12/2008. (HÉ 45.) MeHVM utasítás
a fejezeti kezelésű előirányzatokkal kapcsolatos eljárási rendről és hatáskörökről szóló 2/2008. (MK 68.) MeHVM utasítás módosításáról*
2008.10.18.
1. Az I. fejezet 1. a) pontjának utolsó mondata a következők szerint változik: Ez utóbbiak esetében a kötelezettségvállalót és a szakmai teljesítésigazolót – a jelen utasítás módosítása nélkül – külön írásbeli felhatalmazással jelölöm ki.
2. Az I. fejezet 2. a), valamint 2. d) pontja a következő előirányzatokkal, valamint a 2. pont az alábbi d) és g) pontokkal egészül ki és ezzel egyidejűleg a jelenlegi d) és e) pont e) és f) pontokra változik és elnevezésük a következők szerint módosul:
9/2/24 |
Kormányzati igazgatással kapcsolatos feladatok támogatása |
9/2/60 |
Átvett előirányzatok kincstári díjai |
d) 9. cím, 5. alcím: Informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok
9/5/01 |
Szakképzési feladatok |
9/5/03 |
Információs társadalom kiteljesítése |
9/5/04 |
e-Információszabadság |
9/5/06 |
NAVA-NDA-program |
9/5/07 |
Felső- és közoktatási szoftver- és licencdíj |
9/5/08 |
Köztisztviselők és pedagógusok internet-hozzáférésének támogatása |
9/5/10 |
e-Gazdaságra hangolva |
9/5/11 |
Információs társadalom kiteljesítését támogató tudásmenedzsment |
9/5/12 |
A millenáris programokkal összefüggő feladatok |
9/5/13 |
Közháló program |
9/5/14 |
Határon túli információs társadalom programok támogatása |
e) 9. cím, 6. alcím: Operatív programok keretében megvalósuló projektek
9/6/05 |
Elektronikus közigazgatási keretrendszer kialakítása ÁROP-2007/1.2.2 |
g) 13. cím: K-600 hírrendszer működtetése
13 |
K-600 hírrendszer működtetése |
3. A II. fejezet 3. pont első mondata helyébe a következő rendelkezés lép: Kötelezettségvállaló: a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter (a továbbiakban: miniszter), vagy az általa erre írásban felhatalmazott személy, illetve az, akit a jelen utasítás a kötelezettségvállalásra, előirányzat feletti rendelkezésre feljogosít, ideértve a helyettesítés esetét is. Amennyiben a helyettesítés nem jogszabályon alapul, úgy azt igazolni szükséges.
4. A II. fejezet 8. a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép: a) pénzügyi: a Költségvetési Főosztály (a továbbiakban: KF) vezetője, vagy helyettese
5. A II. fejezet 8. b) pont első mondata helyébe a következő rendelkezés lép: b) jogi: a Miniszterelnöki Hivatal egyes polgári jogi szerződéseiről és a nemzeti értékhatárokat meg nem haladó értékű közbeszerzési eljárások rendjéről szóló utasítás hatálya alá tartozó szerződések esetében, az ott meghatározott eljárásrend szerint a Személyügyi, Jogi Képviseleti és Biztonsági Főosztály és a Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság kijelölt munkatársa.
6. A II. fejezet 13. pont első mondata helyébe a következő rendelkezés lép: 13. Érvényesítő: a KF kijelölt munkatársa(i), vagy az, akit a kötelezettségvállaló erre írásban feljogosít.
7. A III. fejezet a következő 13–20. pontokkal egészül ki, ezzel egyidejűleg a jelenlegi 13–26. pontok számozása 21–34. pontokra változik. 13. Államháztartáson kívüli szervezet támogatási kérelme esetén, amennyiben a támogatás nyújtására – pályázati úton, vagy pályázati rendszeren kívül – egyedi döntés alapján kerül sor, a kötelezettségvállaló köteles – a közpénzekről nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (a továbbiakban: Knyt.), valamint a végrehajtásáról szóló 67/2008. (III. 29.) Korm. rendeletben foglaltak teljesítése érdekében – az 1 sz. melléklet szerinti nyilatkozatot a kérelmezőtől beszerezni. 14. A támogatási kérelem befogadottnak minősül, ha a kérelem és a hiánytalanul kitöltött nyilatkozat a kötelezettségvállaló rendelkezésére áll. A kérelem nem bírálható el, ha a kérelmező az összeférhetetlenségéről nem nyilatkozik.
15. Ha a kérelmező úgy nyilatkozik, hogy a támogatásra irányuló eljárásban érintett, a kötelezettségvállalásra jogosult vezető köteles intézkedni e tény közzétételéről. Ha az érintettséget megalapozó körülményről a kötelezettségvállaló a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés meghozatala előtt szerez tudomást, úgy köteles felszólítani a kérelmezőt e körülmény 8 napon belüli közzétételének kezdeményezésére. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezi, támogatásban nem részesülhet, támogatásra irányuló döntés nem hozható.
16. A befogadást követően 2 munkanapon belül a kötelezettségvállalásra jogosult vezető, vagy az általa kijelölt munkatárs köteles a KF kijelölt kapcsolattartóját elektronikus úton tájékoztatni a támogatási kérelem alábbi adatairól:
– támogatási kérelem egyedi azonosítója (iktatószám),
– kérelmező neve, címe (székhely, lakcím),
– természetes személy esetén születés helye, ideje,
– gazdasági társaság vagy egyéb szervezet esetén a nyilvántartásba vételi okirat száma, nyilvántartásba vevő szerv neve,
– igényelt összeg (jelölve bruttó vagy nettó),
– összeférhetetlenség (van/nincs).
17. A befogadott kérelem elutasításáról a kötelezettségvállalásra jogosult vezető vagy az általa kijelölt munkatárs 2 munkanapon belül köteles a KF kijelölt kapcsolattartóját elektronikus úton tájékoztatni.
18. Támogatásról szóló döntés akkor hozható, illetőleg a támogatási szerződés akkor köthető meg, ha a következő dokumentumok, nyilatkozatok rendelkezésre állnak:
a) az igénylő támogatásra vonatkozó írásbeli kérelme,
b) az igénylő nyilvántartásba vételéről, illetőleg bejegyzéséről kiadott 30 napnál nem régebbi okirat hitelesített másolata,
d) a szükséges hatósági engedélyek (beruházások esetében),
e) a támogatandó program, feladat vonatkozásában az általános forgalmi adót, a megvalósításhoz igényelt támogatás összegét és a saját forrás mértékét is tartalmazó költségvetés,
g) a pályázati rendszerben történő támogatásnyújtás esetén a pályázó nyilatkozata arról, hogy hozzájárul ahhoz, hogy a Kincstár a mindenkor működtetett monitoringrendszerhez a jogszabályban meghatározott jogosultak, valamint az Állami Számvevőszék, a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal és a Pénzügyminisztérium számára hozzáférési lehetőséget biztosítson.
19. a) Alapítványonként évente 100 millió forintot meghaladó támogatási kérelem esetén a támogatást a Kormánynak kell engedélyeznie.
b) Ha a támogatás kedvezményezettjének kijelöléséhez és a támogatás mértékének megállapításához nem kell a Kormány jóváhagyását kérni, a társadalmi szervezeteknek, alapítványoknak nyújtandó támogatásról a Miniszterelnöki Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata szerinti irányítási jogkört gyakorló államtitkár, amennyiben a kötelezettségvállaló a Miniszteri Kabinet vezetője, az általános államtitkár dönt.
c) A Kormány, illetőleg a kijelölt államtitkár döntését előkészítő iratot a kötelezettségvállalónak kell előterjesztenie.
20. A támogatási kérelmekkel, pályázatokkal és a támogatási szerződésekkel kapcsolatos, a Knyt.-ből eredő, valamint a 19. pont szerinti előzetes döntés esetében a társadalmi és civil kapcsolatok fejlesztéséért felelős miniszter részére teljesítendő adatszolgáltatási kötelezettséget – a kötelezettségvállaló adatszolgáltatása alapján – a KF teljesíti.
8. A III. fejezet 21. és 22. pontjai helyébe a következő rendelkezések lépnek: 21. A támogatási szerződés megkötésére az előirányzat szakmai felügyeletét ellátó állami vezető, kormánybiztos, vagy a Miniszteri Kabinet vezetője jogosult.
22. a) Támogatás jóváhagyása esetén a támogatási szerződés előkészítését az igazgatási szakállamtitkárnál kell kezdeményezni a 3. sz. melléklet megküldésével, az azon feltüntetett eredeti dokumentumok hiánytalan csatolásával. Pályázat esetén a kezdeményezéshez a teljes pályázati anyagot csatolni kell. A mellékletek kedvezményezettől történő bekéréséről a kezdeményező szervezeti egység intézkedik. b) A Knyt. 5. § (2) bekezdése szerinti, támogatást jóváhagyó döntés akkor tekinthető meghozottnak, ha a támogatási szerződés aláírása teljeskörűen megtörténik.
9. A III. fejezet 23. d) pont helyébe a következő rendelkezés lép: 23. d) A Kincstár a döntés-előkészítés folyamatában a pályázati konstrukció regisztrálása után lekérdezési lehetőséget biztosít a pályázóknak a monitoringrendszerben regisztrált adatairól.
10. A III. fejezet 23. e) pont hatályát veszti és ezzel egyidejűleg az f)–i) pontok számozása e)–h) pontokra változik.
11. A III. fejezet 24. pontja hatályát veszti és ezzel egyidejűleg a 25–34. pontok számozása 24–33. pontokra változik. 34. Az összehangolás szabályait kell alkalmazni az:
a) 9/5/03 Információs társadalom kiteljesítése,
b) 9/5/06 NAVA-NDA-program
elnevezésű előirányzatok (a továbbiakban: azonos célú előirányzatok) esetében.
35. Az azonos célú előirányzatok általános szabályai, a pályázatok tartalmi követelményei, elbírálásuk, a szerződéskötések, a támogatások folyósítása, valamint a program(ok) lezárása tekintetében az Ámr. 78–93. §-okban foglaltak szerint kell eljárni. 36. A „K-600-as hírrendszer működtetése” előirányzat felhasználása során:
Az üzemeltetési-fenntartási tevékenységeknél a kifizetés a szerződésben meghatározott (havi, negyedéves, féléves) rendszerességgel történhet.
A fejlesztés(ek) eredményeként keletkező vagyonelemek felhasználásáról és elhelyezéséről a kötelezettségvállaló dönt, valamint köteles az előírásoknak megfelelően kezdeményezni azok nyilvántartásba vételét a Központi Szolgáltatási Főigazgatóságnál.
Az előirányzat terhére egyedi vagy pályázati úton támogatás nem nyújtható.
A szakmai teljesítésigazolás és utalványrendelet elkészítését követően történik a kifizetések kezdeményezése a Magyar Államkincstárnál.
Az előirányzat felhasználásával kapcsolatosan szükséges eljárások és információszolgáltatás alkalmával figyelemmel kell lenni az esetlegesen fennálló titokvédelmi szabályokra.
13. A IV. fejezet előirányzatai közül az alábbiak felhasználási jogcímei a következőkkel egészülnek ki:
9/2/04 „Legyen jobb a gyermekeknek” nemzeti stratégia monitoringja és kapcsolódó feladatok támogatása
Az előirányzatból a „Legyen jobb a gyermekeknek” nemzeti stratégia végrehajtásához kapcsolódó kísérleti kutatási programokhoz adható egyedi támogatás.
9/2/08 Lakossági tájékoztatáshoz kapcsolódó kiadások
A lakosság tájékoztatása érdekében szükség esetén az előirányzat forrást biztosíthat a nemzeti és kiemelt ünnepekkel, egyéb rendezvényekkel, eseményekkel kapcsolatos kommunikációs kiadásokra is.
9/3/10 Egyéb civil és non-profit szervezetek támogatása
Az előirányzat célja olyan szervezetek működésének segítése, amelyek különféle eszközökkel próbálnak választ adni a magyar társadalmat, illetve a demokratikus berendezkedést érő kihívásokra. Az egyedi támogatások célja a civil társadalom erősítése. A támogatott szervezetek akár tudományos tevékenységet, akár közösségi fejlesztő munkát is végezhetnek.
14. A IV. fejezet a) pontja a következő előirányzatokkal egészül ki:
9/2/24 Kormányzati igazgatással kapcsolatos feladatok támogatása
Az előirányzat biztosít fedezetet az általános napi feladatokon túlmutató kormányzati szintű közpolitikai és igazgatási célfeladatokra, a kormányzati közpolitikák megalapozását segítő tanulmányok, javaslatok, felmérések elkészítéséhez, illetve nyilvánosságra hozatalához, továbbá a döntéshozatalt támogató modellek központi igazgatásban történő magasabb fokú alkalmazásához, valamint a kormánydöntések előkészítése és végrehajtása ellenőrzését támogató monitoringrendszer létrehozásához.
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár.
9/2/60 Átvett előirányzatok kincstári díjai
A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumtól átvett informatikai előirányzatok lebonyolítási költségeinek (kincstári díjak, banki jutalékok stb.) fedezetére szolgál.
15. A IV. fejezet a következő d) ponttal egészül ki és ezzel egyidejűleg a jelenlegi d) és e) pont e) és f) pontokra, a címrendi besorolás pedig 6. és 7. alcímre változik:
d) 9. cím, 5. alcím: Informatikai, távközlés-fejlesztési és frekvenciagazdálkodási feladatok
9/5/01 Szakképzési feladatok
Az előirányzat a szakképzésről szóló 1993. évi LXXVI. törvény 5–6. §-a és a szakképzési feladatokat meghatározó egyéb jogszabályok alapján – figyelembe véve, hogy az Országos Képzési Jegyzékbe (OKJ) foglalt informatikai, hírközlési, közlekedési és postai szakképesítések köre több szakképesítéssel bővült – elsősorban az iskolarendszerű és az iskolarendszeren kívüli OKJ-képzések informatikai tárgyú szakmai vizsgáival kapcsolatos feladatok ellátásához biztosít pénzügyi fedezetet. – az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/03 Információs társadalom kiteljesítése
Az előirányzat jelentős programok finanszírozását biztosítja:
a) e-Magyarország Program 2.0, melynek keretében az ún. e-Magyarország pontok (közösségi internetelérési pontok) a tervek szerint 2010-re minden lehetséges közfeladat kiszolgálását el fogják látni;
b) NETreKész Program, mely az infokommunikációs eszközök, alkalmazások és tartalmak iránti társadalmi nyitottság célcsoportonkénti növelésén keresztül az internetellátottság és -használat bővítését célozza.
c) Digitális Írástudás Akcióprogram, melynek alapvető célja a jelenleg digitálisan írástudatlan népesség digitális íráskészségének fejlesztése. Az intézkedések eszköz/hozzáférés biztosítására, digitális tartalomfejlesztésre, ismeretterjesztésre, illetve tudás és digitális íráskészség biztosítására, valamint a használati képességek fejlesztésére irányul. A program kiegészül a hátrányos helyzetű társadalmi csoportok bevonására az Európai Bizottság e-Inclusion Stratégiája szerint kidolgozott tagállamoknak nemzeti akcióterve alapján.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/04 e-Információszabadság
Az előirányzat az elektronikus információszabadságról szóló 2005. évi XC. törvény által előírt feladatok ellátásának pénzügyi fedezetét biztosítja, így a központi tárhely szolgáltatás kialakítását, a bírósági ítéletek nyilvánossága feltételeinek kidolgozását, valamint az ezt lehetővé tevő alrendszer kialakítását. A létrejövő, továbbfejlesztett rendszerek a Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht. keretein belül működő Elektronikus Információszabadság Projektiroda üzemeltetésében működnek. – az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
Az előirányzat biztosít fedezetet a korábban már megkezdett tartalomfejlesztési programok, különösen a magyar digitális tudástárak – Nemzeti Audiovizuális Archívum (NAVA) és a Nemzeti Digitális Adattár (NDA) – fejlesztéseire.
A Nemzeti Digitális Adattár fejlesztése mind a hazai tartalomgazdák egyre jobb minőségben történő kiszolgálása, mind a nemzetközi kezdeményezésekhez való csatlakozás szempontjából fontos. A Minerva, Michael, Delos és egyéb EU-s programokhoz való csatlakozás szakmai alapkövetelmény. Ezen projektek vonatkozásában hazánkat az NDA képviseli. A létrejövő, továbbfejlesztett rendszerek a Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht. üzemeltetésében működnek.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/07 Felső- és közoktatási szoftver- és licencdíj
A program keretében – az előirányzat terhére – a teljes magyar közoktatás tanulói, valamint a felsőoktatás oktatói és hallgatói juthatnak hozzá jogtiszta módon beszerzett szoftver termékekhez.
– az informatikáért felelős államtitkár.
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/08 Köztisztviselők és pedagógusok internet-hozzáférésének támogatása
Az előirányzaton az előző években a feladatra biztosított források maradványainak elszámolása történik.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/10 e-Gazdaságra hangolva
Az előirányzat több feladat pénzügyi fedezetét biztosítja, így különösen:
A B2C elektronikus kereskedelem fejlesztését szolgáló szabályozási, kommunikációs eszközök alkalmazása, kormányzati közreműködés a piaci önszabályozásban, elektronikus közbeszerzéshez kapcsolódó szabályozási feladatok,vállalkozások közötti, valamint vállalkozások és kormányzat közötti elektronikus tranzakciók fejlesztése és az elektronikus információszabadság fejlesztése.
Az információs társadalom kiépítésére és kiteljesítésére kiírandó új hazai pályázatok kezelése, és a 2000–2006-os időszakban kiírt hazai pályázatok lezárásához kapcsolódó feladatok. Digitális-kulturális tartalmak fejlesztése és Digitális Tartalom Akcióprogram kidolgozása.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/11 Információs társadalom kiteljesítését támogató tudásmenedzsment
Az előirányzat elsődleges célja az infokommunikációs társadalom vezetői információs rendszerének működtetése és az ágazati monitoringrendszer továbbfejlesztése. A rendszer működtetésének egyik alapvető adatforrása az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Programban a miniszter által elrendelt adatgyűjtés megvalósítása.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/12 A millenáris programokkal összefüggő feladatok
Az előirányzat kormányprogramban is megfogalmazott célja, hogy 2010-re a Jövő Háza bekapcsolódjon a nemzetközi tudományos technológiai kiállítások és oktatási központok hálózatába, hogy mindenki számára megismerhető legyen a modernizáció állandóan megújuló eszköztára. A Jövő Háza többek között az innováció és K+F bemutatóterme, a hazai digitális tartalomgyártás szellemi központja, valamint kortárs és egyéb progresszív kulturális programok és fúziós műfajok kreatív találkozási pontja, a Klikk kiállításnak és számos egyéb időszakos rendezvénynek is otthont adó komplexum.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
Az előirányzat egy országos lefedettségű nagy sebességű infokommunikációs hálózat „Közháló” létrehozásához és működtetéséhez biztosít fedezetet, amelynek révén minden település közintézményei számára elérhetővé válik a hosszabb távon várható infokommunikációs igények kielégítése. E hálózat, illetve „alhálói” 7200 ponton biztosítanak internetszolgáltatást különböző közintézmények számára, mellyel a hazai és nemzetközi vérkeringésbe való hatékonyabb bekapcsolódás, a kistérségek, illetve kistelepülések esélyegyenlőségének megteremtése és az Európai Unió szélessávú hozzáférést fejlesztő célkitűzései valósulnak meg.
Az informatikai közháló fontos feladata továbbá az e-Magyarország Program keretében létesülő e-Magyarország pontok megvalósításának támogatása. A program e része – a kistelepülések speciális helyzetére való tekintettel – lehetővé teszi az internetszolgáltatás összekapcsolását más közellátási feladatokkal, pl.: ügyfélkapu, postai szolgáltatások stb. ezzel a kistelepüléseken élők is megfizethető áron, lakóhelyük közelében juthatnak hozzá az internethasználathoz.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/5/14 Határon túli információs társadalom programok támogatása
Az előirányzat célja a határon túli magyarság információs társadalomba való bekapcsolódásának elősegítése, ami meghatározó tényezője gazdasági megerősödésüknek, szülőföldön való boldogulásuknak. A tartalom-, illetve humánerőforrás-fejlesztés révén a felhasználók széles tömegei képesek bekapcsolódni az információs társadalomba. Fontos program az e-Magyar pontok létrehozása és támogatása, amely ahhoz járul hozzá, hogy az internet nyújtotta lehetőségeket a szórványban élő magyarság mind szélesebb köre ismerje meg, ezáltal segítve a társadalmi esélyegyenlőség megszilárdulását.
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
16. A IV. fejezet e) pontja a következő előirányzattal egészül ki: 9/6/05 Elektronikus közigazgatási keretrendszer kialakítása ÁROP-2007/1.2.2
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár.
g) 13. cím: A K-600-as hírrendszer működtetése Az előirányzat a K-600 hírközlési és informatikai rendszer üzemeltetési, fenntartási, nyilvántartási, koordinációs és egyéb járulékos feladataira, valamint a K-600 hírrendszer átalakításával kapcsolatos fejlesztési feladatokra nyújt ún. „vonal alatti” tételként fedezetet (az előirányzat nem a fejezet költségvetésében és beszámolójában szerepel, elszámolása központi kiadásként történik).
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár.
18. A IV. fejezet címrendje szerint a kötelezettségvállaló és a szakmai teljesítésigazoló személyek az alábbiak szerint módosulnak:
9/2/04 „Legyen jobb a gyermekeknek” nemzeti stratégia monitoringja és kapcsolódó feladatok támogatása
– az általános államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az általános államtitkár.
9/2/05 Kormány és MTA közötti kutatási megállapodások kiadásai
– az általános államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az általános államtitkár.
9/2/06 Audiovizuális médiaszabályozás
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár.
9/2/07 Nemzeti és kiemelt ünnepek, egyéb rendezvények, események támogatása
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár.
9/2/08 Lakossági tájékoztatáshoz kapcsolódó kiadások
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár.
9/2/09 Közszolgálati és közigazgatási minőségfejlesztési feladatok
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár, vagy a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár.
9/2/10 Állami vezetőkkel kapcsolatos és egyéb humán feladatok támogatása
– az általános államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az általános államtitkár.
9/2/11 Nemzetközi tagdíjak
– az érintett szakmai szervezeti egységet irányító államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az érintett szakmai szervezeti egységet irányító államtitkár.
9/2/12 Köztisztviselői továbbképzési rendszer és vezetőképzés támogatása
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár, vagy a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár.
9/2/13 Kormányzati személyügyi feladatok támogatása
– a jogi és közigazgatási államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a jogi és közigazgatási államtitkár, vagy a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár.
9/2/14 Kormányzati informatikai rendszerek alapszolgáltatásainak biztosítása
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/2/15 Kormányzati informatikai fejlesztési kötelezettségek
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/2/16 EXPO 2010 Világkiállításon való részvétel előkészítése
– az általános államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az általános államtitkár, vagy a miniszterelnöki megbízott.
9/2/20 Készenléti rendszerek (EDR és ESR) üzemeltetése és kapcsolódó kiadások támogatása
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
9/2/62. Az 56-os forradalom és szabadságharc 50. évfordulója megünneplése előkészítésének támogatása
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár.
9/3/02 Puskás Tivadar Közalapítvány támogatása
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár.
9/3/10 Egyéb civil és nonprofit szervezetek támogatása
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– a miniszterelnök kabinetfőnökének helyetteseként tevékenykedő szakállamtitkár.
e) 9. cím, 6. alcím: Operatív programok keretében megvalósuló projektek
9/6/01 Közfeladatok felülvizsgálata ÁROP-2007/312
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter,
szakmai teljesítésigazoló:
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
9/6/02 Egyes intézmények szervezetfejlesztése ÁROP-2007/311
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter,
szakmai teljesítésigazoló:
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
9/6/03 Az államreform koncepcionális megalapozása ÁROP-2007/313
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter,
szakmai teljesítésigazoló:
– dr. Draskovics Tibor igazságügyi és rendészeti miniszter.
9/6/04 Személyügyi Központ szervezetfejlesztése és teljesítményértékelés ÁROP-2007/221
– a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár és a Kormányzati Személyügyi, Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ főigazgatója önállóan, vagy együttesen,
szakmai teljesítésigazoló:
– a kormányzati személyügyi és közszolgálati szakállamtitkár vagy a Kormányzati Személyügyi, Szolgáltató és Közigazgatási Képzési Központ főigazgatója.
9/6/05 Elektronikus közigazgatási keretrendszer kialakítása ÁROP-2007/122
– az informatikáért felelős államtitkár,
szakmai teljesítésigazoló:
– az informatikáért felelős államtitkár, vagy az infokommunikációért és e-közigazgatásért felelős szakállamtitkár.
19. A V. fejezet 2. pontja az alábbiak szerint módosul: A jelen utasításban nem szabályozott kérdésekben az Áht., valamint az Ámr. szerint kell eljárni, és be kell tartani a költségvetési szervek gazdálkodására vonatkozó egyéb jogszabályokat. Az utasítás rendelkezéseit a Miniszterelnöki Hivatal egyes polgári jogi szerződéseiről és a nemzeti értékhatárokat meg nem haladó értékű közbeszerzési eljárások rendjéről szóló, valamint a nemzeti értékhatárokat elérő, vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárások lebonyolításáról szóló MeHVM utasításokkal összhangban kell alkalmazni.
20. Ez az utasítás az aláírást követő napon lép hatályba.
Budapest, 2008. október 17.
a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter
NYILATKOZAT
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény
szerinti összeférhetetlenség, illetve érintettség fennállásáról, vagy hiányáról
Természetes személy lakcíme:
Gazdasági társaság esetén székhelye:
Egyéb szervezet esetén székhelye:
Nyilvántartásba vételi okirat száma:
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése:
Kijelentem, hogy személyemmel, illetve a pályázóként megjelölt szervezettel szemben a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény (Knyt.) 2. fennáll az … pont alapján ⬜
2. fennáll az … pont alapján ⬜
Az összeférhetetlenség vagy az érintettség alapjául szolgáló körülmény leírása:
Kijelentem, hogy az összeférhetetlenség megszüntetésére az alábbiak szerint intézkedtem:
Kijelentem, hogy az érintettség közzétételét külön űrlap csatolásával kezdeményeztem.
Alulírott (név): |
|
mint a (szervezet neve): |
|
székhelye: |
|
nyilvántartásba vételt elrendelő bíróság: |
|
nyilvántartásba vételi végzés száma: |
|
Adószám: |
Tb-törzsszám: |
Számlavezető bank neve: |
|
Bankszámlaszám: |
|
képviselője büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy
– szervezetünknek nincsen adó-, járulék-, illeték- vagy vámtartozása, egyben hozzájárulok ahhoz, hogy a támogatás folyósítója e nyilatkozat valóságtartalmának igazolását kérje az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (Áht.) 18/C. § (13)–(15) bekezdésében meghatározott eljárásban, vagy közvetlenül az állami, önkormányzati adóhatóságtól és a vámhatóságtól; a) nem áll felszámolási eljárás alatt, csőd- és végrehajtási eljárás nincs ellene folyamatban;
b) megfelel a rendezett munkaügyi kapcsolatok Áht. 15. §-ában megfogalmazott követelményeinek, illetőleg a 15. § (11) bekezdés szerint vizsgálandó jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet adatait rendelkezésre bocsátjuk, – a támogatás közérdekű adatait (név, támogatás célja, támogatási összeg, megvalósulási hely) – szerződésben foglaltak szerinti – a MeH közzétegye.
Szervezetünk – az általános forgalmi adó visszaigénylésére jogosult/nem jogosult*
– él/nem él az adólevonási jogával*.
Kezdeményezés a támogatási szerződés elkészítéséhez
Az igénylő szervezeti egység tölti ki!
Az igénylő szervezeti egység megnevezése: A kötelezettségvállalásra jogosult vezető neve, munkaköre: Az ügyintéző neve és telefonszáma:
|
1. Kedvezményezett adatai: |
Név: |
|
Székhely: |
|
Cégjegyzékszám: |
|
Adószám: |
|
Bíróság és nyilvántartási száma: |
|
Vállalkozói igazolvány száma: |
|
Tb-törzsszáma: |
|
Képviselő neve: |
|
Képviselői tisztsége: |
|
Kapcsolattartó neve: |
|
Kapcsolattartó elérhetősége: |
Telefon: Fax: E-mail: |
Bankszámlát vezető pénzintézet neve: |
|
Bankszámlaszáma: |
|
2. Támogatásra vonatkozó adatok: |
Támogatás tárgya: |
|
Támogatás összege (nettó és bruttó) |
|
Támogatás felhasználásának időtartama: |
|
A támogatás költségvetési törvényből megjelölt forrása, fedezete: (melléklet, fejezet, címszám, alcímszám, jogcímcsoportszám, előirányzat-csoportszám) |
|
A támogatás ütemezése: |
|
3. A támogatási szerződés előkészítését kezdeményező irathoz az alábbi dokumentumokat csatolom: |
– Kedvezményezett eredeti támogatási kérelme. – Kedvezményezett nyilatkozata a képviseletet ellátó személy aláírásával és pecséttel ellátva vagy APEH, VPOP és illetékes önkormányzat által kiállított 30 napnál nem régebbi hatósági igazolás. – Költségvetési terv a képviseletet ellátó személy aláírásával és pecséttel ellátva (kivéve a költségvetési törvényben megjelölt támogatások esetén). – Alapítvány, közalapítvány esetén: alapító okirat másolata. – Gazdasági társaság esetén: 30 napnál nem régebbi cégkivonat eredeti vagy közjegyző által hitelesített másolata. – Egyéni vállalkozó esetén: a vállalkozói igazolvány közjegyző által hitelesített másolata. – Alapítvány, egyesület: bírósági bejegyző végzés kivonata eredeti vagy közjegyző által hitelesített másolata. – 1 évnél nem régebbi aláírási címpéldány eredeti vagy közjegyző által hitelesített másolata.
|
A támogatási kérelem befogadásáról a szükséges adatokat a Költségvetési Főosztály rendelkezésére bocsátottam és jelen irattal kezdeményezem a támogatási szerződés előkészítését és annak megkötését. |
Budapest, 200… ……………………
Kötelezettségvállalásra jogosult vezető aláírása:
|
Szerződéskötésre irányuló kezdeményezést engedélyezem / nem engedélyezem. |
Budapest, 200… ……………………
Az engedélyezésre kijelölt államtitkár aláírása:
|
Az igazgatási szakállamtitkár tölti ki!
Szerződés előkészítésével egyetértek / nem értek egyet.
|
Budapest, 200… ……………………
Aláírás: ………………………………
|
A Költségvetési Főosztály vezetője tölti ki!
A pénzügyi fedezet rendelkezésre áll és a támogatási kérelem befogadásáról az adatszolgáltatási kötelezettségnek eleget tettem.
|
Budapest, 200… ……………………
Aláírás:
|
A Jogi Képviseleti Osztály tölti ki!
Nyilvántartásban előjegyezve.
Budapest, 200… …………………… |
Ügyiratszám:
Aláírás:
|