1.

*

Mozgáskorlátozott WC (van / nincs)

 

 

Darabszám:

 

db

39.2.

*

Külön szakasz (van / nincs):

 

Férőhelyek száma:

 

db

39.3.

*

Kerekesszékes utasok részére kialakított férőhelyek száma:

 

 

db

39.4.

*

Lépcsőpótlék (van / nincs) :

 

 

Darabszám:

 

db

39.5.

*

Kerekesszék emelő (van / nincs):

 

 

Darabszám:

 

db

40.

*

Vészfék / Vészjelzés:

 

 

 

 

 

 

40.1.

*

Vészfék (van / nincs):

 

 

Vészfékhúzók száma:

 

db

30.2.

*

Vészfék, vészfék áthidalóval (van / nincs):

Vészfékhúzók száma:

 

db

40.3.

*

Vészjelző berendezés (van / nincs):

 

Vészjelzők száma:

 

db

40.3.1.

*

Vészjelző típusa22:

 

 

 

 

 

 

41.

*

Energia ellátás:

 

 

 

 

 

 

41.1.

*

Típusa:

 

 

 

 

 

 

41.2.

*

Névleges teljesítmény:

 

 

 

 

 

kW

41.3.

*

Input / Output jellemzői:

Áram:

 

A

Feszültség:

 

V

Frekvencia

 

Hz

 

 

 

42.

 

Belsőtéri kamerás figyelőrendszer (van / nincs):

 

 

 

 

43.

 

Utas tájékoztatás:

43.1.

 

Belső téri (van / nincs):

Vizuális:

 

Hangosítás:

 

Egyéb:

 

43.2.

 

Külső téri (van / nincs):

Vizuális:

 

Hangosítás:

 

Egyéb:

 

44.

 

Egyéb jellemzők:

 

 

 

 

 

 

44.1.

 

Különleges RIC jel(ek):

 

 

 

 

 

 

44.2.

 

Diagnosztikai csatlakozás (van / nincs):

Típus:

 

 

 

44.3.

*

Egyedi energiaellátó:

 

 

 

 

 

 

44.4.

*

Egyedi fűtés (kazán):

Típus:

 

 

Teljesítmény:

 

kW

44.5.

*

Nyomásálló kocsiszekrény ( van / nincs):

 

 

__

__

44.6.

 

Tolatási korlátozások:

 

 

 

 

 

 

44.6.1.

 

Függőleges ív (> 250 m )

 

 

 

 

m

44.6.2.

 

Komprajárási szög:

 

 

 

 

o

45.

 

Egyéb különleges adatok:

45.1.

 

Földrajzi határok:

 

 

 

 

 

 

45.2.

 

Környezeti határok:

 

 

 

 

 

 

45.2.1.

 

Hőmérséklet (Tn; Ts; TRIC;; Tn+Ts):

 

 

 

 

oC

45.2.2.

 

Egyéb:

 

 

 

 

 

 

45.3.

 

Fenntartva:

 

 

 

 

 

 

46.

 

Karbantartási terv száma:

 

 

 

 

 

46.1.

 

EC tanúsítás (van/nincs):

Száma:

 

Kelte:

 

 

 

Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A kiállító szervezet megnevezése és pontos címe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

helység

év

nap

aláírás

 

P.H.

 

 

 

név

 

 

 

 

beosztás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

átmenő; nem átmenő; csavarkapcsos; gumirugós; gyűrűrugós; központi; levegős kapcsolat; elektronikus kapcsolat; automata; félautomata; behajtható; rövid; merev; stb.

2

 

gumirugós; gyűrűrugós; A; B; C; stb.

 

 

 

 

 

3

 

termes, fülkés, stb.

 

 

 

 

 

 

4

 

konvekciós, légbefúvásos, stb.

 

 

 

 

 

5

 

légbefúvásos, levegő visszahűtéses, légkondicionáló

 

 

 

6

 

lengő tolóajtó, ízelt ajtó, stb.

 

 

 

 

 

7

 

kézi, automatikus, stb.

 

 

 

 

 

 

8

 

pneumatikus, villamos, hidraulikus

 

 

 

 

 

9

 

hagyományos, zárt rendszerű, mozgáskorlátozott, stb.

 

 

 

10

 

európai egységes vezetőpult, MÁV rendszerű, közép elrendezésű, jobboldali, stb.

 

11

 

röviden meg kell határozni, hogy milyen feladatok ellátására szolgál (pl. egyesített menet-fékkapcsoló, éberségi kapcsoló, stb.)

12

 

meg kell adni, hogy a vezetőpult mely részén található a kapcsoló

 

 

 

13

 

konvekciós, légbefúvásos, stb.

 

 

 

 

 

14

 

légbefúvásos, levegő visszahűtéses, légkondicionáló

 

 

 

15

 

vezetőállásra nyíló, peronra, előtérbe, poggyász-/utastérbe nyíló, stb.

 

 

16

 

ha van a vezetőálláson, akkor méretét és nyitásának módját kell megadni;

 

 

17

 

szalon, étkező, bisztró

 

 

 

 

 

 

18

 

villany tűzhely, gáz tűzhely, kerámialapos villany tűzhely, gáz sütő, villany sütő, stb.

 

19

 

mikrohullámú sütő, grill sütő, stb.

 

 

 

 

 

20

 

hűtőszekrény, hűtőáda, fagyasztó szekrény, fagyasztó láda, stb.

 

 

 

21

 

energia felhasználás szerint: gáz, villamos, szárazjég, stb.

 

 

 

22

 

hang vagy fényjelző, egyirányú kommunikációra alkalmas vészjelző, kétirányú kommunikációra alkalmas vészjelző

(*)

 

a vonatkozó ÁME hatálybalépését követően gyártott kocsik esetében típusmeghatározó adat

1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2014. január 2. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére