A fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről szóló 2/2008. (MK 68.) MeHVM utasítás egységes szerkezetbe foglalva a 12/2008. (HÉ 45.) MeHVM utasítással*
2008.10.18.
I. Általános rendelkezések
1. a) Az utasítás hatálya kiterjed a 2. pontban megjelölt, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló, többször módosított 217/1998. (XII. 30.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ámr.) 46. § (5) bekezdése alapján év közben megállapított új előirányzatokra. Ez utóbbiak esetében a kötelezettségvállalót és a szakmai teljesítésigazolót – a jelen utasítás módosítása nélkül – külön írásbeli felhatalmazással jelölöm ki. b) Amennyiben a fejezeti kezelésű előirányzat felhasználására vonatkozó előírásokat más jogszabály részletesen tartalmazza, a jelen utasítás rendelkezéseit csak az abban nem szabályozott kérdésekben kell alkalmazni.
c) A 2008. április 1-jét követően kiírt pályázati eljárások vagy támogatás igénylésére vonatkozó más kérelem esetében a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény előírásait is alkalmazni kell.
2. Fejezeti kezelésű előirányzatok címrendi besorolás szerint
9/2/01 |
Központilag kezelt fejezeti feladatok |
9/2/03 |
Afganisztáni tartományi újjáépítési segélyprogram kiadásainak támogatása |
9/2/04 |
„Legyen jobb a gyermekeknek” nemzeti stratégia monitoringja és kapcsolódó feladatok támogatása |
9/2/05 |
A Kormány és az MTA közötti kutatási megállapodások kiadásai |
9/2/06 |
Audiovizuális médiaszabályozás |
9/2/07 |
Nemzeti és kiemelt ünnepek, egyéb rendezvények, események támogatása |
9/2/08 |
Lakossági tájékoztatáshoz kapcsolódó kiadások |
9/2/09 |
Közszolgálati és közigazgatási minőségfejlesztési feladatok |
9/2/10 |
Állami vezetőkkel kapcsolatos és egyéb humán feladatok támogatása |
9/2/11 |
Nemzetközi tagdíjak |
9/2/12 |
Köztisztviselői továbbképzési rendszer és vezetőképzés támogatása |
9/2/13 |
Kormányzati személyügyi feladatok támogatása |
9/2/14 |
Kormányzati informatikai rendszerek alapszolgáltatásainak biztosítása |
9/2/15 |
Kormányzati informatikai fejlesztési kötelezettségek |
9/2/16 |
EXPO 2010 Világkiállításon való részvétel előkészítése |
9/2/20 |
Készenléti rendszerek (EDR és ESR) üzemeltetése és kapcsolódó kiadások támogatása |
9/2/24 |
Kormányzati igazgatással kapcsolatos feladatok támogatása |
9/2/25 |
Kisebbségi intézmények átvételének és fenntartásának támogatása |
9/2/26 |
Kisebbségi koordinációs és intervenciós keret |
9/2/60 |
Átvett előirányzatok kincstári díjai |
9/2/62 |
Az 1956-os forradalom és szabadságharc 50. évfordulója megünneplése előkészítésének támogatása |
9/3/01 |
Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítvány támogatása |
9/3/02 |
Puskás Tivadar Közalapítvány támogatása |
9/3/03 |
Magyarországi Nemzeti Etnikai Kisebbségekért Közalapítvány támogatása |
9/3/06 |
Avicenna, Közel-Kelet Kutatások Közalapítvány támogatása |
9/3/08 |
Bolyai Műhely Közhasznú Alapítvány támogatása |
9/3/09 |
Baptista Szeretetszolgálat Alapítvány támogatása |
9/3/10 |
Egyéb civil és nonprofit szervezetek támogatása |
9/4/01 |
Határon túli magyarok oktatási programjainak támogatása |
9/4/02 |
Kedvezménytörvény alapján járó oktatási-nevelési támogatás, valamint a szórványoktatás és a csángó
magyarok támogatása |
9/4/03 |
Nemzetpolitikai tevékenység támogatása |
9/4/04 |
A magyar–magyar kapcsolattartás erősítése |
d) 9. cím, 5. alcím: Informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok
9/5/01 |
Szakképzési feladatok |
9/5/03 |
Információs társadalom kiteljesítése |
9/5/04 |
e-Információszabadság |
9/5/06 |
NAVA-NDA-program |
9/5/07 |
Felső- és közoktatási szoftver- és licencdíj |
9/5/08 |
Köztisztviselők és pedagógusok internet-hozzáférésének támogatása |
9/5/10 |
e-Gazdaságra hangolva |
9/5/11 |
Információs társadalom kiteljesítését támogató tudásmenedzsment |
9/5/12 |
A millenáris programokkal összefüggő feladatok |
9/5/13 |
Közhálóprogram |
9/5/14 |
Határon túli információs társadalom programok támogatása |
e) 9. cím, 6. alcím: operatív programok keretében megvalósuló projektek
9/6/01 |
Közfeladatok felülvizsgálata ÁROP-2007/312 |
9/6/02 |
Egyes intézmények szervezetfejlesztése ÁROP-2007/311 |
9/6/03 |
Az államreform koncepcionális megalapozása ÁROP-2007/313 |
9/6/04 |
Személyügyi Központ szervezetfejlesztése és teljesítményértékelés ÁROP-2007/321 |
9/6/05 |
Elektronikus közigazgatási keretrendszer kialakítása ÁROP-2007/1.2.2 |
9/7/01 |
Fejezeti általános tartalék |
g) 13. cím: K-600 hírrendszer működtetése
13 |
K-600 hírrendszer működtetése |
II. Értelmező rendelkezések
Az utasítás alkalmazásában:
1. Kötelezettségvállalás: olyan intézkedés, amely a költségvetés végrehajtása céljából, a feladatok ellátásához szükséges feltételek biztosítása érdekében, a kiadási előirányzatokat terhelő fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget (előirányzat-átcsoportosítás) keletkeztet. A kötelezettségvállalásra ellenjegyzés után és csak írásban kerülhet sor.
2. Hosszú távú kötelezettségvállalás: olyan intézkedés, amely az állami költségvetés terhére, szolgáltatásvásárlásra, lízingre, eszközüzemeltetésre és karbantartásra, illetve -bérlésre irányuló, több évre szóló (több év kiadási előirányzatait terhelő) fizetési kötelezettséget jelentő szerződést (megállapodást) keletkeztet. E definíció alkalmazásában szolgáltatás vásárlásának minősül az is, ha a szolgáltatási díjban a szolgáltatás nyújtásához szükséges eszköz létrehozását is megtérítik.
a) Nem minősül hosszú távú kötelezettségvállalásnak
aa) az Európai Unió költségvetéséből, illetve az Európai Gazdasági Térség Európai Unión kívüli tagállamainak költségvetéséből finanszírozott támogatási programok,
ab) azon határozatlan időre kötött szerződések, amelyek esetében az állami költségvetést terhelő éves fizetési kötelezettség az 500,0 millió forint, általános forgalmi adó nélkül számított értéket nem éri el,
ac) azon határozott időre kötött szerződések, amelyek esetében az állami költségvetést terhelő fizetési kötelezettség folyóáron számított összértéke az 5000,0 millió forint, általános forgalmi adó nélkül számított értéket nem éri el.
b) Az ab) és ac) pontok szerinti összérték megállapításakor az ugyanazon programhoz kapcsolódó – akár eltérő jogcímen alapuló – valamennyi várható költségvetési kifizetést együttesen kell figyelembe venni. Program alatt együttesen azon szolgáltatásvásárlásokra irányuló szerződéseket kell érteni, amelyekhez a Kormány, illetve az Országgyűlés ugyanazon döntés keretében adja meg a felhatalmazást.
3. Kötelezettségvállaló: a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter (a továbbiakban: miniszter), vagy az általa erre írásban felhatalmazott személy, illetve az, akit a jelen utasítás a kötelezettségvállalásra, előirányzat feletti rendelkezésre feljogosít, ideértve a helyettesítés esetét is. Amennyiben a helyettesítés nem jogszabályon alapul, úgy azt igazolni szükséges. A kötelezettségvállaló felelősséggel tartozik az előirányzat terhére történő hatékony felhasználás cél- és szabályszerűségének betartásáért és betartatásáért.
4. A kötelezettségvállalás dokumentumai:
d) a visszaigazolt megrendelés,
e) a jóváhagyott feladat megvalósítása érdekében kötött, szerződéssel alátámasztott és a Kincstárnak az adott évben december 20-ig bejelentett feladatfinanszírozási Engedélyokirat, illetve Alapokmány,
f) a pályázati úton odaítélt támogatásról szóló döntés aláírt dokumentuma,
g) a kormányhatározat alapján átcsoportosított előirányzat felhasználására tett, a határozat megjelenésétől számított 60 napon belüli intézkedés dokumentuma.
5. Az előzetes kötelezettségvállalás dokumentumai:
a) a közbeszerzésekről szóló 2003. évi CXXIX. törvényben meghatározott, a közbeszerzés megkezdéseként a közbeszerzési eljárást megindító feladott hirdetmény, b) megküldött ajánlati, ajánlattételi felhívás, továbbá
c) meghirdetett támogatási konstrukció dokumentumai (pályázati felhívások, kiírások, támogatási programokról és egyedi támogatásokról szóló döntés) – amennyiben nem kerülnek visszavonásra.
6. Ha a kötelezettségvállalás, illetve az előzetes kötelezettségvállalás (továbbiakban: kötelezettségvállalás) érvényességéhez a pénzügyminiszter jóváhagyása szükséges [Ámr. 134/A. § (4) bekezdés], a kötelezettségvállalás dokumentációjához csatolni kell ennek bizonylatát.
7. Ellenjegyzés (jogi, pénzügyi): annak írásban történő igazolása, hogy az adott kötelezettségvállalásra vonatkozóan:
a) a szerződés és a kezdeményező által rendelkezésre bocsátott iratok összhangban vannak (jogi);
b) a szerződés az annak alapjául szolgáló jogviszonyra vonatkozó jogi előírásoknak megfelel (jogi);
c) a jóváhagyott költségvetés fel nem használt, illetve le nem kötött, a kötelezettségvállalás tárgyával összefüggő kiadási előirányzat rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy várhatóan befolyó bevétel a fedezetet biztosítja (pénzügyi),
d) a kifizetés időpontjában a fedezet rendelkezésre áll (pénzügyi),
e) a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat (pénzügyi).
Az ellenjegyzésnek minden esetben meg kell előznie a kötelezettségvállalást.
a) pénzügyi: a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KF) vezetője, vagy helyettese;
b) jogi: a Miniszterelnöki Hivatal egyes polgári jogi szerződéseiről és a nemzeti értékhatárokat meg nem haladó értékű közbeszerzési eljárások rendjéről szóló utasítás hatálya alá tartozó szerződések esetében, az ott meghatározott eljárásrend szerint a Személyügyi, Jogi Képviseleti és Biztonsági Főosztály és a Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság kijelölt munkatársa. A nemzeti értékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű beszerzések esetében a 14/2006. MeHVM utasítás rendelkezései szerint kell eljárni. Az ellenjegyző feladatai ellátásához szükség szerint szakértőt vehet igénybe. 9. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg az ellenjegyzésre vonatkozó szabályoknak, úgy az ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatnia kell a kötelezettségvállalót, illetve a minisztert.
Ha a miniszter a tájékoztatás ellenére írásban ellenjegyzésre utasítja az ellenjegyzőt, az köteles az utasításnak eleget tenni. A kötelezettségvállaló és az ellenjegyző – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – azonos személy nem lehet.
10. Szakmai teljesítésigazolás: a kötelezettségvállalás dokumentumában foglaltak teljesítésének írásban történő igazolása. A kiadás teljesítésének és a bevétel beszedésének elrendelése előtt okmányok alapján ellenőrizni, szakmailag igazolni kell azok jogosultságát, összegszerűségét, a szerződés, megrendelés, megállapodás stb. teljesítését.
Az esetleges hiányosságok megszüntetésére intézkedést kell kezdeményezni, és érvényesíteni kell a szerződésben rögzített szankciókat. Visszafizetési kötelezettség megállapításáról haladéktalanul értesíteni kell a KF-et.
A teljesítés elfogadását megalapozó okmányok, bizonylatok és egyéb dokumentumok megőrzése a teljesítés igazolására jogosult személy feladata.
11. Szakmai teljesítésigazoló: az a személy, akit a jelen utasítás kijelöl, illetve az, akit a miniszter, vagy a kötelezettségvállaló – indokolással ellátva – erre írásban feljogosít.
12. Érvényesítés: a szakmai teljesítésigazolás alapján az összegszerűségnek a szerződéssel való egyeztetése, a fedezet megléte és az előírt követelmények betartásának ellenőrzése.
13. Érvényesítő: a KF kijelölt munkatársa(i), vagy az, akit a kötelezettségvállaló erre írásban feljogosít. Az érvényesítő személy – ugyanazon gazdasági tevékenységre vonatkozóan – nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, a szakmai teljesítésigazolásra, valamint az utalványozásra jogosult személlyel.
14. Utalványozás: a kiadások teljesítésének, a bevételek beszedésének, valamint elszámolásának elrendelése.
Utalványozni csak az érvényesített okmányra rávezetett, vagy külön írásbeli rendelkezéssel (a továbbiakban: utalvány/utalványrendelet) lehet.
15. Utalványozó: a KF vezetője, vagy helyettese.
Az utalványozó és az utalvány ellenjegyzője – ugyanazon gazdasági eseményre vonatkozóan – azonos személy nem lehet.
16. Utalvány ellenjegyzője: a KF kijelölt munkatársa(i). Az utalványozás ellenjegyzése során – figyelemmel az ellenjegyzés általános szabályaira – meg kell győződni arról is, hogy a szakmai teljesítés igazolása és az érvényesítés megtörtént-e.
17. Kötelezettségvállalást, érvényesítést, utalványozást, ellenjegyzést nem végezhet az a személy, aki ezt a tevékenységet közeli hozzátartozója [a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény 685. §-ának b) pontja], vagy maga javára látná el.
18. Szakmai felügyeletet ellátó: a kötelezettségvállaló.
19. Előirányzat-finanszírozási terv: a fejezeti kezelésű előirányzatok terhére átcsoportosított, valamint a közvetlenül teljesített kifizetésekhez szükséges források (bevétel, támogatás, maradvány) felhasználásának időbeli ütemezése, melynek alapul kell szolgálnia a teljesítésarányos finanszírozáshoz (keretnyitáshoz) és a fizetőképesség megőrzéséhez (likviditásmenedzseléshez), továbbá összhangban kell lennie a kötelezettségvállalásokkal. A szakmai felügyeletet ellátó személy által elkészíttetett előirányzat-finanszírozási tervet a KF nyújtja be elektronikusan a Kincstár részére.
1. A fejezeti kezelésű előirányzatok rendeltetésüknek megfelelően, a jóváhagyott célra használhatók fel.
2. Az előirányzatok rendeltetésszerű felhasználása – figyelembe véve a vonatkozó jogszabályok rendelkezéseit – történhet:
aa) közvetlen fejezeti kifizetéssel,
ab) a költségvetési felügyelete alá tartozó intézményén keresztül;
ba) fejezeti kezelésű előirányzatán, vagy
bb) a költségvetési felügyelete alá tartozó intézménynél.
3. A tárgyévi előirányzatok terhére a jóváhagyott előirányzatok mértékéig vállalható kötelezettség úgy, hogy a pénzügyi teljesítés határideje – ha a jogszabály másként nem rendelkezik – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át.
A tárgyévet követő évben:
a) a beruházások, a több éven keresztül megvalósuló felújítások és beruházást helyettesítő szolgáltatásvásárlások, a többéves megvalósítással kiírt pályázatok, valamint a Nemzetközi Fejlesztési Együttműködés, a nemzetközi támogatások, az európai uniós forrásokkal megvalósuló programok, illetve a vis maior helyzetek miatti előirányzat-maradványról, valamint
b) azon a) pontba nem tartozó összegekről, amelyre kötelezettséget vállaltak, de annak pénzügyi teljesítésére nem került sor a tárgyévet követő év június 30-áig
a Kormány külön eljárás keretében dönt.
5. A hosszú távú kötelezettségek vállalására az Áht. 12/B. § rendelkezései az irányadók. A hosszú távú kötelezettségvállalásokról a KF összesítő nyilvántartást vezet. 6. A fejezeten belüli, vagy más fejezethez tartozó központi költségvetési szerv javára többlettámogatás – a lebonyolítás céljából átcsoportosított előirányzatok, kormányzati beruházás és a felújítás kivételével – kizárólag új feladat ellátására, illetve a meglévő feladatok növekedésével összefüggő kiadások finanszírozására nyújtható.
7. Az előirányzatok fejezeten belüli költségvetési címeken, illetve fejezetek között (beleértve a fejezeti kezelésű előirányzat felhasználásának a fejezet által felügyelt költségvetési szerve általi lebonyolítását is) történő felhasználása esetén, az érintett fejezet(ek) hatáskörében előirányzat-módosítást kell végrehajtani.
8. Az előirányzatok felhasználása során szükségessé váló, fejezeti hatáskörű előirányzat-módosítást a kormányzati munka stratégiai irányítását ellátó államtitkár engedélyezi. Az engedélyezés történhet a kötelezettségvállalás dokumentumán az ellenjegyzést és a kötelezettségvállalást követően, illetőleg a KF külön feljegyzése alapján.
9. Az előirányzatok felhasználása írásbeli kötelezettségvállalás (jogszabály, szerződés, megrendelő stb.) alapján történhet. A megkötött szerződésnek, adott megbízásnak, megrendelésnek az általános feltételek mellett tartalmaznia kell:
a) a kedvezményezett cégnevét (nevét), székhelyét (címét), adószámát, képviselőjének nevét,
b) A szakmai, műszaki teljesítés határidejét, melyet tárgyévi előirányzat terhére történő kötelezettségvállalás esetében úgy kell megállapítani, hogy a pénzügyi teljesítés határideje – ha a jogszabály másként nem rendelkezik – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át,
c) A kifizetendő összeget,
d) Az összeg kifizetésének határidejét, a következő év(ek) előirányzata terhére vállalt kötelezettségek esetében évenkénti ütemezésben.
10. A rendelkezésre álló források szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználásáért, az előirányzat szakmai felügyeletét ellátó személy a felelős.
11. Az előirányzat felett szakmai felügyeletet ellátó személynek – az éves beszámoló, illetve a zárszámadás keretében – szöveges értékelést kell adnia az előirányzat felhasználásáról, a megvalósított szakmai célokról és a nevesített feladatok végrehajtásáról, az előirányzat-maradványról.
12. Az Ámr. 162/A. és 162/B. §-ban foglalt határidők betartása érdekében az előirányzatok terhére kiírt pályázatokról, vagy a nem pályázati úton odaítélt támogatások, egyéb más kötelezettségvállalások, illetve előzetes kötelezettségvállalások esetében a kötelezettségvállalás dokumentumát a kötelezettségvállaló 2 munkanapon belül köteles átadni a KF részére. Kivételt képeznek az európai uniós támogatással megvalósuló programokhoz, valamint a határon túli magyarok támogatásához kapcsolódó kötelezettségvállalások.
14. A támogatási kérelem befogadottnak minősül, ha a kérelem és a hiánytalanul kitöltött nyilatkozat a kötelezettségvállaló rendelkezésére áll. A kérelem nem bírálható el, ha a kérelmező az összeférhetetlenségéről nem nyilatkozik.
15. Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy a támogatásra irányuló eljárásban érintett, a kötelezettségvállalásra jogosult vezető köteles intézkedni e tény közzétételéről. Ha az érintettséget megalapozó körülményről a kötelezettségvállaló a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés meghozatala előtt szerez tudomást, úgy köteles felszólítani a kérelmezőt e körülmény 8 napon belüli közzétételének kezdeményezésére. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, támogatásban nem részesülhet, támogatásra irányuló döntés nem hozható.
16. A befogadást követően 2 munkanapon belül a kötelezettségvállalásra jogosult vezető, vagy az általa kijelölt munkatárs köteles a KF kijelölt kapcsolattartóját elektronikus úton tájékoztatni a támogatási kérelem alábbi adatairól:
– támogatási kérelem egyedi azonosítója (iktatószám),
– kérelmező neve, címe (székhely, lakcím)
– természetes személy esetén születés helye, ideje,
– gazdasági társaság vagy egyéb szervezet esetén a nyilvántartásba vételi okirat száma, nyilvántartásba vevő szerv neve,
– igényelt összeg (jelölve bruttó vagy nettó),
– összeférhetetlenség (van/nincs).
17. A befogadott kérelem elutasításáról a kötelezettségvállalásra jogosult vezető vagy az általa kijelölt munkatárs 2 munkanapon belül köteles a KF kijelölt kapcsolattartóját elektronikus úton tájékoztatni.
18. Támogatásról szóló döntés akkor hozható, illetőleg a támogatási szerződés akkor köthető meg, ha a következő dokumentumok, nyilatkozatok rendelkezésre állnak:
a) az igénylő támogatásra vonatkozó írásbeli kérelme,
b) az igénylő nyilvántartásba vételéről, illetőleg bejegyzéséről kiadott 30 napnál nem régebbi okirat hitelesített másolata,
d) a szükséges hatósági engedélyek (beruházások esetében),
e) a támogatandó program, feladat vonatkozásában az általános forgalmi adót , a megvalósításhoz igényelt támogatás összegét és a saját forrás mértékét is tartalmazó költségvetés,
g) a pályázati rendszerben történő támogatásnyújtás esetén a pályázó nyilatkozata arról, hogy hozzájárul ahhoz, hogy a Kincstár a mindenkor működtetett monitoringrendszerhez a jogszabályban meghatározott jogosultak, valamint az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal és a Pénzügyminisztérium számára hozzáférési lehetőséget biztosítson.
19. a) Alapítványonként évente 100 millió forintot meghaladó támogatási kérelem esetén a támogatást a Kormánynak kell engedélyeznie.
b) Ha a támogatás kedvezményezettjének kijelöléséhez és a támogatás mértékének megállapításához nem kell a Kormány jóváhagyását kérni, a társadalmi szervezeteknek, alapítványoknak nyújtandó támogatásról a Miniszterelnöki Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata szerinti irányítási jogkört gyakorló államtitkár, amennyiben a kötelezettségvállaló a Miniszteri Kabinet vezetője, az általános államtitkár dönt.
c) A Kormány, illetőleg a kijelölt államtitkár döntését előkészítő iratot a kötelezettségvállalónak kell előterjesztenie.
20. A támogatási kérelmekkel, pályázatokkal és a támogatási szerződésekkel kapcsolatos, a Knyt.-ből eredő, valamint a 19. pont szerinti előzetes döntés esetében a társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztéséért felelős miniszter részére teljesítendő adatszolgáltatási kötelezettséget – a kötelezettségvállaló adatszolgáltatása alapján – a KF teljesíti.
21. A támogatási szerződés megkötésére az előirányzat szakmai felügyeletét ellátó állami vezető, kormánybiztos, vagy a Miniszteri Kabinet vezetője jogosult.
22. a) Támogatás jóváhagyása esetén a támogatási szerződés előkészítését az igazgatási szakállamtitkárnál kell kezdeményezni a 3. sz. melléklet megküldésével, az azon feltüntetett eredeti dokumentumok hiánytalan csatolásával. Pályázat esetén a kezdeményezéshez a teljes pályázati anyagot csatolni kell. A mellékletek kedvezményezettől történő bekéréséről a kezdeményező szervezeti egység intézkedik. b) A Knyt. 5. § (2) bekezdése szerinti, támogatást jóváhagyó döntés akkor tekinthető meghozottnak, ha a támogatási szerződés aláírása teljeskörűen megtörténik.
23. a) A pályázat kiírását megelőzően a kötelezettségvállaló köteles kidolgozni a pályázat részletes eljárási rendjét, és köteles gondoskodni azok betartásáról, valamint a nyújtott támogatások esetében a mintavételes, vagy kockázatelemzésen alapuló, dokumentált szakmai és pénzügyi helyszíni ellenőrzés rendszeres elvégzéséről.
b) A pályázati rendszer keretében történő felhasználás esetén az adott fejezeti kezelésű előirányzat szakmai felügyeletét ellátó személy (kötelezettségvállaló) a pályázati kiírás megjelenését megelőzően köteles a Kincstár részére papír alapon megküldeni:
ba) az adott előirányzat célrendszerének, rendeltetésének meghatározására, a pályázatos támogatási célú felhasználás tárgyévi keretösszegére, mértékére, a nyújtható támogatás arányára vonatkozó javaslatát [Ámr. 8/a) számú melléklet], továbbá bb) a pályázati felhívás tervezetének teljes körű dokumentációját.
c) Az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 85/2004. (IV. 19.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó kedvezményezett részére nyújtandó támogatások esetében az ezekre meghatározott külön eljárásrendet kell alkalmazni. d) A Kincstár a döntés-előkészítés folyamatában a pályázati konstrukció regisztrálása után lekérdezési lehetőséget biztosít a pályázóknak a monitoringrendszerben regisztrált adatairól.
e) A kötelezettségvállalónak a szerződés megkötéséről, módosításáról, felbontásáról, megszűnéséről az Ámr. 87. § (7) bekezdésében szereplő adatszolgáltatást kell teljesítenie az OTMR részére. f) A regisztrált adatok egyeztetése céljából a Kincstár évente június 30-ig adatot szolgáltat az OTMR-ben feldolgozott, az Ámr. 8/b) számú melléklete szerinti információkról a kötelezettségvállalónak. A kötelezettségvállalónak gondoskodnia kell a számára megküldött adatok július 31-ig történő aktualizálásáról. g) A kötelezettségvállalónak az adatszolgáltatások visszaigazolásáról, regisztrálásáról, illetve az adatok aktualizálásáról írásban kell értesítenie a KF-et.
h) Az átutalások kezdeményezésével egy időben, az Ámr. 9. számú mellékletében meghatározott információkról a KF-nek kell értesítenie az OTMR-t.
24. Amennyiben a támogatott általános forgalmi adó (áfa) levonási joggal rendelkezik, úgy a támogatás mértéke a teljes program kiadásának az áfával és a saját résszel csökkentett összegéig terjedhet.
25. Az egyedi döntéssel, vagy pályázati úton nyújtott támogatás esetében a szerződésnek, megállapodásnak a kedvezményezett azonosító adatain túl tartalmaznia kell:
a) a támogatás konkrét célját,
b) a támogatás folyósításának feltételeit,
c) a szakmai, (műszaki) teljesítés időpontját, melyet tárgyévi előirányzat terhére történő kötelezettségvállalás esetében úgy kell megállapítani, hogy a pénzügyi teljesítés határideje a támogatónál – ha jogszabály másként nem rendelkezik – nem haladhatja meg a tárgyévet követő év június 30-át,
e) a támogatás folyósításának határidejét, a következő év(ek) előirányzata terhére vállalt kötelezettségek esetében évenkénti ütemezésben,
f) a támogatás felhasználásával kapcsolatos elszámolási és beszámolási kötelezettséget és annak határidejét,
g) a támogatás folyósítása felfüggesztésének, illetve visszafizetésének eseteit,
h) a szerződésszegés eseteit és jogkövetkezményeit.
26. Az előirányzatok terhére nyújtott egyedi vagy pályázati támogatások folyósítása elsősorban teljesítményarányosan, a kedvezményezett által benyújtott és a szakmai szervezeti egység által ellenőrzött elszámolások alapján:
– elvégzett feladatokhoz kötődően részletekben
27. Támogatási előleg egy összegben, vagy részletekben történő folyósítására is sor kerülhet abban az esetben, ha a teljesítményarányos finanszírozás a támogatási cél megvalósítását nem teszi lehetővé. Támogatási előleg részletekben történő folyósítása esetén a fennmaradó támogatás folyósításának feltétele a már folyósított támogatással történő elszámolás. A finanszírozás módját a szerződésben rögzíteni kell.
28. A kedvezményezett működéséhez nyújtott támogatások biztosítása időarányosan történik. Az időarányostól eltérő folyósítást a kedvezményezett indokolt kérelemmel írásban kezdeményezheti. Az időarányostól eltérő felhasználás engedélyezésére a kötelezettségvállaló jogosult.
29. A teljesítményarányos finanszírozás kivételével a kedvezményezettek a támogatás felhasználásáról utólag, a szerződésben rögzítettek szerint kötelesek elszámolni.
30. A fejezethez, vagy más fejezethez tartozó költségvetési szervekhez átadott források terhére történő finanszírozáskor, az előirányzatot átadó szakmai szervezet előírásainak betartása mellett, az intézmény belső szabályzatai szerint kell eljárni.
31. Visszterhes szerződés esetén előleg fizetésére nem kerülhet sor. Ha a teljesítés részekre bontható, a szerződésben foglalt feltételek szerint részszámla teljesítésére van lehetőség.
32. a) A feladatfinanszírozásra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni:
aa) Kormányzati informatikai fejlesztési kötelezettségek,
ab) Készenléti rendszerek (EDR és ESR) üzemeltetése és kapcsolódó kiadások támogatása
elnevezésű fejezeti kezelésű előirányzatok esetében.
b) A finanszírozáshoz szükséges Alapokmányt a kötelezettségvállalásra jogosult személy engedélyezi. Az okmányokat a KF vezetője, vagy helyettese, valamint a megvalósító intézmény belső szabályzata szerint kijelölt munkatárs ellenjegyzi.
c) A teljesítések igazolására az Alapokmányon megjelölt – szakmailag felelős – személy jogosult.
d) Utalványozásra a kiadások elsődleges elszámolójaként feltüntetett, az előirányzat szakmai felügyeletével megbízott szervezeti egység – előírások szerint bejelentett – munkatársai jogosultak.
e) A feladatfinanszírozás okmányait a KF továbbítja a Kincstárhoz.
33. Az előirányzatok felhasználásával kapcsolatos kincstári és banki jutalékokat (díjakat) az érintett előirányzat terhére kell elszámolni, ettől eltérni a Miniszteri Kabinet vezetője engedélyével, a fejezeti tartalék előirányzat terhére történő finanszírozással kerülhet sor.
34. Az összehangolás szabályait kell alkalmazni az:
a) 9/5/03 Információs társadalom kiteljesítése,
b) 9/5/06 NAVA-NDA-program
elnevezésű előirányzatok (a továbbiakban: azonos célú előirányzatok) esetében.
35. Az azonos célú előirányzatok általános szabályai, a pályázatok tartalmi követelményei, elbírálásuk, a szerződéskötések, a támogatások folyósítása, valamint a program(ok) lezárása tekintetében az Ámr. 78–93. §-okban foglaltak szerint kell eljárni.
36. A „K-600-as hírrendszer működtetése” előirányzat felhasználása során:
Az üzemeltetési-fenntartási tevékenységeknél a kifizetés a szerződésben meghatározott (havi, negyedéves, féléves) rendszerességgel történhet.
A fejlesztés(ek) eredményeként keletkező vagyonelemek felhasználásáról és elhelyezéséről a kötelezettségvállaló dönt, valamint köteles az előírásoknak megfelelően kezdeményezni azok nyilvántartásba vételét a Központi Szolgáltatási Főigazgatóságnál.
Az előirányzat terhére egyedi vagy pályázati úton támogatás nem nyújtható.
A szakmai teljesítésigazolás és utalványrendelet elkészítését követően történik a kifizetések kezdeményezése a Magyar Államkincstárnál.
Az előirányzat felhasználásával kapcsolatosan szükséges eljárások és információszolgáltatás alkalmával figyelemmel kell lenni az esetlegesen fennálló titokvédelmi szabályokra.
IV. Előirányzatonkénti részletes eljárási
és hatásköri szabályok
9/2/01 Központilag kezelt fejezeti feladatok
Az előirányzat biztosít fedezetet a miniszterelnöki és miniszteri elismerésekre, így különösen:
– az életmentés közben tanúsított hősies magatartás (Életmentő Emlékérem),
– a magyar tudomány és művészet, valamint a magyar oktatás és művelődés fellendítése terén szerzett kimagasló érdemek (Magyar Corvin-lánc),
– a közigazgatásban és annak érdekében végzett magas színvonalú köztisztviselői szakmai munka, illetve az oktatói, tudományos, kutatói, szerzői jogi tevékenység elismerésére (pl. Magyary Zoltán Emlékérem), valamint
– a diákolimpiákon helyezést elért tanulók ösztöndíjára és a felkészítő tanárok jutalmazására,
valamint a központi forrásokból nem finanszírozott feladatokra.
– a Miniszteri Kabinet vezetője,
szakmai teljesítésigazoló:
– a Költségvetési Főosztály vezetője vagy helyettese.
9/2/03 Afganisztáni tartományi újjáépítési segélyprogram kiadásainak támogatása
Az előirányzaton az előző évről áthúzódó előirányzat-maradvány felhasználása történik.
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a Program Koordinációs Főosztály vezetője.
9/2/04 „Legyen jobb a gyermekeknek” nemzeti stratégia monitoringja és kapcsolódó feladatok támogatása
Az előirányzat a közkiadások hatásosságának mérésére, az ehhez szükséges eszközök kimunkálására, hasznosítási rendje kialakítására irányuló feladatok finanszírozására szolgál. Ennek keretében a monitoringfeladatokhoz módszertan kidolgozása, a rendelkezésre álló és hiányzó információk, szakértői elemzések feltérképezése, a gyerekszegénység helyzetével foglalkozó, az Országgyűlés részére készített éves jelentések adatigényének kialakítása, elkészítése a gyerekszegénységet enyhítő, a társadalmi mobilitást elősegítő költségvetési ráfordítások bemeneti, kimeneti és eredményindikátorainak kialakítása, elemzések, értékelések elkészítése történik. Az előirányzatból a „Legyen jobb a gyermekeknek” Nemzeti Stratégia végrehajtásához kapcsolódó kísérleti kutatási programokhoz adható egyedi támogatás.
– az általános államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az általános államtitkár.
9/2/05 Kormány és MTA közötti kutatási megállapodások kiadásai
A Magyar Köztársaság Kormánya és a Magyar Tudományos Akadémia között stratégiai kutatások megvalósítása érdekében létrejött Együttműködési Megállapodásban foglaltaknak megfelelően, a MeH, illetve az MTA megállapodás keretében határozza meg az adott évi támogatási forrásokból elvégzendő fő feladatokat, és rögzíti a stratégiai kutatások célterületeit.
A címzett támogatás előirányzat-átcsoportosítással átadásra kerül az MTA részére.
– az általános államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az általános államtitkár.
9/2/06 Audiovizuális médiaszabályozás
Az előirányzat elsősorban a digitális átállás stratégiájának felgyorsításához, a műsorszolgáltatás tényleges átállásához szükséges szakmai háttéranyagok elkészítését, a változások lakossági kommunikációját és a további médiaszabályozás (médiafelügyelet, piacra lépés szabályozása, finanszírozás, tartalomszabályozás, közszolgálat) feladataival összefüggő kiadások finanszírozására használható fel.
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár.
9/2/07 Nemzeti és kiemelt ünnepek, egyéb rendezvények, események támogatása
A program elsődleges célja: méltó megemlékezés az állami, nemzeti és kiemelt ünnepekről.
A feladatok közé tartozik az állami és nemzeti ünnepek és az egyéb – országos jelentőségű – kiemelt ünnepek, események, évfordulók, világnapok méltó, szakemberek bevonásával történő megszervezése és lebonyolítása, az ünnepségek egyes elemeinek megtervezése.
Az ünnepek méltó megünneplésével kapcsolatos feladat a konkrét események tartalmi és szervezeti elemeiről megfelelő szintű döntés előkészítése, tervek, tanulmányok elkészítése és finanszírozása, az egyes rendezvények lebonyolítására és megszervezésére közbeszerzési pályázatok kiírása, szakemberek felkérése, felkészítése, díjazása, infrastrukturális háttér megteremtése, tárgyi feltételek biztosítása, biztonsági szolgálat felkérése. A rendezvényekhez kapcsolódóan gondoskodni kell a lakosság széles körű és részletes tájékoztatásáról, ünnepi tájékoztató kiadványok összeállításáról, kiadásáról, megemlékezések teljes körű megszervezéséről, az ünnepségek lebonyolításáról, valamint a rendezvényekhez kapcsolódó sajtóesemények lebonyolításáról.
A rendezvények lebonyolítására vonatkozó szerződésekben részletesen kell rendelkezni a biztonsági és egészségügyi feladatokról, a megrendelő és a vállalkozó jogairól és kötelezettségeiről.
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár.
9/2/08 Lakossági tájékoztatáshoz kapcsolódó kiadások
A kormányzati kommunikáció alapvető célja a lakosság maradéktalan tájékoztatása, valamint az Új Magyarország kormányprogram végrehajtásának bemutatása, a program megvalósításához szükséges kultúraváltás kommunikációja. Egységes, koherens kommunikációt folytatni proaktív módon.
2008-ban folytatódnak a már megkezdett reformok (egészségügy, oktatás, közigazgatás stb.), amelyek az ország valamennyi állampolgárának életére hatással vannak. A kormány fizetett hirdetések (reklámkampányok) lebonyolítása, rendezvények szervezése, illetve nyomtatott tájékoztató anyagok segítségével kívánja tájékoztatni a lakosságot az intézkedésekről.
A fizetett kommunikáció mellett ez az előirányzat tartalmazza az alapvetően közvélemény-kutatások elvégzéséhez szükséges forrásokat is, amelyek a többi minisztérium és egyéb állami szerv munkájának megalapozásához is támogatást jelentenek. A lakosság tájékoztatása érdekében szükség esetén az előirányzat forrást biztosíthat a nemzeti és kiemelt ünnepekkel, egyéb rendezvényekkel, eseményekkel kapcsolatos kommunikációs kiadásokra is.
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár.
9/2/09 Közszolgálati és közigazgatási minőségfejlesztési feladatok
Az előirányzat a MeH közigazgatás-fejlesztési és közigazgatás-minőségpolitikai feladatainak ellátására szolgál. Célja a közigazgatásban bevezetett és használt minőségügyi modellek eddigi eredményeinek felmérése, valamint a nemzeti közigazgatási minőségfejlesztési stratégia koncepciójának kialakítása. Az új teljesítményértékelési rendszer továbbfejlesztése, a módszertani segédanyagok elkészíttetése, oktatási feladatok ellátása, az ehhez szükséges feltételek, valamint a KÖZIGTAD átalakításával, korszerűsítésével kapcsolatos kiadások finanszírozása.
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár, vagy a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár.
9/2/10 Állami vezetőkkel kapcsolatos és egyéb humán feladatok támogatása
Az állami vezetők és az államigazgatási szervek köztisztviselői számára biztosított juttatásokról és azok feltételeiről szóló 136/2006. (VI. 26.) Korm. rendelet 12. § alapján az állami vezetők egészségügyi ellátását a MeH és a SOTE Kútvölgyi Klinikai Tömb között létrejött szerződés alapján látja el az egészségügyi intézmény. – az általános államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az általános államtitkár.
9/2/11 Nemzetközi tagdíjak
Az előirányzat a különböző nemzetközi szervezeteknek fizetendő tagdíjak (pl.: International Council for Information Technology in Goverment Administration) fedezetére szolgál.
– az érintett szakmai szervezeti egységet irányító államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az érintett szakmai szervezeti egységet irányító államtitkár.
9/2/12 Köztisztviselői továbbképzési rendszer és vezetőképzés támogatása
A továbbképzési rendszer működtetése elengedhetetlenül szükséges a kormány személyzetpolitikai feladatainak ellátásához.
Az előirányzat biztosítja a különböző képzéseket, melyek kormányzati döntések és a Nemzeti Fejlesztési Terv végrehajtásának részeként született szerződéses kötelezettségek formájában jelentkeznek. Ezek közül kiemelendő a köztisztviselői továbbképzési program.
A célelőirányzatból kerül finanszírozásra a módszertani központ működésének személyi kiadásai, valamint a rendszer egyéb működési költségei.
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár, vagy a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár.
9/2/13 Kormányzati személyügyi feladatok támogatása
A kormányzati személyügyi feladatok szervezeti és működési feltételei (szervezetek teljesítménynövelése és mérése a minisztériumokban, egyéni karrierutak segítése, kompetencia alapú munkaköri tervezés, teljesítményösztönzés; elszámoltathatóság; vezetői készségfejlesztés, vezetővé válás segítése; köztisztviselők kiválasztási folyamatának megújítása; gyakornoki rendszer; módszertanok kialakítása, bevezetésükhöz kapcsolódó képzések, e-learning-fejlesztés, vezetőképzés, változás-kezelési programok, egyetemi kooperáció stb.) megteremtéséhez, az infrastrukturális háttér biztosításához nyújt fedezetet az előirányzat.
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár, vagy a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár.
9/2/14 Kormányzati informatikai rendszerek alapszolgáltatásainak biztosítása
A támogatási előirányzat a kormányprogramhoz illeszkedve a szolgáltató állam – Elektronikus Közigazgatási Ügyintézés Központi Rendszereinek (KR) alappilléreit, az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat és az arra épülő minősített információkat továbbító hálózat működtetését, illetve az EU elektronikus ügyintézési folyamataiba való bekapcsolódást, valamint a kormányzati portál, az ügyfélkapu, az elektronikus adó- és járulékbevallás, a kormányzati ügyfél-tájékoztató központ, illetve az informatikai biztonsági központ és a központi azonosító, hitelesítő rendszer működtetését biztosítja.
Ehhez szorosan illeszkedve ellátandó a különböző rendszerek működésének üzembiztonságát szinten tartó eszközberuházások, a használatban lévő hardver- és szoftverelemek frissítése, illetve cseréje, valamint megvalósítandó az üzemeltetés során előálló hibák kiküszöbölése, a biztonsági elemek időnkénti megújítása és a rendszeresen elvégzendő, minőségbiztosítási és auditálási feladatok is.
Az előirányzat felhasználása kiterjed a védelemszervezési és légi riasztási rendszer fenntartási kötelezettségeire is, melyhez az ágazati katasztrófavédelmi rendszerek működtetését biztosító informatikai, illetve technikai feltételek, és a rendszer karbantartási feladatainak, valamint a védelem- és biztonságfejlesztési hírközlési céltartalék-képzési program finanszírozása tartozik. A védelmi jellegű feladatok ellátása terén kiemelkedő jelentőséggel bíró minisztériumok, központi államigazgatási szervek, rendvédelmi szervek számára a védelmi felkészítésüket segítő informatikai eszközök beszerzését, a már meglevő informatikai rendszerük korszerűsítését, egységesítését, valamint az egyes bevetésirányítási rendszerének fejlesztésének teljesebbé tételét szolgálja az előirányzat, ezáltal biztosítva a hírközlési és informatikai szolgáltatások folyamatosságát mind a jelen idejű, mind a rendkívüli viszonyok között.
Ennek megfelelően az előirányzat felhasználási céljai között, az egyes feladatokhoz kapcsolódóan szolgáltatások, beruházások, tanulmányok, szakértők megbízásai, és más költségvetési, illetve nonprofit szervezeteknek az e-kormányzat elterjesztéséhez, megismertetéséhez kapcsolódó feladatokhoz nyújtott támogatások, szakmai bel- és külföldi konzultációk, tagdíjak és jogdíjak, valamint a feladatok ellátásához szükséges környezet kialakítása, koordináció megvalósítása és a minőségbiztosítási kiadások egyaránt szerepelnek.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/2/15 Kormányzati informatikai fejlesztési kötelezettségek
Az előirányzat felhasználásának alapvető elemei az Elektronikus Közigazgatási Ügyintézés Központi Rendszereinek (KR) szinten tartó fejlesztési kötelezettségei, így például a KÜK és az IBK-KGyHSz-BHSz továbbfejlesztése, funkció és felhasználói kör bővítésével, továbbá az e-Europe 2005 akcióprogram 20 (Magyarországon 27) elektronikus szolgáltatása megvalósításának támogatása, például a kapcsolódó szabályozások előkészítésével, valamint az új irányok megvalósíthatóságát célzó informatikai stratégiai kutatás, koordináció és monitoring.
Az előirányzat biztosítja a nemzeti rejtjelező eszközökkel kapcsolatos fejlesztés fedezetét.
A különböző fejlesztések mellett (és általuk) az államigazgatás hatékonyságának és üzembiztonságának növelését támogató informatikai, adatgazdálkodási, távközlési és nyilvántartási rendszerek koordinált fejlesztése, korszerűsítése feladatainak megoldását is célozza az előirányzat.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/2/16 EXPO 2010 Világkiállításon való részvétel előkészítése
Az előirányzat terhére a Sanghajban megrendezésre kerülő EXPO-n való magyar részvétel előkészítését szolgáló – évekre ütemezett – feladatokhoz kapcsolódó kiadások finanszírozhatók.
– az általános államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az általános államtitkár, vagy a miniszterelnöki megbízott.
9/2/20 Készenléti rendszerek (EDR és ESR) üzemeltetése és kapcsolódó kiadások támogatása
Az Egységes Digitális Rádiótávközlő Rendszer (EDR) és a hozzá kapcsolódó szolgáltatási, illetve készülékbérleti szerződések keretében válik lehetővé a készenléti szervek közötti hatékonyabb kommunikáció és együttműködés. Ennek további feltétele az Egységes Európai Segélyhívó Rendszer kialakítása (ESR). A „112” hívásfogadó, illetve a hozzá kapcsolódó műveletirányítást támogató rendszer teremti meg azt az egységes háttértámogatást, amelyen keresztül az állampolgár hatékonyan és gyorsan érheti el a készenléti szervek szolgáltatásait, javítva az együttműködést és csökkentve a reakcióidőt. Az előirányzatnak kell fedezetet biztosítania az érintett szervek által igénybe vett szolgáltatások díjára.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/2/24 Kormányzati igazgatással kapcsolatos feladatok támogatása
Az előirányzat biztosít fedezetet az általános napi feladatokon túlmutató kormányzati szintű közpolitikai és igazgatási célfeladatokra, a kormányzati közpolitikák megalapozását segítő tanulmányok, javaslatok, felmérések elkészítéséhez, illetve nyilvánosságra hozatalához, továbbá a döntéshozatalt támogató modellek központi igazgatásban történő magasabb fokú alkalmazásához, valamint a kormánydöntések előkészítése és végrehajtása ellenőrzését támogató monitoring rendszer létrehozásához.
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár.
9/2/25 Kisebbségi intézmények átvételének és fenntartásának támogatása
Az előirányzat rendeltetése a nemzeti és etnikai kisebbségek országos önkormányzatai által önállóan vagy más szervezettel közösen alapított, saját vagy részben fenntartásba átvett kisebbségi kulturális, oktató-nevelő és tudományos intézmények működésének, valamint fejlesztésének támogatása. Ezen intézmények alapításának elősegítése, valamint országos és/vagy térségi, illetve körzeti tevékenységű kisebbségi intézmények más intézményfenntartótól való átvételének támogatása is az előirányzatból kerül finanszírozásra.
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály vezetője, vagy helyettes vezetője.
9/2/26 Kisebbségi koordinációs és intervenciós keret
Az előirányzatból a magyarországi kisebbségi intézmények, szervezetek, önkormányzatok működési zavarainak elhárítása, illetve kisebbségpolitikai szempontból kiemelten fontos rendezvények, projektek támogathatók.
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály vezetője, vagy helyettes vezetője.
9/2/60 Átvett előirányzatok kincstári díjai
A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumtól átvett informatikai előirányzatok lebonyolítási költségeinek (kincstári díjak, banki jutalékok stb.) fedezetére szolgál.
9/2/62 Az 56-os forradalom és szabadságharc 50. évfordulója megünneplése előkészítésének támogatása
Az előirányzaton az előző években a feladatra biztosított források maradványainak elszámolása történik.
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár.
9/3/01 Európai Összehasonlító Kisebbségkutatások Közalapítvány támogatása
A címzett támogatás a közalapítvány működését szolgálja. A költségvetési támogatás támogatási szerződés alapján kerül átadásra.
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár tikárságának vezetője, vagy a Program Koordinációs Főosztály vezetője.
9/3/02 Puskás Tivadar Közalapítvány támogatása
A címzett támogatás a közalapítvány működését szolgálja. A költségvetési támogatás támogatási szerződés alapján kerül átadásra.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár.
9/3/03 Magyarországi Nemzeti Etnikai Kisebbségekért Közalapítvány támogatása
A címzett támogatás a közalapítvány működését szolgálja. A költségvetési támogatás támogatási szerződés alapján kerül átadásra.
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály vezetője, vagy helyettes vezetője.
9/3/06 Avicenna, Közel-Kelet Kutatások Közalapítvány támogatása
A címzett támogatás a közalapítvány működését szolgálja. A költségvetési támogatás támogatási szerződés alapján kerül átadásra.
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár, vagy a Program Koordinációs Főosztály vezetője.
9/3/08 Bolyai Műhely Közhasznú Alapítvány támogatása
A címzett támogatás az alapítvány működését szolgálja. A költségvetési támogatás támogatási szerződés alapján kerül átadásra.
– a Miniszteri Kabinet vezetője,
szakmai teljesítésigazoló:
– a KF vezetője, vagy helyettese.
9/3/09 Baptista Szeretetszolgálat Alapítvány támogatása
A címzett támogatás az alapítvány működését szolgálja. A költségvetési támogatás támogatási szerződés alapján kerül átadásra.
– a Miniszteri Kabinet vezetője,
szakmai teljesítésigazoló:
– a KF vezetője, vagy helyettese.
9/3/10 Egyéb civil és nonprofit szervezetek támogatása
A támogatás elsősorban a közpolitikai kultúra terjesztésében szerepet vállaló civil szervezet(ek) támogatását szolgálja. Az előirányzat célja olyan szervezetek működésének segítése, amelyek különféle eszközökkel próbálnak választ adni a magyar társadalmat, illetve a demokratikus berendezkedést érő kihívásokra. Az egyedi támogatások célja a civil társadalom erősítése. A támogatott szervezetek akár tudományos tevékenységet, akár közösségi fejlesztő munkát is végezhetnek.
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár.
Az előirányzatok felhasználásának részletes szabályait miniszteri rendelet határozza meg.
9/4/01 Határon túli magyarok oktatási programjainak támogatása
A program célja a külhoni magyarság nyelvi és kulturális önazonosságának erősítése.
Az előirányzat az Alkotmány 6. § (3) bekezdésében foglalt kötelezettség alapján a szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény, valamint az őket érintő más törvények és jogszabályok által meghatározott feladatok körében létrehozott intézmények és szervezetek által megvalósított programokhoz biztosít támogatást. – a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a Nemzetpolitikai Ügyek Főosztályának vezetője, vagy helyettes vezetője.
9/4/02 Kedvezménytörvény alapján járó oktatás-nevelési támogatás, valamint a szórványoktatás és a csángó magyarok támogatása
Az előirányzat célja a Kedvezménytörvény alapján járó nevelési-oktatási, tankönyv és taneszköz, illetve hallgatói tankönyv- és jegyzettámogatás 2007/2008. tanévi normatív támogatás biztosítása. Az előirányzat tartalmazza a csángó magyarok és a szórványoktatás támogatási összegét is.
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a Nemzetpolitikai Ügyek Főosztályának vezetője, vagy helyettes vezetője.
9/4/03 Nemzetpolitikai tevékenység támogatása
Az előirányzat megteremti – a határon túli szervezetekkel egyeztetve kialakított – nemzeti jelentőségű intézményi kör kormányzat által vállalt, középtávú támogatási célként kijelölt programok, fejlesztési célok finanszírozását.
Az előirányzat terhére a Szülőföld Alap pályázati támogatási keretének kiegészítésére is sor kerül. A fejlesztéspolitikai célú programok kiegészítő finanszírozását az újjáalakuló nonprofit Corvinus Zrt. közreműködésével, a részére nyújtott pénzeszköz átadással is megerősített új pályázati rendszer biztosítja.
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a Nemzetpolitikai Ügyek Főosztályának vezetője, vagy helyettes vezetője.
9/4/04 A magyar–magyar kapcsolattartás erősítése
Az előirányzat célja, hogy Magyarország Schengen-tagságával az Ukrajnában és Szerbiában élő magyar közösségek kapcsolattartása az anyaországgal ne nehezedjen meg. Az előirányzat felhasználása a Szülőföld Alapon keresztül is történhet.
– a kisebbség- és nemzetpolitikáért felelős szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a Nemzetpolitikai Ügyek Főosztályának vezetője, vagy helyettes vezetője.
d) 9. cím, 5. alcím: Informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok
9/5/01 Szakképzési feladatok
Az előirányzat a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény 5–6. §-a és a szakképzési feladatokat meghatározó egyéb jogszabályok alapján – figyelembe véve, hogy az Országos Képzési Jegyzékbe (OKJ) foglalt informatikai, hírközlési, közlekedési és postai szakképesítések köre több szakképesítéssel bővült – elsősorban az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli OKJ-képzések informatikai tárgyú szakmai vizsgáival kapcsolatos feladatok ellátásához biztosít pénzügyi fedezetet. – az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/03 Információs társadalom kiteljesítése
Az előirányzat jelentős programok finanszírozását biztosítja:
a) e-Magyarország Program 2.0, melynek kertében az ún. e-Magyarország pontok (közösségi internetelérési pontok) a tervek szerint 2010-re minden lehetséges közfeladat kiszolgálását el fogják látni;
b) NETreKész Program, mely az infokommunikációs eszközök, alkalmazások és tartalmak iránti társadalmi nyitottság célcsoportonkénti növelésén keresztül az internetellátottság és -használat bővítését célozza.
c) Digitális Írástudás Akcióprogram, melynek alapvető célja a jelenleg digitálisan írástudatlan népesség digitális íráskészségének fejlesztése. Az intézkedések eszköz/hozzáférés biztosítására, digitális tartalomfejlesztésre, ismeretterjesztésre, illetve tudás és digitális íráskészség biztosítására, valamint a használati képességek fejlesztésére irányul. A program kiegészül a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok bevonására az Európai Bizottság e-Inclusion Stratégiája szerint kidolgozott tagállamoknak nemzeti akcióterve alapján.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/04 e-Információszabadság
Az előirányzat az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvény által előírt feladatok ellátásának pénzügyi fedezetét biztosítja, így a központi tárhely szolgáltatás kialakítását, a bírósági ítéletek nyilvánossága feltételeinek kidolgozását, valamint az ezt lehetővé tevő alrendszer kialakítását. A létrejövő, továbbfejlesztett rendszerek a Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht. keretein belül működő Elektronikus Információszabadság Projektiroda üzemeltetésében működnek. – az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
Az előirányzat biztosít fedezetet a korábban már megkezdett tartalomfejlesztési programok, különösen a magyar digitális tudástárak – Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA) és a Nemzeti Digitális Adattár (NDA) – fejlesztéseire.
A Nemzeti Digitális Adattár fejlesztése mind a hazai tartalomgazdák egyre jobb minőségben történő kiszolgálása, mind a nemzetközi kezdeményezésekhez való csatlakozás szempontjából fontos. A Minerva, Michael, Delos és egyéb EU-s programokhoz való csatlakozás szakmai alapkövetelmény. Ezen projektek vonatkozásában hazánkat az NDA képviseli. A létrejövő, továbbfejlesztett rendszerek a Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht. üzemeltetésében működnek.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/07 Felső- és közoktatási szoftver- és licencdíj
A program keretében – az előirányzat terhére – a teljes magyar közoktatás tanulói, valamint a felsőoktatás oktatói és hallgatói juthatnak hozzá jogtiszta módon beszerzett szoftver termékekhez.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/08 Köztisztviselők és pedagógusok internet-hozzáférésének támogatása
Az előirányzaton az előző években a feladatra biztosított források maradványainak elszámolása történik.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/10 e-Gazdaságra hangolva
Az előirányzat több feladat pénzügyi fedezetét biztosítja, így különösen:
A B2C elektronikus kereskedelem fejlesztését szolgáló szabályozási, kommunikációs eszközök alkalmazása, kormányzati közreműködés a piaci önszabályozásban, elektronikus közbeszerzéshez kapcsolódó szabályozási feladatok,vállalkozások közötti, valamint vállalkozások és kormányzat közötti elektronikus tranzakciók fejlesztése és az elektronikus információszabadság fejlesztése.
Az információs társadalom kiépítésére és kiteljesítésére kiírandó új hazai pályázatok kezelése, és a 2000–2006-os időszakban kiírt hazai pályázatok lezárásához kapcsolódó feladatok. Digitális-kulturális tartalmak fejlesztése és Digitális Tartalom Akcióprogram kidolgozása.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/11 Információs társadalom kiteljesítését támogató tudásmenedzsment
Az előirányzat elsődleges célja az infokommunikációs társadalom vezetői információs rendszerének működtetése és az ágazati monitoringrendszer továbbfejlesztése. A rendszer működtetésének egyik alapvető adatforrása az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Programban a miniszter által elrendelt adatgyűjtés megvalósítása.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/12 A millenáris programokkal összefüggő feladatok
Az előirányzat kormányprogramban is megfogalmazott célja, hogy 2010-re a Jövő Háza bekapcsolódjon a nemzetközi tudományos technológiai kiállítások és oktatási központok hálózatába, hogy mindenki számára megismerhető legyen a modernizáció állandóan megújuló eszköztára. A Jövő Háza többek között az innováció és K+F bemutatóterme, a hazai digitális tartalomgyártás szellemi központja, valamint kortárs és egyéb progresszív kulturális programok és fúziós műfajok kreatív találkozási pontja, a Klikk kiállításnak és számos egyéb időszakos rendezvénynek is otthont adó komplexum.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
Az előirányzat egy országos lefedettségű nagy sebességű infokommunikációs hálózat „Közháló” létrehozásához és működtetéséhez biztosít fedezetet, amelynek révén minden település közintézményei számára elérhetővé válik a hosszabb távon várható infokommunikációs igények kielégítése. E hálózat, illetve „alhálói” 7200 ponton biztosítanak internetszolgáltatást különböző közintézmények számára, mellyel a hazai és nemzetközi vérkeringésbe való hatékonyabb bekapcsolódás, a kistérségek, illetve kistelepülések esélyegyenlőségének megteremtése és az Európai Unió szélessávú hozzáférést fejlesztő célkitűzései valósulnak meg.
Az informatikai közháló fontos feladata továbbá az e-Magyarország Program keretében létesülő e-Magyarország pontok megvalósításának támogatása. A program e része – a kistelepülések speciális helyzetére való tekintettel – lehetővé teszi az internetszolgáltatás összekapcsolását más közellátási feladatokkal, pl.: ügyfélkapu, postai szolgáltatások stb. ezzel a kistelepüléseken élők is megfizethető áron, lakóhelyük közelében juthatnak hozzá az internethasználathoz.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/14 Határon túli információs társadalom programok támogatása
Az előirányzat célja a határon túli magyarság információs társadalomba való bekapcsolódásának elősegítése, ami meghatározó tényezője gazdasági megerősödésüknek, szülőföldön való boldogulásuknak. A tartalom-, illetve humánerőforrás-fejlesztés révén a felhasználók széles tömegei képesek bekapcsolódni az információs társadalomba. Fontos program az e-Magyar pontok létrehozása és támogatása, amely ahhoz járul hozzá, hogy az internet nyújtotta lehetőségeket a szórványban élő magyarság mind szélesebb köre ismerje meg, ezáltal segítve a társadalmi esélyegyenlőség megszilárdulását.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
e) 9. cím, 6. alcím: Operatív programok keretében megvalósuló projektek A programok a MeH és a közreműködő szervezet között létrejött támogatási szerződésben meghatározott feladatok megvalósítását szolgálják. A megvalósítást teljes egészében az EU-integrációs fejezetben tervezett EU-s forrás biztosítja, amely év közben, pénzeszközátvétellel kerül a fejezethez.
9/6/01 Közfeladatok felülvizsgálata ÁROP-2007/312
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter,
szakmai teljesítésigazoló:
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
9/6/02 Egyes intézmények szervezetfejlesztése ÁROP-2007/311
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter,
szakmai teljesítésigazoló:
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
9/6/03 Az államreform koncepcionális megalapozása ÁROP-2007/313
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter,
szakmai teljesítésigazoló:
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
9/6/04 Személyügyi Központ szervezetfejlesztése és teljesítményértékelés ÁROP-2007/221
– a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár és a Kormányzati Személyügyi, Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ főigazgatója önállóan, vagy együttesen,
szakmai teljesítésigazoló:
– a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár vagy a Kormányzati Személyügyi, Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ főigazgatója.
9/6/05 Elektronikus közigazgatási keretrendszer kialakítása ÁROP-2007/1.2.2
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/7/01 Fejezeti általános tartalék
Az előirányzat a fejezeti gazdálkodás szakmai célú költségvetési pénzeszköze, ami az előre nem tervezhető, a fejezetnél és intézményeinél év közben jelentkező többletfeladatok, illetőleg a kormányzati szempontból fontos feladatok végrehajtásával kapcsolatos kiadások fedezetéül szolgál.
– a Miniszteri Kabinet vezetője,
szakmai teljesítésigazoló:
– KF vezetője, vagy helyettese.
g) 13. cím: A K-600-as hírrendszer működtetése Az előirányzat a K-600 hírközlési és informatikai rendszer üzemeltetési, fenntartási, nyilvántartási, koordinációs és egyéb járulékos feladataira, valamint a K-600 hírrendszer átalakításával kapcsolatos fejlesztési feladatokra nyújt ún. „vonal alatti” tételként fedezetet (az előirányzat nem a fejezet költségvetésében és beszámolójában szerepel, elszámolása központi kiadásként történik).
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár.
1. A fejezeti kezelésű előirányzatok szabályszerű felhasználását és az utasításban foglaltak betartását a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés biztosítja.
2. A jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben az Áht., valamint az Ámr. szerint kell eljárni, és be kell tartani a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó egyéb jogszabályokat. Az utasítás rendelkezéseit a Miniszterelnöki Hivatal egyes polgári jogi szerződéseiről és a nemzeti értékhatárokat meg nem haladó értékű közbeszerzési eljárások rendjéről szóló, valamint a nemzeti értékhatárokat elérő, vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárások lebonyolításáról szóló MeHVM utasításokkal összhangban kell alkalmazni.
3. Ez az utasítás az aláírás napján lép hatályba és ezzel egyidejűleg hatályát veszti a fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről szóló 5/2007. MeHVM utasítás.
Budapest, 2008. február 15.
a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter
NYILATKOZAT
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról
Természetes személy lakcíme:
Gazdasági társaság esetén székhelye:
Egyéb szervezet esetén székhelye:
Nyilvántartásba vételi okirat száma:
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:
Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (Knyt.)
|
1. nem áll fenn vagy |
|
2. fennáll az … pont alapján |
⬜ |
|
1. nem áll fenn vagy |
|
2. fennáll az … pont alapján |
⬜ |
Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása:
Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem:
Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.
Alulírott (név): |
|
mint a (szervezet neve): |
|
székhelye: |
|
nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság: |
|
nyilvántartásba vételi végzés száma: |
|
Adószám: |
Tb-törzsszám: |
Számlavezető bank neve: |
|
Bankszámlaszám: |
|
képviselője büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy
– szervezetünknek nincsen adó-, járulék-, illeték- vagy vámtartozása, egyben hozzájárulok ahhoz, hogy a támogatás folyósítója e nyilatkozat valóságtartalmának igazolását kérje az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (Áht.) 18/C. § (13)–(15) bekezdésében meghatározott eljárásban, vagy közvetlenül az állami, önkormányzati adóhatóságtól és a vámhatóságtól; a) nem áll felszámolási eljárás alatt, csőd- és végrehajtási eljárás nincs ellene folyamatban;
b) megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok Áht. 15. §-ában megfogalmazott követelményeinek, illetőleg a 15. § (11) bekezdés szerint vizsgálandó jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet adatait rendelkezésre bocsátjuk, – a támogatás közérdekű adatait (név, támogatás célja, támogatási összeg, megvalósulási hely) – szerződésben foglaltak szerinti – a MeH közzétegye.
Szervezetünk – az általános forgalmi adó visszaigénylésére jogosult/nem jogosult*
– él/nem él az adólevonási jogával*.
Kezdeményezés a támogatási szerződés elkészítéséhez
Az igénylő szervezeti egység tölti ki!
Az igénylő szervezeti egység megnevezése: A kötelezettségvállalásra jogosult vezető neve, munkaköre: Az ügyintéző neve és telefonszáma:
|
1. Kedvezményezett adatai: |
Név: |
|
Székhely: |
|
Cégjegyzékszám: |
|
Adószám: |
|
Bíróság és nyilvántartási száma: |
|
Vállalkozói igazolvány száma: |
|
Tb-törzsszáma: |
|
Képviselő neve: |
|
Képviselői tisztsége: |
|
Kapcsolattartó neve: |
|
Kapcsolattartó elérhetősége: |
Telefon: Fax: E-mail: |
Bankszámlát vezető pénzintézet neve: |
|
Bankszámlaszáma: |
|
2. Támogatásra vonatkozó adatok: |
Támogatás tárgya: |
|
Támogatás összege (nettó és bruttó) |
|
Támogatás felhasználásának időtartama: |
|
A támogatás költségvetési törvényből megjelölt forrása, fedezete: (melléklet, fejezet, címszám, alcímszám, jogcímcsoportszám, előirányzat-csoportszám) |
|
A támogatás ütemezése: |
|
3. A támogatási szerződés előkészítését kezdeményező irathoz az alábbi dokumentumokat csatolom: |
– Kedvezményezett eredeti támogatási kérelme. – Kedvezményezett nyilatkozata a képviseletet ellátó személy aláírásával és pecséttel ellátva vagy APEH, VPOP és illetékes önkormányzat által kiállított 30 napnál nem régebbi hatósági igazolás. – Költségvetési terv a képviseletet ellátó személy aláírásával és pecséttel ellátva (kivéve a költségvetési törvényben megjelölt támogatások esetén). – Alapítvány, közalapítvány esetén: alapító okirat másolata. – Gazdasági társaság esetén: 30 napnál nem régebbi cégkivonat eredeti vagy közjegyző által hitelesített másolata. – Egyéni vállalkozó esetén: a vállalkozói igazolvány közjegyző által hitelesített másolata. – Alapítvány, egyesület: bírósági bejegyző végzés kivonata eredeti vagy közjegyző által hitelesített másolata. – 1 évnél nem régebbi aláírási címpéldány eredeti vagy közjegyző által hitelesített másolata.
|
A támogatási kérelem befogadásáról a szükséges adatokat a Költségvetési Főosztály rendelkezésére bocsátottam és jelen irattal kezdeményezem a támogatási szerződés előkészítését és annak megkötését. |
Budapest, 200… ……………………
Kötelezettségvállalásra jogosult vezető aláírása:
|
Szerződéskötésre irányuló kezdeményezést engedélyezem/nem engedélyezem. |
Budapest, 200… ……………………
Az engedélyezésre kijelölt államtitkár aláírása:
|
Az igazgatási szakállamtitkár tölti ki!
Szerződés előkészítésével egyetértek/nem értek egyet.
|
Budapest, 200… ……………………
Aláírás: ………………………………
|
A Költségvetési Főosztály vezetője tölti ki!
A pénzügyi fedezet rendelkezésre áll és a támogatási kérelem befogadásáról az adatszolgáltatási kötelezettségnek eleget tettem.
|
Budapest, 200… ……………………
Aláírás:
|
A Jogi Képviseleti Osztály tölti ki!
Nyilvántartásban előjegyezve.
Budapest, 200… …………………… |
Ügyiratszám:
Aláírás:
|