• Tartalom

404/2012. (XII. 28.) Korm. rendelet

404/2012. (XII. 28.) Korm. rendelet

a földhivatalokról, a Földmérési és Távérzékelési Intézetről, a Földrajzinév Bizottságról és az ingatlan-nyilvántartási eljárás részletes szabályairól szóló 338/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet, valamint a nemzeti adatvagyon körébe tartozó állami nyilvántartások adatfeldolgozásának biztosításáról szóló 38/2011. (III. 22.) Korm. rendelet módosításáról1

2013.01.01.

A Kormány

az ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvény 90. § (5) bekezdés c) és d) pontjában,

az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 62. § (1) bekezdés 1. pont 1.1 alpontjában és 29. pontjában,

a nemzeti adatvagyon körébe tartozó állami nyilvántartások fokozottabb védelméről szóló 2010. évi CLVII. törvény 2. § (3) bekezdésében,

a földmérési és térképészeti tevékenységről szóló 2012. évi XLVI. törvény 38. § (1) bekezdés a) pontjában,

a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 174/A. § (1) bekezdés a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján,

az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a következő rendeletet alkotja:

1. A földhivatalokról, a Földmérési és Távérzékelési Intézetről, a Földrajzinév Bizottságról és
az ingatlan-nyilvántartási eljárás részletes szabályairól szóló 338/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet módosítása

1. § A földhivatalokról, a Földmérési és Távérzékelési Intézetről, a Földrajzinév Bizottságról és az ingatlan-nyilvántartási eljárás részletes szabályairól szóló 338/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 7. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:

„(3a) A Kormány az Inytv. 70/A. § szerinti ingatlanügyi hatóságként, a magyarországi ingatlantulajdon fennállásáról szóló hatósági bizonyítvány kiállítására a FÖMI-t jelöli ki.”

2. § Az R. 17/B. § (2) bekezdése helyébe a következő szöveg lép:

„(2) A telekalakítási engedély és a hozzá tartozó telekalakítási dokumentáció az engedélyező határozat jogerőre emelkedésétől számított egy évig hatályos. Amennyiben a telekalakítási dokumentáció részét képező változási vázrajz földhivatali vizsgálata és záradékolása külön – megelőző – eljárás keretében történt, úgy a telekalakítási eljárásban a változási vázrajzot a földhivatal – ha ennek műszaki és jogi akadálya nincs – újra záradékolja. Amennyiben a telekalakítás ingatlan-nyilvántartási átvezetése folyamatban lévő bírósági eljárás miatt nem történt meg – az ügyfél kérelmére keresetlevél benyújtásával – a járási földhivatal – ha ennek műszaki és jogi akadálya nincs – hatályossági idején belül egy alkalommal a telekalakítási engedélyt egy évre meghosszabbítja, valamint a változási vázrajzot újra záradékolja.”

3. § Az R. 17/B. §-a a következő (4a) bekezdéssel egészül ki:

„(4a) Egyesített telekalakítási eljárás esetén a változásátvezetési eljárási szakasz ügyintézési határideje 15 nap.”

4. § Az R. 17/C. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Amennyiben a telekalakítási eljárás az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett bányatelket érint, a telekalakítást bejegyző határozatot az illetékes bányakapitányságnak is meg kell küldeni.”

5. § Az R. 18. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

18. § (1) A járási földhivatal illetékességi területén első fokú hatósági jogkörébe tartozó földmérési és térképészeti feladatok a következők:
a) az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis kezelése a változások folyamatos vezetése és az abból történő adatszolgáltatás;
b) a földmérési tárgyú beadványokkal kapcsolatos ügyek intézése;
c) az ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisban változást eredményező vázrajzok vizsgálata és záradékolása;
d) a felmérési, térképezési és területszámítási hibák kijavítása;
e) az állami alapadatok adatbázisaiban bekövetkezett hivatalból észlelt változásokkal kapcsolatos feladatok végzése;
f) az ingatlan-nyilvántartás tartalmát nem érintő térképi változásokkal összefüggő bejelentési kötelezettség betartásának ellenőrzése;
g) a hatáskörébe utalt szakfelügyeleti tevékenység ellátása;
h) állami alapmunkákkal kapcsolatos feladatok, illetve részfeladatok elvégzése;
i) az illetékességi területére vonatkozóan adat- és térképtár létesítése és működtetése;
j) az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis állami alapadat tartalmának időszakos helyszíni ellenőrzése.
(2) A járási földhivatal hatósági tevékenységén kívül egyéb, az állami alapadatok előállításával kezelésével és felhasználásával kapcsolatos szolgáltató tevékenységet is végezhet, illetve végeztethet.
(3) A megyei földhivatal illetékességi területén hatósági jogkörébe tartozó földmérési és térképészeti feladatok a következők:
a) az alaphálózati pontok adatbázisából, az állami földmérési térképi adatbázisból, valamint az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisból történő adatszolgáltatás;
b) másodfokú eljárás a járási földhivatal hatáskörébe tartozó földmérési és térképészeti ügyekben;
c) földmérési és térképészeti szakfelügyelet ellátása;
d) az alaphálózatok megjelölésére szolgáló állandó földmérési jelek helyszínelése, karbantartása és védelme, pontpusztulás esetén a károkozóval szemben külön jogszabály szerinti eljárás megindítása;
e) az alapponthálózatok megjelölésére szolgáló állandó földmérési jelek által elfoglalt területre vonatkozó használati joggal kapcsolatos ügyekben való eljárás;
f) az állami alapmunkákkal kapcsolatban a megyei földhivatalra háruló hatósági feladatok ellátása;
g) a közigazgatási határok központi nyilvántartásával kapcsolatos, rá háruló feladatok ellátása;
h) jogszabályokban és szakmai szabályzatokban meghatározott nyilvántartások vezetése.
(4) A megyei földhivatal irányítja, ellenőrzi és felügyeli az illetékességi területéhez tartozó első fokon eljáró földhivatalok földmérési és térképészeti tevékenységét.
(5) A megyei földhivatal a hatósági feladatain kívül egyéb, az állami alapadatok adatbázisainak előállításával és kezelésével kapcsolatos földmérési és térképészeti feladatokat is végez, illetve végeztet.
(6) A megyei földhivatal az illetékességi területére vonatkozóan adat- és térképtárat létesít és működtet.
(7) A megyei földhivatal illetékességi területén szakfelügyeleti jogkörében ellenőrzi az állami alapadatok adatbázisainak jogszerű felhasználását.
(8) A megyei földhivatal az Fttv.-ben meghatározott bejelentésre kötelezett földmérési munkákról nyilvántartást vezet.”

6. § Az R. a 18. §-t követően a következő 19. §-sal egészül ki:

19. § (1) A FÖMI hatósági jogkörében ellátja:
a) az államhatár érintett földmérési jelei (határjelei) vonatkozásában a tulajdonosi jogokat a földmérési munkarészek nyilvántartását és változásvezetését, az államhatár adatbázisának üzemeltetését és az abból történő adatszolgáltatást;
b) az alapponthálózati pontok adatbázisának üzemeltetését és az ezzel kapcsolatos állami átvételi, nyilvántartási, változásvezetési, és adatszolgáltatási feladatokat;
c) a hatáskörébe utalt földmérési és térképészeti szakfelügyeleti tevékenységet;
d) az állami földmérési és ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisok üzemeltetését;
e) az állami topográfiai térképi adatbázisok üzemeltetését és az állami átvételét és nyilvántartását;
f) az állami távérzékelési adatbázisok üzemeltetését és az abból történő adatszolgáltatást;
g) a Földrajzinév-tár adatbázisának üzemeltetését, változásvezetését és az abból történő adatszolgáltatást;
h) az archív analóg és digitális térképi adatbázisok üzemeltetését és az azokból történő adatszolgáltatást;
i) a külön jogszabályban meghatározott földmérő igazolványok kiállítását és a nyilvántartás vezetését;
j) a külön jogszabályban foglaltaknak megfelelően az Ingatlanrendező Földmérői Minősítés megadásával, visszavonásával és nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat;
k) a pontáthelyezések és pontpótlások, valamint a megyei földhivatalok alappont helyszínelésének ellenőrzését;
l) megállapítja az államhatár jeleinek és határpontjainak koordinátáit EOV rendszerben;
m) a külön jogszabályokban delegált országos adatbázisok kezelését, változásvezetését és az azokból történő adatszolgáltatást;
n) fenntartja és üzemelteti az aktív állami GNSS alaphálózatot és a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat;
o) az ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisból elektronikus formában hiteles záradékkal, valamint fokozott biztonságú elektronikus intézményi aláírással és időbélyegzővel ellátott hitelesített adatszolgáltatás végzését.
(2) A FÖMI az állami alapadatok adatbázisait kezeli, valamint országos térképtárat, létesít és működtet.
(3) A FÖMI kozmikus geodéziai obszervatóriumot üzemeltet.
(4) A FÖMI az állami alapadatok adatbázisainak előállításával és kezelésével kapcsolatos szolgáltató tevékenységet is végez, illetve végeztet.
(5) A FÖMI országos hatáskörében eljárva szakfelügyeleti jogkörében ellenőrzi az állami alapadatok adatbázisainak jogszerű felhasználását.
(6) A megyei földmérési szakfelügyelet elsőfokú határozata ellen másodfokon a FÖMI jár el.
(7) A FÖMI további feladatként ellátja:
a) az ország teljes területére vonatkozó állami földmérési alaptérképek eladási példányainak őrzését, valamint a külön jogszabályban meghatározott állami topográfiai térképek eredeti és eladási példányainak őrzését, kezelését, szolgáltatását, illetve értékesítését;
b) az államhatárral kapcsolatos helyszíni földmérési feladatokat;
c) fenntartja, fejleszti és szolgáltatja az ország területére a domborzatmodellt, a felületmodellt, a közigazgatási határadatbázist és geoportált üzemeltet;
d) a közigazgatási és fekvéshatárok adatbázisba szervezett központi nyilvántartását és az adatok értékesítését;
e) az állami alapmunkákkal összefüggő, a feladatkörébe utalt megrendeléssel és szerződéskötéssel kapcsolatos feladatokat;
f) az állami térképi adatbázisok készítésével kapcsolatos – feladatkörébe utalt –légifényképezésre és az űrfelvételek beszerzésére vonatkozó koordinációs, megrendelői, előfeldolgozási feladatokat;
g) az ingatlan-nyilvántartás központi számítógépes rendszerének üzemeltetését, fejlesztését, a változások – földhivatalokkal együttműködésben megvalósított – vezetését, az adatok szolgáltatását, illetve értékesítését;
h) a magyarországi hivatalos földrajzi nevek nyilvántartásából és megállapítási eljárásából eredő egyes feladatokat;
i) kutatási és műszaki fejlesztési feladatokat, ezen belül különösen a szakmai információs rendszerek fejlesztését, irányítását, rendszerfelügyeletét, valamint a földügyi igazgatást érintő földmérési, térképészeti, távérzékelési és térinformatikai tudományos kutatások végzését, országos összhangjának megvalósítását;
j) Az agrár szakigazgatás terület alapú támogatásainak megvalósítását célzó hazai és Európai Uniós delegált feladatok végrehajtását;
k) nemzetközi kötelezettségből származó feladatokat;
l) a nemzeti téradat-infrastruktúra rendszer kialakítása és működtetése, melynek során együttműködik az érintett szakigazgatási szervezetekkel;
m) az állami alapadatok adatbázisainak hálózati szolgáltatón keresztül történő egyedi szerződést követő hozzáférések biztosítását;
n) az állami földmérési és ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisok üzemeltetésével kapcsolatos fejlesztések és az előállításával kapcsolatos központi minőségbiztosítási feladatokat;
o) országos földügyi és távérzékelési levéltár fenntartását és működtetését;”

7. § Az R.

a) 5. § (1) bekezdésében a „szervezetként” szövegrész helyébe a „szervként”,

b) 7. § (1) bekezdésében az „ingatlan(nyilvántartási” szövegrész helyébe az „ingatlan-nyilvántartási”,

c) 7. § (5) bekezdésében az „Az Inytv. 16/A. §-ban meghatározott fedezetcsere esetén – ideértve a forint alapú jelzálogjog fedezetéül szolgáló ingatlanokat is –” szövegrész helyébe a „Fedezetcsere esetén” szöveg,

d) 10. § (1) bekezdésében a „hozott határozatot hozott” szövegrész helyébe a „hozott határozatot”,

szöveg lép.

8. § (1) Az R. 3. melléklete helyébe e rendelet 1. melléklete lép.

(2) Az R. 4. melléklete helyébe e rendelet 2. melléklete lép.

2. A nemzeti adatvagyon körébe tartozó állami nyilvántartások adatfeldolgozásának biztosításáról szóló 38/2011. (III. 22.) Korm. rendelet módosítása

9. § A nemzeti adatvagyon körébe tartozó állami nyilvántartások adatfeldolgozásának biztosításáról szóló 38/2011. (III. 22.) Korm. rendelet Melléklete helyébe e rendelet 3. melléklete lép.

3. Záró rendelkezések

10. § Ez a rendelet 2013. január 1. napján lép hatályba.

1. melléklet a 404/2012. (XII. 28.) Korm. rendelethez


A telekalakítási eljárás iránti kérelemhez mellékelt telekalakítási dokumentáció tartalma és a telekalakítási dokumentáció záradéka

1. A telekalakítási dokumentáció tartalma:
1.1 Az ingatlan-nyilvántartási célú földmérési és térképészeti tevékenység részletes szabályairól és követelményrendszeréről, a minősítés és az állami átvétel rendjéről, valamint az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisban tárolandó, az Ingatlan-nyilvántartási törvényben előírt, az egyéb önálló ingatlanokra vonatkozó alaprajzok, illetve azok digitális változata készítésének részletes szabályairól szóló rendeletben meghatározott változási vázrajz és annak kötelező mellékletei,
1.2. A telekalakítási helyszínrajz, amely az ingatlan-nyilvántartási térképi adatok felhasználásával, olyan méretarányban kell elkészíteni, hogy annak tartalma áttekinthető és olvasható legyen. A méretarány-tényezőt a telekalakítási helyszínrajzon fel kell tüntetni. A telekalakítási helyszínrajz a következőket tartalmazza:
1.2.1. a telekalakítással érintett telkek, a telekalakítás utáni állapot szerint,
1.2.2. a telekalakítással érintett telkeken meglévő építmények kontúrvonalai,
1.2.3. az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett telki szolgalmi joggal, és egyéb joggal – különösen az állandó jellegű földmérési jelek, földminősítési mintaterek, villamosberendezések elhelyezését biztosító használati jog, vezetékjog, vízvezetési és bányaszolgalmi jog, valamint törvény rendelkezésén alapuló közérdekű szolgalmak és használati jogok –terhelt területek határvonala;
1.2.4. a bontás alatt álló épületek „bontás alatt” megjegyzéssel,
1.2.5. a telekalakítással érintett telken lévő összes építmény távolsága a tervezett telekhatártól, és a létrejövő telekméretek, beépített telek esetén a telkek eredeti és a telekalakítás utáni beépítési százaléka,
1.2.6. utat érintő telekalakítás esetén az útkategóriának, a közút területváltozásának feltüntetése,
1.3. A digitális adatállományok (telekalakítási helyszínrajz PDF formátumban) nem újraírható adathordozón.

2. A telekalakítási záradék:
A földhivatal a telekalakítás engedélyezése esetén a változási vázrajzot
»A telekalakítást a .../..../20... számú határozatomban foglaltak szerint engedélyeztem. Az engedély a hozzá tartozó változási vázrajzzal együtt a határozat jogerőre emelkedésétől számított egy évig hatályos.«
záradékszöveggel látja el.”

2. melléklet a 404/2012. (XII. 28.) Korm. rendelethez



A földhivatal telekalakítási eljárásában közreműködő szakhatóságok

 

1.

2.

3.

4.

 

Bevonás és közreműködés feltétele

Szakkérdés

Első fokú eljárásban

Másodfokú eljárásban

1.

Telekcsoport újraosztása, telek megosztása, telkek egyesítése és telekhatár rendezése esetén, kivéve termőföldek birtok összevonási céllal történő telekalakítását 50 hektárig, azzal a feltétellel, hogy a kialakítandó földrészletek területe nem lehet kisebb a változás előtti területtől.

Az építmény elhelyezése megfelel-e a településrendezési követelményeknek és a helyi építési szabályzatnak.

az építési tevékenység helye szerinti települési, fővárosi kerületi önkormányzat jegyzője

fővárosi és megyei kormányhivatal

2.

Polgári védelmi építmény, óvóhely telkének kialakítása esetén.

A jogszabályban előírt polgári védelmi követelmények érvényre juttatása érdekében.

a telekalakítás helye szerint illetékes megyei katasztrófavédelmi igazgatóság, a fővárosban a Fővárosi Polgári Védelmi Igazgatóság

Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság

3.1.

Ha a telekalakításra a vasúti pálya szélső vágányának tengelyétől számított 50 méteren belüli övezetben kerül sor.

Annak elbírálása kérdésében, hogy a telekalakítás – a vasút állagára, a vasúti forgalom biztonságára, a vasúti pályahálózat működtetője fenntartási, üzemeltetési feladatainak ellátására, fejlesztési terveinek végrehajtására gyakorolt hatása alapján – engedélyezhető-e.

Nemzeti Közlekedési Hatóság Útügyi, Vasúti és Hajózási Hivatala

Nemzeti Közlekedési Hatóság Központja

3.2.

Ha a telekalakítással új útterület jön létre és olyan földrészlet kialakítására irányul, amelynek kivett megnevezése út.

A tervezett telekalakítási eljárásban a közlekedésbiztonsági és útügyi érdekek érvényre juttatása.

a telekalakítás helye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal közlekedési felügyelősége

Nemzeti Közlekedési Hatóság Központja

3.3.

Ha a telekalakítás meglévő út területét érinti.

A tervezett telekalakítási eljárásban a közlekedésbiztonsági és útügyi érdekek érvényre juttatása érdekében a közútkezelői hozzájárulás felülbírálása.

a telekalakítás helye szerint illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal közlekedési felügyelősége

Nemzeti Közlekedési Hatóság Központja

3.4.

Ha a telekalakítás meglévő állandó, ideiglenes működésű repülőtér területét érinti.

A tervezett telekalakítás nem korlátozza-e indokolatlanul vagy indokolatlan mértékben a polgári célú légiközlekedést, illetve a repülőtéri létesítmények működését.

Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala

Nemzeti Közlekedési Hatóság Központja

4.

A víziutak medrét és a kikötők, átkelők, vízpartok és vízterületek telkét érintő telekalakítás esetén.

A tervezett telekalakítás nem korlátozza-e indokolatlanul vagy indokolatlan mértékben a polgári célú vízi közlekedést, illetve hajózási létesítmények működését.

Nemzeti Közlekedési Hatóság Útügyi, Vasúti és Hajózási Hivatala

Nemzeti Közlekedési Hatóság Központja

5.

Erdő megosztása.

A fenntartható erdőgazdálkodás vizsgálata az erdőről, az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról szóló 2009. évi XXXVII. törvény 86. §-a alapján.

megyei kormányhivatal erdészeti igazgatósága

Nemzeti Élelmiszerlánc-
biztonsági Hivatal

6. 1.

Ha a telekalakítás olyan ingatlant érint, amelyre az ingatlan-nyilvántartásban – jogi jellegként – régészeti lelőhely, régészeti védőövezet jogi jelleg ténye van feljegyezve, vagy amelynek helyrajzi száma a régészeti lelőhelyeket, régészeti védőövezeteket tartalmazó, a Budapest Főváros Kormányhivatalának örökségvédelmi irodája által vezetett adatbázisban szerepel. adatbázisban szerepel.

Annak elbírálása kérdésében, hogy a telekalakítás a kulturális örökség védelme jogszabályban rögzített követelményeinek a kérelemben foglaltak szerint vagy további feltételek mellett megfelel-e.

területileg illetékes járási hivatal járási építésügyi és örökségvédelmi hivatala

a Budapest Főváros Kormányhivatal szakigazgatási szerveként működő építésügyi és örökségvédelmi hivatala

6. 2.

Ha a telekalakítás olyan ingatlant érint, amelyre az ingatlan-nyilvántartásban – jogi jellegként – műemlék, illetve műemléki terület jogi jelleg ténye van feljegyezve, vagy amelynek helyrajzi száma a Budapest Főváros Kormányhivatalának örökségvédelmi irodája által vezetett műemléki területeket és műemlékeket tartalmazó adatbázisban szerepel.

Annak elbírálása kérdésében, hogy a telekalakítás a kulturális örökség védelme jogszabályban rögzített követelményeinek a kérelemben foglaltak szerint vagy további feltételek mellett megfelel-e.

területileg illetékes járási hivatal járási építésügyi és örökségvédelmi hivatala

a területileg illetékes fővárosi vagy a megyei kormányhivatal szakigazgatási szerveként működő építésügyi és örökségvédelmi hivatala

7.

Ha a telekalakítás olyan ingatlant érint, amelyre az ingatlan-nyilvántartásban országos jelentőségű védett természeti terület, törvény erejénél fogva védett forrás, láp, barlang, víznyelő, szikes tó, kunhalom, földvár, természeti terület, Natura 2000 terület, ökológiai folyosó, természetvédelmi terület, nemzeti park, tájvédelmi körzet, természeti emlék, barlang felszíni védőövezet jogi jelleg ténye van feljegyezve.

Annak elbírálása kérdésében, hogy a telekalakítás a természet védelmére vonatkozó nemzeti és közösségi jogi követelményeknek a kérelemben foglaltak szerint vagy további feltételek mellett megfelel-e.

környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőség

Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőség

8.

Ha a telekalakítás olyan ingatlant érint, amelyre az ingatlan-nyilvántartásban – jogi jellegként – helyi jelentőségű védett természeti terület, természetvédelmi terület, természeti emlék jogi jelleg ténye van feljegyezve.

Annak elbírálása kérdésében, hogy a telekalakítás a helyi önkormányzati rendeletben meghatározott természetvédelmi követelményeknek a kérelemben foglaltak szerint vagy további feltételek mellett megfelel-e.

települési önkormányzat jegyzője, fővárosban főjegyző

fővárosi, megyei kormányhivatal


3. melléklet a 404/2012. (XII. 28.) Korm. rendelethez



A nemzeti adatvagyon körébe tartozó állami nyilvántartások adatfeldolgozói

 

A nyilvántartás megnevezése

Adatfeldolgozó

Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozás köre

Az adatfeldolgozó igénybevételének jellege

1.

Foglalkoztatási és Szociális Adatbázis

Kopint-Datorg Zrt.

elektronikus adatfeldolgozás

kötelező

államigazgatási szerv

nem elektronikus adatfeldolgozás

az adatkezelő döntésétől függő

2.

Egységes szociális nyilvántartás

államigazgatási szerv

teljes adatfeldolgozás

az adatkezelő döntésétől függő

3.

Az Áht. 124. § (2) bekezdés
l) pontjában foglalt felhatalmazás alapján kiadott kormányrendeletben meghatározott nyilvántartások, ide nem értve a Magyar Államkincstár által működtetett kincstári monitoring rendszert

Kopint-Datorg Zrt.

elektronikus adatfeldolgozás

kötelező

államigazgatási szerv

nem elektronikus adatfeldolgozás

az adatkezelő döntésétől függő

4.

A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartása

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező

5.

Földhasználati nyilvántartás

Földmérési és Távérzékelési Intézet és földhivatalok

teljes adatfeldolgozás

kötelező

6.1.

Az államhatár adatbázisa, az állami nagyméretarányú topográfiai térképi adatbázisok, az állami távérzékelési adatbázisok, a Földrajzinév-tár adatbázis

Földmérési és Távérzékelési Intézet

teljes adatfeldolgozás

kötelező

6.2.

Az alapponthálózati pontok adatbázisa, az állami földmérési alaptérképi adatbázis, az állami ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázis, az archív analóg és digitális térképi adatok adatbázisai.

Földmérési és Távérzékelési Intézet és földhivatalok

teljes adatfeldolgozás

kötelező

6.3.

Ingatlan-nyilvántartás

Földmérési és Távérzékelési Intézet és földhivatalok

teljes adatfeldolgozás

kötelező

7.

Közepes és kisméretarányú állami topográfiai térképek

MH Geoinformációs Szolgálat és HM Térképészeti Közhasznú Nonprofit Kft.

teljes adatfeldolgozás

kötelező

8.

Nyugdíj-biztosítási nyilvántartás

kizárólagos állami tulajdonú gazdálkodó szervezet

teljes adatfeldolgozás

az adatkezelő döntésétől függő

9.

Egészségbiztosítási nyilvántartás

kizárólagos állami tulajdonú gazdálkodó szervezet

teljes adatfeldolgozás

az adatkezelő döntésétől függő

10.

Központi útiokmány-nyilvántartás

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező

11.

Szabálysértési nyilvántartási rendszer

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező

12.

Közúti közlekedési nyilvántartás

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező

13.

A Magyar igazolvány és a Magyar hozzátartozói igazolvány tulajdonosainak nyilvántartása

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező

14.

Kulturális örökségvédelmi nyilvántartás

Kopint-Datorg Zrt.

elektronikus adatfeldolgozás

kötelező

 

 

államigazgatási szerv

nem elektronikus adatfeldolgozás

az adatkezelő döntésétől függő

15.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kezelt adóhatósági és vámhatósági adatok nyilvántartása

Pillér Pénzügyi és Számítástechnikai Kft.

teljes adatfeldolgozás

az adatkezelő döntésétől függő

16.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kezelt,
a 15. pont alá nem tartozó adatok nyilvántartása

Pillér Pénzügyi és Számítástechnikai Kft.

teljes adatfeldolgozás

az adatkezelő döntésétől függő

17.

Cégnyilvántartás

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező

18.

Központi idegenrendészeti nyilvántartás

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala és Bűnügyi Szakértői és Kutatóintézet

teljes adatfeldolgozás

kötelező

19.

A mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatási szerv által kezelt nyilvántartási rendszerek

kizárólagos állami tulajdonú gazdálkodó szervezet

teljes adatfeldolgozás

az adatkezelő döntésétől függő

20.

N.SIS

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező

21.

Kötvénynyilvántartás

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező

22.

Az egyéni vállalkozók nyilvántartása

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező

23.

Bűnügyi nyilvántartási rendszer

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

teljes adatfeldolgozás

kötelező


1

A rendelet a 2010: CXXX. törvény 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette 2013. január 2. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére