22/2008. (IV. 10.) ÖTM rendelet
22/2008. (IV. 10.) ÖTM rendelet
az állami sportcélú támogatások felhasználásáról és elosztásáról1
A sportról szóló 2004. évi I. törvény 79. § (3) bekezdés a) és b) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az önkormányzati és területfejlesztési miniszter feladat- és hatásköréről szóló 168/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § b) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva – a pénzügyminiszter feladat- és hatásköréről szóló 169/2006. (VII. 28.) Korm. rendelet 1. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró pénzügyminiszterrel egyetértésben – a következőket rendelem el:
AZ ÁLLAMI SPORTCÉLÚ TÁMOGATÁSOKRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya a Magyar Köztársaság 2008. évi költségvetéséről szóló 2007. évi CLXIX. törvény (a továbbiakban: költségvetési törvény) 1. számú melléklete szerinti XI. Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium költségvetési fejezet, 12. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 26–27. alcímhez tartozó előirányzatok (a továbbiakban: előirányzatok) felhasználására és elosztására terjed ki.
A támogatás nyújtásának feltételei
2. § (1) A kedvezményezett részére – ha e rendelet vagy külön jogszabály eltérően nem rendelkezik – vissza nem térítendő támogatás nyújtható támogatási kérelem alapján, pályázat útján, e rendeletben meghatározott szervezetek javaslatára, valamint jogszabályban normatív módon megállapított mértékben.
(2) Támogatás utófinanszírozással, valamint indokolt esetben támogatási előleggel, illetve előfinanszírozással nyújtható.
(3) Ha a kedvezményezett neki felróható okból nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, köteles azt bejelenteni a sportpolitikáért felelős miniszternek (a továbbiakban: miniszter), és az igénybe vett támogatás egészét vagy arányos részét az igénybevételtől számítva a mindenkor érvényes jegybanki alapkamat kétszeres mértékével növelt összegben visszafizetni.
(4) Ha a (3) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók a kedvezményezett által igénybe vett támogatásokkal kapcsolatban, a miniszter a 3–4. § szerint járhat el a kedvezményezettel szemben.
(5) Ha a kedvezményezett neki fel nem róható okból nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, illetve a szerződés meghiúsul, bejelentési kötelezettsége van a miniszter felé, és az igénybe nem vett támogatásról köteles írásban lemondani, azt visszafizetni, valamint a támogatás igénybe vett részéről e rendelet szerint elszámolni.
(6) Ha a kedvezményezett nem teljesíti az (5) bekezdésben foglalt kötelezettségét, az igénybe nem vett támogatásra nem jogosult.
(7) A kedvezményezett köteles a támogatás felhasználását elkülönítetten és naprakészen nyilvántartani, az ellenőrzésre feljogosított szervek megkeresésére az ellenőrzés lefolytatásához szükséges tájékoztatást megadni, valamint az ellenőrzésben közreműködni.
3. § (1) A miniszter
a) részben vagy egészben felfüggeszti annak a versenyzőnek és sportszakembernek az 5. § (1) bekezdése szerinti támogatását, illetve a Wesselényi Miklós Sportközalapítványon keresztül nyújtott sportösztöndíjának (a továbbiakban: sportösztöndíj) részben vagy egészben történő felfüggesztését kezdeményezi, akivel szemben a külön jogszabály alapján lefolytatott doppingeljárás eredményeként az országos sportági szakszövetség, az országos sportági szövetség vagy a fogyatékosok országos sportszövetsége (a továbbiakban együtt: sportszövetség) jogerős büntetést szab ki,
b) részben vagy egészben felfüggeszti, illetve – a meghatározott időszakra vonatkozó támogatás esetén – visszavonja annak a sportszervezetnek vagy sportegyesület jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységének a támogatását, amellyel az a) pontban meghatározott versenyző vagy sportszakember tagsági, illetve szerződéses jogviszonyban áll, és a sportszervezettel szemben a sportszövetség a doppingszabályzatának megsértése miatt jogerős sportfegyelmi büntetést szab ki,
c) részben vagy egészben felfüggeszti, illetve – a meghatározott időszakra vonatkozó támogatás esetén – visszavonja annak a sportszövetségnek a támogatását, amelynek a b) pontban meghatározott sportszervezet a tagja, illetve amelynek versenyrendszerében részt vesz, és a sportszövetség a Nemzeti Doppingellenes Koordinációs Testület (a továbbiakban: NDKT) elnökének tájékoztatása szerint nem tesz eleget az NDKT doppingellenes tevékenységre vonatkozó ajánlásainak, javaslatainak.
(2) Az (1) bekezdés a)–b) pontjában meghatározott jogerős büntetést kiszabó határozat 1 példányát a sportszövetség a határozat jogerőre emelkedésétől számított 5 napon belül megküldi a miniszter részére.
(3) Az NDKT elnöke az (1) bekezdés c) pontjában foglaltakról szóló tájékoztatását a tudomásszerzéstől számított 5 napon belül megküldi a miniszter részére.
(4) A támogatás – (1) bekezdés szerinti – teljes összegének felfüggesztésére, illetve visszavonására különösen az alábbi esetekben van lehetőség,
a) ha a doppingszabályzat megsértése, a doppingellenes feladatok teljesítésének elmulasztása kiemelt nemzetközi sporteseményen (például olimpia, paralimpia, világbajnokság, Európa-bajnokság) történik,
b) ha a doppingvétséget a sportág utánpótláskorú versenyzőinek sérelmére követik el,
c) ha a doppingvétséget a külön jogszabályban meghatározott anabolikus szerekkel, peptid hormonokkal (ennek mimentikumaival és analógjaival) vagy antiösztrogén szerekkel összefüggésben követik el.
4. § (1) A támogatás visszavonásáról, illetve felfüggesztésének időtartamáról, a visszafizetendő támogatás összegéről a miniszter a (2)–(3) bekezdés figyelembevételével, a határozat vagy a tájékoztatás kézhezvételétől számított 8 napon belül dönt.
(2) A támogatás felfüggesztésének kezdő időpontja a támogatás felfüggesztéséről szóló döntés meghozatalának napja azzal, hogy a sportösztöndíj felfüggesztése esetén a támogatás felfüggesztésének kezdő időpontja a felfüggesztésről szóló döntést követő hónap első napja.
(3) A támogatás felfüggesztésének időtartama
a) a 3. § (1) bekezdés a) pontja esetén nem lehet hosszabb mint a versenyzővel vagy sportszakemberrel szemben kiszabott jogerős döntésben meghatározott eltiltás büntetés időtartama, más büntetés alkalmazása esetén pedig legfeljebb 1 év,
b) a 3. § (1) bekezdés b) és c) pontja esetén legfeljebb 1 év.
(4) A támogatás felfüggesztésének időtartama alatt sportcélú állami támogatás a sportág szakmai feladatainak ellátásával összefüggésben – az (5) bekezdésben foglaltak kivételével – nem nyújtható.
(5) A támogatás visszavonásáról vagy felfüggesztéséről való döntés nem veszélyeztetheti a sportszervezet vagy a sportszövetség utánpótlás-nevelési feladatainak ellátását.
(6) A visszavont támogatást a kedvezményezett – a visszavonásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül – a visszavonáskor érvényes jegybanki alapkamat kétszeres mértékével növelt összegben köteles visszafizetni az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium (a továbbiakban: ÖTM) 10023002–01009349– 50001006 számú fejezeti kezelésű előirányzat felhasználási keretalszámlájára.
(7) A miniszter a támogatás visszavonásáról, illetve felfüggesztéséről a döntés meghozatalát követő 5 napon belül értesíti az NDKT-t, továbbá a 3. § (1) bekezdés c) pontja esetén a Nemzeti Sporttanácsot. Ha a miniszter a támogatást a 3. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározottak miatt függeszti fel vagy a sportösztöndíj felfüggesztését kezdeményezi, döntéséről – annak meghozatalától számított 5 napon belül – értesíti a Wesselényi Miklós Sportközalapítványt, amely a (2) bekezdésben meghatározott időponttól kezdődően felfüggeszti a támogatás további folyósítását.
5. § (1) A versenyzők és a felkészülésüket segítő sportszakemberek közvetlen központi költségvetési támogatásként sportösztöndíjat, valamint eredményességi támogatást kaphatnak.
(2) Az ÖTM közvetlenül, a külön jogszabályokban foglaltaknak megfelelően folyósítja a Nemzet Sportolója Címmel járó életjáradékot, valamint az olimpiai járadékot az arra jogosultak részére.
6. § (1) A miniszter az előirányzatok terhére nyújtandó támogatást – az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvényben (a továbbiakban: Áht.), valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Ámr.) foglaltaknak megfelelően – a kedvezményezettel kötött támogatási szerződés alapján bocsátja rendelkezésre.
(2) A támogatási szerződés megkötésének feltétele, hogy
a) a kedvezményezett a támogatóval korábban kötött szerződésekben foglalt kötelezettségeinek a teljesítéséről, illetve részbeni teljesítéséről szóló elszámolást a támogató részére az előírt határidőben benyújtja, és azt a támogató elfogadja,
b) a kedvezményezettnek az államháztartás bármely alrendszerével szemben esedékessé vált és meg nem fizetett köztartozása nem áll fenn, és erről a kedvezményezett az Áht.-ban meghatározottak szerint nyilatkozatot vagy az illetékes hatóság által kiállított 30 napnál nem régebbi igazolást nyújt be a támogató részére, továbbá hozzájárul ahhoz, hogy a támogató a nyilatkozat valóságtartalmának igazolását kérje,
c) a kedvezményezettnek a miniszter által alapított gazdálkodó szervezettel, a tulajdonosi irányítása alá tartozó gazdasági társasággal, a Nemzeti Utánpótlás-nevelési és Sportszolgáltató Intézettel (a továbbiakban: NUSI), valamint a sportról szóló 2004. évi I. törvény (a továbbiakban: Stv.) szerinti sportközalapítvánnyal szemben esedékessé vált és meg nem fizetett tartozása nem áll fenn,
d) a kedvezményezett vállalja, illetve igazolja, hogy a külön jogszabályban foglalt doppingellenes feladatainak eleget tesz,
e) a kedvezményezett az állami sportinformációs rendszer részére történő adatszolgáltatási kötelezettségének a külön jogszabályban foglaltaknak megfelelően eleget tesz,
f) a kedvezményezett megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok Áht.-ban meghatározott követelményeinek,
g) a kedvezményezett hozzájárul a személyes adatainak a miniszter által történő kezeléséhez,
h) a kedvezményezett nyilatkozik arról, hogy nem esik a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény 6. és 8. §-ában foglalt korlátozás alá,
i) a kedvezményezett csatolja a pályázat, illetve kérelem tárgyát képező program bemutatását, célját, megnevezését, megvalósításának helyét, megvalósítási tervét, általános forgalmi adót is tartalmazó összköltségét, a visszaigényelhető általános forgalmi adó összegét, saját forrás szükségessége esetén a saját forrás rendelkezésre állásának formáját és összegét, a megvalósítás pénzügyi fedezetének megalapozását célzó egyéb pénzügyi források rendelkezésre bocsátására vonatkozó ígérvényeket, a megvalósítás és finanszírozás időbeli ütemezését, valamint a beruházást is tartalmazó program esetén az annak helyszínéül szolgáló ingatlan helyrajzi számát és 3 hónapnál nem régebbi tulajdonilap-másolatának földhivatal által kiadott eredeti példányát vagy másolatát (a továbbiakban: szakmai és költségterv),
j) építési beruházás támogatása esetén a kedvezményezett benyújtja a jogerős elvi építési engedélyt az ingatlan tulajdonosának hitelesített hozzájáruló nyilatkozatával, vagy a jogerős építési engedélyt vagy a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóság igazolását arról, hogy a pályázatban, illetve kérelemben megjelölt beruházási tevékenység nem építésiengedély-köteles,
k) a kedvezményezett benyújtja az egyéb engedélyköteles tevékenységek esetén a jogerős hatósági engedélyeket, igazolásokat,
l) a kedvezményezett nyilatkozik arról, hogy mely szervezetektől kért a pályázatában, illetve kérelmében megjelölt programhoz támogatást, valamint az elnyert támogatás összegéről 8 napon belül tájékoztatja a kötelezettségvállalót.
(3) A miniszter a támogatási szerződés megkötése érdekében a kedvezményezettől az alábbi adatokat, valamint dokumentumokat kéri be:
a)2 gazdasági társaság esetén: teljes – cégnyilvántartás szerinti – cégnév, székhely, cégjegyzékszám, képviselő neve, adószám, bankszámlaszám, 30 napnál nem régebbi cégkivonat, közjegyzői aláírás-hitelesítéssel ellátott címpéldány vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta;
b) egyéni vállalkozó esetén: név, székhely, vállalkozói igazolvány száma, adószám, bankszámlaszám;
c) magánszemély esetén: név, anyja neve, lakcím, adóazonosító jel/adószám, bankszámlaszám;
d)3 egyéb jogi személy esetén: 30 napnál nem régebbi igazolás a kedvezményezettet nyilvántartó szervezettől (bíróság, cégbíróság, közigazgatási szerv, gazdasági kamara, ügyvédi kamara) a szervezet nyilvántartásban szereplő adatairól, közjegyzői aláírás-hitelesítéssel ellátott címpéldány vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta;
e) a tervezett program szakmai és költségterve, a felhasználás részletes leírása, kivéve a 22. § a)–e) pont alapján nyújtott, valamint a működési célú támogatásokat;
f) a 22. § a)–e) pont alapján nyújtott támogatás esetén a sportszövetség, sportszervezet költségvetése;
g) az azonnali beszedési megbízásra vonatkozó meghatalmazás.
(4) Ha a támogatási döntés kedvezményezettjének mulasztásából vagy neki felróható egyéb okból a támogatási szerződés megkötésére a miniszter által a szerződéskötésre meghatározott határidő határnapjától számított 30 napon belül nem kerül sor, a támogatási döntés hatályát veszti.
7. § (1) A kedvezményezettnek nyújtott támogatás szerződéssel – a kedvezményezett és a miniszter szerződésében foglalttal megegyező célra és feltételekkel – továbbadható, ha e rendelet és a támogatási szerződés azt lehetővé teszi.
(2) A támogatás felhasználásával történő elszámolást számviteli bizonylatokkal alátámasztott módon – a (3) bekezdésben foglaltak figyelembevételével – az 1. melléklet szerinti vagy a pályázatkezelő által meghatározott nyomtatványon (a továbbiakban: összesített elszámolási táblázat) kell benyújtani. A támogatás felhasználását igazoló szakmai beszámolóhoz az összesített elszámolási táblázatot is mellékelni kell. Az elszámolás során személyes adat nem továbbítható.
(3) Ha a támogatás végső felhasználója nem a kedvezményezett, akkor a kedvezményezett köteles a továbbadott támogatásról a támogatottat az összesített elszámolási táblázat szerint elszámoltatni, és azt a miniszternek megküldeni.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott esetekben az elszámoltatás költségei a kedvezményezettet terhelik.
(5) Ha a támogatás részletekben történő finanszírozás keretében kerül biztosításra, a kedvezményezett a támogatás összegével, utólagos elszámolás mellett, a támogatási szerződésben meghatározott időpontig köteles elszámolni.
8. § A támogatás rendeltetésszerű felhasználásának és elszámolásának ellenőrzését
a) a külön jogszabályban feljogosított szerv,
b) a miniszter közvetlenül vagy a NUSI útján, vagy
c) a Magyar Gazdaságfejlesztési Központ Zrt. (a továbbiakban: MAG Zrt.)
végzi, amelyek helyszíni ellenőrzést is tarthatnak.
A pályázati eljárásra vonatkozó külön szabályok
9. § (1) Az előirányzatok pályázat útján is felhasználhatóak.
(2) A pályázati rendszer keretében nyújtott támogatásokkal kapcsolatosan a MAG Zrt. ellátja különösen a pályázati felhívásoknak honlapon történő közzétételével, a pályázati felhívásoknak és a támogatási döntéseknek az előkészítésével, a támogatási szerződések megkötésével, módosításával, nyilvántartásával, a támogatási szerződések teljesítésének ellenőrzésével, valamint a tájékoztatással kapcsolatos feladatokat.
(3) A pályázati felhívást a pályázat benyújtási határnapja előtt legalább harminc nappal közzé kell tenni az ÖTM honlapján.
(4) A pályázati felhívásnak tartalmaznia kell:
a) a pályázat tárgyát és kódját,
b) a pályázatot kiíró szerv megnevezését, címét,
c) a pályázati program célját és a megvalósítás forrását,
d) közreműködő szerv igénybevétele esetén annak megnevezését, címét,
e) a pályázat benyújtására jogosultak körét,
f) a benyújtandó pályázat kötelező elemeinek és a csatolandó dokumentumok, nyilatkozatok megjelölését,
g) a pályázati, illetve regisztrációs díj (a továbbiakban: pályázati díj) előírása esetén annak mértékét, befizetésének módját, határidejét,
h) a szükséges saját forrás mértékét és formáját, a meglétének igazolására szolgáló dokumentumokat,
i) a pályázati dokumentumok elérhetőségét, igénylésének módját,
j) a pályázat benyújtásának módját, helyét és határidejét,
k) a pályázat befogadásának feltételeit, a befogadásról szóló döntés, illetve a lehetséges hiánypótlás határidejét,
l) a pályázat elbírálásának határidejét, az elbírálás szempontrendszerét, valamint a döntéshozó megnevezését,
m) figyelmeztetést arról, hogy az elbírálás során a pályázatban igényeltnél alacsonyabb összegű támogatás is megítélhető, valamint a csökkentett összegű támogatás igénybevételének feltételeit,
n) a szerződéskötésre vonatkozó információkat, a támogatás szerződésszerű felhasználása érdekében szükséges biztosítékokat,
o) a támogatás igénybevételének módját, feltételeit,
p) a pályázat tárgya vagy az adott támogatási forma szempontjából fontos, egyéb feltételeket.
(5) Ha a pályázati felhívás előírja, a pályázó a pályázat benyújtásakor pályázati díjat fizet. A pályázati díj mértékét a pályázati felhívás határozza meg, legfeljebb 10 000 Ft összegben.
10. § (1) A pályázatot a pályázati felhívásban megjelölt címre postai, illetve elektronikus úton kell benyújtani.
(2) A pályázatnak a pályázati felhívásban megjelölt adatokat, dokumentumokat kell tartalmaznia.
(3) Ha jogszabály, illetve a pályázati felhívás másként nem rendelkezik, a pályázati felhívásnak nem megfelelő, hiányos pályázat esetében a pályázót a pályázat benyújtását követő 8 napon belül hiánypótlásra kell felszólítani. Hiánypótlásra csak egyszer, a felszólítás kézhezvételétől számított 8 napon belül van lehetőség, ennek elmulasztása esetén igazolásnak nincs helye. A hiánypótlás ideje az eljárási határidőkbe nem számít bele.
(4) Érvénytelen a pályázat, ha
a) azt a pályázati felhívás alapján pályázni nem jogosult pályázó nyújtotta be,
b) a pályázat határidőn túl érkezett (a megadott határidőt követően adták postára),
c) a pályázati felhívás nem biztosít lehetőséget hiánypótlásra és a pályázat hiányosan került benyújtásra,
d) hiánypótlási felhívás esetén a pályázó nem vagy nem megfelelően pótolta a pályázat hiányosságait, illetve azt nem határidőre teljesítette.
(5) Ha a pályázat érvénytelen, erről az érvénytelenség okának megjelölésével a pályázat, hiánypótlás beérkezéstől számított 8 napon belül a pályázót értesíteni kell.
11. § (1) A pályázat értékelésének és elbírálásának szempontjait a pályázati felhívás tartalmazza.
(2) A beérkezett pályázatokat – a jogszabályban, valamint a pályázati felhívásban meghatározott formai és tartalmi feltételek meglétének ellenőrzését követően – a bíráló bizottság (a továbbiakban: bizottság) részére döntési javaslat megtétele céljából a MAG Zrt. készíti elő.
(3) A bizottság a pályázatokkal kapcsolatos szakmai álláspontját és döntési javaslatát a pályázat benyújtási határidejétől számított 60 napon belül a pályázati felhívásban megjelölt elbírálási szempontok alapján alakítja ki.
(4) A folyamatosan beadható pályázatokat a pályázati felhívásban megjelölt határidőig kell elbírálni a pályázati felhívásban foglalt eljárási rendnek megfelelően.
(5) A bizottság tagjait és elnökét a miniszter jelöli ki. A bizottság tagjai kötelesek írásban nyilatkozni arról, hogy velük szemben nem áll fenn a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény szerinti összeférhetetlenség.
(6) A bizottságnak a döntési javaslat megtételének részeként a pályázatok értékelését és az értékelés legfontosabb szempontjait tartalmazó jegyzőkönyvet kell készíteni.
(7) A pályázatra vonatkozó döntést legkésőbb a pályázat benyújtási határnapjától számított 90 napon belül meg kell hozni.
(8) A támogatási döntésről – a döntést követő 8 napon belül – a pályázót írásban értesíteni kell. A pályázó által igényeltnél alacsonyabb mértékű támogatás is megítélhető. Csökkentett mértékű támogatás vagy elutasítás esetén a döntés indokait is ismertetni kell.
(9) A döntésről történő tájékoztatást követően a pályázó jogosult a pályázatra vonatkozóan az értékelő lapban és a bíráló bizottság jegyzőkönyvében foglaltakat megismerni.
(10) A támogatási döntéseket nyilvánosságra kell hozni.
12. § A támogatási szerződéseket a támogatási döntésről szóló értesítés kézhezvételét követő 60 napon belül meg kell kötni. Ha a szerződés megkötésére a kedvezményezett mulasztásából e határidőn belül nem kerül sor, a támogatási döntés hatályát veszti.
13. § (1) A pályázó a pályázat elutasítása, csökkentett összköltséggel történő támogatása vagy feltételekkel történő támogatása ellen jogszabálysértés vagy a pályázati kiírás szerinti tájékoztatásban foglaltak megsértése esetén, a döntés kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül, az indokok megjelölésével panasszal élhet a pályázatot kiíró szervnél.
(2) A panaszról a miniszter a beérkezésétől számított 30 napon belül dönt, annak helyt ad vagy azt az indokok megjelölésével elutasítja. A pályázatot kiíró szerv az elbírálás határidejét egy alkalommal, legfeljebb 30 nappal meghosszabbíthatja. A pályázatot kiíró szerv az elbírálás elhalasztásának tényéről a panasz beérkezésétől számított 30 napon belül tájékoztatja a pályázót.
14. § (1) A program teljes költségvetéséről, illetve ha a támogatási szerződés részösszeg folyósítását engedélyezte, a részköltségekről a támogatási szerződésben meghatározott határidőn belül el kell számolni.
(2) A szakmai beszámolóban tájékoztatást kell nyújtani a támogatónak – a támogatási szerződésben meghatározott szakmai teljesítménymutatók szerint – a támogatott program cél szerinti megvalósulásáról.
SPORTTEVÉKENYSÉG TÁMOGATÁSA
Utánpótlás-nevelési feladatok
15. § (1) A miniszter az „Utánpótlás-nevelési feladatok” előirányzat terhére támogatja a Sport XXI. Utánpótlás-nevelési programot (a továbbiakban: Sport XXI. program), a sportiskolákat, az egyéb utánpótlás-nevelési feladatok ellátását, valamint a Wesselényi Miklós Sportközalapítvány utánpótlás-nevelési feladatainak ellátásával összefüggésben felmerülő működési költségeket.
(2) A miniszter az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére biztosítja a fenntartó részére a Csanádi Árpád Általános Iskola és Gimnázium működtetésével kapcsolatos költségeket.
16. § (1) A Sport XXI. program koordinációs feladatai keretében a NUSI a részére átadott összeget az alábbi célokra fordítja:
a) a programban részt vevő iskolák, sportiskolák, sportegyesületek támogatása,
b) testnevelők, edzők és szervezők díjazása,
c) sportesemények, versenyrendszerek támogatása,
d) a programhoz kapcsolódó működési kiadások támogatása,
e) egységes informatikai rendszer működtetése, fejlesztése,
f) kommunikációs programok támogatása,
g) átfogó teljesítménymérési rendszer működtetésének támogatása,
h) a program működtetéséhez kapcsolódó létesítményszükségletek támogatása,
i) hazai és nemzetközi versenyeken való részvétel támogatása,
j) eszközök és felszerelések beszerzésének támogatása,
k) egyéb, a Sport XXI. program koordinációjával összefüggő feladatok támogatása.
(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatást a NUSI továbbadhatja a programban részt vevő országos sportági szakszövetségek, sportszervezetek, ezek jogi személyiséggel rendelkező szakosztálya, szervezeti egysége, valamint iskolák, sportiskolák részére.
17. § (1) A miniszter a NUSI útján támogatja a közoktatásról szóló törvény hatálya alá tartozó olyan sportiskolákat, amelyek sportegyesülettel és országos sportági szakszövetséggel, országos sportági szövetséggel kötött megállapodás alapján utánpótlás-nevelési feladatokat látnak el, biztosítják a testnevelés tantárgy emelt szintű oktatását és a NUSI által pályázat útján kiválasztott módszertani központként működnek.
(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatás az alábbi célokra fordítható:
a) a sportiskolákban használandó sportági sportnevelési modultantervek elkészítése és akkreditációra történő előkészítése,
b) a sportági sportnevelési modultantervek nyomtatott és elektronikus formában történő kiadása,
c) a sportági sportnevelési modultantervekhez kapcsolódó módszertani kézikönyvek nyomtatott és elektronikus formában történő kiadása,
d) a sportiskolai rendszer közoktatási intézménytípusaiban alkalmazandó sportpedagógiai és sportpszichológiai koncepció kidolgozása,
e) a NUSI Utánpótlás-nevelési Igazgatósága és a helyi önkormányzatok által együttesen kiválasztott kiemelt és modelliskolák (referenciaiskolák), valamint a rendszerbe folyamatosan bekapcsolódó intézmények és szakmai műhelyek munkája,
f) egyéb, a sportiskolák működésével összefüggő feladatok.
(3) Az (1) bekezdés szerinti támogatást a NUSI a sportiskoláknak továbbadhatja.
(4) A miniszter a NUSI útján támogatja a versenyzői élsportoló osztályokat működtető közoktatási intézményeket, azok adott tanévi működési költségeit, a versenyzők kiegészítő oktatását, vizsgára való felkészítését.
18. § (1) A miniszter a NUSI útján támogathatja az egyéb utánpótlás-nevelési feladatok ellátását az alábbiak tekintetében:
a) Olimpiai Reménységek Versenyén (a továbbiakban: ORV) történő részvétel,
b) ORV magyarországi megrendezése,
c) sportegyesületek utánpótlás-nevelési műhelyeinek szakmai munkája,
d) a Héraklész Csillag Program megvalósítása.
(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatást a NUSI az országos sportági szakszövetségeknek, sportszervezeteknek, közoktatási intézményeknek és sportiskoláknak továbbadhatja.
19. § A miniszter az alábbi utánpótlás-nevelési feladatok ellátásához támogatást nyújthat az országos sportági szakszövetségek, sportszervezetek, közoktatási intézmények, valamint a Magyar Olimpiai Bizottság (a továbbiakban: MOB) részére:
a) a Duna Kupa versenysorozaton történő részvétel, a versenysorozat magyarországi rendezése,
b) kiemelt jelentőségű hazai rendezésű utánpótlás-sportesemények rendezése,
c) egyéb, utánpótlás-neveléssel összefüggő feladatok ellátása.
Az iskolai, diák- és felsőoktatási sport támogatása
20. § (1) A miniszter az iskolai, diák- és felsőoktatási sport fejlesztése érdekében az „Iskolai, diák- és felsőoktatási sport támogatása” előirányzat terhére támogatja
a) a diáksport-, szabadidősport-rendezvényeket és programokat,
b) a diákolimpiai versenyrendszert,
c) a Magyar Diáksport Szövetség által delegált magyar válogatott részvételét a Nemzetközi Iskolasport Szövetség versenyein,
d) a felsőoktatási intézményekben tanulók országos bajnokságát, valamint a Magyarországon megrendezésre kerülő egyetemi világbajnokságokat,
e) a felsőoktatási intézményekben működő sportegyesületek műhelyeit,
f) a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sportszövetség által delegált magyar egyetemi válogatott részvételét a külföldön megrendezésre kerülő 2008. évi főiskolai világbajnokságokon,
g) a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesületének az iskolai és diáksport támogatására, az iskolai testnevelés színvonalának fejlesztésére irányuló törekvéseit, pályázatait,
h) a versenyzői osztályokat működtető közoktatási intézményeket, valamint a versenyzői tagozatot működtető felsőoktatási intézményeket,
i) a Semmelweis Egyetem Testnevelés és Sporttudományi Karát, valamint a testkulturális felsőoktatási képzés szakmai munkáját,
j) a Magyar Diáksport Szövetség, valamint a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sportszövetség feladatainak ellátását,
k) egyéb, iskolai, diák- és felsőoktatási sporttal összefüggő feladatok ellátását.
(2) A Magyar Diáksport Szövetség, a Magyar Egyetemi és Főiskolai Sportszövetség, valamint a Magyar Testnevelő Tanárok Országos Egyesülete az (1) bekezdés szerinti támogatását a miniszterrel kötött szerződésben megjelölt sportegyesületeteknek, sportiskoláknak és tagszervezeteinek továbbadhatja.
Sportegészségügyi, doppingellenes feladatok
21. § (1) A miniszter a „Sportegészségügyi, doppingellenes feladatok” előirányzat terhére támogatást nyújt az Országos Sportegészségügyi Intézet (a továbbiakban: OSEI) alábbi sportegészségügyi szakmai feladatai ellátásához:
a) az egyes válogatott keretek mellett tevékenykedő orvosok (keretorvosok), sportpszichológusok, masszőrök, gyógytornászok tevékenységének szakmai felügyeletéhez, továbbá a gyógytornászok, sportpszichológusok, masszőrök foglalkoztatásához,
b) a keretorvossal nem rendelkező válogatott keretek sporttevékenységének támogatására szolgáló keretorvosi csoport működtetéséhez,
c) a válogatott kerettagok szűrővizsgálatainak elvégzéséhez, táplálkozási tanácsadáshoz,
d) sportgenomikai laboratórium működtetéséhez,
e) intézményi műszeres fejlesztéshez, eszközbeszerzéshez,
f) sportegészségügyi kiadványok vásárlásához, megjelentetéséhez,
g) olimpiai központokban a sportorvosi ellátáshoz,
h) a sportegészségügy és a sportegészségügyi szakemberek tevékenysége keretében megelőző, felvilágosító, nevelő, ellenőrző tevékenységhez,
i) egyéb, a sportegészségüggyel összefüggő feladatok ellátásához.
(2) A miniszter az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére támogatást nyújt az OSEI részére az olimpiai, paralimpiai felkészüléssel összefüggő sportegészségügyi feladatai ellátásához, így különösen az egyes válogatott kerettagok olimpiai, paralimpiai felkészülését segítő sportpszichológusok, gyógytornászok, masszőrök és dietetikusok foglalkoztatáshoz, az olimpiai, paralimpiai játékokra történő felkészüléshez kapcsolódó, ahhoz szükséges gyógyszerek beszerzéséhez, továbbá a felkészülést közvetlenül segítő orvosi eszközök, műszerek, gépek, berendezések megvásárlásához.
(3) A miniszter az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére támogatást nyújthat a sportszövetségek részére a válogatott kerettagok sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatások igénybevételéhez, így különösen sportágspecifikus eszközök, berendezések, műszerek vásárlásához, táplálkozási tanácsadáshoz, étrend-kiegészítők, vitaminok vásárlásához.
(4) A miniszter az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére támogatást nyújt az alábbi doppingellenes feladatok ellátásához:
a) a nyilvántartott vizsgálati csoport doppingellenőrzéséhez,
b) a nemzeti doppingellenes szervezet egyéb doppingellenes feladatai ellátásához,
c) az NDKT és a Terápiás Alkalmazási Kivétel Bizottság működéséhez,
d) a vonatkozó nemzetközi szerződésekből eredő kötelezettségek teljesítéséhez,
e) egyéb, a doppingellenes tevékenységgel összefüggő feladatok ellátásához.
(5) Az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére támogatás nyújtható a doppingellenes tevékenységet végző szervezetek részére doppingellenes feladataik ellátásához.
A versenysport támogatása
22. § A miniszter a „Versenysport támogatása” előirányzat terhére támogatja
a) az olimpiai felkészülést, az országos sportági szakszövetségek és jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységeik, valamint a sportszervezetek (műhelyek) ezzel összefüggő szakmai feladatainak ellátását,
b) a paralimpiai felkészülést, a fogyatékosok sportszövetségei és jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységeik, valamint a sportszervezetek (műhelyek) ezzel összefüggő szakmai feladatainak ellátását,
c) az országos sportági szakszövetségek és az országos sportági szövetségek működését és szakmai feladataik ellátását,
d) a Nemzetközi Sportszövetségek Szövetségének (a továbbiakban: AGFIS) világjátékokra való felkészülés szakmai feladatainak ellátását,
e) a magyar sport olimpiai és paralimpiai eredményessége alapján kiemelkedő sportszervezetek, az Stv. alapján közhasznú társaságként működő sportiskolák működését és szakmai feladataik ellátását,
f) a sportági stratégiai fejlesztési koncepciók megvalósítását,
g) a sportszakemberek képzését, továbbképzését,
h) a Sportegyesületek Országos Szövetsége (a továbbiakban: SOSZ) adminisztratív működését, szakmai feladatainak ellátását,
i) a külön jogszabály szerinti kiemelt biztonsági kockázatú sportrendezvények közfeladatként történő biztosításához kapcsolódó feladatokat,
j) a kiemelt hazai rendezésű sportesemények rendezését,
k) a versenysporttal összefüggő egyéb feladatok ellátását.
23. § (1) A 22. § a)–e) pontjában meghatározott feladatokra nyújtható támogatás összegére a MOB, a Nemzeti Sportszövetség (a továbbiakban: NSSZ), a Magyar Paralimpiai Bizottság (a továbbiakban: MPB) és a SOSZ együttesen tesznek javaslatot.
(2) A 22. § a) pontja esetén a támogatás felhasználására és összegére a MOB tesz javaslatot.
(3) A 22. § b) pontja esetén a támogatás felhasználására és összegére az MPB tesz javaslatot.
(4) A 22. § c) pontja esetében a támogatás felhasználására és összegére az NSSZ tesz javaslatot.
(5) A 22. § d) pontja esetén a támogatás felhasználására és összegére az NSSZ tesz javaslatot.
(6) A 22. § e) pontja esetében a támogatás felhasználására és összegére a SOSZ tesz javaslatot.
24. § (1) A 22. § a), b) és d) pontja alapján folyósított támogatás tekintetében
a) a hazai és külföldi versenyen és edzőtáborokban való részvétellel,
b) versenyrendezéssel (beleértve a jogdíjakat is) és más szakmai programok rendezésével,
c) sportdiplomáciai feladatokkal,
d) sportegészségügyi ellátással (különösen válogatott vagy olimpiai, paralimpiai kerettagok sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatások, táplálkozási tanácsadás, sportegészségügyi eszközök, műszerek, gyógyszerek, étrend-kiegészítők, vitaminok vásárlása),
e) doppingellenes tevékenységgel,
f) sportfelszerelés, sporteszközök, sportágspecifikus technikai eszközök, a sporttevékenységhez közvetlenül kapcsolódó sportruházat biztosításával, valamint a sporttevékenységbe bevont állatokkal összefüggő költségek, továbbá
g) a támogatás legfeljebb 30%-áig a munkaviszonyban, valamint a munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott sportszakemberek juttatásai és a munkaadókat terhelő járulékok
számolhatóak el.
(2) A 22. § c) és e) pontja alapján folyósított támogatás tekintetében kiadásként az (1) bekezdésben meghatározott kiadások mellett
a) a nemzeti és nemzetközi szervezetek tagdíjai, regisztrációs és licencdíjak,
b) a sportszövetségi, sportegyesületi iroda működésével kapcsolatos költségek,
c) a sporttevékenységgel közvetlenül összefüggő szakmai, kommunikációs és marketing kiadványok megjelentetésének költségei,
d) a támogatás legfeljebb 30%-áig a személyi juttatások és a munkaadót terhelő járulékok,
e) legfeljebb havonta 100 000 Ft értékben a sportszövetség, sportszervezet működésével, sporttevékenységével kapcsolatos belföldi utazási költségek,
f) évente legfeljebb 1 200 000 Ft értékben a gazdasági vezetéssel, könyveléssel kapcsolatos költségek
számolhatóak el.
(3) A 22. § c) pontja alapján támogatásban részesülő országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a támogatást az Stv.-ben, valamint az alapszabályában meghatározott feladatokra köteles fordítani. A támogatási javaslat meghatározásakor az NSSZ az országos sportági szakszövetségek, országos sportági szövetségek által a részére megküldött alábbi adatokat veszi figyelembe:
a) a 2. mellékletben meghatározott pontértéktáblázat alapján kiszámított sportági eredményességi pontszám nem 0,
b) a sportágban kiadott belföldi versenyengedélyek száma több mint 500,
c) a szövetségi tagszervezetek száma több mint 20.
(4) Ha az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a (3) bekezdésben meghatározott feltételek közül legalább kettőnek nem felel meg, a 22. § c) pontja szerinti támogatása nem lehet több mint 1 500 000 Ft.
(5) Ha az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség a (3) bekezdésben meghatározott feltételek közül legalább kettőnek megfelel, a támogatási javaslat meghatározásakor a 23. § (1) bekezdésében meghatározott szervezetek az országos sportági szakszövetségek, országos sportági szövetségek által a részükre megküldött alábbi adatokat veszik figyelembe:
a) a 22. § c) pontjában foglaltak támogatására rendelkezésre álló összeg legfeljebb 5%-a pályázati keretként elkülöníthető, a megmaradt összeg 25%-ának felosztása a 2. mellékletben meghatározott pontértéktáblázat alapján kiszámított sportági eredményességi pontszám alapján történik;
b) a 22. § c) pontjában foglaltak támogatására rendelkezésre álló összeg pályázati kerete mellett megmaradó összeg 75%-ának felosztása az alábbi adatok alapján történik, a megjelölt arányban:
ba) a sportszövetség által fizetendő nemzetközi tagdíjak 1-es szorzóval,
bb) a sportágban kiadott belföldi versenyengedélyek száma 4-es szorzóval,
bc) a sportszövetségi tagszervezetek száma 4-es szorzóval,
bd) a sportszövetség közgyűlése által elfogadott mérleg szerinti éves költségvetés 1-es szorzóval,
be) a sportági tradíciók (a magyar sportszövetség megalakulásának éve) 3-as szorzóval,
bf) egyéb, előre nem számszerűsíthető szempontok, azaz a sportág szállítási igénye 2-es szorzóval, pályaigénye 2-es szorzóval, technikai igényei és állatok bevonásának igénye 4-es szorzóval, edzőpartner bevonásának igénye 4-es szorzóval, női és férfi szakágai 6-os szorzóval, olimpiai és nem olimpiai szakágak száma 6-os szorzóval.
(6) A 22. § c) pontjában foglaltak támogatására rendelkezésre álló összeg – részére szerződéssel átadott – pályázati keretének felhasználásáról az NSSZ gondoskodik. A pályázati felhívás kiírásában, valamint a beérkezett pályázatok értékelésében a miniszter részt vesz. A pályázati felhívást, a támogatásban részesülő pályázók névsorát, valamint támogatásaik összegét az NSSZ hivatalos honlapján jelenteti meg. A nyertes pályázók részére a támogatást az NSSZ szerződéssel továbbadja.
(7) A 22. § a) pontja alapján a miniszter az olimpiai sportágak felnőtt és a felnőtt alatti két utánpótlás-korosztályának nemzetközi eredményessége alapján – az illetékes országos sportági szakszövetségnek a felkészülés szakmai feladataira vonatkozó javaslata figyelembevételével – támogatást nyújt olimpiai kerettagok felkészítését végző sportszervezetek, jogi személyiséggel rendelkező szakosztályok, sportegyesületi műhelyek részére.
(8) A 22. § b) pontjában foglaltak támogatására rendelkezésre álló összegből a paralimpiai mozgalom nemzetközi versenyrendszerével összefüggő feladatok ellátásához is nyújtható támogatás, amelynek felhasználásáról az MPB gondoskodik.
25. § A miniszter a „Versenysport támogatása” előirányzat terhére támogatást nyújt a külön jogszabály szerinti kiemelt biztonsági kockázatú sportrendezvények közfeladatként történő rendőri biztosításához, a Sportrendezvényeket Biztonsági Szempontból Minősítő Szakértői Bizottság működéséhez, valamint a sportrendezvények biztonságával kapcsolatos szakmai kiadványok megjelentetéséhez.
26. § (1) A miniszter a „Versenysport támogatása” előirányzat terhére a 26–31. § alapján támogatást nyújt a sportszövetség részére a kiemelt hazai rendezésű sportesemények rendezésével összefüggő költségek legfeljebb 50%-ának fedezetéhez.
(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatás esetében – az egyes sportágakra irányadó különböző elnevezésekre is figyelemmel – sportrendezvénynek minősül:
a) a felnőtt és az az alatti első korosztály világbajnoksága,
b) a felnőtt és az az alatti első korosztály Európa-bajnoksága,
c) a felnőtt Világkupa (az adott sportág nemzetközi szövetsége által az éves versenynaptárban Világkupaként meghatározott verseny).
(3) Felnőtt Világkupa megrendezéséhez sportáganként legfeljebb 2 évente nyújtható támogatás.
(4) A miniszter az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére támogatást nyújthat a sportszövetség részére a 2008. évi nyári olimpiai és paralimpiai játékok hazai rendezésű, olimpiai kvalifikációs sporteseményeinek rendezésével összefüggő költségek legfeljebb 50%-ának fedezetéhez.
27. § (1) A sportrendezvény rendezési jogára vonatkozó pályázat benyújtását legalább 45 nappal megelőzően a sportszövetség a sportrendezvény megrendezésének szándékát és az előirányzatból való támogatás iránti igényét tartalmazó regisztrációs kérelmet nyújt be a miniszter részére. A regisztrációs kérelmet a 3. melléklet szerinti – az ÖTM által internetes honlapján is közzétett – nyomtatványon kell postai és elektronikus úton megküldeni.
(2) A miniszter a regisztrációs kérelmet annak kézhezvételétől számított 30 napon belül elbírálja, dönt annak nyilvántartásba vételéről vagy elutasításáról, amelyről a sportszövetséget értesíti. Ha a regisztrációs kérelem kiegészítésre vagy kijavításra szorul, azt a miniszter a hiányok megjelölése mellett hiánypótlás végett a kérelmező sportszövetségnek legfeljebb 15 napos határidő kitűzésével visszaküldi.
(3) A miniszter elutasítja a regisztrációs kérelem nyilvántartásba vételét, ha
a) nem a jogosult nyújtotta be, vagy
b) nem a 26. § szerinti sportrendezvény megrendezésének szándékát tartalmazza, vagy
c) a regisztrációs kérelem a sportszövetség hibájából hiányosan került benyújtásra, és a hiánypótlás is eredménytelen volt.
(4) Ha a sportrendezvény rendezési jogára vonatkozó pályázathoz az Stv. 50. § (3) bekezdés b) pontjában meghatározott garanciavállalás, illetve a Kormány döntését igénylő létesítményfejlesztés, beruházás, eszközbeszerzés szükséges, a regisztrációs kérelem a Kormány fentiekre vonatkozó döntését követően vehető nyilvántartásba.
(5) A regisztrációs kérelem nyilvántartásba vétele a miniszter részére fizetésikötelezettség-vállalást nem jelent.
(6) A 26. § szerinti előirányzatból kizárólag annak a sportszövetségnek nyújtható támogatás, amelynek az adott sportrendezvényre vonatkozó regisztrációs kérelmét a miniszter nyilvántartásba vette.
28. § (1) A sportrendezvény rendezési jogának elnyerése esetén a sportszövetség támogatási kérelmet nyújthat be – legkésőbb a sportrendezvény időpontját megelőző év május 31-ig – a miniszter részére. A támogatási kérelmet a 4. melléklet szerinti – az ÖTM által internetes honlapján is közzétett – nyomtatványon kell postai és elektronikus úton megküldeni.
(2) Ha a sportrendezvény rendezési jogára vonatkozó pályázat az (1) bekezdés szerinti határidő lejártát követően kerül kiírásra, a miniszter eltekinthet a 27. §-ban meghatározott követelményektől, és a támogatási kérelem az (1) bekezdés szerinti határidőt követően is benyújtható.
29. § (1) A miniszter a beérkezett támogatási kérelmek alapján dönt a támogatásban részesíthető sportszövetségek köréről.
(2) A tárgyévre vonatkozó támogatásról való döntés során az alábbi szempontokra kell figyelemmel lenni:
a) a sportrendezvény hazai megrendezésének eredményességi, kvalifikációs, sportdiplomáciai szerepe,
b) a sportrendezvényen részt vevő országok, sportolók, nézők várható száma,
c) a sportrendezvény közvetítésének a Magyar Köztársaság nemzetközi megítélésére gyakorolt hatása,
d) a sportrendezvénnyel összefüggő létesítményfejlesztés, beruházás sportágfejlesztési és sportpolitikai, valamint gazdaságösztönző hatása,
e) a sportrendezvénnyel összefüggő létesítményfejlesztéshez, beruházáshoz rendelkezésre álló költségvetési, önkormányzati és egyéb források,
f) a sportrendezvény, valamint az azzal összefüggő létesítményfejlesztés, beruházás hosszú távú – költségvetési éven áthúzódó – hatása,
g) a sportrendezvénnyel összefüggő létesítményfejlesztéshez kapcsolódó egyéb sportcélú állami támogatási igény,
h) a sportrendezvénnyel összefüggő létesítményfejlesztés a nyári olimpiai és paralimpiai játékok Magyarországon történő megrendezésével is összefüggő összetettsége, jelentősége,
i) a sportrendezvény megrendezéséből származó esetleges nyereség,
j) a sportrendezvény várható hatása a sportág további fejlődésére,
k) a sportrendezvény évének eseménynaptára,
l) a fogyatékosok társadalmi integrációjára gyakorolt hatása.
30. § A 26. § szerinti támogatás esetén – a 6. §-ban meghatározottak mellett – a szerződés megkötésének további feltételei:
a) a sportszövetség lehetővé teszi, hogy a szerződés megkötésétől a támogatás felhasználásával történő elszámolásig a miniszter képviselője tanácskozási joggal részt vehessen a szervező bizottság munkájában,
b) a sportszövetség – az elnöksége által jóváhagyott – költségvetést készít, amely alapján meghatározásra kerül, hogy a miniszter által nyújtott támogatás milyen rendezési költségekhez használható fel.
31. § A sportszövetség a támogatási szerződésben megállapított elszámolási határidőig a miniszter részére köteles megküldeni a sportrendezvény szakmai értékelését is.
A 2008. évi Pekingi Olimpián és Paralimpián való részvétel támogatása
32. § A miniszter a „2008. évi Pekingi Olimpián és Paralimpián való részvétel támogatása” előirányzat terhére a MOB, valamint az MPB útján támogatja a magyar olimpiai és paralimpiai keret olimpiai és paralimpiai részvételét.
Sportági szakszövetségek olimpiai felkészüléssel összefüggő támogatása
33. § (1) A miniszter a „Sportági szakszövetségek olimpiai felkészüléssel összefüggő támogatása” előirányzat terhére támogatja az olimpiai és paralimpiai felkészülést, az országos sportági szakszövetségek és jogi személyiséggel rendelkező szervezeti egységeik, valamint a sportszervezetek (műhelyek) ezzel összefüggő szakmai feladatainak ellátását.
(2) Az (1) bekezdés alapján folyósított támogatás tekintetében
a) a hazai és külföldi versenyen és edzőtáborokban való részvétellel,
b) versenyrendezéssel (beleértve a jogdíjakat is) és más szakmai programok rendezésével,
c) sportdiplomáciai feladatokkal,
d) sportegészségügyi ellátással (különösen válogatott vagy olimpiai, paralimpiai kerettagok sporttevékenységével összefüggő sport- és egyéb egészségügyi szolgáltatások, táplálkozási tanácsadás, gyógyszerek, étrend-kiegészítők, vitaminok vásárlása),
e) doppingellenes tevékenységgel,
f) sportfelszerelés és sporteszközök biztosításával összefüggő költségek, valamint
g) a támogatás legfeljebb 30%-áig a munkaviszonyban, valamint a munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott sportszakemberek juttatásai és a munkaadókat terhelő járulékok
számolhatóak el.
(3) A miniszter a „Sportági szakszövetségek olimpiai felkészüléssel összefüggő támogatása” előirányzat terhére támogatást nyújt az olimpiai kerettag sportolók, valamint a felkészítésükben közreműködő sportszakemberek részére sportösztöndíj biztosításához.
(4) A miniszter a „Sportági szakszövetségek olimpiai felkészüléssel összefüggő támogatása” előirányzat terhére támogatást nyújt továbbá a nemzeti válogatottak olimpiai felkészülését szolgáló, állami tulajdonú sportlétesítmények fejlesztéséhez, korszerűsítéséhez.
Sportteljesítmények elismerése, megbecsülése
34. § A miniszter a „Sportteljesítmények elismerése, megbecsülése” előirányzat terhére az alábbi célokat támogatja:
a) a Nemzet Sportolója Címmel járó járadék folyósítása,
b) az olimpiai járadék folyósítása,
c) a sportszakmai elismerésekkel, előállításukkal, átadásukkal kapcsolatos költségek biztosítása,
d) eredményességi támogatás a 35–38. § alapján, a Wesselényi Miklós Sportközalapítványon keresztül,
e) a Mező Ferenc Sportközalapítvány működése, az alapító okiratban foglalt feladatainak ellátása.
35. § (1) A miniszter eredményességi támogatásban kizárólag az NSSZ-ben, a MOB-ban vagy az MPB-ben tagsággal rendelkező országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség olimpiai sportág olimpiai és nem olimpiai versenyszámaiban, a paralimpiai versenyrendszerben, valamint az AGFIS Világjátékok versenyszámaiban 1–3. helyezést elért versenyzőit, valamint e versenyzők felkészülését segítő sportszakembereket részesítheti.
(2) A támogatandó személyekre az országos sportági szakszövetség, az országos sportági szövetség, paralimpiai sportágak esetében az MPB tesz javaslatot. Az országos sportági szakszövetségnek, az országos sportági szövetségnek, az MPB-nek az első javaslattétel alkalmával a javaslathoz csatolnia kell az éves versenynaptárat, a továbbiakban az adott verseny teljes – minden versenyszámot tartalmazó – jegyzőkönyvét, a kvalifikációs, illetve selejtező versenyek jegyzőkönyvét, valamint a versenyző és a sportszakember nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a személyes adatainak a miniszter által történő kezeléséhez. A miniszter a javaslatok alapján határozza meg a támogatandók névsorát.
(3) Javaslatot csak az az országos sportági szakszövetség, országos sportági szövetség tehet, amely a központi költségvetési támogatás felhasználására és elszámolására vonatkozó jogszabályi kötelezettségeinek eleget tett.
36. § (1) Eredményességi támogatás – a (2)–(3) bekezdésben foglaltak szerint – kizárólag a 2007–2008. évi sportági versenynaptárban szereplő, a 35. § (1) bekezdésében meghatározott sporteseményen 1–3. helyezést elért versenyzők és a felkészülésüket segítő sportszakemberek részére állapítható meg, a 2. mellékletben meghatározottak alapján.
(2) Egy sportágban nemenként egy felnőtt és egy, a sportági szövetség által megjelölt utánpótlás-korosztály versenyzői és a felkészítésüket segítő sportszakemberek, paralimpiai sportágakban nemenként a felnőtt korosztály versenyzői és a felkészülésüket segítő sportszakemberek részesíthetők eredményességi támogatásban.
(3) További egy, a sportági szövetség által megjelölt utánpótlás-korosztályban a versenyző eredményei alapján kizárólag a sportolót felkészítő sportszakember részesíthető támogatásban.
37. § (1) Azokban a sportágakban, amelyekben az összetett eredmény mellett a részteljesítményeket is értékelik, az országos sportági szakszövetségnek, országos sportági szövetségnek, MPB-nek a versenyző azon eredményét kell figyelembe vennie, amely alapján magasabb összegű támogatásban részesíthető.
(2) Azokban az olimpiai vagy az AGFIS Világjátékokon szereplő sportágakban, amelyekben hivatalos világbajnokság, illetve Európa-bajnokság keretén belül olimpiai vagy világjátékok-versenyszámokat nem olimpiai vagy nem az AGFIS által Világjátékokra előírt körülmények között rendeznek meg, eredményességi támogatás az olimpiai sportágak nem olimpiai versenyszámainak megfelelően nyújtható.
(3) Az egyéni sportágak azon csapatversenyszámaiban, amelyekben a csapateredményt az egyéni eredmények alapján állapítják meg, eredményességi támogatás nem nyújtható abban az esetben sem, ha az egyéni eredmény sem támogatható.
(4) A versenyző eredményességi támogatásának meghatározásánál a 2. melléklet szerinti pontértéktáblázat
a) 1. pontját úgy kell alkalmazni, hogy a megjegyzésben szereplő szorzók nem vehetőek figyelembe,
b) 4. pontját úgy kell alkalmazni, hogy páros versenyszámban a 2-es szorzót nem kell használni,
c) 4. pontját egyéni sportág csapatversenyszámaiban és csapatsportágaknál úgy kell alkalmazni, hogy csak a 0,5 szorzóval kell számolni,
d) 7. pontját nem kell figyelembe venni.
(5) A versenyző eredményességi támogatásának meghatározásánál egy eredményességi pont értéke nettó 11 000 Ft. Ha az eredményességi támogatás a nettó 11 000 Ft-ot nem éri el, a támogatás a versenyzőnek nem fizethető ki.
(6) Csapatsportágak esetében a javaslattevő szervezet az egyes versenyzők eredményességi támogatására eltérő javaslatot tehet, amelynek azonban meg kell felelnie az (5) bekezdésben foglaltaknak.
38. § (1) A versenyzők felkészülését segítő sportszakemberek részére megállapított eredményességi támogatások összege (a továbbiakban: sportszakemberi támogatási keret) – a (3) bekezdésben meghatározott kivétellel – nem haladhatja meg a sportágban a versenyzőknek nyújtott eredményességi támogatások összegének 50%-át. A sportszakember támogatása nem lehet több mint az adott versenyen legjobb eredményt elért versenyző támogatása, és nem lehet kevesebb mint 11 000 Ft.
(2) A sportági eredményesség alapján megállapított sportszakemberi támogatási keret összegéről a miniszter tájékoztatja az országos sportági szakszövetséget, országos sportági szövetséget, valamint paralimpiai sportágak esetében az MPB-t.
(3) A sportszakemberi támogatási keret a versenyzőknek nyújtott eredményességi támogatások összegének
a) duatlon és triatlon sportágakban a 70%-át,
b) öttusa sportágban a 90%-át
nem haladhatja meg.
(4) A versenyző és a felkészülését segítő sportszakember részére is egy-egy jogcímen állapítható meg támogatás.
39. § A miniszter a „Sportteljesítmények elismerése, megbecsülése” előirányzat terhére nyújt támogatást a Mező Ferenc Sportközalapítvány működéséhez, valamint a Mező Ferenc Sportközalapítványon keresztül a nyugdíjas olimpiai és világbajnoki érmes sportolók, azok özvegyei, a kiemelkedő sporteredmények elérésében közreműködő nyugdíjas sportszakemberek részére, valamint az „Ezüstgerely” művészeti pályázathoz.
Kiemelt nemzetközi sportesemények támogatása
40. § A miniszter a „Kiemelt nemzetközi sportesemények támogatása” előirányzat terhére támogatja a Forma–1 Magyar Nagydíj megrendezését, valamint egyéb kiemelt nemzetközi sportesemények előkészítésével, megvalósításával összefüggő feladatokat. A támogatás a Hungaroring Sport Zrt. által fizetendő rendezői jogdíjra is fordítható.
A Nemzeti Sporttanács támogatása
41. § A miniszter a „Nemzeti Sporttanács támogatása” előirányzat terhére a Nemzeti Sporttanács működési költségeihez nyújt támogatást.
A Wesselényi Miklós Sportközalapítvány működési támogatása
42. § A miniszter a „Wesselényi Miklós Sportközalapítvány működési támogatása” előirányzat terhére biztosítja a közalapítvány alapító okiratában foglalt feladatok ellátásával kapcsolatos működési költségeket.
A szabadidősport támogatása
43. § (1) A miniszter a szabadidősport fejlesztése érdekében a „Szabadidősport támogatása” előirányzat terhére támogatja
a) a kiemelkedő szabadidősport rendezvényeket,
b) a nők és családok sportjának fejlesztését,
c) a hátrányos helyzetűek sporttevékenységét,
d) az idősek sportját,
e) a szabadidősportot népszerűsítő kommunikációs tevékenységet,
f) a szabadidősporttal kapcsolatos kutatásokat,
g) a Nemzeti Szabadidősport Szövetség (a továbbiakban: NSZSZ), valamint tagszervezetei szakmai programjának megvalósítását,
h) a Magyarországi Éjféli Sportbajnokságok Egyesület Holdsugár programjának megvalósítását,
i) szabadidősport programok céljára is szolgáló létesítmények működését, igénybevételét,
j) egyéb, az egészséges életmód terjesztésével, a szabadidősport, az iskolai, diák- és felsőoktatási sport fejlesztésével összefüggő programok, feladatok ellátását.
(2) A Magyarországi Éjféli Sportbajnokságok Egyesület az (1) bekezdés h) pontja szerinti támogatását a miniszterrel kötött szerződésben megjelölt, a Holdsugár Programban részt vevő jogi személyek részére a Program megvalósítása céljából továbbadhatja.
44. § (1) A miniszter a „Szabadidősport támogatása” előirányzat terhére támogatja valamennyi megyei (fővárosi), valamint megyei jogú városi önkormányzat önként vállalt sportcélú feladatainak ellátása körében
a) az iskolai, diák- és szabadidősport feladatok ellátását,
b) a területi amatőr versenyrendszer működtetését,
c) a statisztikai elemzések készítésével, oktatással, képzéssel (továbbképzéssel) összefüggő feladatok ellátását, szakmai programok lebonyolítását, kiadványok elkészítését, továbbá sporttevékenységgel kapcsolatos szakmai ismeretek terjesztését,
d) a fogyatékosok helyi szabadidősportjának, valamint a fogyatékosok diáksportjának fejlesztését,
e) az egyéb, megyei (fővárosi), valamint megyei jogú városi önkormányzat önként vállalt sportcélú feladatainak ellátását.
(2) Az (1) bekezdés szerinti támogatást a megyei (fővárosi), valamint megyei jogú városi önkormányzat a sportszövetség jogi személyiséggel rendelkező – az önkormányzat területén működő – területi szervezeti egységének és sportszervezetnek továbbadhatja.
(3) Az (1) bekezdés c) pontja szerinti feladatok ellátása a megyei (fővárosi) önkormányzatok, valamint a megyei jogú városok országos érdekképviseleti szerve, továbbá többcélú kistérségi társulások útján is támogatható, ha a sportfeladatok ellátása a társulási megállapodásban szerepel.
(4) A miniszter a „Szabadidősport támogatása” előirányzat terhére támogatást nyújt – az NSZSZ javaslatának figyelembevételével – az NSZSZ tagszervezetei működési költségeinek fedezetére.
A sport népszerűsítésével összefüggő kiadások
45. § A miniszter a „Sport népszerűsítésével összefüggő kiadások” előirányzat terhére biztosítja a sport, az egészséges, mozgásgazdag életmód, a fizikai aktivitás népszerűsítésével összefüggő kommunikációs, marketing tevékenységet, tájékoztató rendezvényeket, programokat, kiadványok megjelentetését.
Sportköztestületek működési támogatása
46. § A miniszter a „Sportköztestületek működési támogatása” előirányzat terhére nyújt támogatást a MOB, az MPB, az NSSZ, az NSZSZ, valamint a Fogyatékosok Nemzeti Sportszövetsége (a továbbiakban: FONESZ) adminisztratív működéséhez, szakmai feladatainak ellátásához.
Egészségjavítást célzó sporttevékenység
(szabadidősport- és diáksport programok támogatása)
47. § A miniszter az egészségjavítást célzó sporttevékenység fejlesztése érdekében az „Egészségjavítást célzó sporttevékenység (szabadidősport- és diáksport programok támogatása)” előirányzat terhére támogatást nyújt a szabadidősport és a diáksport területén, különösen a lakosság egészségügyi helyzetének javítása, a rekreációs sport növelése és népszerűsítése, az egészséges, mozgásgazdag életmód, a fizikai aktivitás és ezek előnyei iránti figyelem széles körű felkeltése érdekében. A támogatásról a Wesselényi Miklós Sportközalapítvány – alapító okiratában foglalt feladatainak ellátása érdekében – pályázat keretében dönt.
Stratégiai és sporttudományi innovációs folyamatok működtetése és projektjei
48. § A miniszter a „Stratégiai és sporttudományi innovációs folyamatok működtetése és projektjei” előirányzat terhére támogatja
a) a sportszakmai képesítések modul rendszerű szakmai és vizsgakövetelményein alapuló központi programjai, oktatási segédletei, valamint a szakmai vizsga szóbeli és írásbeli tételeinek kidolgozását és kiadását,
b) továbbképzések szervezését, szakmai ismeretek terjesztését,
c) szakmai-módszertani anyagok készítését és korszerűsítését, digitalizálását,
d) a szakképzési szakértők részére igazolvány elkészíttetését,
e) a Magyar Sporttudományi Társaság, a Magyar Edzők Társasága, a sporttudomány területén működő egyéb szervezetek működését, valamint a sporttudománnyal kapcsolatos szakmai feladataik ellátását,
f) a sportinformációs rendszerek kialakításával, működtetésével, modulszerű továbbfejlesztésével kapcsolatos feladatokat, szakértői tevékenységet,
g) sport chipkártya-rendszer előkészítését,
h) a Sport XXI. Nemzeti Sportstratégiáról szóló 65/2007. (VI. 27.) OGY határozattal és az egészséges életmód terjesztésével, a sporttudomány, az utánpótlás-nevelés, a szabadidősport, az iskolai és diáksport fejlesztésével, valamint a területi – különösen a kistérségi – sportfeladatok ellátásának segítésével összefüggő programokat, infrastrukturális és eszközfejlesztéseket,
i) a tudományos és kutatási tevékenységet,
j) a tanulmányok, hatástanulmányok elkészítését,
k) a konferenciák és rendezvények szervezését.
A fogyatékkal élők sportjának támogatása
49. § (1) A miniszter a fogyatékosok sportjának fejlesztése érdekében a „Fogyatékkal élők sportjának támogatása” előirányzat terhére támogatja
a) a fogyatékosok sportjában megyei szinten valamennyi fogyatékossági ágban és több sportágban – a fogyatékosok sportja területén – működő sportszövetség, sportszervezet működését, szakmai programjait,
b) a fogyatékosok sportjának fejlesztését szolgáló sportegészségügyi és sporttudományos programokat,
c) a sport által megvalósuló integrációt elősegítő programokat,
d) a sportrehabilitációs programokat,
e) a fogyatékos gyerekek tanórán kívüli, rendszeres, terápiás jellegű sportoktatását és programjait,
f) a sportszakember-képzési feladatokat,
g) a FONESZ-t a fogyatékosok szabadidősportjának, valamint diáksportjának országos, megyei és helyi rendezvényei céljára, amely támogatást a FONESZ továbbadhatja a fogyatékosok sportja területén működő sportszövetségeknek, sportegyesületeknek, valamint a megyei (fővárosi) sportszakigazgatási szerveknek,
h) az egyéb, a fogyatékosok sportjának fejlesztésével összefüggő feladatok ellátását.
(2) A miniszter az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére támogatja – a paralimpiai sportágak kivételével – a fogyatékosok hazai és nemzetközi versenyrendszerét, valamint a műhelytámogatási programot, amelyek esetében a támogatást a speciális világjátékok versenyprogramjainak sportágai részére az alábbi szervezeteken keresztül nyújthatja:
a) FONESZ,
b) Magyar Speciális Olimpia Szövetség,
c) Magyar Szervátültetettek Országos Sport, Kulturális és Érdekvédelmi Szövetsége,
d) a siketek sportja területén működő országos sportszövetség,
e) Magyar Látássérültek Sportszövetsége,
f) Magyar Parasport Szövetség,
g) Magyar Mozgáskorlátozottak Sportszövetsége,
h) sportszövetségek, sportszervezetek, integrált sportszövetségek, sportszervezetek.
SPORTLÉTESÍTMÉNYEK FEJLESZTÉSE
ÉS KEZELÉSE
A Sportfolió Kht. végelszámolásával kapcsolatos kiadások
50. § A miniszter a „Sportfolió Kht. végelszámolásával kapcsolatos kiadások” előirányzat terhére nyújt támogatást a Sportfolió Kht. végelszámolásával kapcsolatos költségekhez, valamint a Sportfolió Kht. tulajdonában, vagyonkezelésében, használatában álló sportlétesítmények üzemeltetéséhez.
Sportlétesítmények PPP konstrukcióban történő fejlesztése
51. § A miniszter a „Sportlétesítmények PPP konstrukcióban történő fejlesztése” előirányzat terhére biztosítja a Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program PPP konstrukcióban megvalósuló projektekben a magánbefektető által teljesített és a szolgáltatási szerződésben részletesen meghatározott szolgáltatások ellenértékének részbeni finanszírozásául szolgáló, a Magyar Államot terhelő 2008. évi szolgáltatásidíj-hozzájárulást, valamint a kapcsolódó járulékos költségeket.
Állami, önkormányzati és egyéb sportlétesítmények fejlesztése, fenntartása
52. § (1) A miniszter az „Állami, önkormányzati és egyéb sportlétesítmények fejlesztése, fenntartása” előirányzat terhére nyújt támogatást a Sport XXI. Létesítményfejlesztési Program keretében megvalósuló állami és önkormányzati tulajdonú sportcélú ingatlanfejlesztésekhez, a program koordinációjával és kommunikációjával összefüggő szakmai feladatok ellátásához, az Országos Labdarúgópálya Létesítési Program keretében megvalósuló, továbbá az egyéb sportlétesítmény-fejlesztési, felújítási, korszerűsítési feladatok ellátásához.
(2) A miniszter az (1) bekezdés szerinti előirányzat terhére nyújt támogatást az önkormányzati és egyéb, nem állami tulajdonú sportcélú ingatlanok üzemeltetésével, felújításával és korszerűsítésével összefüggő feladatok, valamint a támogatások felhasználásával kapcsolatos ellenőrző és koordinációs feladatok ellátásához.
53. § A miniszter az „Állami, önkormányzati és egyéb sportlétesítmények fejlesztése, fenntartása” előirányzat terhére nyújt támogatást
a) a Papp László Budapest Sportaréna üzemeltetése során a Magyar Államot megillető állami és társadalmi eseménynapok igénybevételével kapcsolatos koordinációs feladatokhoz,
b) a Puskás Ferenc Stadion és Létesítményei magántőke bevonásával megvalósuló fejlesztéséhez kapcsolódó pályázati koncepció kialakításához, kiírásához és lebonyolításához kapcsolódó feladatokhoz,
c) az olimpiai központok fejlesztéséhez,
d) az egyéb, nem vagy nem kizárólag állami forrásból megvalósuló, átfogó jellegű létesítményfejlesztési programok előkészítő és koordinációs feladataihoz, az abba illeszkedő egyedi beruházások támogatásához, amely beruházási támogatás legfeljebb 7%-a fordítható koordinációs feladatokra,
e) a „Sikeres Magyarországért” Önkormányzati Infrastruktúrafejlesztési Hitelprogram – Beruházás a 21. század iskolájába” elnevezésű pályázat nyerteseinek fizetendő kamattámogatásokhoz és a pályázattal kapcsolatos kiegészítő költségekhez.
54. § A miniszter az „Állami, önkormányzati és egyéb sportlétesítmények fejlesztése, fenntartása” előirányzat terhére támogatást nyújt sportvállalkozásoknak fejlesztési célú hiteleik kamattámogatásához.
Magyar Sport Háza Program
55. § A miniszter a „Magyar Sport Háza Program” előirányzat terhére nyújt támogatást
a) a Magyar Sport Háza üzemeltetési költségeinek finanszírozásához,
b) a Magyar Sport Háza beruházáshoz kapcsolódó hitel és kamatai költségeinek, valamint a beruházással és működtetéssel összefüggő egyéb költségek fedezéséhez,
c) a sportszövetségek működéséhez szükséges infrastrukturális feladatokhoz,
d) az egyéb, a Magyar Sport Házát érintő költségek fedezéséhez.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
56. § (1) A „Sport népszerűsítésével összefüggő kiadások” előirányzat kivételével, az előirányzatokon rendelkezésre álló eredeti összeg legfeljebb 3%-a kommunikációs feladatok ellátására is fordítható.
(2) Az előirányzatokon összesen rendelkezésre álló összeg 5%-a az előirányzatok pályázat útján történő felhasználására, a pályáztatás lebonyolítására, valamint a támogatások szerződésszerű felhasználásának ellenőrzésére is fordítható.
(3) Ha a támogatás előfinanszírozás keretében kerül biztosításra, a kedvezményezett a támogatás összegével utólagos elszámolás mellett, a támogatási szerződésben meghatározott időpontig köteles elszámolni.
(4) Az e rendeletben nem szabályozott kérdésekben az Áht., az Ámr., valamint a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.
(5)4 A Magyar Köztársaság 2007. évi költségvetéséről szóló 2006. évi CXXVII. törvény 1. számú melléklet, XI. Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium fejezet, 12. cím, 26. alcím, 3. „Olimpiai felkészülés támogatása”, valamint 5. „Sportegészségügyi, doppingellenes feladatok” jogcímcsoportok terhére, a 2008. évi Pekingi Nyári Olimpiai és Paralimpiai Játékokkal összefüggő felkészülésre nyújtott támogatásnak a kedvezményezett részéről történő pénzügyi teljesítésének határideje 2008. szeptember 30.
(6)5 A költségvetési törvény 1. számú melléklete szerinti XI. Önkormányzati Minisztérium költségvetési fejezet, 12. Fejezeti kezelésű előirányzatok cím, 27. „Sportlétesítmények fejlesztése és kezelése” alcímhez tartozó „Állami, önkormányzati és egyéb sportlétesítmények fejlesztése, fenntartása” előirányzat terhére az Országos Labdarúgópálya Létesítési Program keretében megvalósuló sportlétesítmény-fejlesztési, felújítási, korszerűsítési feladatok ellátásához nyújtott támogatásnak a kedvezményezett részéről történő pénzügyi teljesítésének határideje 2009. december 31., egyéb sportlétesítmény-fejlesztési, felújítási, korszerűsítési feladatok ellátásához nyújtott támogatások esetében 2009. november 30.
57. § (1) Ha az e rendelet alapján nyújtott támogatást a kedvezményezett gazdasági tevékenységéhez veszi igénybe, a támogatás csekély összegű támogatásnak minősül, amelyet az EK Szerződés 87. és 88. cikkének de minimis támogatásokra való alkalmazásáról szóló 1998/2006/EK bizottsági rendelet rendelkezéseivel (HL L 379, 2006. 12. 28.), valamint e rendelet 58. §-ával összhangban lehet nyújtani.
(2) E rendelet 52. és 54. §-ai alapján nyújtandó támogatások közszolgáltatással járó ellentételezés formájában megítélt állami támogatásoknak minősülnek, amelyeket az EK Szerződés 86. cikke (2) bekezdésének az általános gazdasági érdekű szolgáltatások működtetésével megbízott vállalkozásoknak közszolgáltatással járó ellentételezés formájában megítélt állami támogatásokra történő alkalmazásáról szóló 2005/842/EK bizottsági határozat, az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet 30/A–30/C. §-ával, valamint e rendelet 59. §-ával összhangban lehet nyújtani.
58. § (1) A csekély összegű támogatás odaítélésének feltétele, hogy a kedvezményezett nyilatkozik az előző három pénzügyi évben általa igénybe vett csekély összegű támogatások támogatástartalmáról.
(2) A több részletben fizetendő támogatást az odaítélése időpontjában érvényes értékre kell diszkontálni.
(3) Új csekély összegű támogatás odaítélésekor az adott pénzügyi évben, valamint az előző két pénzügyi év alatt odaítélt csekély összegű támogatás teljes összegét figyelembe kell venni.
(4) A támogatást nyújtó köteles írásban tájékoztatni a kedvezményezettet a pályázati felhívásban, illetve a támogatási szerződésben arról, hogy csekély összegű támogatásban részesül. A tájékoztatásnak utalnia kell a csekély összegű támogatásokra való alkalmazásáról szóló bizottsági rendeletre, megjelölve annak pontos címét és az Európai Közösség Hivatalos Lapjában való kihirdetését, valamint meg kell határoznia a támogatás pontos összegét támogatástartalomban kifejezve.
59. § (1) Közszolgáltatás finanszírozásához támogatást kizárólag a közszolgáltatás ellátásával megbízott kedvezményezett kaphat.
(2) A közszolgáltatások ellátásáért nyújtott támogatás csak olyan mértékben korlátozhatja a versenyt, amely mindenképpen szükséges a feladat hatékony ellátásához.
(3) A támogatás mértéke nem haladhatja meg a közszolgáltatás ellátásának nettó költségét, azaz a közszolgáltatás működtetésével kapcsolatban felmerült költségek és az ezzel összefüggésben keletkezett bevételek különbségét, figyelembe véve egy, a közszolgáltatás ellátásához kapcsolódó sajáttőke-rész alapján várható ésszerű profitot is.
(4) A kedvezményezett a kapott támogatásról külön elszámolást köteles vezetni, amely elszámolás alapján a (2)–(3) bekezdésben foglaltak teljesülése ellenőrizhető.
60. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő 3. napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépését követően nyújtott támogatásokkal összefüggésben kell alkalmazni.
(2)–(3)6
(4) A (2) és (3) bekezdés e rendelet hatálybalépését követő 31. napon hatályát veszti.
1. melléklet a 22/2008. (IV. 10.) ÖTM rendelethez
Szervezet neve: |
||
Támogatási szerződés iktatási száma: |
||
Feladat megnevezése: |
||
Szerződés szerinti támogatási összeg: |
||
Korábban elszámolt összeg: |
Sorszám |
Bizonylatszám |
Számla kibocsátója |
Megnevezés/felhasználás |
Számla értéke |
---|---|---|---|---|
1. |
||||
2. |
||||
3. |
||||
4. |
||||
5. |
||||
6. |
||||
7. |
||||
8. |
||||
9. |
||||
10. |
||||
|
ÖSSZESEN: |
................................................................. |
............................................................... |
dátum |
a képviseletre jogosult személy aláírása |
2. melléklet a 22/2008. (IV. 10.) ÖTM rendelethez
Helyezés |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
Pont |
12 |
9 |
7 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Helyezés |
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
Pont |
7 |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Korosztály |
Szorzó |
Felnőtt |
5 |
Legidősebb utánpótlás korcsoport (junior vagy ifjúsági) |
2 |
Második utánpótlás korcsoport (ifjúsági vagy kadett vagy serdülő) |
1 |
Ha csak egy utánpótlás korcsoport van |
2,5 |
|
Olimpia, |
VB |
EB |
4 éves ciklus |
9 |
5 |
4 |
3 éves ciklus |
– |
4 |
3 |
2 éves ciklus |
– |
3 |
2 |
Évenkénti |
– |
2 |
1 |
Egyéni (egyes) |
1,0 |
Páros |
0,75 × 2 |
Csapat |
0,5 × létszám |
Csapat |
0,5 × egyszerre pályán lévő játékosok száma + 02 × versenyre nevezhető |
VB |
EB |
||
---|---|---|---|
0–24 ország |
0 |
0–14 ország |
0 |
25–49 ország |
0,35 |
15–25 ország |
0,35 |
50–74 ország |
0,7 |
26–40 ország |
0,7 |
74 ország felett |
1,0 |
40 ország felett |
1,0 |
VB |
EB |
||
0–20 ország |
0 |
0–10 ország |
0 |
21–25 ország |
0,35 |
11–15 ország |
0,35 |
26–35 ország |
0,7 |
16–20 ország |
0,7 |
35 ország felett |
1,0 |
21 ország felett |
1,0 |
Év |
1. év |
2. év |
3. év |
4. év |
Olimpia, paralimpia, AGFIS Világjátékok, |
1 |
0,8 |
0,6 |
0,4 |
Utánpótlás VB, EB |
1 |
0,5 |
0 |
0 |
Olimpiai, paralimpiai, AGFIS Világjátékokon szereplő |
Olimpiai sportágak nem olimpiai versenyszámai, nem olimpiai és nem AGFIS Világjátékok körülményei között megrendezett olimpiai és AGFIS Világjátékok versenyszámai |
1 |
0,5 |
3. melléklet a 22/2008. (IV. 10.) ÖTM rendelethez
(a továbbiakban: sportrendezvény) rendezésének állami támogatásához
1. Az ÖTM regisztrációs kérelmet benyújtó sportszövetségre vonatkozó adatok |
|||||||||
A sportszövetség |
|||||||||
Neve: |
|
||||||||
Székhelye: |
|
||||||||
Levelezési címe: |
|
||||||||
A sportszövetség képviseletére jogosult személy neve: |
|
||||||||
A kapcsolattartó személy neve: |
|
||||||||
Telefonszáma: |
|
||||||||
Faxszáma: |
|
||||||||
E-mail címe: |
|
||||||||
2. A sportrendezvényre vonatkozó adatok |
|||||||||
A sportrendezvény |
|||||||||
Megnevezése: |
|
||||||||
Tervezett időpontja: |
kezdete: |
vége: |
|||||||
Tervezett helyszíne: |
|
|
|||||||
Jellege: |
világbajnokság |
( ) |
|||||||
Európa-bajnokság |
( ) |
||||||||
Világkupa |
( ) |
||||||||
Tervezett létesítménye: |
Papp László Budapest Sport Aréna |
( ) |
|||||||
NUSI |
( ) |
||||||||
Sportfólió Kht. kezelésében lévő létesítmény |
|
||||||||
egyéb: |
( ) |
||||||||
Jelentősége: |
olimpiai/paralimpiai kvalifikáció |
( ) |
|||||||
egyéb: |
( ) |
||||||||
A pályázat nemzetközi szövetséghez történő |
|
||||||||
A rendezés jogáról való döntés időpontja: |
|
||||||||
Szükséges-e a Kormány előzetes garancia- |
|
||||||||
Ha szükséges létesítményberuházás, felújítás, rendelkezésre áll-e saját, állami, önkormányzati, illetve egyéb piaci forrás? |
|
||||||||
3. A sportrendezvény tervezett bevételei (ezer Ft) |
|||||||||
Az ÖTM-től a tervezett támogatási igény: |
|
||||||||
Egyéb, sportcélú állami támogatási igény: |
Intézmény: |
Összeg: |
|||||||
Az esemény megrendezésével összefüggő |
Intézmény: |
Összeg: |
|||||||
A megvalósításra tervezett saját forrás: |
|
||||||||
Tervezett összes bevétel: |
|
||||||||
4. A sportrendezvény tervezett kiadásai (ezer Ft) |
|||||||||
Tervezett összes kiadás: |
|
|
|||||||
5. A sportrendezvénnyel kapcsolatos egyéb adatok |
|||||||||
A sportrendezvény sportdiplomáciai jelentősége: |
|
|
|||||||
A létesítményberuházás, -fejlesztés hosszú távú hatásai: |
|
|
|||||||
Létesítményberuházás, -fejlesztés várható |
|
|
|||||||
Az eszközbeszerzés várható költsége (ezer Ft): |
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. melléklet a 22/2008. (IV. 10.) ÖTM rendelethez
(a továbbiakban: sportrendezvény) rendezésének állami támogatásához
1. Az ÖTM-hez támogatási kérelmet benyújtó (jogtulajdonos) sportszövetségre vonatkozó adatok |
||||||||||
A sportszövetség (jogtulajdonos) |
||||||||||
Neve: |
|
|
|
|||||||
Székhelye: |
|
|
|
|||||||
Levelezési címe: |
|
|
|
|||||||
Alszámlaszáma: |
|
|
|
|||||||
A sportszövetség képviseletére jogosult személy neve: |
|
|
|
|||||||
A kapcsolattartó személy neve: |
|
|
|
|||||||
Telefonszáma: |
|
|
|
|||||||
Faxszáma: |
|
|
|
|||||||
E-mail címe: |
|
|
|
|||||||
Tagszervezeteinek száma: |
|
Igazolt versenyzőinek száma: |
|
|||||||
Nemzetközi eredményesség |
2002 |
|
||||||||
2003 |
|
|||||||||
2004 |
|
|||||||||
2005 |
|
|||||||||
2006 |
|
|||||||||
2007 |
|
|||||||||
2. A sportrendezvényre vonatkozó adatok |
||||||||||
A sportrendezvény |
||||||||||
Megnevezése: |
|
|||||||||
Tervezett időpontja: |
kezdete: vége: |
|||||||||
Tervezett helyszíne: |
|
|||||||||
Jellege: |
világbajnokság |
( ) |
||||||||
Európa-bajnokság ( ) |
||||||||||
világkupa ( ) |
||||||||||
Tervezett létesítménye: |
Papp László Budapest Sport Aréna |
( ) |
||||||||
NUSI |
( ) |
|||||||||
Sportfólió Kht. kezelésében lévő |
||||||||||
egyéb: |
( ) |
|||||||||
Jelentősége: |
olimpiai/paralimpiai kvalifikáció |
( ) |
||||||||
egyéb: |
( ) |
|||||||||
Az eseményen részt vevő országok várható száma: |
|
Az eseményen részt vevő magyar versenyzők várható száma: |
|
|||||||
Az eseményre kilátogató nézők várható száma: |
|
Az eseményen részt sajtó munkatársak |
|
|||||||
Az esemény várható média megjelenése: |
|
|||||||||
3. A sportrendezvénnyel kapcsolatos egyéb adatok |
||||||||||
A létesítményberuházásra, |
Intézmény: |
|
|
Összeg: |
|
|||||
Intézmény: |
|
|
|
|
||||||
Az eszközbeszerzésre rendelkezésre álló, saját, állami, egyéb |
Intézmény: |
|
|
Összeg: |
|
|||||
4. A sportrendezvény közvetlen megrendezésével összefüggő költségvetés-tervezet |
||||||||||
Bevételek |
Összeg (ezer Ft) |
|||||||||
Az ÖTM-től igényelt, közvetlenül a rendezéssel összefüggő támogatás: |
|
|||||||||
Egyéb sportcélú állami támogatás (intézmény): |
|
|||||||||
Szponzori/saját bevétel összesen: |
|
|||||||||
pénzbeli: |
|
|||||||||
szolgáltatás jellegű: |
|
|||||||||
Reklámbevétel |
|
|||||||||
pénzbeli: |
|
|||||||||
szolgáltatás jellegű: |
|
|||||||||
Tv jogdíj: |
|
|||||||||
Jogtulajdonostól származó bevétel: |
|
|||||||||
Jegybevétel: |
|
|||||||||
Akkreditáció díjak: |
|
|||||||||
Nevezési díjak: |
|
|||||||||
Szállásköltség/éj/fő összesen: |
|
|||||||||
résztvevők: |
|
|||||||||
versenybírók: |
|
|||||||||
nemzetközi tisztségviselők: |
|
|||||||||
szervező bizottság tagjai: |
|
|||||||||
egyéb résztvevők (sportág-specifikus): |
|
|||||||||
Étkezési költség/nap/fő összesen: |
|
|||||||||
résztvevők: |
|
|||||||||
versenybírók: |
|
|||||||||
nemzetközi tisztségviselők: |
|
|||||||||
szervező bizottság tagjai: |
|
|||||||||
egyéb résztvevők (sportág-specifikus): |
|
|||||||||
Egyéb sportág-specifikus bevétel: |
|
|||||||||
Összesen: |
|
|||||||||
|
||||||||||
Kiadások |
Összeg (ezer Ft) |
|||||||||
Jogdíj: |
|
|||||||||
Reklámjogdíj: |
|
|||||||||
Tv jogdíj: |
|
|||||||||
Szervezési illeték: |
|
|||||||||
Utazási költség/fő összesen: |
|
|||||||||
résztvevők: |
|
|||||||||
versenybírók: |
|
|||||||||
nemzetközi tisztségviselők: |
|
|||||||||
szervező bizottság tagjai: |
|
|||||||||
egyéb résztvevők (sportág-specifikus): |
|
|||||||||
Szállásköltség/éj/fő összesen: |
|
|||||||||
résztvevők: |
|
|||||||||
versenybírók: |
|
|||||||||
nemzetközi tisztségviselők: |
|
|||||||||
szervező bizottság tagjai: |
|
|||||||||
egyéb résztvevők (sportág-specifikus): |
|
|||||||||
Étkezési költség/nap/fő összesen: |
|
|||||||||
résztvevők: |
|
|||||||||
versenybírók: |
|
|||||||||
nemzetközi tisztségviselők: |
|
|||||||||
szervező bizottság tagjai: |
|
|||||||||
egyéb résztvevők (sportág-specifikus): |
|
|||||||||
Szállítás (helyi) összesen: |
|
|||||||||
résztvevők: |
|
|||||||||
versenybírók: |
|
|||||||||
nemzetközi tisztségviselők: |
|
|||||||||
szervező bizottság tagjai: |
|
|||||||||
eszköz, felszerelés: |
|
|||||||||
egyéb (sportág-specifikus): |
|
|||||||||
Létesítmény bérleti díjak (technikai feltételek biztosításával) összesen: |
|
|||||||||
Versenyhelyszín kiépítésével összefüggő kiadások összesen: |
|
|||||||||
sajtóközpont média állások: |
|
|||||||||
Bérleti díjak összesen: |
|
|||||||||
busz, gépkocsi: |
|
|||||||||
mobil létesítmények: |
|
|||||||||
Tv közvetítéssel összefüggő technikai eszközök: |
|
|||||||||
irodabérlet: |
|
|||||||||
egyéb (sportág-specifikus): |
|
|||||||||
Akkreditáció: |
|
|||||||||
Érmek: |
|
|||||||||
Tiszteletdíjak (serlegek stb.): |
|
|||||||||
Hivatalos értekezletek: |
|
|||||||||
Fogadások: |
|
|||||||||
Megnyitó és záróünnepség: |
|
|||||||||
Biztonsági szolgálat: |
|
|||||||||
Sportegészségügyi/mentőszolgálat: |
|
|||||||||
Doppingellenőrzés: |
|
|||||||||
Informatikai szolgáltatás: |
|
|||||||||
Marketing kiadások összesen: |
|
|||||||||
kiadványok (plakát, fotó, műsorfüzet, grafika, dekoráció stb.): |
|
|||||||||
nyomtatványok: |
|
|||||||||
ajándéktárgyak: |
|
|||||||||
reklámtevékenység: |
|
|||||||||
sajtótájékoztató: |
|
|||||||||
egyéb: |
|
|||||||||
Személyi jellegű kiadások összesen: |
|
|||||||||
szervező bizottság tagjai: |
|
|||||||||
technikai személyzet: |
|
|||||||||
tisztségviselők: |
|
|||||||||
versenybírók: |
|
|||||||||
hostessek: |
|
|||||||||
tolmács: |
|
|||||||||
bemondó: |
|
|||||||||
szakértők: |
|
|||||||||
egyéb: |
|
|||||||||
Formaruha: |
|
|||||||||
Egyéb sportág-specifikus kiadások: |
|
|||||||||
Összesen: |
|
A rendeletet a 4/2011. (II. 28.) NEFMI rendelet 61. § (2) bekezdése hatályon kívül helyezte 2011. március 1. napjával.
A 6. § (3) bekezdés a) pontja a 26/2009. (X. 16.) ÖM rendelet 20. § 5. pontja szerint módosított szöveg.
A 6. § (3) bekezdés d) pontja a 26/2009. (X. 16.) ÖM rendelet 20. § 5. pontja szerint módosított szöveg.
Az 56. § (5) bekezdését az 5/2008. (VIII. 13.) ÖM rendelet 1. §-a iktatta be.
Az 56. § (6) bekezdését a 15/2008. (XII. 20.) ÖM rendelet 1. §-a iktatta be, szövege a 23/2009. (VIII. 5.) ÖM rendelet 7. §-ával megállapított szöveg.
A 60. § (2)–(3) bekezdése e rendelet 60. § (4) bekezdése alapján hatályát vesztette.
- Hatályos
- Már nem hatályos
- Még nem hatályos
- Módosulni fog
- Időállapotok
- Adott napon hatályos
- Közlönyállapot
- Indokolás