• Tartalom

16/2006. (HK 6.) HM utasítás

16/2006. (HK 6.) HM utasítás

A Honvédelmi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatának, valamint Hatásköri Jegyzékének módosításáról*

2006.03.06.
A honvédelemről és a Magyar Honvédségről szóló 2004. évi CV. törvény 52. §-a (1) bekezdésének f) pontja és 97. §-a (1) bekezdésének a) pontja alapján a Honvédelmi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatának, valamint Hatásköri Jegyzékének kiadásáról szóló 36/2005. (HK. 9.) HM utasítás (a továbbiakban: Utasítás) módosítására a következő
utasítást
adom ki.

1. § Az Utasítással kiadott Honvédelmi Minisztérium Szervezeti és Működési Szabályzatát (nyilvántartási száma: 829/293.), valamint Hatásköri Jegyzékét (nyilvántartási száma: 829/294.) ezen utasítás 1. számú mellékletében meghatározottak szerint módosítom.

2. § A HM Szervezeti és Működési Szabályzata kiegészül ezen utasítás 2–3. számú mellékletével.

3. § Ez az utasítás a közzétételét követő 5. napon lép hatályba.

Juhász Ferenc s. k.,

honvédelmi miniszter

1.számú melléklet a 16/2006. (HK 6.) HM utasításhoz

a honvédelmi minisztérium szervezeti és működési szabályzatának,
valamint hatásköri jegyzékének módosítása
A Honvédelmi Minisztérium 36/2005. (HK 9.) HM utasítással kiadott Szervezeti és Működési Szabályzata (a továbbiakban: SZMSZ, nyilvántartási száma: 829/293.), valamint Hatásköri Jegyzéke (a továbbiakban: HJ, nyilvántartási száma: 829/294.) a következők szerint módosul:

1) az SZMSZ I. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM RENDELTETÉSE, IRÁNYÍTÁSÁNAK ÉS VEZETÉSÉNEK RENDJE) 2. pontja (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM IRÁNYÍTÁSA ÉS VEZETÉSE) (12) „a HM szervek és szervezetek vezetői” 7. francia bekezdése az alábbiak szerint módosul:
– „elrendelik a hatáskörükbe tartozó szervek és szervezetek ellenőrzését; végrehajtják a vezetői (parancsnoki) ellenőrzési feladataikat; működtetik és fejlesztik a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési (a továbbiakban: FEUVE) rendszert, valamint a belső ellenőrzést;”

2) Az SZMSZ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMI VEZETŐK FŐFELADATAI) 1. pontja (HONVÉDELMI MINISZTER) (58) és (60) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(58) Jóváhagyja a Honvédelmi Minisztérium stratégiai és éves ellenőrzési tervét, a Honvédelmi Minisztérium fejezetszintű stratégiai és éves államháztartási belső ellenőrzési tervét, a »Honvédelmi Minisztérium igazgatása« költségvetési alcím stratégiai és éves államháztartási belső ellenőrzési tervét, valamint a Honvédelmi Minisztérium fejezet összefoglaló éves államháztartási belső ellenőrzési tervét, továbbá a Honvédelmi Minisztérium fejezetszintű éves ellenőrzési jelentését, a »Honvédelmi Minisztérium igazgatása« költségvetési alcím éves államháztartási belső ellenőrzési jelentését, valamint a Honvédelmi Minisztérium fejezet összefoglaló éves államháztartási belső ellenőrzési jelentését.”
„(60) Megállapítja az államháztartási belső ellenőrzés fejezeti szintű egységes szabályait, jóváhagyja a Honvédelmi Minisztérium fejezet egységes államháztartási belső ellenőrzési kézikönyvét, a FEUVE rendszer fejezetszintű szabályait.”

3) Az SZMSZ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMI VEZETŐK FŐFELADATAI) 3. pontja (KÖZIGAZGATÁSI ÁLLAMTITKÁR) (59) bekezdése az alábbi mondattal egészül ki:
„(59) Meghatározza a haderő fejlesztési és fenntartási tervtémákat, elrendeli azok tartalmi követelményeit egyeztető tárgyalások (tervtárgyalások) megszervezését.”

4) Az SZMSZ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMI VEZETŐK FŐFELADATAI) 3. pontja (KÖZIGAZGATÁSI ÁLLAMTITKÁR) (70) bekezdése az alábbi francia bekezdéssel egészül ki:
– „A FEUVE rendszer és a pénzügyi irányítás szabályait.”

5) Az SZMSZ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMI VEZETŐK FŐFELADATAI) 3. pontja (KÖZIGAZGATÁSI ÁLLAMTITKÁR) (107) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(107) Az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény alapján felelős az államháztartási belső ellenőrzés, valamint a FEUVE rendszerének megszervezéséért és hatékony működtetéséért, ennek keretében közvetlenül irányítja a HM Központi Ellenőrzési és Hatósági Hivatal államháztartási belső ellenőrzési tevékenységét, illetve a védelemgazdasági helyettes államtitkár útján gondoskodik a FEUVE rendszer fejlesztésének irányításáról, működésének felügyeletéről.”

6) Az SZMSZ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMI VEZETŐK FŐFELADATAI) 5. pontja (A HELYETTES ÁLLAMTITKÁROK, A HONVÉD VEZÉRKAR FŐNÖK HELYETTESEI, A HONVÉD VEZÉRKAR TÖRZSIGAZGATÓ ÁLTALÁNOS FELADATAI) (7) bekezdésének 7. francia bekezdése az alábbiak szerint módosul:
– „rendszeresen ellenőrzik az irányításuk, vezetésük alá tartozó szervek, szervezetek munkáját, végrehajtják a vezetői (parancsnoki), valamint a munkafolyamatba épített belső ellenőrzési feladataikat, működtetik és fejlesztik a FEUVE rendszert;”

7) Az SZMSZ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMI VEZETŐK FŐFELADATAI) 9. (VÉDELEMGAZDASÁGI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR) (35) bekezdésének első mondata az alábbiak szerint módosul:
„(35) Szakmailag irányítja a tárca gazdálkodási modelljének, a FEUVE rendszerének kialakítását, felügyeli a működtetését, fejlesztését, a HM szervek, a Honvédelmi Minisztérium közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetek, valamint a Magyar Honvédség katonai szervezetei gazdálkodására vonatkozó normatív szabályok előkészítését.”

8) Az SZMSZ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMI VEZETŐK FŐ FELADATAI) 9. pontja (VÉDELEMGAZDASÁGI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR) (48) bekezdése egy új francia bekezdéssel egészül ki:
– „a FEUVE rendszer, illetve a pénzügyi és számviteli, valamint a logisztikai szakellenőrzés szabályozásával, működtetésével kapcsolatos tevékenységeket.”

9) Az SZMSZ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUMI VEZETŐK FŐFELADATAI) 9. pontja (védelemgazdasági helyettes államtitkár) (50) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(50) A miniszterhez történő felterjesztést megelőzően véleményezi és egyezteti a FEUVE, a pénzügyi szakellenőrzések keretében készített értékeléseket, beszámolókat és jelentéseket.”

10) Az SZMSZ IV. Fejezet (A KÖZIGAZGATÁSI ÁLLAMTITKÁR KÖZVETLEN IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK) 7. pontjának (VÉDELMI TERVEZÉSI FŐOSZTÁLY) rendeltetése és fő feladatai a jelenlegi (3), (23), (24) bekezdéseket követően az alábbi új bekezdéssekkel egészülnek ki, egyben a többi bekezdés számozása megfelelően módosul:
„(4) Tervegyeztető tárgyalások (tervtárgyalások) – az érintett szervezetek bevonásával történő – megszervezése a haderő fejlesztési és fenntartási tervtémák meghatározása, valamint azok tartalmi követelményeinek egyeztetése érdekében. A tervtémák, tervfeladatok megvalósításának ütemezése és összehangolása, az erre irányuló tervkoordinációs tárgyalások megszervezése.”
„(25) Tervegyeztető tárgyalások (tervtárgyalások) – az érintett szervezetek bevonásával történő – előkészítése, megszervezése és levezetése a haderő fejlesztési és fenntartási tervtémák meghatározása, valamint azok tartalmi követelményeinek egyeztetése érdekében. A tervtárgyalások eredményeinek, állásfoglalásainak a HM Védelmi Tervező Bizottság elé történő terjesztése, a testület döntéseinek a tervekben való érvényesítése.”
„(27) Tervtémák, tervfeladatok megvalósításának ütemezésére, a szakági és szakmai megvalósítás összehangolására irányuló, a tervezésben és kivitelezésben résztvevő szervezetek bevonásával történő tervkoordinációs tárgyalások szervezése és levezetése. A tervkoordinációs tárgyalások eredményeinek a HM közigazgatás államtitkár részére történő felterjesztése, döntéseinek érvényesítése.”

11) Az SZMSZ IV. Fejezet (A VÉDELEMGAZDASÁGI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR SZAKMAI IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK) 16. pont (VÉDELEMGAZDASÁGI FŐOSZTÁLY) (10), (11), valamint (51) bekezdései az alábbiak szerint módosulnak:
„(10) A tárca – sajátosságokon alapuló – gazdálkodási modelljének, gazdálkodási rendszerének kialakítása, miniszteri jóváhagyásra történő előterjesztése. A tárca gazdálkodásának folyamatos figyelemmel kísérése, a modell és a szabályzó rendszer fejlesztése, az ehhez kapcsolódó szabályozási javaslatok miniszteri jóváhagyásra történő előterjesztése. A tárcaszintű gazdasági tervezési módszertan fejlesztéséhez a szükséges irányelvek, útmutatások kialakítása.
(11) A HM szervek adatszolgáltatása alapján a HM szervek összesített Éves Beszerzési Tervének összeállítása és kezelése.”
„(51) A honvédelmi tárca vagyonkezelésében lévő ingó vagyontárgyak honvédelmi célra feleslegesnek minősítéséhez, értékesítéséhez, hasznosításához, átadásához vagy megsemmisítéséhez kapcsolódó döntés-előkészítési feladatok ellátása, az eljárási rend kidolgozása. Az inkurrencia kezeléssel kapcsolatos beszerzések tárca szintű összesített Éves Beszerzési Tervének összeállítása és kezelése.”

12) Az SZMSZ IV. Fejezet (A VÉDELEMGAZDASÁGI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR SZAKMAI IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK) 16. pont (VÉDELEMGAZDASÁGI FŐOSZTÁLY) feladatai egy (79) bekezdéssel egészül ki:
„(79) A »Honvédelmi Minisztérium igazgatása« FEUVE rendszerének keretein belül a Kockázatkezelési Szabályzat kidolgozása, a kockázatelemzés koordinálása és a kockázat-nyilvántartás vezetése, kezelése.”
13) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HUMÁNPOLITIKAI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR SZAKMAI IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK) 19. pont (HUMÁNPOLITIKAI FŐOSZTÁLY) (40) bekezdésének első mondata, valamint (41) és (42) bekezdései az alábbiak szerint módosulnak:
„(40) A Magyar Honvédségben végzendő rekonverzió fő irányainak kidolgozása, szakmai feladatainak meghatározása, tervezése, szervezése, irányítása és a végrehajtás felügyelete.”
„(41) A hivatásos és szerződéses állományú katonák, köztisztviselők, közalkalmazottak, valamint a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállalók és hozzátartozóik humán ellátásával összefüggő feladatok meghatározása, tervezése, szervezése, irányítása és a végrehajtás felügyelete.”
„(42) A szociális és jóléti ellátásokkal kapcsolatos ágazati szabályozás döntés-előkészítése.”

14) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HUMÁNPOLITIKAI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR SZAKMAI IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK) 20. pontjának (SZEMÉLYZETI FŐOSZTÁLY) (6) bekezdés első mondata törlésre kerül.

15) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HUMÁNPOLITIKAI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR SZAKMAI IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK) 20. pontjának (SZEMÉLYZETI FŐOSZTÁLY) (40) és (41) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(40) A szociális gondoskodási körbe tartozó nyugállományú katonák, honvédségi nyugdíjasok és hozzátartozóik, valamint a honvédelmi kötelezettség teljesítésével összefüggő baleset, betegség miatt hátrányos helyzetbe kerültek és hozzátartozóik ellátásának fejlesztésével összefüggő javaslatok kidolgozása.”
„(41) A hadkiegészítő parancsnokságok érdekvédelmi szervei működésének, tevékenységének irányítása, és e szakterületeken beosztásba kerülő személyi állomány felkészítő programjának, továbbképzésének tervezése, szervezése.”

16) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HUMÁNPOLITIKAI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR SZAKMAI IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK) 20. pontjának (SZEMÉLYZETI FŐOSZTÁLY) (43) bekezdése az alábbi új, első mondattal egészül ki:
„(43) A kegyeleti gondoskodás rendszerének fejlesztésével összefüggő javaslatok kidolgozása.”

17) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM KÖZVETLEN ALÁRENDELTSÉGÉBE TARTOZÓ SZERVEZETEK) 2. pontjának (HM KÖZPONTI ELLENŐRZÉSI ÉS HATÓSÁGI HIVATAL) (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(2) A fejezet államháztartási belső ellenőrzési egységére meghatározott feladatok végzése keretében a Honvédelmi Minisztérium, mint intézmény államháztartási belső ellenőrzésének ellátása, ellenőrzések végrehajtása a Honvédelmi Minisztérium felügyelete alá tartozó költségvetési szerveknél, a fejezeti kezelésű előirányzatok vonatkozásában a Honvédelmi Minisztérium többségi tulajdonában lévő szervezeteknél, továbbá a költségvetésből céljelleggel juttatott támogatások felhasználásával kapcsolatosan a kedvezményezetteknél és a támogatások lebonyolításában részt vevő szervezeteknél a vonatkozó szabályozók szerint.”

18) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM KÖZVETLEN ALÁRENDELTSÉGÉBE TARTOZÓ SZERVEZETEK) 2. pontjának (HM KÖZPONTI ELLENŐRZÉSI ÉS HATÓSÁGI HIVATAL) (5) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(5) A minisztérium stratégiai és éves ellenőrzési tervének elkészítése, a tárcaszintű ellenőrzések végrehajtásának, valamint a HM szervek, a Honvédelmi Minisztérium közvetlen alárendeltségébe tartozó szervezetek és a Magyar Honvédség katonai szervezetei békeidőszaki katonai tevékenységének elemzésére és értékelésére vonatkozó ellenőrzési rendszer működésének koordinálása.”

19) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM KÖZVETLEN ALÁRENDELTSÉGÉBE TARTOZÓ SZERVEZETEK) 2. pontjának (HM KÖZPONTI ELLENŐRZÉSI ÉS HATÓSÁGI HIVATAL) (16) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(16) A HM fejezet kockázatelemzésen alapuló stratégiai és éves államháztartási belső ellenőrzési tervei elkészítésének koordinálása, fejezetszintű összefoglalása. A fejezetszintű és az összefoglaló éves államháztartási belső ellenőrzési tervek előterjesztése a honvédelmi miniszterhez.”

20) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM KÖZVETLEN ALÁRENDELTSÉGÉBE TARTOZÓ SZERVEZETEK) 2. pontjának (HM KÖZPONTI ELLENŐRZÉSI ÉS HATÓSÁGI HIVATAL) (11) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(11) A FEUVE rendszerek kiépítésének, működésének, valamint jogszabályoknak és belső rendelkezéseknek való megfelelésének vizsgálata és értékelése.”

21) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM KÖZVETLEN ALÁRENDELTSÉGÉBE TARTOZÓ SZERVEZETEK) 7. pont (HM KÖZPONTI PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI HIVATAL) feladatai az alábbi új (13) bekezdéssel egészül ki:
„(13) A FEUVE tárca szintű szabályozásának szakmai előkészítése, az ágazati FEUVE rendszer kialakítása, működtetése és fejlesztése, valamint a »Honvédelmi Minisztérium igazgatása« FEUVE rendszere kialakításának, az ellenőrzési nyomvonala kidolgozásának koordinálása.”

22) Az SZMSZ IV. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM KÖZVETLEN ALÁRENDELTSÉGÉBE TARTOZÓ SZERVEZETEK) 8. pontjának (HM NEMZETKÖZI ÉS RENDEZVÉNYSZERVEZŐ HIVATAL) (11) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(11) A vendégházak, valamint a 4. számú Kiképzési Oktatási és Regeneráló Központ (KORK) üzemeltetése és működtetése, valamint az alaptevékenységből származó feladatok végrehajtása érdekében a költségvetési szervhez rendelt egyes objektumok, illetve objektumrészek felkészítése és igénybevétele. Külön megállapodás alapján szállodai szolgáltatás biztosítása egyes állami szervek részére.”

23) Az SZMSZ V. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI) 2. pont (MINISZTÉRIUMI MUNKATERVEZÉSEK, ELLENŐRZÉSEK), 2.1.2. alpont (A Honvédelmi Minisztérium működésének alapvető tervezési okmányai) 7. francia bekezdése az alábbiak szerint módosul:
– „a Honvédelmi Minisztérium fejezetszintű stratégiai és éves állam-háztartási belső ellenőrzési terve;”

24) Az SZMSZ V. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI) 2. pont (MINISZTÉRIUMI MUNKATERVEZÉSEK, ELLENŐRZÉSEK), 2.1.3. alpont (A HM tervezési okmányai kidolgozásának főbb szabályai) 12. bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„A Honvédelmi Minisztérium fejezetszintű stratégiai és éves államháztartási belső ellenőrzési terveit jogszabályi előírásoknak megfelelő tartalommal a HM Központi Ellenőrzési és Hatósági Hivatal – az átruházott hatáskörrel rendelkező honvédelmi szervek ellenőrzési tevékenységének koordinációja mellett – kockázat- és kapacitáselemzésre alapozva készíti el, és a Honvéd Vezérkar főnökének egyetértése után a HM közigazgatási államtitkár útján terjeszti elő a miniszterhez jóváhagyásra.”

25) Az SZMSZ V. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI) 2. pont (MINISZTÉRIUMI MUNKATERVEZÉSEK, ELLENŐRZÉSEK), 2.2.1. alpont (Az ellenőrzés rendszere) második bekezdésének első mondata az alábbiak szerint módosul:
„A honvédelmi tárca ellenőrzési rendszere jogszabály alapján a miniszter hatáskörébe tartozó ágazati, funkcionális hatósági ellenőrzésekre, az általa elrendelt fejezetszintű ellenőrzésekre, a szolgálati elöljáró szolgálati, a szakmai elöljáró szakterületi szolgálati kötelmeiből adódó, az alárendeltek, illetve a szakmai irányítási körbe tartozók irányában végzett elöljárói felügyeleti ellenőrzésekre, továbbá a vezetők, parancsnokok által a vezetésük alatt álló szervnél, szervezetnél lefolytatott honvédelmi szervek belső ellenőrzéseire és a FEUVE-re épül.”

26) Az SZMSZ V. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM MŰKÖDÉSÉNEK SZABÁLYAI) 12. pont (MINISZTÉRIUMI MŰKÖDÉSÉNEK BIZTOSÍTÁSA), 12.4 alpont (A Honvédelmi Minisztérium anyagi-technikai és elhelyezési igényeinek biztosítása) az alábbi címre és szövegre módosul:
„12. 4. A Honvédelmi Minisztérium logisztikai igényeinek biztosítása
A HM logisztikai biztosítását az MH Támogató Ezred, valamint az MH Híradó és Informatikai Parancsnokság, a HM Ingatlankezelési Hivatal Anyagi-Koordinációs Osztálya, az elhelyezési szükségletek biztosítását a HM Ingatlankezelési Hivatal tervezi és végzi.
Az ellátást végző szervezetekkel, illetve a szolgáltatókkal történő kapcsolattartás rendjét, valamint az ellátás részletes szabályait külön HM rendelkezések szabályozzák.”

27) Az SZMSZ-ben, valamint a HJ-ben található „MH Kinizsi Pál Tiszthelyettes Képző Központ”, valamint „MH Híradó Parancsnokság” megnevezés „MH Kinizsi Pál Tiszthelyettes Szakképző Iskola”, illetve „MH Híradó és Informatikai Parancsnokság” megnevezésre változik.

28) A HJ I. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM VEZETŐI) 3. pont (KÖZIGAZGATÁSI ÁLLAMTITKÁR), 39. folyószám, „Hatáskör” rovata az alábbiak szerint módosul:
„A Tárca Védelmi Tervező Rendszerének fejlesztésére, illetve a szövetségi tervezési folyamatához történő illesztésére vonatkozó elgondolások és javaslatok jóváhagyása. Tervegyeztető tárgyalások (tervtárgyalások) előkészítésének elrendelése.”

29) A HJ II. Fejezet (MINISZTÉRIUMI SZERVEK VEZETŐI) 1. pont (A KÖZIGAZGATÁSI ÁLLAMTITKÁR KÖZVETLEN IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK VEZETŐI), 1.2. alpont (HM VÉDELMI TERVEZÉSI FŐOSZTÁLYVEZETŐ) 3. folyószám, „Hivatkozások” rovata az alábbiak szerint módosul:
„HM SZMSZ IV. fej. 7. (21)”

30) A HJ II. Fejezet (MINISZTÉRIUMI SZERVEK VEZETŐI) 6. pont (A HUMÁNPOLITIKAI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR SZAKMAI IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK VEZETŐI), 6.1. alpont (HM HUMÁNPOLITIKAI FŐOSZTÁLYVEZETŐ) 18. folyószám, „Hatáskör” rovata az alábbiak szerint módosul:
„A Magyar Honvédségnél folyó rekonverziós tevékenység tervezése, szervezése, szakmai irányítása és a végrehajtás felügyelete.”

31) A HJ II. Fejezet (MINISZTÉRIUMI SZERVEK VEZETŐI), 6. pont (A HUMÁNPOLITIKAI HELYETTES ÁLLAMTITKÁR SZAKMAI IRÁNYÍTÁSA ALATT MŰKÖDŐ SZERVEK VEZETŐI) 6.2. alpont (HM SZEMÉLYTETI FŐOSZTÁLYVEZETŐ) 8. folyószám, „Hatáskör” rovata az alábbiak szerint módosul:
„A Magyar Honvédség érdekvédelmi rendszerének szervezése és felügyelete, a szükséges szakintézkedések és módszertani utasítások kiadása.”

32) A HJ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM KÖZVETLEN ALÁRENDELTSÉGÉBE TARTOZÓ SZERVEZETEK VEZETŐI), 2. pont (HM KÖZPONTI ELLENŐRZÉSI ÉS HATÓSÁGI HIVATAL) 2. folyószámot követően egy új folyószámmal egészül ki, amelynek rovataiba az alábbiak lépnek, egyben a további folyószámok számozása értelemszerűen módosul.
Hatáskör: A fejezetszintű államháztartási belső ellenőrzési tervek és jelentések, valamint az összefoglaló éves belső ellenőrzési terv és jelentés jóváhagyásra történő felterjesztése.
Hatáskör gyakorlója: a főigazgató

33) A HJ III. Fejezet (A HONVÉDELMI MINISZTÉRIUM KÖZVETLEN ALÁRENDELTSÉGÉBE TARTOZÓ SZERVEZETEK VEZETŐI), 8. pont (HM NEMZETKÖZI ÉS RENDEZVÉNYSZERVEZŐ HIVATAL) 3. folyószám, „Hatáskör” rovata az alábbiak szerint módosul:
„A Vendégházak, valamint a 4. számú Kiképzési Oktatási és Regeneráló Központ (KORK) üzemeltetési, fenntartási és működtetési feladatainak végrehajtásával összefüggésben a költségviselői jogok gyakorlása.”

2. számú melléklet a 16/2006. (HK 6.) HM utasításhoz

1. számú melléklet a 829/293. Nyt. számhoz

ELLENŐRZÉSI NYOMVONAL
(„Honvédelmi Minisztérium igazgatása” FEUVE rendszer)

Sorszám

Tevékenység/feladat

Jogszabály,
utasítás,
intézkedés

Előkészítő,
koordináló,
javaslatkészítő

Keletkező
dokumentum

Jóváhagyó (J)
Felelős (F)
Kötelezettségvállaló (K)

Határidő

Ell. (E)
Érv (É)

Utalv.
Ellenj.,

Pü.-i
Telj.

Könyvvezben
megj.

I.

A SZERVEZET ALAPRENDELTETÉSÉBŐL ADÓDÓ FELADATOK

1.

A Magyar Honvédség működés-fenntartására, alkalmazására és fejlesztésére vonatkozó 10 éves terv összeállítása, valamint kiegyensúlyozása.

1.1.

A 10 éves terv összeállítása, döntésre történő előterjesztése.

HM SZMSZ; 46/2005 HM ut.; 77/2005 HM ut.

HM VTF

10 éves terv

J: HM
F: HM VTF

Folyamatos T+1 január

Nem értelmezhető
(n. é.)

Nem értelmezhető
(n. é.)

Nem értelmezhető
(n. é.)

Nem értelmezhető
(n. é.)

1.2.

A tárca teljes feladatstruktúrájára vonatkozó nagybani erőforrás- és költségszámvetések összeállítása, beillesztése a soron következő 10 éves tervbe.

155/2005 HM ut.

HM VTF

EKT

J: HM VTF

T–1
március 14.

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

2.

A Tárca Védelmi Tervező Rendszer működését szabályozó alapokmányok, illetve normatív szabályozók kidolgozása, folyamatos pontosítása, döntésre történő előterjesztése.

2.1.

A „Miniszteri Irányelvek a védelmi tervezéshez” című HM utasítás kidolgozása.

HM SZMSZ; 6/2006
HM ut.

HM VPNEF (HM VTF)

„Miniszteri Irányelvek a védelmi tervezéshez” című HM ut.

J: HM
F: HM VPNEF

Páros
évenként
december 01.

n. é

n. é.

n. é.

n. é.

3.

Javaslattétel a prognosztizált költségvetési források elsődleges allokálására, a tervek kiegyensúlyozására, a Tárca Védelmi Tervező Rendszer, és az azt támogató információs/informatikai rendszer(ek) (tovább)fejlesztésére.

3.1.

A 10 éves terv részét képező képesség- és feladatterv, valamint az erőforrás-, költség-, és költségvetési igényterv kiegyensúlyozása érdekében szükséges opciók kidolgozásának szakmai irányítása.

HM SZMSZ; 6/2006
HM ut. 14. §. (14)

HM VTF

 

 

Folyamatos jún.15.

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

3.2.

A HM Védelmi Tervező Bizottság állásfoglalása alapján a 10 éves terv kiegyensúlyozása.

HM SZMSZ; 6/2006 HM ut. 14. §–15. §.

HM VTF

 

 

Folyamatos

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

3.3.

Az erőforrás és költségigények egyeztetése a költségvetési forrásokkal, opciók kidolgozása a feladatok és a költségvetési források összehangolására.

HM SZMSZ; 6/2006 HM ut. 14. § (23)

HM VTF

 

 

Folyamatos szeptember 30.

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

4.

A tárca kezelésében lévő ingó kincstári vagyontárgyakkal összefüggő adatszolgáltatás, vagyongazdálkodási beszámoló/terv összeállítása, megküldése a KVI-nek.

217/1998. (XII. 30.) Korm. r.

HM VGF VFO

Vagyongazd-i
beszámoló/terv, tájékoztató

F: HM VGF főov.

Április 30. Május 31.

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

5.

A tárca vagyonkezelésében lévő ingó vagyontárgyak honvédelmi célra feleslegessé minősítéséhez, értékesítéséhez, hasznosításához, átadásához vagy megsemmisítéséhez kapcsolódó döntés-előkészítési feladatok ellátása.

1992. évi XXXVIII. tv.; 98/2005. (HK 21.) HM ut.

HM VGF VFO

Határozat, megállapodás,
vélemény

F: HM VGF főov.

Eseti

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

6.

A fejezeti kezelésű lakástámogatási előirányzat tervezésének irányítása és jóváhagyásra történő előterjesztése.

9/1998.
(HK 4.) HM ut.

HM VGF LFO

Kv-i terv

F: HM
VGF főov.

Tervezési intézkedés szerint

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

14.

A társadalmi szervezetek és egyéb honvédelmi szempontból fontos programok támogatása pályázati rendszeren keresztül.

HM SZMSZ

HM KF TFO

Szabályzó tervezet, vélemény

F: HM KF főov.

Eseti

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

15.

A honvédelmi ágazat katasztrófavédelmi-elhárítási tevékenysége.

15.1.

HKR szolgálatvezénylés összeállítása, az okmányok kidolgozása, folyamatos pontosítása.

HM SZMSZ, HKR SZMSZ

HM TKF TKO ov.

Havi szolgálatvezénylés, szolgálati intézkedés

J: KÁT F: TKF főov.

Folyamatos

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

15.2.

Az MH katonai szervezetei katasztrófavédelmi célú igénybevételének tervezése, szervezése, vezetése és a végrehajtás értékelése.

23/2005. (VI. 16) HM r.; 82/2005 HM HVK int.

HM HVK MFCSF, TÖF

Intézkedés szerint

J: HM HVKF F: HM HVK MFCSF

Int. szerint

HM HVKF

n. é.

n. é.

n. é.

15.3.

HKR Katasztrófavédelmi Operatív Bizottság készenléti szolgálatának szervezése, feltételeinek biztosítása.

123/2005 HM KÁT HM HVKF együttes int.

HM HVK TÖF

Intézkedés szerint

F: HM HVK MFCSF

n. é.

HM HVK MFCSF

n. é.

n. é.

n. é.

15.4.

HKR költségvetési irányelvek összeállítása.

23/2005 (VI. 16) HM r., HM
SZMSZ, HKR SZMSZ

HM TKF TKO ov.

Költségvetési irányelvek

J: KÁT

HM r. szerint

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

15.5.

HKR költségvetési javaslatok bekérése.

23/2005 (VI.16) HM r., HKR SZMSZ, HM SZMSZ

HM TKF TKO ov.

Tervezet

F: HM TKF főov.

Külön
ütemezés szerint

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

15.6.

HKR költségvetési terv kidolgozása.

 

HM TKF TKO ov.

Elemi költségvetési terv

J: honvédelmi miniszter

 

Főov.

n. é.

n. é.

n. é.

15.7.

Jelentés felterjesztése a HKR költségvetés előző évi felhasználásról.

23/2005. (VI. 16.) HM r.

HM TKF TKO ov.

Jelentés

J: KÁT F: HM TKF főov.

Február 15.

Felhasználásban érintett vezetők

n. é.

n. é.

n. é.

15.8.

HKR készenléti szolgálatai díjazásának elszámolása.

 

HM TKF

Határozat készenléti díj kifizetéséről

J: KÁT F: HM TKF főov.

Havonta

E: HM TKF TKO ov.

n. é.

n. é.

n. é.

15.9.

HKR költségvetés tervezése.

1999. évi LXXIV. tv.; 23/2005. (VI. 16.) HM r.;
HKR SZMSZ

HM TKF TKO ov.

Belső szabályozó, irányelv

J: miniszter; KÁT
F: HM TKF főov.

Folyamatos

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

16.

Rekonverziós támogatások nyújtása

16.1.

Képzésre fordítható támogatás nyújtása alapítványnak.

31/2002. (V. 3.) HM r. 7. § (1) b)

HM HPF főov.

Szerződés

J: HM
F: HM HPF K: HM KÁT

Jóváhagyott terv szerint

E: HM HPF főov.

n. é.

n. é.

n. é.

16.2.

Rekonverziós program végrehajtása a civil munkaügyi szervekkel történő együttműködésben.

31/2002. (V. 3.) HM r. 7–8. §

HM HPF főov.

Megállapodás

J: HM

F: HM HPF K: HM KÁT

Jóváhagyott terv szerint

E: HM HPF főov.

n. é.

n. é.

17.

HM nemzetközi kulturális rendezvény szervezése és végrehajtása

17.1.

Előzetes miniszteri engedély megkérése.

HM éves terv

HM HPF főov.

Előzetes felterjesztés

J: HM
F: HM HPF

Rendezvény előtt fél évvel

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

17.2.

Felkészülési terv előkészítése jóváhagyásra.

Miniszteri engedély

HM HPF főov.

Felkészülési terv

J: HM HPF főov.
F: HM HPF

Rendezvény előtt 5 hónappal

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

17.3.

A rendezvény-költségvetési terv elkészítése.

Miniszteri engedély

HM HPF főov.

Pénzügyi terv

J: HM HPF főov.
K: HM KPSZH

Rendezvény előtt 5 hónappal

E: HM KPSZH

n. é.

n. é.

n. é.

17.4.

A rendezvény tervezett költségének átadása a rendezéssel megbízott HM Honvéd Kulturális Szolgáltató Kht. részére.

Miniszteri engedély

HM HPF főov.

HM HKSZ Kht. éves üzleti tevének módosítása

J: HM KÁT F: HM HPF K: HM KPSZH

Rendezvény előtt 2–3 hónappal

E: HM KPSZH

U: HM KPSZH

HM KPSZH

n. é.

17.5.

A rendezvény tervezett költségének átadása a Honvéd Együttes részére.

Miniszteri engedély

HM HPF főov

HM-NKÖM 3 éves
keretszerződés; HM és a Honvéd Együttes közötti éves műsorszolgáltatási megállapodás módosítása

J: HM J: HM HPF főov.
F: HM HPF K: HM KPSZH

Rendezvény előtt 2–3 hónappal

E: HM KPSZH

U: fejezetek közötti pénzátadás

MÁK

n. é.

18.

Pályázat kiírás Honvéd Sportegyesületek részére

18.1.

Pályázati kiírás és a javasolt bírálóbizottság felterjesztése jóváhagyásra.

45/2004. (HK 11.) HM ut.

HM HPF főov.

Pályázati kiírás

J: HM KÁT F: HM HPF K: HM HPF főov.

Tárgyév február 20.

E: HM HPF

n. é.

n. é.

n. é.

18.2.

Pályázatok elbírálása, szerződések megkötése.

45/2004. (HK 11.) HM ut

HM HPF főov.

Bírálati jegyzőkönyv, szerződése

J: HM KÁT F: HM HPF K: HM HPF főov.

Tárgyév április 20.

E: HM HPF

U: HM HPF E: HM KÁT

MÁK

n. é.

18.3.

Támogatások felhasználásának ellenőrzése.

45/2004. (HK 11.) HM ut

HM HPF főov.

Jelentés

J: HM HPF
F: HM HPF

Tárgyévet követő év március 31.

E: HM HPF pü. ref.

n. é.

n. é.

n. é.

19.

Az ágazat felsőoktatási, közoktatási, szakképzési, tanfolyamrendszerű képzési rendszerével kapcsolatos miniszteri döntések előkészítése, a jogszabályok tervezetének kidolgozása, a rendszer működtetése, illetve működésesének törvényességi felügyelete.

19.1.

Az MH éves belföldi beiskolázási terv összeállítása.

HM SZMSZ 45/2005. (HK. 10.) HM ut..

HM SZF főov.

Éves beiskolázási terv

J: miniszter F: HM HPF főov

HM SZEF főov.

Tárgyév augusztus 31.

n. é.

n. é.

n. é.

19.2.

A tiszthelyettes szakképzés írásbeli tételei kidolgoztatása, lektoráltatása.

HM SZMSZ

HM HPF KOSZO ov.

Írásbeli tételek, lektori javaslat

J: KOSZO ov.
F: KOSZO ov.
K: HM HPF

Szerződés szerint

E: HM HP HÁT
É: HM HPF

n. é.

n. é.

n. é.

19.3.

A tiszthelyettes szakképzés okmányainak kidolgoztatása, lektoráltatása.

HM SZMSZ

HM HPF KOSZO ov.

Szakképzési okmányok, lektori javaslat

J: KOSZO ov.
F: KOSZO ov.
K: HM
HPF

Szerződés szerint

E: HM HP HÁT
É: HM HPF

n. é.

n. é.

n. é.

19.4.

HM oktatással kapcsolatos eljárási díjak.

HM SZMSZ

HM HPF KOSZO ov.

Működési engedély

J: HM HPF F: KOSZO ov.
K: HM HP HÁT

Eseti

E: HM KÁT

n. é.

n. é.

n. é.

20.

Külföldi képzés

20.1.

A külföldi beiskolázásokhoz kapcsolódó beiskolázási tervek összeállítása.

HM SZMSZ

HM HPF KOSZO ov.

Külföldi beiskolázási terv

NATO, EU és egyéb rövididejű beiskolázási terv

J: HM KÁT F: HM HPF

Tárgyév december 31.

n. é.

n. é.

n. é.

20.2.

A külföldi beiskolázásokhoz kapcsolódó pénzügyi előirányzatok tervezése.

HM SZMSZ

J: HM HPF K: HM KPSZH
J: HM KPSZH

Költségvetési terv

J: HM F: HM KPSZH

Tárgyév március 30.

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

20.3.

A külföldre beiskolázott állomány útba indításához szükséges iratok ellenjegyzése.

HM SZMSZ

E/J: HM SZEF K: HM HPF KOSZO ov.

Miniszteri határozat, kiutazási engedély

J: HM/HM SZEF F: HM SZEF K: HM HPF

Folyamatos

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

21.

Idegen nyelvi képzés

21.1.

HM felsőszintű vezetők nyelvképzésével kapcsolatos feladatok.

20/2002. 6. sz. mell. HM ut.

HM HPF KOSZO ov.

Igény szerinti beiskolázás

J: HP HÁT F: HM HPF főov.

Szerződés szerint

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

22.

Köztisztviselői továbbképzés

22.1.

A köztisztviselők továbbképzésével összefüggő feladatok.

199/1998. (XII. 4.) Korm. r. 9. §

HM HPF KOSZO ov.;
HM SZEF

Köztisztviselői éves továbbképzési terv

J: HM KÁT F: HM HPF, HM SZEF

Szerződés szerint

E: MKI É: HM HPF

n. é.

n. é.

n. é.

23.

A tárca tudományos tevékenységének koordinálása

23.1.

A tárca éves tudományos tervének és középtávú kutatási tervének összeállítása.

HM SZMSZ 76/2002. (HK. 25.) HM ut.

HM HPF KOSZO ov.;
(HM és MH szervek, szervezetek, tudományos programbizottságok)

tudományos munkaterv és középtávú kutatási terv

J: KÁT
F: HM HPF főov.

Tárgyév március 31.

 

n. é.

n. é.

n. é.

23.2.

A kutatás megkezdése, megbízási szerződés megkötése.

76/2002. (HK. 25.) HM ut.

programbizottság titkárok HM HPF KOSZO ov.

Megbízási szerződés

K: HM HPF főov.

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

23.3.

A kutatások zárása, zárótanulmányok elkészítése, lektorálása, elszámolása.

76/2002. (HK. 25.) HM ut.; 24/2002. (HK. 11.) HM ut.

kutatók, lektorok, programbizottság titkárok

Tanulmány, lektori jelentés, bejelentőlap

F: programbizottság titkár
J: HM HPF főov.

Kutatás lezárása után

Főov.

n. é.

n. é.

n. é.

24.

Beiskolázásokkal kapcsolatos feladatok ellátása.

2/2004. HM ut.

HM SZÜO, HM KSZMO

Beiskolázási terv

HM KÁT

Folyamatos

n. é.

n. é.

Folyamatos

n. é.

25.

Elismerésekkel kapcsolatos feladatok ellátása.

27/2002. HM r.

HM SZÜO

Beszerzési terv

HM

Folyamatos

n. é.

n. é.

Folyamatos

n. é.

26.

Megbízási szerződésekkel kapcsolatos feladatok ellátása.

Polgári Törvény-könyv

HM SZÜO

Megbízási szerződés

HM KÁT

Folyamatos

n. é.

n. é.

Folyamatos

n. é.

II.

MŰKÖDTETÉSBŐL ADÓDÓ FELADATOK

1.

Tervezési feladatok

1.2.

A HM igazgatása Éves Beszerzési Tervének összeállítása.

102/2005. (HK 20.) HM ut.

HM VGF KGO

HM szervek Éves Beszerzési Terve

F: HM VGF főov.

HM ut. szerint

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

1.3.

A HM fejezet inkurrenciával kapcsolatos Éves Beszerzési Tervének összeállítása.

102/2005. (HK 20.) HM ut.

HM VGF VFO

HM fejezet inkurrenciával kapcsolatos Éves Beszerzési Terve

F: HM VGF főov.

HM ut. szerint

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

1.4.

Kétoldalú Nemzetközi Együttműködési Terv

97/2003. (HK 1/2004.) HM ut., 11/2002. (HK 7.)
HM ut., 28/2004. (XI. 8.)
HM r.

HM VPNEF 1.–2. Ter. O.

KNET

F: HM VPNEF főov.

HM ut. szerint

E: HM NRH

n. é.

n. é.

n. é.

1.5.

Multilaterális Együttműködési Terv

98/2003. (HK 1/2004.) HM ut., 28/2004. (XI. 8.) HM r., 11/2002. (HK 7.) HM ut.

HM VPNEF VPO

MET

F: HM VPNEF főov.

HM ut. szerint

E: HM NRH

n. é.

n. é.

n. é.

1.6.

A HM éves kommunikációs tervének elkészítése

94/2002. (HK 28.) HM ut.

HM KF ETO

HM éves kommunikációs terv

F: HM KF főov.

Tárgyév január 15.

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

1.7.

A HM havi kommunikációs tervének elkészítése

94/2002. (HK 28.) HM ut.

HM KF ETO

HM éves kommunikációs terv

F: HM KF főov.

Minden hónap utolsó nap

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

2.

A költségvetési beszámolók, mérlegjelentések elkészítése.

2.1.

Adatszolgáltatás a HM szervek költségvetési előirányzat kereteinek felhasználásáról.

 

HM szervek

Jelentés, adatszolgáltatás

F: HM főov.-k, főcsf.-k

Intézkedés szerint

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

3.

Beszerzési feladatok

3.1.

Az ellenjegyzett Éves Beszerzési Terv-javaslat egyeztetése a jóváhagyott 10 éves tervvel.

102/2005. (HK 22.) HM ut. 10. §.

HM VTF;
HM HFF

Éves Beszerzési Terv-javaslat

J: HM
F: HM HFF + VTF

Tárgyév november 30.

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

3.2.

A tárca tárgyévi költségvetése jóváhagyását követően, az Éves Beszerzési Terv szükség szerinti módosítása.

102/2005. (HK 22.) HM ut. 15. §.

HM VTF; HM HFF; HM VGF; HM IKH; HM NRH; MH EP; MH ÖLTP; ZMNE

Módosított Éves Beszerzési Terv

J: HM KÁT F: HM HFF+ VTF

Költségvetés jóváhagyását követően

n. é.

E: HM KPSZH

n. é.

n. é.

3.3.

Éves Beszerzési Tervben szereplő közbeszerzések igényváltozás utáni módosítása, valamint a terven felüli beszerzések engedélyeztetésének koordinálása.

102/2005. (HK 22.) HM ut. (10. §., 11. §., 15. §., 22. §.)

HM VTF; HM HFF; ajánlatkérők

Közbeszerzési Engedélyezési Kérelem

J: HM KÁT F: HM VTF

Folyamatos

n. é.

E: HM PSZSZ

n. é.

n. é.

3.4.

A beszerzések helyzetéről és tapasztalatairól készített negyedéves jelentés elemzése.

102/2005. (HK 22.) HM ut. 48. §.

HM VTF; HM HFF; ajánlatkérők

Negyedéves jelentés

J: HM KÁT F: HM VTF

Negyedévente (tárgyhó 10.-ig)

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

3.5.

A HM VPNEF intézményi költségvetése terhére megvalósuló beszerzések.

12/1999. HM KÁT int.

HM VPNEF ov.-k

Számla

F: főov. h. K: főov.

Eseti

E: pü-i referens

E: pü-i referens

Számla
elszámolásakor

n. é.

4.

Munkaköri jegyzékek és állománytáblák

4.1.

Az MH katonai szervezeti állománytáblái, állománytábla-helyettesítő ívek ki-adás előtti egyeztetése.

61/2005. (HK 12.) HM ut.

HM VTF; HM HVK KTFCSF

Jelentés

J: HM VGHÁT

Folyamatos

n. é.

n. é.

n. é.

n. é.

5.

A Magyar Honvédség katonai szervezeteinél a kezelésben lévő, illetve gazdálkodási körbe tartozó testületi vagyonban keletkezett kárból a kárleírási jogkör gyakorlása 5.000.000-, Ft értékhatárig.

19/2002. (IV. 5.) HM r. 9. § (1) f)

HM HVKF

Leírási Tanúsítvány

J: HM F,
K: HM HVKF

Eseti

E: HM szerv vezetője
É: Érintett szervezet pénzügyi referense.

E: HM KPSZH főig.

Könyvelés-kor

n. é.

6.

A Magyar Honvédség katonai szervezeteinél a 100 000 Ft-ot meghaladó kártérítési összeg törlésének engedélyezése.

19/2002. (IV. 5.) HM r. 13. § (3)

HM HVKF

Törlési határozat, vagy elutasítása

J: HM F,
K: HM HVKF

Eseti

E: HM szerv vezetője
É: Érintett szervezet pénzügyi referense.

E: HM TPSZI ig.

Könyveléskor

n. é.

7.

A családalapítási támogatás folyósításának engedélyezése.

14/2002. (III. 29.) HM r. 3. § (4)

HM HVKF

Felterjesztett javaslatok

J: HM F,
K: HM HVKF

Eseti

E: HM szerv vezetője
É: Érintett szervezet pénzügyi referense.

E: HM KPSZH főig.

Kifizetéskor

n. é.

8.

Hatáskörében illetményelőleg-keret megállapítása, felhasználás.

14/2002. (III. 29.) HM r. 9. §

HM HVKF

Felterjesztett javaslatok

J: HM F,
K: HM HVKF

Eseti

E: HM szerv vezetője
É: Érintett szervezet pénzügyi referense.

E: HM KPSZH főig.;
pü.-i referens

Kifizetéskor

n. é.

9.

A részére jóváhagyott segélykeret terhére a rendkívül súlyos anyagi helyzetbe kerültek részére alkalmanként legfeljebb az illetményalap háromszorosának megfelelő összegű segély kifizetésének engedélyezése.

14/2002. (III. 29.) HM r. 14. § (2), (4)

HM HVKF

Felterjesztett javaslatok

J: HM F,
K: HM HVKF

Eseti

E: HM szerv vezetője
É: Felhasználó szervezet pénzügyi referense.

E: HM TPSZI ig.

Kifizetéskor

n. é.

10.

A HM HVKF részére jóváhagyott éves költségvetési tartalékkeret felhasználása.

Hatályos HM ut. a HM fejezet költségvetéséről

HM HVKF

Felhasználást engedélyező, elrendelő ügyirat.

J: HM F,
K: HM HVKF

Eseti

E: HM szerv vezetője
É: Felhasználó szervezet pénzügyi referense.

E: HM KPSZH főig.

Számla elszámoláskor.

n. é.

11.

A HM szervek részére jóváhagyott éves költségvetési előirányzatok felhasználása.

Hatályos HM ut. a HM fejezet költségvetéséről

HM szerv vezetője

Megrendelés, készpénzes vásárlás.

J: HM KÁT F, K: HM szerv vez.

Eseti

E: HM szerv vezetője
É: Pü-i referens

E: pü.-i referens

Számla elszámoláskor.

n. é.

12.

Munkavégzésre kikülönített pénzügyi referatúra, mint pénzügyi-számviteli ellátó szerv feladatai

12.1.

Együttműködési és közreműködési feladatok:
a) Együttműködés a logisztikai (anyagi-technikai), illetőleg az egyéb erőforrás gazdálkodásban érintett szervekkel.
b) Közreműködés a személyi állomány pénzbeni járandóságainak megállapítására vonatkozó, illetve a gazdálkodási tárgyú
– egyedi és normatív jellegű
– vezetői (belső)
intézkedések, parancsok, utasítások előkészítésében.

Hjt., Kjt., Mt. r.-k, ut.-k, int.-k

E: HM szerv kijelölt személy
Személyügyi szerv J: pü.-i referens

Gazd.-i pcs., ut.-k, int.-k

J-K: HM szervek vezetői
F: pü.-i referens

Folyamatos

E: PTO szak ov. E: pü-i referens é: pü-i referens

U: HM szervek vezetői
E: pü-i referens
U: HM szervek vezetői
E: pü-i referens

Pü-i referens Humán referens, pü.-i referens

n. é.

12.2.

Véleményezési, tanácskozási feladatok:
a) Záradékolás (véleményezés) a magasabb, illetőleg a felügyeleti szerv vezetője hatáskörébe tartozó és a szakterületet érintő pénzügyi jellegű beadványok, kérelmek (segély, illetményelőleg, stb.) vonatkozásában.
b) Szükség szerint részvétel a különféle (szociálpolitikai, kegyeleti, stb.) munkabizottságokban.

9/1998. HM ut.

Pü.-i referens

Pü. záradék, bizottsági jegyzőkönyvek

J: HM szervek vezetői F: pü.-i referens

Folyamatos

E: referens

U: HM szervek vezetői
E: referens

n. é.

n. é.

12.3.

A helyi gazdálkodási körbe tartozó személyi jellegű és egyes pénzügyi dologi kiadási igényekről és várható bevételekről számvetés készítése.

9/1998. HM ut. 7/2006. HM ut.

K: TPSZI Kv. ov.
E-J: pü. referens

Költségvetési tervjavaslat

J-K: HM szervek vezetői
F: pü.-i referens

Évente

E: TPSZI Kv.ov.

n. é.

n. é.

n. é.

12.4.

Anyagi-technikai ágazatok és egyéb, az ellátás körébe tartozó előirányzat – és keretigények összegzése, koordinálása.

9/1998. HM ut. 7/2006. HM ut.

E: HM szervek által kijelölt személyek K: MHTE I. Üzo.
J: pü-i referens

Költségvetési tervjavaslat

J: HM szervek vezetői F: pü-i referens

Évente

E: TPSZI Kv.ov.

n. é.

n. é.

n. é.

12.5.

A HM 1. sz. TPSZI intézkedése szerint a pénzügyi-, illetve pénzszükségleti terv összeállítása, illetőleg adatszolgáltatás a költségvetés elkészítéséhez.

7/2006. HM ut.

E: HM szervek által kijelölt személyek K: TPSZI kv.ov.
J: pü. referens

Pénzszükségleti terv

J-K: HM szervek vezetői

Évente, ill. havonta

E: TPSZI Kv.ov.

n. é.

n. é.

n. é.

12.6.

A költségvetési előirányzat-módosításra vonatkozó javaslatok összeállítása.

7/2006. HM ut.

E: HM szervek által kijelölt személyek K: TPSZI kv.ov.
J: pü-i referens

Előirányzat módosító levél

J-K: HM szervek vezetői
F: pü-i referens

Folyamatos

E: TPSZI Kv.ov.

n. é.

n. é.

n. é.

12.7.

Adatszolgáltatás a beszámoló jelentéshez.

3/2005. HM
KPSZH int.

K: TPSZI kv.ov.
E-J: pü-i referens

Jelentés, kimutatás

J-K: HM szervek vezetői
F: pü.-i referens

Külön int. szerint

E: TPSZI Kv.ov.

n. é.

n. é.

n. é.

12.8.

Átruházott hatáskörben, a HM 1. sz. TPSZI igazgatója által meghatározott keretek között gyakorolja a jogszabályban előírt ellenjegyzési és érvényesítési jogkört.

102/2005. HM ut.

E: HM szervek által kijelölt személyek K: TPSZI PSZEO
J: pü.-i referens

Ellenjegyzési tanúsítvány, szerződéskivonat, bizonylatok

F: pü. referens
K: HM szervek vezetői

Folyamatos

E: TPSZI PSZEO

n. é.

n. é.

n. é.

12.9.

Szükség szerinti részvétel a HM 1. sz. TPSZI igazgató intézkedése alapján a (köz)beszerzésekkel kapcsolatban az ajánlat kérésre jogosult katonai szervezeteknél létrehozott Szakértői Bizottság munkájában a pénzügyi terület résztvevőjeként.

Közb. Szab. HM 1. sz. TPSZI ig. int.

E: HM BBBH

Feljegyzés biz. ülésről, ajánlattételi felhívás terv.
Szerződéstervezet

J: TPSZI igazgató
F: kijelölt pü.-i szakértő

Esetenként

 

n. é.

n. é.

n. é.

12.10.

Közreműködés a kártérítési, kártalantási ügyek rendezésében.

2001. évi XCV tv.; HM r.-k

K: jogász főti. E-J: pü.-i referens

Javaslat

J: HM szervek vezetői F: pü.-i referens

Folyamatos

 

n. é.

n. é.

n. é.

12.11.

Házipénztár működtetése.

20/1999. HM KPSZH főig. int.

Pü-i referens

Pénztárbizonylatok

J: TPSZI igazgató
F: pü-i referens
K: HM szervek vezetői

Folyamatos

E: TPSZI 3. sz. pü. tám. ov.

n. é.

n. é.

n. é.

12.12.

A házipénztár fizetőeszköz szükségletének tervezése.

20/1999. HM KPSZH Főig. int.

E: TPSZI számv.ov. kv.ov.
E-J: pü-i referens

Terv

J: HM szervek vezetői F: pü-i referens

Havonta, szükség esetén gyakrabban

E: TPSZI számv.ov., Kv.ov.

n. é.

n. é.

n. é.

12.13.

Kincstári kártya kezelése.

20/1999. HM KPSZH főig. int.

K: TPSZI számv.ov. E-J: pü-i referens

Bizonylat

J: HM szervek vezetői F: pü-i referens

Folyamatos

E: TPSZI számv. ov.

n. é.

n. é.

n. é.

12.14.

A személyi állomány decentralizált személyi járandóságainak (munkába járás, kiküldetési ktg., stb.) számfejtése és kifizetése.

9/1998. HM ut. 20/1999. HM KPSZH főig. int.

E: személyügyi szerv J: pü. referens

Változás visszaigazolás, pénztári bizonylat

J-K: HM szervek vezetői
F: pü. referens

Folyamatos

é: pü-i referens

E: pü-i referens

n. é.

n. é.

12.15.

Közreműködés a honvédelmi szerv hatáskörébe tartozó dologi kiadások fizetési módozatának megállapításában.

9/1998. HM ut. 20/1999. HM KPSZH főig. int.

K: TPSZI számv.ov. E-J: pü-i referens

Javaslat

J-K: HM szervek vezetői
F: pü-i referens

Folyamatos

 

n. é.

n. é.

n. é.

12.16.

Készpénzfizetési számlák kiegyenlítése, vásárlási előleg biztosítása a vezető által meghatározott személyek (beszerzők) részére, előlegelszámoltatás.

9/1998. HM ut. 20/1999. HM KPSZH főig. int.

E: HM szervek által kijelölt személyek K: TPSZI számv.ov.
J: pü.-i referens

Nyugta

J-K: HM szervek vezetői
F: pü.-i referens

Folyamatos

 

n. é.

n. é.

n. é.

12.17.

Pénzintézeti átutalások kezdeményezése

20/1999. HM KPSZH főig. int.

K: TPSZI számv.ov. E-J: pü-i referens

Számla

F: pü.-i referens
K: HM szervek vezetői

Folyamatos

 

n. é.

n. é.

n. é.

12.18.

A pénzforgalommal kapcsolatos számviteli bizonylatok összegyűjtése (átvétele), kezelése, tárolása, adatszolgáltatás, könyvelési feladás.

9/1998. HM ut. MH számlarend

K: TPSZI számv.ov. E-J: pü.-i referens

Bizonylatok, kimutatások, nyilvántartások

J-K: Gsz. Pk.
F: pü.-i referens

Folyamatos

 

n. é.

n. é.

n. é.

12.19.

Szükség szerinti analitikus nyilvántartások vezetése

9/1998. HM ut. MH számlarend

E: HM szervek által kijelölt személyek J: pü.-i referens

Analitikus nyilvántartások

J-K: HM szervek vezetői
F: pü-i referens

Folyamatos

 

n. é.

n. é.

n. é.

12.20.

Adatszolgáltatás teljesítése a katonai szervezet vezetője, illetőleg az Igazgatóság, a HM KPSZH és az adatszolgáltatás kérésére feljogosított egyéb honvédségi és közigazgatási feladatokat ellátó más szervezet részére.

Külön intézkedés

Pü.-i referens

Jelentés

J-K: HM szervek vezetői
F: pü.-i referens

Esetenként

 

n. é.

n. é.

n. é.

12.21.

A jogszabályban, miniszteri utasításban és a HM TPSZI igazgatója által meghatározott, folyamatba épített pénzügyi és számviteli belső szakellenőrzés végrehajtása.

217/21998. (XI. 30.) Korm. r. 114/2005. (HK 1/2006.) HM ut. 14/2005. HM KPSZH főig. int.

K: TPSZI PSZEO E-J: pü.-i referens

Programok, tervek, ellenőrzési jelentések, beszámolók, ellenőrzési napló

J: TPSZI igazgató
F: pü.-i referens
K: HM szervek vezetői

Folyamatos

 

n. é.

n. é.

n. é.

3.számú melléklet a 16/2006. (HM 6.) HM utasításhoz

2.számú melléklet
a 829/293. Nyt. számhoz

SZABÁLYTALANSÁGOK KEZELÉSÉNEK ELJÁRÁSRENDJE

(„Honvédelmi Minisztérium igazgatása”
FEUVE rendszer)

Az Ámr. 145/A. § (5) bekezdésében foglaltaknak megfelelően a „Honvédelmi Minisztérium igazgatása” (a továbbiakban: Honvédelmi Minisztérium) működése során előforduló, a gazdálkodással összefüggő szabálytalanságok kezelésére a jelen szabályzatban meghatározott eljárásrendet kell alkalmazni

1.A szabálytalanság fogalma:

Jelen szabályzat alkalmazásában a szabálytalanság: az államháztartás működési rendjében a költségvetési gazdálkodás bármely gazdasági eseményében, az egyes műveletekben előforduló, valamely normától (jogszabály, jogi irányítási eszköz), valamint felettesi utasítástól, vagy elöljárói parancstól való eltérés. Így ide tartoznak mindazon tevékenységek, mulasztások, hiányosságok, amelyek büntető-, szabálysértési-, fegyelmi-, vagy kártérítési eljárás megindítására okot adó cselekménynek minősülnek.


2.A szabálytalanságok alapesetei:

Szándékosan okozott szabálytalanság: félrevezetés, csalás, sikkasztás, megvesztegetés, szándékosan okozott szabálytalan kifizetés.1.

Nem szándékosan okozott szabálytalanság: figyelmetlenségből, hanyagságból, pontatlan nyilvántartásból, stb. származó szabálytalanság.


3.A szabálytalanságok kialakulásának megelőzését szolgálja

– a szervezet gazdálkodásának jogszabályoknak megfelelő megvalósítása;

– a szabályozottság és a szabályok betartásának folyamatos figyelemmel kísérése;

– a szabálytalanságok esetén születő intézkedések hatékonysága.


4.A szabálytalanságokkal kapcsolatos intézkedések általános célja

– a szabálytalanságok kialakulásának megakadályozása (megelőzés);

– a jogszerű állapot helyreállítása (a hibák, hiányosságok, tévedések korrigálása);

– a tapasztalatok feldolgozása és beépítése a FEUVE rendszerbe;

– a felelősség megállapítása, a szankcionálás.

4.1. A szabálytalanságok megelőzése érdekében

A Honvédelmi Minisztérium személyi állománya – saját munkakörét és személyét illetően – köteles megismerni, és betartani a gazdálkodással összefüggő jogszabályokat, jogi irányítási eszközöket.

A gazdálkodást érintő jogszabályok, a fejezetszintű, valamint a helyi belső rendelkezések kiadásakor, illetve jelentősebb módosításuk esetén az egységes értelmezést és alkalmazást elősegítő feldolgozásuk érdekében – témakörétől függően – a szervezeti egység szintű továbbképzéseken (értekezleteken), illetve a HM Pénzügyi és Számviteli Szolgálat érintett szervezeti egységeinek vezetői részéről saját hatáskörben szervezett továbbképzések keretében kell végrehajtani.


5.A szabálytalanságok észlelése és kezelése a FEUVE rendszerében:

5.1. A szabálytalanságok észlelése a FEUVE rendszerben

A szabálytalanságok észlelése a FEUVE rendszerében történhet:

– a Honvédelmi Minisztérium beosztott személyi állománya;

– a Honvédelmi Minisztérium egyes szervezeti egységeinek vezetői;

– a Honvédelmi Minisztérium vezetői;

– a HM Központi Ellenőrzési és Hatósági Hivatal (továbbiakban: HM KEHH) által végzett államháztartási belső ellenőrzés, illetve

– a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal [KEHI], valamint az Állami Számvevőszék [ÁSZ] részéről végzett külső ellenőrzés által.

5.2. A szabálytalanságok kezelése a FEUVE rendszerében

5.2.1. A Honvédelmi Minisztérium beosztott személyi állománya részéről észlelt szabálytalanság kezelése

Amennyiben a szabálytalanságot a személyi állomány beosztott tagja követte el, s azt maga észleli (önellenőrzés), köteles a jogszerű állapot elérése érdekében eljárni. Amennyiben a szabálytalanság megszüntetése már a hatáskörét meghaladja, köteles haladéktalanul értesíteni – a szolgálati út betartásával – az intézkedésre jogosult vezetőt.

Amennyiben a személyi állomány beosztott tagja által elkövetett szabálytalanságot a szervezeti egységen belüli más beosztott észleli, köteles a tényre az elkövető figyelmét felhívni, és ha a figyelemfelhívás eredménytelen volt, a szervezeti egység vezetőjét értesíteni.

Amennyiben az állományilletékes szervezeti egység vezetője az adott ügyben érintetté válik, a beosztott személyi állomány tagja a munkaköri leírásban (katona esetében továbbá a Magyar Honvédség Szolgálati Szabályzatában), illetve a HM SZMSZ-ben rögzített szabályok szerint köteles eljárni.

Amennyiben az értesített szervezeti egység vezetője megalapozottnak találja a szabálytalanságot, a feladat- és hatásköri, illetve felelősségi rendnek megfelelően intézkedik a szabálytalanság korrigálására, megszüntetésére, illetve hatáskör hiányában az ügyet köteles jelenteni a közvetlen felettes, elöljáró HM vezető részére, aki gondoskodik a megfelelő intézkedések megtételéről, illetve indokolt esetben a szükséges eljárások megindításáról.

5.2.2. A Honvédelmi Minisztérium szervezeti egységeinek vezetői részéről észlelt szabálytalanság kezelése

Amennyiben a szabálytalanságot egy szervezeti egység vezetője észleli, a feladat- és hatásköri, illetve felelősségi rendnek megfelelően köteles intézkedni a szabálytalanság megszüntetésére, a jogszerű állapot helyreállítására, illetve hatáskör hiányában köteles az ügyet jelenteni a közvetlen felettes, elöljáró HM vezető részére.

Amennyiben az értesített HM vezető megalapozottnak találja a szabálytalanságot, a feladat- és hatásköri, illetve felelősségi rendnek megfelelően intézkedik a szabálytalanság korrigálására, megszüntetésére, illetve hatáskör hiányában az ügyet köteles jelenteni a felettes, elöljáró HM vezető részére, aki gondoskodik a megfelelő intézkedések megtételéről, illetve indokolt esetben a szükséges eljárások megindításáról.

Amennyiben a közvetlen felettes, elöljáró HM vezető az ügyben annak ellenére sem intézkedik, hogy a szabálytalanság elkövetésében érintett, az ő felettesét, elöljáróját, illetve a szabálytalanság megszüntetésére közvetlenül jogosult más szerv, szervezeti egység vezetőjét, a szolgálati út betartásával kell egyidejűleg értesíteni.

5.2.3. A Honvédelmi Minisztérium vezetői által észlelt szabálytalanság kezelése

A Honvédelmi Minisztérium vezetői az általuk közvetlenül észlelt szabálytalanság megalapozottsága esetén az ügyben érintett vezető felé a hatáskörükbe tartozó esetben intézkedést hoznak, illetve a jogszabályban rögzített esetekben gondoskodnak a szükséges eljárás (büntető, szabálysértési, fegyelmi, kár) megindításáról.

5.3. A belső ellenőr, illetve a belső ellenőrzési vezető részéről észlelt szabálytalanság kezelése

A Honvédelmi Minisztériumban az államháztartási belső ellenőrzési feladatokat – a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI. 26.) Korm. rendelet (Ber.) 4. § (1)–(3) bekezdéseiben, a HM KEHH költségvetési szerv alapításáról szóló 61/2005. (HK 9) HM határozatban, valamint a HM fejezet államháztartási belső ellenőrzési rendjének szabályairól, a HM fejezet egységes államháztartási belső ellenőrzési kézikönyvének kiadásáról szóló 91/2004. (HK 26.) HM utasítás 8. § aa) alpontjában előírtakra figyelemmel – a fejezetszintű központi ellenőrzési szervezet, a HM KEHH látja el.

A HM KEHH a Honvédelmi Minisztérium államháztartási belső ellenőrzése során észlelt szabálytalanság esetén – a Ber., illetve a 91/2004. (HK 26.) HM utasítás előírásaival összhangban köteles eljárni.

A HM KEHH által a Honvédelmi Minisztérium államháztartási belső ellenőrzése során észlelt szabálytalanság gyanúja esetén az Áht. 121/A. § (9) bekezdése, illetve a Ber. 12. § f) pontjában foglaltakra tekintettel a HM KEHH főigazgató köteles az illetékes HM vezetőt haladéktalanul tájékoztatni, és a megfelelő eljárások megindítására javaslatot tenni.

A Honvédelmi Minisztérium szervezeti egysége vezetőjének, illetve a Honvédelmi Minisztériumnak közvetlenül alárendelt honvédelmi szerv vezetőjének érintettsége esetén a honvédelmi miniszter, a közigazgatási államtitkár, illetve a vezérkarfőnök, mint felügyeleti jogkört közvetlenül, illetve átruházott hatáskörben gyakorló vezető, a Ber. 2. § g) pontja értelmében köteles gondoskodni a megfelelő intézkedések meghozataláról, illetve az eljárások megindításáról, ez azonban az államháztartási belső ellenőrzés lezárását nem befolyásolhatja.

A HM KEHH által végrehajtott államháztartási belső ellenőrzés lezárására a Ber. 28. §-ában, illetve a 91/2004. (HK 26.) HM utasítás 11. § (12)–(16) bekezdéseiben foglaltak szerint a HM által jóváhagyott ellenőrzési jelentés megküldésével kerül sor. Az ellenőrzési jelentés vezetői összefoglalójában szereplő ellenőri javaslatok képezik az alapját a feltárt szabálytalanságok megszüntetését célzó „Intézkedési terv” elkészítésének, amelyet a HM elrendelésnek megfelelően az ellenőrzési jelentésben megjelölt vezető(k) köteles(ek) elkészíteni az egyes feladatok végrehajtásáért felelős vezető, a kidolgozó és együttműködő szervek, valamint a végrehajtás határidejének megjelölésével. Az „Intézkedési terv” kidolgozásának, véleményeztetésének és jóváhagyásra történő felterjesztésének eljárásrendjét a Ber. 17. § (1) bekezdés d) pontja, a 29. és a 30. §-ai, valamint a 91/2004. (HK 26.) HM utasítás 11. § (17) bekezdése rögzíti.

Az érintett szervezet, szervezeti egység vezetője a közigazgatási államtitkári hatáskörben jóváhagyásra kerülő „Intézkedési terv”-ben elrendelt feladatokat köteles teljesíteni, illetve végrehajtatni annak érdekében, hogy az államháztartási belső ellenőrzés megállapításai alapján feltárt szabálytalanság megszüntetésre kerüljön.

5.4. A külső ellenőrző szerv (ÁSZ, KEHI) részéről észlelt szabálytalanság kezelése

A büntető-, szabálysértési, kártérítési, illetve fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanúja esetén az ellenőrző szerv a működését szabályozó törvény, rendelet alapján jár el.

A külső ellenőrző szervek megállapításait, a szabálytalanságok megszüntetésére vonatkozó javaslatait az érintett külső ellenőrző szerv vezetője által lezárt ellenőrzési jelentés tartalmazza.

A külső ellenőrzés tárgya, hatóköre, illetve a szabálytalanságra vonatkozó megállapításai jellegének függvényében, a fejezet szintjén, a honvédelmi miniszter, illetve döntése alapján a közigazgatási államtitkári hatáskörben jóváhagyott „Intézkedési terv” alapján kerül sor a külső ellenőrzés által felvetett szabálytalanságok megszüntetésére.

A külső ellenőrző szervezetek fejezetet érintő – általában több HM szerv feladat- és hatáskörére kiterjedő – ellenőrzéseinek koordinácója – a szervezési, a véleményezési, valamint az intézkedési tervek kidolgozása, véleményeztetése, jóváhagyatása, továbbá az ellenőrzések során tett javaslatok hasznosulásának nyomon követését biztosító miniszteri tájékoztatások összeállítása tekintetében – a 91/2004. (HK 26.) HM utasítás 8. § i) pontja értelmében miniszteri, illetve közigazgatási államtitkári feladatszabás alapján a HM KEHH feladatkörében történik. A HM KEHH részére a HM szervek vezetői a szakterületüket érintően a szükséges együttműködést kötelesek biztosítani.

6. A szükséges intézkedések, eljárások meghatározása

A szabálytalanság okainak feltárására, a szabályos működés helyreállítására kiadott belső rendelkezések, illetve az érintett szervezeti egység vezetője által közvetlenül megszabott utasítások a szabálytalan működés megszüntetésére irányulnak.

Amennyiben az okok feltárása szélesebb körű vizsgálatot igényel, az illetékes HM vezető vizsgálót vagy vizsgáló bizottságot jelöl ki.

Az okok feltárása után a szabályos működés helyreállítását a gazdálkodó szervezet vezetője a belső szabályok (működést szabályozó okmányok) szükséges módosításával egyidejűleg rendeli el.

A szabálytalan működés megszüntetésére az illetékes szervezeti egység vezetője közvetlenül utasítja az érintett beosztású személy(eke)t.

Amennyiben vélelmezhető, hogy a szabálytalanságot fegyelmi vétség, károkozás, szabálysértés vagy bűncselekmény okozta, a szükséges eljárás megindításra munkáltató jogkörrel rendelkező vezető közvetlenül intézkedik.

7. A tett intézkedések, eljárások nyomon követése

Az érintett vezető nyomon követi az általa elrendelt vizsgálatokat, a döntései alapján tett intézkedések végrehajtását, a megindított eljárások helyzetét, a kijelölt vizsgáló, illetőleg vizsgáló bizottság működését; továbbá figyelemmel kíséri az általa elrendelt intézkedések, illetve a vizsgálatok során tett javaslatok érvényesülését.

Az illetékes HM vezető a tapasztalatokat összegezve, más hasonló szabálytalanságok megelőzésének érdekében:

– intézkedik az érintett szervezeti egység vezetője felé a vezetési tevékenység elősegítésére,

– kezdeményezi a HM KEHH felé az államháztartási belső ellenőrzés megfelelő irányú kiterjesztését, valamint

– szükség szerint elrendeli az érintett személyi állomány oktatását az adott témában.

8. A feltárt szabálytalanságok, a tett intézkedések nyilvántartása, elemzése

A Honvédelmi Minisztérium, mint gazdálkodó szervezet tekintetében a szabálytalansági felelősi teendőket feladatkörébe tartozóan a HM védelemgazdasági helyettes államtitkár látja el.

A szabálytalansági felelős feladatkörébe tartozik a feltárt szabálytalanságok és a kapcsolódó intézkedések koordinálása érdekében a feltárt szabálytalanságokról a naprakész pontos nyilvántartás vezetésének megszervezése, biztosítása.

A szabálytalanságokkal kapcsolatosan köteles biztosítani minden írásos dokumentum – különösen a feltárást rögzítő, az intézkedések végrehajtását, illetőleg az eljárások lefolytatását bizonyító iratok – nyilvántartását és megőrzését, a vezető részére a nyomon követést célzó összegző jelentések elkészítését.

Azokat az eljárási iratokat, amelyek személyeket érintenek, a vonatkozó szabályok szerint a HM Személyzeti Főosztálynál kell nyilvántartani és megőrizni.

9. A szabálytalanságok megelőzése érdekében végzett értékelés

A HM közigazgatási államtitkár a Honvédelmi Minisztérium, mint gazdálkodó szervezet vezetőjeként a szabálytalanságok megakadályozása érdekében legalább évente egy alkalommal értékeli az egyes főfolyamatok és azok részfolyamatainak működését a folyamatgazdák beszámoltatása alapján.

A HM közigazgatási államtitkár a FEUVE rendszer működésének értékelésekor figyelembe veszi az államháztartási belső ellenőrzést végző HM KEHH, valamint a külső ellenőrző szervek (ÁSZ, KEHI) megállapításait is.

Az értékelés során áttekintésre kerül:

– a feladatellátásnál mennyire tudatos a FEUVE tevékenység;

– a FEUVE rendszer fejlesztése, javítása megfelelő ütemben történik-e, kellő eredményességgel történik-e a feltárt szabálytalanságok kezelése;

– az ellenőrzési tapasztalatok nem utalnak-e olyan területekre, ahol a FEUVE rendszer nem került kialakításra;

– a FEUVE rendszerhez kapcsolódóan megfelelőek-e a kialakított ellenőrzési nyomvonalak;

– a FEUVE szabályzatának betartására kellő figyelmet fordítanak-e.

10. A FEUVE rendszerrel (szabálytalanságok kezelése) kapcsolatos jelentések

A Honvédelmi Minisztérium államháztartási belső ellenőrzését végző HM KEHH az éves államháztartási belső ellenőrzési jelentésében köteles számot adni a Ber. 31. § (3) bekezdés:

ad) alpontja alapján az ellenőrzések során büntető-, szabálysértési, kártérítési, illetve fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanúja kapcsán tett jelentések számáról, továbbá

ae) alpontja alapján a FEUVE rendszer szabályszerűségének, gazdaságosságának, hatékonyságának és eredményességének növelése, javítása érdekében tett fontosabb javaslatairól.

A honvédelmi miniszter az éves államháztartási belső ellenőrzési jelentésben a Ber. 31. § (3) bekezdés b) pontja alapján a HM KEHH által tett megállapítások és javaslatok hasznosulásának tapasztalatai között összegzi a FEUVE rendszert érintő kérdéseket is, amelyhez az ellenőrzések kapcsán kiadott „Intézkedési terv”-ekben elrendeltek szerint az érintett HM szervek a szakterületüket illetően a lejárt határidejű feladatok teljesítéséről, illetve az azok végrehajtását esetlegesen akadályozó, vagy hátráltató körülményekről részletes jelentést készítenek.

A HM fejezet tekintetében az éves államháztartási belső ellenőrzési jelentéssel kapcsolatosan részletes előírást a 91/2004. (HK 26.) HM utasítás 12. § (1) bekezdésében foglaltakra figyelemmel a HM közigazgatási államtitkár ad ki.

Az éves költségvetési beszámoló keretében – az Áht. 97. § (2) bekezdésében foglalt kötelezettségének megfelelően az Ámr. 149. § (2) bekezdésének c) pontjával összhangban az éves költségvetési beszámoló készítésére vonatkozó aktuális belső rendelkezésben foglaltak alapján – a HM közigazgatási államtitkár nyilatkozik a Honvédelmi Minisztérium FEUVE rendszere működésének értékeléséről, amelynek tartalmát az Ámr. 23. számú melléklete határozza meg.

A beszámoló során a HM Pénzügyi és Számviteli Szolgálat illetékes vezetője – az adott költségvetési szervet illetően, a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszer kialakításával kapcsolatos feladatokról szóló 114/2005. (HK 1/2006.) HM utasítás szerint – nyilatkozik a hatáskörébe tartozó pénzügyi, számviteli feladatok maradéktalan, jogszabályokban előírt végrehajtásáról.

*

Az utasítást a 82/2006. (MK. 94.) HM utasítás 4. §-a hatályon kívül helyezte 2006. augusztus 1. napjával.

1.

Tekintettel arra, hogy a szándékosság kérdése az adott eljárások lefolytatása során, a megfelelő szankciók kiszabásakor kerül értékelésére, a szabálytalanságok kezelésének szabályozása nem foglalkozik ezzel a megkülönböztetésesel, a szabálytalanságokat ezen a téren azonos alapon kezeli.

  • Másolás a vágólapra
  • Nyomtatás
  • Hatályos
  • Már nem hatályos
  • Még nem hatályos
  • Módosulni fog
  • Időállapotok
  • Adott napon hatályos
  • Közlönyállapot
  • Indokolás
Jelmagyarázat Lap tetejére