59/2011. (IX. 2.) KIM utasítás
a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 17/2010. (VIII. 31.) KIM utasítás módosításáról1
2011.09.03.
2. § Ez az utasítás a közzétételét követő napon lép hatályba és a hatálybalépését követő napon hatályát veszti.
1. melléklet az 59/2011. (IX. 2.) KIM utasításhoz
(A területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár közvetlenül irányítja)
„c) a területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár tevékenységét.”
2. § A Szabályzat 43. § k)–n) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek, valamint a § a következő o) ponttal egészül ki: „k) területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár,
l) kormányzati kommunikációért felelős helyettes államtitkár,
m) társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkár,
n) nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár, valamint
o) a miniszterelnök általános helyettesének – a Ksztv. 35. § (3) bekezdése szerinti – irányítása alatt álló nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkár” (A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár a miniszternek a kormányzati minőségpolitikáért, valamint a közigazgatás-fejlesztésért való faladat- és hatásköre vonatkozásában
irányítja és összehangolja a közigazgatás-fejlesztés hivatali feladatainak ellátását, valamint ennek keretében)
„dg) ellátja a hatásvizsgálati lap és a tételes hatásvizsgálati lap kitöltése alóli felmentéssel kapcsolatos feladatokat,
dh) irányítja a minisztériumi szervezeti egységek és a minisztériumok közötti hatásvizsgálati kapcsolattartói tevékenységet,
di) gondoskodik a hatásvizsgálati jelentések és a hatásvizsgálati beszámoló elkészítéséről,
dj) a hatáselemzési rendszer működtetése során gondoskodik az utólagos hatásvizsgálattal kapcsolatos adatok kezeléséről.”
(A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár a miniszternek a kormányzati minőségpolitikáért, valamint a közigazgatás-fejlesztésért való faladat- és hatásköre vonatkozásában)
„e) gondoskodik a minisztériumnak mint a hivatalos statisztikai szolgálat tagjának képviseletéről, valamint a Központi Statisztikai Hivatal által a Kormány részére előkészített előterjesztéseknek és jelentéseknek a Kormány ügyrendje szerinti benyújtásáról.”
(3) A Szabályzat 49. § (3) bekezdés k) pontja helyébe a következő rendelkezés lép, valamint a bekezdés a következő l) és m) ponttal egészül ki: (A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár a kormányzati tevékenység összehangolásával kapcsolatos feladatai körében)
„k) szükség esetén igazgatási szempontú koordinációt végez az egyenlő bánásmóddal kapcsolatos szakmai feladatkört ellátó kormányzati szervek és szervezeti egységek között,
l) gondoskodik az állami szervek korrupció elleni tevékenységének stratégiai koordinációjáról,
m) kialakítja a kormányzati korrupcióellenes stratégiát, illetve nyomon követi annak megvalósítását.”
(A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár
összehangolja a minisztérium nemzetközi tevékenységét, ennek keretében)
„ad) képviseli a minisztériumot az OECD Nemzeti Tanácsban,
ae) koordinálja a minisztérium képviseletét az OECD bizottságaiban,”
(A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár)
„c) közigazgatás-fejlesztési és a jobb (intelligens) szabályozást érintő feladatkörében részt vesz az Európai Unió versenyképességi és növekedési tanácsi munkacsoportjával kapcsolatos magyar kormányzati műveletek ellátásában,
d) közigazgatás-fejlesztési és a jobb (intelligens) szabályozást érintő feladatkörében ellátja a Brüsszeli Állandó Képviseletre tartós külszolgálatra kihelyezett, feladatkörében képviseletet ellátó szakdiplomata szakmai irányítását,
e) a minisztérium más szervezeti egységeivel együttműködve gondoskodik a jobb (intelligens) szabályozás területén a kormányzati álláspont előkészítéséről és e feladatkörében képviseli Magyarországot az Európai Unió intézményei magas szintű munkacsoportjainak és egyéb fórumainak munkájában,
f) a jobb (intelligens) szabályozás területén irányítja az európai uniós döntéshozatali eljárási rendből következő, az európai uniós tagállami működésből, valamint a nemzetközi szervezetekben való tagságból eredő kötelezettségekkel és a nemzetközi szakmai együttműködéssel összefüggő műveleteket,
g) felelős a minisztérium fordítási és tolmácsolási tevékenységével kapcsolatos műveletek koordinálásáért.”
4. § A Szabályzat 50. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „50. § A közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár irányítja a) a Közigazgatás-fejlesztési és Stratégia Tervezési Főosztály vezetőjének
b) a Kormányzati Szakpolitikai Főosztály vezetőjének, valamint
c) a Nemzetközi Főosztály vezetőjének
„78. § A területi közigazgatásért és választásokért felelős helyettes államtitkár irányítja a) a Választási Főosztály vezetőjének,
b) a Területi Közigazgatás Irányítási Főosztály vezetőjének, valamint
c) a Hatósági Eljárási Szabályozási Főosztály vezetőjének
79. § (1) A területi közigazgatásért és választásokért felelős helyettes államtitkár és a területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár munkájának és feladatainak ellátása érdekében közös titkárság működik. (2) A területi közigazgatásért és választásokért felelős helyettes államtitkár és a területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár közösen irányítja titkárságuk vezetőjének tevékenységét.”
„1.4.3. A területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár
83/A. § (1) A területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár irányítja a feladat- és hatáskörébe tartozó műveletek tekintetében a szakmai munkát, önállóan dönt a hatáskörébe utalt egyedi ügyekben. (2) A területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár
a) a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár megbízása alapján tájékoztatást, jelentést kér az önálló szervek, hivatali egységek vezetőitől, illetve a vezetőket javaslat, előterjesztés vagy egyéb tervezet kidolgozására hívja fel, továbbá – aláírás előtt – ellenőrzi az államtitkár által meghatározott levéltervezeteket,
b) ellenjegyzi a miniszter és a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár jóváhagyására, egyetértésére összeállított előterjesztések és egyéb munkaanyagok tervezeteit, az országgyűlési képviselői kérdések és interpellációk választervezeteit,
c) kialakítja az államigazgatási szervekkel, a fővárosi és megyei kormányhivatalokkal való kapcsolattartás és egyeztetés rendjét, biztosítja a felelősségi körébe tartozó műveletek egyeztetését, összehangolását,
d) közreműködik a feladatával járó jogszabályok előkészítésében,
e) az irányítása alá tartozó szervezeti egységek bevonásával kidolgozza a területi közigazgatás rövid és hosszú távú fejlesztési koncepcióit,
f) a területi államigazgatás fejlesztésével kapcsolatos feladatok ellátásáért felelős helyettes államtitkárral együttműködve kidolgozza a járási rendszer koncepcióját,
g) gondoskodik a területi közigazgatás fejlesztéséhez szükséges szervezeti döntések előkészítéséről,
h) ellátja a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár feladatkörébe tartozó határon átnyúló területi közigazgatással kapcsolatos feladatok irányítását.
83/B. § A területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár irányítja a) a Területi Közigazgatás-fejlesztési Főosztály vezetőjének, valamint
b) a Határon Átnyúló Területi Közigazgatási Kapcsolatok Főosztály vezetőjének
83/C. § A területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkárt akadályoztatása esetén a Területi Közigazgatás-fejlesztési Főosztály vezetője helyettesíti.” (A társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkár)
„h) ellátja a Türr István Képző és Kutató Intézet irányításával összefüggésben a miniszter feladat- és hatáskörébe utalt, külön jogszabályban meghatározott műveleteket,”
(2) A Szabályzat 89. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „89. § A társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkár irányítja a) az Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya vezetőjének,
b) a Gyermekügyi és Területi Főosztály vezetőjének, valamint
c) a Stratégiai és Igazgatási Főosztály vezetőjének
(3) A Szabályzat 91. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „91. § A társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkárt akadályoztatása esetén az Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztályának vezetője helyettesíti.”
8. § (1) A Szabályzat 2. Függeléke (a továbbiakban: Függelék) a következő 1.1.2.1. ponttal egészül ki: „1.1.2.1. Közigazgatási Stratégiáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
1. A Közigazgatási Stratégiáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság a Szabályzat 96. §-ában meghatározott feladatokon túl koordinációs feladatai körében az alábbi feladatokat látja el: a) ellátja a Nemzeti Kutatási, Innovációs és Tudománypolitikai Tanács (NKITT) titkársági feladatait,
b) részt vesz a Kormány által alapított alapítványok és közalapítványok tevékenységének felülvizsgálatában.”
(2) A Függelék 1.1.2.2. pont 2. alpontja a következő e)–i) ponttal egészül ki:
(A Kormányzati Szakpolitikai és Nemzetközi Főosztály hatáselemzési feladatkörében:)
„e) a jobb (intelligens) szabályozás területén, így különösen a hatáselemzési és a folyamatba épített adminisztratív terhek csökkentésével kapcsolatosan közreműködik az Európai Unióval és nemzetközi szervezetekkel való kapcsolattartásban; feladatkörében ellátja ezek szakértői munkacsoportjainak, szakbizottságainak munkájában való részvételt és a képviselendő kormányzati álláspont kialakításának koordinációjával kapcsolatos feladatokat;
f) ellátja a hatásvizsgálati kapcsolattartói értekezletek összehívásával, előkészítésével és lebonyolításával kapcsolatos szakmai feladatokat;
g) a minisztérium egyes szervezeti egységeinek közreműködésével elkészíti a minisztérium hatásvizsgálati beszámolóját;
h) kidolgozza a hatásvizsgálati jelentéstervezeteket és előkészíti a szaktárcák hatásvizsgálati beszámolóinak alapulvételével az összkormányzati hatásvizsgálati beszámolót;
i) figyelemmel kíséri a hatásvizsgálati rendszer működését, és kezeli az utólagos hatásvizsgálatokkal kapcsolatos adatokat.”
(3) A Függelék 1.1.2.3. pont 2. alpont f) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai Tervezési Főosztály közigazgatás-fejlesztés feladatkörében:)
„f) részt vesz a szolgáltató és átlátható állam kialakításához szükséges közigazgatási szolgáltatási és informatikai stratégia kialakításában;”
(4) A Függelék 1.1.2.3. pont 2. alpont o) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai Tervezési Főosztály közigazgatás-fejlesztés feladatkörében:)
„o) gondoskodik a közigazgatási statisztikai információrendszer kialakításáról, működtetéséről és fejlesztéséről; a minisztériumon belüli statisztikai tevékenység összehangolásáról, a minisztériumnak mint a hivatalos statisztikai szolgálat tagjának képviseletéről, valamint a Központi Statisztikai Hivatal által a Kormány részére előkészített előterjesztéseknek és jelentéseknek a Kormány ügyrendje szerinti benyújtásáról;”
(5) A Függelék 1.1.2.3. pont 2. alpontja a következő u) ponttal egészül ki:
(A Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai Tervezési Főosztály közigazgatás-fejlesztés feladatkörében:)
„u) javaslatot tesz a Kormány korrupció elleni stratégiájára, és az alapján megvalósítandó intézkedésekre, valamint ellátja az állami szervek korrupció elleni tevékenységének stratégiai koordinációját.”
(6) A Függelék a következő 1.1.2.4. ponttal egészül ki:
„1.1.2.4. Nemzetközi Főosztály
1. A Nemzetközi Főosztály koordinációs feladatkörében:
a) koordinációs műveleteket végez egyes kiemelt nemzetközi kétoldalú relációkkal – különösen a BRIC (Brazília, Oroszország, India, Kína) országokkal – kapcsolatos stratégiai feladatok ellátása során;
b) koordinálja a minisztérium képviseletét az OECD bizottságaiban, biztosítja az egységes összehangolt minisztériumi álláspont képviseletét;
c) a minisztérium megfelelő képviselete érdekében előkészíti az OECD Nemzeti Tanácsának üléseit;
d) szervezi, előkészíti és koordinálja a minisztérium éves nemzetközi tevékenységét és biztosítja a minisztérium nemzetközi tevékenységének összehangolását;
e) minden év december 15. napjáig összeállítja a minisztérium következő évre vonatkozó kiutazási és fogadási tervét, valamint összeállítja a minisztérium nemzetközi tevékenységéről szóló éves jelentést és (a tárgyévet követő év) január 10. napjáig a helyettes államtitkár útján felterjeszti a közigazgatási államtitkárhoz;
f) a miniszter feladat- és hatásköre szerint ellátandó ügyekben kapcsolatot tart külföldre akkreditált magyar külképviseletekkel, Budapestre akkreditált külföldi képviseletekkel, valamint nemzetközi szervezetekkel, és biztosítja a szükséges szakmai tájékoztatást;
g) felhatalmazás szerint képviseli a minisztériumot az egyes szakbizottságokban és a kétoldalú kormányközi vegyes bizottságokban, ellátja a több szervezeti egységet érintő nemzetközi műveletek összehangolását és lebonyolítását;
h) az illetékes szervek, társtárcák és más államigazgatási szervek bevonásával – utasítás szerint – részt vesz, illetve előkészíti a minisztérium felső vezetői szintű nemzetközi tárgyalásainak szakmai anyagait, amelynek keretében gondoskodik az e tárgyalásokból eredő műveletek végrehajtásáról, illetve végrehajtatásáról, valamint – szükség szerint – az e tárgyalásokról szóló tájékoztató jelentéseknek a Kormány, illetve a minisztérium vezetése számára történő előkészítéséről;
i) tájékoztatja a minisztérium állami vezetőinek nemzetközi tárgyalásairól a minisztérium illetékes szervezeti egységeit, az érintett társtárcákat és más államigazgatási szerveket;
j) a miniszter feladat- és hatáskörében közreműködik nemzetközi szerződések és annak nem minősülő nemzetközi megállapodások előkészítésében, vezeti a minisztérium nemzetközi kapcsolataival összefüggő nyilvántartásokat, szolgáltatást nyújt azok anyagai alapján, továbbá végzi a minisztérium felső vezetésének nemzetközi levelezését, illetve abban közreműködik.
2. A Nemzetközi Főosztály funkcionális feladatkörében:
a) a Miniszteri Kabinettel egyeztetve a vonatkozó minisztériumi szabályzat szerint ellátja a minisztérium felső szintű vezetőinek és munkatársainak kiutazásaival és a külföldi partnerek fogadásával kapcsolatos protokolláris teendőket, illetve abban – az Állami Protokollal együttműködve – közreműködik;
b) a vonatkozó minisztériumi szabályzat szerint megszervezi a felsőszintű és szakértői tárgyalásokhoz szükséges szolgáltatásokat, szervezi a minisztérium hatáskörébe tartozó nemzetközi konferenciákat, rendezvényeket;
c) koordinálja a minisztérium szervezeti egységei által igényelt fordítási és tolmácsolási szolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokat, valamint – külön utasításban foglaltak szerint – koordinálja a minisztérium munkatársai ideiglenes külföldi kiküldetéséről készült útijelentések feltöltését.”
(Az E-közigazgatási Főosztály koordinációs feladatai körében:)
„b) figyelemmel kíséri a közigazgatási szervek közigazgatási szolgáltatások fejlesztésére irányuló műveleteit, illetve egyetértési jogot gyakorol a szolgáltatásfejlesztési projektek céljainak kijelölésében, együttműködve a Programmenedzsment Főosztállyal;”
(2) A Függelék 1.1.5.2. pont 1. alpontja a következő h)–k) ponttal egészül ki:
(Az E-közigazgatási Főosztály koordinációs feladatai körében:)
„h) kidolgozza a közigazgatás általános szolgáltatási és alkalmazásarchitektúráját, valamint a szolgáltatások együttműködését biztosító szervezeti és szemantikai interoperabilitási szabályokat;
i) szakmailag felügyeli a közigazgatási szervek által nyújtott tájékoztatási, kapcsolattartási és ügyintézési szolgáltatásokat;
j) szakmailag felügyeli a közigazgatási szervek részére előírt együttműködési, adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítését;
k) szakmailag felügyeli a közigazgatási informatikai fejlesztések, alkalmazások szabványos működését, illetve tanúsítási, ellenőrzési rendszerének működtetését.”
(3) A Függelék 1.1.5.2. pontja a következő 2. alponttal egészül ki:
„2. Az E-közigazgatási Főosztály kodifikációs feladatai körében előkészíti az e-közigazgatással kapcsolatos jogszabályokat és közjogi szervezetszabályozó eszközöket.”
(4) A Függelék 1.1.5.3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.1.5.3. Programmenedzsment Főosztály
1. A Programmenedzsment Főosztály koordinációs feladatai körében:
a) kidolgozza a közigazgatási informatikai stratégia megvalósítását biztosító fejlesztési programokat és akcióterveket, és gondoskodik a programok végrehajtásának programmenedzsment szintű összehangolásáról;
b) kidolgozza a monitoringrendszer működési modelljét, és részt vesz a monitoringbizottságon keresztül az akciótervek értékelésében;
c) felügyeli a fejlesztési programok és akciótervek végrehajtását;
d) egyetértési jogot gyakorol a közigazgatási informatikai stratégia megvalósításához szükséges ellenőrzési rendszer és biztonságpolitika területén;
e) összehangolja az összkormányzati szintű közigazgatási informatikai alkalmazásokkal összefüggő igazgatásszervezési műveleteket;
f) ellátja a minisztérium ÁROP- és EKOP-projektjeinek adminisztratív menedzsmentműveleteit, együttműködve az illetékes szakmai felügyeletet ellátó helyettes államtitkárokkal.”
„1.4.3. TERÜLETI KÖZIGAZGATÁS FEJLESZTÉSÉÉRT FELELŐS HELYETTES ÁLLAMTITKÁR IRÁNYÍTÁSA ALÁ TARTOZÓ SZERVEZETI EGYSÉGEK
1.4.3.1. Területi Közigazgatás-fejlesztési Főosztály
1. A Területi Közigazgatás-fejlesztési Főosztály kodifikációs feladatai körében:
a) előkészíti a területi közigazgatás fejlesztésének koncepcionális elemeit;
b) előkészíti a koncepcióval kapcsolatos jogszabályok, valamint közjogi szervezetszabályozó eszközök tervezeteit;
c) közreműködik a közigazgatási szervek ügyfélszolgálati mintaszabályzatának kidolgozásában;
d) ellátja a komplex szolgáltatást nyújtó, egységes ügyfélszolgálati rendszer létrehozásával és működtetésével kapcsolatos tervezési és szabályozási műveleteket;
e) ellátja a fővárosi és megyei kormányhivatalok fejlesztésével, átalakításával kapcsolatos tervezési és szabályozási műveleteket;
f) közreműködik a fővárosi és megyei kormányhivatalok jogállására, működésére vonatkozó jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök előkészítésében;
g) ellátja a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezetfejlesztésével kapcsolatos tervezési és szabályozási műveleteket;
h) ellátja a járások – mint az államigazgatás helyi szintje – kialakításával, a járási hivatalok létrehozásával, fejlesztésével kapcsolatos koncepciók kidolgozását, jogalkotási feladatok végrehajtását.
2. A Területi Közigazgatás-fejlesztési Főosztály koordinációs feladatai körében:
a) feladatkörében figyelemmel kíséri az Országgyűlés, illetve a Kormány döntései alapján a minisztert és a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkárt terhelő határidős kötelezettségeket és azok teljesítését;
b) ellátja a területi közigazgatás fejlesztésének irányítását és összehangolását;
c) a területi közigazgatási szervezetrendszer integrációja és fejlesztése érdekében elemzéseket végez, módszertani anyagokat dolgoz ki;
d) kidolgozza a megyei szint alatti területi közigazgatási szervezetrendszer fejlesztésének szakmai koncepcióját;
e) javaslatot tesz a területi közigazgatásra vonatkozó szervezetfejlesztési módszerek és eljárások alkalmazására, az ezzel összefüggő projektek megvalósítására;
f) véleményezi a területi közigazgatás fejlesztését érintő koncepcionális, szervezetfejlesztési intézkedésekkel összefüggő – más miniszter feladatkörébe tartozó – kormányzati döntések tervezeteit, ennek során érvényesíti a területi közigazgatási és államigazgatás-fejlesztési követelményeket.
3. A Területi Közigazgatás-fejlesztési Főosztály a területi közigazgatás fejlesztésével kapcsolatos feladatai körében:
a) a területi közigazgatási szervezetrendszer integrációja és fejlesztése érdekében ágazati szervekkel összefüggő elemzéseket végez;
b) elősegíti a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szerve működésének korszerűsítését célzó szervezési és vezetési módszerek alkalmazását;
c) részt vesz a járási rendszer koncepciójának a kidolgozásában, és ezzel összefüggésben előkészíti a területi közigazgatás szervezetének átalakítását;
d) módszertani útmutatókat dolgoz ki;
e) szakmai módszertani útmutatókkal és szakmai egyeztetésekkel támogatja a fővárosi és megyei kormányhivatalok költségvetési tevékenységét, szervezetfejlesztését;
f) közreműködik a fővárosi és megyei kormányhivatalok működésének korszerűsítését célzó új szervezési és vezetési módszerek alkalmazásának meghatározásában;
g) közreműködik a fővárosi és megyei kormányhivataloknak a területi szervekkel összefüggő tevékenységének irányításában;
h) módszertani megoldásokat dolgoz ki a fővárosi és megyei kormányhivatalok jogállásával, szervezetével, tevékenységével, részfeladataival összefüggő kérdésekben a gyakorlat egységesítésére, fejlesztésére;
i) részt vesz az integrált ügyfélszolgálati rendszer, a kormányablakok működésének fejlesztésében, valamint a rendszer új egységeinek kialakításában.
1.4.3.2. Határon Átnyúló Területi Közigazgatási Kapcsolatok Főosztály
1. A Határon Átnyúló Területi Közigazgatási Kapcsolatok Főosztály kodifikációs feladatai körében:
a) gondoskodik az európai területi társulás (ETT) intézményével kapcsolatos szabályozás előkészítéséről, a nemzetközi, kormányzati és közigazgatási tapasztalatok gyűjtéséről, elemzéséről,
b) ellátja a feladatkörébe tartozó kormányrendeletek, kormányhatározatok kormány-előterjesztéseinek, a Kormány részére készült tájékoztatók, a miniszteri rendeletek előkészítését, azok kormányzati egyeztetését,
c) figyelemmel kíséri a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár feladatkörét érintően az Európai Unió jogának változását, új jogi aktusok kibocsátását, és közreműködik az ezekből következő jogalkotási műveletek meghatározásában,
d) miniszteri döntésre előkészíti az európai területi társulásban való részvételről szóló tagi jóváhagyási kérelmeket,
e) gondoskodik a megyék brüsszeli képviseleti feladatainak ellátásával kapcsolatos szabályozás előkészítéséről.
2. A Határon Átnyúló Területi Közigazgatási Kapcsolatok Főosztály koordinációs feladatai körében:
a) kapcsolatot tart fenn a megalakult ETT-kkel, az ETT-kezdeményezésekkel és az eurorégiókkal,
b) szervezi az ETT-tagok, kutatóintézetek, felsőoktatási intézmények részvételét és tájékoztatását, a fejlesztéshez szükséges döntések szakmai megalapozásában való részvételüket,
c) feladatkörében szervezi és koordinálja a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkárság nemzetközi tevékenységét, részt vesz a szakmai egyeztetéseken, rendezvényeken,
d) kapcsolatot tart a partner országokban a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár illetékességi körébe tartozó kérdésekért felelős főhatóságokkal, illetve a Budapesten akkreditált külképviseletekkel, a külföldön akkreditált magyar külképviseletekkel és biztosítja a szükséges szakmai tájékoztatást,
e) tájékoztatja a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkárság felsővezetőinek nemzetközi tárgyalásairól a minisztérium illetékes szerveit, az érintett társtárcákat és más államigazgatási szerveket,
f) ellátja a megyék brüsszeli képviseletével járó kapcsolattartást,
g) az illetékes szakmai vezetőkkel együttműködve koordinálja az Állandó Képviseleten működő önkormányzati, regionális feladatokat ellátó szakdiplomata tevékenységét,
h) közreműködik a közigazgatási szervek nemzetközi együttműködésének koordinálásában, részt vesz a közigazgatási szervek nemzetközi képviseletében, elősegíti azok fejlesztését.
3. A Határon Átnyúló Területi Közigazgatási Kapcsolatok Főosztály nemzetközi és európai uniós vonatkozású feladatai körében:
a) figyelemmel kíséri a területi államigazgatás fejlesztésének nemzetközi tapasztalatait és kezdeményezi e tapasztalatok hazai körülményeknek megfelelő hasznosítását a Területi Közigazgatás Irányítási Főosztállyal együttműködésben,
b) értékeli a területi közigazgatási határon átnyúló együttműködésekkel kapcsolatos tapasztalatait és kezdeményezi a fejlesztésüket elősegítő döntéseket,
c) ellátja a főosztály hatáskörébe tartozó műveletek Európai Unióban történő képviseletét, kapcsolatot tart fenn az uniós, tagállami szakmai intézményekkel, szervezetekkel,
d) a fővárosi és megyei kormányhivatal-vezetők útján képviseli az országot a Területi Kormányhivatalok Európai Szervezetében (EASTR),
e) közreműködik az Európai Duna Stratégia-programok tervezésében,
f) gondoskodik a közigazgatási szervek határon átnyúló együttműködésével foglalkozó fórum, vegyes bizottság, munkacsoport ülései, szakmai, titkársági feladatai ellátásáról,
g) részt vesz a területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár feladatkörébe tartozó szakterület nemzetközi képviseletében,
h) támogatást nyújt a csatlakozásra váró országok önkormányzatainak és a fővárosi és megyei kormányhivatalokkal azonos feladat- és hatáskörű szervezetek integrációs felkészítésében,
i) elősegíti az Európai Unióval összefüggésben a szubszidiaritás elvének, a többszintű és jó kormányzás elvének érvényesítését,
j) ellátja Magyarország képviseletét az Európa Tanács központi és területi közigazgatással, közigazgatás-fejlesztéssel foglalkozó szerveinek munkájában,
k) véleményezési jogot gyakorol az Európa Tanács Helyi és Regionális Önkormányzatok Kongresszusa magyar delegációja tagjainak kijelölése során,
l) egyetértési jogot gyakorol a Régiók Bizottsága tagjelölési eljárásában, ellátja a Régiók Bizottsága tevékenységével kapcsolatos koordinációs műveleteket,
m) felkészíti a Régiók Bizottságában részt vevő magyar nemzeti küldöttséget,
n) elősegíti a területi közigazgatási szervek részvételét a nemzetközi fejlesztési együttműködésben,
o) részt vesz a Határon Átnyúló Együttműködési Programok monitoringbizottsági ülésein, szakmapolitikai szempontok alapján egyeztet az érintett szakterületekkel,
p) gondoskodik az EGTC-honlap és online konzultációs fórum naprakészen tartásáról.”
„1.6.1.2. Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya
1. Az Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya kodifikációs feladatai körében elkészíti az Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya szakmai kompetenciájába tartozó előterjesztéseket.
2. Az Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya koordinációs feladatai körében:
a) koordinálja a hatáskörébe tartozó programok tervezését és végrehajtásuk előkészítését, valamint nyomon követését és értékelését;
b) koordinálja a hátrányos helyzetű településeken élők tekintetében a halmozottan megjelenő etnikai, társadalmi és területi hátrányok kezelését szolgáló programok tervezését, értékelését;
c) tervezi a hatáskörébe tartozó oktatási esélyteremtést szolgáló programokat, figyelemmel kíséri végrehajtásukat;
d) tervezi és koordinálja a hátrányos helyzetű embereket foglalkoztatásra képessé tevő és a képzettségi szintjüket növelő programokat;
e) felügyeli a hatáskörébe tartozó programok megvalósítását a háttérintézményekben;
f) szabályozza egyes, a hátrányos helyzetű és roma gyermekek esélyeinek növelését szolgáló programok végrehajtását (így különösen az Útravaló-Macika-programok, az esélyegyelőséget szolgáló intézkedések és az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok támogatása);
g) együttműködik a társminisztériumokkal és képviseli a társadalmi felzárkózás szempontjait a foglalkoztatási, oktatási, szociális, egészségügyi szolgáltatás- és intézményfejlesztési stratégiák kidolgozásakor, programok tervezésekor;
h) meghatározza, végrehajtja és ellenőrzi a társadalmi felzárkózás akadályait elhárító és megelőző intézkedéseket;
i) összehangolja a romák társadalmi integrációját érintő modellértékű, hatáskörébe tartozó fejlesztési programokat; nyomon követi végrehajtásukat és kezdeményezi értékelésüket;
j) szakmai felügyeletet gyakorol a társadalmi felzárkózáshoz kapcsolódó, a hatáskörébe tartozó programok megvalósítási folyamata felett;
k) közreműködik a társadalmi felzárkózási és romastratégia elkészítésében és végrehajtásának előkészítésében;
l) részt vesz a roma és társadalmi felzárkózási szakterülettel foglalkozó országos, valamint területi egyeztető fórumok, illetve tanácsok munkájában;
m) javaslatot tesz a hajléktalan személyek társadalmi integrációját elősegítő programok kidolgozása érdekében, szorosan együttműködve a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család- és ifjúságügyért felelős államtitkára irányítása alá tartozó szervezeti egységekkel.
3. Az Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya európai uniós és nemzetközi feladatai körében:
a) végzi a társadalmi felzárkózáshoz kapcsolódó, a hatáskörébe tartozó, az EU strukturális alapok és más nemzetközi források lehívására és felhasználására irányuló programdokumentumok tervezését, az azokon alapuló intézkedések szakmai kidolgozását és értékelését;
b) közreműködik az Európai Szociális Alappal és az Európai Regionális Fejlesztési Alappal összefüggő tervezési munkákban és az érintett főosztályok bevonása mellett képviseli a társadalmi felzárkózásért felelős államtitkárt, koordinálja a társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár és helyettes államtitkár irányítása alá tartozó főosztályok kapcsolódó feladatait, különös tekintettel a nemzeti fejlesztési tervek, az operatív programok és az akciótervek tervezésére;
c) ellátja az Új Széchenyi Terv Államreform Operatív Program keretében a társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár hatáskörébe tartozó kiemelt projektjek tervezéséhez, végrehajtásához és elszámolásához kapcsolódó feladatokat;
d) részt vesz a társadalmi felzárkózáshoz kapcsolódó operatív programok hatáskörébe tartozó egyes konstrukciói végrehajtásának előkészítésében, a pályázati felhívások elkészítésében, a beérkezett programok értékelésében, a programok végrehajtásának nyomon követésében;
e) közreműködik a társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár hatáskörébe tartozó, a szegénységgel, a társadalmi befogadással, a gyermekszegénységgel és a romák felzárkózásával kapcsolatos uniós feladatok elvégzésében.
4. Az Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya egyéb feladatai körében:
a) koordinálja a Kormány és az Országos Roma Önkormányzat közötti keretmegállapodásban meghatározott, a társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár feladatkörébe tartozó feladatok elvégzését.”
„1.6.1.3. Gyermekügyi és Területi Főosztály
1. A Gyermekügyi és Területi Főosztály kodifikációs feladatai körében elkészíti a szakmai kompetenciájába tartozó előterjesztéseket.
2. A Gyermekügyi és Területi Főosztály koordinációs feladatai körében:
a) tervezi a gyermekek esélyteremtéséhez kapcsolódó programokat, szakmailag felügyeli a programok lebonyolítását;
b) elvégzi a leghátrányosabb helyzetű kistérségek felzárkózási programjainak tervezését, végrehajtását, valamint nyomon követi megvalósulását;
c) szakmailag felügyeli a telepeken, telepszerű lakókörnyezetben élők életminőségét javító programokat;
d) feladatkörében közreműködik a romák társadalmi integrációját érintő hazai és uniós programok tervezésében, megvalósulásának nyomon követésében és ellenőrzésében;
e) elvégzi a hátrányos helyzetű településeken élők tekintetében a halmozottan megjelenő etnikai, társadalmi és területi hátrányok kezelését szolgáló, feladatkörébe tartozó programok tervezését, végrehajtását és ellenőrzését;
f) együttműködik a társminisztériumokkal és koordinálja a társadalmi felzárkózás tekintetében a gyermekek esélyteremtésével, valamint a leghátrányosabb helyzetű kistérségekkel és társadalmi csoportokkal kapcsolatos szolgáltatás- és intézményfejlesztési stratégiák, programok tervezését, végrehajtását és ellenőrzését;
g) az Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya koordinálásával részt vesz a társadalmi felzárkózáshoz kapcsolódó operatív programok akcióterveinek elkészítésében, a pályázati kiírások előkészítésében, a bírálati folyamatokban;
h) szakmai felügyeletet gyakorol a társadalmi felzárkózáshoz kapcsolódó, a hatáskörébe tartozó programok megvalósítási folyamata felett;
i) koordinálja a gyermekek esélyteremtésével kapcsolatos kormányzati intézkedéseket és fejlesztési programokat;
j) elkészíti a társadalmi felzárkózás politikával, stratégiával és cselekvési tervvel összhangban a Legyen Jobb a Gyermekeknek Nemzeti Stratégia cselekvési tervét;
k) részt vesz a gyermekek esélyteremtését szolgáló kormányzati koncepciók, stratégiák, előkészítő jogszabályok tervezetének kidolgozásában;
l) működteti a Legyen Jobb a Gyermekeknek Nemzeti Stratégia monitoringbizottságát;
m) gyűjti és terjeszti a gyermekek esélyteremtését, valamint a leghátrányosabb helyzetű kistérségek felzárkózását szolgáló jó gyakorlatokat;
n) javaslatot tesz a gyermekek esélyteremtésével, valamint a leghátrányosabb helyzetű kistérségek felzárkózásával kapcsolatos kutatásokra, adatgyűjtésekre;
o) részt vesz a roma és a társadalmi felzárkózási szakterülettel foglalkozó országos, valamint területi egyeztető fórumok, illetve tanácsok munkájában;
p) a feladatkörébe tartozó fejlesztéseket érintően részt vesz a fejlesztéspolitikai egyeztető fórumok munkájában (monitoringbizottságok, tárcaközi bizottságok);
q) előkészíti a feladatkörébe tartozó modellértékű programok hosszú távú fenntarthatóságának biztosításához szükséges intézkedéseket.
3. A Gyermekügyi és Területi Főosztály európai uniós és nemzetközi feladatai körében:
a) közreműködik a társadalmi felzárkózáshoz kapcsolódó EU strukturális alapok és más nemzetközi források operatív programjainak feladatkörébe tartozó tervezési, végrehajtási és ellenőrzési feladatok ellátásában, melynek keretében koordinálja a strukturális alapok és közösségi kezdeményezések igénybevételére vonatkozó minisztériumi tervek és intézkedések szakmai kidolgozását és értékelését;
b) az Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya koordinálásával közreműködik a nemzeti fejlesztési tervek tervezésében és végrehajtásában;
c) közreműködik a szegénységgel, a társadalmi befogadással, a gyermekszegénységgel és a romák felzárkózásával kapcsolatos uniós feladatok végrehajtásában;
d) koordinálja a romák társadalmi integrációjának fejlesztését szolgáló nemzetközi támogatási programok végrehajtását.”
„1.6.1.4. Stratégiai és Igazgatási Főosztály
1. A Stratégiai és Igazgatási Főosztály kodifikációs feladatai körében:
a) elkészíti a társadalmi felzárkózás politikával kapcsolatos stratégiák és cselekvési tervek tervezeteit;
b) előkészíti a társadalmi felzárkózás politikát megalapozó jogszabályok tervezeteit, előkészíti a jogszabályok és közjogi szervezetszabályozó eszközök tervezeteit;
c) ellátja az érintett főosztályokkal együttműködve a hátrányos helyzetűek, a romák társadalmi integrációját, és a roma kisebbség jogait érintő intézkedésekkel összefüggő kormányzati döntések tervezetei előkészítésével kapcsolatos műveleteket;
d) elkészíti a feladatkörébe tartozó előterjesztéseket.
2. A Stratégiai és Igazgatási Főosztály koordinációs feladatai körében:
a) koordinálja a társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár, helyettes államtitkár részére minisztériumon belülről vagy közigazgatási egyeztetés keretében beérkező előterjesztések véleményezését;
b) a társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár, helyettes államtitkár irányítása alá tartozó szervezeti egységek által elkészített előterjesztések esetében támogatja az előterjesztő főosztályokat a minisztériumon belüli egyeztetés, illetve a közigazgatási egyeztetés eljárásrendi kérdéseiben, folyamatosan figyeli a minisztériumi és jogszabályi eljárásrendi változásokat és ezekről tájékoztatja a főosztályokat;
c) gyűjti és nyilvántartja a társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár, helyettes államtitkár irányítása alá tartozó szervezeti egységek által elkészített előterjesztéseket;
d) ellátja a nemzeti felzárkózás politika koncepciójának előkészítésével kapcsolatos műveletek koordinációját, kidolgozza a roma társadalmi integrációs kormányzati politika koncepciójával, ennek részeként a fejlesztési, modernizációs és szociális esélyeinek növelésére irányuló koncepciójával kapcsolatos stratégiát és döntési javaslatokat;
e) közreműködik más tárcák feladat- és hatáskörébe tartozó, a társadalmi felzárkózást érintő koncepciók, döntések kidolgozásában;
f) kidolgozza a társadalmi felzárkózás politika döntései előkészítését támogató, a döntések hatásait vizsgáló, a stratégiai tervezést támogató kutatásokat, felméréseket; adatgyűjtéseket kezdeményez és koordinál;
g) összefogja és koordinálja a társadalmi felzárkózás politika statisztikai, adatgyűjtési és információs rendszereit;
h) ellátja a Kormány elosztás- és jövedelempolitikai koncepciójának kialakításában való részvétellel kapcsolatos műveleteket;
i) meghatározza a társadalmi felzárkózás akadályait elhárító és megelőző intézkedéseket;
j) koordinálja a társadalmi felzárkózáshoz és a szegénység elleni küzdelemhez kapcsolódó stratégiai kutatásokat, valamint javaslatot tesz a társadalmi felzárkózáshoz kapcsolódó programok adatgyűjtésére, indikátoraira és tájékoztatási rendszerére;
k) a miniszter külön megbízása esetén, a romaügyi szakpolitikák és pénzügyi eszközök szabályosságának, átláthatóságának, eredményességének, hatékonyságának vizsgálata tekintetében együttműködik más kormányzati szervekkel;
l) ellátja az Államtitkársághoz tartozó fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos pénzügyi – tervezési, nyilvántartási, végrehajtási, elszámolási, ellenőrzési és teljesítésigazolási – feladatokat;
m) az államtitkár és a helyettes államtitkár intézményi felügyeleti és irányítási feladatai körében kapcsolatot tart a Türr István Képző és Kutató Intézettel, valamint a Wekerle Sándor Alapkezelővel, és ellátja az ezen intézményekkel kapcsolatos államtitkársági szintű adminisztratív feladatokat;
n) ellátja a Roma Integráció Évtizede Program Magyarország Nemzeti Koordinátori feladatkörét, valamint részt vesz a Nemzetközi Irányító Bizottság munkájában.
3. A Stratégiai és Igazgatási Főosztály európai uniós és nemzetközi feladatai körében:
a) közreműködik az Európai Unió Európa-2020 stratégia keretében a szegénység elleni küzdelemmel kapcsolatos műveletek ellátásában;
b) koordinálja az Európai Unió szegénység és társadalmi kirekesztés elleni nyitott koordinációs együttműködésében való tagállami műveletek ellátását, közreműködik a szociális védelemről és társadalmi összetartozásról szóló Nemzeti Stratégiai Jelentéssel kapcsolatos feladatok ellátásában, szoros együttműködésben a Nemzeti Erőforrás Minisztérium illetékes szervezeti egységeivel, ezen belül koordinálja a társadalmi összetartozásról szóló nemzeti cselekvési terv elkészítését, szoros együttműködésben az érintett tárcákkal és szakmai területekkel;
c) részt vesz az EU Szociális Védelmi Bizottság munkájában;
d) koordinálja az Európai Unió Nemzeti roma integrációs stratégiák európai keretrendszerében való részvétel feladatait, beleértve a nemzeti roma stratégiáról szóló jelentések elkészítését és benyújtását az Európai Bizottsághoz, továbbá egyéb nemzetközi szervezetek és kezdeményezések roma integrációval kapcsolatos feladatait.”
12. |
Türr István Képző és Kutató Intézet |
irányítás |
társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár |
Fejezeti és Intézményi Osztály |
a) Szabályzat 32. § h) pontjában a „Roma Integrációs Tanács” szövegrész helyébe a „Roma Koordinációs Tanács” szöveg; b) Függelék 1.1.2.2. pont címében, valamint 1. és 2. alpontjában a „Kormányzati Szakpolitikai és Nemzetközi Főosztály” szövegrész helyébe a „Kormányzati Szakpolitikai Főosztály” szöveg
b) a Szabályzat 49. § (2) bekezdésében az „E feladata ellátása körében az általános kormányzati közpolitikának az átlátható állam követelményének, valamint az egyenlő bánásmód elősegítésének való megfelelősége szempontjából véleményezi valamennyi kormány-előterjesztést és miniszteri rendelet tervezetét.” szövegrész; d) a Függelék 1.1.2.2. pont 3. és 4. alpontja;
e) a Függelék 1.4.1.2. pont 2. alpont d) pont de) alpontjában az „az Alapítvány a Választásokért, valamint” szövegrész;
f) a Függelék 1.4.1.4. pontja;
g) a Függelék 1.4.1.5. pont 2. alpont b) és d) pontja;
h) a Függelék 1.6.0.1. pontja.
A minisztérium szervezeti egységei és a státuszainak megoszlása a szervezeti egységek között
Irányító állami vezető |
Szervezeti egység |
Létszám
(fő) |
1. Miniszter |
|
[1] |
1.0.1. Miniszteri kabinetfőnök |
|
[64] |
|
1.0.1.1. Miniszteri Kabinetiroda |
|
|
1.0.1.0.1. Társadalmi Kapcsolatok Osztály |
|
|
1.0.1.0.2. Miniszteri Titkárság |
|
|
1.0.1.0.3. Kormányzati Web- és Médiafejlesztési Stratégiai Osztály |
|
1.1. Közigazgatási államtitkár |
|
[19] |
|
1.1.0.1. Közigazgatási Államtitkári Titkárság
1.1.0.1.1. Szervezeti és Vezetési Auditálást Támogató Osztály |
|
|
1.1.0.2. Ellenőrzési Főosztály |
|
|
|
|
1.1.1. Kormányirodát irányító helyettes államtitkár |
|
[104] |
|
1.1.1.1. Kormányirodát irányító helyettes államtitkári titkárság |
|
|
1.1.1.2. Kormányiroda
1.1.1.2.1. Jogi Osztály
1.1.1.2.2. Koordinációs Osztály |
|
|
1.1.1.3. Parlamenti Titkárság |
|
|
1.1.1.4. Kormányzati Iratkezelési Főosztály
1.1.1.4.1. Ügykezelési Osztály
1.1.1.5. Nemzeti Biztonsági Felügyelet
1.1.1.5.1. Nemzetközi és Igazgatási Osztály
1.1.1.5.2. Minősített Adatvédelmi Osztály
1.1.1.5.3. Iparbiztonsági Osztály
1.1.1.5.4. Elektronikus Biztonsági Osztály
1.1.1.5.5. Rejtjelfelügyeleti Osztály |
|
1.1.2. Közigazgatási stratégiáért felelős helyettes államtitkár |
|
[58] |
|
1.1.2.1. Közigazgatási Stratégiáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1.1.2.2. Kormányzati Szakpolitikai Főosztály
1.1.2.2.1. Szakpolitikai Koordinációs Osztály
1.1.2.2.2. Hatáselemzési Osztály |
|
|
1.1.2.3. Közigazgatás-fejlesztési és Stratégiai tervezési Főosztály
1.1.2.3.1. Közigazgatási Fejlesztési Osztály
1.1.2.3.2. Stratégiai Tervezési és Monitoring Osztály |
|
|
1.1.2.4. Nemzetközi Főosztály
1.1.2.4.1. Nemzetközi Stratégiai Osztály
1.1.2.4.2. Kétoldalú Kapcsolatok és Protokoll Osztály |
|
1.1.3. Gazdasági ügyekért felelős helyettes államtitkár |
|
[122] |
|
1.1.3.1. Gazdasági Ügyekért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
1.1.3.2. Költségvetési Főosztály
1.1.3.2.1. Költségvetési Osztály |
|
|
1.1.3.2.2. Fejezeti Számviteli és Beszámolási Osztály
1.1.3.2.3. Felügyeleti Osztály |
|
|
1.1.3.3. Pénzügyi és Számviteli Főosztály
1.1.3.3.1. Gazdálkodási Osztály
1.1.3.3.2. Pénzügyi Osztály
1.1.3.3.3. Számviteli Osztály
1.1.3.3.4. Illetmény-számfejtési Osztály
1.1.3.3.5. Bevétel Kezelő és Nyilvántartó Osztály |
|
|
1.1.3.4. Beszerzési és Perképviseleti Főosztály
1.1.3.4.1. Beszerzési Osztály
1.1.3.4.2. Perképviseleti Osztály
1.1.3.4.3. Általános Jogi Osztály |
|
1.1.4. Személyügyekért felelős helyettes államtitkár |
|
[104] |
|
1.1.4.1. Személyügyekért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1.1.4.2. Kormányzati Humánpolitikai Főosztály
1.1.4.2.1. Állami Vezetői Osztály
1.1.4.2.2. Intézményfelügyeleti Osztály
1.1.4.2.3. Humánpolitikai Programok Osztálya |
|
|
1.1.4.3. Személyügyi és Biztonsági Főosztály
1.1.4.3.1. Személyügyi Osztály
1.1.4.3.2. Oktatási és Szociális Osztály
1.1.4.3.3. Biztonsági Osztály |
|
|
1.1.4.4. Közszolgálati Főosztály
1.1.4.4.1. Közszolgálati Ellenőrzési és Módszertani Osztály
1.1.4.4.2. Közszolgálati Jogi Osztály
1.1.4.4.3. Közszolgálati Peres Képviseleti Osztály |
|
1.1.5. E-Közigazgatásért felelős helyettes államtitkár |
|
[21] |
|
1.1.5.1. E-Közigazgatásért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1.1.5.2. E-Közigazgatási Főosztály |
|
|
1.1.5.3. Programmenedzsment Főosztály |
|
1.2. Parlamenti államtitkár |
|
[13] |
|
1.2.0.1. Parlamenti Államtitkári Kabinet |
|
1.3. Igazságügyért felelős államtitkár |
|
[8] |
|
1.3.0.1. Igazságügyért Felelős Államtitkári Kabinet |
|
1.3.1. EU és nemzetközi igazságügyi együttműködésért felelős helyettes államtitkár |
|
[75] |
|
1.3.1.1. EU és Nemzetközi Igazságügyi Együttműködésért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1.3.1.2. Nemzetközi Büntetőjogi és Emberi Jogi Együttműködési Főosztály
1.3.1.2.1. Nemzetközi Büntetőjogi Osztály
1.3.1.2.2. Strasbourgi Bírósági Képviseleti Osztály
1.3.1.2.3. Nemzetközi Emberi Jogi Koordinációs Osztály
1.3.1.3. Igazságügyi Együttműködési és Nemzetközi Magánjogi Főosztály
1.3.1.3.1. Európai Unió Igazságügyi Együttműködési és Koordinációs Osztály |
|
|
1.3.1.3.2. Nemzetközi Magánjogi Osztály
1.3.1.3.3. Nemzetközi Polgári Jogsegély Ügyek Osztály |
|
|
1.3.1.4. Európai Uniós Jogi Főosztály
1.3.1.4.1. Jogharmonizációs Osztály
1.3.1.4.2. Európai Bírósági Osztály
1.3.1.4.3. Fogyasztóvédelmi, Szerzői Jogi és Iparjogvédelmi Kodifikációs Osztály
1.3.1.4.4. Elnökségi és Jogharmonizáció-koordinációs Osztály |
|
1.3.2. Igazságügyi és magánjogi jogalkotásért felelős helyettes államtitkár |
|
[76] |
|
1.3.2.1. Igazságügyi és Magánjogi Jogalkotásért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1.3.2.2. Gazdasági Kodifikációs Főosztály
1.3.2.2.1. Gazdasági Jogi Kodifikációs Osztály
1.3.2.2.2. Versenyjogi Osztály
1.3.2.2.3. Pénzügyi Jogi Kodifikációs Osztály |
|
|
1.3.2.3. Magánjogi és Igazságügyi Kodifikációs Főosztály
1.3.2.3.1. Polgári Jogi Kodifikációs Osztály
1.3.2.3.2. Polgári Peres és Nemperes Eljárásjogi Kodifikációs Osztály
1.3.2.3.3. Igazságügyi Kodifikációs Osztály |
|
|
1.3.2.4. Igazságügyi Szolgáltatási Főosztály
1.3.2.4.1. Pártfogó Felügyelői, Jogi Segítségnyújtási és Kárpótlási Osztály
1.3.2.4.2. Igazságügyi Oktatási Osztály
1.3.2.4.3. Igazságügyi Igazgatási Osztály
1.3.2.4.4. Céginformációs Osztály |
|
1.3.3. Közjogi jogalkotásért felelős helyettes államtitkár |
|
[89] |
|
1.3.3.1. Közjogi Jogalkotásért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1.3.3.2. Alkotmányjogi Főosztály
1.3.3.2.1. Alkotmányjogi Kodifikációs Osztály
1.3.3.2.2. Közigazgatási Jogi Kodifikációs Osztály
1.3.3.2.3. Közjogi Koordinációs Osztály
1.3.3.2.4. Jogszabály-szerkesztési és Deregulációs Módszertani Osztály |
|
|
1.3.3.3. Hatósági Főosztály
1.3.3.3.1. Hatósági Osztály
1.3.3.3.2. Kegyelmi Osztály
1.3.3.3.3. Anyakönyvi Osztály |
|
|
1.3.3.4. Büntetőjogi Kodifikációs Főosztály
1.3.3.4.1. Büntetőjogi Kodifikációs Osztály
1.3.3.4.2. Büntetőeljárási és Büntetés-végrehajtási Jogi Kodifikációs Osztály |
|
1.4. Területi közigazgatásért és választásokért felelős államtitkár |
|
[9] |
|
1.4.0.1. Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkári Kabinet |
|
1.4.1. Területi közigazgatásért és választásokért felelős helyettes államtitkár |
|
|
|
1.4.1.1. Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Helyettes Államtitkári és Területi Közigazgatás fejlesztéséért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
[49] |
|
1.4.1.2. Választási Főosztály
1.4.1.2.1. Választási Jogi Osztály
1.4.1.2.2. Választásszervezési Osztály |
|
|
1.4.1.3. Területi Közigazgatás Irányítási Főosztály
1.4.1.3.1. Területi Közigazgatás Szabályozási és Ellenőrzési Osztály
1.4.1.3.2. Területi Közigazgatás Szervezési Osztály |
|
|
1.4.1.5. Hatósági Eljárási Szabályozási Főosztály
1.4.1.5.1. Kodifikációs Osztály
1.4.1.5.2. Koordinációs Osztály |
|
1.4.2. Területi államigazgatás fejlesztésével kapcsolatos feladatok ellátásáért felelős helyettes államtitkár |
|
[6] |
|
1.4.2.1. Területi Államigazgatás Fejlesztésével Kapcsolatos Feladatok Ellátásáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
1.4.3. Területi közigazgatás fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár |
|
[14] |
|
1.4.3.1. Területi Közigazgatás-fejlesztési Főosztály |
|
|
1.4.3.2. Határon Átnyúló Területi Közigazgatási Kapcsolatok Főosztály |
|
1.5. Kormányzati Kommunikációért felelős államtitkár |
|
[36] |
|
1.5.0.1. Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkári Kabinet |
|
|
1.5.0.2. Sajtó és Kormányzati Kommunikációs Főosztály
1.5.0.2.1. Sajtókapcsolatokért felelős Osztály
1.5.0.2.2. Online Kommunikációs és Médiaelemző Osztály
1.5.0.2.3. Szövegíró és Szövegelőkészítő Osztály
1.5.0.2.4. Kormányzati Kommunikációs Osztály |
|
1.5.1. Kormányzati Kommunikációért felelős helyettes államtitkár |
|
[34] |
|
1.5.1.1. Kormányzati Kommunikációért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1.5.1.2. Rendezvényszervezési- és Lakossági tájékoztatási Főosztály
1.5.1.2.1. Kormányzati Program-koordinációs és Lakossági Tájékoztatási Osztály
1.5.1.2.2. Rendezvényszervezési Osztály |
|
|
1.5.1.3. Stratégiai Kommunikációs Főosztály
1.5.1.3.1. Stratégiai Tervező Osztály
1.5.1.3.2. Web-információs és közérdekű adatkezelő Osztály
1.5.1.3.3. EU Kommunikációért és az Országmárka alakításáért felelős Osztály |
|
1.6. Társadalmi felzárkózásért felelős államtitkár |
|
[12] |
|
1.6.0.1. Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkári Kabinet
|
|
1.6.1. Társadalmi felzárkózásért felelős helyettes államtitkár |
|
[43] |
|
1.6.1.1. Társadalmi Felzárkózásért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság
1.6.1.2. Oktatási és Foglalkoztatási Programok Főosztálya
1.6.1.2.1. Foglalkoztatási és Képzési Osztály |
|
|
1.6.1.2.2. Oktatási és Szociális Osztály |
|
|
1.6.1.3. Gyermekügyi és Területi Főosztály
1.6.1.3.1. Gyermekügyi Osztály
1.6.1.3.2. LHH és Területi Programok Osztálya |
|
|
1.6.1.4. Stratégiai és Igazgatási Főosztály
1.6.1.4.1. Koordinációs és Igazgatási Osztály
1.6.1.4.2. Stratégiai és Nemzetközi Osztály
1.6.1.4.3. Fejezeti és Intézményi Osztály |
|
1.7. Egyházi, nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős államtitkár |
|
[32] |
|
1.7.0.1. Egyházi, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért Felelős Államtitkári Kabinet |
|
|
1.7.0.2. Egyházi Kapcsolattartási és Együttműködési Főosztály
1.7.0.2.1. Egyházi Közfeladat-finanszírozási és Támogatáskezelési Osztály
1.7.0.2.2. Egyházi Fejlesztéspolitikai és Jogi Koordinációs Osztály
1.7.0.2.3. Egyházi Kapcsolatfejlesztési Osztály |
|
1.7.1. Nemzetiségi és civil társadalmi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkár |
|
[34] |
|
1.7.1.1. Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1.7.1.2. Nemzetiségi Kapcsolatok Főosztálya
1.7.1.2.1. Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Osztály
1.7.1.2.2. Anyaországi Kapcsolatok Osztálya
1.7.1.2.3. Nemzetiségi Támogatáskezelési Osztály |
|
|
1.7.1.3. Társadalmi és Civil Kapcsolatok Főosztálya
1.7.1.3.1. Társadalmi Konzultáció és Hálózatfejlesztés Osztály
1.7.1.3.2. Civil Hatósági és Koordinációs Osztály
1.7.1.3.3. Civil Támogatásstratégiai Osztály |
|
1/a.0.1. Nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkár |
|
[37] |
|
1/a.0.1.1. Nemzetpolitikáért Felelős Helyettes Államtitkári Titkárság |
|
|
1/a.0.1.2. Koordinációs és Jogi Főosztály
1/a.0.1.2.1. Támogatáspolitikai Osztály
1/a.0.1.2.2. Jogi Osztály
1/a.0.1.2.3. Koordinációs Osztály |
|
|
1/a.0.1.3. Kapcsolattartási Főosztály
1/a.0.1.3.1. Erdélyi Osztály
1/a.0.1.3.2. Felvidéki Osztály
1/a.0.1.3.3. Délvidéki Osztály
1/a.0.1.3.4. Kárpátaljai Osztály
1/a.0.1.3.5. Diaszpóra Osztály |
|
|
1/a.0.1.4. Stratégiai Tervező és Tájékoztatási Főosztály
1/a.0.1.4.1. Stratégiai Tervező Osztály
1/a.0.1.4.2. Tájékoztatási Osztály” |
|