• Tartalom

1013/2011. (I. 19.) Korm. határozat

1013/2011. (I. 19.) Korm. határozat

a Társadalmi Megújulás Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének jóváhagyásáról1

2011.08.10.

A Kormány jóváhagyja a Társadalmi Megújulás Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervét az 1. melléklet szerint.

1. melléklet a Társadalmi Megújulás Operatív Program 2011–2013. évekre szóló akciótervének jóváhagyásáról szóló 1013/2011. (I. 19.) Korm. határozathoz2


TÁMOP 1. prioritás A foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra való belépés segítése és ösztönzése

1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma

A foglalkoztathatóság javítása azt jelenti, hogy az emberek tudását, készségeit fejleszteni kell annak érdekében, hogy alkalmassá váljanak a foglalkoztatásra, ösztönözni és segíteni kell az álláskeresést, a munkaerőpiacra való belépést vagy visszatérést. Ez a prioritás azokat a szolgáltatásokat és programokat (aktív foglalkoztatáspolitikai intézkedéseket) támogatja, amelyek célja a munkanélküli és inaktív emberek foglalkoztathatóságának javítása olyan programokon keresztül, amelyek igazodnak az egyes munkavállalói csoportok sajátos helyzetéhez, speciális szükségleteihez, az egyéni képességekhez, készségekhez és a helyi munkaerő-piaci sajátosságokhoz és gazdasági lehetőségekhez.


2. A prioritás célkitűzései

Indikátor megnevezése

Indikátor
mérték-
egysége

Indikátor
típusa

Bázisérték

Célérték

2015

Az 1. prioritás keretében támogatott aktív
munkaerőpiaci intézkedésekben résztvevő
személyek száma

Output

0

160.000 fő(ebből KMR 22. 000 fő)

Az 1. prioritás keretében támogatott
munkaerőpiaci képzésekben résztvevő
személyek száma

Output

0

65.000 fő (KMR nélkül)

„Új kezdet” kombinált indikátora 25 év alattiak

%

eredmény

24,60%

19%

Új kezdet” kombinált indikátora 25 év felettiek

%

eredmény

18,50%

15%

Az 1. prioritás keretében támogatott
intézkedésekben résztvevők közül a programból
való kilépést követő 180. napon foglalkoztatottak
aránya

%

hatás

0

28,50%

Az 1. prioritás keretében támogatott képzéseket
sikeresen befejezők (záróvizsgát teljesítők,
bizonyítványt szerzők) száma

eredmény

0

50.000 fő (KMR nélkül)


3. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

 

2011

2012

2013

Összesen

 

13,49

0,89

0,00

14,38

KMR

88,62

11,76

3,50

103,88

KONV

102,11

12,65

3,50

118,26

Összesen


Tervezett ERFA arány (%): 2,1% (Prioritás szintű átlag a 11/13-as időszakra)
KMR-ben elszámolható kiadások aránya (%): 12,16% (Prioritás szintű átlag a 11/13-as időszakra)

4. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

 

2007-2010

2011

2012

2013

2014-2015

Összesen

 

19,41

5,89

8,49

0,00

0,00

33,79

KMR

103,27

66,00

34,38

3,50

0,00

207,15

KONV

122,68

71,89

42,87

3,50

0,00

240,94

Összesen


TÁMOP 1. prioritás A foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra való belépés segítés és ösztönzése

Konsrukció
státusza (új
vs. utód)

Konstrukció kódja

Konstrukció neve

Projekt
kiválasztás
eljárása

Kedvezményezettek köre

Előzetes támogatási
igénnyel lekötött
összeg (Mrd Ft)

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt)

Keret KMR+KONV
része (Mrd Ft) (HEP és
KÖZŐG IH)

Átjárhat-
óság
(%)

Támogatás összege
(MFt)

Támogatás mértéke (%)

Támogatandó projektek tervezett száma
(indikatív)

Konstrukció tervezett indítása (év/negyed-félév)

Konstrukci ó tervezett zárása (év/(negyed-félév)

Konstrukció kkv
rintettsége (kkv
kedvezményezett/kkv
beszállító/nincs kkv)

Támogatható tevékenységek

Megjegyzés

2011
KMR

2011
KONV

2012
KMR

2012
KONV

2013
KMR

2013
KONV

Min.

Max.

Max.

utód

1.1.1.

Megváltozott
munkaképességű emberek
rehabilitációjának és
foglalkoztatásának segítése

kiemelt

non-profit szervezet államháztartáson belül

0,00

5,80

16,10

0,00

0,00

0,00

0,00

21,70

0,0%

0,00

21 700

100%

1

2011. III. né

2015. III. né

részben kkv kedvezményezett

Munkáltatók, vállalkozások részére nyújtott
foglalkoztatási célú támogatások:
munkahelymegtartáshoz és alkalmazáshoz nyújtott
támogatások (bértámogatás, bérköltségtámogatás,
adaptációs támogatás), segítő személyek
alkalmazásának támogatása, rehabilitációs
járadékosok és álláskeresők részére nyújtott
támogatások és szolgáltatások: vállalkozóvá válás
támogatása - tőkejuttatással, képzés,
szaktanácsadás, és/ vagy megélhetési juttatás a
vállalkozásindítás első évében, mobilitási
támogatások, munkába járással összefüggő utazási
költségek megtérítése, munkaerőpiaci képzés
támogatása, munkaerőpiaci szolgáltatások, és a
szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó
támogatások, foglalkozásegészségügyi és képzési
alkalmassági vizsgálatok költségeinek megtérítése

Az audit lezárásáig az érintett konstrukciók
indíthatóságának általános feltétele, hogy az audit várható
megállapításait a tervezési felhívás és a projektterv
figyelembe vegye. Az audit lezárását követően a
fejlesztések forrásának biztosításhatóságát ismételten át
kell tekinteni.
A NGM figyelembe veszi a NEFMI javaslatait,
észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során.

utód

1.1.2.

A hátrányos helyzetűek
foglalkoztathatóságának
javítása (Decentralizált
programok a
konvergenciarégiókban)

kiemelt

non-profit szervezet államháztartáson belül

0,00

0,00

60,00

0,00

0,00

0,00

0,00

60,00

0,0%

0,00

60 000

100%

1

2011. I. né

2015. II. félév

részben kkv kedvezményezett

Munkáltatók, vállalkozások részére nyújtott
foglalkoztatási célú támogatások: foglalkoztatást
segítő támogatások (bértámogatás,
bérköltségtámogatás), álláskeresők részére nyújtott
támogatások és szolgáltatások: vállalkozóvá válás
támogatása - tőkejuttatással, képzés,
szaktanácsadás, és/ vagy megélhetési juttatás a
vállalkozásindítás első évében, mobilitási
támogatások, munkába járással összefüggő utazási
költségek megtérítése, munkaerőpiaci képzés
támogatása, munkaerőpiaci szolgáltatások, és a
szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó
támogatások, foglalkozásegészségügyi vizsgálat
költségeinek megtérítése

Az audit lezárásáig az érintett konstrukciók
indíthatóságának általános feltétele, hogy az audit várható
megállapításait a tervezési felhívás és a projektterv
figyelembe vegye. Az audit lezárását követően a
fejlesztések forrásának biztosításhatóságát ismételten át
kell tekinteni.
A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit
a konstrukciók kidolgozása során.

utód

1.1.4.

Munkaerő-piaci program a
hátrányos helyzetűek
foglalkoztatásáért a Középmagyarországi
Régióban

kiemelt

non-profit szervezet államháztartáson belül

0,00

5,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5,00

0,0%

0,00

5 000

100%

1

2011. I. né

2014. II. félév

részben kkv kedvezményezett

Munkáltatók, vállalkozások részére nyújtott
foglalkoztatási célú támogatások: foglalkoztatást
segítő támogatások (bértámogatás,
bérköltségtámogatás), álláskeresők részére nyújtott
támogatások és szolgáltatások: vállalkozóvá válás
támogatása - tőkejuttatással, képzés,
szaktanácsadás, és/ vagy megélhetési juttatás a
vállalkozásindítás első évében, mobilitási
támogatások, munkába járással összefüggő utazási
költségek megtérítése, munkaerőpiaci képzés
támogatása, munkaerőpiaci szolgáltatások, és a
szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó
támogatások, foglalkozásegészségügyi vizsgálat
költségeinek megtérítése

Az audit lezárásáig az érintett konstrukciók
indíthatóságának általános feltétele, hogy az audit várható
megállapításait a tervezési felhívás és a projektterv
figyelembe vegye. Az audit lezárását követően a
fejlesztések forrásának biztosításhatóságát ismételten át
kell tekinteni.
A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit
a konstrukciók kidolgozása során.

utód

1.2.1.

Hátrányos helyzetűek
foglalkoztatását ösztönző
járulékkedvezmények

kiemelt

non-profit szervezet államháztartáson belül

0,00

2,00

6,52

0,00

0,00

0,00

0,00

8,52

0,0%

0,00

8 520

100%

1

2011.

2015. III. né

részben kkv kedvezményezett

START+ és START Extra járulékkedvezmények

Az audit lezárásáig az érintett konstrukciók
indíthatóságának általános feltétele, hogy az audit várható
megállapításait a tervezési felhívás és a projektterv
figyelembe vegye. Az audit lezárását követően a
fejlesztések forrásának biztosításhatóságát ismételten át
kell tekinteni.
A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit
a konstrukciók kidolgozása során.

utód

1.3.1.

Az Állami Foglalkoztatási
Szolgálat fejlesztése II.

kiemelt

non-profit szervezet államháztartáson belül

0,00

0,00

0,00

0,89

6,11

0,00

0,00

7,00

0,0%

0,00

7 000

100%

1

2011. IV

2015. III. né

nincs kkv

Az egyablakos rendszer kialakítása, A
munkáltatóknak nyújtandó és új álláshelyek
feltárását támogató szolgáltatások fejlesztése,
szakmai megalapozás, Munkaerő-piaci információs rendszer fejlesztése, A stratégiai irányítás és a
térségi, helyi tervezés segítése,
foglalkoztatáspolitikai döntések megalapozása,
partnerség támogatása, A foglalkozási szolgálat
belső humánerőforrás-menedzsment
gazdálkodásának fejlesztés

 

új

1.4.1.

Közösségi feladatokhoz
kapcsolódó munkaerő-piaci
programok támogatása

egyfordulós
pályázat

non-profit szervezet államháztartáson kívül

0,00

0,49

1,00

0,00

1,50

0,00

1,50

4,49

10,0%

0,00

75,00

100%

20-200

2011.

2015. III. né

nincs kkv

Hátrányos helyzetű álláskeresők foglalkoztatása,
képzése közösségi foglalkoztatási programok
keretében

A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit
a konstrukciók kidolgozása során.

utód

1.4.3.

Innovatív, kísérleti
foglalkoztatási programok
támogatása

közvetett támogatás

non-profit szervezet államháztartáson kívül

0,00

0,00

2,00

0,00

2,00

0,00

0,00

4,00

25,0%

0,00

200,00

100%

20-50

2011.

2015. III. né

kkv lehet kedvezményezett

Innovatív foglalkoztatási programok kidolgozása és
megvalósítása évente meghatározott prioritások
mentén

A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit
a konstrukciók kidolgozása során.

új

1.4.5.

Versenyképességi
szerződések foglalkoztatási
elemeinek támogatása

közvetett
támogatás/egyfordu
lós pályázat

non-profit szervezet államháztartáson kívül

0,00

0,40

1,00

0,00

1,00

0,00

1,00

3,40

0,0%

0,00

200,00

100%

10–25

2011.

2015. III. né

kkv kedvezményezett

Versenyképességi szerződésekhez kapcsolódó
foglalkoztatási és képzési tevékenységek, partnerek
közötti koordináció és együttműködés

A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit
a konstrukciók kidolgozása során.

új

1.4.6.

Tranzitfoglalkoztatás az
építőiparban

közvetett támogatás

non-profit szervezet államháztartáson kívül, kkv

0,00

0,00

2,00

0,00

1,15

0,00

1,00

4,15

25,0%

0,00

150,00

100%

20–60

2011.

2015. III. né

részben kkv kedvezményezett

Hátrányos helyzetű álláskeresők foglalkoztatása és
képzése beruházásokhoz kapcsolódóan

A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit
a konstrukciók kidolgozása során.

 

 

Prioritás

Összesen:

0,00

13,49

88,62

0,89

11,76

0,00

3,50

118,26

0,0%

0,00

 

100%

-

 

 

 

 

 


TÁMOP 2. prioritás Az alkalmazkodóképesség javítása
1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma

A gazdaság és a munkaerőpiac változása folyamatos alkalmazkodást kíván meg, melynek legfontosabb eszköze a
képzés. Az alkalmazkodóképességet tágan értelmezve azokat a programokat is támogatni fogjuk, amelyek a
különböző szervezeteknek (köztük a civil szervezeteknek) és intézményeknek a változásokhoz való igazodását, a
gazdasági-társadalmi kihívásoknak való megfelelését szolgálják.


2. A prioritás célkitűzései

Indikátor megnevezése

Indikátor
mérték-
egysége

Indikátor
típusa

Bázisérték

Célérték

2015

Azoknak a munkavállalási korú (15-64 éves) személyeknek a száma, akik a prioritás keretében finanszírozott képzésben részt vesznek

output

0

300 000

Azoknak a személyeknek a száma, akik a prioritás keretében támogatott kulcskompetencia-fejlesztést szolgáló képzésben részt vesznek

output

0

120 000

A prioritás keretében támogatott képzésben érintett vállalatok száma

db

output

0

1 500

Azoknak a munkavállalási korú (15-64 éves) személyeknek a száma, akik a prioritás keretében finanszírozott képzést sikeresen befejezik (záróvizsgát teljesítenek, bizonyítványt szereznek)

eredmény

0

249 000

Azoknak a személyeknek a száma, akik sikeresen befejezik a prioritás keretében támogatott kulcskompetencia-fejlesztést szolgáló képzést

eredmény

0

102 000

Azon intézmények száma, melyek a 2. prioritásban fejlesztett oktatási programokat felhasználják

db

eredmény

0

1 000



3. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

 

2011

2012

2013

Összesen

 

5,30

0,00

0,00

5,30

KMR

55,17

25,30

24,00

104,47

KONV

60,47

25,30

24,00

109,77

Összesen


Tervezett ERFA arány (%): 3,2% (Prioritás szintű átlag a 11/13-as időszakra)
KMR-ben elszámolható kiadások aránya (%): 4,83% (Prioritás szintű átlag a 11/13-as időszakra)

4. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

 

2007-2010

2011

2012

2013

2014-2015

Összesen

 

24,40

5,30

0,00

0,00

0,00

29,70

KMR

69,36

55,17

25,30

24,00

0,00

173,83

KONV

93,76

60,47

25,30

24,00

0,00

203,53

Összesen


TÁMOP 2. prioritás: Az akalmazkodóképesség javítása

Konsrukció
státusza (új
vs. utód)

Konstrukció
kódja

Konstrukció neve

Projekt
kiválasztás
eljárása

Kedvezményezettek köre

Előzetes
támogatási
igénnyel lekötött
összeg (Mrd Ft)

Pályázatok, kiemelt projektek meghirdethető kerete (MrdFt)

Keret KMR+KONV
része (Mrd Ft) (HEP és
KÖZŐG IH)

Átjárhat
óság
(%)

Támogatás összege
(MFt)

Támogatás mértéke (%)

Támogatandó projektek tervezett száma
(indikatív)

Konstrukció tervezett indítása (év/negyed-félév

Konstrukci ó tervezett zárása (év/(negyed-félév)

Konstrukció kkv
érintettsége (kkv
kedvezményezett/
kkv

beszállító/nincs kkv)

Támogatható tevékenységek

Megjegyzés

2011
KMR

2011
KONV

2012
KMR

2012
KONV

2013
KMR

2013
KONV

Min.

Max.

Max.

új

2.1.2.

Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése

kiemelt

6- nonprofit szervezet államháztartáson belül

0,00

0,00

9,00

0,00

0,00

0,00

0,00

9,00

3,0%

0,00

9 000

100%

1

2011/I. negyed

2013/II. félév

nincs KKV

Idegen nyelvi és informatikai képzés, vizsga, projektmenedzsment, a programmal kapcsolatos tájékoztatás, figyelemfelkeltés, nyomon követés, a képző intézmények és képzési programok szakmai és minőségellenőrzése.

További döntések függvényében kerül kiválasztásra a kiemelt projekt gazdája, valamint az intézkedés keretében kifejleszthető lehet a képzési kártya a támogatott képzésekben részt vevő egyénekre. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során.

utód

2.1.3.

Munkahelyi képzések támogatása

automatikus és egyfordulós

2 - mikrovállalkozás
3 - kisvállalkozás
4 - középvállalkozás

0,00

0,00

2,50

0,00

3,30

0,00

2,00

7,80

0,0%

a) 0 b) 1

a) 5 b) 50

100%

a) 8001500 b) 50-100

2011/I. negyed

2013/II. félév

KKV kedvezményezett

Szakmai és idegen nyelvi képzés, informatikai képzés, vállalkozás működésével kapcsolatos képzés, munka- és egészségvédelemmel kapcsolatos képzés, vizsga, b) komponens esetén projektmenedzsment is

Az Új Széchenyi Terv keretében gazdaságfejlesztési projektekhez kapcsolódó képzési igényekre nyújtható támogatás. A non-profit vállalkozásokat beleértjük a célcsoportba mindenhol, ahol kkv-k a kedvezményezettek. A konstrukció tervezése során a kapcsolódó GOP-os konstrukciók is figyelembe vételre kerünek. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során.

utód

2.1.6.

Újra tanulok

kiemelt

6 - nonprofit szervezet államháztartáson belül (FSZH és a munkaügyi központokból alkotott konzorcium)

0,00

0,00

19,80

0,00

0,00

0,00

0,00

19,80

0,5%

0,00

19 800

100%

1

2011.II. né

2013/II. félév

nincs KKV

Felzárkóztató képzés és általános iskolai bizonyítvány megszerzésére, hiányszakmákra vagy rész-szakképesítés megszerzésére irányuló szakmai képzés, vizsga, a közmunkaprogramokban való részvételhez kapcsolódó képzések, projektmenedzsment, mentorálás, a programmal kapcsolatos tájékoztatás, figyelemfelkeltés, nyomon követés, képzőintézmények és a támogatott képzési programok szakmai és minőségellenőrzése, a célcsoportnak nyújtott pénzbeli támogatás.

Tekintettel a folyamatban lévő TÁMOP audit eljárásra, a konstrukció indításának feltétele, hogy a szaktárca írásos kötelezettséget vállaljon arra, hogy nem-elszámolhatóság esetén a fejlesztés forrását az operatív programon kívüli forrás terhére biztosítja. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során.

utód

2.2.1.

A szakképzés és a felnőttképzés minőségének és tartalmának fejlesztése

kiemelt

NSZFI, gazdasági kamarák

0,00

1,11

3,56

0,00

0,00

0,00

0,00

4,67

10,0%

0,00

4 670

100%

1

2011/I. negyedév

2013/II. félév

nincs KKV

- Pályakövetési rendszer esetleges és országos hatókörű bevezetése - Tananyagfejlesztés teljes körűvé tétele valamennyi saját modulra - Mérés-értékelés kiterjesztése valamennyi OKJ-ben szereplő szakképesítésre - A szakmai tanárok, oktatók továbbképzése - A szakképesítések OKKR-be történő beépítésével kapcsolatos feladatok elvégzése - Képzési kereslet növelésére alkalmas eszközök-módszerek kifejlesztése, kidolgozása - A gazdasági kamaráknak a szakképzési törvényben meghatározott feladataikhoz szükséges fejlesztések - Igényfelmérés, projektmenedzsment, a programmal kapcsolatos tájékoztatás, figyelemfelkeltés, nyomonkövetés

A kiemelt projekt megvalósítója egy, az NSZFI vezetésével felálló konzorcium, melyben – a szakképzési törvény alapján elvégzett feladataiknak megfelelően – konzorciumi partnerként vesznek részt a gazdasági kamarák, az elvégzendő feladataiknak megfelelő, önálló költségvetéssel. Tekintettel a folyamatban lévő TÁMOP audit eljárásra, a konstrukció indításának feltétele, hogy a szaktárca írásos kötelezettséget vállaljon arra, hogy nem-elszámolhatóság esetén a fejlesztés forrását az operatív programon kívüli forrás terhére biztosítja. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során.

utód

2.2.4.

Határon átnyúló együttműködés a szakképzés és a felnőttképzés területén

egyfordulós pályázat

Szakképző és felnőttképző intézmények

0,00

0,00

0,90

0,00

0,00

0,00

0,00

0,90

10,0%

10,00

50,00

100%

15-30

2011.II. né

2013/II. félév

KKV is lehet kedvezményezett

Magyarországon már létező felnőttképzési, szakképzési módszertan terjesztésére irányuló konferenciák, szemináriumok, szakmai műhelyek szervezése, felnőttképzési és szakképzési módszertan terjesztését szolgáló képzés, közös innovatív programfejlesztés, tudástranszfer, együttműködés a felnőttképzés irányítása (akkreditáció, minőségbiztosítás, munkaerő-piaci szolgáltatások) területén, holnapfejlesztés, webes felület létrehozása, a módszertan külföldi alkalmazásához nyújtott szakmai támogatás projekt végrehajtásával kapcsolatos tevékenységek

A kedvezményezettek köréhez tartoznak 312-es KSH kóddal rendelkező központi költségvetési szervek is. A NGM figyelembe veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók kidolgozása során.

új

2.3.4.

5-ről a 6-ra

automatikus adóvisszatérítés

2 - mikrovállalkozás
3 - kisvállalkozás
4 - középvállalkozás

 

3,95

16,05

 

20,00

 

20,00

60,00

0,00

0,50

4,00

0,50

15 000

2011.I.

2014. II.

elvileg nyitott, gyakorlatilag 99%

Foglalkoztatás (statisztikai létszámnövelés)

Közös megvalósításban a GOP2-es prior-ral, 2012től adórendszerbe építve.A non-profit vállalkozásokat beleértjük a célcsoportba mindenhol, ahol kkv-k a kedvezményezettek.

új

2.4.5.

A munka és a család
összehangolását segítő
intézkedések
a) innovatív, kísérleti
kezdeményezések
támogatása b) vállalati
(intézményi)
kezdeményezések
támogatása

a) közvetett támogatás b) egyfordulós pályázat

2 - mikrovállalkozás
3 - kisvállalkozás
4 - középvállalkozás
5 - támogatási szempontból
kedvezményezett és az 1-4.
kategóriákba nem tartozó vállalkozás
6- non-profit szervezet
államháztartáson belül
7 - non-profit szervezet
államháztartáson kívül

0,00

0,00

2,00

0,00

2,00

0,00

2,00

6,00

Gyermekfelügyelet
létesítése
esetében 40%
egyéb projektek
20%

0,00

100,00

100%

50–100

2011. I.

201,. IV.

 

Nappali gyermekellátás fejlesztése:
a gyermekellátást és felügyeletet végző személyek és egyéb,
a működés biztosításához szükséges személyzet
képzése és foglalkoztatása;
gyermekek nappali felügyelete, gondozása, nevelése;
gyermekek fizikai és mentális fejlődését
elősegítő szolgáltatások igénybevétele, eszközbeszerzés.
Innovatív kezdeményezések
módszertani kidolgozása;
intézmények közötti helyi együttműködések fejlesztése;
nyitvatartási és ügyintézési idők racionalizálása,
innovatív megoldások kidolgozása a rugalmas együttműködés
érdekében;
nyitvatartási, ügyintézési idők racionalizálása;
a várakozási idők csökkentése;
az ügyintézés egyszerűsítése, racionalizálása;
a helyi szociális infrastruktúra működésének összehangolása;
a kidolgozott módszerek, megoldások kipróbálása,
kísérleti jellegű megvalósítása és az eredmények terjesztése.
Munkahelyi rugalmasság lehetőségeinek feltárása,
rugalmas munkavégzési és munkaszervezési formák
és munkarendek kidolgozása, kipróbálása és bevezetése,
rugalmas, élethelyzetet
figyelembe vevő személyügy kialakítása.

A non-profit vállalkozásokat beleértjük a
célcsoportba mindenhol, ahol kkv-k a
kedvezményezettek. A NGM figyelembe veszi a KIM
javaslatait, észrevételeteit a konstrukciók
kidolgozása során.

utód

2.6.2.

Munkaerő-piaci
szolgáltatást nyújtó
civil szervezetek
kapacitásának
megerősítése

közvetett támogatás

7 - non-profit szervezet
államháztartáson kívül

 

0,24

1,36

0,00

0,00

0,00

0,00

1,50

10,0%

5,00

20,00

100%

120

2011. I.né

201,. IV.né

nincs KKV

A közvetett támogatás kedvezményezettjei esetében támogatható
tevékenységek:
- szervezeti kapacitások és potenciálok felmérése,
- szervezetfejlesztési terv kidolgozása és megvalósítása a szervezeti
hatékonyság növelése érdekében,
- más civil szervezetekkel való együttműködés, partnerség,
- tanácsadási szolgáltatások igénybevétele,
- minőségirányítási rendszer bevezetésére történő felkészülés,
- munkatársak képzése, megvalósítók képzése,
- a versenyszférával való együttműködés erősítése.
A támogatást kezelő szervezet esetében támogatható tevékenységek:
- menedzsment,
- tájékoztatás, kommunikáció,
- tanácsadás, szakmai segítségnyújtás.

A konstrukció elindításához elengedhetetlen a
közvetett támogatás eljárásrendjének haladéktalan
kidolgozása és elfogadása. A NGM figyelembe
veszi a KIM javaslatait, észrevételeteit a
konstrukciók kidolgozása során.

 

 

Prioritás

Összesen:

0,00

5,30

55,17

0,00

25,30

0,00

24,00

109,77

0,0%

0,00

 

100%

-

 

 

 

 

 


TÁMOP 7. és 9. prioritás Technikai Segítségnyújtás
1. Prioritás tartalma

Prioritás rövid tartalma

A prioritás célja az OP eredményes és hatékony megvalósítása. A Technikai Segítségnyújtási keret az OP
közreműködő szervezeteinek valamint a specifikusan az OP megvalósulásához köthető egyéb tevékenységek (pl.
monitoring bizottságok működtetése, értékelő, elemző tanulmányok stb.) finanszírozására szolgál. A Technikai
Segítségnyújtás forrásai megoszlanak a 7. (konvergencia) és 9. (KMR) prioritási tengelyek között, a KMR 12,74%,
konveregencia 87,26%.


2. A prioritás célkitűzései

Indikátor megnevezése

Indikátor
mérték-
egysége

Indikátor
típusa

Bázisérték

Célérték

2015

Támogatott új TA projektek megvalósulási aránya

%

eredmény

0,00

100,00%


3. A prioritás ütemezése – kiírások kerete

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2011

2012

2013

Összesen

4,85

4,85

4,85

14,56

Tervezett ESZA/ERFA arány (%):)
KMR-ben elszámolható kiadások aránya (%):

4. A prioritás ütemezése – kötelezettségvállalás (IH döntés)

Indikatív forrásallokáció
(Mrd Ft, folyó áron, 280 HUF/EUR árfolyamon)

2007-2010

2011

2012

2013

2014-2015

Összesen

7,72

2,91

2,91

2,91

5,82

22,28


TÁMOP 7. és 9. prioritás: Technikai Segítségnyújtás

Konsrukció
státusza (új vs.
utód)

Konstrukció
kódja

Konstrukció neve

Projekt
kiválasztás
eljárása

Kedvezményezettek köre

Előzetes támogatási
igénnyel lekötött
összeg (Mrd Ft)

Pályázatok, kiemelt projektek
meghirdethet
őkerete
(MrdFt)

Keret KMR
része (Mrd Ft)
(HEP és
KÖZIG IH)

Támogatás
összege (MFt)

Támogatás
mértéke (%)

Támogatandó
projektek
tervezett száma

Konstrukció tervezett
indítása
(év/negyed-fél
év)

Konstrukció tervezett
zárása
(év/(negyed-fél
év)

Konstrukció kkv
érintettsége (kkv
kedvezményezett/kkv
beszállító/nincs kkv)

Támogatható tevékenységek köre

Megjegyzés

2011

2012

2013

Min.

Max.

Max.

utód

7.2.1

Az OP lebonyolításával kapcsolatos egyéb feladatok

kiemelt (TA)

non-profit szervezet államháztartáson belül

0,00

4,85

4,85

4,85

1,86

0,00

0,00

100%

10

2011

2015

kkv beszállító

OP lebonyolításával kapcsolatos specifikus feladatok (OP MB ülések megrendezése, éves megvalósítási jelentések készítése, tanulmányok, elemzések, értékelések készítése, - szakértői tanácsadás, szakmai rendezvények megvalósítása, szakmai anyagok fodítása, tolmácsolás, humán kapacitás fejlesztés)

 

 

7.

Prioritás

Összesen:

0,00

4,85

4,85

4,85

1,86

0,00

0,00

100%

10

 

 

 

 

 

1

A határozatot az 1172/2015. (III. 24.) Korm. határozat 4. pont a) pontja visszavonta 2015. március 25. napjával.

2

Az 1. melléklet az 1094/2011. (IV. 13.) Korm. határozat 1. pont b) alpontjával megállapított, az 1276/2011. (VIII. 10.) Korm. határozat 3. pont a) alpontja, az 1277/2011. (VIII. 10.) Korm. határozat 3. pont a) alpontja szerint módosított szöveg. Lásd még az 1246/2011. (VII. 18.) Korm. határozat 1. pontját.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére