6/2013. (II. 22.) NFM rendelet
6/2013. (II. 22.) NFM rendelet
a Magyar Köztársaság légterében és repülőterein történő repülések végrehajtásának szabályairól szóló 14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelet, valamint a légi forgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet módosításáról1
A légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény 74. § (2) bekezdés u) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 84. § e) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a honvédelemről és a Magyar Honvédségről, valamint a különleges jogrendben bevezethető intézkedésekről szóló 2011. évi CXIII. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 290/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet 2. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljáró honvédelmi miniszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:
1. § A Magyar Köztársaság légterében és repülőterein történő repülések végrehajtásának szabályairól szóló 14/2000. (XI. 14.) KöViM rendelet melléklete az 1. melléklet szerint módosul.
2. § A légi forgalom irányításának szabályairól szóló 16/2000. (XI. 22.) KöViM rendelet 2. számú melléklete a 2. melléklet szerint módosul.
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő nyolcadik napon lép hatályba.
1. melléklet a 6/2013. (II. 22.) NFM rendelethez
Dunakeszi-Gödöllő: |
DCT |
(VFR vagy IFR repülés) |
Budapest (Liszt Ferenc)-Nyíregyháza: |
JBR SAG |
(VFR repülés) |
Szeged-Budaörs: |
BUG OTSA SOROK |
(VFR repülés) |
Budaörs-Siófok: |
DCT PUSTA DCT SVR DCT |
(IFR repülés) |
Budapest (Liszt Ferenc) gyakorló repülés (IFR): |
DCT TPS DCT |
|
|
|
RNAV leírása |
|
A1 |
RNAV 10 (RNP 10) |
|
|
|
|
B1 |
RNAV 5 valamennyi engedélyezett érzékelő |
|
B2 |
RNAV 5 GNSS |
|
B3 |
RNAV 5 DME/DME |
|
B4 |
RNAV 5 VOR/DME |
|
B5 |
RNAV 5 INS vagy IRS |
|
B6 |
RNAV 5 LORANC |
|
|
|
|
C1 |
RNAV 2 valamennyi engedélyezett érzékelő |
|
C2 |
RNAV 2 GNSS |
|
C3 |
RNAV 2 DME/DME |
|
C4 |
RNAV 2 DME/DME/IRU |
|
|
|
|
D1 |
RNAV 1 valamennyi engedélyezett érzékelő |
|
D2 |
RNAV 1 GNSS |
|
D3 |
RNAV 1 DME/DME |
|
D4 |
RNAV 1 DME/DME/IRU |
|
|
|
|
|
RNP leirása |
|
L1 |
RNP 4 |
|
|
|
|
O1 |
Basic RNP 1 valamennyi engedélyezett érzékelő |
|
O2 |
Basic RNP 1 GNSS |
|
O3 |
Basic RNP 1 DME/DME |
|
O4 |
Basic RNP 1 DME/DME/IRU |
|
S1 |
RNP APCH |
|
S2 |
RNP APCH BARO-VNAV-val |
|
|
|
|
T1 |
RNP AR APCH RF-el (külön engedély szükséges) |
|
T2 |
RNP AR APCH RF nélkül (külön engedély szükséges) |
|
” |
2. melléklet a 6/2013. (II. 22.) NFM rendelethez
Közlemény kategória |
Közleménytípus |
Közleménytípus jelölés |
Kényszerhelyzeti közlemények |
Riasztási közlemény |
ALR |
Rádióösszeköttetés |
RCF |
|
Benyújtott repülési terv és pontosító közleményei |
Egyedi repülési terv közlemény |
FPL |
Módosító közlemény |
CHG |
|
Repülési terv törlő közlemény |
CNL |
|
Késési közlemény |
DLA |
|
Indulási közlemény |
DEP |
|
Érkezési közlemény |
ARR |
|
Koordinációs közlemények |
Érvényes repülési terv közlemény |
CPL |
Határszámítási közlemény |
EST |
|
Koordinálási közlemény |
CDN |
|
Irányítás elfogadási közlemény |
ACP |
|
Logikai nyugtázási közlemény |
LAM |
|
Kiegészítő közlemények |
Repülési terv kérő közlemény |
RQP |
Kiegészítő repülési terv kérő közlemény |
RQS |
|
Kiegészítő repülési terv közlemény |
SPL |
Rovat típus |
Adatok |
3 |
A közlemény típusa, száma és hivatkozási adatok |
5 |
Kényszerhelyzet leírása |
7 |
A légijármű azonosító jele és SSR adatok |
8 |
Repülési szabályok és a repülés típusa |
9 |
A légijárművek száma, típusa és turbulencia kategóriája |
10 |
A légijármű berendezései és azok képességei |
13 |
Indulási repülőtér és idő |
14 |
Határszámítási adatok |
15 |
Útvonal |
16 |
Rendeltetési repülőtér és teljes számított repülési idő, rendeltetési kitérő repülőtér (repülőterek) |
17 |
Leszállási repülőtér és idő |
18 |
Egyéb tájékoztatások |
19 |
Kiegészítő tájékoztatások |
20 |
Riasztásra, kutatásra és mentésre vonatkozó tájékoztatások |
21 |
Rádióhibáról szóló tájékoztatások |
22 |
Javítás |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
|
a |
|
|
b |
|
|
c |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Közlemény típus jelzése |
||
|
3 BETŰ az alábbiak szerint |
|
|
|
ALR |
Riasztási közlemény |
|
|
RCF |
Rádióösszeköttetés megszakadásáról szóló közlemény |
|
|
FPL |
Egyedi repülési terv közlemény |
|
|
CHG |
Módosító közlemény |
|
|
CNL |
Repülési terv törlő közlemény |
|
|
DLA |
Késési közlemény |
|
|
DEP |
Indulási közlemény |
|
|
ARR |
Érkezési közlemény |
|
|
CPL |
Érvényes repülési terv közlemény |
|
|
EST |
Határszámítási közlemény |
|
|
CDN |
Koordinálási közlemény |
|
|
ACP |
Irányítás elfogadási közlemény |
|
|
LAM |
Logikai nyugtázási közlemény |
|
|
RQP |
Repülési terv kérő közlemény |
|
|
RQS |
Kiegészítő repülési terv kérő közlemény |
|
|
SPL |
Kiegészítő repülési terv közlemény |
|
|
|
|
|
(b) |
A közlemény száma |
|
|
1-4 BETŰ |
a feladó ATS egység azonosítására, amelyet |
|
TÖRTVONAL (/) |
követ, majd |
|
1-4 BETŰ |
a vevő ATS egység azonosítására, utána |
|
3 DECIMÁLIS SZÁMJEGY, |
amely a közlemény sorszámát jelöli, aszerint, hogy ez hányadik közlemény volt, amelyet ez az egység a jelzett vevő ATS egység részére továbbított |
(c) |
Hivatkozási adatok |
|
|
1-4 BETŰ, |
amit TÖRTVONAL (/) követ, amely után 1-4 BETŰ áll, ezt 3 DECIMÁLIS SZÁMJEGY követi, amely megadja azon operatív közleményeknek a (b) elemben foglalt közlemény számát, amely elkezdte azoknak a közleményeknek a sorozatát, amelyeknek ez a közlemény is egyike. |
3. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
( |
ALR |
5 |
( |
RCF |
7 |
( |
FPL |
7 |
( |
CHG |
7 |
( |
CNL |
7 |
( |
DLA |
7 |
( |
DEP |
7 |
( |
ARR |
7 |
( |
CPL |
7 |
( |
EST |
7 |
( |
CDN |
7 |
( |
ACP |
7 |
( |
LAM |
) |
( |
RQP |
7 |
( |
RQS |
7 |
( |
SPL |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
a |
|
/ |
|
|
|
b |
|
|
|
/ |
|
c |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
A kényszerállapot |
|
|
INCERFA |
ha a bizonytalanság állapotát, |
vagy |
ALERFA |
ha a riasztás állapotát, |
vagy |
DETRESFA |
ha a veszély állapotát |
|
|
jelentették be az érintett légijárműre vonatkozóan. |
(b) |
A közlemény feladója |
|
8 BETŰ, amely a közleményt feladó ATS egység 4 betűs ICAO helységjelölése, valamint 3 betűs rövidített jelzése, amelyet egy „X” betű, vagy ahol alkalmazható, a feladó ATS egységet azonosító egybetűs jelölés követ. |
(c) |
A kényszerhelyzet természete |
|
RÖVID NYÍLT NYELVŰ SZÖVEG, szükség szerint a kényszerhelyzet természetének megmagyarázásához, a szavak közötti természetes szóközökkel. |
5. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
3 |
ALR |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
(a) Maximum 7 karakter |
/ |
b |
|
c |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Légijármű azonosító jele |
|
NEM TÖBB MINT 7 KARAKTER, amely a benyújtott repülési tervben feltüntetett légijármű azonosító jellel azonos és a Magyar Köztársaság légterében és repülőterein történő repülések végrehajtásának szabályairól szóló 14/2000. (XI. 14.) KöViM rendeletben előírtak szerint van összeállítva. |
(b) |
SSR mód |
|
„A” BETŰ, amely megadja a (c)-re vonatkoztatott SSR módot. |
(c) |
SSR kód |
|
4 SZÁMJEGY, amely megadja a légijárműnek az ATS egység által kijelölt SSR kódot, amelyet az a (b) elemben jelölt módban sugároz. |
7. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
5 |
ALR |
8 |
3 |
RCF |
21 |
3 |
FPL |
8 |
3 |
CHG |
13 |
3 |
CNL |
13 |
3 |
DLA |
13 |
3 |
DEP |
13 |
3 |
ARR |
13 |
3 |
CPL |
8 |
3 |
EST |
13 |
3 |
CDN |
13 |
3 |
ACP |
13 |
3 |
RQP |
13 |
3 |
RQS |
13 |
3 |
SPL |
13 |
|
|
* |
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
a |
b |
|
|
|
|
(a) |
Repülési szabályok |
|
|
1 BETŰ a következők szerint: |
|
|
I |
ha a repülés teljes időtartama alatt IFR-ként üzemel |
|
V |
ha a repülés teljes időtartama alatt VFR-ként üzemel |
|
Y |
ha a repülés kezdeti szakaszában IFR-ként üzemel, majd egy vagy több alkalommal változnak a repülési szabályok (VFR/IFR/VFR) |
|
Z |
ha a repülés kezdeti szakaszában VFR-ként üzemel, majd egy vagy több alkalommal változnak a repülési szabályok (IFR/VFR/IFR) |
Ha az Y vagy a Z betűt alkalmazzák, a repülési szabályok megváltoztatásának helyét és a repülési szabályoknak az adott pontnál tervezett módosítását fel kell tüntetni a 15. rovat típusban leírtak szerint. |
(b) |
Repülés típusa |
|
|
1 BETŰ a következők szerint: |
|
|
S |
ha menetrend szerinti repülés |
|
N |
ha nem menetrend szerinti repülés |
|
G |
ha általános célú |
|
M |
ha katonai |
|
X |
ha az előbbiekben felsorolt kategóriák egyikébe sem sorolható |
8. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
7 |
ALR |
9 |
7 |
FPL |
9 |
7 |
CPL |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
a |
|
|
b |
|
/ |
c |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Légijárművek száma (ha egynél több) |
|
Ezen elem csak kötelékrepülés esetében kerül feltüntetésre. |
(b) |
Légijármű típusa |
|
2-4 KARAKTER, amely az ICAO Doc 8643 légijármű típus jelölésekből (Aircraft Type Designators) kiválasztott megfelelő jelölés, vagy |
Ha a ZZZZ betűket alkalmazzák, akkor a légijárművek típusait fel kell tüntetni az „Egyéb tájékoztatás” rovatban (18. rovat típus). |
(c) |
Légijármű turbulencia kategória |
||
|
1 BETŰ a légijármű engedélyezett legnagyobb felszálló súlyának jelölésére |
||
|
H |
Heavy |
/nehéz/ |
|
M |
Medium |
/közepes/ |
|
L |
Light |
/könnyű/ |
9. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
8 |
ALR |
10 |
8 |
FPL |
10 |
8 |
CPL |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
a |
|
/ |
b |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Rádióösszeköttetés, navigációs és megközelítési berendezések, valamint azok képességei |
|
|
1 BETŰ a következők szerint: |
|
|
N |
ha a repülendő útvonalhoz COM/NAV/megközelítési berendezés nincs a fedélzeten, vagy az üzemképtelen |
|
VAGY |
|
|
S |
ha a repülendő útvonalhoz szabvány COM/NAV/megközelítési berendezés van a fedélzeten |
|
EGY VAGY TÖBB BETŰ A KÖVETKEZŐKBŐL, a fedélzeten található üzemképes COM/NAV/megközelítési berendezések és képességek leírásához: |
|
|
A |
GBAS leszállító rendszer |
|
B |
LPV (APV SBAS-sal) |
|
C |
LORAN C |
|
D |
DME |
|
E1 |
FMC WPR ACARS |
|
E2 |
D-FIS ACARS |
|
E3 |
PDC ACARS |
|
F |
ADF |
|
G |
GNSS |
|
H |
HF RTF |
|
I |
Inerciális Navigáció |
|
J1 |
CPDLC ATN VDL Mode 2 |
|
J2 |
CPDLC FANS 1/A HFDL |
|
J3 |
CPDLC FANS 1/A VDL Mode 4 |
|
J4 |
CPDLC FANS 1/A VDL Mode 2 |
|
J5 |
CPDLC FANS 1/A SATCOM (INMARSAT) |
|
J6 |
CPDLC FANS 1/A SATCOM (MTSAT) |
|
J7 |
CPDLC FANS 1/A SATCOM (Iridium) |
|
K |
MLS |
|
L |
ILS |
|
M1 |
ATC RTF SATCOM (INMARSAT) |
|
M2 |
ATC RTF (MTSAT) |
|
M3 |
ATC RTF (Iridium) |
|
O |
VOR |
|
P1-P9 |
RCP részére fenntartva |
|
R |
PBN engedélyezett |
|
T |
TACAN |
|
U |
UHF RTF |
|
V |
VHF RTF |
|
W |
RVSM engedélyezett |
|
X |
MNPS engedélyezett |
|
Y |
VHF 8,33 kHz csatornaosztású képességű rádióberendezéssel |
|
Z |
egyéb berendezések, vagy egyéb képességek |
„S” betű használata esetén szabvány berendezés alatt a VHF RTF, VOR és ILS-t kell érteni. |
||
A „G” jelölést a külső GNSS teljesítmény növelő berendezés esetében kell alkalmazni, amelyet a 18-as rovatban NAV/ után egy betűközzel kell feltüntetni. |
||
A „J1” használatakor figyelembe kell venni az adatkapcsolat szolgálatokra, ATC engedélyekre és tájékoztatásokra/ATC összeköttetések szervezésére/ATC mikrofonpróbára vonatkozó RTCA/EUROCAE Interoperability Requirements Standard for ATN Baseline 1 (ATN B1 INTEROP Standard DO-280B/ED-110B) kiadványban leírtakat. |
||
A navigációs képességre vonatkozó információt az ATC számára útvonal-engedélyezés és útvonal- vezetési célokból adják. |
||
Az „R” a PBN szintek jelzésére szolgál, amelyeket a 18-as rovatban a PBN/ jelölésben kell feltüntetni. Egy kijelölt útvonalra vagy légtérre a PBN használatára vonatkozó útmutató anyagot az ICAO Performance-Based Navigation Manual (Doc 9613) határozza meg. |
||
Ha „Z” betűt írtak be, a 18. rovatban a COM/, NAV/ vagy DAT/ rövidítés után meg kell adni a fedélzeten lévő egyéb berendezéseket vagy egyéb képességeket. |
(b) |
Felderítő berendezések és képességek |
|
|
EGY vagy TÖBB, de legfeljebb 20 karakter a fedélzeten lévő üzemképes felderítő berendezések vagy képességek leírására: |
|
|
|
|
|
SSR mód A és C |
|
|
A |
A módú (4 számjegyű, 4096 kódbeállítási lehetőségű) transzponder |
|
C |
A és C módú (4 számjegyű, 4096 kódbeállítási lehetőségű) transzponder |
|
|
|
|
SSR mód S |
|
|
E |
S módú transzponder légijármű azonosító jel és nyomásmagasság, valamint ADS-B képesség |
|
H |
S módú transzponder légijármű azonosító jel és nyomásmagasság, valamint bővített felderítő berendezés képesség |
|
I |
S módú transzponder légijármű azonosító jel továbbítással, de nyomásmagasság képesség nélkül |
|
L |
S módú transzponder légijármű azonosító jel és nyomásmagasság, bővített ADS-B és felderítő berendezés képesség |
|
P |
S módú transzponder nyomásmagasság, de légijármű azonosító jel képesség nélkül |
|
S |
S módú transzponder légijármű azonosító jel és nyomásmagasság képesség |
|
X |
S módú transzponder légijármű azonosító jel vagy nyomásmagasság képességgel |
A bővített felderítő berendezés képesség a légijármű azon képessége, amellyel az S módú transzponderen keresztül a légijárműtől származó adatokat továbbít. |
||
|
|
|
|
ADS-B |
|
|
B1 |
1090 MHz-en működő ADS-B „adási” képességgel |
|
B2 |
1090 MHz-en működő ADS-B „adási” és „vételi” képességgel |
|
U1 |
ADS-B „adási” képességgel UAT használatával |
|
U2 |
ADS-B „adási” és „vételi” képességgel UAT használatával |
|
V1 |
ADS-B „adási” képességgel VDL 4-es mód használatával |
|
V2 |
ADS-B „adási” és „vételi” képességgel VDL 4-es mód használatával |
|
|
|
|
ADS-C |
|
|
D1 |
ADS-C FANS 1/A képességekkel |
|
G |
ADS-C ATN képességekkel |
|
|
|
További felderítő berendezéseket a 18. rovatban a SUR/ után kell feltüntetni. |
10. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
9 |
ALR |
13 |
9 |
FPL |
13 |
9 |
CPL |
13 |
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
a |
|
|
b |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Indulási repülőtér |
|
4 BETŰ, amely az indulási repülőtér számára kiosztott, ICAO négybetűs helységjelölése az ICAO Doc 7910 Location Indicators-ban meghatározottak szerint, vagy |
|
ZZZZ, ha az indulási repülőtér számára ICAO helységjelölést nem állapítottak meg, vagy ha az indulási repülőtér nem ismert, vagy |
|
AFIL, amennyiben a repülési tervet levegőből nyújtották be. |
Ha ZZZZ-t használnak, az indulási repülőtér nevét és helyét fel kell tüntetni az „Egyéb tájékoztatások” rovatban (18. rovat típus). |
|
Ha AFIL-t használnak, azt az ATS egységet, ahonnan a kiegészítő repülési adatokat be lehet szerezni, az „Egyéb tájékoztatások” rovatban (18. rovat típus) fel kell tüntetni. |
(b) |
Idő |
|
4 SZÁMJEGY, amely megadja: |
|
a tervezett fékoldási időt (EOBT) az (a) elemben megadott repülőtéren, felszállás előtt továbbított FPL, ARR, CHG, CNL, DLA és RQS közlemények esetében, valamint RQP közleményben, amennyiben az ismert, vagy |
|
ALR, DEP és SPL közleményekben a tényleges indulási időt, vagy |
|
az útvonal rovatban (lásd a 15. rovat típust) feltüntetett első ponttól számított vagy valós indulási időt levegőből benyújtott repülési tervekből származó FPL közleményekben. Az (a) elemben ilyenkor az AFIL betűket tüntetik fel. |
13. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
10 |
ALR |
15 |
10 |
FPL |
15 |
7 |
CHG |
16 |
7 |
CNL |
16 |
7 |
DLA |
16 |
7 |
DEP |
16 |
7 |
ARR |
(16)** |
10 |
CPL |
14 |
7 |
EST |
14 |
7 |
CDN |
16 |
7 |
ACP |
16 |
7 |
RQP |
16 |
7 |
RQS |
16 |
7 |
SPL |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
a |
|
/ |
|
b |
|
|
c |
|
|
d |
|
e |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Határpont |
|
A HATÁRPONT, 2-5 karakterből álló jelöléssel, földrajzi koordinátákkal, rövidített földrajzi koordinátákkal vagy egy fontos ponttól mért mágneses irányszöggel és távolsággal kifejezve. |
|
A határpont a FIR határhoz közeli pont. |
(b) |
Idő a határpontnál |
|
4 SZÁMJEGY, amely számított időt adja meg a Határpontra. |
(c) |
Engedélyezett magasság |
||
|
F |
amelyet 3 SZÁMJEGY követ, |
Lásd jelen Függelék 1.6. pontjában lévő adatszabályokat. |
|
S |
amelyet 4 SZÁMJEGY követ, |
|
|
A |
amelyet 3 SZÁMJEGY követ, |
|
|
M |
amelyet 4 SZÁMJEGY követ, |
|
|
amelyek megadják az engedélyezett magasságot, amelynél a légijármű keresztezni fogja a határpontot, ha szintrepülésben van, vagy azt az engedélyezett magasságot, ha a határpontnál emelkedőben vagy süllyedőben van. |
(d) |
Kiegészítő keresztezési adatok |
|
Egy MAGASSÁG a (c) elemben megadottak szerint, amelyen vagy amely felett, illetve amelyen vagy amely alatt – lásd az (e) elemet – a légijármű keresztezni fogja a határpontot. |
(e) |
Keresztezési állapot |
||
|
1 BETŰ a következők szerint: |
|
|
|
A |
ha a légijármű a (d) elemben lévő magasságon vagy felette fogja keresztezni a határpontot, vagy |
|
|
B |
ha a légijármű a (d) elemben lévő magasságon vagy alatta fogja keresztezni a határpontot. |
14. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
13 |
CPL |
15 |
13 |
EST |
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
a |
|
|
b |
|
(szk) |
|
c |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Utazó Sebesség vagy Mach Szám |
|
|
A Tényleges Sebesség (TAS) a repülés első útvonal szakaszára vagy a teljes útvonalra vonatkozóan az alábbi mértékegységekben megadva: |
|
|
K |
amelyet 4 SZÁMJEGY követ, amely a Tényleges Sebességet kilométer/órában adja meg, vagy |
|
N |
amelyet 4 SZÁMJEGY követ, amely a Tényleges Sebességet csomókban adja meg, vagy |
|
|
amikor az illetékes légiközlekedési hatóság így írja elő |
|
M |
amelyet 3 SZÁMJEGY követ, amely a Tényleges Mach számot adja meg század Mach egységekben. |
(b) |
Kért Utazó Magasság |
||
|
F |
amelyet 3 SZÁMJEGY követ, |
Lásd jelen Függelék 1.6. pontjában lévő adatszabályokat. |
|
S |
amelyet 4 SZÁMJEGY követ, |
|
|
A |
amelyet 3 SZÁMJEGY követ, |
|
|
M |
amelyet 4 SZÁMJEGY követ, |
|
|
VFR |
|
|
(c1) |
Szabvány Indulási Útvonal |
|
Annak a szabvány indulási útvonalnak a jelölése, amely az indulási repülőtértől a megadott útvonalon lévő első fontos pontig tartó lerepülendő útvonalat foglalja magában. |
(c2) |
ATS Útvonal Jelzés |
|
|
(c3) |
Fontos Pont |
|
|
(c4) |
Fontos Pont/Utazósebesség és Utazó Magasság |
|
FONTOS PONT (mint a (c3) elemnél) |
(c5) |
Jelzőbetű |
|
|
VFR |
ha VFR-re való áttérés történik az előző pontnál, vagy |
|
IFR |
ha IFR-re való áttérés történik az előző pontnál, vagy |
|
DCT |
ha a következő pontra való repülés kijelölt útvonalon kívül történik, hacsak mindkét pont nincs meghatározva földrajzi koordinátákkal, vagy mágneses irányszöggel és távolsággal |
|
T |
ha az útvonal leírása megszakad az előző pontnál és a hátralévő szakaszt egy előzőleg továbbított FPL-ben vagy más adatokban kell keresni. |
(c6) |
Utazóemelkedés |
|
C betű, amelyet törtvonás követ, ezután az a pont, amelynél az utazóemelkedés megkezdését tervezik, pontosan ugyanúgy kifejezve, ahogy a fenti (c3) elemben szerepel. Ezt törtvonás követi, majd az utazóemelkedés közben tartandó sebesség, pontosan úgy kifejezve, ahogy a fenti (a) elemben szerepel. Ezután annak a két repülési szintnek a megadása következik, amelyek az utazó emelkedés alatt elfoglalható réteget jelölik [az egyes szinteket a fenti (b) elemnek megfelelően kell megadni], vagy annak a repülési szintnek a jelzése, amely felett utazóemelkedést terveznek. Ez utóbbi esetben ezt PLUS betűk követik szóköz nélkül leírva. |
(c7) |
Szabvány Érkezési Útvonal |
|
Annak a szabvány érkezési útvonalnak a jelölése, amely attól a ponttól kezdődik, ahol a légijármű elhagyja a megadott útvonalat, és addig a pontig tart, ahol a megközelítési eljárást megkezdik. |
15. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
13 |
ALR |
16 |
13 |
FPL |
16 |
14 |
CPL |
16 |
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
** |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
a |
|
|
b |
|
(szk) |
|
c |
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Rendeltetési repülőtér |
|
4 BETŰ, amely a rendeltetési repülőtér számára kiosztott ICAO négybetűs helységjelölés az ICAO Doc 7910 Location Indicators-ban meghatározottak szerint, vagy |
|
ZZZZ, amennyiben a rendeltetési repülőtér számára ICAO helységjelölést nem határoztak meg. |
Ha ZZZZ-t használnak, a rendeltetési repülőtér nevét és helyét fel kell tüntetni az „Egyéb tájékoztatások” rovatban (18. rovat típus). |
(b) |
Teljes számított repülési idő |
|
4 SZÁMJEGY, amely a teljes számított repülési időt adja meg. |
(c) |
Rendeltetési kitérő repülőtér (repülőterek) |
|
4 BETŰ, amely a rendeltetési kitérő repülőtér számára kiosztott ICAO négybetűs helységjelölés az ICAO Doc 7910 Location Indicators-ban meghatározottak szerint, vagy |
|
ZZZZ, amennyiben a rendeltetési kitérő repülőtér számára ICAO helységjelölést nem határoztak meg. |
Ha ZZZZ-t használnak, a rendeltetési kitérő repülőtér nevét és helyét fel kell tüntetni az „Egyéb tájékoztatások” rovatban (18. rovat típus). |
16. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
15 |
ALR |
18 |
15 |
FPL |
18 |
13 |
CHG |
18 |
13 |
CNL |
18 |
13 |
DLA |
18 |
13 |
DEP |
18 |
13 |
ARR*** |
17 |
15 |
CPL |
18 |
14 |
EST |
) |
13 |
CDN |
22 |
13 |
ACP |
) |
13 |
RQP |
18 |
13 |
RQS |
18 |
13 |
SPL |
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
a |
|
|
b |
|
(szk) |
|
c |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Leszállási repülőtér |
|
4 BETŰ, amely a leszállási repülőtér számára kiosztott ICAO négybetűs helységjelölés az ICAO Doc 7910 Location Indicators-ban meghatározottak szerint, vagy |
|
ZZZZ, amennyiben a leszállási repülőtér számára ICAO helységjelölést nem határoztak meg. |
Ha ZZZZ-t használnak, a rendeltetési repülőtér nevét és helyét fel kell tüntetni az „Egyéb tájékoztatások” rovatban (18. rovat típus). |
(b) |
Leszállási idő |
|
4 SZÁMJEGY, amely a leszállás tényleges idejét adja meg. |
(c) |
Leszállási repülőtér |
|
A leszállási repülőtér neve, ha az (a) elembe ZZZZ-t írtak. |
17. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
13 |
ARR |
) |
(16)** |
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
a |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
|
|
(szk) |
|
|
|
(szk) |
* |
(szk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
0 (nulla), ha semmilyen tájékoztatás nem továbbítandó ebben a rovatban. |
|
|
VAGY |
|
|
Bármely egyéb szükséges tájékoztatás az alább javasolt elsőbbségi sorrendben oly módon, hogy a megfelelő – az alábbiakban meghatározottak közül kiválasztott – rövidítést törtvonal és a tájékoztatás leírása követi. |
|
STS/ |
ALTRV |
adott repülés számára kizárólagosan fenntartott magasság vagy magassági tartomány |
|
ATFMX |
a nemzeti hatóságok által az ATFM követelmények alól felmentett repülések, például a Nyitott Égbolt keretében végrehajtott felderítő vagy bemutató repülések |
|
FFR |
tűzoltási célú repülések |
|
FLTCK |
navigációs berendezéseket kalibráló repülések |
|
HAZMAT |
veszélyes anyagot szállító repülések |
|
HEAD |
államfőt, kormányfőt szállító repülések |
|
HOSP |
az egészségügyi hatóság által meghatározott mentőrepülések |
|
HUM |
humanitárius célú repülések |
|
MARSA |
katonai repülések, amelyek elkülönítésének felelősségét egy katonai szervezet viseli |
|
MEDEVAC |
életmentés célú evakuáló mentőrepülések |
|
NON RVSM |
légtérben RVSM képesség nélkül üzemelő repülések |
|
SAR |
kutató-mentő repülések |
|
STATE |
katonai, vám vagy rendőrségi feladatokat végző repülések |
Egyéb okok miatt az ATS-től kért különleges kezelést az RMK/ után kell feltüntetni. |
||
PBN/ |
RNAV vagy RNP képesség jelzése. Be kell írni a repülésre vonatkozóan az alábbi jelölések közül legfeljebb nyolc címszót, de nem többet, mint 16 karaktert. |
|
|
|
RNAV leírása |
|
A1 |
RNAV 10 (RNP 10) |
|
|
|
|
B1 |
RNAV 5 valamennyi engedélyezett érzékelő |
|
B2 |
RNAV 5 GNSS |
|
B3 |
RNAV 5 DME/DME |
|
B4 |
RNAV 5 VOR/DME |
|
B5 |
RNAV 5 INS vagy IRS |
|
B6 |
RNAV 5 LORANC |
|
|
|
|
C1 |
RNAV 2 valamennyi engedélyezett érzékelő |
|
C2 |
RNAV 2 GNSS |
|
C3 |
RNAV 2 DME/DME |
|
C4 |
RNAV 2 DME/DME/IRU |
|
|
|
|
D1 |
RNAV 1 valamennyi engedélyezett érzékelő |
|
D2 |
RNAV 1 GNSS |
|
D3 |
RNAV 1 DME/DME |
|
D4 |
RNAV 1 DME/DME/IRU |
|
|
|
|
|
RNP leírása |
|
L1 |
RNP 4 |
|
|
|
|
O1 |
Basic RNP 1 valamennyi engedélyezett érzékelő |
|
O2 |
Basic RNP 1 GNSS |
|
O3 |
Basic RNP 1 DME/DME |
|
O4 |
Basic RNP 1 DME/DME/IRU |
|
|
|
|
S1 |
RNP APCH |
|
S2 |
RNP APCH BARO-VNAV-val |
|
|
|
|
T1 |
RNP AR APCH RF-fel (külön engedély szükséges) |
|
T2 |
RNP AR APCH RF nélkül (külön engedély szükséges) |
NAV/ |
a PBN/ -ben fel nem sorolt navigációs berendezésekre vonatkozó lényeges adatok, ha a 10. rovatban Z-t használtak. Itt kell továbbá feltüntetni a GNSS kiegészítő rendszereket, kettőnél több esetében szóközzel, például NAV/GBAS SBAS. |
|
COM/ |
kommunikációs berendezésekre és teljesítményekre vonatkozó lényeges adatok, ha a 10. rovatban Z-t használtak. |
|
DAT/ |
a 10. rovat típus (a) elemében fel nem sorolt adatok és képességek. |
|
SUR/ |
a 10. rovat típus (b) elemében fel nem sorolt felderítő berendezések és képességek. |
|
DEP/ |
az indulási repülőtér neve és helye, ha a 13. rovatban ZZZZ-t használnak vagy AFIL esetében azon ATS egység, ahonnan a kiegészítő repülési terv adatok beszerezhetők. |
|
|
Az érintett AIP-ben nem szereplő repülőtér esetében a repülőtér helyét az alábbiak szerint kell beírni: |
|
|
4 számjeggyel fokokban és tizedesekben, vagy fokokban és percekben kifejezve a földrajzi szélesség, amelyet az N vagy az S betű követ. Ezt 5 számjeggyel fokokban és tizedesekben, vagy fokokban és percekben kifejezve a földrajzi hosszúság követi, amely után E vagy W betűt kell írni. A pontosság érdekében szükség szerint a számok elé nullát kell írni. Például 47,58N019,32E vagy 4620N07805W (11 karakter) |
|
|
vagy |
|
|
a legközelebbi fontos ponthoz viszonyított irányszög és távolság, például DEP/BUG245020 |
|
|
vagy |
|
|
az útvonal első pontja (neve vagy földrajzi szélessége és hosszúsága), vagy földi rádiónavigációs berendezés, ha a légijármű nem repülőtérről indult. |
|
DEST/ |
a rendeltetési repülőtér neve és helye, ha a 16. rovatba ZZZZ-t írtak. Az érintett AIP-ben nem szereplő repülőtér esetében be kell írni a repülőtér helyét földrajzi szélességben és hosszúságban, vagy a legközelebbi fontos ponthoz viszonyított irányszögét és távolságát, a DEP/ -ben részletezettek szerint. |
|
DOF/ |
a repülés dátuma hat számjegyű (év-hó-nap) jelöléssel, például DOF/120425. A repülés dátumának az EOBT dátuma minősül. |
|
REG/ |
a légijármű felségjele vagy közösségi jele, ha az eltér a 7. rovatban feltüntetett légijármű azonosító jeltől, valamint kötelékrepülés esetében a kísérő légijárművek lajstromjelei. |
|
EET/ |
fontos pontok vagy FIR határ jelölések és az ezekre számolt teljes repülési idők, ha az ATS hatóságok ezek megadását előírják, például EET/LITKU0220 vagy EET/LYBA0040 LHCC0150 LOVV0215. |
|
SEL/ |
SELCAL kód. |
|
TYP/ |
a légijármű(vek) típusa(i), ha a 9. rovatban ZZZZ-t használtak. A típusjelzést szükség esetén szóköz nélkül megelőzi a légijárművek száma. Több típus esetében az egyes típusjelzések egy szóközzel kerülnek elválasztásra. Például TYP/2F15 5F5 3B2. |
|
CODE/ |
légijármű cím (6 hexadecimális karakterű alfanumerikus kód formában megjelenítve), amennyiben ezt az illetékes külföldi ATS hatóság előírja. Például az ICAO által nyilvántartott meghatározott blokkban szereplő „F00001” legkisebb értékű légijármű cím. |
|
DLE/ |
útvonalon történő késés vagy várakozás. Ide kell beírni azt a fontos pontot vagy pontokat az útvonalon, ahol a kését tervezik végrehajtani. 4 számjeggyel órában és percben (hhmm) fel kell tüntetni a késés időtartamát is. Például DLE/BUG0030. A késés vagy várakozás helyét fontos ponttól mért iránnyal és távolsággal vagy földrajzi koordinátával kell megadni, például DLE/BUG1800400030 vagy DLE/BUG5340N00326E0030. A megadott helynek az útvonalon kell lennie. |
|
OPR/ |
a légijármű üzemben tartójának neve, ha az nem nyilvánvaló a 7. rovatban szereplő légijármű azonosító jel alapján. |
|
ORGN/ |
a feladó 8 betűs AFTN címe vagy a megfelelő elérhetőségi adatok, abban az esetben, amikor a repülési terv feladóját nem lehet azonosítani, ahogy az illetékes ATS hatóság előírja. |
|
PER/ |
légijármű teljesítmény adata egyetlen betűvel jelölve az ICAO Procedures for Air Navigation Service – Aircraft Operation (PANS-OPS, Doc 8168) Volume I – Flight Procedures-ben meghatározottak szerint, amennyiben az illetékes ATS hatóság ezt előírja. |
|
ALTN/ |
rendeltetési kitérő repülőtér (repülőterek) neve, ha a 16. rovatba ZZZZ-t írtak. Az érintett AIP-ben nem szereplő repülőtér esetében be kell írni a repülőtér helyét földrajzi szélességben és hosszúságban, vagy a legközelebbi fontos ponthoz viszonyított irányszögét és távolságát. |
|
RALT/ |
útvonali kitérő repülőtér (repülőterek). |
|
TALT/ |
felszállási kitérő repülőtér. |
|
RIF/ |
a megváltozott rendeltetési repülőtérre vezető útvonaladatok, amelyet a repülőtér ICAO négybetűs helységjelölése követ. A megváltozott útvonal repülés közben kapott útvonalengedély függvénye. |
|
|
Példák: RIF/DTA HEC KLAX |
|
RMK/ |
egyéb nyílt szövegű megjegyzés, ha ilyet az illetékes légiközlekedési hatóság megkíván, vagy a légijármű parancsnoka a légiforgalmi szolgálatok ellátásához szükségesnek tart. |
|
RFP/Qn |
alternatív repülési terv jelzése, ahol „n” helyére az alternatív FPL sorszámát kell írni. Például RFP/Q1. |
18. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
16 |
ALR |
19 |
16 |
FPL |
) |
16 |
CPL |
) |
16 |
SPL |
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
|
|
(szk) |
|
|
|
(szk) |
* |
(szk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
E/ |
amelyet 4 SZÁMJEGY követ, ez az üzemanyag-mennyiséget adja meg órákban és percekben kifejezve |
(b) |
P/ |
amelyet 1, 2 vagy 3 SZÁMJEGY követ, ez a fedélzeten tartózkodó személyek számát adja meg. A tájékoztatást az illetékes légiközlekedési hatóság előírása esetén kell megadni. |
(c) |
R/ |
a következő betűk egyike vagy az alábbi betűkből álló szóköz nélküli betűcsoport: |
|
|
U ha a 243,0 MHz /UHF/ frekvencia rendelkezésre áll; |
|
|
V ha a 121,5 MHz /VHF/ frekvencia rendelkezésre áll; |
|
|
E ha kényszerhelyzeti helyjeladó /ELT/ rendelkezésre áll. |
(d) |
S/ |
amelyet az alábbi betűk egyike vagy az alábbi betűkből álló szóköz nélküli betűcsoport követ: |
|
|
P ha sarki mentőfelszerelés van a légijárművön, |
|
|
D ha sivatagi mentőfelszerelés van a légijárművön, |
|
|
M ha tengeri mentőfelszerelés van a légijárművön, |
|
|
J ha őserdei mentőfelszerelés van a légijárművön. |
(e) |
J/ |
amelyet az alábbi betűk egyike vagy az alábbi betűkből álló szóköz nélküli betűcsoport követ: |
|
|
L ha a mentőmellények világítással vannak ellátva, |
|
|
F ha fluoreszkáló anyaggal vannak ellátva, majd szóköz után: |
|
|
U ha a mentőmellények valamelyike 243,0 MHz-en működő rádióval van ellátva, |
|
|
V ha a mentőmellények valamelyike 121,5 MHz-en működő rádióval van ellátva. |
(f) |
D/ |
amelyet az alább felsoroltak egyike vagy szóközzel elválasztott karaktercsoportja követ: |
|
|
2 SZÁMJEGY, amely megadja a fedélzeten lévő mentőcsónakok számát, |
|
|
3 SZÁMJEGY, amely megadja a fedélzeten lévő mentőcsónakok összes személy befogadóképességét, |
|
|
C ha a mentőcsónakok zártak, |
|
|
a mentőcsónakok színe (például RED/vörös). |
(g) |
A/ |
amelyet az alább felsorolt információk egyike vagy szóközzel elválasztott több tájékoztatás követ: |
|
|
a légijármű színe, |
|
|
különös ismertetőjelek (ez magában foglalhatja a légijármű lajstromjelét). |
(h) |
N/ |
amely után nyílt nyelvű szöveg következik, amely megadja a fedélzeten lévő bármely más mentőfelszerelést és egyéb hasznos megjegyzést. |
(i) |
C/ |
amelyet a légijármű parancsnokának neve követ. |
19. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
18 |
ALR |
20 |
18 |
SPL |
) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
|
|
(szk) |
|
|
|
(szk) |
* |
(szk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
A légjármű üzemben tartó megjelölése |
|
A légijárművet üzemeltető ügynökség hárombetűs ICAO jele, vagy ha ilyet nem állapítottak meg, az üzemben tartó neve. |
(b) |
Az egység, amely utoljára rádióösszeköttetésben volt a légijárművel |
|
8 BETŰ, 4 betűs ICAO helységjelölés és 4 betűs jelzés, amelyek együttesen azonosítják azt az ATS egységet, amellyel a légjármű utoljára rádióösszeköttetésben volt, vagy ha ilyen jelzés nincs, akkor az egység valamilyen másfajta jelölése. |
(c) |
Az utolsó kétoldali rádióösszeköttetés időpontja |
|
4 SZÁMJEGY, amely az utolsó kétoldalú rádióösszeköttetés időpontját jelzi. |
(d) |
Az utolsó kétoldali rádióösszeköttetés frekvenciája |
|
SZÁMJEGYEK, amelyek az utolsó rádióösszeköttetés adás/vételi frekvenciáját adják meg. |
(e) |
Utolsó jelentett helyzet |
|
Az utolsó jelentett helyzet a jelen függelék 1.6. pontjában szereplő adatszabályok egyikével kifejezve, amelyet az adott pont feletti átrepülés ideje követ. |
(f) |
Az utolsó ismert helyzet meghatározásának módszere |
|
Nyílt nyelvű szöveg, szükség szerint. |
(g) |
A jelentő egység által foganatosított |
|
Nyílt nyelvű szöveg, szükség szerint. |
(h) |
Egyéb, ide tartozó tájékoztatások |
|
Nyílt nyelvű szöveg, szükség szerint. |
20. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
19 |
ALR |
) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
|
|
(szk) |
|
|
|
(szk) |
* |
(szk) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Utolsó kétoldalú rádióösszeköttetés ideje |
|
4 SZÁMJEGY, amely a légijárművel az utolsó kétoldalú rádióösszeköttetés időpontját jelzi. |
(b) |
Utolsó rádióösszeköttetés frekvenciája |
|
SZÁMJEGYEK, amelyek az utolsó kétoldalú rádióösszeköttetés adás/vétel frekvenciáját adják meg. |
(c) |
Utolsó jelentett helyzet |
|
Az utolsó jelentett helyzet a jelen függelék 1.6. pontjában szereplő adatszabályok egyikével kifejezve. |
(d) |
Utolsó jelentett helyzet időpontja |
|
4 SZÁMJEGY, amely megadja az utolsó jelentett helyzet idejét. |
(e) |
Maradék COM lehetőség |
|
BETŰK, amelyek a légijármű maradék COM lehetőségét jelzik, ha az ismert, a 10. rovat típus adatszabályainak segítségével vagy nyílt nyelven. |
(f) |
Bármely szükséges megjegyzés |
|
Nyílt nyelvű szöveg, szükség szerint. |
21. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
7 |
RCF |
) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Formátum: |
- |
|
a |
|
/ |
|
b |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(a) |
Rovat jelzés |
|
EGY VAGY KÉT SZÁMJEGY, amely megadja a módosítandó rovat típus számát. |
(b) |
Módosított adatok |
|
Az (a) elemben jelzett rovat teljes és módosított adatai az adott rovatra előírtak szerint összeállítva. |
22. ROVAT TÍPUS |
Előző rovat típus vagy jel |
Ez a rovat típus az alábbi közleményfajtákban használatos |
A következő rovat típus vagy jel |
18 |
CHG |
* 22 vagy ) |
16 |
CDN |
* 22 vagy ) |
|
KÖZLEMÉNYROVATOK |
Jelenleg nem használatos |
Jelenleg nem használatos |
Közlemény típusa, száma és hivatkozási adatok |
Jelenleg nem használatos |
Kényszerhelyzet leírása |
Jelenleg nem használatos |
A légijármű azonosító jele és SSR adatok |
Repülési szabályok és a repülés típusa |
A légijárművek száma, típusa és turbulencia kategóriája |
A légijármű berendezései és azok képességei |
Jelenleg nem használatos |
Jelenleg nem használatos |
Indulási repülőtér és idő |
Határszámítási adatok |
Útvonal |
Rendeltetési repülőtér és teljes számított repülési idő, rendeltetési kitérő repülőtér (repülőterek) |
Leszállási repülőtér és idő |
Egyéb tájékoztatások |
Kiegészítő tájékoztatások |
Riasztásra, kutatásra és mentésre vonatkozó tájékoztatások |
Rádióhibáról szóló tájékoztatások |
Javítás |
|
KÖZLEMÉNY TÍPUS ÉS JELÖLÉSE |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
ROVAT TÍPUS SZÁMA |
|
Riasztási közlemény |
ALR |
|
|
3 |
|
5 |
|
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
13 |
|
15 |
16 |
|
18 |
19 |
20 |
|
|
Riasztási közlemények |
Rádiösszeköttetés megszakadásáról szóló közlemény |
RCF |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Egyedi repülési terv közlemény |
FPL |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
13 |
|
15 |
16 |
|
18 |
|
|
|
|
Benyújtott repülési terv és pontosító közleményei |
Módosító közlemény |
CHG |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
|
18 |
|
|
|
22* |
|
Repülési terv törlő közlemény |
CNL |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
|
18 |
|
|
|
|
|
Késési közlemény |
DLA |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
|
18 |
|
|
|
|
|
Indulási közlemény |
DEP |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
|
18 |
|
|
|
|
|
Érkezési közlemény |
ARR |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Érvényes repülési terv közlemény |
CPL |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
13 |
14 |
15 |
16 |
|
18 |
|
|
|
|
Koordinációs közlemények |
Határszámítási közlemény |
EST |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
14 |
|
16 |
|
|
|
|
|
|
Koordinálási közlemény |
CDN |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
|
|
|
|
|
22* |
|
Irányítás elfogadási közlemény |
ACP |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
Logikai nyugtázási közlemény |
LAM |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Repülési terv kérő közlemény |
RQP |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
|
18 |
|
|
|
|
Kiegészítő közlemények |
Kiegészítő repülési terv kérő közlemény |
RQS |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
|
18 |
|
|
|
|
|
Kiegészítő repülési terv közlemény |
SPL |
|
|
3 |
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
16 |
|
18 |
19 |
|
|
|
|
|
Ezzel a rovattal új sort kell kezdeni, ha a közleményt távgépíró lapra nyomtatják. |
|
* |
Ez a rovat szükség szerint ismételhető. |
|
Közleménykategória |
Közleménytípus |
Közleménytípus jelölés |
Vonatkozó pont |
Kényszerhelyzeti közlemények |
Riasztási közlemény |
ALR |
2.2.1. |
Rádióösszeköttetés megszakadásáról szóló közlemény |
RCF |
2.2.2. |
|
Benyújtott repülési terv és pontosító közleményei |
Egyedi repülési terv közlemény |
FPL |
2.3.1. |
Módosító közlemény |
CHG |
2.3.2. |
|
Repülési terv törlő közlemény |
CNL |
2.3.3. |
|
Késési közlemény |
DLA |
2.3.4. |
|
Indulási közlemény |
DEP |
2.3.5. |
|
Érkezési közlemény |
ARR |
2.3.6. |
|
Koordinációs közlemények |
Érvényes repülési terv közlemény |
CPL |
2.4.1. |
Határszámítási közlemény |
EST |
2.4.2. |
|
Koordinálási közlemény |
CDN |
2.4.3. |
|
Irányítás elfogadási közlemény |
ACP |
2.4.4. |
|
Logikai nyugtázási közlemény |
LAM |
2.4.5. |
|
Kiegészítő közlemények |
Repülési terv kérő közlemény |
RQP |
2.5.1. |
Kiegészítő repülési terv kérő közlemény |
RQS |
2.5.2. |
|
Kiegészítő repülési terv közlemény |
SPL |
2.5.3. |
( |
3 |
- |
5 |
|
|
||||
- |
7 |
- |
8 |
|
|
||||
- |
9 |
- |
10 |
|
|
||||
- |
13 |
|||
|
||||
- |
15 |
|||
|
||||
- |
16 |
|||
|
||||
- |
18 |
|||
|
||||
- |
19 |
|||
|
||||
- |
20 |
) |
( |
3 |
- |
7 |
|
|
||||
- |
21 |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
8 |
|||
|
||||||||
- |
9 |
- |
10 |
|
|
|
||
|
||||||||
- |
13 |
|
|
|
|
|
||
|
||||||||
- |
15 |
|
|
|
||||
|
||||||||
- |
16 |
|
|
|
||||
|
||||||||
- |
18 |
) |
|
|
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
16 |
|||||
|
||||||
- |
18 |
|||||
|
||||||
- |
22 |
- |
22 |
stb. (szükség esetén több sort felhasználva) |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
16 |
|||||
|
||||||
- |
18 |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
16 |
|||||
|
||||||
- |
18 |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
16 |
|||||
|
||||||
- |
18 |
) |
( |
3 Közlemény típusa, száma és hivatkozási adatok |
- |
7 Légijármű azonosító jele és SSR mód és kód |
- |
13 Indulási repülőtér és idő |
|
|||||
- |
17 Leszállási repülőtér és idő |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
8 |
|||
|
||||||||
- |
9 |
- |
10 |
|||||
|
||||||||
- |
13 |
- |
14 |
|||||
|
||||||||
- |
15 |
|||||||
|
||||||||
- |
16 |
|||||||
|
||||||||
- |
18 |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
14 |
- |
16 |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
16 |
|||||
|
||||||
- |
22 |
- |
22 |
stb. (szükség esetén több sort felhasználva) |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
16 |
) |
( |
3 |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
16 |
|||||
|
||||||
- |
18 |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
16 |
|||||
|
||||||
- |
18 |
) |
( |
3 |
- |
7 |
- |
13 |
|
|
||||||
- |
16 |
|||||
|
||||||
- |
18 |
|||||
|
||||||
- |
19 |
) |
A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2013. március 3. napjával.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás