3/2010. (II. 26.) EüM utasítás
az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról1
2010.02.27.
1. § Az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatát jelen utasítás mellékleteként kiadom.
2. § Ez az utasítás a Hivatalos Értesítőben történő közzétételét követő napon lép hatályba, ezzel egyidejűleg az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2009. (IV. 3.) EüM utasítás hatályát veszti.
Melléklet a 3/2010. (II. 26.) EüM utasításhoz
Az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata
Általános rendelkezések, az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal elnevezése, adatai
1. A Központi hivatal megnevezése: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal
2. Az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) nevének hivatalos rövidítése: EEKH.
3. A hivatal angol nyelvű elnevezése: Office of Health Authorisation and Administrative Procedures.
Nevének hivatalos angol rövidítése: OHAAP.
4. A hivatal korábbi megnevezése: Egészségügyi, Szociális és Családügyi Minisztérium Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal.
5. A Hivatal székhelye: 1051 Budapest, Zrínyi u. 3.
A Hivatal postacíme: 1245 Budapest, Pf. 987.
6. A Hivatal alapító okirata: 6220-18/2009-0006 KTF számon 2009. július 1-jén hatályba lépett az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal Alapító Okirata és annak módosítása. (Korábbi alapító okirat: az Egészségügyi Közlöny 2003. évi 9. számában közzétett, 2004. évi 22. számában és 2005. évi 5. számában módosított alapító okirat.)
a) számlaszáma: 10032000-00285788
b) PIR-azonosító száma: 597760-1-00;
c) Adószáma: 16606643-1-41;
d) Előirányzat felhasználási keretszámla: 10032000-00285788-00000000;
8. A Hivatal jogállása: központi hivatalként működő, jogi személyiséggel rendelkező, önállóan működő és gazdálkodó, országos illetékességű központi közhatalmi költségvetési szerv.
9. A Hivatal éves költségvetés alapján, a jóváhagyott előirányzatokon belül, a hatályos jogszabályokban meghatározott feltételek mellett gazdálkodik, és készíti el feladatai ellátásával is összefüggésben beszámolóját
10. A Hivatal irányító szerve: Egészségügyi Minisztérium (a továbbiakban: EüM)
A Hivatal alaptevékenysége
A) A Hivatal ellátja a jogszabályokban feladat- és hatáskörébe utalt és az alapító okiratában foglalt feladatokat, különösen
1. az orvostechnikai eszközökkel kapcsolatos hatósági,
2. jogszabályban meghatározott kivétellel az egészségügy területén működő szakértői tevékenységgel összefüggő hatósági,
3. a kábítószerek és pszichotróp anyagok legális, gyógyászati és nem gyógyászati célú felhasználásával kapcsolatos,
4. egyes egészségügyi tevékenység végzésére jogosító bizonyítványok és oklevelek elismerésével, hatósági bizonyítványok kiállításával és előzetes ellenőrzésével kapcsolatos,
5. a külföldön felhasználni kívánt orvosi igazolás hitelesítésével kapcsolatos,
6. az egészségügyi szakképesítést szerzett személyek alapnyilvántartásának vezetésével kapcsolatos,
7. az egészségügyi szakképesítést szerzett személyek működési nyilvántartásának vezetésével kapcsolatos,
8. az egységes ágazati humánerőforrás-monitoringrendszer működtetésével kapcsolatos,
9. amennyiben első fokon az Országos Tisztifőorvosi Hivatal, az országos tisztifőorvos vagy az országos tisztifőgyógyszerész jár el, a másodfokú eljárás lefolytatásával kapcsolatos,
11. az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképzéssel kapcsolatos pályáztatás lebonyolításával és a szakképzés költségvetési forrásának a kezelésével kapcsolatos,
12. az egészségügyi miniszter ágazatába tartozó szakképesítések tekintetében a vizsgaelnöki névjegyzékkel, továbbá a szakmai vizsgabizottság elnökének megbízásával kapcsolatos,
13. valamint a külön jogszabályok által meghatározott
B) A Hivatal feladatait az alábbi jogszabályok alapján látja el:
5. az emberi alkalmazásra kerülő gyógyszerekről és egyéb, a gyógyszerpiacot szabályozó törvények módosításáról szóló 2005. évi XCV. törvény, 6. az Egyesült Nemzetek Szervezete keretében a kábítószerek és pszichotróp anyagok tiltott forgalmazása elleni, 1988. december 20-án, Bécsben kelt Egyezmény kihirdetéséről szóló 1998. évi L. törvény, 8. a biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászati segédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi XCVIII. törvény, 12. a külföldi bizonyítványok és oklevelek elismeréséről szóló 2001. évi C. törvény hatálya alá tartozó ügyekben eljáró hatóságok kijelöléséről, valamint a nyilatkozattételi kötelezettség alá eső szolgáltatások felsorolásáról szóló 33/2008. (II. 21.) Korm. rendelet, 20. a kábítószer-prekurzorokkal kapcsolatos egyes hatósági eljárási szabályok, valamint a hatósági feladat- és hatáskörök megállapításáról szóló 159/2005. (VIII. 16.) Korm. rendelet, 21. az emberen végzett orvostudományi kutatások, az emberi felhasználásra kerülő vizsgálati készítmények klinikai vizsgálata, valamint az emberen történő alkalmazásra szolgáló, klinikai vizsgálatra szánt orvostechnikai eszközök klinikai vizsgálata engedélyezési eljárásának szabályairól szóló 235/2009. (X. 20.) Korm. rendelet, 24. az Egészségügyi Minisztérium szakmai felügyelete alatt működő, orvostechnikai eszközök megfelelőségét vizsgáló, ellenőrző és tanúsító szervezetek kijelölésének szabályairól szóló 48/1999. (X. 6.) EüM rendelet, 29. az egészségügyi szakképesítéssel rendelkező személyek alap- és működési nyilvántartásáról, valamint a működési nyilvántartásban nem szereplő személyek tevékenységének engedélyezéséről szóló 18/2007. (IV. 17.) EüM rendelet, 30. az egészségügyi tevékenység végzéséhez szükséges oklevelek elismeréséről, továbbá az oklevelek külföldi elismertetéséhez szükséges hatósági bizonyítványok kiadásának egyes eljárási szabályairól szóló 30/2008. (VII. 25.) EüM rendelet 32. az Európai Közösségi Jog hatálya alá tartozó, feltétel nélkül elismerésre kerülő egyes egészségügyi oklevelek, bizonyítványok, és a képesítés megszerzéséről szóló egyéb tanúsítványok megnevezéséről és az ezen okiratok birtokosaival azonos jogállású személyek köréről szóló 4/2008. (I. 16) EüM rendelet, 37. az emberi felhasználásra kerülő vizsgálati készítmények klinikai vizsgálatáról és a helyes klinikai gyakorlat alkalmazásáról szóló 35/2005. (VIII. 26.) EüM rendelet, 38. a fokozottan ellenőrzött szernek minősülő gyógyszerek orvosi rendelésének, gyógyszertári forgalmazásának, egészségügyi szolgáltatóknál történő felhasználásának, nyilvántartásának és tárolásának rendjéről szóló 43/2005. (X. 15.) EüM rendelet,
C) A Hivatal az alaptevékenységével, feladataival összefüggő kiadásait támogatásból, igazgatási-szolgáltatási díjból származó bevételéből és egyéb bevételekből finanszírozza.
A) A Hivatal vezetői, köztisztviselői, alkalmazottai, feladatuk és hatáskörük
1. A Hivatal vezetője az elnök, akinek kinevezését, felmentését és beszámoltatását az egészségügyi miniszter végzi. Az elnök felett a munkáltatói jogok gyakorlásának rendjét az EüM Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza.
a) gondoskodik a jogszabályokban a Hivatal feladat- és hatáskörébe utalt feladatok és az alapító okiratban meghatározott tevékenységek ellátásáról,
b) irányítja és összehangolja a Hivatal szervezeti egységeinek és munkatársainak a tevékenységét,
c) a jóváhagyott költségvetés keretei között gondoskodik a Hivatal zavartalan, önálló hatáskörű működéséről, a személyi és tárgyi feltételek biztosításáról,
d) gyakorolja az önálló költségvetési gazdálkodásból, az előirányzat felhasználásából, valamint az önálló bér- és munkaerő-gazdálkodásból eredő jogokat,
e) ellenőrzi a költségvetés végrehajtását,
f) felterjeszti az irányító szervhez a Hivatal éves gazdálkodásáról készült beszámoló jelentést,
g) az irányító szervnél kezdeményezheti a gazdálkodáshoz szükséges előirányzat módosítást (pótelőirányzatot),
h) irányítja a Hivatal belső ellenőrzési tevékenységét, jóváhagyja a belső ellenőr éves munkatervét, és számon kéri annak végrehajtását,
i) rendszeres kapcsolatot épít ki és tart fenn a hazai és nemzetközi társhatóságokkal, a kapcsolatépítés és kapcsolattartás keretében gondoskodik az Európai Unió: (a továbbiakban: EU) bizottságával és a tagországok illetékes hatóságaival való folyamatos együttműködésről, a munkacsoportok munkájában való aktív részvételről.
j) a Hivatal működésére vonatkozó belső utasításokat és szabályzatokat ad ki, gondoskodik azok betartásáról és betartatásáról,
k) segíti és összehangolja a Hivatal dolgozóinak szakmai továbbképzését és az önképzés feltételeit,
l) gondoskodik a Hivatal munkatársai munkaköri leírásának elkészíttetéséről,
m) jóváhagyja a Hivatal éves szabadságolási tervét,
n) meghatározza a Hivatal működésének rövid, közép- és hosszú távú célkitűzéseit,
o) meghatározza a vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek körét,
p) részt vesz a Hivatal feladat- és hatáskörét érintő jogszabálytervezetek előkészítésében,
q) véleményezi a közigazgatási egyeztetésre érkező jogszabálytervezeteket,
r) dönt az egészségügyi miniszter ágazatába tartozó szakképesítések tekintetében a vizsgaelnöki névjegyzékbe történő felvételről,
s) megbízza az egészségügyi miniszter ágazatába tartozó szakképesítések tekintetében a szakmai vizsgabizottság elnökét,
t) irányítja és felügyeli az adatvédelmi feladatok ellátását.
3. Az elnök hatásköre az alábbiakra terjed ki:
a) a Hivatal képviseletében teljes körű aláírási és kiadmányozási joga van,
b) ellenőrzési és beszámoltatási joggal rendelkezik a Hivatal egészére és teljes feladatkörére vonatkozóan,
c) a Hivatal egészére kiterjedő utasítási jogköre van,
d) kötelezettségvállalási és utalványozási joggal rendelkezik, amelynek rendjét a kötelezettségvállalási szabályzat tartalmazza,
e) a Hivatalra vonatkozó, az írott és elektronikus sajtóban közzétenni szándékozott közleményeket kizárólag az elnök adhatja ki, azonban eseti jelleggel a nyilatkozattétel jogát átruházhatja más személyre,
f) munkáltatói jogkört gyakorol a Hivatal dolgozói felett,
g) képviseli a Hivatalt külső szervek előtt,
h) jóváhagyja a külföldi kiküldetéseket,
i) szakmai tanácsadói, illetve szakmai főtanácsadói címet adományozhat a köztisztviselők jogállásáról szóló 1992. évi XXIII. törvényben (a továbbiakban: Ktv.) foglalt feltételekkel rendelkező köztisztviselőnek. A Hivatalban az adományozható szakmai tanácsadói, illetve szakmai főtanácsadói címek együttes száma a Hivatal mindenkori felsőfokú iskolai végzettségű köztisztviselői létszámának a 20%-át nem haladhatja meg. a) a Hivatal alapító okiratában meghatározott tevékenységek megvalósulásáért,
b) a feladatkörébe utalt feladatok végrehajtásáért,
c) a Hivatal működésére vonatkozó hatályos jogszabályok betartásáért és betartatásáért, a törvényesség biztosításáért.
III/A/II. Az elnökhelyettes
a) vezeti az elnöki titkárságot, gondoskodik a titkársági ügyviteli munka megszervezéséről, valamint az elnök hivatalos programjainak szervezéséről és nyilvántartásáról,
b) figyelemmel kíséri az elnök által kiadott feladatok határidőben történő végrehajtását,
c) ellátja az elnök által eseti vagy állandó jelleggel meghatározott feladatokat, ennek keretében az egyes szervezeti egységek munkáját koordinálja, részt vesz a szakmai anyagok előkészítésében, egyeztetésében, illetve érdemi ügyintézői feladatok ellátásában,
d) az elnök távollétében teljes jogkörrel helyettesíti az elnököt.
2. Hatásköre az alábbiakra terjed ki:
a) a feladatkörébe tartozó kérdésekben, továbbá az elnök által meghatározott körben kiadmányozási, utasítási, ellenőrzési és beszámoltatási jogköre van,
b) az elnök döntése alapján ellátja a Hivatal képviseletét.
3. Felelős a feladatkörébe utalt feladatok végrehajtásáért, valamint az elnöki titkárság alá tartozó köztisztviselők folyamatos szakmai felkészítéséért.
III/A/III. A főosztályvezető
a) a jogszabályoknak és a szakmai követelményeknek megfelelően, az elnök rendelkezései alapján irányítja és ellenőrzi az irányítása alá tartozó szervezeti egységet,
b) megszervezi a szervezeti egység munkatársainak tevékenységét, irányítja és ellenőrzi a főosztály feladatainak végrehajtását;
c) kidolgozza a főosztály ügyrendjét, gondoskodik az ügyrend mellékletét képező munkaköri leírások elkészítéséről;
d) javaslatot tesz a főosztály munkatársai létszám-, személyi juttatási és jutalmazási keretével való gazdálkodásra;
e) javaslatot tesz kitüntetések, címek, díjak és jutalom adományozására;
f) a vezetői döntésekről a szervezeti egység dolgozóit rendszeresen tájékoztatja.
2. Hatásköre az alábbiakra terjed ki:
a) a feladatkörébe tartozó ügyekben gyakorolja a kiadmányozási jogkört, illetve azt írásban főosztályvezető-helyetteseire, osztályvezetőire, a szakmai tanácsadói, főtanácsadói címmel rendelkező munkatársaira, illetve az általa kijelölt munkatársra átruházhatja,
b) az irányítása alatt álló főosztály munkatársai vonatkozásában utasítási, ellenőrzési és beszámoltatási joga van,
c) gyakorolja a hatáskörébe utalt alábbi munkáltatói jogokat:
ca) rendes szabadság engedélyezése,
cb) a teljesítményértékeléssel kapcsolatos követelmények meghatározása, a főosztály munkatársai teljesítményének értékelése,
d) rendszeresen tájékoztatja az elnököt a főosztály munkájáról,
e) az elnök eseti megbízása alapján helyettesíti az elnököt távolléte esetén,
f) az elnök által meghatározott ügyekben ellátja a Hivatal képviseletét.
a) az e szabályzatban foglalt, valamint az elnök külön intézkedésével ügykörébe utalt feladatok ellátásáért,
b) a főosztály munkájáért; így különösen a főosztály munkájának irányításáért, ellenőrzéséért;
c) az irányítása alá tartozó köztisztviselők folyamatos szakmai felkészítéséért.
III/A/IV/A. A főosztályvezető-helyettes
a) a főosztályvezetőt távollétében vagy akadályoztatása esetén helyettesíti, kijelölés alapján teljes jogkörrel látja el a helyettesítési feladatokat;
b) a főosztályvezető által meghatározott munkamegosztás szerint részt vesz a hivatali egység feladatai elvégzésének irányításában és ellenőrzésében.
III/A/IV/B. Az osztályvezető
a) a főosztályvezető utasításait figyelembe véve szervezi, irányítja és ellenőrzi a vezetése alatt álló szervezeti egység munkáját, gondoskodik róla, hogy annak tevékenysége megfeleljen a jogszabályok, az állami irányítás egyéb jogi eszközei előírásainak, valamint a vezetői utasításokban foglaltaknak;
b) megállapítja a vezetése alatt álló szervezeti egység dolgozóinak feladatait, gondoskodik arányos foglalkoztatásukról, koordinálja és ellenőrzi munkájukat, valamint ellenőrzi a folyamatban lévő ügyek intézését;
c) eljár mindazon ügyben, amellyel a főosztályvezető megbízza;
d) a főosztályvezető döntése szerint helyettesítheti a főosztályvezetőt;
e) javaslatot tesz a vezetése alatt álló szervezeti egység dolgozóinak illetményemelésére, jutalmazására, kitüntetésére a főosztályvezető felé,
f) rendszeresen tájékoztatja a főosztályvezetőt a szervezeti egység munkájáról.
a) a főosztályvezető által meghatározott ügyekben és esetekben gyakorolja a kiadmányozási jogkört,
b) a főosztályvezető által meghatározott ügyekben és esetekben ellátja a főosztály, illetve az osztály képviseletét.
3. Felelős a feladatkörébe utalt feladatok végrehajtásáért, az irányítása alá tartozó köztisztviselők folyamatos szakmai felkészítéséért.
III/A/V/A. A szakmai főtanácsadó, tanácsadó
A szakmai főtanácsadó, tanácsadó a főosztályvezető által megállapított feladatkörben kiadmányozási jogkört gyakorol.
a) a Hivatal feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek érdemi döntésre való előkészítése;
b) feladatait önállóan, kezdeményezően, a horizontális és vertikális kapcsolatokat koordinálva, a munkaköri leírásában részére megállapított, illetve a vezető által kiadott feladatokat, a kapott utasítások és határidők figyelembevételével – a vonatkozó jogszabályok és ügyviteli szabályok (működési utasítások) megtartásával – végzi.
2. Hatáskörét a szervezeti egység vezetője határozza meg.
3. Felelős a saját tevékenységéért és munkaterületén a Hivatal állandó és időszakos célkitűzéseinek érvényesítéséért.
a) gondoskodik a munkaköri leírásában részére megállapított adminisztrációs feladatok ellátásáról, különösen a beérkező ügyiratok átvételéről, szétosztásáról, nyilvántartásba vételéről, a kiadmánytervezeteknek az ügyintéző utasítása szerinti gépeléséről, sokszorosításáról, továbbításáról, illetve kezeléséről,
b) ellátja mindazokat az adminisztrációs feladatokat, amelyekkel a szervezeti egység vezetője és – az egyes konkrét ügyei intézése során – az érdemi ügyintéző megbízza.
2. Hatáskörét a szervezeti egység vezetője határozza meg.
3. Felelős a feladatkörébe utalt feladatok végrehajtásáért.
B) A Hivatal szervezeti egységeinek feladatai
III/B/I. Elnöki titkárság
1. Az elnök, valamint az elnökhelyettes közvetlen irányítása mellett, adminisztratív feladatkörében:
a) folyamatosan ellátja a Hivatal részére érkező iratokkal kapcsolatos, az iratkezelési szabályzatban meghatározott feladatokat,
b) figyelemmel kíséri és jelzi az elnök, valamint az illetékes munkatársak részére az ügyintézési és válaszadási határidőket,
c) az iratkezelési szabályzattal összhangban gondoskodik a Hivataltól kimenő küldemények postázásáról,
d) gondoskodik az irattárolás szabályainak betartása mellett az iratok és mellékleteik áttekinthető tárolásáról,
e) kezeli az irodagépeket, gondoskodik ezek folyamatos karbantartatásáról és anyagszükségletéről, az irodaszerek, nyomtatványok zavartalan ellátásáról,
f) biztosítja a vendégek fogadásához szükséges eszközöknek a Hivatal költségvetésében meghatározott keretösszeg mértékéig történő beszerzését, tisztántartásukat és tárolásukat,
g) címjegyzékben vezeti a Hivatal kapcsolati rendszeréhez tartozó bel- és külföldi intézmények regiszterét, a fontosabb névjegyzékeket és telefonszámokat,
h) kezeli és nyilvántartja a Hivatal munkatársainak szabadság és hivatalos távollét kimutatásait, valamint jelenléti ívét,
i) gondoskodik a hivatal számítógép-állománya üzemképességének biztosításáról és a szükséges irodai eszközök folyamatos ellátásáról,
j) gondoskodik az elnök által tartandó értekezletek megszervezéséről, emlékeztetők elkészítéséről.
2. Az elnöki titkárság humánpolitikai feladatkörében:
a) előkészíti a Hivatal Közszolgálati Szabályzatát, valamint a Munka Törvénykönyvének (a továbbiakban: Mt.), illetve a Ktv.-nek és a végrehajtására kiadott kormányrendeleteknek a Hivatalban történő végrehajtása érdekében szükséges belső szabályzatokat és azok módosításait, b) ellátja a Hivatal dolgozóinak alkalmazásával, foglalkoztatásával kapcsolatos munkaügyi feladatokat (kinevezés, felmentés, átsorolás, minősítés, fegyelmi ügyek előkészítése stb.)
c) ellátja a vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos feladatokat, végzi az ezzel kapcsolatos adatkezelést a 4. számú függelékben foglaltak szerint; d) végzi a nemzetbiztonsági ellenőrzésekhez kapcsolódó feladatokat és titkos adatkezelést;
e) előkészíti a Hivatal éves teljesítmény-célkitűzéseinek összeállítását, végzi a teljesítményértékeléssel kapcsolatos humánpolitikai feladatokat;
f) előkészíti a Hivatal által kiírásra kerülő álláspályázatokat és a pályázatok elbírálásának lebonyolítását,
g) végzi munkaügyi tevékenység körébe tartozó nyilvántartási, adatszolgáltatási feladatokat, biztosítja a jogszerű adatkezelést;
h) ellátja a Hivatal által kötendő megbízási, vállalkozási szerződések előkészítésével, nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat;
i) elkészíti a Hivatal éves köztisztviselői képzési tervét, figyelemmel kíséri megvalósulásukat és jelentést készít a végrehajtásról;
j) szervezi, koordinálja a dolgozók szakmai, nyelvi stb. képzésében, továbbképzésében való részvételét,
k) előkészíti és nyilvántartja a tanulmányi szerződéseket;
l) ellátja a közigazgatási versenyvizsga tervezési és szervezési feladatait,
m) előkészíti a köztisztviselőknek adható juttatásokkal kapcsolatos és egyéb humánpolitikai szakterületet érintő utasítás-tervezeteket,
n) előkészíti az éves létszám-gazdálkodási tervet, az elfogadott létszámtervet és a létszámmozgást folyamatosan figyelemmel kíséri.
3. Az elnöki titkárság közreműködik az elnökhelyettes feladatainak adminisztratív, technikai előkészítésében.
III/B/II. Orvostechnikai Főosztály
(A hivatalos angol nyelvű elnevezése: Department of Medical Devices)
1. Az Orvostechnikai Főosztály piacfelügyeleti feladatkörében az alábbi feladatokat látja el:
a) meghozza a gyártók, a forgalomba hozatalért felelős személyek és az orvostechnikai eszközök bejelentési kötelezettségével kapcsolatos hatósági intézkedéseket (a bejelentés elmulasztása, hibás bejelentés, eljárási költségek meg nem fizetése stb. esetében),
b) kivizsgálja az orvostechnikai eszközök alkalmazása során fellépő váratlan eseményeket (balesetek, súlyos meghibásodások stb.), és szükség szerint intézkedik a használat, illetve a forgalomba hozatal felfüggesztésére, vagy a forgalomból történő kivonásra,
c) az orvostechnikai eszközök tekintetében piacfelügyeleti tevékenységet végez, és meghozza az ezzel kapcsolatos hatósági intézkedéseket,
d) intézkedik a forgalomból kivont eszközöknek, azok gyártóinak, illetve a forgalomba hozatalért felelős személyek a nevének az EüM hivatalos lapjában történő közzététele iránt,
e) a rendelésre készült eszközök gyártóinak ellenőrzése során elkészíti a határozatokat,
f) meghatározza az időszakos felülvizsgálatot végző szervezetekkel szembeni követelményeket,
g) határozattal feljogosítja az időszakos felülvizsgálatok elvégzésére jogosult szervezeteket, és ellenőrzi ezek tevékenységét,
h) állást foglal az osztályba sorolás alkalmával a gyártó és a kijelölt szervezet között felmerülő vitás kérdésekben,
i) gyártói vagy forgalmazói megkeresésre szakvéleményt ad az orvostechnikai eszközök besorolására vonatkozóan,
j) lefolytatja az orvostechnikai eszközök újrahasznosíthatóságára vonatkozó eljárást,
k) elbírálja a megfelelőségértékelés alá nem vont orvostechnikai eszközök eseti használatának engedélyezése iránti kérelmeket,
l) közreműködik az EüM kijelölési bizottsága titkárságának teendőiben, és a bizottság döntése alapján összeállítja a kijelölési okiratokat,
m) részt vesz a kijelölt szervezetek ellenőrzésében,
n) a vonatkozó jogszabályok szerint együttműködik az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálattal (a továbbiakban: ÁNTSZ), a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal (a továbbiakban: NFH), Egészségügyi Tudományos Tanács Tudományos és Kutatásetikai Bizottságával, az Egészségbiztosítási Felügyelettel, valamint a Vám- és Pénzügyőrséggel,
o) részt vesz az orvostechnikai eszközökkel kapcsolatos jogszabályok koncepciójának kidolgozásában,
p) ellátja az emberi felhasználásra kerülő orvostechnikai eszközök klinikai vizsgálatának engedélyezésével és nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat, hatáskörében ellenőrzést végez,
q) az orvostechnikai eszközökkel összefüggő kérdésekben kapcsolatot tart az EU Bizottságával és a tagországok illetékes hatóságaival (kijelölt szervezetek ügyei, váratlan események jelentésének továbbítása, illetve fogadása, az EU adatbankkal való kapcsolattartás stb.). Részt vesz az EU-munkacsoportok munkájában,
r) ellátja az európai szabványok honosításával kapcsolatosan a Hivatal kompetenciájába tartozó feladatokat.
2. Az Orvostechnikai Főosztály Regisztrációs és IVD-feladatkörében az alábbi feladatokat látja el:
a) elkészíti a gyártók, a forgalomba hozatalért felelős személyek és az IVD-eszközök regisztrálásához jogszabályban előírt formanyomtatványokat, illetve ezek elektronikus változatát, és az ügyfelek rendelkezésére bocsátja
b) ellenőrzi a beérkező bejelentéseket, és azokat a számítógépes adatbázisban rögzíti,
c) igazolást ad ki a bejelentési kötelezettség teljesítéséről,
d) nyilvántartja az orvostechnikai eszközökkel kapcsolatban befizetett igazgatási szolgáltatási díjakat és egyéb eljárási költségeket,
e) nyilvántartja a rendelésre készült (egyedi) gyógyászati segédeszközök gyártóit, megszervezi ellenőrzésüket,
f) kapcsolatot tart az NFH-val és a gyógyászati segédeszköz reklámozásával kapcsolatos eljárásban szakhatósági tevékenységet lát el,
g) kapcsolatot tart az Egészségbiztosítási Felügyelettel és a gyógyászati segédeszköz ismertetésével kapcsolatos eljárásban szakhatósági tevékenységet lát el,
h) közreműködik az EüM kijelölési bizottsága titkárságának teendőiben, és a bizottság döntése alapján összeállítja a kijelölési okiratokat,
i) nyilvántartja a kijelölt szervezeteket és megszervezi azok ellenőrzését,
j) az EU informatikai rendszeréhez való kapcsolódás feltételeinek megteremtése érdekében eljár az informatikai rendszerek átvételének és folyamatos alkalmazásának mind rendszerbeli, mind eszközfejlesztési szempontból való biztosítása tekintetében,
k) korszerű információtechnikai bázis kiépítésével ellátja az Orvostechnikai Főosztály ügyfélszolgálati feladatait,
l) gondoskodik a főosztály honlapjának a jogszabályoknak megfelelő kialakításáról és karbantartásáról.
m) ellenőrzi a beérkező bejelentéseket, és azokat a számítógépes adatbázisban rögzíti,
n) kivizsgálja az IVD-eszközök alkalmazása során fellépő váratlan eseményeket (balesetek, súlyos meghibásodások stb.),
o) az IVD-eszközök tekintetében piacfelügyeleti tevékenységet végez, és előkészíti az ezzel kapcsolatos hatósági intézkedéseket,
p) elbírálja a megfelelőségértékelés alá nem vont orvostechnikai eszközök eseti használatának engedélyezése iránti kérelmeket,
q) a vonatkozó jogszabályok szerint együttműködik az ÁNTSZ-szel és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal, valamint a Vám- és Pénzügyőrséggel,
r) részt vesz az IVD-eszközökkel kapcsolatos jogszabályok koncepciójának kidolgozásában,
s) az IVD-eszközökkel összefüggő kérdésekben kapcsolatot tart az EU brüsszeli bizottságával és a tagországok illetékes hatóságaival (kijelölt szervezetek ügyei, váratlan események jelentésének továbbítása, illetve fogadása, az EU-adatbankkal való kapcsolattartás stb.). Részt vesz az EU-munkacsoportok munkájában.
III/B/III. Kábítószerügyi Főosztály
(A hivatalos angol nyelvű elnevezése: Department of Narcotic Drugs Control)
A Kábítószerügyi Főosztály az alábbi feladatokat látja el:
a) elbírálja a gyógyászati és nem gyógyászati felhasználással rendelkező kábítószerekkel és pszichotróp anyagokkal végzett tevékenységek iránti kérelmeket (gyártás, forgalmazás, export-import, stb.) és határozattal dönt a tevékenységi engedély megadásáról,
b) elbírálja az ipari mák eseti (éves) termesztetési engedély iránti kérelmeket – szükség esetén az ENSZ Kábítószer Ellenőrző Szerve bevonásával – és határozattal dönt az engedély megadásáról,
c) elbírálja a gyógyászati és nem gyógyászati felhasználással rendelkező kábítószerekkel és pszichotróp anyagokkal végzendő tudományos kutatás iránti kérelmeket és kiadja a határozatot az eseti kutatási engedély megadásáról,
d) engedélyezi – a közforgalmú és intézeti gyógyszertárak kivételével – a már selejtezett gyógyászati és nem gyógyászati felhasználással rendelkező kábítószerek és pszichotróp anyagok megsemmisítését,
e) nyilvántartja a gyógyászati és nem gyógyászati felhasználással rendelkező kábítószerek és pszichotróp anyagokkal végzett tevékenységeket engedélyező határozatokat, az engedélyezett kábítószer és pszichotróp anyag fajtákat és mennyiségét,
f) nyilvántartásba veszi a máknövény, illetve kannabisznövény exportját, illetve importját végző, továbbá mákszalmamaradványokkal szennyezett mákmagot felvásárló, illetve annak tisztítását végző gazdálkodó szervezetet,
g) közreműködik a gyógyászati felhasználással rendelkező kábítószerekkel és pszichotróp anyagokkal végzett tevékenységek ellenőrzésében, szükség esetén helyszíni ellenőrzést végez,
h) a kábítószerek és pszichotróp anyagok tekintetében nemzeti hatóságként kapcsolatot tart az ENSZ Kábítószer Ellenőrző Szervével és a nemzeti társhatóságokkal,
i) a gyártók és forgalmazók adatszolgáltatása alapján elkészíti a gyógyászati és nem gyógyászati felhasználással rendelkező kábítószerek és pszichotróp anyagok gyártására, forgalmazására, exportjára és importjára vonatkozó összesített negyedéves és éves jelentéseket,
j) a negyedéves és éves jelentéseket az Egységes Kábítószer Egyezményben, valamint a pszichotróp anyagokról és a pszichotróp anyagok gyártásáról szóló Egyezményben foglaltaknak megfelelően továbbít az ENSZ Kábítószer Ellenőrző Szerv részére,
k) a gyártók és forgalmazók adatszolgáltatásai alapján megállapítja a tárgyévet követő évre a gyógyászati és nem gyógyászati felhasználással rendelkező kábítószer-fogyasztás, pszichotrópanyag-fogyasztás becslését,
l) folyamatosan kapcsolatot tart a gyártókkal és forgalmazókkal a kábítószer-fogyasztás és pszichotrópanyag-fogyasztás becslésének nyomon követése érdekében,
m) továbbítja az l) pont szerinti becslés adatait, valamint az abban bekövetkezett minden változást az ENSZ Kábítószer Ellenőrző Szerve részére
n) gondoskodik a főosztály honlapjának a jogszabályoknak megfelelő kialakításáról és karbantartásáról,
o) részt vesz a kábítószerekkel és pszichotróp anyagokkal végezhető tevékenységekre vonatkozó jogszabály-koncepciók kidolgozásában.
p) elbírálja a gyógyászati és nem gyógyászati felhasználással rendelkező kábítószerek és pszichotróp anyagok eseti exportálása és importálása iránti kérelmeket, és határozattal dönt az engedély megadásáról,
q) kérelemre igazolást ad ki arról, hogy a kérdéses anyag nem minősül hazánkban kábítószernek vagy pszichotróp anyagnak, ezért behozatala vagy kivitele a Hivatal részéről nem engedélyköteles,
r) kapcsolatot tart a társhatóságokkal, így különösen a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságával, valamint az Országos Rendőr-főkapitánysággal,
s) a kiadott engedélyektől, illetve a határozatban foglaltaktól eltérő teljesítés esetén haladéktalanul megteszi a szükséges intézkedéseket, kapcsolatba lép az érintett nemzeti, valamint nemzetközi társhatóságokkal,
t) nyilvántartja a befizetett igazgatási szolgáltatási díjakat, intézkedik a gazdálkodó felé a be nem fizetett igazgatásszolgáltatási díjak behajtása érdekében,
u) szükség esetén összeállítja a Hivatal feladatainak ellátásához a szükséges kimutatásokat,
v) korszerű információtechnikai bázis kiépítésével ellátja a Kábítószerügyi Főosztály ügyfélszolgálati feladatait,
w) az ENSZ nemzetközi kábítószerügyi informatikai rendszeréhez (NDS) való virtuális kapcsolódás feltételeinek megteremtése érdekében eljár az informatikai rendszerek átvételének és folyamatos alkalmazásának mind rendszerbeli, mind eszközfejlesztési szempontból való biztosítása tekintetében,
x) gondoskodik a főosztály által kijelölt kábítószer-felelősök éves továbbképzéséről.
III/B/IV. Migrációs és Monitoring Főosztály
(A hivatalos angol nyelvű elnevezése: Department of Migration and Monitoring)
1. A Migrációs és Monitoring Főosztály elismerési feladatkörében az alábbi feladatokat látja el:
a) lefolytatja a külföldön szerzett egyes egészségügyi oklevelek, bizonyítványok, egyéb tanúsítványok és felsőfokú szakirányú szakképesítések elismerésére irányuló eljárást, amelynek keretében:
aa) folyamatos kapcsolatot tart az ügyfelekkel, illetve az érintett hazai és külföldi hatóságokkal
ab) amennyiben szükséges, szakértőt rendel ki a tényállás tisztázása érdekében
ac) szükség esetén az elismerés feltételeként alkalmazkodási időszak letöltését, vizsga letételét, illetve egyes esetekben további tanulmányok folytatását írja elő határozatban az elismerés feltételeként
ad) határozattal dönt az elismerés kérdésében
ae) a kérelmet elutasító határozat elleni jogorvoslat esetén továbbítja az ügyben keletkezett dokumentumokat a másodfokon eljáró szervnek,
b) lefolytatja a Magyarországon kiállított, vagy Magyarországon elismerésre, illetve honosításra került egyes egészségügyi oklevelek, bizonyítványok, egyéb tanúsítványok és felsőfokú szakirányú szakképesítések külföldön – különösen az Európai Gazdasági Térség valamely tagállamában – történő elismertetéséhez szükséges hatósági bizonyítványok kiállításához kapcsolódó eljárást,
c) nemzeti hatóságként az egészségügyi diplomák, szakképesítések, felsőfokú szakirányú szakképesítések elismerése tekintetében kapcsolatot tart az EU illetékes szerveivel, valamint az Európai Gazdasági Térség társhatóságaival
d) kapcsolatot tart – többek között – a Nyilvántartási Főosztállyal, az Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központjával, a Magyar Orvosi Kamarával, a Magyar Gyógyszerész Kamarával, a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamarával, az Egészségügyi Dolgozók Szakképző és Továbbképző Intézetével, valamint az Egészségügyi Szakképzési és Továbbképzési Tanáccsal,
e) lefolytatja az egyes mérgező termékek felhasználását is magában foglaló szakmai tevékenységek szakmai gyakorlaton alapuló elismeréséhez, illetve az ilyen tevékenységek tekintetében a szakmai gyakorlatról, továbbá a tevékenység végzésére való jogosultságról szóló igazolások kiállításához kapcsolódó eljárásokat,
f) adatbázist működtet a feladatköréhez kapcsolódó belföldi társhatóságok elérhetőségei és a kapcsolódó közösségi vívmányok tekintetében.
g) folyamatosan bővíti és aktualizálja az adatbázisok törzsadatállományait,
h) a főosztályt megkereső személyek részére tájékoztatást, felvilágosítást ad az adatbázisban szereplő információkról,
i) ellátja a külföldön felhasználni kívánt orvosi igazolások hitelesítésével kapcsolatos feladatokat,
j) nyilvántartást vezet a befizetett igazgatási szolgáltatási díjakról, szükség esetén intézkedik a be nem fizetett díj beszedése iránt,
k) az egészségügyi szolgáltatásokhoz kapcsolódóan a nem gazdasági célú letelepedéssel járó szolgáltatásnyújtás esetén az előzetes bejelentési és nyilatkozattételi eljárásban ellátja az előzetes ellenőrzés végzésével kapcsolatos feladatokat és szakhatóságként megkeresi az Országos Tisztifőorvosi Hivatalt,
l) közreműködik a feladatkörébe tartozó szabályozásokhoz kapcsolódó koncepciók kidolgozásában, valamint jogszabálytervezetek előkészítésében és véleményezésében,
m) ellátja a főosztály feladatkörével kapcsolatos elektronikus, telefonos és személyes ügyfélfogadási feladatokat.
2. A Migrációs és Monitoring Főosztály az egységes egészségügyi ágazati humánerőforrás-monitoringrendszer működtetése során a külön jogszabályokban és projektdokumentumokban foglaltaknak megfelelően ellátja:
a) az egységes egészségügyi humánerőforrás-monitoringrendszer (a továbbiakban: HMR) működtetéséhez kapcsolódó adatszolgáltatásokkal kapcsolatos feladatokat, így különösen:
aa) kialakítja a külön jogszabály szerinti adatszolgáltató szervek adatszolgáltatásához kapcsolódó elektronikus formanyomtatványokat, amelyeket a Hivatal honlapján, valamint a kormányzati portálon közzétesz;
ab) folyamatosan együttműködik az adatszolgáltató szervekkel;
ac) az adatszolgáltató szerveket – amennyiben nem tesznek eleget határidőben a kötelezettségüknek, új határidő tűzésével ismételten felhívja az adatszolgáltatás teljesítésére;
ad) a határidő ismételt elmulasztásának tényéről értesíti a mulasztó hatóság felügyeleti szervét, és a mulasztás tényét közzéteszi éves beszámolójában;
b) a HMR működtetésével kapcsolatos adatfeldolgozó, -elemző, -értékelő feladatokat, így különösen:
ba) az adatszolgáltató szervektől érkezett adatokat feldolgozza és beépíti a HMR részét képező adatbázisba;
bb) gondoskodik a HMR adatai alapján az éves beszámoló elkészítéséről, és a miniszteri felterjesztés előkészítéséről;
bc) a miniszter jóváhagyását követően a beszámolót a Hivatal honlapján haladéktalanul közzéteszi és gondoskodik annak folyamatos aktualizálásáról;
bd) egyedi megkeresések esetén tájékoztatást nyújt a HMR-ben szereplő adatok alapján;
be) évente egy alkalommal – szakorvosi szakképesítésenkénti bontásban – az országos, regionális és megyei szakorvoslétszámra vonatkozó jelentést küld az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképzés keretszámait meghatározó külön jogszabály szerinti bírálóbizottság részére;
c) az egészségügyi humánerőforrás monitoring (TÁMOP 6.2.1.) projekttel (a továbbiakban: projekt) kapcsolatos szakmai feladatokat, így különösen:
ca) elkészíti a projekt benyújtásához szükséges dokumentációt; a költségvetés előkészítésével kapcsolatban együttműködik a Közgazdasági Főosztállyal;
cb) előkészíti a projekthez kapcsolódó szerződéseket és együttműködési megállapodásokat, és gondoskodik ezek nyilvántartásáról és folyamatos aktualizálásáról;
cc) közreműködik a projekthez kapcsolódó közbeszerzési eljárások lebonyolításában;
cd) a támogatási szerződésben és a projekt alapító dokumentumban foglaltaknak megfelelően részt vesz a projekt megvalósításában;
ce) a projekt keretében létrehozza a HMR adataira épülő adattárházat, és ellátja az ezzel kapcsolatos elemző feladatokat;
cf) közreműködik a projekt által érintett adatbázisokban szereplő adatok validálásában;
cg) a támogatási szerződésben foglalt gyakorisággal és tartalommal adatokat szolgáltat a projekt megvalósulásáról, és előkészíti az előrehaladási jelentéseket;
ch) folyamatosan kapcsolatot tart a külön jogszabályban meghatározott Irányító Hatósággal és a közreműködő szervezettel, továbbá a projekt megvalósulásával érintett egyéb személyekkel, cégekkel és szervezetekkel;
ci) a Közgazdasági Főosztállyal együttműködve előkészíti a kifizetési kérelmeket;
d) a HMR-rel és a projekttel kapcsolatos egyéb feladatokat.
III/B/V. Nyilvántartási Főosztály
(A hivatalos angol nyelvű elnevezése: Department of Registration)
1. Az alapnyilvántartással kapcsolatosan az alábbi feladatokat látja el:
a) vezeti az egészségügyi szakképesítést szerzett személyek alapnyilvántartását,
b) az egészségügyi szakképesítések megszerzéséről oklevelet, bizonyítványt kiállító oktatási intézmények, továbbá az egészségügyi szakképesítést elismerő hatóságok jelentése alapján nyilvántartásba veszi az egészségügyi szakképesítést szerzett személyeket és arról hatósági bizonyítványt állít ki. Kérelemre hatósági kivonatot állít az érintett személy alapnyilvántartásban történő szereplésének tényéről,
c) gondoskodik az alap-nyilvántartási lapok biztonságos őrzéséről,
d) az alapnyilvántartás adataiban bekövetkezett változást az alap-nyilvántartási lapon átvezeti, az elhalálozás tényét rögzíti és gondoskodik az alap-nyilvántartási lap maradandó értékű iratként történő megőrzéséről,
e) az adatállomány hitelességének ellenőrzése érdekében adategyeztetést végez a működési nyilvántartással az alapnyilvántartásba felvételt nyert személyek személyi adatairól, oklevelének számáról, valamint az alapnyilvántartásba történő felvétel tényéről és annak időpontjáról,
f) értesíti az Országos Egészségbiztosítási Pénztárat az alapnyilvántartásba vett orvosokról, fogorvosokról az orvosi, bélyegző elkészíttetése, adatváltozás esetén cseréje, halál esetén bevonása érdekében,
g) kapcsolatot tart az Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központjával, és a Migrációs és Monitoring Főosztállyal az elismert egészségügyi diplomával, bizonyítvánnyal rendelkező személyeknek az alapnyilvántartásba történő felvétele céljából,
h) kapcsolatot tart az egyetemek orvosi, fogorvosi, gyógyszerész karaival a végzett hallgatók alapnyilvántartásba történő felvétele érdekében, folyamatosan gondoskodik arról, hogy a papír alapú nyilvántartás számítógépen kerüljön rögzítésre, a korábban manuálisan vezetett alap-nyilvántartási lapokat számítógépen rögzíti,
i) a kérelmet elutasító határozat elleni jogorvoslat esetén – amennyiben saját hatáskörben nem módosítja vagy nem vonja vissza a határozatát – továbbítja az ügyben keletkezett dokumentumokat a másodfokon eljáró szervnek,
j) ellátja az alap-nyilvántartási telefonos és személyes ügyfélszolgálati feladatokat,
k) az egységes ágazati humánerőforrás-monitoringrendszert működtetése érdekében teljesíti a jogszabály szerinti adatszolgáltatási kötelezettségét.
2. A működési nyilvántartással kapcsolatosan az alábbi feladatokat látja el:
a) vezeti az egészségügyi szakképesítést szerzett személyek működési nyilvántartását,
b) lefolytatja a működési nyilvántartásba vételi, megújítási, meghosszabbítási, illetve törlési, törlést követő újrafelvételi eljárásokat,
c) gondoskodik a működési nyilvántartásba vett személyek hatósági igazolványának kiállításáról,
d) az OEP irányába teljesíti a jogszabály szerinti adatszolgáltatási kötelezettségét,
e) kérelemre hatósági bizonyítványt, illetve kivonatot állít ki az érintett személy működési nyilvántartásban történő szereplésének tényéről,
f) a működési nyilvántartás adataiban bekövetkezett változást a működési nyilvántartási lapon átvezeti, az elhalálozás tényét rögzíti és gondoskodik a működési nyilvántartási lap maradandó értékű iratként történő megőrzéséről,
g) az adatállomány hitelességének ellenőrzése érdekében adategyeztetést végez az alapnyilvántartással a működési nyilvántartásba felvételt nyert személyek személyi adatairól, oklevelének számáról, valamint az alapnyilvántartásba történő felvétel tényéről és annak időpontjáról,
h) gondoskodik a működési nyilvántartási lapok biztonságos őrzéséről,
i) a kérelmet elutasító határozat elleni jogorvoslat esetén – amennyiben saját hatáskörben nem módosítja vagy nem vonja vissza a határozatát – továbbítja az ügyben keletkezett dokumentumokat a másodfokon eljáró szervnek,
j) kapcsolatot tart a továbbképző intézményekkel, az Egészségügyi Szakképzési és Továbbképzési Tanáccsal, az Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központjával, a Migrációs és Monitoring Főosztállyal, a szakmai kamarákkal, az OEP-pel, az ÁNTSZ-szel, az etikai ügyekben eljáró szervekkel,
k) ellátja a működési nyilvántartási telefonos és személyes ügyfélszolgálati feladatokat,
l) az adatvédelmi jogszabályok keretei között adatszolgáltatási feladatot lát el,
m) az érvénytelenített működési nyilvántartási igazolványokról – közzététel céljából- tájékoztatja az Egészségügyi Közlöny szerkesztőségét,
n) közreműködik a feladatkörébe tartozó szabályozásokhoz kapcsolódó koncepciók kidolgozásában, valamint jogszabálytervezetek előkészítésében és véleményezésében,
o) az egységes ágazati humánerőforrás-monitoringrendszert működtetése érdekében teljesíti a jogszabály szerinti adatszolgáltatási kötelezettségét.
III/B/VI. Koordinációs Főosztály
(A hivatalos angol nyelvű elnevezése: Department of Coordination)
1. A Koordinációs Főosztály ellátja az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképzés (a továbbiakban: szakképzés) pályáztatásának lebonyolításával kapcsolatos feladatokat, így különösen:
a) az iratkezelési szabályzattal összhangban a rezidensi szakképzésre kiírt pályázati felhívásra beérkező pályázatokat érkezteti, regisztrálja,
b) a beérkezett pályázatokat ellenőrzi, a jogszabályban és a pályázati felhívásban előírtak alapján,
c) a hiányosan, illetve nem a jogszabályban és a pályázati felhívásban meghatározottaknak megfelelően benyújtott pályázatok tekintetében határidő tűzésével hiánypótlásra szólítja fel a pályázót,
d) a pályázatokat feldolgozza és az albizottság által kidolgozott szempontrendszer alapján pontszámjavaslattal látja el, amely alapján előzetes rangsort állít fel,
e) a pályázatokat szakmánként csoportosítva, pontszámjavaslat szerint rangsorolva megküldi a bírálóbizottság tagjainak, legkésőbb a bírálóbizottság 3. rendes ülését megelőző 8. napig,
f) a pályázatokat szavazásra előkészíti a bírálóbizottság ülésére,
g) gondoskodik a bírálóbizottság értékelését követően a pályázatoknak a miniszterhez történő döntésre felterjesztéséről,
h) a miniszteri döntést követően gondoskodik a pályázóknak a pályázati eredményről történő értesítéséről,
i) a nyertes pályázókat nyilatkozattételre hívja fel, hogy az elnyert feltételekkel az állást meg kívánják-e hirdetni,
j) a nyertes pályázó által be nem töltött támogatási helyet felajánlja a miniszter által meghatározott pályázati rangsorban következő pályázónak,
k) összeállítja – az j) pontban foglaltak lezárását követően – a miniszter részére az adott évre szóló támogatási rangsort,
l) az iratkezelési szabályzattal összhangban érkezteti és regisztrálja a felsőoktatási intézményektől érkező rezidensi pályázatokat,
m) a minisztériumot értesíti azon támogatott szakképzésben részt vevő jelöltről, aki a jogszabályban meghatározott kötelezettségét megszegi és a szakképzéséhez nyújtott állami támogatás minisztérium részére történő megtérítésére köteles,
n) a minisztériumot értesíti azon támogatott szakképzési helyet elnyert munkáltatóról, amely munkáltató a jogszabályban foglalt, illetve a minisztériummal, továbbá a jelölttel kötött szerződési kötelezettségét megszegi,
o) előkészíti a támogatott szakképzési helyet elnyert munkáltatóknak a minisztériummal kötendő támogatási szerződés tervezeteit,
p) elkészíti és a Hivatal honlapján közzéteszi a támogatott szakképzési helyet elnyert munkáltatók részére szóló jelentési és beszámolási formanyomtatványt,
q) együttműködik a bírálóbizottsággal a rezidensi szakképzés pályáztatásának lebonyolításában,
r) kapcsolatot tart a Migrációs és Monitoring Főosztállyal, az egészségügyi szolgáltatókkal, és a felsőoktatási intézményekkel,
s) tájékoztatást nyújt a szakképzés pályáztatásával kapcsolatos megkeresésekre.
2. A Koordinációs Főosztály ellátja a szakképzés költségvetési forrásának kezelésével kapcsolatos nyilvántartási feladatokat.
3. A Koordinációs Főosztály
a) ellátja az egészségügy területén működő szakértői tevékenységgel összefüggő hatósági feladatokat,
b) lefolytatja a másodfokú eljárást azon ügyekben, amelyekben első fokon az Országos Tisztifőorvosi Hivatal, az országos tisztifőorvos vagy az országos tisztifőgyógyszerész járt el,
c) ellátja az egészségügyi miniszter ágazatába tartozó szakképesítések tekintetében a vizsgaelnöki névjegyzékbe történő felvétellel, elkészítéssel és kiadással kapcsolatos döntéselőkészítési, valamint a szakmai vizsgabizottság elnökének megbízásával kapcsolatos döntéselőkészítési feladatokat,
d) részt vesz a feladatkörét érintő jogszabálytervezetek előkészítésében és véleményezésében.
III/B/VII. Közgazdasági Főosztály
(A hivatalos angol nyelvű elnevezése: Department of Economic Affairs)
1. A Hivatal gazdálkodási feladatait a Közgazdasági Főosztály látja el, az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervekre vonatkozó, hatályos államháztartási jogszabályok, számviteli előírások és pénzgazdálkodási szabályok figyelembevételével.
2. A Közgazdasági Főosztály költségvetési feladatkörében:
a) elkészíti a Hivatal költségvetési javaslatait;
b) előirányzat-felhasználási tervet, időszakos pénzügyi terveket, beszámolókat készít, figyelemmel kíséri a kiemelt előirányzatonkénti felhasználásokat;
c) negyedévenként, illetve igény szerint tájékoztatja az elnököt az előirányzatok alakulásáról és egyben intézkedik az előirányzatok szükséges módosítására, a Gazdálkodási Szabályzatban foglaltak szerint;
d) a hatályos jogszabályok szerinti pénzügyi és számviteli nyilvántartásokat vezet az aktuális számlatükörnek megfelelően;
e) ellátja a külföldi kiküldetésekkel összefüggő pénzügyi nyilvántartást és ügyintézést;
f) kezeli a Hivatal bankszámláit, gondoskodik a Hivatal készpénzforgalmának lebonyolításáról;
g) a Hivatal kötelezettségvállalás-nyilvántartását vezeti ;
h) elkészíti és folyamatosan karbantartja a gazdálkodással és a számviteli renddel összefüggő szabályzatokat;
i) kapcsolatot tart a felügyeleti szervvel, valamint a MÁK, APEH illetékes szerveivel,
j) ellátja az egészségügyi felsőfokú szakirányú szakképzés költségvetési forrásának pénzügyi kezelésével kapcsolatos feladatokat,
k) ellátja a humánerőforrás-monitoring projekttel kapcsolatos pénzügyi, számviteli feladatokat.
3. A Közgazdasági Főosztály gazdálkodási feladatkörében:
a) elkészíti az éves beszerzési tervet, ellátja a közbeszerzési eljárások lebonyolításával kapcsolatos feladatokat;
b) elvégzi a bér- és létszámgazdálkodással összefüggő elemzéseket, statisztikai adatszolgáltatásokat;
c) a központosított illetményszámfejtés egységes munkaügyi, ügyviteli, eljárási és információs rendszerében a Magyar Államkincstár illetékes területi igazgatóságával együttműködve ellátja a jogszabályokban előírt feladatokat;
d) gondoskodik a foglalkoztatottakat a Ktv., valamint a Közszolgálati Szabályzat szerint megillető juttatások pénzügyi lebonyolításáról (étkezési hozzájárulás, ruházatiköltség-térítés, utazási bérlet, tanulmányi szerződések, segélyek stb.), javaslatot tesz azok mértékére.
4. A Hivatal gazdálkodásának részletes szabályait a 2. számú függelékben felsorolt szabályzatok tartalmazzák.
III/B/VIII. Belső ellenőrzés
1. A belső ellenőri feladatot ellátó személy vagy szervezet tevékenységét az elnök közvetlen irányítása mellett, a vonatkozó jogszabályok szerint, éves munkaterv alapján végzi.
a) az ellenőrzési tervben meghatározott ütemben rendszeresen ellenőrzi a Hivatal gazdálkodását, a pénzkezelési bizonylatok, pénzfelvételek és elszámolások szabályszerűségét, a készpénzellátmány kezelését,
b) az elnök külön utasításának megfelelően egyes hivatali feladatok ellátásával kapcsolatosan cél- és témavizsgálatokat végez,
c) a munkatervben meghatározott feladatai mellett rendszeresen ellenőrzi a Hivatal munkatársainak bel- és külföldi utazásaival, kiküldetéseivel kapcsolatos úti elszámolásokat, ezek személyi jövedelemadó kötelezettségeinek teljesítését,
d) részt vesz a Hivatal éves leltárfelvételének ellenőrzéseiben, javaslatot tesz a leltár eltérések megszüntetésének módozataira.
1. Tevékenységét az elnök közvetlen irányítása mellett, a vonatkozó jogszabályoknak, illetve feladatkörének megfelelően látja el.
2. Jogi képviselő lehet a 3. pontban foglaltakra figyelemmel – közszolgálati jogviszonyban álló vagy megbízás útján foglalkoztatott jogi szakvizsgával rendelkező jogász.
a) jogi képviselet (peres és peren kívüli) ellátása, jogi tanácsadás (csak ügyvéd vagy ügyvédi iroda által ellátható feladat),
b) felülvizsgálja a Hivatal határozatainak tervezeteit, indokolt esetben felhívja a figyelmet a szükséges változtatásokra, módosításokra,
c) igény szerint elkészíti, véleményezi, felülvizsgálja a Hivatal által kötendő különféle kötelezettségvállalásokat, szerződéseket, egyéb megállapodásokat és szabályzatokat, belső rendelkezéseket,
d) folyamatosan figyelemmel kíséri a Hivatal működésére is kiható jogszabályváltozásokat, ezekről valamint a szükséges intézkedésekről tájékoztatja az elnököt,
e) biztosítja az EU illetékes szerveivel, bizottságaival, a tagországok megfelelő hatóságaival való munkakapcsolat jogi megalapozottságát.
1. A szervezeti egység dolgozója köteles a tudomására jutott hivatalos információt ahhoz az érintett szervezeti egységhez eljuttatni, amelynek arra feladata elvégzéséhez szüksége van, illetve amely szükség esetén az információ alapján hivatalból köteles eljárást kezdeményezni.
2. A Hivatal vezető beosztású köztisztviselői – ha jogszabály másként nem rendelkezik:
a) feladat- és hatáskörük gyakorlását – a kötelezettségvállalás kivételével – az alárendeltségükbe tartozó vezetőre írásban eseti jelleggel vagy visszavonásig átruházhatják;
b) az alárendeltségükbe tartozó személyektől bármely ügyet magukhoz vonhatnak;
c) az ügyek intézésére – a jogszabályok keretei között – szükség szerint érdemi és eljárási utasítást adhatnak;
d) a jogszabályok keretei között megsemmisíthetik vagy megváltoztathatják az alárendeltségükbe tartozó szervezeti egység bármely vezetője, ügyintézője által hozott döntést, illetve a döntés megsemmisítését, megváltoztatását az illetékes vezetőnél kezdeményezhetik.
B) Az ügyintézés általános szabályai
1. Az ügyintézési határidő – ha az ügy természetéből más nem következik, vagy a vezető másként nem rendelkezik – az irányadó eljárási szabályokban meghatározott határidő.
2. Jogszabályban előírt ügyintézési határidő hiányában az ügyeket a vezető által a feladatok kiadása során megállapított egyedi ügyintézési határidőn belül kell elintézni. A 22 napos ügyintézési határidőt kell irányadónak tekinteni azokban az esetekben, ha jogszabály másként nem rendelkezik, illetve ha a vezető a teljesítés határidejét nem írta elő. Minden olyan feladatnál és esetben, amikor az ügyintézés során közbenső intézkedéseket (kivizsgálás, információk és adatok gyűjtése, tájékozódás, koordinált állásfoglalás kialakítása) kell végezni, egyedi ügyintézési határidőt szükséges meghatározni. A megállapított belső határidő módosítására az jogosult, aki azokat megállapította, illetve annak felettese. Az ügyintézési határidőket a hivatali érkeztetés időpontjától kell számítani.
3. Az 1. és a 2. pont szerinti határidők nem vonatkoznak a “sürgős” (S) jelzésű iratokra, amelyeket soron kívül, de legkésőbb az ügyiraton jelzett határidőn belül kell elintézni.
4. A szervezeti egységekben a munkát úgy kell megszervezni, hogy az ügyek határidőben történő elintézéséért, illetőleg annak elmulasztásáért felelős személy megállapítható legyen.
5. Az ügyintézésért felelős az eljárás során a következő feladatokat látja el:
a) áttanulmányozza az ügyre vonatkozó iratokat és más információt tartalmazó anyagokat, szükség szerint intézkedik az ügyben előzőleg keletkezett iratok pótlólagos összegyűjtéséről, csatolásáról;
b) amennyiben az ügyben más szervezeti egység álláspontjának bekérése szükséges, erről indokolt esetben felettesét külön tájékoztatja, az egyeztetést az illetékessel szóban, szükség szerint írásban elvégzi;
c) az ügyben folytatott jelentősebb tárgyalásról, értekezletről, megbeszélésről, szóbeli megállapodásról, egyeztetésről feljegyzést készít és azt az ügyiratban elhelyezi, fontosabb ügyeknél a lényeges vezetői utasításokat – indokolt esetben – az ügyiratra, illetve az ügyet kísérő lapon külön feljegyzi;
d) megállapításait, javaslatát az ügyiratban röviden összegzi és elkészíti a kiadmány tervezetét;
e) az ügyiratot kiadmányozza, vagy továbbítja a kiadmányozásra jogosulthoz;
f) az előadói ívre feljegyzi a kezelői és kiadói utasításokat.
6. A kiadmányozásra előkészített ügyiratokat – ha a közvetlen vezető másként nem rendelkezett – szolgálati úton kell felterjeszteni a kiadmányozásra jogosulthoz. Különösen indokolt esetben a köztisztviselő közvetlenül fordulhat az elnökhöz.
7. A felettes vezető rendelkezése alapján a köztisztviselők kötelesek olyan ügynek az intézésére is, amely e szabályzat, illetve az ügyrend vagy a munkaköri leírás szerint más szervezeti egység, vezető vagy ügyintéző feladatkörébe tartozik. Ilyen esetben az ügyben egyébként hatáskörrel rendelkező szervezeti egység, illetőleg ügyintéző tájékoztatásáról a munkát elrendelő gondoskodik.
8. Az ügyiratok kezelésének részletes szabályait az iratkezelési szabályzat tartalmazza.
C) A kiadmányozási jog gyakorlása
1. A kiadmánytervezeteket az arra jogosult vezető, illetve aláírási joggal felruházott ügyintéző kiadmányozhatja. A kiadmányozás magában foglalja:
a) az írásbeli intézkedés (véleménynyilvánítás, közbeesőintézkedés-tervezet, stb.) kiadásának;
b) az érdemi állásfoglalásnak és döntésnek;
c) külön erre irányuló utasítás esetében az ügyirat irattárba helyezésének jogát.
a) az EüM, az egyéb állami szervek, valamint a bíróságok részére küldött ügyiratokat,
b) az EU illetve a nemzetközi szervezetek vezető tisztségviselőinek küldött ügyiratokat,
c) a tárcaközi egyeztetésekre érkezett anyagokkal kapcsolatos véleményt, valamint
d) mindazon ügyekben keletkezett iratokat, ahol jogszabály a Hivatal vezetőjét nevesíti, továbbá mindazon iratokat, amelyeknek a kiadmányozási jogát magának tartotta fenn.
3. A szervezeti egységek vezetői közigazgatási (hatósági) ügyekben a főosztály feladatkörébe tartozó első- és másodfokú döntéseket írhatják alá azon iratoknak a kivételével, ahol jogszabály a Hivatal vezetőjét nevesíti.
A szervezeti egységek vezetői egyebekben a hatáskörükbe tartozó olyan ügyekben gyakorolják az aláírási jogot, amelyekben az nincs az elnök részére fenntartva.
4. A szervezeti egységeken belüli egyéb aláírási jog gyakorlását a szervezeti egység vezetője az ügyrendben vagy a munkaköri leírásokban vagy írásbeli meghatalmazásban szabályozza.
5. Gazdálkodási jellegű vagy ilyen kihatású ügyekben a kiadmányozási, illetőleg a kötelezettségvállalási, utalványozási, ellenjegyzési, érvényesítői jog az irányadó szabályzatokban foglaltak megtartásával gyakorolható.
6. Az ügyiratot irattárba az ügyintéző helyezheti, ha az ügyre vonatkozóan a kiadmányozási jog gyakorlója ezt a jogot magának nem tartotta fenn.
7. A kiadmányozási jog részletes szabályait a Hivatal Iratkezelési Szabályzata határozza meg.
A Hivatalt – a jogi képviselet kivételével – az elnök képviseli. Az elnök távolléte esetén az elnökhelyettes, vagy az elnök által kijelölt személy képviseli a Hivatalt.
Az elnök feladatait – az elnök által meghatározott körben – az elnök távolléte esetén az elnökhelyettes látja el azzal, hogy az elnök esetenként a főosztályvezetők valamelyikét, illetve a Hivatal más köztisztviselőjét is megbízhatja egy-egy konkrét ügyben a helyettesítéssel.
F) A sajtóval és a tömegtájékoztatást végző szervekkel való kapcsolattartás rendje
Az elnök, vagy az adott ügyben általa kijelölt személy az egységes, összehangolt tájékoztatás érdekében tájékoztatja a nyilvánosságot a Hivatal tevékenységéről, az állampolgárokat érintő kérdésekről.
G) A munkakör átadás-átvétele rendjének szabályai
1. A munkakörök átadás-átvételét az egyes munkakörökben bekövetkező személyi változások, valamint tartós távollét (várhatóan 6 hónapot meghaladó) esetén kell végrehajtani.
2. A munkakört a munkakör ellátására kinevezett új köztisztviselőnek vagy a munkakör helyettesítésével megbízott köztisztviselőnek kell átadni, új kinevezés vagy helyettesítési megbízás hiányában a munkakört a közvetlen vezetőnek kell átadni.
3. A munkakör átadás-átvételét jegyzőkönyvben kell rögzíteni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
a) az átadás-átvétel helyét, időpontját, tárgyát,
b) az átadásra kerülő munkakör szakmai feladatait, a vonatkozó munkaköri leírást,
c) a folyamatban levő fontosabb feladatok felsorolását és az azok végrehajtásának helyzetére vonatkozó adatokat, az elért eredményeket, a mutatkozó hiányosságokat,
d) az átadásra kerülő iratanyagokat, utasításokat, tervek, szabályzatok, leltári tárgyak jegyzékét,
e) az átadónak és az átvevőnek a jegyzőkönyv tartalmával, megállapításaival kapcsolatos esetleges észrevételeit, megállapításait.
4. A munkakör átadás-átvételi jegyzőkönyvét három példányban kell elkészíteni, azt az átadó és az átvevő köztisztviselő, valamint közvetlen munkahelyi vezetőjük írja alá. A jegyzőkönyv egy-egy példányát a munkakört átadó és átvevő köztisztviselők, valamint a közvetlen vezető kapják meg.
H) Az utasítási jog gyakorlásának szabályai
1. A Hivatalon belül a vezetői utasítások írásbeliek és szóbeliek lehetnek.
2. Az írott formában megjelenő normatív jellegű utasítások előkészítése a 3. pontban foglaltak szerint történik.
3. Az elnöki utasítások kiadását a tárgykör szerinti illetékes szervezeti egység vezetője készíti elő, nyilvántartását az elnöki titkárság végzi.
I) Az ellenőrzési jog gyakorlása
Az ellenőrzési jog gyakorlása az alábbi formákban történik:
a) vezetői ellenőrzés: a szervezeti egységek vezetői és az irányítással megbízott munkatársak ellenőrzési jogukat – az általános jelentési kötelezettség szabályainak betartása mellett – közvetlenül és folyamatosan gyakorolják. Az ellenőrzési tevékenység tételes feladat- és hatásköri szabályozását a munkaköri leírás tartalmazza;
b) munkafolyamatokba épített ellenőrzés: a szakmai, gazdasági, ügyviteli folyamatokat úgy kell megszervezni, hogy a végrehajtó műveletek közé olyan ellenőrzési műveleteket is be kell iktatni, amelyek a folyamat szabályosságának és célszerűségének megállapítását szolgálják, valamint a keletkező adatok valódiságáról való meggyőződést segítik elő;
c) belső ellenőrzés: a Hivatal belső ellenőrzési munkaterve alapján, illetve az elnök elrendelése alapján történik.
1. A Hivatal hivatalos tevékenysége során jogosult az elnevezésének megfelelő – a Magyar Köztársaság címerével ellátott és nyilvántartásba vett – kör- és fejbélyegzőt használni. A Hivatal hivatalos körbélyegzője: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal (középen a Magyar Köztársaság címerével).
2. A hivatalos bélyegző lenyomatát csak a kiadmányozásra jogosult aláírásával ellátott kiadmányokon lehet használni.
3. A bélyegzőkről a Hivatal nyilvántartást vezet. A bélyegzők lenyomatát a 3. számú függelék tartalmazza.
K) Hivatalos logó használata
A Hivatal hivatalos tevékenysége során jogosult az alábbi hivatalos logó használatára:
Az elnök szükség szerint, de legalább hetente egy alkalommal a Hivatal dolgozóinak teljes vagy szűkebb köre részére munkaértekezletet hív össze az aktuális feladatok, határidők meghatározása megbeszélése, értékelések stb. céljából. Sürgős vagy rendkívüli feladat(ok) esetén rendkívüli értekezlet is tartható.
M) Az ügyfélfogadás rendje
1. A Hivatal feladatkörében főosztályonként (kivéve Közgazdasági Főosztály, Koordinációs Főosztály) önálló ügyfélszolgálatokat működtet, az ügyfelek részére félfogadási időt határoz meg és tesz közzé közleményben, illetőleg a Hivatal internetes honlapján.
2. A Hivatal ügyfélfogadási ideje: kedd, csütörtök: 9–11, továbbá 13–15 óra.
3. Indokolt esetben az elnök utasítására a 2. pontban foglalt ügyfélfogadási időtől el lehet térni. Az ügyfélfogadási idő módosításával kapcsolatos információkat a Hivatal honlapján előzetesen közzé kell tenni.
N) A Hivatal személyi állománya és munkarendje
1. A Hivatal dolgozói köztisztviselők.
2. A munkaidő heti 40 óra, amelynek napi megoszlása a következő: hétfőtől csütörtökig: 8–16.30 óráig, pénteken: 8–14 óráig.
3. Az étkezési idő naponta 30 perc, amely a törzsidőben kerül kiadásra.
O) A szabadság igénybevételének rendje
A szabadságot a Hivatal működőképességének figyelembevételével, az esedékesség évében kell kiadni az elnök által jóváhagyott szabadságolási terv alapján.
A Hivatal által ellátható egyéb tevékenységek
1. A Hivatal alaptevékenységének teljes körű ellátása mellett, szabad kapacitásának kihasználásával kiegészítő, valamint – az alapító okiratában meghatározott arányban – kisegítő és vállalkozói tevékenységet végezhet.
2. A A kisegítő tevékenység mértéke nem haladhatja meg a Hivatal éves összes kiadásteljesítésének 25,0%-át.
3. vállalkozási tevékenység mértéke nem haladhatja meg a Hivatal éves összes kiadásteljesítésének 25,0%-át.
4. Ellátható vállalkozási tevékenységek:
– az adatvédelmi jogszabályok keretei között végzett adatszolgáltatás, adatelemzés,
– kiadványok, útmutatók kiadása,
– oktatási tevékenység, vizsgáztatás, képzések, továbbképzések szervezése,
– tudományos, szakmai rendezvények, bemutatók és kiállítások megszervezése.
Szabályzatok és egyéb kiegészítő dokumentumok
A Hivatal működésével kapcsolatos, a jelen Szervezeti és Működési Szabályzat mellett kötelezően alkalmazandó szabályzatokat és egyéb dokumentumokat a 2. számú függelék tartalmazza.
A vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek körét, a vagyonnyilatkozat–tételi kötelezettséggel járó munkaköröket a 4. számú függelék tartalmazza.
1. számú függelék a 3/2010. (II. 26.) EüM utasítás mellékletéhez
2. számú függelék a 3/2010. (II. 26.) EüM utasítás mellékletéhez
Szabályzatok és egyéb kiegészítő dokumentumok
a) Számviteli politika és számlarend,
b) Gazdálkodási szabályzat,
c) Pénzkezelési szabályzat,
d) Az eszközök és források leltárkészítési és leltározási szabályzata,
e) Eszközök és források értékelési szabályzata,
f) Közszolgálati szabályzat,
g) Elévült, feleslegessé vált használaton kívüli tárgyi eszközök selejtezésének, és hasznosításának szabályzata,
h) EEKH által kötendő megbízási és vállalkozási szerződések előkészítésének, megkötésének, nyilvántartásának, módosításának és megszüntetésének eljárási rendjéről szóló szabályzat
i) EEKH számlázási szabályzata,
j) EEKH közigazgatási hatósági eljárások során érvényesítendő költségek viseléséről szóló szabályzat
k) Iratkezelési szabályzat és irattári terv,
l) Adatvédelmi szabályzat,
m) Tűzvédelmi szabályzat (Országos Gyógyszerészeti Intézet szabályzata),
n) A külföldi kiküldetés engedélyezéséről és a külföldi kiküldetést teljesítők költségtérítéséről szóló szabályzat,
o) Reprezentációról szóló szabályzat,
p) Üdülési hozzájárulás igénybevételének feltételéről szóló szabályzat,
q) Az informatikáról szóló szabályzat,
r) Az informatikai biztonságról szóló szabályzat,
s) Szabálytalanságok kezelésének szabályzata,
t) Kockázatkezelési szabályzat,
u) Önköltség-számítási szabályzat
ü) A folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés (FEUVE) szabályzata
v) A mobiltelefon-használatról és költségek elszámolásáról szóló szabályzat
w) Iskolakezdési támogatás igénybevételéről szóló szabályzat
x) A Hivatal munkarendje,
y) Kötelezettségvállalási szabályzat,
z) Munkavédelmi szabályzat.
a) A szerzői jogvédelem alá eső termékek használatáról szóló szabályzat
b) Belső ellenőrzési szabályzat,
c) Esélyegyenlőségi szabályzat.
3. számú függelék a 3/2010. (II. 26.) EüM utasítás mellékletéhez
Az EEKH elnöki bélyegzői:
1. Magyar nyelvű körbélyegző (lila):
– a külső körben: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal, ELNÖK
– középen a Magyar Köztársaság címere
2. Magyar nyelvű kis méretű körbélyegző (lila):
– a külső körben: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal
– középen a Magyar Köztársaság címere
Az EEKH elnöki titkárságának bélyegzői:
3. Magyar nyelvű körbélyegző (lila):
– a külső körben: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal
– a belső körben: elnöki titkárság
– középen a Magyar Köztársaság címere
Az EEKH Orvostechnikai Főosztályának bélyegzői:
4. Magyar nyelvű körbélyegző (lila):
– a külső körben: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal
– a belső körben: Orvostechnikai Főosztály
– középen a Magyar Köztársaság címere.
Az EEKH Kábítószerügyi Főosztályának bélyegzői:
5. Magyar nyelvű körbélyegző (lila):
– a külső körben: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal,
– a belső körben: Kábítószerügyi Főosztály
– középen a Magyar Köztársaság címere.
6. Angol nyelvű körbélyegző (lila):
– a külső körben: OHAAP Department of Narcotic Drugs Control
– a belső körben: Hungary
– középen a Magyar Köztársaság címere.
7. Angol nyelvű mélynyomású körbélyegző (száraz):
– a külső körben: OHAAP Department of Narcotic Drugs Control
– a belső körben: Hungary
– középen a Magyar Köztársaság címere.
Az EEKH Migrációs és Monitoring Főosztályának bélyegzői:
8. Magyar nyelvű körbélyegző (lila):
– a külső körben: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal
– a belső körben: Migrációs és Monitoring Főosztály
– középen a Magyar Köztársaság címere
Az EEKH Nyilvántartási Főosztályának bélyegzői:
9. Magyar nyelvű körbélyegző (lila):
– a külső körben: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal
– a belső körben: Nyilvántartási Főosztály
– középen a Magyar Köztársaság címere
Az EEKH Koordinációs Főosztályának bélyegzői:
10. Magyar nyelvű körbélyegző (lila):
– a külső körben: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal
– a belső körben: Koordinációs Főosztály
– középen a Magyar Köztársaság címere
Az EEKH Közgazdasági Főosztályának bélyegzői:
11. Magyar nyelvű körbélyegző (lila):
– a külső körben: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal
– a belső körben: Közgazdasági Főosztály
– középen a Magyar Köztársaság címere
4. számú függelék a 3/2010. (II. 26.) EüM utasítás mellékletéhez
Vagyonnyilatkozat-tételre kötelezettek köre, vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök
Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (a továbbiakban: Vnyt.) 3. § (1)–(3) bekezdésében felsorolt feladatokat ellátó, tisztséget, illetve munkakört betöltő személy (a továbbiakban: kötelezett) a Vnyt.-ben meghatározott esetekben a Vnyt.-ben rögzített adattartalommal és gyakorisággal köteles nyilatkozatot (a továbbiakban: vagyonnyilatkozat) tenni a saját és a vele egy háztartásban élő hozzátartozók (a házastárs, az élettárs, valamint a közös háztartásban élő szülő, gyermek, a házastárs gyermeke, ideértve az örökbefogadott és a nevelt gyermeket is) jövedelmi, érdekeltségi és vagyoni helyzetéről. – a Közgazdasági Főosztály közbeszerzési feladatokat ellátó köztisztviselői,
– a közbeszerzési eljárásában részt vevő köztisztviselő (jogász).
– a Közgazdasági Főosztály vezetője,
– azon személyek, akik a hivatal előirányzatai felhasználásával, ellenőrzésével, döntésre való előkészítésével kapcsolatos feladatokat látják el,
– a hivatal pénzügyi, technikai és utaztatással kapcsolatos koordinációs feladatokat ellátó köztisztviselője, valamint a nemzetközi kapcsolatok, diplomáciai és protokollfeladatokat ellátó köztisztviselője.
3. Ötévenként köteles vagyonnyilatkozatot tenni – amennyiben nem lát el olyan feladatot, illetve nem tölt be olyan munkakört, melyre a Vnyt. gyakoribb vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget ír elő: – az 1. és 2. pontban felsorolt vezetőkön kívül a hivatal valamennyi főosztályvezetője, főosztályvezető-helyettese és osztályvezetője,
– az 1. és 2. pontban meghatározott munkakört betöltőkön kívül a hivatal valamennyi C típusú nemzetbiztonsági ellenőrzésre kötelezett köztisztviselője (a Hivatal Kábítószerügyi Főosztályának vezetője).