• Tartalom

328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelet

328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelet

az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, valamint a kincstári elszámolások beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 240/2003. (XII. 17.) Korm. rendelet módosításáról1

2010.01.02.

A Kormány az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény 124. §-a (2) bekezdésének a), b), f) és h) pontjaiban, valamint a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 178. §-a (1) bekezdésének a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány 35. §-a (1) bekezdésének b) pontjában megállapított feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. Fejezet

AZ ÁLLAMHÁZTARTÁS SZERVEZETEI
BESZÁMOLÁSI ÉS KÖNYVVEZETÉSI KÖTELEZETTSÉGÉNEK SAJÁTOSSÁGAIRÓL SZÓLÓ 249/2000. (XII. 24.) KORM. RENDELET
MÓDOSÍTÁSA

1–7. §2

8. § (1)3

(2)4

(3)–(4)5

II. Fejezet

A KINCSTÁRI ELSZÁMOLÁSOK BESZÁMOLÁSI
ÉS KÖNYVVEZETÉSI KÖTELEZETTSÉGÉNEK SAJÁTOSSÁGAIRÓL SZÓLÓ
240/2003. (XII. 17.) KORM. RENDELET
MÓDOSÍTÁSA

9. §6

10. §7

III. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Hatályba léptető és átmeneti rendelkezések

11. § (1) E rendelet – a (2) bekezdésben foglaltak kivételével – 2009. január 1-jén lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit először a 2009. évről készített éves költségvetési beszámolóra kell alkalmazni.

(2)8 E rendelet 9. §-a és 2. számú mellékletének (2) bekezdése 2010. január 1-jén lép hatályba azzal, hogy a Kszr. e rendelet 9. §-ával, valamint az Áhsz. e rendelet 2. számú mellékletének (2) bekezdésével megállapított rendelkezéseit először a KGR projekt kincstári informatikai rendszerének bevezetésétől kell alkalmazni.

(4) Az Áhsz. 9. számú melléklete „A számlaosztályok tartalmára vonatkozó előírások” részében a 11. pont c) és f) alpontját, valamint a 14. pont f) alpontjának negyedik, ötödik, hatodik mondatát, illetve a 26. számú mellékletben foglaltakat a 2010. évről összeállított éves költségvetési beszámoló elkészítésekor kell először alkalmazni.

Hatályon kívül helyező rendelkezések

12. § (1)–(2)9

(3) E rendelet 1–7. §-a, 8. §-ának (1), (3)–(4) bekezdése, 10. §-a, 13. §-a, valamint e § (1) és (2) bekezdése 2009. január 2-án hatályát veszti.

(4) E rendelet 8. §-ának (2) bekezdése és 9. §-a 2010. január 2-án hatályát veszti.

(5) 2009. január 2-án az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII. 24.) Korm. rendelet, valamint a kincstári elszámolások beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 240/2003. (XII. 17.) Korm. rendelet módosításáról szóló 400/2007. (XII. 27.) Korm. rendelet 17. §-ának (2) bekezdése hatályát veszti.

(6) E rendelet 2012. január 1-jén hatályát veszti.

Módosuló rendelkezések

13. §10

1. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez


(1) Az Áhsz. 8. számú mellékletének A/1) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

A/1) Segédtábla a normatív hozzájárulások elszámolása és a mutatószámok, feladatmutatók alakulásához

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Forintban

A hozzájárulás jogcíme
(az éves költségvetési törvény szerint)

Az adott évre vonatkozóan kiadott PM-ÖM együttes rendeletben megállapított tervezet

Az adott évre vonatkozóan kiadott PM-ÖM együttes rendelet szerint a kiegészítő felmérés alapján meghatározott mutatószámok és hozzájárulások
(+,-)

Évközi önkormányzatok, többcélú kistérségi társulások közötti feladatátadás/átvétel
(+,-)

Évközi önkormányzati körön kívülre, többcélú kistérségi társuláson kívülre történő feladatátadás/átvétel
(+,-)

Költségvetési törvény
alapján
feladatátvétellel/
feladatátadással
korrigált

 

mutatószám

hozzájárulás

mutatószám

hozzájárulás

mutatószám

hozzájárulás

mutatószám

hozzájárulás

mutatószám

hozzájárulás

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10=
(2+4+6+8)

11=
(3+5+7+9)

Összesen

(2) Az Áhsz. 8. számú mellékletének A/2) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

A/2) A normatív hozzájárulások elszámolása és a mutatószámok, feladatmutatók alakulása

Forintban

 

 

Évközi változások (+, -)

 

 

A hozzájárulás jogcíme
(az éves költségvetési törvény szerint)

Költségvetési
törvény alapján
feladatátvétellel /
feladatátadással
korrigált

Április 30.

Július 31.

Október 15.

Tényleges

Év végi eltérés (+, -)
December 31.

 

mutató-
szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12=10-
(2+4+6+8)

13=11-
(3+5+7+9)

Összesen

9

9

9

9

9

9

9

(3) Az Áhsz. 8. számú mellékletének B) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

B) A cél- és címzett támogatás elszámolása

Ezer forintban

TÁMOGATÁS

BERUHÁZÁS

ELŐZŐ IDŐSZAKI

TÁRGYÉVI

TÁRGYÉVI

tervezett összes költsége

Ebből támogatás összege

beruházás összes ráfordítása

TÁMOGATÁS

beruházás tervezett ráfordítása

TÁMOGATÁS

beruházás tényleges ráfordítása

IGÉNYBE VETT TÁMOGATÁS

Jogcíme

Kódja

eredeti

módosított

időarányos előirány-zata

igénybe vett összege

áthúzódó

tárgyévi

összes

áthúzódó

tárgyévi

összes

előirányzat

előirányzata

előirányzata

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Céltámogatások összesen:

9

9

9

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Címzett támoga-
tások összesen:

9

9

9

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(4) Az Áhsz. 8. számú mellékletének E/1) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

E/1) Segédtábla a normatív, kötött felhasználású támogatások elszámolása és a mutatószámok, feladatmutatók alakulásához

Forintban

A hozzájárulás jogcíme
(az éves költségvetési törvény szerint)

Az adott évre vonatkozóan kiadott PM-ÖM együttes rendeletben megállapított tervezet

Az adott évre vonatkozóan kiadott PM-ÖM együttes rendelet szerint a kiegészítő felmérés alapján meghatározott mutatószámok és hozzájárulások
(+,-)

Költségvetési törvény vonatkozó mellékletében szereplő előirányzatokkal összefüggő önkormányzatok közötti, többcélú kistérségi társulások közötti feladatátadás/átvétel
(+,-)

Költségvetési törvény vonatkozó mellékletében szereplő előirányzatokkal összefüggő önkormányzati körön kívülre, többcélú kistérségi társuláson kívülre történő feladatátadás/átvétel
(+,-)

Költségvetési törvény
alapján feladatátvétellel/
feladatátadással
korrigált

 

mutatószám

hozzájárulás

mutatószám

hozzájárulás

mutatószám

hozzájárulás

mutatószám

hozzájárulás

mutatószám

hozzájárulás

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10=
(2+4+6+8)

11=
(3+5+7+9)

Összesen

(5) Az Áhsz. 8. számú mellékletének E/2) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

E/2) A normatív, kötött felhasználású támogatások elszámolása és a mutatószámok, feladatmutatók alakulása

 

 

 

 

 

 

Forintban

 

 

Évközi változások (+, -)

 

 

Az önkormányzat, a többcélú kistérségi társulás által

 

A hozzájárulás jogcíme
(az éves költségvetési törvény szerint)

Költségvetési
törvény alapján
feladatátvétellel /
feladatátadással
korrigált

Április 30.

Július 31.

Október 15.

Tényleges

Év végi
eltérés (+, -)
mutatószám szerint
december 31.

az adott célra dec. 31-ig
tény-
legesen
fel-
használt összeg

feladat-
tal
terhelt,
de fel
nem
használt
összeg

Eltérés
(muta-
tószám
és fel-
használás
szerint)

 

mutató-szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

mutató-
szám

hozzá-
járulás

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12=10-
(2+4+6+8)

13=11-
(3+5+7+9)

14

15

16=13-[11-
(14+15)]

Állami támogatás összesen

9

9

9

9

9

9

9


(6) Az Áhsz. 8. számú mellékletének H) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

H) Az önhibájukon kívül hátrányos helyzetben lévő települési önkormányzatok támogatásának és a villamosenergia áremelkedés hatása ellentételezésére szolgáló támogatásnak az elszámolása

 

Ezer forintban

Megnevezés

Sor-
szám

Összeg

Összeg

1

2

3

4

ÖNHIKI és villamosenergia áremelkedés hatása ellentételezésére szolgáló támogatás

Kód

 

A költségvetési törvényben rögzített támogatás-igénylési „alapfeltételeknek” és kapacitás-kihasználtsági feltételeknek meg nem felelés miatti visszafizetések

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Felhalmozási és tőkejellegű bevételek

 

Felhalmozási és tőkejellegű kiadások

 

Felhalmozási forráshiány

 

ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számításánál figyelembe vett működési célú intézményi bevételek

 

ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számításánál figyelembe vett önkormányzati sajátos (SZJA nélküli) bevételek

 

ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számításánál figyelembe vett működési bevételek

 

Teljesített működési célú intézményi bevételek

 

Teljesített önkormányzati sajátos (SZJA nélküli) működési bevételek

 

Teljesített működési bevételek

 

Jövedelemkülönbség mérséklés elszámolása miatti korrekció

 

Intézményi működési bevételek elszámolása miatt visszafizetendő támogatás

 

Sajátos működési bevételek elszámolása miatt visszafizetendő támogatás

 

ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számításánál figyelembe vett normatív hozzájárulások

 

Önkormányzatoknak ténylegesen járó normatív hozzájárulások

 

Kötelező feladat-ellátási körbe tartozó eddig el nem látott új feladathoz kapcsolódó mutatószám növekedéshez járó normatív hozzájárulások

 

Figyelembe vehető tényleges normatív hozzájárulások

 

Normatív hozzájárulások elszámolása miatt visszafizetendő támogatás

 

Hitelkorlát miatti korrekció

 

Visszafizetendő ÖNHIKI támogatás összesen

 

ÖNHIKI I.+II. ütemű támogatás számítása során figyelembe vett villamosenergia 2008. évi áremelkedése miatti többletkiadás összesen

 

 

 

A 2008. évi teljesítési adatok alapján a villamosenergia áremelkedés miatt figyelembe vehető többletkiadás

 

 

 

A villamosenergia áremelkedés hatása ellentételezésére szolgáló támogatás visszafizetendő összege (-), vagy az önkormányzatot megillető többlete (+)

 

 

 

2. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez


(1) Az Áhsz. 9. számú mellékletének „Számlakerettükör” része a következők szerint módosul:
Megszűnő főkönyvi számlák:
„2872. Szabálytalan kifizetés miatti követelés
455. Tartozás működési célú kötvénykibocsátásból
4551. Tartozás állománya működési célú kötvénykibocsátásból
4552. Működési célú kötvénykibocsátás kiadási előirányzata „K”
4553. Működési célú kötvénykibocsátás bevételi előirányzata „T”
4554. Működési célra kibocsátott kötvények beváltása „T”
4555. Működési célú kötvénykibocsátás bevétele „K”
4882. Nemzetközi támogatási programok forrás elszámolása”
Új főkönyvi számlák:
„2872. Szabálytalan kifizetés, illetve jogalap nélkül felvett támogatások, ellátások miatti követelés
3911. Költségvetési intézményi függő kiadások
3941. Pénz- és bankszámlák közötti átvezetések
3942. Helyiadó-beszedési számlák közötti átvezetések
3986. Cukorágazati hozzájárulás megelőlegezéshez kapcsolódó átfutó kiadások
42121. Költségvetési működési célú pénzmaradvány
42122. Költségvetési felhalmozási célú pénzmaradvány
4241. Működési célú előirányzat-maradvány számla
4242. Felhalmozási célú előirányzat-maradvány számla
455. Tartozás rövid lejáratú kötvénykibocsátásból
4551. Tartozás állománya rövid lejáratú kötvénykibocsátásból
4552. Rövid lejáratú kötvénykibocsátás kiadási előirányzata
4553. Rövid lejáratú kötvénykibocsátás bevételi előirányzata
4554. Rövid lejáratra kibocsátott kötvények beváltása
4555. Rövid lejáratú kötvénykibocsátás bevétele
4823. Költségvetési egyéb bevételek beszedési számlával kapcsolatos átfutó bevételek (csak helyi önkormányzatok)
4882. Nemzetközi támogatási programok lebonyolításának elszámolása
4888. Nemzetközi támogatási programok közösségi forrás elszámolása
57311. Működési célú kamatkiadások előirányzata
57312. Felhalmozási célú kamatkiadások előirányzata
57321. Működési célú kamatkiadások előirányzat teljesítése
57322. Felhalmozási célú kamatkiadások előirányzat teljesítése
98111. Előző évi működési célú előirányzat-, pénzmaradvány igénybevételének előirányzata
98112. Előző évi felhalmozási célú előirányzat-, pénzmaradvány igénybevételének előirányzata
98121. Előző évi működési célú előirányzat-, pénzmaradvány igénybevétele előirányzatának teljesítése
98122. Előző évi felhalmozási célú előirányzat-, pénzmaradvány igénybevétele előirányzatának teljesítése
018. Rendezetlen befektetett eszközök nyilvántartási számlája
0663. NFT-2-höz tartozó központi támogatású programok projekt indítás előtt teljesített elismert kiadásai”

(2) Az Áhsz. 9. számú mellékletének „Számlakerettükör” része a következők szerint módosul:
Megszűnő főkönyvi számlák:
„196–197. Foglalt
275–277. Foglalt
363–367. Foglalt
375. Foglalt
384–385. Foglalt
413–416. Foglalt
473–475. Foglalt
8. Számlaosztály NEMZETGAZDASÁGI ELSZÁMOLÁSOK
918. Foglalt”
Új főkönyvi számlák:
„196. Állam által belföldre nyújtott hosszú lejáratú hitelek (nemzetgazdasági elszámolások)
197. Állam által külföldre nyújtott hosszú lejáratú hitelek (nemzetgazdasági elszámolások)
1986. Állam által belföldre nyújtott hosszú lejáratú hitelek értékvesztése és annak visszaírása (nemzetgazdasági elszámolások)
1987. Állam által külföldre nyújtott hosszú lejáratú hitelek értékvesztése és annak visszaírása (nemzetgazdasági elszámolások)
275. Állam által belföldre nyújtott rövid lejáratú hitelek (nemzetgazdasági elszámolások)
276. Állam által külföldre nyújtott rövid lejáratú hitelek (nemzetgazdasági elszámolások)
277. Állam által nyújtott megelőlegezési hitelek, kölcsönök (nemzetgazdasági elszámolások)
335. Kincstári egységes számla (KESZ) (nemzetgazdasági elszámolások)
363–366. Foglalt
367. Kincstári egységes nostro-devizaszámla (KESZ) (nemzetgazdasági elszámolások)
375. Központi költségvetésből folyósított államháztartáson belüli támogatások (nemzetgazdasági elszámolások)
384. Foglalt
385. Központi költségvetésből folyósított államháztartáson kívüli támogatások (nemzetgazdasági elszámolások)
3912. Kincstári ügyfelek munkabér megelőlegezési számlája (nemzetgazdasági elszámolások)
3927. Kincstári ügyfelek átfutó kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)
3928. Nemzetgazdasági elszámolások átfutó kiadásai
3943. Kincstári ügyfelek kiegyenlítő kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)
3944. Nemzetgazdasági elszámolások kiegyenlítő kiadásai
3945. KESZ kiegyenlítő kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)
3946. Kincstári körön belüli kiegyenlítő kiadások (nemzetgazdasági elszámolások)
413. Foglalt
414. Sajátos tőkeváltozások (nemzetgazdasági elszámolások)
415–416. Foglalt
43413. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvénykibocsátás tartozás állománya (nemzetgazdasági elszámolások)
43414. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvénykibocsátás tartozás állománya (nemzetgazdasági elszámolások)
43423. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvénykibocsátás kiadási előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)
43424. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvénykibocsátás kiadási előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)
43433. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvénykibocsátás bevételi előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)
43434. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvénykibocsátás bevételi előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)
43443. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvény beváltása (nemzetgazdasági elszámolások)
43444. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvény beváltása (nemzetgazdasági elszámolások)
43453. Központi költségvetés hosszú lejáratú belföldi kötvénykibocsátás bevétele (nemzetgazdasági elszámolások)
43454. Központi költségvetés hosszú lejáratú külföldi kötvénykibocsátás bevétele (nemzetgazdasági elszámolások)
473. Központi költségvetés közvetlen EU költségvetésből származó bevételei
474–475. Foglalt
4814. Kincstári ügyfelek függő bevételei (nemzetgazdasági elszámolások)
4827. Kincstári ügyfelek átfutó bevételei (nemzetgazdasági elszámolások)
4833. Kincstári ügyfelek kiegyenlítő bevételei (nemzetgazdasági elszámolások)
4834. Nemzetgazdasági elszámolások kiegyenlítő bevételei
5733. Központi költségvetés kamatkiadásainak előirányzata (nemzetgazdasági elszámolások)
5734. Központi költségvetés kamatkiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)
576. Központi költségvetés államadóssággal kapcsolatos egyéb folyó kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)
5761. Központi költségvetés államadóssággal kapcsolatos egyéb folyó kiadásainak előirányzata
5762. Központi költségvetés államadóssággal kapcsolatos egyéb folyó kiadásai
577. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos egyéb folyó kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)
5771. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos egyéb folyó kiadásainak előirányzata
5772. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos egyéb folyó kiadásai
578. Központi költségvetés EU költségvetéshez való hozzájárulása (nemzetgazdasági elszámolások)
5781. Központi költségvetés EU költségvetéshez való hozzájárulás kiadásainak előirányzata
5782. Központi költségvetés EU költségvetéshez való hozzájárulás kiadásai
579. Központi költségvetés egyéb különféle folyó kiadásai (nemzetgazdasági elszámolások)
5791. Központi költségvetés egyéb különféle folyó kiadásainak előirányzata
5792. Központi költségvetés egyéb különféle folyó kiadásai
8. Számlaosztály
918. Központi költségvetés államadóssággal kapcsolatos kamatbevételei
936. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos felhalmozási bevételei
9361. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos felhalmozási bevételi előirányzata
9362. Központi költségvetés állami vagyonnal kapcsolatos felhalmozási bevételi előirányzatának teljesítése
95. Központi költségvetés közvetlen bevételei”

(3) Az Áhsz. 9. számú mellékletének „A számlaosztályok tartalmára vonatkozó előírások” része a következők szerint módosul:
a) Az 1. pont i) alpontja helyébe a következő szövegrész lép:
i) A felújítások, beruházások általános forgalmi adója számlacsoportban kell elszámolni a felhalmozási kiadások előirányzat-csoport kiadásai között tervezett – felújításhoz, beruházáshoz kapcsolódó – egyenes, vagy fordított adózás alá tartozó előzetes általános forgalmi adó kiadásokat. Egyenes adózás alá tartozó felújítások, beruházások esetében a beruházási szállító számlája alapján kell az előzetesen felszámított és fizetendő általános forgalmi adó kiadásokat pénzforgalmi tételként elszámolni. Fordított adózás esetében a beruházási szállító számlája alapján – amely áthárított adót nem tartalmazhat, csak jogszabályi hivatkozást az áfa törvény 142. §-ára, vagy bármely egyértelmű szöveges utalást arra, hogy az adott ügyletben a termék beszerzője, a szolgáltatás igénybevevője az adófizetésre kötelezett – kiállított belső bizonylat alapján kell pénzforgalom nélküli tételként megjeleníteni a beruházás előzetes beszerzési árba beszámítandó vagy be nem számítandó áfa kiadását, illetve áfa bevételét a 499. Pénzforgalom nélküli költségvetési bevételek és kiadások sajátos elszámolása számlával szemben.”
b) A 2. pont a) alpontjának negyedik bekezdése helyébe a következő szövegrész lép:
„Az államháztartási szervezet a használt és munkahelyen használatban lévő készleteiről csak mennyiségi nyilvántartást köteles vezetni, illetve saját hatáskörben meghatározott módon és időszakonként mennyiségi leltározást köteles végrehajtani.”
c) A 2. pont c) alpontja helyébe a következő szövegrész lép:
c) A követeléseket adósok, vevők, államháztartáson belülre/kívülre továbbszámlázott (közvetített) szolgáltatásokhoz kapcsolódó követelések, munkavállalókkal szembeni követelések, váltókövetelések és egyéb követelések tagolásban kell kimutatni. Elkülönítetten kell kimutatni a tárgyévben keletkezett, illetve a költségvetési évet megelőző év(ek)ben keletkezett követelésállományt.
ca) A követelésekről év közben folyamatosan analitikus nyilvántartást kell vezetni. Amennyiben az államháztartás szervezete nem rendelkezik olyan nyilvántartási rendszerrel, melynek használatával egy-egy gazdasági esemény hatása egyszerre jelenhet meg mind a főkönyvi, mind az analitikus nyilvántartásban, akkor a követelésekkel kapcsolatos gazdasági események főkönyvi könyvelése a mennyiségben és értékben folyamatosan vezetett analitikus nyilvántartásokból a követelés változásának jogcíme szerint (követelés előírása, követelés pénzügyi teljesítése, értékvesztése, elengedése stb.) készített összesítő bizonylat (feladás) alapján is történhet. Az előírt követelések (egyenes adózás esetében az általános forgalmi adót is tartalmazó) összegét az állományváltozásnak megfelelően rögzíteni kell a követelés számla egyenlegének növekedéseként, valamint a pénzügyileg rendezett követelések értékével a megfelelő követelés számla egyenlegét kell csökkenteni a tőkeváltozással szemben, legkésőbb a tárgynegyedévet követő hónap 15. napjáig. A követelések állományát érintő valamennyi gazdasági művelet, esemény rögzítésének rendjét úgy kell kialakítani, hogy az államháztartás szervezete eleget tudjon tenni a jogszabályokban előírt adatszolgáltatási kötelezettségeinek.
cb) Az eszközzel kiváltott követeléseket a teljesítés napján kell nyilvántartásba venni.
cc) A követelés állományában bekövetkezett valamennyi változást év közben el kell számolni, ha az államháztartás szervezetét megszüntetik, átszervezik.
cd) Az államháztartás szervezete külföldi pénzértékre szóló követelése forintértékét a teljesítés (bekerülés) napján érvényes a Tv. 60. §-a alapján a számviteli politikában választott árfolyamon köteles nyilvántartásba venni a tőkeváltozással szemben. Külföldi pénzértékre szóló követelés pénzügyi rendezésekor a pénzügyi teljesítéskor érvényes árfolyam forintértékét kell a megfelelő bevételi jogcímen teljes összegében elszámolni. Külföldi pénzértékre szóló követelés pénzügyi rendezéséhez kapcsolódó kivezetése során azonban a pénzügyi teljesítéskor érvényes árfolyamtól függetlenül a követelés könyv szerinti (teljesítéskori, illetve az év végi értékeléskor meghatározott árfolyam) forintértékén kerül kivezetésre a tőkeváltozással szemben.
ce) Az adóhatóságok által beszedett bevételekhez kapcsolódó követelések értékelésénél a követelést nyilvántartó államháztartási szervezet számviteli politikájában rögzített döntést követően alkalmazható az egyszerűsített értékelési eljárás. Az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalnak, valamint a Vám- és Pénzügyőrségnek, mint az államháztartás közteherbevételeit beszedő szervezeteknek, a feladatkörükbe tartozó központi adókból, illetve az adók módjára behajtandó köztartozásokból eredő (ideértve: az adó-, az adó jellegű, a járulék-, járulék jellegű, a vám-, a vám jellegű, az illeték) követelésekről elkülönített nyilvántartást kell vezetniük, és a Kincstár, az elkülönített állami pénzalapok, valamint a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai, mint a követelést nyilvántartó államháztartás szervezetei számlarendjében meghatározott tartalommal és időpontban kell azokról adatot szolgáltatniuk. Az adatszolgáltatás valódiságáért, az értékelésért – ideértve az értékvesztés elszámolásához szolgáltatott adatokat is –, az utólagos módosításokért és az egyeztetésekért az adatszolgáltató felelős. A Kincstár, az elkülönített állami pénzalapok, valamint a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai az értékelési szabályzat részeként a központi adókból, illetve az adók módjára behajtandó köztartozásokból eredő követelések értékelésének szabályozását az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatallal, valamint a Vám- és Pénzügyőrséggel együttműködve alakítja ki.
A helyi önkormányzatok helyi adó, illetve adó jellegű követelései esetében is alkalmazható az egyszerűsített értékelési eljárás. Egyéb államháztartási szervezet követelései értékelésére az egyszerűsített értékelési eljárást az adók módjára behajtható köztartozások (pl. díjak, bírságok, jogtalanul igénybe vett támogatások, ellátások stb.) esetében alkalmazhatja.
Az adós követeléseken belül a központi, a helyi adókból, illetve az adók módjára behajtandó köztartozásokból eredő (ideértve: az adó-, az adó jellegű, a járulék-, járulék jellegű, a vám-, a vám jellegű, az illeték, díjak, bírságok stb.) követelések (a továbbiakban együtt: az egyszerűsített értékelési eljárás alá vont követelések) értékelése során azok tagolását legalább beszedési jogcímek szerint kell biztosítani (pl. központi és helyi adónemenként, vám, járulék, illeték fajtánként stb.). Az egyszerűsített értékelési eljárás alá vont követelések értékelési elveinek meghatározása során az adósok minősítési kategóriái kialakításakor az adósokat legalább – adózói státusuknak megfelelően – folyamatosan működő adós, illetve a folyamatos működésükben korlátozott adós jogcímek szerinti (pl. felszámolás alatt lévő, csődeljárás alá vont, végelszámolás alatt lévő, illetve jogutód nélkül véglegesen megszűnt stb.) csoportosításban kell részletezni, ahol a folyamatosan működő adósokkal szembeni követeléseket lejáratuk szerint tovább kell bontani (legalább az alábbi bontásban: legfeljebb 90 napos, 91–180 napos, 181–360 napos, illetve 360 napon túli minősítési kategóriákra). A központi, a helyi adóhatóságok és egyéb adók módjára behajtható köztartozást beszedő költségvetési szervek az egyes minősítési kategóriákhoz rendelt százalékos mutatókat a beszedés eredményeinek előző év(ek)re vonatkozó tapasztalati adatai alapján alakíthatják ki, amennyiben az értékelési szabályzatban rögzítésre kerül az egyes minősítési kategóriákhoz tételesen hozzárendelt százalékos mutató meghatározásának módszere, valamint a százalékos mutatók éves felülvizsgálatának rendje, felelőse. Az egyszerűsített értékelési eljárás alá vont követelések értékvesztése összegének negyedévenkénti megállapítása során a tárgynegyedévben megállapított értékvesztés összege növeli, míg az előző negyedévben megállapított értékvesztés összege csökkenti a megfelelő követelés értékvesztés számlájának egyenlegét. Ebben az esetben az egyszerűsített értékelési eljárás alá vont követelésekre tételesen nem kell megállapítani az értékvesztést és annak változásait.
cf) Az egyéb követeléseken belül elkülönítetten kell nyilvántartásba venni a nemzetközi támogatási programok miatti követeléseket, a támogatási program előlege miatti követeléseket, a szabálytalan kifizetések, illetve a jogalap nélkül felvett támogatások, ellátások miatti követeléseket, valamint a garancia- és kezességvállalásból származó követeléseket, a vagyonkezelésbe adott eszközökhöz kapcsolódó követeléseket. Az egyéb rövid lejáratú követelések bekerülési értéke a szerződésből jogszerűen eredő, elismert, pénzügyileg még nem teljesített fizetési igényeket tartalmazza. Az itt kimutatott követelések összege nem foglalja magába az ezen követelések után szerződés szerint járó kamat összegét. A szerződés szerint járó, de nem esedékes kamatok összegét a követelések analitikus nyilvántartásába elkülönítetten kell felvenni, azok a főkönyvi nyilvántartásban csak a 0. számlaosztályban mutathatók ki.
Támogatási program előlege miatti követelést azok a finanszírozó szervezetek mutathatnak ki, amelyek a finanszírozás során előleg típusú támogatásokat, ellátásokat utalnak át a kedvezményezettek részére. A támogatási program előlegét a finanszírozó szervezet a költségvetési kiadásként történő elszámolása után a támogatási program előlege követelés növekedésként, illetve a támogatási program előlegével történő elszámolást követően a követelés csökkenését a tőkeváltozással szemben köteles a nyilvántartásban rögzíteni. Támogatási program kedvezményezettje a kapott támogatási program előlege miatt ilyen követelést nem mutathat ki a könyveiben.
Szabálytalan kifizetések, illetve jogalap nélkül felvett támogatások, ellátások miatti követeléseket azok a finanszírozó szervezetek mutathatnak ki, amelyek vagy előleg típusú, vagy véglegesen nyújtott támogatások, ellátások tekintetében a finanszírozást követően megállapítják, hogy azt a kedvezményezett vagy nem a jogszabályi előírásoknak megfelelően, illetve a támogatási szerződés szerint használta fel, vagy az ellátás igénybevételére a jogszabályok alapján nem volt jogosult. A finanszírozó szervezetnél a támogatási programhoz kapcsolódó szabálytalan kifizetések miatti követelések állományának változása szintén a tőkeváltozással szemben kerül elszámolásra.
Garancia- és kezességvállalásból származó követeléseket az államháztartás szervezete csak akkor mutathat ki, ha az eredeti adós helyett az átvállalt kötelezettséget pénzügyileg teljesítette és az eredeti adós felé az államháztartás szervezete benyújtotta fizetési igényét.
cg) Nem mutatható ki a költségvetéssel szembeni követelésként a központi költségvetésből kapott állami hozzájárulások, támogatások év végi elszámolása során a pénzmaradvány-, az előirányzat-maradvány kimutatásban a korrekciós tételek között kimutatott az államháztartás szervezetét még megillető támogatás összege.
ch) Év végén leltározás alapján kell a követelések állományát megállapítani, majd értékelni. Követelések, illetve követelés jellegű tételek esetében nem választható e rendelet 37. § (7) bekezdése. Év végén a leltározás alapján megállapított, az adósokkal, illetve vevőkkel egyeztetett és értékelt – egyenes adózás esetében az általános forgalmi adót is tartalmazó – követelések várhatóan megtérülő összege és könyv szerinti értéke közötti különbözetet (értékvesztést), illetve annak visszaírását, valamint a külföldi pénzértékre szóló követelések árfolyam-különbözeteinek elszámolását – az 59. számlacsoport megfelelő számlájának közbeiktatásával – kell kimutatni a tőkeváltozással szemben. A behajthatatlan követelések értékének kivezetését hitelezési veszteségként (az 59. számlacsoport megfelelő számláján történő átvezetéssel) kell elszámolni tőkeváltozásként.
Az államháztartás szervezete az év végi értékelési feladatok elvégzéséhez köteles rögzíteni a számviteli politikájában az adós, a vevő által el nem ismert követelés rendezésének módját, feladatait, felelőseit, bizonylatolásának rendjét, és az el nem ismert követelések állományát a zárlati tételek elszámolása során köteles átvezetni a 0. számlaosztályba.”
d) A 3. pont b) alpontja hetedik bekezdése helyébe a következő szövegrész lép:
„Ebben a számlacsoportban kell megnyitni a kincstári körbe tartozó költségvetési szerveknek a Kincstárnál, illetve a Kincstár elnöke által kapott engedély alapján a hitelintézeteknél vezetett devizaszámláikat.”
e) A 3. pont g) alpontja második bekezdése a következő szövegrésszel egészül ki:
„Utólag finanszírozott nemzetközi támogatási programok átfutó kiadásai számlán mutatja ki a kedvezményezett államháztartási szervezet – ha támogatási szerződése alapján támogatási program előlegében nem részesülhet – a kifizetett összegből legalább a támogatási szerződés szerint járó központi költségvetési, illetve EU-s támogatási részt. Év közben számvitelpolitikai döntést követően az elszámolások egyszerűsítése érdekében a támogatási cél megvalósítása érdekében kifizetett teljes összeg (saját rész + költségvetési támogatási rész + EU-s rész) is kimutatható átfutó kiadásként, azonban év végén az elszámolások teljessé tétele érdekében a kifizetett összegekhez tartozó saját rész arányát köteles költségvetési kiadásai közé átvezetni az átfutó kiadások közül. Utólag finanszírozott nemzetközi támogatási programok átfutó kiadásai számlán kiadást nem szerepeltethet a kedvezményezett államháztartási szervezet, ha támogatási előlegből finanszírozza a támogatási cél megvalósítását, kivéve a támogatási program lezárása előtt, ha a finanszírozó szervezettől a támogatási programhoz kifizetett összegekhez már további támogatási előleg nem folyósítható, így az már utólag kerül megtérítésre a program lezárását követően. Ezek a rendelkezések nem vonatkoznak a foglalkoztatás elősegítéséről szóló 1991. évi IV. törvény 43/C. §-ában meghatározott állami pénzalapból finanszírozott támogatásokra”
f) A 4. pont b) alpontja első bekezdésének ötödik mondata helyébe a következő szövegrész lép:
„A számlacsoport számláit évszámmal ellátva kell vezetni és el kell különíteni a működési és a felhalmozási célú költségvetési maradványokat, melyet analitikus nyilvántartással kell alátámasztani.”
g) A 4. pont c) alpontja első bekezdésének első mondata helyébe a következő szövegrész lép:
c) Hosszú lejáratú kötelezettségek között az egy évnél hosszabb lejáratra felvett hiteleket és kapott támogatási kölcsönöket, ideiglenesen átvett pénzeszközöket, valamint a kötvénykibocsátásból származó kötelezettséget fejlesztési és működési célú, valamint mérlegfordulónapot követő és következő évek törlesztő részletei szerinti bontásban kell kimutatni.”
h) A 4. pont d) alpontja a következő szövegrésszel egészül ki:
„A külföldi pénzértékre szóló kötelezettségeket az államháztartás szervezetének a könyveiben forintra átszámított értékben kell kimutatnia. Külföldi pénzértékre szóló hitelt, kapott kölcsönt, kibocsátott kötvényt a folyósítás napján kell elszámolni költségvetési, illetve finanszírozási bevételként, majd ezt követően a külföldi pénzértékre szóló kötelezettség forintértékét a teljesítés napján érvényes, a Tv. 60. §-a alapján a számviteli politikában választott árfolyamon kell nyilvántartásba venni a tőkeváltozással szemben. Külföldi pénzértékre szóló hitel, kapott kölcsön, kibocsátott kötvény, ha devizaszámlán kerül elhelyezésre, akkor a devizában folyósított (bankszámlakivonat szerinti) összeg a pénzügyi teljesítés napján érvényes (a Tv. 60. §-a alapján a számviteli politikában választott módszer szerint számított) árfolyamon kerül kimutatásra. Külföldi pénzértékre szóló hitel, kapott kölcsön, kibocsátott kötvény átszámítása forintra, ha forintszámlán kerül elhelyezésre, akkor a devizában folyósított összeg a pénzügyi teljesítés napján érvényes deviza vételi árfolyamán (számlakivonat szerint) kerül kimutatásra. Külföldi pénzértékre szóló kötvénykibocsátás esetében a kötvény névértékét kell kimutatni kötelezettségként a befolyt ellenértéktől függetlenül, emiatt a kötvény névértéke és a befolyt ellenérték különbségét a költségvetési, illetve finanszírozási bevétel megjelenítése nélkül kell tőkeváltozással szemben a befolyt ellenérték árfolyamán forintra átszámítani és elszámolni.
Külföldi pénzértékre szóló kötelezettség pénzügyi rendezésekor a pénzügyi teljesítéskor érvényes árfolyam forintértékét kell a megfelelő kiadási jogcímen teljes összegében elszámolni. Külföldi pénzértékre szóló kötelezettség pénzügyi rendezéséhez kapcsolódó kivezetés során a pénzügyi teljesítéskor érvényes árfolyamtól függetlenül a kötelezettség könyv szerinti (teljesítéskori, illetve az év végi értékeléskor meghatározott árfolyam) forintértékén kerül kivezetésre a tőkeváltozással szemben.”
i) A 9. pont c) alpontjának második és harmadik bekezdése helyébe a következő szövegrész lép:
„Ugyancsak itt kell kimutatni a különféle dologi kiadásokat is. Idetartoznak a vásárolt termékek és szolgáltatások egyenes vagy fordított adózás alá tartozó előzetes általános forgalmi adó kiadásai, a termékértékesítéssel, szolgáltatásnyújtással, valamint a tárgyi eszköz értékesítéssel kapcsolatos általános forgalmi adó befizetésének kiadásai, a kiküldetéssel, reprezentációval kapcsolatos kiadások, valamint az egyéb dologi kiadások (pl. valuta-deviza árfolyamveszteség, a közbeszerzésekről szóló törvény által előírt ajánlati biztosíték kiadása).
A dologi kiadásokkal kapcsolatban felmerült előzetes egyenes vagy fordított adózás alá tartozó általános forgalmi adót elkülönített számlán kell kimutatni, függetlenül attól, hogy az a beszerzési ár részét képezi, vagy nem.”
j) A 14. pont a) alpontja első bekezdésének utolsó mondata helyébe a következő szövegrész lép:
„Ugyancsak itt kell kimutatni a vevő által fizetett általános forgalmi adót, valamint az adóhatóságtól igényelt és befolyt, egyenes vagy fordított adózás alá tartozó levonásba helyezhető előzetes és fizetendő adó pozitív különbözetét.”
k) Az 1. pont g) alpontja első bekezdésének második mondatában a „rendelet 28. §-a szerint általános forgalmi adót” szövegrész helyébe a „rendelet 28. §-a szerint egyenes vagy fordított adózás alá tartozó előzetes általános forgalmi adót” szövegrész, az 1. pont n) alpontja első bekezdésének második mondatában a „beruházás, illetve értékvesztés” szövegrész helyébe a „beruházás, terven felüli értékcsökkenés, illetve értékvesztés” szövegrész, a 3. pont b) alpontja nyolcadik bekezdésének harmadik mondatában a „mérlegjelentés, a féléves” szövegrész helyébe a „mérlegjelentés, a költségvetési jelentés, a féléves” szövegrész, a 3. pont e) alpontja harmadik bekezdés harmadik mondatában az „előirányzatokból, a központosított bevétellel ellentételezett fejezeti kezelésű előirányzatból, a települési” szövegrész helyébe az „előirányzatokból, a települési” szövegrész, a 9. pont b) alpontjában a „járulékot, az államháztartáson kívülre” szövegrész helyébe a „járulékot, a korkedvezmény-biztosítási járulékot, az államháztartáson kívülre” szövegrész lép.

3. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez


A helyi (települési és területi kisebbségi) önkormányzat, az országos kisebbségi önkormányzat, a többcélú kistérségi társulás adósságállományának
évenkénti alakulása

Ezer forintban

Megnevezés

Sorszám

Adósságállomány törlesztő részlete a tárgyévet követő

A tárgyévet követő éven túli hosszú lejáratú kötelezett-
ségek összesen

Összesen

1. évben

2. évben

3. évben

4. évben

5. évben

6. és ezt követő években

1

2

3

4

5

6

7

8

9=4+...+8

10=3+9

Hosszú lejáratra, forintban kapott kölcsönök

01

 

 

 

 

 

 

 

 

Hosszú lejáratra, devizában kapott kölcsönök (03+04+05)

02

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebből:

– euróban kapott kölcsön

03

 

 

 

 

 

 

 

 

– svájci frankban kapott kölcsön

04

 

 

 

 

 

 

 

 

– egyéb devizában kapott kölcsön

05

 

 

 

 

 

 

 

 

Tartozások fejlesztési célú, forintban kibocsátott kötvényből

06

 

 

 

 

 

 

 

 

Tartozások fejlesztési célú, devizában kibocsátott kötvényből (08+09+10)

07

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebből:

– euróban kibocsátott kötvény

08

 

 

 

 

 

 

 

 

– svájci frankban kibocsátott kötvény

09

 

 

 

 

 

 

 

 

– egyéb devizában kibocsátott kötvény

10

 

 

 

 

 

 

 

 

Tartozások működési célú, forintban kibocsátott kötvényből

11

 

 

 

 

 

 

 

 

Tartozások működési célú, devizában kibocsátott kötvényből (13+14+15)

12

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebből:

– euróban kibocsátott kötvény

13

 

 

 

 

 

 

 

 

– svájci frankban kibocsátott kötvény

14

 

 

 

 

 

 

 

 

– egyéb devizában kibocsátott kötvény

15

 

 

 

 

 

 

 

 

Forintban felvett beruházási és fejlesztési hitelek

16

 

 

 

 

 

 

 

 

Devizában felvett beruházási és fejlesztési hitelek (18+19+20)

17

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebből:

– euróban felvett hitel

18

 

 

 

 

 

 

 

 

– svájci frankban felvett hitel

19

 

 

 

 

 

 

 

 

– egyéb devizában felvett hitel

20

 

 

 

 

 

 

 

 

Forintban felvett működési célú hosszú lejáratú hitelek

21

 

 

 

 

 

 

 

 

Devizában felvett működési célú hosszú lejáratú hitelek (23+24+25)

22

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebből:

– euróban felvett hitel

23

 

 

 

 

 

 

 

 

– svájci frankban felvett hitel

24

 

 

 

 

 

 

 

 

– egyéb devizában felvett hitel

25

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyéb hosszú lejáratú, forinban fennálló kötelezettségek

26

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyéb hosszú lejáratú, devizában fennálló kötelezettségek (28+29+30)

27

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebből:

– euróban fennálló kötelezettségek

28

 

 

 

 

 

 

 

 

– svájci frankban fennálló kötelezettségek

29

 

 

 

 

 

 

 

 

– egyéb devizában fennálló kötelezettségek

30

 

 

 

 

 

 

 

 

Hosszú lejáratú, forintban fennálló kötelezettségek évenkénti törlesztő részletei összesen (01+06+11+16+21+26)

31

 

 

 

 

 

 

 

 

Hosszú lejáratú, devizában fennálló kötelezettségek évenkénti törlesztő részletei összesen (02+07+12+17+22+27)

32

 

 

 

 

 

 

 

 

Ebből:    – euróban fennálló kötelezettségek évenkénti
törlesztő részletei összesen
(03+08+13+18+23+28)

33

 

 

 

 

 

 

 

 

– svájci frankban fennálló kötelezettségek
évenkénti törlesztő részletei összesen
(04+09+14+19+24+29)

34

 

 

 

 

 

 

 

 

– egyéb devizában fennálló kötelezettségek
évenkénti törlesztő részletei összesen
(05+10+15+20+25+30)

35

 

 

 

 

 

 

 

 


4. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez


Az Áhsz. 24. számú mellékletének C) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

C) Európai uniós támogatással megvalósuló programokhoz kapcsolódó kötelezettségvállalások állományának alakulása

Ezer forintban

Megnevezés

Kötelezettségvállalási keret

Módosított előirányzat

EU

EU

Hazai társ-
finanszí-
rozás

Összesen

EU

Támogatás

Átvett pénzeszköz

Maradvány

Összesen

Előző években

Tárgyévre vállalt

Tárgyévet követő évre vállalt

További évekre vállalt

Összesen

A fejezetből pénzügyi-
leg teljesített

Más fejezetből pénzügyi-
leg teljesített

Pénzügyi-
leg teljesített

Pénzügyi-
leg nem teljesített

kötelezettségvállalás

01

02

03

04=02+03

05

06

07

08

09=05+06+
07+08

10

11

12

13

14

15

16=10+...+15

1. Intézményi beruházási kiadások

01

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Felújítás

02

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Központi beruházás

03

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Beruházás, felújítás általános forgalmi adója

04

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Felhalmozási kiadások (01+...+04)

05

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Tartósan adott kölcsönök (visszterhesen átadott pénzeszközök)

06

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Rövid lejáratú támogatási kölcsönök

07

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. Támogatásértékű működési kiadások

08

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Támogatásértékű felhalmozási kiadások

09

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Támogatásértékű kiadások (08+09)

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Előző évi előirányzat-maradvány, pénzmaradvány átadása

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1. Működési célú államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2. Felhalmozási célú államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás

13

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás (12+13)

14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pénzeszközátadások (06+07+10+11+14)

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Személyi juttatások

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Munkaadókat terhelő járulékok

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Dologi és egyéb folyó kiadások

18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Működési kiadások (16+...+18)

19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Hosszú lejáratra kapott kölcsönök kiadásai

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Rövid lejáratra kapott kölcsönök kiadásai

21

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapott kölcsönök kiadásai (20+21)

22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiadások összesen (05+15+19+22)

23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 












Ezer forintban

Megnevezés

Hazai társfinanszírozás

Összes kötelezettségvállalás

Előző években

Tárgyévre vállalt

Tárgyévet követő évre vállalt

További évekre vállalt

Összesen

Előző években

Tárgyévre vállalt

Tárgyévet követő évre vállalt

További évekre vállalt

Összesen

Pénzügyileg teljesített

Pénz-
ügyileg nem teljesített

A fejezetből pénz-
ügyileg teljesített

Más
fejezetből pénz-
ügyileg teljesített

Tárgyévi támogatás terhére

Átvett
pénz-
eszközből

Marad-
vány terhére

Összesen

A fejezetből pénz-
ügyileg teljesített

Más fejezetből pénz-
ügyileg teljesített

Pénz-
ügyileg teljesített

Pénz-
ügyileg nem teljesített

kötelezettségvállalás

kötelezettségvállalás

01

17

18

19

20

21

22=19+20
+21

23

24

25

26=17+18
+22+23+24+25

27=10+17

28=11+18

29=12+22

30=13+23

31=14+24

32=15+25

33=16+26

1. Intézményi beruházási kiadások

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Felújítás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Központi beruházás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Beruházás, felújítás általános forgalmi adója

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Felhalmozási kiadások (01+...+04)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Tartósan adott kölcsönök (visszterhesen átadott pénzeszközök)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Rövid lejáratú támogatási kölcsönök

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1. Támogatásértékű működési kiadások

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Támogatásértékű felhalmozási kiadások

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Támogatásértékű kiadások (08+09)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Előző évi előirányzat-maradvány, pénzmaradvány átadása

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.1. Működési célú államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.2. Felhalmozási célú államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Államháztartáson kívüli végleges pénzeszközátadás (12+13)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pénzeszközátadások (06+07+10+11+14)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Személyi juttatások

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Munkaadókat terhelő járulékok

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Dologi és egyéb folyó kiadások

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Működési kiadások (16+...+18)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Hosszú lejáratra kapott kölcsönök kiadásai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Rövid lejáratra kapott kölcsönök kiadásai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapott kölcsönök kiadásai (20+21)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiadások összesen (05+15+19+22)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez


A Kszr. 1. számú melléklet „Finanszírozási mérleg” részben:
(1) Az „5.4.2. EMGA-tól érkező agrártámogatás finanszírozási bevétele” sor helyébe a következő rendelkezés lép:
„5.4.2. Európai uniós agrártámogatás finanszírozási bevétele”
(2) A „6.4.2. EMGA-val kapcsolatos agrártámogatás finanszírozási kiadása” sor helyébe a következő rendelkezés lép:
„6.4.2. Európai uniós agrártámogatás finanszírozási kiadása”

6. számú melléklet a 328/2008. (XII. 30.) Korm. rendelethez


A kincstári éves beszámolóhoz az analitikus nyilvántartó helyek által szolgáltatott adatok

Sorszám

Adatszolgáltatásra kötelezett analitikus helyek

Adatok köre, illetve tartalma

1.

Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal

Az adózók állammal szembeni kötelezettségei és az adóhatóság adózókkal szembeni tartozásai adónemenként.
Az ÁFA deviza bevételi számlával kapcsolatos követelések és kötelezettségek.

2.

Vám- és Pénzügyőrség

Adó- és vámtartozások, illetve túlfizetések.
Az EU költségvetéséhez való hozzájáruláshoz kapcsolódó kötelezettségek.

3.

Államadósság Kezelő Központ Zrt.

Adósságkezelési célú devizaszámlák kivonatai naponta.
A központi költségvetés belföldi és külföldi hitelei, a belföldi és külföldi értékpapír kibocsátásából származó kötelezettségek.

4.

Agrár-vállalkozási Hitelgarancia Alapítvány

Az állam által vállalt kezesség és viszont-garancia érvényesítéséből származó követelések és kötelezettségek.

5.

Hitelgarancia Zrt.

Az állam által vállalt kezesség és viszont-garancia érvényesítéséből származó követelések és kötelezettségek.

6.

Gazdasági Versenyhivatal

Versenyfelügyeleti eljárási díj és bírság miatti követelések.

7.

Magyar Export Import Bank Zrt.

Állami kezességbeváltásból eredő követelések, a kamatkiegyenlítési rendszer keretében fennálló követelések és kötelezettségek.

8.

Magyar Exporthitel Biztosító Zrt.

Kárkintlévőség devizában és forintban, egyéb állammal szembeni követelések és kötelezettségek.

9.

Magyar Bányászati és Földtani Hivatal

Bányajáradék miatti követelések.
Energiagazdálkodási célelőirányzat befizetésével kapcsolatos követelések.

10.

Központi Igazságügyi Hivatal

Kibocsátott kárpótlási jegyek be nem váltott állománya.

11.

Magyar Nemzeti Bank

Auditált éves beszámoló az állami részesedés értékeléséhez.

12.

Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.

A rábízott vagyonnal kapcsolatos állammal szembeni követelések és kötelezettségek.

13.

Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium

Gazdaságfejlesztési támogatások visszatérülésével kapcsolatos követelések, illetve kötelezettségek.
Területfejlesztési kölcsönök visszatérülésével kapcsolatos követelések, illetve kötelezettségek.
Jogtalanul igénybe vett egyéb lakástámogatások miatti követelések és kötelezettségek.

14.

Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium

Környezetvédelmi bírságokkal (légszennyezési, veszélyes hulladék, természetvédelmi, zaj- és rengésvédelmi, szennyvíz) kapcsolatos követelések és kötelezettségek.
Környezetvédelmi támogatások visszatérülésével kapcsolatos követelések, illetve kötelezettségek. Vízkészlet-járulék miatti követelések, illetve kötelezettségek.
Vízügyi támogatások visszatérülése miatti követelések, illetve kötelezettségek.

15.

Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium

Erdészeti bevételek, halgazdálkodási bevételek, vadgazdálkodási bevételek, állattenyésztési és tenyésztésszervezési bevételek, termőföld védelmével, hasznosításával kapcsolatos bevételek miatti követelések, illetve kötelezettségek.

16.

Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium

Távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási támogatás visszatérülésével kapcsolatos követelések, illetve kötelezettségek.
Koncessziós díj miatti követelés devizában és forintban.

17.

Pénzügyminisztérium Nemzeti Programengedélyező Iroda

Az Európai Unióval szembeni követelések és kötelezettségek.

18.

Pénzügyminisztérium

Az Európai Unió költségvetéséhez való hozzájárulások, illetve visszatérítések miatti követelések és kötelezettségek, illetve az Európai Uniós támogatások lebonyolításában részt vevő Irányító hatóságokkal szembeni követelések és kötelezettségek.

19.

Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal

A cukorágazati hozzájárulással összefüggésben az Európai Unióval szembeni követelések és kötelezettségek, valamint a kötelezettekkel szemben kimutatott követelések és kötelezettségek.

20.

Európai Uniós támogatások pénzügyi lebonyolításában, illetve ehhez kapcsolódó beszámolási és könyvvezetési kötelezettség teljesítésében részt vevő azon Közreműködő Szervezetek, melyek részt vesznek:
a) a Schengen Alap,
b) a Phare,
c) az Átmeneti támogatás,
d) a TEN-T támogatás jogcímen nyújtott támogatások finanszírozásban,
e) egyéb közreműködő szervezetek, amelyek nem költségvetési rend szerint gazdálkodnak.

Európai Uniós támogatások fel nem használt, bankszámlán lévő állománya devizában és forintban. A kedvezményezettekkel szembeni követelések és kötelezettségek.

21.

Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység

Schengen Alap támogatással összefüggésben az Európai Unióval szembeni követelések és kötelezettségek.

22.

Külügyminisztérium

Konzuli- és vízumdíjjal összefüggő követelések és kötelezettségek.

23.

Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium

Cégközzétételi költségtérítés miatti követelések és kötelezettségek.

24.

Lakástakarék-pénztárak

Lakás-előtakarékosság jogtalanul igénybe vett állami támogatásával kapcsolatos követelések és kötelezettségek.


1

A rendelet – a 12. §-ának (6) bekezdése alapján – hatályát vesztette 2012. január 1. napján.

2

Az 1–7. § e rendelet 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette.

3

A 8. § (1) bekezdése e rendelet 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette.

4

A 8. § (2) bekezdését a 12. § (4) bekezdése hatályon kívül helyezte.

5

A 8. § (3)–(4) bekezdése e rendelet 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette.

6

A 9. §-t a 12. § (4) bekezdése hatályon kívül helyezte.

7

A 10. § e rendelet 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette.

8

A 11. § (2) bekezdése a 317/2009. (XII. 29.) Korm. rendelet 44. §-a szerint módosított szöveg.

9

A 12. § (1)–(2) bekezdése e rendelet 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette.

10

A 13. § e rendelet 12. § (3) bekezdése alapján hatályát vesztette.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére