• Tartalom

5/2011. (II. 15.) KIM rendelet

5/2011. (II. 15.) KIM rendelet

az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések és az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok támogatásáról1

2011.02.16.

A Magyar Köztársaság 2011. évi költségvetéséről szóló 2010. évi CLXIX. törvény 5. mellékletének 11. a) és 11. b) pontjában foglalt felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 12. § h) pontja szerinti feladatkörömben a következőket rendelem el:

I. Az 5/2010. (I. 29.) OKM rendelet alapján 2010. évben támogatásban részesült fenntartók részére a 2010/2011. tanévre tekintettel 2011-ben megállapítható kiegészítő támogatás rendje

1. § (1) Azon helyi önkormányzatok és azok jogi személyiségű társulásai (a továbbiakban együtt: fenntartó) részére, akik a 2010. évben képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, továbbá óvodai fejlesztő program szervezésének támogatásában, valamint az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatására fordítható támogatásban részesültek, a 2010/2011-es nevelési év, tanév (a továbbiakban: tanév) feladatainak ellátására kiegészítő támogatásban részesülnek.

(2) A kiegészítő támogatás folyósítására

a) képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint az óvodai fejlesztő program támogatása esetén 2011. január 1-jétől a 2011. június 15-ig,

b) az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása (a továbbiakban: kiegészítő illetmény) esetén 2011. január 1-jétől 2011. augusztus 31-ig

kerül sor.

2. § (1) Az 1. § (2) bekezdés a) pontja szerinti támogatás összege

a) képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés esetén 23 850 Ft/fő,

b) óvodai fejlesztő program esetén 26 400 Ft/fő.

(2) Az intézményt, tagintézményt megillető az 1. § (2) bekezdés a) pontja szerinti támogatást a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek, tanulók, valamint osztályonkénti halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 10%-át meg nem haladó mértékű, integrációs pedagógiai programba bevont hátrányos helyzetű tanulók 2010. október havi statisztikai létszámadatai alapján, a programban részt vevők létszámának megfelelően kell meghatározni.

(3) A támogatás az oktatásért felelős miniszter által kiadott óvodai, iskolai integrációs pedagógiai programban meghatározott tevékenységekre, feladatok ellátására, illetve az ott meghatározott célok megvalósítására a 3. számú melléklet szerinti mértékben használható fel.

(4) A támogatás nem fordítható olyan tevékenység finanszírozására, amelynek pénzügyi fedezetét az 1. § (2) bekezdés b) pontja szerinti kiegészítő illetmény biztosítja.

3. § (1) Az 1. § (2) bekezdés b) pontja szerinti, a pedagógusok kiegészítő illetményére felhasználható kiegészítő támogatás összegét a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók (gyermekek) aránya alapján kell meghatározni.

(2) Általános iskolai pedagógus esetén a kiegészítő illetmény összege, ha a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók aránya

a) az 5%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 20%, tanulónként 16 600 forint,

b) a 20%-ot meghaladja, de legfeljebb 40%, tanulónként 22 400 forint,

c) a 40%-ot meghaladja, de legfeljebb 60%, tanulónként 29 000 forint,

d) a 60%-ot meghaladja, tanulónként 36 000 forint.

(3) Óvodapedagógusok esetén a kiegészítő illetmény összege, ha a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya

a) a 15%-ot eléri vagy meghaladja, de legfeljebb 50%, gyermekenként 22 400 forint,

b) az 50%-ot meghaladja, gyermekenként 29 000 forint.

(4) A (2)–(3) bekezdésben meghatározott arányokat intézményenként, tagintézményenként kell meghatározni a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók, illetve halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek 2010. október havi statisztikai létszámadatai alapján.

(5) A kiegészítő illetménynek az egy intézményben alkalmazott pedagógusokra jutó, munkaadókat terhelő járulékokkal növelt teljes összegét az 1. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott időtartamra vonatkozóan a gyermekek, tanulók létszámának a (2)–(3) bekezdésben meghatározott összegekkel való szorzata alapján kell kiszámítani. A fenntartó az egyes intézmények, tagintézmények között nem csoportosíthatja át a kiegészítő illetmény forrásául szolgáló támogatást.

4. § (1) A kiegészítő támogatás folyósításának feltétele

b) az 1. § (2) bekezdés b) pontja szerinti kiegészítő illetmény esetén az 1. számú melléklet, a 2. számú melléklet szerinti adatlapok benyújtása.

(2) Az adatlapok elektronikus úton kitöltött, kinyomtatott egy eredeti példányát a fenntartó a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságához (a továbbiakban: Igazgatóság) 2011. február 28-ig nyújtja be. A beadási határidő az informatikai rendszerben határnapon éjfélig rögzített igénylésnek legkésőbb másnap történő postára adását jelenti. Minden egyéb késedelem valamint az adatszolgáltatás elmulasztása jogvesztő.

(3) A 4. § (1) bekezdés szerinti adatlapok kitöltése az erre a célra működtetett a http://www.wekerle.gov.hu/eselyegyenloseg oldalon elérhető elektronikus rendszeren keresztül történik. A kizárólag postai úton benyújtott adatlap érvénytelen.

(4) Az Igazgatóság az adatlapokat megvizsgálja és szükség esetén nyolc napos határidővel hiánypótlásra hívja fel a fenntartót. A határidőre nem vagy nem hiánytalanul teljesített hiánypótlás esetén a fenntartó részére kiegészítő támogatás nem nyújtható.

(5) A kiegészítő támogatásra jogosult fenntartók összesített adatait az Igazgatóság 2011. március 21-ig megküldi az egyenlő bánásmód biztosításáért és társadalmi felzárkózásért felelős miniszter (a továbbiakban: miniszter) részére, aki azt ellenőrzés után a fenntartó KSH-kódja, megnevezése és a támogatási összeg feltüntetésével nyomtatott és elektronikus formában 2011. március 31-ig utalványozás céljából megküldi a helyi önkormányzatokért felelős miniszter részére.

(6) A miniszter a kiegészítő támogatásra jogosult fenntartók összesített adatait 2011. március 31-ig megküldi a Wekerle Sándor Alapkezelő (a továbbiakban: Alapkezelő) részére, aki 2011. április 10-ig valamennyi fenntartót írásban értesít a támogatás összegéről.

5. § (1) A Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) az 1. § (2) bekezdés a) pontja szerinti támogatást a költségvetési törvény 5. melléklet 11. pont a) alpontja, a kiegészítő illetményt a 11. pont b) alpontja szerinti forrás terhére a helyi önkormányzatokért felelős miniszter utalványozása alapján folyósítja.

(2) Az 1. § (2) bekezdés a) alpontja szerinti támogatás és a 2011. január, február, március, április hónapra járó kiegészítő illetmény folyósítására a 2011. április havi nettó finanszírozás keretében egy összegben, a kiegészítő illetmény további részének folyósítására ezt követően négy havi egyenlő részletben havonta kerül sor.

(3) A kiegészítő illetmény pedagógusoknak történő kifizetéséről a fenntartó gondoskodik a támogatás fenntartó számláján történő megjelenését követő 15 napon belül.

6. § (1) A támogatott időszakra vonatkozóan a fenntartó és az érintett intézmény a kiegészítő támogatás vonatkozásában 2011. április 30-ig az Alapkezelővel és az Országos Oktatási Integrációs Hálózattal (a továbbiakban: OOIH) az 5/2010. (I. 29.) OKM rendelet 17. § (1) bekezdése alapján 2010-ben kötött együttműködési megállapodást módosítani köteles.

(2) 2011. június 30-ig az intézmények és fenntartóik az együttműködési megállapodás teljesítéséről – az 5/2010. (I. 29.) OKM rendelet szerinti 9. számú mellékletben foglaltak megvalósulásáról szóló – intézményi önértékelést és pénzügyi elszámolást kötelesek benyújtani.

(3) Ha a vállalások teljesítése a 2010/2011. tanévben nem történik meg, a benyújtásra kerülő intézményi önértékelés és a pénzügyi elszámolás nem kerül elfogadásra.

II. Elszámolás, ellenőrzés rendje

7. § (1) Az 1. § szerinti támogatás felhasználásáról a fenntartó 2011. december 31-i fordulónappal, a mindenkori zárszámadás keretében és rendje szerint köteles elszámolni.

(2) Az 1. § szerinti kiegészítő támogatás a képesség-kibontakoztató, integrációs felkészítés, valamint az óvodai fejlesztő program támogatása esetén 2011. január 1-jétől a 2011. június 15-ig, az integrációs rendszerben részt vevő intézményekben dolgozó pedagógusok anyagi támogatása esetén 2011. január 1-jétől 2011. augusztus 31-ig használható fel pénzügyi teljesítésre, elszámolása a 2011. évi zárszámadás keretében és rendje szerint történik.

(3) A beszámolóban kimutatott adatok valódiságát analitikus nyilvántartásokkal és szakmai dokumentációval kell alátámasztani.

8. § (1) Az Oktatási Hivatal (a továbbiakban: OH) az 1. § szerinti támogatásokat elnyert fenntartók esetében ellenőrzést végez.

(2) Ha a szakmai ellenőrzés a támogatott tevékenységgel kapcsolatos tanügy-igazgatási szabálytalanságokat tár fel, az OH hatósági ellenőrzést végez, a vizsgálat eredményeképpen kezdeményezheti a Kincstárnál a támogatás iránti jogosultság felülvizsgálatát.

III. Záró rendelkezések

9. § (1) Ha a kiegészítő támogatási igény benyújtását követően a fenntartó a támogatást elnyert intézményt a Kt. 121. § (1) bekezdés 15. pontja szerint átszervezi vagy fenntartóváltás következik be, köteles ezt a tényt az átszervezésről vagy a fenntartóváltásról szóló döntés meghozatalától számított nyolc napon belül írásban az Igazgatóságnak és az OOIH-nak bejelenteni.

(2) Az 1. § (1) bekezdés szerinti fenntartó jogutódja az OOIH-tól köteles azonosítót igényelni a 4. § (1) bekezdés szerinti adat bejelentési kötelezettség teljesítéséhez.

(3) Az (1) bekezdés szerinti bejelentésnek tartalmaznia kell a támogatási összeg felhasználásának további módját.

(4) A támogatás teljes összegével a jogutód fenntartó – önkormányzati társulás esetében a gesztor önkormányzat – köteles elszámolni.

10. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) E rendelet 2012. június 30-án hatályát veszti.

1. számú melléklet az 5/2011. (II. 15.) KIM rendelethez


Beküldendő az adott jogcímhez kapcsolódó további mellékletekkel egy eredeti példányban postai úton: 2011. február 28-ig a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságához!
Kérjük a borítékra írják rá: „Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések kiegészítő támogatása 2010/2011. nevelési év, tanév”
Az adatlap elérhető: http://www.wekerle.gov.hu/eselyegyenloseg

FENNTARTÓI ADATLAP

Megye:    Fenntartó neve:
Címe:    Polgármester/képviselő neve:
Adószám:□□□□□□□□□□□
KSH-kód: □□□□□□□
PIR tözsszám (költségvetési szerv esetében):
ÁHT azonosító (költségvetési szerv esetében):
A számlavezető bank neve:    Bankszámlaszám: □□□□□□□□–□□□□□□□□–□□□□□□□□
Kapcsolattartó neve:    Kapcsolattartó e-mail címe:
Kapcsolattartó telefonszáma:    Kapcsolattartó fax száma:

Dátum:
P. H.

...............................................
fenntartó képviselője

2. számú melléklet az 5/2011. (II. 15.) KIM rendelethez


Intézményi, tagintézményi adatlap a kiegészítő illetmény igényléséhez felhasználásának tervezéséhez

A mellékletet az igénylés körében érintett intézményre, tagintézményre kell kitölteni! Beküldendő 1 eredeti példányban postai úton 2011. február 28-ig a Magyar Államkincstár megyei igazgatóságához!
Kérjük a borítékra írják rá: „Esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések kiegészítő támogatása 2010/2011. nevelési év, tanév” Az adatlap elérhető: http://www.wekerle.gov.hu/eselyegyenloseg
Intézmény neve, OM azonosítója:
Tagintézmény megnevezése, települése:
Együttműködési Megállapodás száma:
A tagintézmény által felhasználható maximális keretösszeg kiszámítása:

Oktatási forma
(Ó: óvoda esetén;
I: általános iskola esetén)

Összes gyermek, tanuló létszáma 2010. októberi statisztikai adatok alapján

Halmozottan hátrányos helyzetű (a továbbiakban: HHH) gyermekek, tanulók létszáma a 2010. októberi statisztikai adatok alapján

HHH gyermekek, tanulók, tanulók aránya a székhely-
intézményben, illetve a tag-
intézményben

Gyermekenkénti, tanulónkénti támogatás összege a 3. § (2)–(3) bekezdésben meghatározott sávok alapján

Gyermekek, tanulók létszáma, amelyre igényli a támogatást*

Maximális keretösszeg az adott intézményre, tagintézményre vonatkozóan

 

 

 

 

Ft

 

Ft


* A 2010. októberi létszám-statisztikai adatok alapján kell megadni, általános iskola esetén a hátrányos helyzetű tanulók után is lehet igényelni, melynek létszáma nem lehet több mint az osztályonként meghatározott halmozottan hátrányos helyzetű tanulók 10%-a.


A kiegészítő illetmény felhasználásának tervezése:

Sorszám

Pedagógus neve

A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek havi óraszáma

A HHH tanulók fejlesztése érdekében ellátandó tevékenységek (legalább három)*

A pedagógus részére kifizetendő kiegészítő illetmény havi összege**

A pedagógus részére kifizetendő, 8 hónapra számított kiegészítő illetmény összege

A pedagógus részére kifizetendő,
8 hónapra számított kiegészítő illetmény munkaadókat terhelő járulékokkal növelt teljes összege

1.

 

 

 

Ft

Ft

Ft

2.

 

 

 

Ft

Ft

Ft

A kiegészítő illetmény kifizetésére igényelt intézményi, tagintézményi összeg:        Ft***


*   A 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 15/A. §-ában meghatározott tevékenységek.
**  A 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet 15/A. § (6) bekezdésben meghatározott összegek szerint.
*** A pedagógusoknak kifizetni tervezett összesen összeg nem lehet magasabb, mint az intézmény / tagintézmény által a fenti táblázatban kiszámított felhasználható maximális keret összege.

Az adatlapot a fenntartó és az intézményvezető tölti ki, az adatok valódiságáért a fenntartó felel!

Dátum:
P. H.

...........................................
intézményvezető

P. H.

...........................................
fenntartó

3. számú melléklet az 5/2011. (II. 15.) KIM rendelethez


Képesség-kibontakoztató, integrációs támogatás felhasználásának kerete általános iskolai székhely, tagintézmény esetén:

KÖTELEZŐEN MEGALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Minimum 60%-ot erre a célra kell
fordítani.

1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások

IPR alapú fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált és nem akkreditált továbbképzés, felkészítések, tréningek, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás. IPR továbbképzés, továbbképzések, felkészítések, tréningek, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás. Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréningek, óvoda-iskola átmenet tréning, IPR-alapú coaching, szupervízió igénybevétele (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége).
IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (pedagógiai módszertani, jogi szaktanácsadás megbízási szerződések költsége).
Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége).
Amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült.

2. Szociális hátrányok enyhítése
A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő tanulók részére az iskolai programokhoz kapcsolódóan (tanszerek, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek megvásárlása).

3. Együttműködések – partneri kapcsolatok erősítése
Az IPR alkalmazását támogató az iskolán kívüli partneri kapcsolatok erősítése tanórán kívüli, szabadidős tevékenységek, programok szervezésével legalább egy – nem az iskola érdekeltségébe tartozó – civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb., valamint a felkészítésbe bevont tanulók szüleinek részvételével (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége).

NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Maximum 40%-ot lehet erre a célra
fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás – maximum bruttó 8%, de legfeljebb 250 E Ft
IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal, a tanév végi intézményi önértékelés felülvizsgálata.

5. Pályaorientációs programok, a továbbtanulást elősegítő tevékenységek
Elsősorban tanórán kívüli, a partneri szektort, külső szakértőket is bevonó, patrónusi, mentori, tutori rendszer az iskolán kívüli kezdeményezésekre építő rendszeres programok támogatása.

6. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele
A felkészítésben részt vevő tanulók számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, pszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása.

7. A tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök beszerzése
A fejlesztést segítő eszközök beszerzése (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.).
Amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP, ROP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült.

8. A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósításához szükséges eszközök beszerzése
A tanórai pedagógiai feladatok ellátásához szükséges kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.
Amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP, ROP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült.

9. Tanulóbarát osztályterem kialakítása
Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása, amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP, ROP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült. Nem használható fel elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre (fűtés, világítás, festés, parkettázás), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

10. Kulturális rendezvényekre jutás támogatása
A programban résztvevő tanulók részére kulturális rendezvényeken való részvétel, belépők biztosítása, utazás költsége.

11. Szakmai, tartalmi fejlesztés
Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek.

12. Projektnap
Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése.


Óvodai fejlesztő program támogatás felhasználásának kerete óvodai székhely, tagintézmény esetén:

KÖTELEZŐEN MEGALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Minimum 60%-ot erre a célra kell
fordítani.

1. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások megrendelése
IPR alapú fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált és nem akkreditált továbbképzés, felkészítések, tréningek, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás. Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréningek, óvoda-iskola átmenet tréning. IPR alapú coaching, szupervízió igénybevétele. (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége).
IPR alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (pedagógiai módszertani, jogi szaktanácsadás, megbízási szerződések költsége).

Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége).

Amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült.

2. Szociális hátrányok enyhítése
A szociális hátrányok enyhítése a programban résztvevő gyermekek részére az óvodai programokhoz kapcsolódóan (mesekönyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sporteszközök egyéni használatra; kiránduláson, táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek megvásárlása).

3. Együttműködések – partneri kapcsolatok erősítése
Az IPR alkalmazását támogató partnerségi kapcsolatok erősítése szabadidős tevékenységek, programok szervezésével (farsang, táncház, egészségnap stb.) legalább egy civil szervezet, kisebbségi önkormányzat, sportegyesület stb., valamint a programban részt vevő gyermekek szüleinek részvételével (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége).

NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Maximum 40%-ot lehet erre a célra
fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás – maximum bruttó 8%, de legfeljebb 250 E Ft
IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a nevelési év során több alkalommal, a nevelési év végén az intézményi önértékelés felülvizsgálata.

5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele
A programban részt vevő gyermekek számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, pszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása.

6. A gyermekek által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök beszerzése
A fejlesztést segítő eszközök beszerzése (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, nagymozgást, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.).
Amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP, ROP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült.

7. A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósításához szükséges eszközök beszerzése
A tanórai pedagógiai feladatok ellátásához szükséges kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.
Amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP, ROP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült.

8. Gyermekbarát csoportszoba kialakítása
Elsősorban a kooperatív módszerek alkalmazásához szükséges feltételek kialakítása, amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP, ROP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült. Nem használható fel elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre (fűtés, világítás, festés, parkettázás), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

9. Kulturális rendezvényekre jutás támogatása
A programban részt vevő gyermekek részére kulturális rendezvényeken való részvétel, belépők biztosítása, utazás költsége.

10. Szakmai, tartalmi fejlesztés
Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek.

11. Projektnap
Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése.


Képesség-kibontakoztató, integrációs támogatás felhasználásának kerete gimnáziumi, szakközépiskolai, szakiskolai székhely, tagintézmény esetén:

KÖTELEZŐEN MEGALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Minimum 80%-ot erre a célra kell
fordítani.

1. A programmal kapcsolatos kiegészítő pedagógiai tevékenység, humánerőforrás biztosítása, IPR menedzsment működtetése
IPR menedzsment működtetése, IPR alapú intézményfejlesztés megvalósítása, az iskola környezetével való kapcsolatépítés, kapcsolattartás (megbízási szerződések költsége az adott intézményben dolgozó szakemberek részére).
Egyéni fejlesztési tervek készítése a felkészítésben részt vevő tanulók vonatkozásában, egyéni tanulási útvonalak megvalósításának támogatása, a tanulók teljesítményének értékelése (megbízási szerződések költsége az adott intézményben dolgozó szakemberek részére).
Módszertani adaptációt segítő munkacsoport működtetése. A módszertani elemek (kiemelten az integrációt segítő módszertani elemek, pl. differenciálás, kooperatív tanulás, projektpedagógia, drámapedagógia – valamint a multikulturális oktatás horizontális bevezetése) adaptációját elősegítő munkacsoport működtetése (megbízási szerződések költsége az adott intézményben dolgozó szakemberek részére).

2. Az IPR bevezetésével, alkalmazásával kapcsolatos szolgáltatások megrendelése
IPR alapú fejlesztéshez kapcsolódó akkreditált és nem akkreditált továbbképzés, felkészítések, tréningek, illetőleg az ezekhez kapcsolódó mentorálás. Integrációs módszertani, előítélet-kezelő, konfliktus-kezelő tréningek, óvoda-iskola átmenet tréning. IPR alapú coaching, szupervízió igénybevétele (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége).
IPR-alapú komplex intézményfejlesztési, minőségbiztosítási, mérés-értékelési, tanügy-igazgatási, jogi szolgáltatás (pedagógiai módszertani, jogi szaktanácsadás, megbízási szerződések költsége).

Hospitációs napok megrendezése, illetőleg hospitálás más intézményben (szervezési, lebonyolítási költségek, megbízási szerződések költsége).

Amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült.

3. Szociális hátrányok enyhítése
A szociális hátrányok enyhítése a programban részt vevő tanulók részére az iskolai programokhoz kacsolódóan (tanszerek, könyv, hangszerek, játék, ruházat, cipő, sporteszközök egyéni használatra; osztálykiránduláson, erdei táborban, sportfoglalkozáson való részvétel biztosítása; szükség esetén helyi és helyközi utazási bérletek megvásárlása).

NEM KÖTELEZŐEN MEGVALÓSÍTANDÓ
TEVÉKENYSÉGEK

Maximum 20%-ot lehet erre a célra
fordítani.

4. Szaktanácsadás, folyamat-tanácsadás – maximum bruttó 8%, de legfeljebb 250 E Ft
IPR szaktanácsadói szolgáltatás, IPR alapú intézmény fejlesztés támogatása, folyamat-tanácsadás a tanév során több alkalommal, a tanév végi intézményi önértékelés felülvizsgálata.

5. Pedagógiai szakszolgáltatások és egyéb pedagógiai szolgáltatások igénybevétele
A felkészítésben részt vevő tanulók számára igényeiknek megfelelően, a kötelezően biztosított szolgáltatásokon túl pedagógiai szakszolgáltatás, a nevelési tanácsadás keretében nyújtott egyéb szolgáltatás (pl. gyógytestnevelő, pszichológus, az SNI prevenció érdekében fejlesztő pedagógus stb.) biztosítása.

6. A tanulók által közvetlenül használt, az IPR megvalósítását segítő fejlesztő eszközök beszerzése
A fejlesztést segítő eszközök beszerzése (társasjáték, logikai, készségfejlesztő, finom motorikát, térlátást fejlesztő, segítő eszközök stb.).
Amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP, ROP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült.

7. A pedagógusok tanórai tevékenységéhez, IPR módszertan megvalósításához szükséges eszközök beszerzése
A tanórai pedagógiai feladatok ellátásához szükséges kis értékű eszközök, segédanyagok, alapanyagok beszerzése.
Amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP, ROP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült.

8. Tanulóbarát osztályterem kialakítása
Elsősorban a kooperatív, differenciált tanulásszervezéshez szükséges feltételek kialakítása, amennyiben más forrásból (TÁMOP, TIOP, ROP) az intézmény hasonló célra támogatásban nem részesült. Nem használható fel elemi infrastruktúra-fejlesztésre, korszerűsítésre (fűtés, világítás, festés, parkettázás), akadálymentesítésre és kapacitásbővítésre.

9. Szakmai, tartalmi fejlesztés
Az IPR-hez kapcsolódó szakkönyvek, segédanyagok vásárlása, konferencián, szakmai fórumon való részvétel, utazási és egyéb költségek.

10. Projektnap
Az IPR-hez kapcsolódó intézményi vagy kistérségi szintű projekt megvalósítása, eszközök beszerzése, szolgáltatások, előadók felkérése.

1

A rendelet a 10. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette 2012. június 30. napjával.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére