7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelet
7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelet
a fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről1
Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (a továbbiakban: Áht.) 24. § (9) bekezdésében, valamint a 49. § (5) bekezdés p) pontjában kapott felhatalmazás alapján – az államháztartásért felelős miniszterrel egyetértésben – a fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználásával kapcsolatosan az alábbiakat rendelem el.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § A rendelet hatálya kiterjed a 3. §-ban megjelölt, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) alapján év közben megállapított új előirányzatokra. Ez utóbbiak esetében a kötelezettségvállalót és a szakmai teljesítésigazolót – a jelen rendelet módosítása nélkül – a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter (a továbbiakban: miniszter) külön írásbeli felhatalmazással jelöli ki.
2. § Amennyiben a fejezeti kezelésű előirányzat felhasználására vonatkozó előírásokat külön jogszabály tartalmazza, a jelen rendelet rendelkezéseit csak az abban nem szabályozott kérdésekben kell alkalmazni.
3. § (1) Fejezeti kezelésű előirányzatok címrendi besorolás szerint
a) 9. cím, 2. alcím: Célelőirányzatok
9/2/01 |
Központilag kezelt fejezeti feladatok |
9/2/02 |
Feladatfinanszírozási előirányzatok maradványának befizetése |
9/2/03 |
Afganisztáni tartományi újjáépítési segélyprogram kiadásainak támogatása |
9/2/04 |
„Legyen jobb a gyermekeknek” nemzeti stratégia monitoringja és kapcsolódó feladatok támogatása |
9/2/05 |
Kormány és MTA közötti kutatási megállapodások kiadásai |
9/2/06 |
Szabályozási és monitoring feladatok támogatása |
9/2/07 |
Nemzeti és kiemelt ünnepek, egyéb rendezvények, események támogatása |
9/2/08 |
Lakossági tájékoztatáshoz kapcsolódó kiadások |
9/2/11 |
Nemzetközi tagdíjak |
9/2/13 |
Kormányzati személyügyi feladatok támogatása |
9/2/14 |
A helyi közbiztonság javításában résztvevők támogatása |
9/2/16 |
EXPO 2010 Világkiállításon való részvétel előkészítése |
9/2/24 |
Kormányzati igazgatással kapcsolatos feladatok támogatása |
9/2/25 |
Kisebbségpolitikai tevékenység támogatása |
b) 9. cím, 3. alcím: Államháztartáson kívüli szervezetek támogatása
9/3/01 |
Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítvány |
9/3/02 |
Puskás Tivadar Közalapítvány |
9/3/03 |
Magyarországi Nemzeti Etnikai Kisebbségekért Közalapítvány támogatása |
9/3/10 |
Egyéb civil és non-profit szervezetek támogatása |
9/3/11 |
Tom Lantos Alapítvány támogatása |
c) 9. cím, 4. alcím: Határon túli magyarok programjainak támogatása
9/4/01 |
Határon túli magyarok oktatási programjainak támogatása |
9/4/02 |
Kedvezménytörvény alapján járó oktatási-nevelési támogatás, valamint a szórványoktatás és a csángó magyarok támogatása |
9/4/03 |
Nemzetpolitikai tevékenység támogatása |
9/4/04 |
A magyar-magyar kapcsolattartás és az együttműködést szolgáló intézmények erősítése |
d) 9. cím, 5. alcím: Informatikai feladatok támogatása
9/5/02 |
Kormányzati informatikai rendszerek és a közháló alapszolgáltatásainak biztosítása |
9/5/03 |
Információs társadalom kiteljesítése és egyéb kapcsolódó feladatok támogatása |
9/5/09 |
Készenléti rendszerek (EDR) üzemeltetése és kapcsolódó kiadások támogatása |
e) 9. cím, 6. alcím: Operatív Programok keretében megvalósuló projektek
9/6/04 |
Személyügyi Központ szervezetfejlesztése és teljesítmény-értékelés ÁROP–2007/2.2.1 |
9/6/05 |
Elektronikus közigazgatási keretrendszer kialakítása ÁROP–2007/1.2.2 |
9/6/06 |
Humánerőforrás gazdálkodás a központi közigazgatásban ÁROP–2008/2.2.5 |
9/6/07 |
E-Közigazgatási Tudásportál ÁROP–2007/1.2.3 |
9/6/08 |
A belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv implementálására irányuló projekt előkészítése, megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése EKOP–2008/2A.1–2008–0002 |
9/6/09 |
Multicsatornás ügyfélkiszolgálási rendszer, Contact Center (CC) integrációs és harmonizációs program előkészítése, megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése EKOP–2008/2.A.1–2008–0003 |
9/6/11 |
Elektronikus fizetés megvalósítása EKOP–2.1.1–07–2008–0001 |
9/6/12 |
Belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv implementálása EKOP–2.1.3 |
g) 13. cím: K–600 hírrendszer működtetésére
13 |
K–600 hírrendszer működtetésére |
h) 14. cím Települési és területi kisebbségi önkormányzatok támogatása
14 |
Települési és területi kisebbségi önkormányzatok támogatása |
(2) Az előirányzatonkénti részletes eljárási és hatásköri szabályokat a 9. számú melléklet határozza meg.
(3)2 Az (1) bekezdés szerinti fejezeti kezelésű előirányzatok felhasználása során a nemzeti és kiemelt ünnepek (nemzeti rendezvények), az Európai Unió 2011-es magyar elnökségével kapcsolatos rendezvények, valamint a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium feladat- és hatáskörébe tartozó egyéb rendezvények szervezését, illetve az ezekhez kapcsolódó műszaki, művészeti, logisztikai és biztosítási feladatok előkészítését és lebonyolítását a Hungarofest Nemzeti Rendezvényszervező Nonprofit Kft. látja el.
4. § A 2010. évi költségvetési évben összevont előirányzatok esetében az önálló előirányzatként megszűnő előirányzatok maradványaival kapcsolatos elszámolások az alábbiakban megjelölt összevont előirányzaton kerülnek kimutatásra:
Korábban önálló előirányzat |
Összevont előirányzat |
– Köztisztviselői továbbképzési rendszer és vezetőképzés támogatása |
9/2/13 Kormányzati személyügyi feladatok támogatása |
– Kisebbségi intézmények átvételének és fenntartásának támogatása, |
9/2/25 Kisebbségpolitikai tevékenység támogatása |
– Kormányzati informatikai fejlesztési kötelezettségek |
9/5/2 Kormányzati informatikai rendszerek és a közháló alapszolgáltatásainak biztosítása |
– A millenáris programokkal összefüggő feladatok |
9/5/3 Információs társadalom kiteljesítése és egyéb kapcsolódó feladatok támogatása |
ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK
5. § (1) E rendelet alkalmazásában:
1. Kötelezettségvállalás: olyan intézkedés, amely a költségvetés végrehajtása céljából, a feladatok ellátásához szükséges feltételek biztosítása érdekében, a kiadási előirányzatokat terhelő fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget (előirányzat-átcsoportosítás) keletkeztet. A kötelezettségvállalás kizárólag ellenjegyzés után, írásban történhet.
2. Hosszú távú kötelezettségvállalás: olyan intézkedés, amely az állami költségvetés terhére, szolgáltatásvásárlásra, lízingre, eszközüzemeltetésre és karbantartásra, illetve bérlésre irányuló, több évre szóló (több év kiadási előirányzatait terhelő) fizetési kötelezettséget jelentő szerződést (megállapodást) keletkeztet. E definíció alkalmazásában szolgáltatás vásárlásának minősül az is, ha a szolgáltatási díjban a szolgáltatás nyújtásához szükséges eszköz létrehozását is megtérítik. Nem minősül hosszú távú kötelezettségvállalásnak
a) az Európai Unió költségvetéséből, illetve az Európai Gazdasági Térség Európai Unión kívüli tagállamainak költségvetéséből finanszírozott támogatási programok,
b) azon határozatlan időre kötött szerződések, amelyek esetében az állami költségvetést terhelő éves fizetési kötelezettség az 500,0 millió forint, általános forgalmi adó nélkül számított értéket nem éri el,
c) azon határozott időre kötött szerződések, amelyek esetében az állami költségvetést terhelő fizetési kötelezettség folyóáron számított összértéke az 5000,0 millió forint, általános forgalmi adó nélkül számított értéket nem éri el.
3. Kötelezettségvállaló: a miniszter, vagy az általa erre írásban felhatalmazott személy, illetve az, akit a jelen rendelet a kötelezettségvállalásra, előirányzat feletti rendelkezésre feljogosít, ideértve a helyettesítés esetét is. Amennyiben a helyettesítés nem jogszabályon alapul, úgy azt igazolni szükséges.
4. A kötelezettségvállalás dokumentumai:
a) a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítéséről, a szerződés (megállapodás) megkötéséről, a támogatás biztosításáról, a más, pénzben kifejezhető értékű szolgáltatás teljesítésére irányuló kötelezettség vállalásáról szóló, szabályszerűen megtett jognyilatkozat;
b) az áru vagy szolgáltatás megrendeléséről elküldött és visszaigazolt megrendelés;
c) a jóváhagyott feladat megvalósítása érdekében kötött, szerződéssel alátámasztott és a Kincstárnak az adott évben december 20-ig bejelentett, a pénzügyminiszter rendeletében meghatározottak szerint a feladatfinanszírozási körbe vont előirányzatok felhasználásához kapcsolódó okmány;
d) a kormányhatározat alapján átcsoportosított előirányzat felhasználására tett, a határozat megjelenésétől számított 60 napon belüli intézkedés dokumentuma;
e) a nyertes pályázókról az Ámr. 135. § (3) bekezdése szerint kiadott döntési lista.
5. Az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumai:
a) a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvény (a továbbiakban: Kbt.) és a felhatalmazása alapján kiadott kormányrendeletek szerint – a közbeszerzés megkezdéseként a közbeszerzési eljárást megindító – feladott hirdetmény, megküldött részvételi, ajánlattételi felhívás;
b) a pályázati kiírás;
c) az azonos célú előirányzatok esetében a meghirdetett támogatási konstrukció dokumentumai;
amennyiben nem kerülnek visszavonásra.
6. Ellenjegyzés (jogi, pénzügyi): annak írásban történő igazolása, hogy az adott kötelezettségvállalásra vonatkozóan:
a) a szerződés és a kezdeményező által rendelkezésre bocsátott iratok összhangban vannak (jogi);
b) a szerződés az annak alapjául szolgáló jogviszonyra vonatkozó jogi előírásoknak megfelel (jogi);
c) a beszerzésre vonatkozó eljárási szabályok érvényesültek (jogi);
d) a jóváhagyott költségvetés fel nem használt, illetve le nem kötött, a kötelezettségvállalás tárgyával összefüggő kiadási előirányzata rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet (pénzügyi);
e) a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll (pénzügyi);
f) a kezdeményező előirányzat feletti kötelezettségvállalási jogköre fennáll (pénzügyi);
g) a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat (pénzügyi).
7. Ellenjegyzők:
a) pénzügyi: a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KF) vezetője, vagy helyettese;
b)3 jogi: a Személyügyi, Jogi Képviseleti és Biztonsági Főosztály vezetője vagy helyettese, illetve az általuk kijelölt jogtanácsos, továbbá a 3. § (1) bekezdés a) pontja szerinti „9/2/25 Kisebbségpolitikai tevékenység támogatása” célelőirányzat, valamint a 3. § (1) bekezdés c) és h) pontjaiban meghatározott előirányzatok tekintetében a Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság kijelölt munkatársa. A beszerzések esetében a közbeszerzési eljárások lebonyolításáról, valamint a közbeszerzésekkel kapcsolatos adatszolgáltatások rendjéről szóló MeHVM utasítás rendelkezései szerint kell eljárni.
8. Szakmai teljesítésigazolás: a kötelezettségvállalás dokumentumában foglaltak teljesítésének írásban történő igazolása. A kiadás teljesítésének és a bevétel beszedésének elrendelése előtt okmányok alapján ellenőrizni, szakmailag igazolni kell azok jogosultságát, összegszerűségét, a szerződés, megrendelés, megállapodás teljesítését, illetve végrehajthatóságát. Az esetleges hiányosságok megszüntetésére intézkedést kell kezdeményezni, és érvényesíteni kell a szerződésben rögzített szankciókat. A teljesítés elfogadását megalapozó okmányok, bizonylatok és egyéb dokumentumok megőrzése a teljesítés igazolására jogosult személy feladata.
9. Szakmai teljesítésigazoló: az a személy, akit a jelen rendelet kijelöl, illetve az, akit a miniszter, vagy a kötelezettségvállaló erre írásban feljogosít.
10. Érvényesítés: a szakmai teljesítésigazolás alapján az összegszerűségnek a szerződéssel való egyeztetése, a fedezet megléte és az érvényesítést megelőző ügymenetben előírt jogszabályi előírások (így pl. a szükséges aláírások megléte, az ellenjegyző nevének és időpontjának megjelölése, a szakmai teljesítésigazoló jogosultsága) betartásának ellenőrzése.
Az érvényesítésnek tartalmaznia kell az érvényesítésre utaló megjelölést, a megállapított összeget, az érvényesítés dátumát és az érvényesítő aláírását.
11. Érvényesítő: a KF vezetője által kijelölt munkatársak. Az érvényesítő személy – ugyanazon gazdasági tevékenységre vonatkozóan – nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, a szakmai teljesítésigazolásra, valamint az utalványozásra jogosult személlyel.
12. Utalványozás: a kiadások teljesítésének, a bevételek beszedésének, valamint elszámolásának elrendelése. Utalványozni az érvényesített okmányra rávezetett, vagy külön írásbeli rendelkezéssel (a továbbiakban: utalvány/utalványrendelet) lehet. A külföldi devizanemben utalványozott összeg forintértékét a terhelési értesítő alapján kell figyelembe venni.
13. Utalványozó: a KF vezetője, vagy helyettese. Az utalványozó és az utalvány ellenjegyzője – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – azonos személy nem lehet.
14. Utalvány ellenjegyzője: a KF vezetője által kijelölt munkatársak. Az utalványozás ellenjegyzése során – figyelemmel az ellenjegyzés általános szabályaira – meg kell győződni arról is, hogy a szakmai teljesítés igazolása és az érvényesítés megtörtént-e.
15. Szakmai felügyeletet ellátó: a kötelezettségvállaló.
16. Előirányzat-finanszírozási terv: a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére átcsoportosított, valamint a közvetlenül teljesített kifizetésekhez szükséges források (bevétel, támogatás, maradvány) felhasználásának időbeli ütemezése, melynek alapul kell szolgálnia a teljesítésarányos finanszírozáshoz (keretnyitáshoz) és a fizetőképesség megőrzéséhez (likviditásmenedzseléshez), továbbá összhangban kell lennie a kötelezettségvállalásokkal. Az előirányzat-finanszírozási tervet a KF nyújtja be elektronikusan a Kincstár részére.
(2) Az (1) bekezdés 2. pont b) és c) alpontjai szerinti összérték megállapításakor az ugyanazon programhoz kapcsolódó – akár eltérő jogcímen alapuló – valamennyi várható költségvetési kifizetést együttesen kell figyelembe venni. Program alatt együttesen azon szolgáltatásvásárlásokra irányuló szerződéseket kell érteni, amelyekhez a Kormány, illetve az Országgyűlés ugyanazon döntés keretében adja meg a felhatalmazást.
(3) Ha a kötelezettségvállalás, illetve az előzetes kötelezettségvállalás (a továbbiakban: kötelezettségvállalás) érvényességéhez a pénzügyminiszter jóváhagyása szükséges, a kötelezettségvállalás dokumentációjához csatolni kell ennek dokumentumát.
(4) Az ellenjegyző az (1) bekezdés 6. pontjának d), e) és g) alpontjaiban foglalt feladatainak ellátásához – ha jogszabály eltérően nem rendelkezik – szükség szerint szakértőt vehet igénybe.
(5) Az ellenjegyzésnek minden esetben meg kell előznie a kötelezettségvállalást.
(6) A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – azonos személy nem lehet.
(7) Kötelezettségvállalást, érvényesítést, utalványozást, ellenjegyzést nem végezhet az a személy, aki ezt a tevékenységet közeli hozzátartozója [a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 685. §-ának b) pontja], vagy maga javára látná el.
RÉSZLETES SZABÁLYOK
6. § A fejezeti kezelésű előirányzatok rendeltetésüknek megfelelően, kizárólag a költségvetési törvényben meghatározott célra használhatók fel.
7. § Az előirányzatok rendeltetésszerű felhasználása – figyelembe véve a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit – történhet:
a) a fejezetnél
aa) közvetlen fejezeti kifizetéssel,
ab) a fejezet irányítása alá tartozó intézményén keresztül,
ac) az európai uniós forrásból finanszírozott támogatások közvetlen felhasználása esetén az Ámr. 109. § (6) bekezdése szerinti közreműködő szervezet bevonásával;
b) más fejezet
ba) fejezeti kezelésű előirányzatán, vagy
bb) az irányítása alá tartozó intézménynél.
8. § (1) A tárgyévi előirányzatok terhére a jóváhagyott előirányzatok mértékéig vállalható kötelezettség úgy, hogy a pénzügyi teljesítés határideje – ha jogszabály másként nem rendelkezik – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át.
(2) A tárgyévet követő évben:
a) a beruházások, a több éven keresztül megvalósuló felújítások és beruházást helyettesítő szolgáltatásvásárlások, a többéves megvalósítással kiírt pályázatok, valamint a Nemzetközi Fejlesztési Együttműködés, a nemzetközi támogatások, az európai uniós forrásokkal megvalósuló programok, illetve a vis maior helyzetek miatti előirányzat-maradványról, valamint
b) azon a) pontba nem tartozó összegekről, amelyre kötelezettséget vállaltak, de annak pénzügyi teljesítésére nem került sor a tárgyévet követő év június 30-áig
a Kormány külön eljárás keretében dönt.
9. § Tárgyéven túli kötelezettség az Áht. 12/A. §-ának (2)–(3) bekezdéseiben foglaltak szerint vállalható. A Kormány által egyedileg jóváhagyott fejlesztési programok esetén a kötelezettségvállalás a Kormány által meghatározott feltételek szerint – figyelemmel az Áht. 22–23/A. §-okban foglaltakra is – történhet.
10. § A hosszú távú kötelezettségek vállalására az Áht. 12/B. § rendelkezései az irányadók. A hosszú távú kötelezettségvállalásokról a KF összesítő nyilvántartást vezet.
11. § A fejezeten belüli, vagy más fejezethez tartozó központi költségvetési szerv javára többlettámogatás – a lebonyolítás céljából átcsoportosított előirányzatok, kormányzati beruházás és a felújítás kivételével – kizárólag új feladat ellátására, illetve a meglévő feladatok növekedésével összefüggő kiadások finanszírozására nyújtható.
12. § Az előirányzatok fejezeten belüli költségvetési címeken, illetve fejezetek között (beleértve a fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának a fejezet irányítása alá tartozó költségvetési szerve általi lebonyolítását is) történő felhasználása esetén, az érintett fejezet(ek) hatáskörében előirányzat-módosítást kell végrehajtani.
13. § Az előirányzatok felhasználása során szükségessé váló, fejezeti hatáskörű előirányzat-módosítást a KF vezetője engedélyezi. Az engedélyezés történhet a kötelezettségvállalás dokumentumán az ellenjegyzést és a kötelezettségvállalást követően, illetőleg a KF külön feljegyzése alapján.
14. § Az előirányzatok felhasználása írásbeli kötelezettségvállalás alapján történhet. A visszterhes szerződésnek, adott megbízásnak, megállapodásnak, megrendelésnek az általános adatok, feltételek mellett tartalmaznia kell:
a) a kedvezményezett cégnevét (nevét), székhelyét (címét), adószámát, bank adatait (nevét, számlaszámát), képviselőjének nevét;
b) a szakmai, műszaki teljesítés mennyiségi és minőségi jellemzőinek meghatározását, határidejét, melyet tárgyévi előirányzat terhére történő kötelezettségvállalás esetében úgy kell megállapítani, hogy a pénzügyi teljesítés határideje – ha a jogszabály másként nem rendelkezik – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át;
c) a tevékenység konkrét meghatározását, szakfeladatrend szerinti besorolását;
d) a kifizetendő összeget, vagy a számlázás alapjául szolgáló egységárat, a pénzügyi teljesítés devizanemét, módját és feltételeit;
e) az összeg kifizetésének határidejét, a következő év(ek) előirányzata terhére vállalt kötelezettségek esetében évenkénti ütemezésben;
f) az ellenjegyző nevét és keltezéssel ellátott aláírását.
15. § A rendelkezésre álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználásáért, az előirányzat szakmai felügyeletét ellátó személy a felelős.
16. § Az előirányzat felett szakmai felügyeletet ellátó személynek – az éves beszámoló, illetve a zárszámadás keretében – szöveges értékelést kell adnia az előirányzat felhasználásáról, a megvalósított szakmai célokról és a nevesített feladatok végrehajtásáról, az előirányzat-maradványról.
17. § Az Ámr. 235. § (2) és (3) bekezdésében foglalt határidők betartása érdekében az előirányzatok terhére kiírt pályázatokról, vagy a nem pályázati úton odaítélt támogatások, egyéb más kötelezettségvállalások, illetve előzetes kötelezettségvállalások esetében a kötelezettségvállalás dokumentumát a kötelezettségvállaló 2 munkanapon belül köteles átadni a KF részére. Kivételt képeznek az európai uniós támogatással megvalósuló programokhoz és a normatív alapon igénybe vett előirányzatokhoz kapcsolódó valamint a határon túli magyarok támogatásához kapcsolódó, külföldre irányuló pénzmozgással járó kötelezettségvállalások.
18. § A Kbt. alapján kötött vállalkozói szerződésekhez kapcsolódó, havi nettó 200 ezer forintot meghaladó kifizetés akkor teljesíthető, ha a kifizetés időpontjában rendelkezésre áll a vállalkozás 30 napnál nem régebbi nemlegesnek minősülő együttes adóigazolása, vagy ha a vállalkozás szerepel a köztartozásmentes adózói adatbázisban. A szakmai teljesítésigazoló a nettó 200 ezer forintot elérő, vagy az alatti kifizetés kezdeményezése esetén a korábbi kifizetések adatait a kifizető szervezeti egységgel egyezteti.
19. § Az együttes adóigazolás beszerzéséről, vagy a köztartozásmentes adózói adatbázisban való szereplés ellenőrzéséről a teljesítést igazoló gondoskodik, az igazolást a teljesítésigazolás dokumentációjával együtt kell megküldeni a kifizető szervezeti egység részére.
20. § Amennyiben az együttes adóigazolás köztartozást mutat, úgy a számla nettó összegéből a köztartozás összegén felüli rész fizethető ki. Nem terheli visszatartási kötelezettség a teljesítési és ajánlati biztosítékokat.
A TÁMOGATÁSOKRA VONATKOZÓ KÜLÖNLEGES RENDELKEZÉSEK
Közös szabályok
21. § A Hivatal fejezeti kezelésű előirányzatai terhére nyújtott támogatások során – a 13. és 14. cím kivételével – a jelen fejezet rendelkezései szerint kell eljárni.
22. § A társadalmi szervezetek, alapítványok részére a költségvetésből nyújtott támogatás pályázati rendszeren kívül történő biztosításáról – az Áht. 100/F. § (4) bekezdés b) pontja szerinti eljárásrendként – a kötelezettségvállaló javaslata alapján a kötelezettségvállaló tevékenységét irányító miniszter dönt. A támogatás odaítéléséről döntő minisztert e hatáskörében a helyettesítésére egyébként kijelölt államtitkár helyettesítheti.
23. § A támogatás előkészítése során a kötelezettségvállaló köteles az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet, valamint az EK Szerződés 87. és 88. cikkének a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet csekély összegű támogatásokra vonatkozó előírásait figyelembe venni.
A támogatási kérelem, a döntés előkészítése
24. § Államháztartáson kívüli szervezet támogatási kérelme esetén, amennyiben a támogatás nyújtására – pályázati úton, vagy pályázati rendszeren kívül – egyedi döntés alapján kerül sor, a kötelezettségvállalónak a kérelmezőtől
a) a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knyt.), valamint a végrehajtásáról szóló 67/2008. (III. 29.) Korm. rendeletben foglaltak teljesítése érdekében az 1. számú melléklet, valamint
b) a 4. számú melléklet
szerinti nyilatkozatokat a döntést megelőzően be kell szereznie.
25. § A támogatási kérelem akkor minősül befogadottnak, ha a kérelem és a 24. § szerinti hiánytalanul kitöltött nyilatkozatok a kötelezettségvállaló rendelkezésére állnak. A nyilatkozatok hiányában a kérelem nem bírálható el.
26. § Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy a támogatásra irányuló eljárásban érintett, a kérelemhez csatolnia kell a 2. számú melléklet szerinti közzétételi kérelmet is. Ha az érintettséget magalapozó körülmény a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés előtt következik be, a kérelmező köteles 8 munkanapon belül kezdeményezni a körülmény közzétételét. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, támogatásban nem részesülhet, támogatásra irányuló döntés nem hozható.
27. § A kérelem befogadását, illetve a támogatási döntés meghozatalát követően a kötelezettségvállalásra jogosult vezető, vagy az általa kijelölt munkatárs a 3. számú melléklet szerinti Adatlap II–IV. pontjainak kitöltésével köteles a KF kijelölt kapcsolattartóját elektronikus úton tájékoztatni a támogatási kérelem, illetve a támogatási döntés adatairól.
28. § A 27. § szerinti adatszolgáltatást
a) a támogatási kérelem vonatkozásában a kérelem befogadását követő 2 munkanapon belül,
b) a támogatási döntésre vonatkozóan annak meghozatalát követő 5 munkanapon belül
kell teljesíteni a KF kijelölt kapcsolattartója részére, aki a kitöltött Adatlapot haladéktalanul továbbítja a kozpenzpalyazat@kopdat.hu elektronikus címre.
29. § A kötelezettségvállalónak a támogatásról szóló döntést haladéktalanul, de legkésőbb a döntéshozataltól számított 15 napon belül írásban, hivatalos iratként kézbesítve meg kell küldenie a támogatásban részesülőnek (a továbbiakban: kedvezményezett).
30. § A 29. § szerinti értesítésben a kedvezményezettet
a) fel kell hívni a szerződés megkötéséhez szükséges alábbi nyilatkozatok, dokumentumok benyújtására:
– a kedvezményezett de minimis támogatásokra vonatkozó, 5. számú melléklet szerinti nyilatkozata,
– a kedvezményezett által az adott tárgyban beadott támogatási igényekre vonatkozó, 6. számú melléklet szerinti nyilatkozata,
– a kedvezményezett hatályos nyilvántartási adatait tartalmazó bírósági kivonat, illetve cégkivonat,
– közjegyző, vagy ügyvéd által hitelesített aláírási címpéldány (aláírás minta),
– beruházások esetében a szükséges jogerős hatósági engedélyek,
– a támogatandó program, feladat teljes költségvetése, amely tartalmazza az általános forgalmi adót, a megvalósításhoz igényelt támogatás, a saját forrás, az egyéb forrás (egyéb állami támogatás, egyéb külső forrás), valamint a program megvalósításából származó bevétel összegét,
– előfinanszírozás esetében a kedvezményezett bankszámláira vonatkozó, 7. számú melléklet szerinti nyilatkozata, továbbá
– a kedvezményezett azonnali beszedési megbízás benyújtására vonatkozó, kizárólag a támogató hozzájárulásával visszavonható – az Ámr. 119. § (2) bekezdésben írtaknak megfelelő – nyilatkozata;
b) tájékoztatni kell az alábbiakról:
– a szerződéskötés várható határideje a döntés postára adásától számított 30. nap,
– amennyiben a támogatási szerződés megkötéséhez az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) kormányrendelet alapján a Pénzügyminisztérium Támogatásokat Vizsgáló Irodájának állásfoglalása szükséges, a szerződéskötés határideje további 30 nappal meghosszabbodik,
– amennyiben a kedvezményezett mulasztásából kifolyólag a megjelölt határidőtől számított további harminc napon belül nem kerül sor a szerződéskötésre, a támogatási döntés az Ámr. 112. § (8) bekezdése értelmében érvényét veszti.
A támogatási szerződés kezdeményezése, előkészítése
31. § A támogatási szerződés megkötését a 8. számú melléklet szerinti „kezdeményező irat”-nak az Igazgatási Szakállamtitkár Titkárságán történő benyújtásával, a 29. § szerinti értesítésben szerződéskötésre megjelölt időpontot legalább 10 munkanappal megelőzően kell kezdeményezni. A kezdeményező irathoz csatolni kell a támogatási kérelem és a 29. § szerinti értesítés másolatát, továbbá a 24. §, illetve a 30. § a) pontjában megjelölt valamennyi mellékletet.
32. § A költségvetési törvényben meghatározott címzett támogatás esetében a szerződéskötést a kötelezettségvállaló a támogatás fedezetéről a KF vezetőjével történő egyeztetést követően, a támogatási kérelem és a 29. § szerinti értesítés csatolása nélkül, a 31. §-ban írtak szerint kezdeményezi.
33. § A támogatási szerződés előkészítését a Személyügyi, Jogi Képviseleti és Biztonsági Főosztály Jogi Képviseleti Osztálya (a továbbiakban: JKO) végzi.
34. § A JKO a támogatási szerződés adatainak nyilvántartásba vételét követően a kezdeményező iratot a KF részére továbbítja
a) a pénzügyi fedezet rendelkezésre állása,
b) a kötelezettségvállalási jogkör fennállása, illetve
c) a támogatandó tevékenység szakfeladatrend szerinti besorolása
igazolásának céljából.
35. § A KF a kezdeményező iratot a 34. §-ban írtak igazolását követően 2 munkanapon belül visszajuttatja a JKO részére. Amennyiben a kezdeményezés – a gazdálkodásra vonatkozó szabályok előírásaira tekintettel – módosításra szorul, a KF vezetője – szükség szerint a kötelezettségvállalóval történt egyeztetést követően – a kezdeményező iraton a megfelelő adatot megjelöli és a módosítást szignójával látja el.
36. § Amennyiben a támogatási szerződés megkötéséhez az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet alapján a Pénzügyminisztérium Támogatásokat Vizsgáló Irodájának jóváhagyó véleménye szükséges, az előzetes állásfoglalás beszerzéséről a JKO gondoskodik.
37. § Az elkészített szerződés-tervezetet a JKO elektronikus úton előzetes véleményezésre küldi meg a KF ügyintézője és a kötelezettségvállaló által kijelölt ügyintéző részére, akik észrevételeiket, illetőleg jóváhagyásukat elektronikus úton 2 munkanapon belül jelzik.
38. § A szerződéstervezet kedvezményezettel történő egyeztetését a kötelezettségvállaló által kijelölt ügyintéző végzi, a 37. § szerinti véleményét ennek figyelembevételével adja meg.
39. § A szerződéstervezet előkészítése, illetve egyeztetése során a 8. számú melléklet szerinti „kezdeményező irat” tartalmától való eltérésre csak a kötelezettségvállaló írásban – papír alapon vagy elektronikus úton – előterjesztett kezdeményezésére van lehetőség.
40. § Az egyeztetett támogatási szerződést a JKO jogi ellenjegyzéssel látja el, majd soron kívül továbbítja pénzügyi ellenjegyzésre. A szerződést a kötelezettségvállaló részére a pénzügyi ellenjegyző küldi meg. A szerződésnek a kedvezményezett által történő aláírásáról a kötelezettségvállaló gondoskodik.
41. § A kötelezettségvállaló a felek által aláírt támogatási szerződés 1-1 példányát megküldi a kedvezményezett, illetve az ellenjegyzők részére. A JKO az aláírás dátumát nyilvántartásában rögzíti.
A támogatási szerződések tartalmára vonatkozó szabályok
42. § A támogatási szerződésnek az Ámr. 112. § (6) bekezdésében írtakon túlmenően tartalmaznia kell:
a) a kedvezményezett azonosító adatait;
b) a szakmai, (műszaki) teljesítés időpontját, melyet tárgyévi előirányzat terhére történő kötelezettségvállalás esetében úgy kell megállapítani, hogy a pénzügyi teljesítés határideje a támogatónál – ha jogszabály másként nem rendelkezik – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át,
c) a támogatás folyósításának határidejét, a következő év(ek) előirányzata terhére vállalt kötelezettségek esetében évenkénti ütemezésben.
43. § Nem köthető támogatási szerződés, ha az a következő évek előirányzatai terhére jelent kötelezettségvállalást és a támogatás célja a kedvezményezett működésének támogatása, vagy nem bizonyítható a többéves kötelezettség indokoltsága, illetve a támogatott tevékenység több évre átnyúló jellege.
A támogatás folyósítása, adatszolgáltatás
44. § A fejezeti kezelésű előirányzatok terhére nyújtott támogatások folyósítása
a) egy összegben vagy részletekben,
b) időarányosan vagy teljesítésarányosan
történhet.
45. § Támogatási előleg egy összegben vagy részletekben történő folyósítására akkor kerülhet sor, ha a teljesítésarányos finanszírozás a támogatási cél megvalósítását nem teszi lehetővé. Támogatási előleg részletekben történő folyósítása esetén a fennmaradó támogatás folyósításának feltétele a már folyósított támogatással történő elszámolás.
46. § A 45. § szerinti részelszámolási kötelezettség alól a kötelezettségvállaló különösen indokolt esetben – a kedvezményezett írásban előterjesztett kérelmére – felmentést adhat. A támogatási szerződés megfelelő módosítását a kötelezettségvállaló köteles haladéktalanul kezdeményezni.
47. § Amennyiben a támogatás működési kiadásokat finanszíroz, úgy a támogatás rendelkezésre bocsátása csak időarányosan történhet.
48. § A támogatások igénybevétele
a) utólagos elszámolás melletti előfinanszírozás, illetve
b) időszakos vagy záró beszámolót követő, a kedvezményezett által benyújtott és a szakmai szervezeti egység által ellenőrzött elszámolások alapján történő utófinanszírozás
formájában történhet.
49. § Amennyiben a kedvezményezett általános forgalmi adó (áfa) levonási joggal rendelkezik, úgy a támogatás mértéke a teljes program kiadásának az áfa-val és a saját résszel csökkentett összegéig terjedhet.
50. § A fejezethez vagy más fejezethez tartozó költségvetési szervekhez átadott források terhére történő finanszírozáskor, az előirányzatot átadó szakmai szervezet előírásainak betartása mellett, az intézmény belső szabályzatai szerint kell eljárni.
51. § A támogatási kérelmekkel, pályázatokkal és a támogatási szerződésekkel kapcsolatos, a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényből eredő, valamint a társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztéséért felelős miniszter részére teljesítendő adatszolgáltatási kötelezettséget – a kötelezettségvállaló adatszolgáltatása alapján – a KF teljesíti.
A támogatási szerződések módosítása, megszüntetése, a teljesítés
52. § A támogatási szerződés módosítására irányuló igényt a kötelezettségvállaló feljegyzés formájában küldi meg az igazgatási szakállamtitkár részére.
53. § A támogatási szerződések módosítására a támogatási szerződés előkészítésére és a szerződéskötésre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
54. § A támogatási szerződés megszüntetésére, az elállásra, illetve a szerződés felmondására irányuló feljegyzést a kötelezettségvállaló az igazgatási szakállamtitkárnál köteles előterjeszteni, a Miniszterelnöki Hivatal jognyilatkozatát a JKO készíti elő.
55. § A teljesítésarányos finanszírozás kivételével a kedvezményezettek a támogatás felhasználásáról utólag, a szerződésben rögzítettek szerint kötelesek elszámolni.
56. § A szakmai teljesítés igazolására jogosult személy köteles a szerződés teljesítését figyelemmel kísérni. A kedvezményezett szerződésellenes eljárása esetén köteles a kedvezményezett figyelmét erre haladéktalanul felhívni, az eset körülményeit tisztázni, az ehhez szükséges egyeztetést a kedvezményezettel lefolytatni.
57. § A kedvezményezett szerződésszegése esetén annak tényéről a kötelezettségvállaló az igazgatási szakállamtitkárt haladéktalanul értesíti, egyben javaslatot tesz az ügy megoldására. Az értesítésben be kell mutatni az eset körülményeit, és állást kell foglalni abban a kérdésben, hogy a szerződésszegés
a) a kedvezményezett magatartására, eljárására vezethető-e vissza, illetve
b) a felek együttműködése szempontjából milyen súlyt képvisel.
58. § A kedvezményezett szerződésszegése nyomán szükséges intézkedések, jognyilatkozatok előkészítéséről a JKO gondoskodik.
A pályázati eljárásra vonatkozó rendelkezések
59. § Pályázati eljárás lefolytatására az Ámr. 132–136. §-ai alkalmazandók.
60. § A pályázat kiírását megelőzően a kötelezettségvállaló köteles kidolgozni a pályázat részletes eljárási rendjét és köteles gondoskodni azok betartásáról, valamint a nyújtott támogatások esetében a mintavételes, vagy kockázatelemzésen alapuló, dokumentált szakmai és pénzügyi helyszíni ellenőrzés rendszeres elvégzéséről.
61. § A pályázati rendszer keretében történő felhasználás esetén az adott fejezeti kezelésű előirányzat szakmai felügyeletét ellátó személy (kötelezettségvállaló) a pályázati kiírás megjelenését megelőzően köteles a Kincstár részére megküldeni
a) papír alapon az adott előirányzat célrendszerének, rendeltetésének meghatározására, a pályázatos támogatási célú felhasználás tárgyévi keretösszegére, mértékére, a nyújtható támogatás arányára vonatkozó javaslatát (Ámr. 8. számú melléklete);
b) elektronikus úton
– a pályázati felhívás tervezetének teljes körű dokumentációját, továbbá
– az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó kedvezményezett részére nyújtandó támogatások esetében az ezekre meghatározott külön eljárásrend szerinti pénzügyminiszter jóváhagyó véleményét, vagy a külön jogszabályban meghatározott adatlapot, vagy az adatszolgáltató – jogszabályi hivatkozással alátámasztott – nyilatkozatát arról, hogy a támogatás mentesül a 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet, vagy a 4/2009. (I. 10.) Korm. rendelet által előírt eljárási kötelezettség alól.
62. § A kötelezettségvállaló köteles a pályázatot az Ámr. rendelkezései szerint lefolytatni és a 31. §-ban írtak szerinti kezdeményezéshez a teljes pályázati anyagot csatolni.
Az azonos támogatási célt szolgáló előirányzatok felhasználásának szabályai
63. § Az Ámr. 7. számú mellélete szerint az összehangolás szabályai alá tartozik a „9/5/03 Információs társadalom kiteljesítése és egyéb kapcsolódó feladatok támogatása” elnevezésű előirányzat. Az előirányzat támogatásai esetében – a mellékletben megjelölt további előirányzatokkal összhangban – a kötelezettségvállalónak alkalmaznia kell az azonos célú előirányzatok felhasználására vonatkozó (Ámr. 137–152. §) rendelkezéseket.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
64. § A fejezeti kezelésű előirányzatok szabályszerű felhasználását és a rendeletben foglaltak betartását a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés biztosítja.
65. § A jelen rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Áht., valamint az Ámr. szerint kell eljárni, és be kell tartani a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó egyéb jogszabályokat. A rendelet rendelkezéseit a közbeszerzési eljárások lebonyolításáról, valamint a közbeszerzésekkel kapcsolatos adatszolgáltatás rendjéről szóló MeHVM utasításokkal összhangban kell alkalmazni.
65. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. számú melléklet a 7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelethez
2. számú melléklet a 7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelethez
3. számú melléklet a 7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelethez
ADATLAP |
a befogadott, a nyertes, a kizárt pályázatok (egyedi támogatási kérelmek) és pályázók (kérelmezők) adatainak megküldéséhez, közzétételéhez |
(A kitöltött adatlapot a pályázatokat vagy az egyedi támogatási kérelmet befogadó szerv – a 2007. évi CLXXXI. törvény szerint – a pályázat befogadásától számított öt munkanapon belül köteles elektronikus úton, a kozpenzpalyazat@kopdat.hu címre megküldeni a KOPINT – DATORG Infokommunikációs Zrt.-nek, az általa üzemeltetett honlapon történő közzététel céljából. Ugyanennek az adatlapnak az alkalmazásával, ugyanilyen módon történik – a pályázat elbírálását követő 15 napon belül – a nyertesekről, valamint a kizárásról történő adatszolgáltatás is.) |
Pályázat vagy egyedi támogatási kérelem: |
|
|
1. A befogadó szerv neve1: |
Miniszterelnöki Hivatal |
|||
2. A befogadó szerv székhelye |
Irányítószám: |
1055 |
Település: |
Budapest |
|
Közterület neve, típusa |
|
Házszám: |
2. |
3. A befogadó szerv elérhetőségei |
Telefonszám: |
441-2250 |
E-mail cím: |
laszlone.balla@meh.gov.hu |
1. A pályázat kiíró szerv neve1: |
|
|
|
|
2. A pályázat kiíró szerv székhelye |
Irányítószám: |
|
Település: |
|
|
Közterület neve, típusa, házszám: |
|
Házszám: |
|
3. A pályázati felhívás megnevezése (tárgya): |
|
|
|
|
4. A pályázati felhívás azonosítója: |
|
|
|
|
Név, beosztás |
|
Sor- |
Pályá- |
Pályá- |
Pályá- |
Pályázó6 |
Igényelt összeg |
Érin- |
Pályá- |
Pályá- |
Nyertes pályázat adatai7 |
Elszámolás adatai |
||||||||||||||
neve1 |
irányí- |
tele- |
köz- |
születési adatok (természetes személy) |
nyilvántartása (gazdasági társaság vagy egyéb szervezet) |
Elnyert támogatás összege (E Ft) |
Szerződés összege (E Ft) |
Lezárás idő- |
Lezárás összege |
|||||||||||||||
helye (tele- |
ideje |
nyilván |
nyilván |
nettó |
bruttó |
nettó |
bruttó |
nettó |
bruttó |
nettó |
bruttó |
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. számú melléklet a 7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelethez
Alulírott (név): |
|
||
mint a (szervezet neve): |
|
||
székhelye: |
|
||
nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság: |
|
||
nyilvántartásba vételi végzés száma: |
|
||
Adószám: |
TB törzsszám: |
||
Számlavezető bank neve: |
|
||
Bankszámlaszám |
|
5. számú melléklet a 7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelethez
6. számú melléklet a 7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelethez
TÁMOGATÁSI IGÉNYT ELBÍRÁLÓ SZERVEZET NEVE |
A TÁMOGATÁSI IGÉNY BENYÚJTÁSÁNAK IDŐPONTJA |
A TÁMOGATÁSI IGÉNYBEN MEGJELÖLT ÖSSZEG |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aláírás
7. számú melléklet a 7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelethez
PÉNZINTÉZET NEVE |
BANKSZÁMLASZÁM |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
aláírás
8. számú melléklet a 7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelethez
Az igénylő szervezeti egység megnevezése: |
|
A kedvezményezett adatai: |
|
Név: |
|
Székhely: |
|
Cégjegyzékszám: |
|
Adószám: |
|
Bíróság és nyilvántartási száma: |
|
Vállalkozói igazolvány száma: |
|
TB törzsszáma: |
|
Képviselő neve: |
|
Képviselői tisztsége: |
|
Kapcsolattartó neve: |
|
Kapcsolattartó elérhetősége: |
Telefon: |
|
Fax: |
|
Email: |
Bankszámlát vezető pénzintézet neve: |
|
Bankszámlaszáma: |
|
A támogatásra vonatkozó adatok: |
|
Támogatás tárgya: |
|
Szakfeladatrend szerinti besorolása: |
|
Támogatás összege (nettó és bruttó): |
|
Támogatás felhasználásának időtartama: |
|
A támogatás költségvetési törvényből megjelölt forrása, fedezete (melléklet, fejezet, címszám, alcímszám, jogcím csoportszám, előirányzat csoportszám): |
|
A támogatás folyósítása: |
egy összegben / részletekben |
A kezdeményezéshez csatolt dokumentumok: |
|
□ Kedvezményezett támogatási kérelmének másolata |
|
A támogatási kérelem befogadásáról a szükséges adatokat a Költségvetési Főosztály rendelkezésére bocsátottam és jelen irattal kezdeményezem a támogatási szerződés előkészítését és annak megkötését. |
Budapest, 2010. ............................. |
Szerződéskötésre irányuló kezdeményezést |
Budapest, 2010. ............................. |
A pénzügyi fedezet rendelkezésre áll és a támogatási kérelem befogadásáról az adatszolgáltatási kötelezettségnek eleget tettem. |
Budapest, 2010. ........................... |
Nyilvántartásban előjegyezve. |
Ügyiratszám: |
9. számú melléklet a 7/2010. (III. 26.) MeHVM rendelethez
A rendeletet a 12/2011. (III. 30.) KIM rendelet 93. §-a hatályon kívül helyezte 2011. április 1. napjával.
A 3. § (3) bekezdését a 10/2010. (X. 15.) KIM rendelet 1. §-a iktatta be, szövege a 18/2010. (XII. 20.) KIM rendelet 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 5. § (1) bekezdés 7. pont b) alpontja a 11/2010. (V. 7.) MeHVM rendelet 3. §-a szerint módosított szöveg.
A 9. számú melléklet b) pont 9/3/10 alcíme a 10/2010. (IV. 30.) MeHVM rendelet 1. §-a szerint módosított szöveg.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás